Jokerien mediaketju

  • 2 130 098
  • 8 705

meetvursti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Ducks, Jets, Suomalaiset
Kyllähän tuo englantia puhuvien määrä kasvaa koko ajan suomessa ja varsinkin Helsingissä, joten olisi idioottimaista olla mainostamatta myös englanniksi. Lisäksi joukkueessa kymmenkunta ulkomaalaista pelaajaa ja varmasti luo "yhteisöllisyyttä" joukkueen sisällä, kun joukkuettakin markkinoidaan englanniksi. Kohtahan noita tanskalaisiakin faneja alkaa varmasti olemaan ja miksei muitakin...
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Minkä takia helvetin hyvä, ja jopa fanien omaksi ottama "Minä, Me" ei saanut jatkoa? Millä tavalla I am We are on parempi?
Ja eikös tuo "Minä, Me, Jokerit" ollut alunperin Eteläpäädyn tuote. Sitä suuremmalla syyllä se olisi palautettava alkuperäisessä muodossaan, alkuperäisellä kielellä.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Ja eikös tuo "Minä, Me, Jokerit" ollut alunperin Eteläpäädyn tuote. Sitä suuremmalla syyllä se olisi palautettava alkuperäisessä muodossaan, alkuperäisellä kielellä.
Ei. Eteläpääty omi sen Jokereiden omasta sloganista. Eikä sitä nyt samalla voi joka vuosi mainostaa muutenkaan

Tää kieliasia on käsitelty nyt kaikkina kolmena edellisenäkin vuotena. Jokerit pelaa kv. sarjassa ja markkinoi myös kv. yleisölle, joten kieli on englanti. Palataan sitten suomenkieliseen mainontaan, kun pelataan kansallista sarjaa.
 

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ja eikös tuo "Minä, Me, Jokerit" ollut alunperin Eteläpäädyn tuote. Sitä suuremmalla syyllä se olisi palautettava alkuperäisessä muodossaan, alkuperäisellä kielellä.

Muistaakseni se lanseerattiin Keklun aikana kesän mainoskampanjoissa, josta fanit ottivat sen omakseen. Voin toki olla väärässäkin.
Ei. Eteläpääty omi sen Jokereiden omasta sloganista. Eikä sitä nyt samalla voi joka vuosi mainostaa muutenkaan

Tää kieliasia on käsitelty nyt kaikkina kolmena edellisenäkin vuotena. Jokerit pelaa kv. sarjassa ja markkinoi myös kv. yleisölle, joten kieli on englanti. Palataan sitten suomenkieliseen mainontaan, kun pelataan kansallista sarjaa.

Paljonkohan kävijöistä on tätä kv-yleisöä? Prosentti vai kaksi? Ja miten muutenkaan venäläinen sarja ja englannin kieli liittyvät toisiinsa? Ei sitä kyllä tuolla voi perustella.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Paljonkohan kävijöistä on tätä kv-yleisöä? Prosentti vai kaksi? Ja miten muutenkaan venäläinen sarja ja englannin kieli liittyvät toisiinsa? Ei sitä kyllä tuolla voi perustella.
No sulle ei pysty koskaan perustelemaan yhtään mitään, mutta Jokerit itse todennäköisesti perustelee asiaa sillä, että venäläiset, valko-venäläiset, latvialaiset, kazakstanilaiset ja slovakialaiset ymmärtävät paremmin englantia kuin suomea. Jos Jokerit viestii englanniksi, niin se ei ole ihan yhtä eristäytynyt vaan edes vähän helpommin lähestyttävä ja enemmän osa yhteisöä. Olkoonkin, että eroja keskimääräiseen KHL-joukkueeseen on melkoisesti.

Mulla ei ole mitään hajua paljonko kv. yleisöä peleissä käy mutta saisi käydä enemmänkin. En usko että potentiaalisia asiakkaita ainakaan haittaa, että he ymmärtävät sloganit ilman sanakirjaa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tuosta kieliasiasta sen verran, että olenkohan kovin väärässä, kun olen näkevinäni Jokerien toiminnassa kaupallista suunnitelmallisuutta. Brändi on tarkoitus luoda tunnetuksi paitsi Euroopassa ja Venäjällä, myös Kiinassa. Suomessa Jokerit pyrkii profiloitumaan kaikkien Suomessa asuvien seuraksi. Toisin sanoen, helsinkiläisyys ei ole enää se, minkä nimeen vannotaan, vaan kansainvälisyys koko toiminnassa.
 

MR8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Klubi, Kallion Voima
No sulle ei pysty koskaan perustelemaan yhtään mitään

OT, mutta ei kyllä pysty sullekaan. Toinen näkee pelkkää mustaa, sinä pelkkää valkoista. Kumpaakaan en luota, en varsinkaan sinun juttuihisi, joissa aina käännetään mikä tahansa Jokereihin liittyvä asia positiiviseksi. Tolkku ja totuus on jossain teidän välissä.
 

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
OT, mutta ei kyllä pysty sullekaan. Toinen näkee pelkkää mustaa, sinä pelkkää valkoista. Kumpaakaan en luota, en varsinkaan sinun juttuihisi, joissa aina käännetään mikä tahansa Jokereihin liittyvä asia positiiviseksi. Tolkku ja totuus on jossain teidän välissä.


Tämä on varmasti ihan totta, ainakin minun osaltani. Näen ehkä kaiken liian negatiivisena, mutta näin negatiivinen ulosanti jatkoajalle johtuu pitkälle näistä tänne pesiytyneistä jeesjees-miehistä, jotka eivät näe yhtään missään Jokereihin liittyvässä mitään huonoa.



@Cobol, varmasti Jokerit yrittävät brändäytyä suomalaiseksi, eikä stadilaiseksi seuraksi. Mielestäni vain Jokerit on ensisijaisesti stadilainen, ja vasta sen jälkeen suomalainen jengi. Tämän vuoksi fanina arvostaisin markkinointia suomeksi, enkä englanniksi.
 

haukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Euroopan no 1: Jokerit
Paljonkohan kävijöistä on tätä kv-yleisöä? Prosentti vai kaksi? Ja miten muutenkaan venäläinen sarja ja englannin kieli liittyvät toisiinsa? Ei sitä kyllä tuolla voi perustella.
Tiedätkö, mistä KHL on lyhennys? Onko siinä jotain venäläistä vai onko jotain kansainvälistä? Englannin kieli on kansainvälistä, venäjä ja suomi ei! Jos englanninkieltä käyttämällä mainostuksessa saadaan sun mainitsemasi 1-2 % muutettua 3-4 %:ksi, niin hyvä niin. Liigassa käyttäkööt suomea ja mestiksessä vaikka savvoo, niin erotutaan kunnolla, kuten kuuluukin.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
@Cobol, varmasti Jokerit yrittävät brändäytyä suomalaiseksi, eikä stadilaiseksi seuraksi. Mielestäni vain Jokerit on ensisijaisesti stadilainen, ja vasta sen jälkeen suomalainen jengi. Tämän vuoksi fanina arvostaisin markkinointia suomeksi, enkä englanniksi.

Itse taas koen, että Jokerien juuret ovat Töölön lisäksi korttelikiekossa Itä-Helsingissä. Myllypuron ja Vuosaaren kaukaloissa, Kontulan kerrostaloissa. Mutta ne oli aikoja ne, ja nyt on toiset ajat. Stadilaisuuteen Jokerit ei voi nojautua, koska kaupallisessa mielessä vaikkapa tv-sopimus tuottaa paremmin, jos Jokerit on ei edes koko Helsingin, vaan koko Suomen seura. Jokerien otteluita näytetään myös mm. Ruotsissa ja USA:ssa ja tietenkin Venäjällä ja muissa KHL-maissa. Jokerit pyrkii myös markkinoimaan itseään Kiinassa ja on solminut kiinalaisten kanssa erilaisia urheilu- ja liikesuhteita, jotka eivät sinänsä suoraan liity KHL:ään. Kun Helsingissä on jo noin 15 prosenttia asukkaista ulkomaalaistaustaisia (osa heistä myös eri KHL-maista), ja noissa itäisissä lähiöissä varmaan 20-30 prosenttia, ovat saattaneet tutkia asiaa, ja sen perusteella markkinointia myös englanniksi. Mulla englanti oli vuosia työkieli, niin ei edes huomaa, mutta ymmärrän kyllä sen, että suomeksi haluttaisiin.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ymmärrän kansainvälistymisen tarpeen, mutta pitääkö silti olla tyhmä? Juurien kunnioittamisen takia pitäisi osa mainonnasta olla kotimaisella. Faniyhteisö otti omakseen minä me jokerit ja markkinoinnin suurimpia mokia on luopua tuosta ja tuplamoka yrittää kääntää englanniksi.

Ruplat taskussa aiheuttaa aivoverenkierron pysähtymisen ja siitä on ikäviä seurauksia, kuten sellaisten asioiden hylkäämisen, joita tulisi arvostaa perinteinä.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
OT, mutta ei kyllä pysty sullekaan. Toinen näkee pelkkää mustaa, sinä pelkkää valkoista. Kumpaakaan en luota, en varsinkaan sinun juttuihisi, joissa aina käännetään mikä tahansa Jokereihin liittyvä asia positiiviseksi. Tolkku ja totuus on jossain teidän välissä.
Ei mulla ole mitään ongelmaa nähdä toista puolta tästä. Niille, joille KHL:n siirtyminen oli kova pala, on erittäin tärkeää pitää kiinni kaikesta "aidosta" jonka he Jokereihin yhdistävät ja ilmeisesti pelkästään suomeksi markkinointi oli yksi niistä asioista. Itse ainakin kuvittelen tuovani keskusteluun ihan järkiperäisiä perusteita sille, miksi asioita tehdään niin kuin tehdään. Hyvin harvoin otan kantaa siihen mikä minun mielestäni pitäisi olla tilanne. Tyylissäni esittää asioita on ihan takuulla korjattavaa.

En ole yhtään samaa mieltä siitä, että nimim. Clubittaja tai kovin moni muukaan näkisi kaiken vain mustana. Kriittisiä näkemyksiä toki löytyy, mutta enemmän mä silti hänenkin kanssaan olen samaa kuin eri mieltä. Silloin vain ei tarvitse kovin kärkkäästi mihinkään tarttua kun ollaan samoilla linjoilla.

Ihan hauskaa muuten, että hän itse perustelee asennettaan jees jees-miehillä ja mulla syynä ajoittaiseen tiuskimiseen on ihan päinvastainen näkemys. Ärsyttää ihmiset jotka erikseen etsivät huonoja puolia asiasta, joka on meille kaikille tärkeä ja jonka olisi tarkoitus olla positiivinen asia elämässä. Lätkä on ihan liian vähäpätöinen asia otettavaksi tosissaan. Ohi aiheesta menee kyllä.

Sen voisi vielä tuohon kieliasiaan lisätä, että Jokerit pyrkii olemaan houkutteleva kv. asiakkaiden lisäksi myös kv. brändeille. Jotta voisi edes jotenkin väittää tuovansa yritykselle lisäarvoa kansainväliseen markkinointiin, pitää varmaan itsekin yrittää näyttää kansainväliseltä.
 

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihan hauskaa muuten, että hän itse perustelee asennettaan jees jees-miehillä ja mulla syynä ajoittaiseen tiuskimiseen on ihan päinvastainen näkemys. Ärsyttää ihmiset jotka erikseen etsivät huonoja puolia asiasta, joka on meille kaikille tärkeä ja jonka olisi tarkoitus olla positiivinen asia elämässä. Lätkä on ihan liian vähäpätöinen asia otettavaksi tosissaan. Ohi aiheesta menee kyllä.
Tämä on jo niin psykologinen asia, ettei lukiossa luettu yksi kurssi analysoimiseen riitä. Täytyy sen verran sanoa, että kyllä muakin ärsyttää monet esim. Twitterissä huutelevat ultranegatiiviset kannattajat, jotka haukkuvat kaiken nykyisestä Eteläpäädystä Jokerien johtoon. Jos asia ei oikeasti yhtään kiinnosta (kuten he väittävät), niin sitten voisi vain olla hiljaa. Itseä Jokerit edelleen kiinnostaa, mutta moni Khl:ään liittyvä sivujuonne ärsyttää paljon. Yksi on juuri tämä uudistettu markkinointi, joka tuo mieleen vain muovisimmat NHL-sloganit. Jokereilla löytyy jo niin paljon kannattajien visioimia chänttejä, etten oikeasti ymmärrä miksei niitä käytetä hyväksi.

”On vain Jokerit”, ”Punakeltaiset”, ”Vain yksi jengi Stadista” jnejne, näitä on loputtomasti.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Minusta suomalaista kohderyhmää pitäisi lähestyä suomen kielellä. Sitten on eri asia kansainvälinen ryhmä/brändi, jota voi edistää englanninkielellä. En kokisi, että se olisi Suomi Ensin meininkiä, vaan juurten ja suomalaisten kannattajien huomioimista. Onhan Jokerien kotisivuillakin osiot englanniksi ja jopa venäjäksi. Esim. niitä vaan kehittämään, jos haluaa kansainvälistä hommaa ja mainontaa lisää.
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ymmärrän kansainvälistymisen tarpeen, mutta pitääkö silti olla tyhmä? Juurien kunnioittamisen takia pitäisi osa mainonnasta olla kotimaisella.

No mut hei, me sentään ymmärretään omat mainokset toisin kuin suurin osa HIFK-kannattajista :)
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Ymmärrän kansainvälistymisen tarpeen, mutta pitääkö silti olla tyhmä? Juurien kunnioittamisen takia pitäisi osa mainonnasta olla kotimaisella. Faniyhteisö otti omakseen minä me jokerit ja markkinoinnin suurimpia mokia on luopua tuosta ja tuplamoka yrittää kääntää englanniksi.
Harvoin olen @Sako :n kanssa samoilla aaltopituuksilla, mutta tästä asiasta olen. "Minä, Me, Jokerit" osui ja upposi faneihin. En ymmärrä miten tässä ollaan ihan kauheasti enemmän kansainvälisiä jos kaksi sanaa kolmesta muutetaan vaikka mandariinikiinaksi. Moniko venäläinen/ kiinalainen tai ylipäänsä kukaan suomea osaamaton lukee suomalaisia lehtiä? Ei moni, miksei mainokset voisi olla MMJ -muodossa. Tässä lähdettiin vähän kuin korjaamaan ehjää ja hyvää asiaa. Arenalla on toistuvasti paikanpäällä iso liuta kaltaisiani elinkautisia joiden yksi syy tulla hallille on yhteisöllisyys. Tämän "vanhan" porukan ääntäkin kannatta toisinaan kuulla. Perinteet koostuvat pienistä paloista, niitä ei rakenneta toimistoissa.
 

haukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Euroopan no 1: Jokerit
Ymmärrän kansainvälistymisen tarpeen, mutta pitääkö silti olla tyhmä? Juurien kunnioittamisen takia pitäisi osa mainonnasta olla kotimaisella.
Ymmärrätkö, mikä on markkinoinnin ensisijainen tavoite? Onko tavoite saada lisää liikevaihtoa vai pitää muutama fani tyytyväisenä? Oikeesti, huomaatko kuka se tyhmä on?
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämän "vanhan" porukan ääntäkin kannatta toisinaan kuulla. Perinteet koostuvat pienistä paloista, niitä ei rakenneta toimistoissa.

Täytyy nyt kuitenkin muistaa, että samaan aikaan Jokerit tarjoilee enemmän kuin koskaan suomenkielistä mediaa joukkueesta somessa ja nettisivuilla. Enemmän kuin yksikään muu urheiluseura Suomessa uskaltaisin väittää jopa.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
. En ymmärrä miten tässä ollaan ihan kauheasti enemmän kansainvälisiä jos kaksi sanaa kolmesta muutetaan vaikka mandariinikiinaksi.
+ ulkomaalaisiin tehoaa mainiosti ripaus suomalaista eksotiikkaa seuraperinteiden muodossa. Tämäkin kortti heitettiin menemään. Englantilaisesta jalkapallosta tämä on tuttu ilmiö, joten ei pitänyt olla edes meidän toimistolle salaisuus.
 

gcz_

Jäsen
Suosikkijoukkue
JHC, NYI, Suomen NATO-jäsenyys
Toisin sanoen, helsinkiläisyys ei ole enää se, minkä nimeen vannotaan, vaan kansainvälisyys koko toiminnassa.

Tämä on fiksua ja modernin ajan henkeä. Muovisen Helsinki-korostuksen voi jättää julleille, joilla heilläkin on valtaosalla kannattajista vähintäänkin toinen jalka syvällä jossain Savon maakuntapitäjissä.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Tämä on fiksua ja modernin ajan henkeä. Muovisen Helsinki-korostuksen voi jättää julleille, joilla heilläkin on valtaosalla kannattajista vähintäänkin toinen jalka syvällä jossain Savon maakuntapitäjissä.
Tämä. Naurettavuuksiin asti vietyä paukuttelua josta tuulee mieleen joidenkin amistunkkaajien röökirinki. Jos Jokerit ja HIFK olisi henkilöitä ja heidän markkinointi olisi ikään kuin sielun peili, niin molemmat olisi todennäköisesti ihan helvetin erikoisia tyyppejä. Suomenruotsalainen henkisesti 15-vuotias landespede joka on olevinaan aivan vitun Stadi. Sitten on venäläisen miljardöörin köyhä ottopoika joka puhuu rallienglantia ja ostaa nallekarkkeja niillä seteleillä joihin isäntäväki pyyhkii perseensä.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Viitsitkö copy-pastea highlightit (kopioi-liittää kohokohdat) tänne? Ei pysty lukemaan jos ei ole Keski-Uusimaan tilaaja.

Linkin kautta en saanut auki, mutta Googlen kautta sain:

Keski-Uusimaa kirjoitti:
Palataan hetkeksi viime kauteen. Julius Rantaeskola saa ylivoimakuvion päätteeksi kiekon mielipaikalleen b-pisteen kaarelle, josta maalinälkäinen laitahyökkääjä laittaa ranteet lukkoon ja kiskaisee suoraan syötöstä napakalla sekä tarkalla kudilla pikkumustan ylänurkkaan. Tuttu näky Mestis-hopeaa keväällä voittaneen ja 14 vuoden tauon jälkeen finaaleihin yltäneen Kiekko-Vantaan otteluista.

Keski-Uudellamaalla kiekko-oppinsa saanut Rantaeskola takoi lohipaidoille 26 maalia ja keräsi 39 tehopistettä. Shakers-kasvatti oli koko sarjan toiseksi paras maalintekijä, teki eniten osumia ylivoimalla Mestiksessä ja sivusi samalla myös seuransa yhden kauden maaliennätystä.

– Ei se maalimäärä yllättänyt. Paljon olen harjoitellut laukomista ja maalintekoa. Mikään ei tule ilmaiseksi, Julius Rantaeskola kertoo.




Erinomaisella maalivainulla varustettu 24-vuotias nousi viime kauden aikana ryminällä sarjan hyökkääjäeliittiin.

– Viime kausi oli todella hyvä niin joukkueelta kuin itseltänikin. Totta kai se jäi harmittamaan, ettei voitettu mestaruutta. Sain pelata koko kauden loistavassa ketjussa yhdessä Toni Leinosen ja Pekka Niemimaan kanssa. Se auttoi paljon, että oli hyvät ketjukaverit ja sai treenata kovaa. Itseluottamus nousi tietenkin onnistumisten myötä, Rantaeskola sanoo.

Taitavalle viimeistelijälle ja voimakkaalle laitahyökkääjälle maalintekeminen todellakin maistuu. Sen näkee varsinkin Rantaeskolan villeistä tuuletuksista osumiensa jälkeen. Mukana on nimittäin aina runsaasti tunnetta.

– Tuuletukset tulee aina ihan sen tunteen mukana selkärangasta. En minä niitä mitenkään etukäteen suunnittele. Maalinteko on siistiä ja siitä saa isoimmat kiksit. Kun teen maalin, tunnen eläväni, Rantaeskola tuumii.

Tullaan takaisin tähän hetkeen. Laadukkaan ja napakan laukauksen omaava laitahyökkääjä solmi keväällä yksivuotisen kahden suunnan KHL-sopimuksen Jokereiden kanssa. Rantaeskola janoaa tosissaan pelipaikkaa helsinkiläisseurasta, eikä aio tyytyä vain statistin rooliin.

– Kaikkeni teen, että pääsen pelaamaan ensi kaudella KHL:ssä. Se vaatii kovaa työtä, eikä yhtään ohipäivää saa tulla. Näyttöpaikat täytyy onnistua käyttämään ja jokaisessa treenissä antaa kaikkensa. Jokereissa on niin laadukas joukkue, ettei pelipaikan raivaaminen tietenkään helppoa ole, Rantaeskola tietää.

Hyökkäälän koulun kentillä pelatuiden pihapelien kautta aina Mestis-tähdeksi marinoitunut Rantaeskola on paiskinut kesällä hommia punttisalilla, juokuspoluilla ja jäähalleilla kuin eläin. Asenteesta tai työmäärästä pelipaikan kohtalo ei tule ainakaan jäämään kiinni.

– Tämä on ollut tietenkin urani tärkein kesä. Olen saanut harjoitella kovaa ehjänä ja hyvin. Luistelunopeutta, tekniikkaa, räjähtävyyttä ja voimaa on treenattu. Kävin kaksi kertaa viikossa Esa Puolakan johtamassa luistelukoulussa, pari kertaa viikossa tehtiin punttia personal trainerin ohjauksessa ja itsekseen tein paljon harjoitteita. Illalla sitten vähän palauttelua ja liikkuvuutta, Rantaeskola valottaa.

KHL-unelmaa kohti – numero 67 on valmis.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös