Jere Sallinen Jokereihin

  • 15 901
  • 34

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Tämä noudattaa tarkasti Jokereiden hankintojen linjaa. Nuori ja työtelias maajoukkueringissä vieraillut pelaaja. Eihän näitä liikaa voi olla, joten toivotetaan Jere tervetulleeksi. Sallisen kaltaisista palasista rakennetaan Jokereiden tulevaisuuden runko KHL:ssä.

Olisi mukava saada esim. Hämeenlinnasta, tai miksei Espoostakin pientä scouting reporttia Sallisesta. Mitkä ovat suurimmat vahvuudet ja heikkoudet ja mistä johtuu, ettei päässyt läpimurtokautensa kaltaiseen lentoon?
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tämä noudattaa tarkasti Jokereiden hankintojen linjaa. Nuori ja työtelias maajoukkueringissä vieraillut pelaaja. Eihän näitä liikaa voi olla, joten toivotetaan Jere tervetulleeksi. Sallisen kaltaisista palasista rakennetaan Jokereiden tulevaisuuden runko KHL:ssä.

Olisi mukava saada esim. Hämeenlinnasta, tai miksei Espoostakin pientä scouting reporttia Sallisesta. Mitkä ovat suurimmat vahvuudet ja heikkoudet ja mistä johtuu, ettei päässyt läpimurtokautensa kaltaiseen lentoon?

Varmaan vähän epäreilua arvioida Jereä pelkästään Espoon vuosien ajalta, sillä poika otti todellisen harppauksen eteenpäin HPK:hon joutuessaan. Nuorempi Sallinen sai Bluesissa runsaasti mahdollisuuksia, mutta ei vain onnistunut oikein ikinä ja näytti täysin tasapaksulta koohottajalta, vähän kuin isoveljensäkin tuolloin. Onneksi siirto tapahtui ja tuolloin heikossa Kerhossa Jere pääsikin nopeasti tulosyksiköihin. Loppu on historiaa, enkä olisi kyllä ikipäivänä uskonut, että Sallinen pelaa joskus vielä KHL:ssä.

Oman käsityksen mukaan Jere on edelleen hyvin samankaltainen pelaaja kuin Espoossakin, nyt sillä vain onnistuu ne asiat, jotka meillä eivät ikinä luonnistuneet. Fyysinen powerforward, jolla on yllättävän hyvä laukaus. Ongelmina Espoossa oli ns. kulmikas liike ja rajoittunut pelikäsitys. Jos olen oikein ymmärtänyt, on ollut HPK:ssakin aika riippuvainen ketjutoverien tarjoilusta/pelinrakentamisesta, mutta kerholaiset varmaan osaavat kertoa enemmän.

Onnittelut Jerelle hyvästä diilistä! Uskon, että sopii myös Westerlundin sapluunaan hyvin.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eipä kyllä lämmitä J.Sallisen tulo Jokereihin. Ehdottomasti se väärä Sallinen, jos toinen olis pitänyt joukkueeseen tuoda. Kai Jerekin tuolla jononjatkona menee ja siinäpä ne odotukset sit mun kohdalla olikin. Saa yllättää kyllä positiivisestikin ja todistaa mun olevan vain kyyninen negailija.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Jos olen oikein ymmärtänyt, on ollut HPK:ssakin aika riippuvainen ketjutoverien tarjoilusta/pelinrakentamisesta, mutta kerholaiset varmaan osaavat kertoa enemmän.

Juuri nain. Viitaluoma oli viime kaudella loistava ja se nakyi Jeren pisteissa. Talla kaudella Viitaluoman pelinteko tokki ja se nakyi myos Jeren pisteissa. En ole oikein varma, etta mika meni vihkoon. Jere on sellainen nikonieminen, eli tekee hyvin duunia ja tilaa ketjukavereilleen ja voi olla hyva pala tehokasta ketjua, mutta ei itsessaan ole mikaan hyokkayspaan syomahammas. Muuten tosiaan Jere on luisteluvahva ja fyysinen tyomyyra joka on loistava maalinedessa. Liikaa valilla koheltaa, hiukan enemman malttia niin loisi paljon maaleja maalinedesta. Aina myos mietityttaa Jeren pituus ja paino, joka on aina vuodesta toiseen 183/83, vaikka ihan varmasti on isompi kaveri.
 

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aina myos mietityttaa Jeren pituus ja paino, joka on aina vuodesta toiseen 183/83, vaikka ihan varmasti on isompi kaveri.

Hän käyttää piilokorkoja?

Vaikka olen pitänyt Kurria maajoukkueessa ihan turhana miehenä, niin täytyy sanoa, että joukkueenkokoamisessa on huomattavasti enemmän punaista lankaa kuin Harkimolla.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Vaikka olen pitänyt Kurria maajoukkueessa ihan turhana miehenä, niin täytyy sanoa, että joukkueenkokoamisessa on huomattavasti enemmän punaista lankaa kuin Harkimolla.

Samaa mieltä tietyllä tapaa, mutta täytyy muistaa ettei KHL-Jokereiden kokoamista voi peilata Liiga-Jokereiden kokoamiseen. Resurssit aivan eri luokkaa sekä imukyky, tietyllä tapaa myös hyvien pelaajien naaraaminen on paljon helpompaa. Tämä tuskin uutta sinulle olikaan. :)

Sallisen siirrosta olin kuullut jo kuukausia sitten ja Jatkoaikaankin sen laitoin varmaksi, kivaa olla välillä vähän sisäpiirissä ja edellä. ;) Hyvä hankinta mielestäni.
 
Samaa mieltä tietyllä tapaa, mutta täytyy muistaa ettei KHL-Jokereiden kokoamista voi peilata Liiga-Jokereiden kokoamiseen. Resurssit aivan eri luokkaa sekä imukyky, tietyllä tapaa myös hyvien pelaajien naaraaminen on paljon helpompaa.

Totta. Kuka tahansa mattivirmanen pystyy sainaamaan 3-4 laadukasta laituria, mutta harvemmin ollaan edes liigassa nähty joukkueessa kahta ykköskorin sentteriä. Sen kun Kurri tekee, niin kehut saa ja Jokerit menestyy.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Totta. Kuka tahansa mattivirmanen pystyy sainaamaan 3-4 laadukasta laituria, mutta harvemmin ollaan edes liigassa nähty joukkueessa kahta ykköskorin sentteriä. Sen kun Kurri tekee, niin kehut saa ja Jokerit menestyy.

Muuten. Matti Virmanen hankki kaudelle 2007-2008 Jokereihin kuusi sentteriä joista kaksi oli siihen aikaan ykköskoria eli Santala ja Leino (pelaa toki myös laidassa) ja kaksi kovaa kakkoskoria eli Hirso ja Wilm.

Jääkiekko on sen verran muuttunut ja sentterien rooli korostunut että vaikka rahaa on nyt absoluuttisesti ja suhteellisesti enemmän, vastaavan tason senttereitä ei todennäköisesti neljää saada.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Oman käsityksen mukaan Jere on edelleen hyvin samankaltainen pelaaja kuin Espoossakin, nyt sillä vain onnistuu ne asiat, jotka meillä eivät ikinä luonnistuneet. Fyysinen powerforward, jolla on yllättävän hyvä laukaus. Ongelmina Espoossa oli ns. kulmikas liike ja rajoittunut pelikäsitys. Jos olen oikein ymmärtänyt, on ollut HPK:ssakin aika riippuvainen ketjutoverien tarjoilusta/pelinrakentamisesta, mutta kerholaiset varmaan osaavat kertoa enemmän.

Allekirjoitan tämän käsityksen täysin ja boldasin vielä tuon laukauksen, joka tosiaan on yllättävän hyvä ja voimakas. Käyttää sitä ehkä vähän liian harvoin. KHL-Jokereissa luulisi olevan tasokkaita pelinrakentajia vieressä, jos häntä ei sitten sijoiteta ns. rymistelyketjuun, joka lienee kuitenkin se todennäköisin paikka.

On kyllä espoolaissilmin katsottuna poikkeuksellisen mielenkiintoinen nippu kasassa, eli ainakin minun osalta Jokerit on tehnyt juuri oikeanlaisia hankintoja, että saavat minut tulemaan matseihin Liigassa olleita paria Bluesin vierasmatsia useammin. Osa tietty reagoi juuri päinvastoin.
 

Wildcard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
...On kyllä espoolaissilmin katsottuna poikkeuksellisen mielenkiintoinen nippu kasassa, eli ainakin minun osalta Jokerit on tehnyt juuri oikeanlaisia hankintoja, että saavat minut tulemaan matseihin Liigassa olleita paria Bluesin vierasmatsia useammin. Osa tietty reagoi juuri päinvastoin.

Welcome Toni85 meidän KHL-bandwagoniin mahtuu aina hienosti mukaan :-)
 
Suosikkijoukkue
Jarskan Jokerit
Jere on kyllä ollut vielä parempi, mitä odotin. Iso, röyhkeä ja taitava taistelija, jolla on myös pelisilmä huippuluokkaa. Tekee jatkuvasti peliä edistäviä ratkaisuja. Maailmanluokan vahvistus alempiin kenttiin. NHL-ura edessä.

Rita ja Harju ulos ja tilalle laatua niin joukkue on valmis.
 

matpatt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Katsomokulttuuri
Jere on kyllä ollut vielä parempi, mitä odotin. Iso, röyhkeä ja taitava taistelija, jolla on myös pelisilmä huippuluokkaa. Tekee jatkuvasti peliä edistäviä ratkaisuja. Maailmanluokan vahvistus alempiin kenttiin. NHL-ura edessä.

Rita ja Harju ulos ja tilalle laatua niin joukkue on valmis.
Anteeksi OT, mutta miksi ihmeessä haluaisit yhden kaikkien aikojen isoimmista Jokeri-ikoneista ulos joukkueesta ja sen tilalle joku muovinen palkkasoturi? Rita on omistanut ison osan urastaan tolle logolle, mutta kun pelaa KHL kauden alkuun pari vaatimatonta ottelua (oli omasta mielestä tänään ihan hyvä) niin olet heittämässä häntä ulos joukkueesta? Uskon että Rita tarvitsee vain aikaa totutella KHL:än pelitapaan. Polle on kuitenkin perusvarma suorittaja ja uskoisin, että suoriutuisi huomattavasti paremmin ja näkyvämmin jos hänet lätkästäisiin kärkiketjuihin. Ridan rooli on nyt vain valitettavasti antaa ylempien ketjujen kavereiden levätä heittämällä kiekko päätyyn tai ampumalla toivotaantoivotaan laukaus.

Se siitä ja itse asiaan:
Sallinen on ollut (varsinkin tänään) yksi joukkueen "huonompien" pelaajien positiivisimmista yllätyksistä. Röyhkeä, käsiä ja pelisilmää löytyy ja uskaltaa ajaa maalille vaikka väkisin. Ansaitsee paikkansa kokoonpanossa näillä näytöillä, mutta ainahan voi tietysti parantaa. ;)
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Mäkin laitan pari senttiä OT:ia:

Rita pelasi eilen parhaan pelinsä tällä kaudella, mikä voisi indikoida hiljattaista lämpenemistä ja tottumista kuvioihin. Suurin etu Pollessa on se, että tiedetään mitä saadaan: luotettava pelaaja alempiin ketjuihin. Vertaus johonkin Harjuun siinä, ettei kumpikaan ole riittävän laadukas KHL:ään ontuu siksi, että Harjusta täytyy jatkuvasti arvuutella ja pohtia, että mihin rooliin sen laittaisi ja toimisikohan joku asia vai ei. Ridan kohdalla ei tarvitse miettiä, vaan kaikki on tiedossa. Ainiin ja vielä: Jos Rita ulostetaan, mä lähden samalla oven avauksella. Kyseessä on kaikkien aikojen eniten pelejä Jokereissa pelannut pelaaja. Ikoni, jonka paita on yksinkertaisesti pakko nostaa kattoon.

Se, että Sallinen on yllättänyt suunnilleen kaikki, ei muuta tätä. Salliselle löytyy varmasti paljon peliaikaa kolmoskentästä, ja jos liike, fyysisyys ja kiekonkäsittely ovat todellakin tuolla tasolla, kuin miltä nyt näyttää, on hän mielestäni ensimmäisiä, jotka voisivat stuntata kahden ensimmäisen ketjun laitureita. Hienosti on siis mennyt!
 
Suosikkijoukkue
Jarskan Jokerit
Anteeksi OT, mutta miksi ihmeessä haluaisit yhden kaikkien aikojen isoimmista Jokeri-ikoneista ulos joukkueesta ja sen tilalle joku muovinen palkkasoturi?
Jani Rita on Jokeri-ikoni. En sitä itsekkään kiiistä. Itseasiassa Rita on yksi suosikkipelaajistani kautta aikojen.
Ajattelen nyt tätä asiaa vain ja ainoastaan urheilullisessa mielessä ja jätän tunteet sivuun. Mä haluan vain ja ainoastaan sitä, että Jokereilla on paras mahdollinen joukkue, jolla tavoitella mestaruutta. Mä haluan voittaa. Mä haluan, että Jokerit voittaa.
Jos todella mainitsemasi muoviset palkkasoturit ovat näin hyviä pelaajia, kuten Jere Sallinen on, niin näkisin mielelläni Jokereissa lisää näitä muovisia palkkasotureita.
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sallisen Jere on ollut alkukaudesta hyvä ja yllättänyt positiivisesti. Olen kuullut, että hän on todella tehnyt hommia kehityksensä eteen viime vuosina. Toivon ja uskon, että myös Huhtala ja Pöysti pääsevät samalle tasolle. Ennen kaikkea odotan runsasta työmäärää ja itsensä likoon laittamista molemmissa päissä kenttää.
 

Lätkäkala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KHL:n ja NHL:n suomalaiset sekä Leijonat.
Jokerit kertoo Twitterissä että Sallinen sai eilisestä niitistä yhden pelin pannan, eli ei huomenna ole pelaamassa.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Miten vitussa voi saada kakkua taklauksesta, josta ainoa seuraus olisi kuulunut olla tuplaoppitunti koulunpenkillä aiheesta älä urpo käännä selkää kun taklaus on tulossa. Se ei todellakaan ollut edes kakkosen paikka.
 

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit. SJK.
Mahtavaa peliä Jereltä. Tajunnut tämän sarjan säännöt ja johtaa joukkoja edestä. Ehkä eniten kehittynein pelaaja KHL- aikakaudella.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Jos Sallisen vapisevilla jaloilla tehty spin-o-rama olisi tänään pullistanut verkkoja niin olisi Arenan katto lentänyt 10 metriä ilmaan. Se alistus olisi jopa saattanut katkaista koko sarjan. Harmittaa että ei onnistunut. Hieno mies tämä Sallinen ja toivottavasti jatkaa meillä.
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sallinen on juuri sellainen pelaaja jonkalaisia Jokereiden pitäisi naarata ensi kauden joukkueeseen. Hyvin liikkuva, ok kiekolla pelaava ja tarpeeksi ISO jotta pärjää paineissa Ivan Dragojen kanssa. Ehkä Jeren voisi ottaa sellaiseksi mittatikuksi että häntä pienempiä veijareita ei jengiin hankita.

Oli kyllä mahtava liike se spinni tänään. Propsit!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös