John Albert, Oulun Kärpät

  • 41 819
  • 134

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Et silleesti ettei miehen pontettiaalia nähnyt...

Albert palaa AHL:llään "maitojunalla" ja todennäköisesti paljon pienemmälle liksalle. Albert oli Kärpissä parhaimmillaan ok, heikoimmillaan todella heikko. En jää todellakaan miestä kaipaamaan.

Hitto tätä suomalaisten "uutisointia". Ja täällä vielä osa lukee sen läpi.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eipä tule ikävä. Liian monta peliä lasaretissa, ja pelatessaan suurimman osan ajasta heikkoa tekemistä.
 

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Jatkaessaan, kunnollisella treenikesällä höystettynä, olisi ollut varmasti takuuvarmempi kortti hyökkäyssuuntaan kuin esim. Bertrand, Ikonen tai Lasu. Tykkäsin kaikkien vaikeuksien keskellä ukon asenteesta, ja niin tykkäsi pelaajat kopissakin. Karmea kausi kuitenkin kaikkineen Albertille ja ymmärrettävää, ettei noilla näytöillä jatkosopimuksesta edes keskusteltu.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
En nyt Albertia ihan NHL-tasoisena pitänyt, mutta silti itselläni oli koko kauden sellainen fiilis kaverista, ettei häneltä Kärpissä nähty ihan sitä, mitä olisi voitu nähdä. Loukkaantumiset sotki asiaa paljon ja varmasti suomalaiseen pelityyliin oppiminen otti aikansa. Toinen kausi Kärpissä olisi voinut olla hyvinkin erilainen, parempaan suuntaan.
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
1-vuosi, kahdensuunnan soppari. 650000$/200000€.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
En nyt Albertia ihan NHL-tasoisena pitänyt, mutta silti itselläni oli koko kauden sellainen fiilis kaverista, ettei häneltä Kärpissä nähty ihan sitä, mitä olisi voitu nähdä. Loukkaantumiset sotki asiaa paljon ja varmasti suomalaiseen pelityyliin oppiminen otti aikansa. Toinen kausi Kärpissä olisi voinut olla hyvinkin erilainen, parempaan suuntaan.
Varmasti olisi voinut olla koska ei se tämäkään kausi tehojen valossa mikään täysi katastrofi ollut, tekihän mies kuitenkin tehot 12+12 42 ottelussa, mikä on ihan kohtalainen saldo vaikka enemmän varmasti odotettiinkin. Tasaisella kaavalla 60 ottelun runkosarjassa olisi tullut joku 17+17 tehot, ja kun huomioi sen miten rikki kaveri oli suuren osan kaudesta niin varmasti ehjällä treenillä ja muutenkin tasaisella suorittamisella joku 20 maalia ja 40 pistettä olisi voineet ihan hyvin olla tehtävissä. Lisäksi tämän kevään pudotuspeleissä (niissä hurjassa kahdessa :D ) mies oli hyvä.

Olisin mielellään pitänyt Albertin vielä ensi kaudenkin, koska en tosiaan usko että hintalappu olisi mikään järisyttävän iso ollut. Toisaalta veikkaan että lähtökohtaisesti Albert ja Jasse Ikonen oli aikalailla samaan rooliin ajateltu, ja nyt kallistuttiin kotimaiseen vaihtoehtoon. Sinänsä vähän riskialtis ehkä sekin, koska Ikosen kausi oli vielä vaikeampi kuin Albertin, mutta toisaalta kausi 2016-16 oli mieheltä hyvä. Noh, aika näyttää.
 

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Jatkaessaan, kunnollisella treenikesällä höystettynä, olisi ollut varmasti takuuvarmempi kortti hyökkäyssuuntaan kuin esim. Bertrand, Ikonen tai Lasu. Tykkäsin kaikkien vaikeuksien keskellä ukon asenteesta, ja niin tykkäsi pelaajat kopissakin. Karmea kausi kuitenkin kaikkineen Albertille ja ymmärrettävää, ettei noilla näytöillä jatkosopimuksesta edes keskusteltu.

Itse en nähnyt viime kaudella häneltä yhtään blokkausta, en yhtään heittäytymistä, enkä muista kyllä oikein taklaustakaan. Sellainen kananmunat kainalossa surffaileva mielikuva minulle miehestä jäi. Odotin häneltä kovaa taisteluasennetta kun kapteenina oli toiminut. Kopissa voinut toki olla pidetty tyyppi, mutta kyllähän hän ei ulkomaalaisvahvistuksen kriteereitä Kärppien tasoissa tiimissä kyllä täyttänyt ollenkaan.

Lasu tulee olemaan tämän vuosituhannen steal. Erinomainen kutina miehestä. Saa ottaa talteen, väärässä olen ollut ennenkin :D
 

JPL

Jäsen
Lasu tulee olemaan tämän vuosituhannen steal. Erinomainen kutina miehestä. Saa ottaa talteen, väärässä olen ollut ennenkin :D

"Liian hyvä SM-Liigaan"

Toivotaan todellakin, että kaikki nämä arvat osuu, muuten on hiljainen kausi tulossa jälleen. Harvemmin näistä 3-ketjun (kokeneemmista) työmyyristä tehopelaajia kuoriutuu, vaikka toki sekin on mahdollista. Toivotaan toivotaan - ihan niin kuin viime kaudellakin. Tarpeeksi monesti kun ampuu haulikolla, niin kyllä se joskus osuu maaliinkin.

Eikös siitä Lyytisen tilanteesta ole kuulunut yhtään mitään? Jos se napsahtaa leukaan, niin siinä meni sitten sekin etu (loistava pakkikalusto). Tai ainakin vaatisi uuden kiekollisen hankinnan, minkä saaminen ei todellakaan ole itsestäänselvyys.
 
H

Hidas_ja_kankea

Itse en nähnyt viime kaudella häneltä yhtään blokkausta, en yhtään heittäytymistä, enkä muista kyllä oikein taklaustakaan.

Minä näin mainittuja tapahtuneen. Albertin ensimmäisen treenipelin ensimmäisessä vaihdossa heittäytyminen kiekon eteen yms. Olin harkkamatsin jälkeen tyytyväinen näkemääni "Hyvän työmoraalin omaava duunari". Samassa pelissä oli tarkastelussa myös Olausson, josta olin välittömästi aiheellisesti huolissani.

Albertin sairaskertomus viime kaudelta oli sen verran synkkä, että hänen potentiaalin arvioiminen sen perusteella on turhaa ja vaikeaa. Viime kausi oli kokonaisuutena niin järkyttävän suuri epäonnistuminen, että yksittäisten pelaajien arvioiminen sen perusteella on lähes mahdotonta. Lähes kaikessa mahdollisessa epäonnistuttiin.

Lasu tulee olemaan tämän vuosituhannen steal. Erinomainen kutina miehestä. Saa ottaa talteen, väärässä olen ollut ennenkin :D

Toivottavasti näin, mutta jonkin verran epäileväinen olen. Perustelut samat kuin @JPL :llä. Arpa Lasu ei ole, jos odotusarvot hänen kohdallaan ovat puolustava sentteri.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös