Jokerien mediaketju

  • 2 132 794
  • 8 710

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
@MustatKortit Toisaalta Teron ja Antin edesottamukset SM-tasolla ei vedä suomalaisia vielä töllön ääreen. Heidän kiinnostavuuttaan MM-kisoissa pitäisi ehkä verrata ennemminkin lätkämaajoukkueeseen kuin seurajoukkueisiin. Mutta tämäei tietysti vie pohjaa viestiltäsi.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
@MustatKortit Toisaalta Teron ja Antin edesottamukset SM-tasolla ei vedä suomalaisia vielä töllön ääreen. Heidän kiinnostavuuttaan MM-kisoissa pitäisi ehkä verrata ennemminkin lätkämaajoukkueeseen kuin seurajoukkueisiin. Mutta tämäei tietysti vie pohjaa viestiltäsi.

Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat. Mainittakoon kuitenkin, että Kalevan kisojen sunnuntailähetystä katsoi keskimääräisesti noin 550 000 ihmistä ja parhaimmillaan yli miljoona ihmistä. Ei tarvitse olla Sherlock päätelläkseen, mihin aikaan tuli piikkiä katsojalukuihin, keihään finaalin alkaessa kello 16.40. Tavoittavuudeltaan nuo kisojen katsojaluvut olivat jopa suurempia kuin YLEn puoli ysin uutisten.

Itse asiassa Suomessa jopa Eliittikisojen katsojamäärät ovat varsin mallikkaat, mutta tämä on todella paljon riippuvainen siitä, onko miesten keihäs ohjelmassa ja ketä on heittämässä.

Ymmärtääkseni keihään mm-finaalia katselee pauttiarallaa 1,5-2 miljoonaa suomalaista parhaimmillaan, kyllä tuo kestää ihan hyvin vertailun minkä tahansa muun suuren urheilutapahtuman kanssa.

Mutta nämä luvut eivät olleet se pointti, vaan se että suuret yu- ja hiihtotähtemme keräävät tasapuolisesti väkeä katsomaan ympäri Suomea. Eli ei ole niin paikasta riippuvainen juttu...
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Mutta nämä luvut eivät olleet se pointti, vaan se että suuret yu- ja hiihtotähtemme keräävät tasapuolisesti väkeä katsomaan ympäri Suomea. Eli ei ole niin paikasta riippuvainen juttu...
Niin, ja noita numeroita vääristää sekin että yksi tulee ilmaiskanavilta ja toinen maksukanavilta. Mutta juttusi ydin taisikin olla juuri se että pelkkä numeroiden tuijottelu ei kerro kaikkea.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Niin, ja noita numeroita vääristää sekin että yksi tulee ilmaiskanavilta ja toinen maksukanavilta. Mutta juttusi ydin taisikin olla juuri se että pelkkä numeroiden tuijottelu ei kerro kaikkea.

Tämä on muuten ihan totta ja veikkaankin puolueellisesti, keltapunaiset ja suuret värilasit silmillä, että mikäli esim. TsSKA-Jokerit poffisarja oli tullut ilmaiskanavalta, vaikkapa TV2:selta, niin katsojamäärä olisi ollut yli 2 miljoonaa. Yli 2000000! Aivan käsittämättömän suuri ja hieno katsojamäärä, kun asukkaita on hieman yli 5 miljoonaa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Tämä on muuten ihan totta ja veikkaankin puolueellisesti, keltapunaiset ja suuret värilasit silmillä, että mikäli esim. TsSKA-Jokerit poffisarja oli tullut ilmaiskanavalta, vaikkapa TV2:selta, niin katsojamäärä olisi ollut yli 2 miljoonaa. Yli 2000000! Aivan käsittämättömän suuri ja hieno katsojamäärä, kun asukkaita on hieman yli 5 miljoonaa.

Meinaat että Jokeri-sarjaa olisi katsonut yhtä paljon ihmisiä, kuin Leijonien mitalipelejä? Njaa, mä olen myös sitä mieltä, että varmasti olisi päästy kunnon lukemiin, mutta ei nyt ihan tuollaisiin.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No joo nyt on kyllä attendolla yksi nolla liikaa veikkauksessaan.
Olisiko aika vaihtaa allekirjoitus...?

Mitä tohon uuteen sponsoriin tulee, niin vaikka sillä ei Juhiksen palkkaa katetakkaan, niin tuskin millään suomalaisella jengillä yhtään missään lajissa on sellaista yksittäistä sponsoria jolla kyseinen liksa maksettaisiin kokonaisuudessaan. Suomen tasolla puhutaan todella merkittävästä summasta joka on kuitenkin melko pieni prosentti siitä mitä kyseinen firma käyttää yhteensä urheilusponsorointiin. Kyseisen merkin kohdalla en kuitenkaan usko lopulliseen Suomen valloitukseen missään nimessä. Tietääkö kukaan ketään jolla olisi kyseisen firman tuote, ihan mikä tahansa? Minä en tiedä. Jos jollain on niin taitaa pitää sitä visusti piilossa, varsinkin nyt... :)
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Laskin muuten että toi 2000000 katsojaa TV2: en puolella on suunnilleen 40% koko kansakunnasta. Huh Huh vetää ihon ihan kananlihalle. Mutta koska en voi todistaa olevani oikeassa eikä toisaalta kukaan voi todistaa että olisin väärässä, niin jätän asian käsittelyn tähän ja lähden kanalihaisen ihoni kanssa kohti Trio-Areenaa jossa kohta Jokerit kohtaa täyden hallin hurratessa Sibirin harjoitusottelussa. Hyvää päivänjatkoa 40% Suomen kansasta ja sille lopulle joukolle toivotan että rohkeasti vaan mukaan Jokereiden bandwagoniin!
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Laskin muuten että toi 2000000 katsojaa TV2: en puolella on suunnilleen 40% koko kansakunnasta. Huh Huh vetää ihon ihan kananlihalle. Mutta koska en voi todistaa olevani oikeassa eikä toisaalta kukaan voi todistaa että olisin väärässä, niin jätän asian käsittelyn tähän ja lähden kanalihaisen ihoni kanssa kohti Trio-Areenaa jossa kohta Jokerit kohtaa täyden hallin hurratessa Sibirin harjoitusottelussa. Hyvää päivänjatkoa 40% Suomen kansasta ja sille lopulle joukolle toivotan että rohkeasti vaan mukaan Jokereiden bandwagoniin!
Siis täh, joko teillä tänään alkaa harkkamatsit? Onko noista ollu mitään uutisointia missään? Ei ainakaan samanlaista hypetystä kuin perjantaina Raumalla pelattavasta kiekkokauden avaavasta legendaarisesta turnauksesta. No, samapa tuo mulle. Hyvää matsia kuitenkin, täältä enemmistöstä.

Hyvin oot osannu laskea. Vapaan puolella löytyy joku matemaatiikka-ketju, pelin jälkeen sitten sinne.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Siis täh, joko teillä tänään alkaa harkkamatsit? Onko noista ollu mitään uutisointia missään? Ei ainakaan samanlaista hypetystä kuin perjantaina Raumalla pelattavasta kiekkokauden avaavasta legendaarisesta turnauksesta. No, samapa tuo mulle. Hyvää matsia kuitenkin, täältä enemmistöstä.
Hei, tosi kumma juttu ku mun internetissä on puhuttu ainoastaan Jokereiden matsista, eikä Pitsiturnausta ole ainakaan vielä näkynyt missään. Ihan kuin meidän jääkiekkomedian seuraamisessa olisi joku perustavanlaatuinen ero.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hei, tosi kumma juttu ku mun internetissä on puhuttu ainoastaan Jokereiden matsista, eikä Pitsiturnausta ole ainakaan vielä näkynyt missään. Ihan kuin meidän jääkiekkomedian seuraamisessa olisi joku perustavanlaatuinen ero.
Erittäin paljon mahdollista. Tarkoitin nyt kuitenkin myös televisiota, en pelkästään nettiä. Mutta joo, hyvä että ovat osanneet kohdentaa markkinoinnin oikein, molemmat.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Hei, tosi kumma juttu ku mun internetissä on puhuttu ainoastaan Jokereiden matsista, eikä Pitsiturnausta ole ainakaan vielä näkynyt missään. Ihan kuin meidän jääkiekkomedian seuraamisessa olisi joku perustavanlaatuinen ero.

Siis onko ihan oikeasti puhuttu paljon Jokerien matsista?

Itse voin tunnustaa, etten ole nähnyt juttuja tästä, enkä kyllä pitsistäkään. Okei, yhden mainoksen näin jälkimmäisestä, kun ilmeisesti Ruutu näyttää turnauksen.

Tunnustetaan, kesällä lätkäuutisten lukeminen ei kyllä kuulu tapoihinkaan, muuta kuin Ässien pelaajauutisten osalta...
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Siis onko ihan oikeasti puhuttu paljon Jokerien matsista?
Minä seuraan Jokereita about kaikissa sosiaalisissa medioissa ja Twitterissä seurannassa on lisäksi jokainen edes etäisesti KHL:ää seuraava toimittaja ja joitain ihan satunnaisiakin käyttäjiä. Kyllä keskustelua on ollut. Sitä en ollenkaan ihmettele, ettei Melko Huono ole niitä juttuja nähnyt, kun en minäkään ennen tätä päivää tiennyt HIFK:n osallistuvan Pitsiin.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ainakin Twitterissä Jokerit on tänään noussut Suomessa ihan ykköspuheenaiheisiin. En sitten muusta mediasta ja muista vastaavista tiedä, kun en ole tarkemmin tutkinut.
Minä seuraan Jokereita about kaikissa sosiaalisissa medioissa ja Twitterissä seurannassa on lisäksi jokainen edes etäisesti KHL:ää seuraava toimittaja ja joitain ihan satunnaisiakin käyttäjiä. Kyllä keskustelua on ollut. Sitä en ollenkaan ihmettele, ettei Melko Huono ole niitä juttuja nähnyt, kun en minäkään ennen tätä päivää tiennyt HIFK:n osallistuvan Pitsiin.

Okei. Ja joo, siis en tätä epäillytkään. Allekirjoittanut on vaan niin paitsiossa lätkäuutisista kesällä, puhumattakaan Twitteristä. Sinällään huvittavaa, kun olen tämän palstan suurkuluttaja, mutta lätkäuutisia ei tule seurattua, suutarin lapsilla ei ole kenkiä ja niin päin pois.

Enpä muistanut minäkään, että Hifk osallistuu pitsiin, toki tuon joskus aiemmin olin kuullut. Kyllähän tuo vähän mielenkiintoa lisää pitsiä ajatellen.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Ajaj! It's on. Karavaani kulkee ja koirat haukkuu! Punakeltaiset - Suomen ykköset! Olé Olé Olé!
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Mielenkiintoinen juttu Hesarissa otsikolla: "KHL:n tulo Helsinkiin sai hetkeksi Liigan sekaisin."

Yksi asia pisti hieman huvittamaan, Liigan puheenjohtajan Vesa Puttosen mielestä KHL-lätkä ei ole sen parempaa kuin Liigassa koska taklaukset puuttuvat.

Viime kaudella sama kaveri pillitti julkisuudessa siitä kuinka Jokerit saa ilmaista mainosta Yle:n "Tehtävä idässä"- sarjan avulla. Lisäksi viimekaudella Puttonen epäili riittääkö Jokereille katsojia toteamalla Hesarin haastattelussa ettei väkeä tule katsomoon kun jostain Siperiasta tuodaan bussilastillinen pelaajia tänne.

Tuossa viimeisimmässä jutussa Puttoselta kysytään:
Jäikö Liiga viime vuonna liiaksi voivottelemaan Jokerien lähtöä ja KHL:n tuloa?
"Voi hyvinkin olla", Puttonen vastasi suoraan. "Ei se vie omaa toimintaa eteenpäin, että mietitään muiden asioita."

Toivottavasti mies on oppinut läksynsä.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Yksi asia pisti hieman huvittamaan, Liigan puheenjohtajan Vesa Puttosen mielestä KHL-lätkä ei ole sen parempaa kuin Liigassa koska taklaukset puuttuvat.
Oli kyllä hauska juttu. Enimmäkseen ihan fiksuja kommentteja läpi artikkelin ja viimeisellä heitolla palattiin sitten huumorilinjalle.

Silti, hyvä jos ovat siirtäneet fokusta Jokereille vittuilusta oman pesän siivoamiseen. Toivon että se tuottaa tulosta, sillä voi hyvinkin olla että Jokerit joutuu joskus tuohon Puttosen putkaan palaamaan. Olisi kiva jos siitä olisi silloin muutakin kuin rauniot jäljellä.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
"Pelitapahtumaltaan se oli ylivertainen", Puttonen sanoi KHL:stä. "Mutta eihän itse peli ollut sen parempaa kuin Liigassa, ainakaan minun mielestäni. Taklaukset puuttuivat."
@C.Orr linkistä lainattua

Puttonen ja minä ollaan katsottu ihan eri pelejä. Nimenomaan itse peli oli muuttunut liigasta paljon parempaan ja se tässä sarjassa viehättää eniten. Tuote on sisällöltään parempaa. Oheinen oli edelleen samalla tasolla eli kaljaa joutui jonottamaan liian hitaasti vetävissä jonoissa... ;)

Viime kaudella ei tullut liigan matseja seurattua yhtä näädät-jullit ottelua enempää, liigan seksikkäimmät siis vastakkain. Se oli aika karmeaa, max 2 syöttöä omille koohotusta, ehkä ne muut peli oli oleellisesti parempia. Ja olihan ne tai Puttonen on pahasti kujalla.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Puttonen on pahasti kujalla.

Kun Liiga ei pysty vastaamaan pelin tasoon. pyrkii Puttonen näemmä sitä vähättelemään ottamalla vertailukohdakseen ainoan osa-alueen peilistä jossa Liiga pärjää KHL:lle. Sama kun vertailisi Opel Astraa ja Ferrari F40:seen. Ulkonäöltään se on ylivertainen, mutta eihän tavaratilat ole sen parempia kuin Opelissa, ainakaan minun mielestäni. Takaluukku on pienempi.

Jutusta sai sellaisen käsityksen, että avain onneen on siinä, että pelitapahtumaa (joka Puttosen mielestä on ainoa erotteleva tekijä näiden liigojen välillä) kehitetään. Mielenkiintoista nähdä kuinka paljon vaikkapa tuossa HS:n jutussa mainostettu HIFK:n uusi mediakuutio tuo Nordikselle lisää katsojia. Ehkä ottelutapahtuman kiinnostavuutta tulisi kehittää enemmänkin pelin kuin oheistoimintojen kautta. Peliä sinne halliin mennään katsomaan, muut asiat ovat lopulta sivuseikka.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Peliä sinne halliin mennään katsomaan, muut asiat ovat lopulta sivuseikka.
Tämän oivalluksen ja itsestään selvyyden kun käyt myymässä liigalle, niin olet maailman parhaimmistoa myyjänä. Kaikki eivät halua katsoa asian ytimeen, vaikka se törröttää silmien edessä selkeästi.

Tuosta auo vertauksesta sen verran, että Astra on tosielämässä luotettavampi ja käytännöllisempi. Tajusin kyllä pointtisi ja siitä samaa mieltä.
 

Masentaja

Jäsen
Tuli vaan mieleen, että saako liigassa nykyään taklata, ettei puhtaasta pommista tuu suihkukomennusta ja paria peliä bannia?

Kiva nähdä miten khl vetää jengiä tällä kaudella. Pöhinää tuntuu pikkusen olevan, ainakin aktiivisimpien kannattajien keskuudessa, mutta miten se "maksava tuularikansa" hallille löytää, lienee vielä iso kyssäri. Irtolippujen myyntiä ei ilmeisesti vielä ole aloitettu, joten nähtäväksi jää. En usko, että alle kympin katsojakeskiarvo tulee kauden päätteeksi tippumaan.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuli vaan mieleen, että saako liigassa nykyään taklata, ettei puhtaasta pommista tuu suihkukomennusta ja paria peliä bannia?
Tämä lienee retorinen kysymys? Ja pysyykin sellaisena niin kauan kunnes tulee kokopäiväiset tuomarit.

Narrit sai uuden tukijan.
Skaala ja Jokerit yhteistyöhön | Jokerit.com
Skaala tekee mm ikkunoita. Onkohan tämäkin alle yhden hyvän pelaajan vuosiliksan kokoista nappikauppaa?
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Saatan olla väärässäkin mutta muistelen että viime vuonna Jokerit piti paljon enemmän ääntä itsestään tähän aikaan vuodesta. Ihmiset toki kesälaitumilta palailemassa ja koulutkaan ei ole vielä alkanut mutta kyllä etenkin Jokereiden tilanteessa olisi hyvä pitää ääntä itsestään silloin kun media ei sitä Jokereiden puolesta tee. Liput avaukseen kaveriporukalle hankittu ja mietin että tulikohan tässä vähän hätäiltyä lippujen oston suhteen eli onko tarjouksia luvassa. Mielestäni olisi hyvä jos peräti kaikkiin peleihin saisi vaikka jotain 4-5 hengen lippupaketteja alennetuin hinnoin. Yksittäisten lippujen hintojen alentaminen ei mielestäni ole järkevää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös