Jere Karalahti – uran jälkeinen aika

  • 860 740
  • 3 378

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Se on vaikea lukea kirjaa, kun on niin kännissä tai aineissa, että rivit ei pysy paikoillaan. Addiktien oma Gary Grand.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
En nyt muuten ala tuota Jerguksen äänikirjaa puolustelemaan, mutta se täytyy sanoa että Bruce Springsteenin omaelämänkerta ’Born To Run’ Bruce Springsteenin itsensä lukemana äänikirjana on ehkä miellyttävin ja huikein matka kirjallisuuden maailmassa minkä olen kokenut!
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Ei, poliiseja tarvitaan yleistä turvattomuutta tuottamaan. He eivät vaan tajua omaa kyylämäisyyttä ja se minua huvittaa.

Vaikka tämä olisikin joltain osin totta, niin ei Poliisi kyttää ilkeyttään, toisin kuin vaikka jotkut mummot. Tulee erottaa tarpeellinen kyttäys, uteliaasta ja pahansuovasta mummokyttäyksestä, jota varmasti Jere Karalahtikin harrastaa tapulinjätkien kanssa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En nyt muuten ala tuota Jerguksen äänikirjaa puolustelemaan, mutta se täytyy sanoa että Bruce Springsteenin omaelämänkerta ’Born To Run’ Bruce Springsteenin itsensä lukemana äänikirjana on ehkä miellyttävin ja huikein matka kirjallisuuden maailmassa minkä olen kokenut!

Onko Jere lukenut oman kirjansa?
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Kai se Jere nyt sen verran olisi osannut lukea, että olisi voinut itsekin tuon hoitaa. Olisi varmasti tuonut jokusen ostajan lisää, kun tämä arjen sankari olisi itse lukenut. Mutta toisaalta, mitä muuta olisi voinut odottaa? Toinen kun on tottunut siihen, että muut tekevät ne likaiset työt, eikä itseään tarvitse lyödä täysillä likoon, vaikka sillä olisi saavutettavissa vähän enemmän.

@Fancy Jasper kommenteista huokuu, ettei tuttavapiiriin kuulu kyllä yhtäkään poliisia (tai max yksi, joka nyt sattuu vaan olemaan kusipää). Tai ainakin mulla on täysin päinvastaiset kokemukset, kun kyseisen ammattikunnan edustajia eri tasoilta löytyy niin suvusta kuin tuttavapiiristä useampia.
 

teppana

Jäsen
En nyt muuten ala tuota Jerguksen äänikirjaa puolustelemaan, mutta se täytyy sanoa että Bruce Springsteenin omaelämänkerta ’Born To Run’ Bruce Springsteenin itsensä lukemana äänikirjana on ehkä miellyttävin ja huikein matka kirjallisuuden maailmassa minkä olen kokenut!

Nyt kuulosti kyllä sen verran hienolta että pakko koittaa itsekin. Toki Bruce on tarinankertoja siinä missä laulajakin, eli tuon tason jätkältä odotankin laadukasta ulosantia. Mistä muuten kirjan ostit, nopealla katsauksella ei bookbeatista löytynyt?
 

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Kai se Jere nyt sen verran olisi osannut lukea, että olisi voinut itsekin tuon hoitaa. Olisi varmasti tuonut jokusen ostajan lisää, kun tämä arjen sankari olisi itse lukenut. Mutta toisaalta, mitä muuta olisi voinut odottaa? Toinen kun on tottunut siihen, että muut tekevät ne likaiset työt, eikä itseään tarvitse lyödä täysillä likoon, vaikka sillä olisi saavutettavissa vähän enemmän.

Jos olet ikinä miltä tahansa paikalliselta radiokanavalta kuunnellut lätkämatsiselostusta (esim), niin varmaan olet huomannut, että joissain mainoksissa on aina välillä mainosäänenä joku todella masentuneen kuuloinen, innoton ja paska ääni? Se on se sen mainostavan firman toimari, tai joku "esiintymiskykyinen ja reipas jätkä/kimma/hyökkäyshelikopteri" puljun sisältä, joka on visioitu lukemaan omakeksimä mainoslause. Ja se oletettu on kyllä varmasti firman legenda ja muutenkin kova paneen, mutta ääntään nuo kaverit silti harvemmin osaa käyttää ja tuloksena on klassista "maksoitte sitte tällaisesta mainoksesta?"-meininkiä.

Uskoisin, että Karalahti ei myöskään ole äänityöhön koulutettu kaveri / senverta kiinnostunut, että reenauttamisesta olisi hyötyä.

Mutta laiska paska koko jätkä, ihan selkeesti. Varmaan teettää sähkö- ja putkityötkin joillain muilla, kun ei jaksa lyödä itseään likoon sitten ollenkaan. Mitä muutakaan sitä olisi voinut odottaa?
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Nyt kuulosti kyllä sen verran hienolta että pakko koittaa itsekin. Toki Bruce on tarinankertoja siinä missä laulajakin, eli tuon tason jätkältä odotankin laadukasta ulosantia. Mistä muuten kirjan ostit, nopealla katsauksella ei bookbeatista löytynyt?

Suosittelen! Bruce aloittaa joka kappaleen aika kiltisti lukemalla kirjaa, mutta aina kappaleen edetessä tuntuu Brucella tunteet vievän mukanaan ja vaikuttaa siltä kun ei edes enää lukisi mitään vaan enemmänkin kertoo tarinoita omasta sydämestään. Multa löytyy myös ihan tekstiversiokin tuosta, mutta en ole sana sanaan tarkistanut että miten tekstille uskollista tuo Brucen luenta lopulta on.

Mä ostin tuon äänikirjan digitaalisena Applen iBooksista, mutta löytyypä tuo myös mm. 16 CD:n boksinakin, jos haluaa omiin kokoelmiinsa hankkia :) https://www.levykauppax.fi/artist/springsteen_bruce/born_to_run_audiobook/#504458

Linkki vie Levykauppa Äx:n nettisivuille.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Semmonen huomio tähän vielä että erona Jeren kirjassa mm. tähän Brucen kirjaan on se, että Bruce on itse kirjoittanut kirjansa 100% omilla sanoillaan ensimmäisessä persoonassa, kun taas Jeren kirjan on kirjoittanut Linnanahde haastattelujen pohjalta. En ole Jeren kirjaa lukenut, mutta oletan näin ollen sen olevan kirjoitettu kolmannessa persoonassa. Jos näin on, niin eipä tuo edes toimisi enää samalla tavalla Jeren itse lukemana kun teksti ei ole minä-muodossa. Tällöin ammattilaisen palkkaaminen lukemaan on varmasti ollut ihan järkevää.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
En ole Jeren kirjaa lukenut, mutta oletan näin ollen sen olevan kirjoitettu kolmannessa persoonassa. Jos näin on, niin eipä tuo edes toimisi enää samalla tavalla Jeren itse lukemana kun teksti ei ole minä-muodossa. Tällöin ammattilaisen palkkaaminen lukemaan on varmasti ollut ihan järkevää.

Se on ensimmäisessä persoonassa, mutta eihän nyt kuka tahansa pysty äänikirjaa lukemaan.

Tai siis pystyy lukemaan, mutta ei pysty tekemään laadukasta jälkeä.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Se on ensimmäisessä persoonassa, mutta eihän nyt kuka tahansa pysty äänikirjaa lukemaan.

Tai siis pystyy lukemaan, mutta ei pysty tekemään laadukasta jälkeä.

Ok kiitos tiedosta.

Joo no voihan se jopa olla että Jeren kanssa on koitettu lukea, mutta eivät ole sitten yhdessä olleet tyytyväisiä äänijälkeen. Tai sitten ei. Mistäs näistä tietää.. Joka tapauksessa, alkuperäinen pointtini oli siinä mielessä puolustaa näitä äänikirjoja ihan yleisesti, että ainakin joskus ne voivat olla oikeasti varsin huikeita kokemuksia eikä vaan laiskan miehen versioita kirjan lukemisesta.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Rouva ja herra Nanna Karalahti perustaa päiväkodin. Ihan oiva paikka Jerelle, satujen lukemista, laululeikkejä, ruoka lapataan suuhun ja vaipatkin vaihtuu.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Taitaa Jerelle olla pienoinen taakka tässä kohtaa oma menneisyys. Kaksi tuomiota huumausaineen käyttörikoksesta sekä yksi ehdollinen vankeusrangaistus avunannosta törkeään huumausainerikokseen painavat monen vaakakupissa, kun puhutaan oman lapsen päivähoidosta.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Päiväkoti Pilvilinna. Motto: Tosimies juo kun janottaa, panee kun panettaa. Otan osaa Keravan piltit jos vanhempanne tekevät huonoja päätöksiä.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Päiväkoti Pilvilinna. Motto: Tosimies juo kun janottaa, panee kun panettaa. Otan osaa Keravan piltit jos vanhempanne tekevät huonoja päätöksiä.

Kai tämä päiväkoti-juttu on läppä? Omistajana olemista tuskin laki rajoittaa, mutta työskentelyn päiväkodissa estää Jeren rikostausta.

En kyllä menisi heille töihinkään.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olen valitettavasti aika varma että päiväkotiin on tulijoita jonoksi asti. Ihmisten typeryyttä on vaikea yliarvioida.
 

Prookie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kyllähän tälle päiväkodille on tilausta. Ei niitä kunnon äijiä ja huikeita muijia muuten tule kuin heti pienestä pitäen oikein kasvattamalla.

Jännää ristiriitaa tuossa IL jutussa: Rikostaustan omaava Jere Karalahti perustamassa päiväkodin - päiväkodin johtaja: ”Lupa saatu Keravan kaupungilta”

Karalahdet sanovat: "Kyllä ihan varmasti tullaan olemaan päivittäisessä toiminnassa mukana."
Päiväkodin johtaja Johanna Tervo sanoo: "Eivät omistajat liity toimintaan, he eivät ole mukana päiväkodin arjessa."
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Niin eikö tuo ole vähän hassu ristiriita että Keskustan Antti Kaikkonen vaimoineen ei voi adoptoida lasta lapsettomuudesta huolimatta, koska Antilla on tuomio vaalirahoituksesta. Sitten taas useita huumetuomioita napsinut Jere alkaa pitämään päiväkotia :D. Hahah.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös