Jokerit - Ilves ti 22.3.2005

  • 9 502
  • 62
Suosikkijoukkue
HIFK
Hoh hoijaa. Aikamoista paskaa koko matsi! Ovatko playoffsit jo alkaneet? Katsomossa reilut 5000 henkeä ja tunnelma kuin kirkossa.Peli oli täysin identtinen jonkun marraskuisen runkosarjamatsin kanssa.

Ilves totaalisen hengetön ja paska. Toskala palasi todelliselle tasolleen.
Stefan ja kumppanit aika yössä. Ipalla ei tainnut sitten muita ketjuja olla mukanakaan.

Näkikö kukaan kun Alen kävi kentällä ollessaan haastamassa jokaikistä Jokeripelaajaa?
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti Kalkun rusakko
Hoh hoijaa. Aikamoista paskaa koko matsi! Ovatko playoffsit jo alkaneet? Katsomossa reilut 5000 henkeä ja tunnelma kuin kirkossa.Peli oli täysin identtinen jonkun marraskuisen runkosarjamatsin kanssa.

Ilves totaalisen hengetön ja paska. Toskala palasi todelliselle tasolleen.
Stefan ja kumppanit aika yössä. Ipalla ei tainnut sitten muita ketjuja olla mukanakaan.


Fanikatsomo pitää hyvää meteliä. Siinä päädyssä ja sen lähellä fiilis on oikein hyvä, mutta muualla on autiota ja hiljaista. Halli on liian iso näin pienille yleisömäärille.

Mistä sitten heikohko yleisömäärä johtuu? Ikävä sanoa, mutta Ilves ei ole kertaakaan tällä kaudella pystynyt antamaan Jokereille Areenassa kunnollista vastusta. Miksi se pystyisi siihen play offissakaan? Peli on käytännössä etukäteen selvä. Valveutunut marginaalikatsoja tietää tämän ja säästää rahansa välieriin ja mahdollisiin finaaleihin. Tai sitten menee katsomaan HIFK:n pelejä, joista kohistaan tällä hetkellä aivan eri malliin Lukon tarjotessa miehekkään vastuksen. Käsikirjoitus siinä ottelusarjassa on aivan eri planeetalta kuin Jokerit-Ilves sarjassa.

Toisaalta ottaa vähän pattiin kun peliä haukutaan paskaksi, vaikka Jokerithan pelaa mielestäni hienosti. Onko se Jokerien vika, että Ilves on aivan sukka Areenalla?
 

Beast

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti Beast
Katos nääs tänään on taas peli. Ainiin joo, se on Jokereiden vuoro voittaa. Eiköhän lähretä taas valmiiksi hävinneenä Helsinkiin, eihän me kuitenkaan pärjätä. Pistetään vaan "housut" maaliin ja harjoitellaan Hakametsän ottelua varten ihan muuten vaan, eihän me voida voittaa. Ja sit mä heräsin.

Ei ollut "housut" maalissa mutta taisin sittenkin olla hereillä. Ei perse mikä kanalauma oli taas jälleen kerran Ilmalassa. Mua hävettää ainakin silmät päästä toi Ipan esitys. Ei voi...empä jaksa sanoa....
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Viestin lähetti Vakio

Toisaalta ottaa vähän pattiin kun peliä haukutaan paskaksi, vaikka Jokerithan pelaa mielestäni hienosti. Onko se Jokerien vika, että Ilves on aivan sukka Areenalla?

No eihän tuo mikänä huippupeli ollut. Ilvekseltä karmeita avauksia, jotka päätyivät lähemmäs kymmenen kertaa suoraan Jokeripelaajan lapaan.

Mutta en välttämättä sanoisi Ilveksen olleen aivan sysipaska, sillä Paikkoja oli kuin liukuhihnalta ja kiekko liikkui muutenkin pirun näyttävästi. Oma pää oli todella tiukasti tukittu ja Ilveksellä oli todella suuria vaikeuksia päästä edes sinisen yli.

En minä teistä muista tiedä, mutta minun mielestä tuolla pelillä mennään aika pitkälle tänä keväänä.
 

spoonful

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mukailen Tampereen pelin jälkimainikeja täällä Jatkoajassa:

Eilen en huomannut, miksi Toskala pelaa NHL:ssä ja Thomas ei.

Metropolit 1+2 - Stefan 0+0, jokaisella saa olla heistä oma mielipiteensä.

Yleisömäärästä sitä aina jaksetaan jauhata. Totean taas kerran, että alakatsomoon mahtuu Areenalla 6700 katsojaa. Eli jos katsojia arvioidaan olevan 4500, silloin yläkatsomossa ei olisi ketään ja alakatsomostakin olisi 1/3 osa tyhjillään. Ei todellakaan tunnu realistiselta. Areena on eräille ehkä liian suuri kunnon arviointiin. Mutta jatkuvaan dissaukseen kyllä pystytään, voi voi.

Peli sinänsä oli Jokerijuhlaa. Ilvekseltä ei oikein irronut, mutta varsinkin Metro oli taas omassa elementissään. Ja Tampereella moittivani Jarna oli sitten vaihteeksi maalintekopäällä, osittain kiitos surkimus-Toskalalle. Samaa fyysistä peliä kuin Hakametsässä sunnuntaina ei nyt nähty. Ilves oli kaikin tavoin todella vaisu, luistin ei kulkenut eikä tilanteisiin jaksettu polkea, kunnon taklaukset loistivat Ilveksellä poissaolollaan.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti JiVe
Mutta en välttämättä sanoisi Ilveksen olleen aivan sysipaska, sillä Paikkoja oli kuin liukuhihnalta ja kiekko liikkui muutenkin pirun näyttävästi. Oma pää oli todella tiukasti tukittu ja Ilveksellä oli todella suuria vaikeuksia päästä edes sinisen yli.


Niin, miten sen nyt sitten tulkitsee. Kiekkohan liikkuu hienosti kun siihen annetaan tilaa eikä kaveri pysy luistimella edes huutoetäisyydellä. Mutta niinhän minäkin sanoin, että Jokerit pelaa hienosti. Kiva nähdä mihin se riittää sitten kun vastaan alkaa asettua Kerhon tasoisia joukkueita.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti Vakio
Kiva nähdä mihin se riittää sitten kun vastaan alkaa asettua Kerhon tasoisia joukkueita.

Koitetaan nyt hoitaa ensiksi tämä sarja kunnialla ja aletaan vasta sitten miettimään riittääkö meidän pelimme seuraavaa vastustajaa vastaan. Tämä sarja on kaikkea muuta kuin selvä jos Jokerit ei pysty siirtämään kotikaukalon ylivoimaansa myös vieraskentälle, sillä jos molemmat voittavat kotipelinsä niin siinä 7.pelissä myös onnenkantamoiset voivat ratkaista, varsinkin kun Jokereiden paineet tuolloin olisi aivan eri sfääreissä kuin Ilveksen. Eli ei nyt mennä asioiden edelle vaikka esitykset kotikaukalossa vakuuttavia on olleetkin, pelataan ne pelit yksi kerrallaan eikä haihatella ennen kuin on sen aika.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti flintstone
Eli ei nyt mennä asioiden edelle vaikka esitykset kotikaukalossa vakuuttavia on olleetkin, pelataan ne pelit yksi kerrallaan eikä haihatella ennen kuin on sen aika.

Se, mitä minä täällä JA:ssa haihattelen, ei vaikuta vähääkään siihen, mitä kentällä tapahtuu. Henkilökohtaisesti olen n. 90% varma, että Jokerit menee tästä sarjasta jatkoon. Siksi minä henkilökohtaisesti voin jo miettiä seuraavaa vastustajaa. Jos olen väärässä, sitten olen.

Siitä olen kyllä samaa mieltä, että olisi jo korkea aika saada peli edes hiukan samalle tasolle myös vieraskaukalossa. Jostain syystä Jokereilla on ollut ongelmia vieraissa jo pitkään. Huomenna tilanne muuttuu.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Milloin ihmisestä tuli neandertalilainen?

Viestin lähetti Vakio
Fanikatsomo pitää hyvää meteliä.

Ton adjektiivin olisi voinut jättää pois.

Olin pitkästä aikaa Hartwall Areenalla ja kuulopuheiden perusteilla oikeasti luulin, että Jokereiden fanikatsomo on saanut vihdoin aikaan jotakin fanikulttuuria. Olin totaalisen väärässä.

En katsonut enää kolmannen erän loppua, koska en oikeasti enää kestänyt katsella/kuunnella sitä keltahattuista apinalaumaa, jota paikalliset kutsuvat fanikatsomoksi.

Kannustus oli monotonista ja kovimmat huudot olivat "Kiitos Toskala" ja "seula". Ala-asteikäisenä mustakin oli hauska haukkua vastustajan maalivahtia seulaksi. Oikeesti, jos huudetaan, voisi keskittyä oman joukkueen kannattamiseen.

Varsinkin kun Toskalaa ei voi millään syyttää tappiosta, vaikka yksi helppo menikin. Joukkueet olivat eilen niin eri tasoa.
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Jep, raporttien ja kuvavälähdysten perusteella Metro oli, kuten edellisen ottelun ketjussa epäilinkin, taas oma huippuvaarallinen itsensä. Tällä hetkellä mies lienee pudotuspelien parhaassa tikissä oleva pelaaja. Fantastisia otteita.

Stefan on epäilemättä epäonnistunut Helsingissä, mutta on kuitenkin latonut viidessä pudotuspelissä playoffien pistepörssin kärkitilaan oikeuttavat seitsemän pistettä, joista kolme Jokereita vastaan. Tampereen kohtaamisessa osapuolet vaihtuivat päälaelleen, ja nyt taas takaisin.


Cannibal:

"En voi ymmärtää, miksi miestä ei valittu liigan parhaaksi. En vain voi."


Voisiko johtua vaikka siitä, että runkosarjassa jotkut toiset pelaajat onnistuivat yksinkertaisesti vielä paremmin? Nämä ottelut eivät liity runkosarjaesityksiin yhtään mitenkään.

Sitä paitsi, voihan Metro vielä pelaajayhdistyksen Kultaisen kypärän napatakin. Tunnut kuitenkin kummallisesti tulkitsevan, että tämä ottelusarja ratkaisee kyseisten herrojen keskinäisen paremmuuden runkosarjankin osalta, ikään kuin Jokerit ja Ilves olisivat kautta linjan saati ko. ottelusarjassa olleet kokonaisvaltaisessa hyökkäys-, puolustus- ja maalivahtipelissä täsmälleen yhtä hyviä ryhmiä ja ratkaisevaa eroa löytyisi ainoastaan akselilta Metro-Stefan (ja/tai Thomas-Toskala).


Pelistä on hankala juuri muuta puhua, kun en sitä nähnyt. Joka tapauksessa näyttäisi tällä hetkellä siltä, että Ilveksen ainoa henkireikä on voittaa kaikki kotiottelunsa ja saada valtavan sattumankin avustuksella se yksi voitto Helsingistä. Kaksi nimittäin tuntuisi lähentelevän jo mahdottomuutta.



Ranger
 
Viimeksi muokattu:

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Pelistä itsestään on turha kirjoittaa mitään, sen verran heikko esitys Ilvekseltä. TV:stä koosteet katsottuna mieleen jäi Väänäsen törkeä päähän kohdistunut taklaus tai lähinnä taklauksen vastaanotto kyynerpäällä. Mikäli näistä tosiaan annetaan vain 2+10 minuuttia niin toivoisi että Ilves käyttäisi sääntöä hyväkseen ja jämingit ja luomalat ottaisivat taklaukset vastaan vastaavalla tyylillä. Itse en todellakaan toivo näitä näkeväni jääkiekossa, mutta jos tuosta saa saman (+10 min henk.koht. rang.) kuin kampituksesta niin miksi ei.
 

tiamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
giallorossot, 103:n paskasakki
Re: Milloin ihmisestä tuli neandertalilainen?

Viestin lähetti VT
Olin pitkästä aikaa Hartwall Areenalla ja kuulopuheiden perusteilla oikeasti luulin, että Jokereiden fanikatsomo on saanut vihdoin aikaan jotakin fanikulttuuria. Olin totaalisen väärässä.

En katsonut enää kolmannen erän loppua, koska en oikeasti enää kestänyt katsella/kuunnella sitä keltahattuista apinalaumaa, jota paikalliset kutsuvat fanikatsomoksi.

Kannustus oli monotonista ja kovimmat huudot olivat "Kiitos Toskala" ja "seula". Ala-asteikäisenä mustakin oli hauska haukkua vastustajan maalivahtia seulaksi. Oikeesti, jos huudetaan, voisi keskittyä oman joukkueen kannattamiseen.

Ottaako kovastikin päähän eiliset tulokset? Oli meinaan niin huono provo että oli pakko tarttua.

Älä huoli, pääsethän taas kohta omaan halliisi kuuntelemaan kuinka punatakit huutavat virkamieshuutojaan, perseet kiinni pehmeissä penkeissänne.
 

Kurppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Hartford Whalers
Re: Re: Milloin ihmisestä tuli neandertalilainen?

Viestin lähetti tiamo
Älä huoli, pääsethän taas kohta omaan halliisi kuuntelemaan kuinka punatakit huutavat virkamieshuutojaan, perseet kiinni pehmeissä penkeissänne.

Virkamieshuutajia punatakeissaan taitaa kuitenkin saapua paikalle yli 5000. Sääli vain etteivät valmentajan huudot kuulu hallin ylimmälle riville.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös