Jesse Joensuu jokeripaitaan

  • 89 874
  • 352

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Kuten yritin sanoa, ei tarvitsekaan kun yksi pelaaja tienaa lähes saman verran kuin Jokerien koko pelaajabudjetti. Vaikea ymmärtää?

Aha. Miksi vitussa äsken sitten kirjoitit, niin että analyysini olisi ollut osuva, jos kyse olisi SKA:sta? Kirjoitin muun muassa niin, että Joensuu on riskialtis hankinta. SKA:n kohdalla kyse olisi yksiselitteisesti huonosta hankinnasta eikä mistään riskialttiista hankinnasta.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Aha. Miksi vitussa äsken sitten kirjoitit, niin että analyysini olisi ollut osuva, jos kyse olisi SKA:sta? Kirjoitin muun muassa niin, että Joensuu on riskialtis hankinta. SKA:n kohdalla kyse olisi yksiselitteisesti huonosta hankinnasta eikä mistään riskialttiista hankinnasta.

En vitussa kirjoittanut, mutta sekin toki kävisi. SKA:n kohdalla riskejä ei tarvitse ottaa, Jokerien tarvitsee. Hieman matemaattista osaamista riittää sen tajuamiseen, että Jokerien joukkueesta iso osa koostuu kahdenlaisista pelaajista: tavalla tai toisella riskihankinnoista sekä KHL- ja NHL-tasolla tulevaisuusprospekteista eli riskejä hekin. Moses, Sallinen, Pöysti, Huhtala nyt ainakin näitä jälkimmäisiä. SKA voi pyyhkiä pöydän valmiilla tähdillä ilman minkääntason menestyksekästä junioritoimintaa ja pelaajakasvatusta. Lähtökohdat seuroilla siis tyystin erilaiset, joten Jokerien lähtökohdista ja suhteessa budjettiin sekä joukkueeseen tarvittavaan rooliin Joensuu on hyvä hankinta.

Eipä tästä muuta osaltani. Asian joko ymmärtää tai ei.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Peruskysymys tietenkin on se, että millä palkalla Joensuu pelaa Jokereissa. Kun huomioi Joensuun peliesitykset kuluneelta kaudelta ja vammahistorian, niin palkan pitäisi olla esimerkiksi Tommi Huhtalan liksaa pienempi, jotta voitaisiin puhua hintaan nähden hyvästä hankinnasta. Oma arvioni on se, että Joensuun palkka taas on reilusti Huhtalan liksaa kovempi. Tässä mielessä hankintaa voi pitää huonona, koska Jesse tällä hetkellä on Huhtalaa huonompi pelaaja ja toisekseen vielä selvästi vamma-alttiimpi.
 

Viru$

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joensuun upside on kuitenkin korkeampi kuin Huhtalan. Jokerit maksaa Joensuun kohdalla potentiaalista. Riskit on olemassa, mutta köyhän ei auta valittaa.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Lähtökohtaisesti juuri sellainen hankinta, kuin voi Jokereilta odottaakin.

Pelaajatyypille oli varsinkin pleijareissa kysyntää. Samoin runkkariakin ajatellen tällaiset pelaajat ovat oiva lisä joukkueeseen. Joensuu on vielä varsin hyvässä iässä, omaa kokemusta eri sarjoista ja kulttuurishokkia tai jefun näkyvyyttä tuskin tarvitsee murehtia. Vielä kun valitsi merkittävän HV71-sopparin tai KHL-rahaseurojen sijaan Jokerit, niin luulisi asenteen olevan kohdillaan. Ei tuo tänne ole tullut pelkästään nauttimaan isoista rahoista, vaan lähtökohtaisesti ihan oikeasti pelaamaan lätkää kovimmalla mahdollisella (NHL on toistaiseksi pois kysymyksestä, ei vain vielä riittänyt) tasolla.

Toisaalta sitten Joensuun vammahistoria parin viime kauden osalta on sitä luokkaa, että aivan pomminvarmaa hankintaa ei tästä saa. Joensuu voi olla saigonilla sen puolet kaudesta ja puolikuntoisena neljänneksen. Toki kun rajallisin resurssein ollaan liikenteessä, niin pientä riskiä täytyy hankintojenkin kohdalla hakea: Hartikaisen tapaiset varmasti kunnossa olevat ja KHL:ssa kyntensä näyttäneet pelaavat isompien shekkien jengeissä ja jos meiltä jokainen pientäkään riskifaktoria omaava pelaaja karsittaisiin pois, pelaisi meillä sarjan häntäpään jengi.

Olen tyytyväinen tähän hankintaan, vaikka julkinen salaisuushan se on jo hetken aikaa ollut. Tervetuloa Helsinkiin ja KHL:aan, toivottavasti homma natsaa alusta asti ja iso mies tekee ison miehen tekoja.
 

SilkySmooth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Arsenal FC
Hyvä hankinta. Se mikä tässä hieman huolestuttaa on Joensuun vammahistoria, varsinkin kun signattiin suoraan kahden vuoden sopparilla.
 

SirKepola

Jäsen
Suosikkijoukkue
AS Roma
Jutussa paljastuu myös se että Joensuu menee ensi viikolla johonkin leikkaukseen.

Tämäpä hienoa taas. Siellä alkaa olla kohta ketjullinen äijiä puukon alla. Ja mikä pahinta niin kukaan näistä puukotetuista Kapanen, Väänänen ja Joensuu eivät ole muutenkaan mitään raketteja luistimilla. Vähän alkaa pelottaa kuinka hidasjalkaista jengiä ensi kaudeksi ollaan kasaamassa vielä kun Moses, Gunderson ja Omark hyvin liikkuvista kavereista poistumassa.
 

Sulander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vaikka tuo huippujääkiekkoilijoiden intinkäynti nyt on kaikkinensa täysin turhaa pelleilyä, on toki hieman ironista että kaveri on tulossa meille skulaamaan maailman toiseksi kovimpaan liigaan mutta intti jäi ilmeisesti kesken kun on niin klesana. :) Toivotaan parasta.

Sytyn kyllä haastatteluista ja kommenteista paistavalle Jessen innolle. Mm. Twitterissä hehkutti, miten on tulossa Helsinkiin helvetin innoissaan. https://twitter.com/jouneri6/status/591297036223455232
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
En oikein pidä tästä hankinnasta. Mies on olevinaan kova pelaaja, mutta hanskoja mies ei ole valmis tiputtamaan. Kaveri on muutenkin jäällä vain suorittamassa eikä laita sydäntään peliin.
 
En oikein pidä tästä hankinnasta. Mies on olevinaan kova pelaaja, mutta hanskoja mies ei ole valmis tiputtamaan. Kaveri on muutenkin jäällä vain suorittamassa eikä laita sydäntään peliin.
Onpahan muuten täysin päin helvettiä vedetty analyysi.

Joensuun ensisijainen tehtävä ei ole, eikä ole koskaan ollut hanskojen tiputtaminen. Siitä huolimatta hän on Amerikan puolella muutaman kerran myllyttänyt.

Kukin voi käydä lukemassa vaikka HV71:n fanien keskusteluja tai katsella vähän klippejä vuosien varrelta ja sitten miettiä, että laittaako Jesse sydäntään peliin.

Sen verran olen hänen pelejään vuosien varrella nähnyt, että aivan heti ei tule mieleen Ässien lähihistoriasta toista pelaajaa, jolla olisi vastaavanlainen voittamisenhalu.
 

Gemondo

Jäsen
Kaveri on muutenkin jäällä vain suorittamassa eikä laita sydäntään peliin.

Onko näin? Mulle on ainakin jäänyt ihan päinvastainen kuva Joensuusta. Tosin omat kokemukseni Joensuusta perustuvat vain lockout kaudella Ässissä nähtyihin peleihin ja muutamaan NHL-peliin jossa pelasi vain muutaman minuutin nelosessa.

Tästä olisi kiva kuulla jonkun muunkin näkemys kuin aina niin joka asiasta tietäväisen Steegilin.
------
No sieltähän se tulikin välittömästi. Aivan kuten epäilinkin, jatkaa arvon @Steegil vahvaa suorittamistaan pelaajien totuudenmukaisissa arvionneissa.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Onpahan muuten täysin päin helvettiä vedetty analyysi.

Joensuun ensisijainen tehtävä ei ole, eikä ole koskaan ollut hanskojen tiputtaminen. Siitä huolimatta hän on Amerikan puolella muutaman kerran myllyttänyt.

Kaveri on idealisti ja on tappeluita vastaan. Jääkiekkoilussa ei ole oikein tilaa idealisteille, ainakaan menestyville sellaisille. Lisäksi toi hänen esittämänsä "sydän" on vain itsekästä oman egon paisutusta. Varsinkin työsulkukaudella miehen oma ego oli paljon suurempi kuin rakas Ässät.

Toki tämä on vain oma mielipiteeni, josta kenenkään ei pidä sen suuremmin pahastua. Olen kuitenkin jo moneen otteesseen todennut, että minua ei hirveästi huvita katsoa näitä maitojunapoikia Jokereissa. Jos nämä luovuttajat kelpaavat toisille kannattajille niin se on oma heidän asiansa eikä minulla ole siihen mitään sanottavaa.
 
Viimeksi muokattu:
Kaveri on idealisti ja on tappeluita vastaan. Jääkiekkoilussa ei ole oikein tilaa idealisteille. Lisäksi toi hänen esittämänsä "sydän" on vain itsekästä oman egon paisutusta. Varsinkin työsulkukaudella miehen oma ego oli paljon suurempi kuin rakas Ässät.
Hänen mahdollinen idealisminsa jää kaukalon ulkopuolelle.
Joukkuekaverit sekä Karri Kivi ruotivat "Kiven kovissa" myös Joensuuta. Ei oikein synny sinun maalailemasi mielikuva.

Edmontonin entinen valmentaja Dallas Eakins: “He feels that ice in front of the net is his and nobody else’s. Dustin is a big man and for Jesse to push him back is a great sign. I just think Jesse was around the net. Pushing Byfuglien back a few feet was impressive, though. He’s a big man.”
Lowetide.ca | RE 14-15 JESSE JOENSUU: TWO GREY ROOMS

Juupaseipäskeskustelu päättyy osaltani tähän. Tietoa on tarjolla, vaikka kuinka.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Hänen mahdollinen idealisminsa jää kaukalon ulkopuolelle.
Joukkuekaverit sekä Karri Kivi ruotivat "Kiven kovissa" myös Joensuuta. Ei oikein synny sinun maalailemasi mielikuva.

Aika harvoin omaa kasvattia ja seuraikonia ruoditaan seuran toimesta, vaikka aihettakin olisi. Ymmärrän, toki että olet Joensuun fanipoika ja saat minun puolestani ollakin sellainen, joten molempien meidän kannalta tämä keskustelu kannattaa päättää tähän. Antaa Joensuu peliesityksien näyttää mikä mies hän on.
 
Aika harvoin omaa kasvattia ja seuraikonia ruoditaan seuran toimesta, vaikka aihettakin olisi.
Karri Kivi tai Aki Uusikartano eivät olleet Ässien listoilla enää siinä vaiheessa, kun kirjaa tehtiin.

Ymmärrän, toki että olet Joensuun fanipoika ja saat minun puolestani ollakin sellainen, joten molempien meidän kannalta tämä keskustelu kannattaa päättää tähän.
Ymmärrän, että sinä haluat jostain tuntemattomasta syystä jauhaa paskaa. Mutta keskustelu on tosiaan hyvä lopettaa. Kuten totesin, tietoa on tarjolla eri foorumeilla ja haastatteluissa.

Antaa Joensuu peliesityksien näyttää mikä mies hän on.
Näin.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Aika harvoin omaa kasvattia ja seuraikonia ruoditaan seuran toimesta, vaikka aihettakin olisi. Ymmärrän, toki että olet Joensuun fanipoika ja saat minun puolestani ollakin sellainen, joten molempien meidän kannalta tämä keskustelu kannattaa päättää tähän. Antaa Joensuu peliesityksien näyttää mikä mies hän on.

Minulla on onni tuntea Jesse Joensuu jollain tasolla ja voin sanoa, että sinä olet väärässä arvostellessasi Joensuun asennepuolta. Viimeksi Ässissä pelatessaan hän halusi tehdä kaiken itse, eikä hyväksynyt muun joukkueen alisuorittamista. Jesse antaa varmasti kaiken Jokereille, varsinkin kun hän halusi Helsinkiin. Hän oli aikoja sitten kertonut läheisilleen pelaavansa tästä lähtien HV:n riveissä, ehkä jopa uransa loppuun.

edit: Erkulle sen verran, että suoraluistelussa Joensuu on KHL:n kärkeä.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Minulla on onni tuntea Jesse Joensuu jollain tasolla ja voin sanoa, että sinä olet väärässä arvostellessasi Joensuun asennepuolta. Viimeksi Ässissä pelatessaan hän halusi tehdä kaiken itse, eikä hyväksynyt muun joukkueen alisuorittamista.
Tällaisen Joensuun minäkin muistan. Syksyllä 2012 Ässien vieraillessa Jaffalassa Jokerit vei pelin, mutta Joensuu yksinään rakenteli 4-5 maalipaikkaa Ässille ja kävi muutenkin aivan kierroksilla kyseisessä pelissä. Tuollaista intohimoa ja sitoutumista tekemiseen ei koskaan ole yksinkertaisesti liikaa.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Aika harvoin omaa kasvattia ja seuraikonia ruoditaan seuran toimesta, vaikka aihettakin olisi.
Et ilmeisesti ole käynyt porissa :D Täällä suolataan ihan kaikki ikonit, vaikkei tarvetta välttämättä edes olisi.

Jesse on maitojunalainen sen takia, koska hän ei halua pelata nolla-nolla ketjussa ja NHL:ssä ei portit muuhun auennut. Mielestäni tuo on ihan ymmärrettävää, koska kyllä Jessen parhaat avut on hyökkäyspelaamisessa. Jesse on ylpeä tekemisestään ja mielestäni saa ollakin. Ja jäällä vetää ennemminkin liian tunteella, kuin ettei antaisi kaikkea joka vaihdossa. Nyt tulee tärkeä lause, mikä vaikuttaa paljon siihen kuinka hyvin Jesse tulee pärjäämään. Jessen täytyy oppia tunnustamaan itselle että kaksinkamppailu on hävitty silloin kun se on hävitty. Liigassa pelatessaankin tuli liikaa roikkumisjäähyjä, kun jäi hyökkäysalueella jälkeen kaksinkamppailutilanteessa. Erkka tuskin tulee tyhmiä jäähyjä hyväksymään ja KHL:ssä ne puhalletaan vielä tarkemmin.

Saas nähdä kuin käy, kiekon ja maalin nälkä on Jessellä niin pirun kova :)
 

Gemondo

Jäsen
Olen kuitenkin jo moneen otteesseen todennut, että minua ei hirveästi huvita katsoa näitä maitojunapoikia Jokereissa.

Eihän siinä mitään väärää ole, kaikilla on omat näkemyksensä siihen millaisia pelaajia haluaisi Jokereissa pelaavan.

Sen sijaan asia joka sapettaa on se, että miksei voi vaan suoraan sitten sanoa että "minua ei hirveästi huvita katsoa näitä maitojunapoikia Jokereissa". Vaan on valeltava oma mielipide hatusta heitetyllä raflaavalla fiktiolla jolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa allaolevan lainauksen tapaisesti?

En oikein pidä tästä hankinnasta. Mies on olevinaan kova pelaaja, mutta hanskoja mies ei ole valmis tiputtamaan. Kaveri on muutenkin jäällä vain suorittamassa eikä laita sydäntään peliin.
 

nabaloo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Montréal Canadiens
En oikein pidä tästä hankinnasta. Mies on olevinaan kova pelaaja, mutta hanskoja mies ei ole valmis tiputtamaan. Kaveri on muutenkin jäällä vain suorittamassa eikä laita sydäntään peliin.

Kaveri on idealisti ja on tappeluita vastaan. Jääkiekkoilussa ei ole oikein tilaa idealisteille, ainakaan menestyville sellaisille. Lisäksi toi hänen esittämänsä "sydän" on vain itsekästä oman egon paisutusta. Varsinkin työsulkukaudella miehen oma ego oli paljon suurempi kuin rakas Ässät.

Toki tämä on vain oma mielipiteeni, josta kenenkään ei pidä sen suuremmin pahastua. Olen kuitenkin jo moneen otteesseen todennut, että minua ei hirveästi huvita katsoa näitä maitojunapoikia Jokereissa. Jos nämä luovuttajat kelpaavat toisille kannattajille niin se on oma heidän asiansa eikä minulla ole siihen mitään sanottavaa.

Mitä väliä jos ei tiputa hanskoja? Tappeluilla saadaan nolla maalia, sen sijaan 5 jäähyminuuttia. Mistäköhän mahtaisi johtua, että tappeluiden määrä vähenee pelin kovetessa vuosien saatossa? Olisikohan siksi, että niillä ei saavuteta mitään? Ja ilmeisesti katsotaan eri Jesseä, jos ei sinun mielestäsi laita sydäntä peliin. ''Idealismi'' on myös varmaan jotain, mikä ei pahemmin kaukalossa näy. Paitsi ehkä siten, ettei tappele. Tässä ei sitten mielestäni ole mitään muuta kuin hyvää.

Ja eikös Omark mene myös tuohon maitojunakategoriaan? Eihän Jokerit tule iki päivänä naaraamaan pelaajia, jotka pelaavat isoa roolia rapakon takana. KHL:n mittapuulla Jokerit on seura, joka myy parhaat isommille jengeille kauden jälkeen ja kokoaa sen jälkeen uutta niistä mitä löytyy.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Vaan on valeltava oma mielipide hatusta heitetyllä raflaavalla fiktiolla jolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa allaolevan lainauksen tapaisesti?

Kaveri on itse sanonut parissakin yhteydessä olevansa tappeluiden vastustaja. Minä koen, että idealismille ei ole kaukalossa oikein sijaa vaan joukkueen edun niin vaatiessa pitää jokaisen pelaajan (toki roolista riippuen) olla valmis puolustamaan joukkuettaan ja joukkuetovereitaan, vaikka sitten nyrkein.

Mitä minä muistan Joensuu peleistä parisen vuotta sitten niin kyseessä oli pelaaja, jonka oma ego ajoi joukkueen edun edelle ja mies otti ison kasan itsekkäitä ja hölmöjä jäähyjä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös