Jokerien pääsylippujen varaussysteemi

  • 1 167 167
  • 5 746

SilkySmooth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Arsenal FC
Käsittämätöntä itkemistä täällä. Jokerit tarjoaa ensi kaudelle naurettavan halpoja kausareita ja porukka valittaa jostain muutamasta eurosta. Oikeasti nuo kausarit ovat todella halpoja, vaikka niissä ei olisi minkäänlaisia playoff-hyvityksiä. Ottelukohtainen hinta/laatu-suhde on parasta, mitä Suomessa voi urheilun saralla tarjota. Halvimmilla kausareilla saat yhden ottelun yhden tuopin hinnalla. Jos tämä ei riitä, niin ihmettelen, että mikä sitten riittäisi.
Nyt ei ole kyse siitä, etteikö nuo kortit olisi halpoja. Sulle se parikyt euroa voi olla täysin se ja sama, mutta voin kertoa että opiskelijalla se parikyt euroakin tuntuu jo. Kyllä mäkin tästä selviän taloudellisesti, mutta kortin kun on ostanut etukäteen sillä ajatuksella että hyvitykset tulevat samalla kaavalla kuin ennen niin onhan tämä epämiellyttävä yllätys. Jos et osaa asettua tähän asemaan niin sanottakoon, että standardi opintotuet ovat korkeamman asteen opiskelijalla noin 500€ kuukaudessa. Siitä kun miinustat vuokran, syömiset ja matkustamiset niin voit arvata jääkö ihan hirveästi käteen.

Playoff-kortissa kuten kausikortissakin on normaalisti kyse siitä, että maksetaan enemmän kerralla ja saadaan vastineeksi halvempi ottelukohtainen hinta. Tällaisella hyvitysjärjestelmällä ottelukohtainen hinta on sama kuin halvimmilla irtolipulla menijöillä.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aikaisempina vuosina mielestäni kausarin hinta on jaettu teoriassa mahdollisten kotiotteluiden määrällä (Liigassa 12) ja hyvitys on laskettu suoraan sen mukaan, kuinka monta peliä pelattiin. Voi tosin olla niinkin, että nykyistä tapaa on käytetty myös Liiga-aikoina, mutta se on antanut vähän eri tuloksia. Esim. viimeisellä Liiga-kaudella pelattiin vain yksi peli HPK:ta vastaan. Jos kausari maksoi 270 €, niin sillä yksittäisen pelin hinnaksi tulee 22,5 €. Halvimman kategorian lipun sai oletettavasti kutakuinkin samalla hinnalla, joten hyvitys kumpaa tapaa tahansa käyttämällä oli samaa luokkaa. KHL:ssä irtoliput taas olivat kalliimpia, joten kausari on suhteessa selvästi irtolippuja edullisempi. 270 € kausarissa teoriassa yksittäisen ottelun hinta 16 pelillä oli 16,9 € ja TsSKA-sarjaan halvimmat liput taisivat olla yli tuplasti tuon. KHL:ssä playoff-kausarin hyöty kasvaa selvästi, mitä pidemmälle mennään, kun irtolippujen hinnat nousevat. Jos pelataan 10 peliä, niin irtolipuilla joutuu maksamaan selvästi enemmän verrattuna kausarin hintaan.
 

demitra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nimimerkille SilkySmoothille voisin todeta, että olen kyllä itsekin ollut vuosia opiskelija tällä vuosituhannella, joten opiskelijan tulotaso on minulle kyllä tuttua. Mutta kuten itsekin toteat, niin kausarit ovat halpoja, joten minun on edelleenkin vaikea ymmärtää sitä, että asiasta pitää avautua näin voimakkaasti. Ilmeisesti kyse on siitä, että omiin etuihin ei saisi koskea, vaikka ne olisivat miten hyviä tahansa.
 

SilkySmooth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Arsenal FC
Nimimerkille SilkySmoothille voisin todeta, että olen kyllä itsekin ollut vuosia opiskelija tällä vuosituhannella, joten opiskelijan tulotaso on minulle kyllä tuttua. Mutta kuten itsekin toteat, niin kausarit ovat halpoja, joten minun on edelleenkin vaikea ymmärtää sitä, että asiasta pitää avautua näin voimakkaasti. Ilmeisesti kyse on siitä, että omiin etuihin ei saisi koskea, vaikka ne olisivat miten hyviä tahansa.
Mulla ei olisi mitään ongelmaa tämän systeemin kanssa, kunhan siitä oltaisiin vaan ilmotettu etukäteen. Tässä tapauksessa olisin vain jättänyt kortin ostamatta.
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Eikö ehdot ole sitten ollut selvillä kauppaa tehdessä? Mikäli näin on, niin silloin moka on Jokereiden ja heidän lienee tultava vastaan asiassa, jos vaan tekee reklamaation.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Mulla ei olisi mitään ongelmaa tämän systeemin kanssa, kunhan siitä oltaisiin vaan ilmotettu etukäteen. Tässä tapauksessa olisin vain jättänyt kortin ostamatta.

Asiahan ei minulle kuulu mutta koetko että olet nyt hävinnyt kun hommasit playoff-kortin? Etkä siis ilmeisesti saanut mitä luvattiin? Tietenkin jos aikeissa on ettet osta tulevalle kaudella kausaria niin tuo sanomasi voi olla perusteltua, mutta mitä siis koet nyt tapahtuneen tässä kausariasiassa? Ja joka olisi mennyt helpommin tai ainakin paremmin jos olisit jättänyt playoff-kortin ostamatta ja hommaisit nyt sitten kokonaan ilman hyvityksiä tulevan kauden kausaria? Oletko siis sitä mieltä että...

...yhdistelmä playoff-kortti + tulevan kauden kausari - hyvitykset kustansi enemmän...
...kuin olisi kustantanut hommata sama playoff-liput yksittäisinä lippuina ja hommata nyt kokonaan uusi tulevan kauden kausari?
 

No Look Pass

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa Bay Lightning
Playoff-kortissa kuten kausikortissakin on normaalisti kyse siitä, että maksetaan enemmän kerralla ja saadaan vastineeksi halvempi ottelukohtainen hinta. Tällaisella hyvitysjärjestelmällä ottelukohtainen hinta on sama kuin halvimmilla irtolipulla menijöillä.

Niin ja siihen vielä korttimaksu 7,5€ päälle. Vaikken opiskelija olekaan, niin kyllä aika karu pettymys odotti postilaatikossa.

Lisäksi olisi hauska tietää, miten opiskelijan ottelukohtaisen lipun hinta lasketaan, kun ei sellaista ole yksittäiseen peliin olemassakaan! Junnu-lippujahan saa yksittäisiin peleihin, mutta opiskelijoille ei samaa systeemiä ole.

Bremberg#19 kirjoitti ylempänä oivan kysymyksen liittyen siihen, miten on mahdollista, että kausarin omistaja saa saman palautuksen pelattiin otteluita sitten 8 tai 16.

Miksi faneja täytyy johdattaa harhaan näin? En ymmärrä.
 

SilkySmooth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Arsenal FC
Asiahan ei minulle kuulu mutta koetko että olet nyt hävinnyt kun hommasit playoff-kortin? Etkä siis ilmeisesti saanut mitä luvattiin? Tietenkin jos aikeissa on ettet osta tulevalle kaudella kausaria niin tuo sanomasi voi olla perusteltua, mutta mitä siis koet nyt tapahtuneen tässä kausariasiassa? Ja joka olisi mennyt helpommin tai ainakin paremmin jos olisit jättänyt playoff-kortin ostamatta ja hommaisit nyt sitten kokonaan ilman hyvityksiä tulevan kauden kausaria? Oletko siis sitä mieltä että...

...yhdistelmä playoff-kortti + tulevan kauden kausari - hyvitykset kustansi enemmän...
...kuin olisi kustantanut hommata sama playoff-liput yksittäisinä lippuina ja hommata nyt kokonaan uusi tulevan kauden kausari?
Ihan asiallinen kysymys. En koe että olisin varsinaisesti hävinnyt mitään playoff-kortin hommaamalla. Luvatuista asioista en tiedä, mutta oma käsitykseni - kuten ilmeisesti myös moneen muun ihmisenkin käsitys - hyvitysjärjestelmästä oli erilainen, kuin millä nämä nyt sitten toteutettiin.

Oma tilanteeni ei sinänsä ole keskiverto kausikortinostajan tilanne, sillä asustelen nykyään opiskelujeni vuoksi sellaisella etäisyydellä Stadista että minulle ei ole mielekästä tulla katsomaan paikan päälle kuin viikonloppupelejä. Itse pääsin playoffeissa vain kahteen otteluun ja laskin etukäteen, että tämä kortin hommaaminen on lopulta järkevämpi ratkaisu kuin yksittäislipuilla tuleminen juurikin alhaiseksi olettamani ottelukohtaisen hinnan ja ensi kautta koskevien hyvitysten vuoksi. Täten jos olisin tästä hyvitysjärjestelmästä tiennyt en olisi todennäköisesti päätynyt ostamaan playoff-korttia.
 

faro

Jäsen
Onko kenelläkään tietoa, miten Jokereiden kausarimyynti on lähtenyt liikkeelle? Kausikortit ovat olleet tosiaan jo yli kolme kuukautta myynnissä. Tavoitteeksihan Jokerit asetti 6000 myytyä kausaria, mikä kuulostaa todella kovalta luvulta. Viime vuonnahan kausikorttimyynti hieman tökki, mutta silti yleisömäärät olivat todella korkeita illasta toiseen.

Aika vähän noita tulevan kauden kausikortteja on vielä mainostettu ja onhan se toki ihan ymmärrettävää, sillä kesä on vasta alkamassa.
 

pyyksteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, Jokerit
Ensimmäinen kausari maksettuna eikä todellakaan hinnalla pilattu. 102 katsomoon opiskelijana -50% ja lopun summan maksoin kulttuuriseteleillä, hintaa per peli jää reilu 2€ jos vähintään 30 kotimatsia tälläkin kaudella tulee. Kyllähän tuo kannattaa vaikken Hämeenlinnasta ihan joka peliin pääsekään paikalle ja pinnat myyntipuolelle, helppoa ja vaivatonta oli tilaaminen sekä maksaminen!
 

pyyksteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, Jokerit
Tässä kiteytyy syy, miksi hyvästä kausikorttimyynnistä huolimatta fanipääty ammottaa tyhjyyttään muuten hyvin myyvissä, toisinaan jopa lähelle loppuunmyydyissä otteluissa.

Jep, hämeenlinnalaiset ostavat 1400 kausaria eteläpäätyyn ja jäävät kotiin. Vitsi vitsi.

Kyllä tarkoituksena on tulla kaikkiin peleihin mihin työt antavat myöden. Opiskelujen ohella tehtävät iltahommat nyt ei vaan aina anna periksi vaikka niitä iltoja pyytäisinkin vapaaksi. Mieluummin näin kuin valikoida kauden mittaan ne muutamat kotimatsit mistä joutuu parhaimmillaan pulittamaan yli 50€ lipusta ja junat päälle.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tässä kiteytyy syy, miksi hyvästä kausikorttimyynnistä huolimatta fanipääty ammottaa tyhjyyttään muuten hyvin myyvissä, toisinaan jopa lähelle loppuunmyydyissä otteluissa.

Aika harva fani pääsee jokaiseen peliin paikan päälle. Itsekään tuskin ehdin edes puoliin ensi kauden peleistä, mutta kausikortin uusiminen oli kuitenkin jotakuinkin itsestäänselvyys. Toki mustakin voi huonon fanin tolla perusteella tehdä, mutta työt ja perhe vaan sattuvat menemään edelle.

Se, mitä Jokereitten kannattaisi jo ehdottomasti toteuttaa, on Amerikan malliin kausikorttien edelleenmyynti yksittäisiin peleihin Stubhubin tyyliin. Mulle ei olisi mikään ongelma maksaa kortista esim 100-200€ enemmän tietäen, että saan varmastikin sen rahan takaisin myydessäni paikkaani ulos peleihin, joihin en itse pääse. Kaikki voittaisi tässä ratkaisussa. Jokerit saisi isommat kausikorttitulot, kausikorttilaiset saisivat kompensaatiota peleistä joihin ei pääse ja ainakin loppuunmyydyissä peleissä hyvin todennäköisesti myös lähes jokaisella penkillä olisi katsoja.
 

Flip#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En mä kannattajia moiti - tottakai fani ostaa halvan kausarin pois kuleksimasta ja voi skipata pelejä, kun hinta matsia kohden on joku 4 euroa.

Systeemi vaan vähän kusee, kun kausari todella on noin halpa ja vielä noin 30 kertaa edullisempi kuin hallin muille paikoille. Silloin pääty vetää porukkaa vain ja ainoastaan hinnan perässä ja tunnelma kärsii, kun a) päädyssä ei ole jengiä ja b) jos on, noin 30 heistä pitää mekkalaa.

Korostan, että tämä ei edelleenkään ole halvan kortin ostavan ihmisen syytä, vaan Jokerit hinnoittelee hieman pieleen. Joku McMulliganin kuvailema malli voisi olla fiksumpi.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
On kyllä helvetin hieno uutinen. Ensimmäisen kauden hohto ei ole kadonnut mihinkään!!!

Toivottavasti nämä "takinkääntäjät" palaa hallille keuhkot täynnä ilmaa ja taskut pullollaan Vicksejä ;-)

Minä, ME, JOKERIT!!!!
 

kekkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Leijonat, Vapaa Ukraina
Kausaria ei ole vieläkään löytynyt postilaatikosta, onkos meitä useampia samassa tilanteessa?
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Tämä kausarihuuteluhan on jokavuotista. Monelle on jo tullut ja monelle taas ei vielä, kuten meikäläiselle. Aina on kuitenkin tullut ajoissa.
 

Ilmala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Kausaria ei ole vieläkään löytynyt postilaatikosta, onkos meitä useampia samassa tilanteessa?
Hep, ei ole vielä näkynyt. Kyllä se sieltä tulee. Jokereiden kanssa kannattaa aina varautua pieneen säätöön. Kahdenkymmenen vuoden aikana on jos jonkinlaista tilannetta ollut kausarin toimituksen kanssa, mutta aina olen ekaan matsiin päässyt.

Ne kenellä oli playoff-kausari viime kaudella saivat/saavat uuden kausarin yhteydessä lipun Tikkurilan ekaan Sibir-matsiin. Mietin vaan, että kun Jokerit eilen mainosti matsiin olevan enää 200 lippua myymättä niin kuinka vähän poffi-kausareita viime kaudella myytiin? Tiksiin kun ei ainakaan yli 2000 katsojaa mahdu ja joku on ehkä jo ihan lippupisteestäkin ostanut lipun kyseiseen matsiin.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eilen Jokerit laittoi Twitteriin, että viimeisetkin kausarit on nyt postitettu.
 

kekkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Leijonat, Vapaa Ukraina
Olihan tuo tänään saapunut. Ei sillä kortilla muuten hoppua ole, mutta kylkiäisenä tulleet tiksin liput piti saada kaverille ennen reissuun lähtöä.

Ja kyllä on kausikorttiasioissa saanut tapella käytännössä joka vuosi, että ei tuo säätö ole allekirjoittaneelle mitään uutta.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Tiisatin Sibir-matsiin ei saa ostettua lippua Lippupisteen kautta. Varmennusvaiheessa tulee ilmoitus että "Tapahtumaa ei voi tällä hetkellä suorittaa. Yritä hetken kuluttua uudelleen." Joko liput on loppuneet? Kai tuo sivusto nyt senkin erikseen ilmoittaisi.
 
Tiisatin Sibir-matsiin ei saa ostettua lippua Lippupisteen kautta. Varmennusvaiheessa tulee ilmoitus että "Tapahtumaa ei voi tällä hetkellä suorittaa. Yritä hetken kuluttua uudelleen." Joko liput on loppuneet? Kai tuo sivusto nyt senkin erikseen ilmoittaisi.

Taitaa olla vaan joku Lippupisteen yleinen ongelma. Yritin aiemmin tällä viikolla ostaa Nuorten MM-kisoihin lippuja ja silloin oli sama ongelma. Olin yhteydessä Lippupisteeseen ja sanoivat, että heillä on jotakin häiriötä verkkopalveluissa ja yrittävät korjata sitä.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Taitaa olla vaan joku Lippupisteen yleinen ongelma. Yritin aiemmin tällä viikolla ostaa Nuorten MM-kisoihin lippuja ja silloin oli sama ongelma. Olin yhteydessä Lippupisteeseen ja sanoivat, että heillä on jotakin häiriötä verkkopalveluissa ja yrittävät korjata sitä.
Ok. Nyt onnistui osto.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös