Jokerit fanitoiminta ja -matkat kaudella 2014–2015

  • 90 352
  • 319

J82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toinen kyssäri: paljonko Riikaan on lähdössä jengiä? FB:ssä näyttäisi olevan parisenkymmentä henkilöä ilmoittautuneenta, mutta tuossa arvatenkaan eivät ole kaikki?

Eiköhän tuonne ihan mukava määrä porukkaa lähde omatoimimatkoille. Itse kanssa paikalla 6.-8.1., lippu katsomoon 203.
 

Kennel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eteläpääty järkkää reissun nuorten SM-liigan otteluun TPS-Jokerit, joka pelataan Raumalla osana viikonlopputurnausta la 17.1.

Marraskuun reissu onnistui pienestä lähtijämäärästä huolimatta erinomaisesti ja nyt tähdätään täyden dösän reissuun. Hinnasta ei ainakaan jää kiinni, sillä faniyhdistyksen jäsenet pääsevät kyytiin vitosella ja ulkopuolisillekin reissu kustantaa vain 15 euroa. Pelipaikkana Rauman harjoitushalli, jonka todettiin edelliskerralla sopivan erinomaisesti tunnelmanluontiin.

Muut faktat ja ilmoittautuminen:
http://www.jokerifanit.net/n/?m=pages&a=showpage&t=770
 

Sukee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko porukkaa lähdössä SKA-Jokerit-otteluun 15.02.15? Olen parin kaverin kanssa lähdössä ja kyselisinkin onko täällä siellä käyneitä ja onko jotain vinkkejä mitä siellä kannattaisi lyhyellä vapaa-ajalla tehdä/jotain mahdollisesti yllättävää joka tulisi tietää tai muistaa ennen reissua?

Tuossa Allegro-matkassa tosiaan ei liikoja kerkeä touhuta mutta jotain kumminkin. Saako siellä areenan katsomossa nyt sitten juoda bisseä? Minkälainen hinta-taso? Toimiiko Electron pääasiallisesti kaikkialla vai tuleeko vaihtaa paljonkin rahaa? Onko siellä se fiilis nyt niin hyvä kuin on hehkutettu?
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Onko porukkaa lähdössä SKA-Jokerit-otteluun 15.02.15? Olen parin kaverin kanssa lähdössä ja kyselisinkin onko täällä siellä käyneitä ja onko jotain vinkkejä mitä siellä kannattaisi lyhyellä vapaa-ajalla tehdä/jotain mahdollisesti yllättävää joka tulisi tietää tai muistaa ennen reissua?

Tuossa Allegro-matkassa tosiaan ei liikoja kerkeä touhuta mutta jotain kumminkin. Saako siellä areenan katsomossa nyt sitten juoda bisseä? Minkälainen hinta-taso? Toimiiko Electron pääasiallisesti kaikkialla vai tuleeko vaihtaa paljonkin rahaa? Onko siellä se fiilis nyt niin hyvä kuin on hehkutettu?
Jos sulla se muutama tunti on aikaa niin tapa se nevski prospektilla eli pääkadulla. Heremitaasi jne. löytyy sieltä toisesta päästä Nevan rannalta ja toisessa päässä on Stokka.

Katsomossa ei saa juoda bisseä ja yläkatsomossa ei saa seistä. Baltika maksaa sen pari euroa, joskin nythän kurssi on vähän eri kuin viimeksi. Taisi olla 110 ruplaa tms. Kannattaa maksaa ruplilla hallilla, muuten (kaupungilla) kortti toimi ihan hyvin. Hyvä fiilis on, jos ei piittaa siitä, että kannatusta ohjataan kaiuttimista aika lailla. Näinnäisesti mukana kannamistouhuissa olevat 75% katsojia ovat paljon vähemmän näennäisiä kuin vaikka meillä himassa ja pitävät kovaa mekkalaa.
 

Ihmepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tässä huomista odotellessa pakko mainita, että parissa viime kotipelissä Eteläpääty on ollut mukavasti messissä. Ilahduttavasti näyttää siltä, että muihin katsomoihin siirtyneiden tilalle on löytynyt uusia naamoja. Toivottavasti tässä luodaan perustaa taas jollekin isolle.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Tässä huomista odotellessa pakko mainita, että parissa viime kotipelissä Eteläpääty on ollut mukavasti messissä. Ilahduttavasti näyttää siltä, että muihin katsomoihin siirtyneiden tilalle on löytynyt uusia naamoja. Toivottavasti tässä luodaan perustaa taas jollekin isolle.

Samaan olen kiinnittänyt huomiota. Eteläpääty (katsomo) on nostanut tasoaan kauden edetessä ja käsittääkseni vanha "ydinryhmä" on korvaantunut uudella. Vuosiahan tuo tulee ottamaan, että homma saadaan samalle tasolle, mitä se oli parhaimmillaan työsulkukauden aikaan, mutta silloin myös osa vähän junnumista on taas vanhempia ja niin edellen.

Positiivisin mielin olen katsellut loppukesästä eteenpäin tämän "uuden" Eteläpäädyn kehitystä ja trendi on ehdottomasti nouseva.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Narriradiossa mainittiin, että jotkut seurat saavat sittenkin käyttä megafonia KHL:ssä. Nähdäänkö megikset siis ensi vuonna Eteläpäädyssäkin? Aika kummaa touhua tämä edestakaisin huopaaminen ja soutaminen... Ensin sanotaan että kaikilta kielletty, eikä yhdelle seuralle voida myöntää erityislupaa ja sitten näyttääkin, että moinen erityislupa on joillekkin myönnetty. Pissitäänkö meitä silmille?

Näin ulkopuolisen silmin tämä Eteläpäädyn megafonikielto näyttää siltä, että KHL haluaa vaikeuttaa suomalaisen joukkueen kannattamista. Ihan vaan sen takia, ettei suomalainen joukkue saisi boostia äänekkäästä kannustuksesta ja että venäläinen joukkue ei häviäisi. Tämähän olisi suuri imagotappio Venäjälle. Vähän sama juttu kuin puolueelliset venäläiset tuomarit venäläistä joukkuetta vastaan pelatessa.

Tuli vaan mieleen tästä faneille.comin kirjoituksesta, että mihinkä ne viime kaudella hommatut kaiuttimet ovat kadonneet tai miksi niitä ei käytetä? Onko niitä edes kokeiltu tänä kautena? Toki niidenkin luulisi olevan kiellettyjä...
 

faro

Jäsen
Näin ulkopuolisen silmin tämä Eteläpäädyn megafonikielto näyttää siltä, että KHL haluaa vaikeuttaa suomalaisen joukkueen kannattamista. Ihan vaan sen takia, ettei suomalainen joukkue saisi boostia äänekkäästä kannustuksesta ja että venäläinen joukkue ei häviäisi. Tämähän olisi suuri imagotappio Venäjälle. Vähän sama juttu kuin puolueelliset venäläiset tuomarit venäläistä joukkuetta vastaan pelatessa.
Ei jumalauta, että kuulostaa taas kaukaa haetulta selitykseltä. Vai että KHL kieltää sen takia, ettei fanit voi kannustaa omaa joukkuettaan, koska se edesauttaa venäläisten häviötä. Just joo. Vähään aikaan en ole törmännyt näin naurettavaan väittämään.

Onko tästä nyt jollain ylipäätänsä jotain faktaa, että jonkun muun joukkueen fanit saavat käyttää megafonia?
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Ei jumalauta, että kuulostaa taas kaukaa haetulta selitykseltä. Vai että KHL kieltää sen takia, ettei fanit voi kannustaa omaa joukkuettaan, koska se edesauttaa venäläisten häviötä. Just joo. Vähään aikaan en ole törmännyt näin naurettavaan väittämään.
En oikein muutakaan selitystä keksi, jos kerran kaikki halukkaat venäläisjoukkueiden kannattajaryhmät saavat tämän "erityisluvan", mutta EU-jäsenmaasta kotoisin olevan Helsingin Jokereiden kannattajaryhmä ei saa.
 

faro

Jäsen
En oikein muutakaan selitystä keksi, jos kerran kaikki halukkaat venäläisjoukkueiden kannattajaryhmät saavat tämän "erityisluvan", mutta EU-jäsenmaasta kotoisin olevan Helsingin Jokereiden kannattajaryhmä ei saa.
Niin onko sinulla faktaa siitä, että venäläiset joukkueet saisivat käyttää megafoneja? Ainakaan itse en ole nähnyt, eivätkä ne, jotka ovat vieraspeleissä Venäjällä käyneet.

Joku paremmin perillä oleva voi toki tulla kertomaan, miten asiat todellisuudessa ovat. Kai nämä Eteläpäädyssä vaikuttavat sentään tietävät syyn, miksi megafoneja ei saa käyttää (?)
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Joku paremmin perillä oleva voi toki tulla kertomaan, miten asiat todellisuudessa ovat. Kai nämä Eteläpäädyssä vaikuttavat sentään tietävät syyn, miksi megafoneja ei saa käyttää (?)

Jos nyt ei aivan vastikään ole tullut uutta, niin ei kyllä ole tietoa. Peri venäläinen "se nyt vaan on kielletty ja piste" on annettu ja that's it. Esim. Zagrebissa huudatettiin hallin kajareista ja niin on tehty muuallakin, mutta faniporukat/capot eivät saa käyttää apuvälineitä. Sä et diggaa mun kahden markan salaliittoteorioista, mutta eiköhän se silti ole aika klaari, miksei isot kihot halua megafoneille lupaa..?
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Niin onko sinulla faktaa siitä, että venäläiset joukkueet saisivat käyttää megafoneja? Ainakaan itse en ole nähnyt, eivätkä ne, jotka ovat vieraspeleissä Venäjällä käyneet.

Minulla ei varsinaista faktaatietoa tai linkkiä ole antaa, mutta kuten jo käyttäjän @powerplaymaker viestiä lainasin, Narriradiossa on ilmeisesti mainittu, että megafoneja on ollut muilla joukkueilla käytössä tai on ainakin lupa käyttää. Ja jos sinä tai joku muu ei ole megafoneja vierasmatkoilla nähnyt, se ei tarkoita etteikö niitä olisi käytössä.

Joku paremmin perillä oleva voi toki tulla kertomaan, miten asiat todellisuudessa ovat. Kai nämä Eteläpäädyssä vaikuttavat sentään tietävät syyn, miksi megafoneja ei saa käyttää (?)
Linkaamassani faneille.com -kirjoituksessa mietittiin syitä megafonien kieltämiselle. Laitan vielä siteerauksen tähän:

faneille.com kirjoitti:
Itse en edes ymmärrä mitä oikeaa todellista vaaraa megafoni katsomossa voi aiheuttaa? Hetken asiaa miettiessä tulee mieleen kolme asiaa:

-Sitä voi käyttää katsomossa lyömäaseena, huitaista vierustoveria ja täten aiheuttaa kaaoksen. Melko epätodennäköinen skenaario, kun kaikki on kuitenkin tuttuja keskenään ja tiiviisti samaa porukkaa.

-Sen voi yrittää jotenkin heittää päätyverkkojen yli jäälle ottelua häiritsemään, osumaan jopa pelaajaan tai vaikka sotkun takia pelin hetkeksi keskeyttämään. Saa olla kova jätkä heittämään, että verkkojen yli jäälle sen saa. Melko epätodennäköistä siis tämäkin.

-Sillä voi huutaa kuuluvaan ääneen solvauksia ja ties mitä törkeyksiä pelaajille, tuomareille, valmentajille tai vaikka muille katsojille. En jaksa millään tähänkään vaihtoehtoon uskoa, kun megafoneja käyttää kuitenkin ottelusta toiseen samat siihen hommaan valitut henkilöt.

Muita ongelmia mitä tuolla voisi saada katsomossa aikaiseksi en kyllä ihan pienellä miettimisellä keksi...
 

faro

Jäsen
Sä et diggaa mun kahden markan salaliittoteorioista, mutta eiköhän se silti ole aika klaari, miksei isot kihot halua megafoneille lupaa..?
Mä veikkaan, että joidenkin mahdollisten protestien takia megafoneja ei saa tuoda kastomoon. Jos siis se (kielto) on suunnattu vain ei venäläisille joukkueille.
 

faro

Jäsen
Minulla ei varsinaista faktaatietoa tai linkkiä ole antaa, mutta kuten jo käyttäjän @powerplaymaker viestiä lainasin, Narriradiossa on ilmeisesti mainittu, että megafoneja on ollut muilla joukkueilla käytössä tai on ainakin lupa käyttää.
Se oli muistaakseni vain huhu, jonka todenperäisyyttä aiottiin selvittää. Onkohan tästä kuulunut mitään uutta?
Ja jos sinä tai joku muu ei ole megafoneja vierasmatkoilla nähnyt, se ei tarkoita etteikö niitä olisi käytössä.
Kai niitä megafoneja nyt näkyisi ja kyllä ne siellä kuuluisi, jos niitä oikeasti olisi käytössä.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Kai niitä megafoneja nyt näkyisi ja kyllä ne siellä kuuluisi, jos niitä oikeasti olisi käytössä.
Miten niin? Minä en ole ainakaan ikinä nähnyt esim. Jaffalassa megafonia kun olen siellä ollut ja aivan varmasti myös megafoni on ollut siellä käytössä. Enkä ole megafonin ääntä kuullut kuin ehkä minä-me-jokerit -chantissa jos olen sivukatsomossa istunut. Joten en ihan ymmärrä pointtiasi.
 

faro

Jäsen
Enkä ole megafonin ääntä kuullut kuin ehkä minä-me-jokerit -chantissa jos olen sivukatsomossa istunut. Joten en ihan ymmärrä pointtiasi.
No sitten mulla varmaan on terävämpi kuuloasiti, koska ainakin itse kuulen sen - vieläpä selkeästi - aina yläkatsomoon asti. Sen lisäksi nämä venäläiset ladot sekä faniryhmät ovat reilusti pienempiä, joten kyllä sieltä sen mahdollisen megafonin erottaa, jos siihen vain kiinnittää huomiota.

Voithan sä toki uskoa vaikka minkälaisiin salaliittoteorioihin. Siitä vaan, ei se onneksi ole minulta pois.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
No sitten mulla varmaan on terävämpi kuuloasiti, koska ainakin itse kuulen sen - vieläpä selkeästi - aina yläkatsomoon asti. Sen lisäksi nämä venäläiset ladot sekä faniryhmät ovat reilusti pienempiä, joten kyllä sieltä sen mahdollisen megafonin erottaa, jos siihen vain kiinnittää huomiota.

Voithan sä toki uskoa vaikka minkälaisiin salaliittoteorioihin. Siitä vaan, ei se onneksi ole minulta pois.
Se, ettei sinun mukaasi kukaan jokerifani ole nähnyt venäläisellä joukkueella megafonia, ei tarkoita sitä, etteikö megafoni olisi joillain venäläisjoukkueilla käytössä.
 

faro

Jäsen
Se, ettei sinun mukaasi kukaan jokerifani ole nähnyt venäläisellä joukkueella megafonia, ei tarkoita sitä, etteikö megafoni olisi joillain venäläisjoukkueilla käytössä.
Sinulla sitten varmaan on jotain todisteita, että niitä on käytössä? Muutakin kun siis vain Narriradiosta kuultua huhuilua, kun noin kovasti väität vastaan. Kuitenkin lähtökohta on se, että megafonit on kielletty KHL:n säännöissä kaikilta joukkueilta, ennen kuin toisin todistetaan.

Alkuperäinen väitteesi on kuitenkin niin järjetön, että ei voi muuta kuin ihmetellä kuinka vilkas mielikuvitus joillain on. Kuten sanoin, usko vaan mihin haluat.
 
Viimeksi muokattu:

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Sinulla sitten varmaan on jotain todisteita, että niitä on käytössä? Muutakin kun siis vain Narriradiosta kuultua huhuilua, kun noin kovasti väität vastaan. Kuitenkin lähtökohta on se, että megafonit on kielletty KHL:n säännöissä kaikilta joukkueilta, ennen kuin toisin todistetaan.

Ei ole todisteita, mutta vahva epäily on. KHL:llä on kuitenkin aika kova poliittinen imago, joten en yhtään epäilisi, jos tällä(kin) tavalla venäläisjoukkueita suosittaisiin. Toki virallisesti megafonit on kielletty kaikilta tasapuolisesti, se on ihan selvä.

E. Ja mistä edes tiedät, että tuo Narriradion juttu oli pelkkää huhuilua eikä faktaa?

Alkuperäinen väitteesi on kuitenkin niin järjetön, että ei voi muuta kuin ihmetellä kuinka vilkas mielikuvitus joillain on. Kuten sanoin, usko vaan mihin haluat.

Näin ulkopuolisen, Jokereita kannattamattoman silmin megafonikielto vaikuttaa siltä mitä alun perin väitin. Tai ei ehkä niin, että joukkue välttämättä saisi boostia äänekkäästä kannustuksesta, vaan että Eteläpäädyn toiminta saataisiin vaikuttamaan heikommalta kuin venäläisjoukkueen kannatusryhmän toiminta.

Enkä minä mihinkään usko, kunhan epäilen. Ei se minua varsinaisesti kovin paljoa kiinnosta, että Eteläpääty ei saa käyttää megafonia ja joku toinen KHL-joukkue saa. Onneksi Liigassa, jossa ei saa edes taklata, tällainen kielto ei ole ainakaan vielä voimassa. Mitähän KHL oikein pyrkii saavuttamaan megafonien kiellolla? Halutaan pitää yleisö kontrollissa? Kertoo jotain sarjan tasosta.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Niin mitä se nyt sitten siitä kertoo?
Megafonien kiellolla pyritään todennäköisesti estämään ihmisryhmien tehokas organisointi. Tällä tavoin KHL rajoittaa kansalaisten mielipide- ja sananvapautta. Tämänlaisella toiminnalla on yhteyksiä esim. fasismiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös