Jere Karalahti – uran jälkeinen aika

  • 865 162
  • 3 387

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Vielä tahdon välittää anteeksipyynnön Ouluun, kun hänet meiltä sinne ajettiin. Se oli kuin poikittaisella kärppänumeroihin.
Suottapa tuosta, itse olen sinällääm vieläkin vähän harmissani ettei Jeren pelillinen ura lähtenyt Kärpissä oikein liitoon. Oli kuitenkin vähitellen nousemassa ehdottomaksi huippupakiksi ja joukkueen top4 puolustajaksi, niin sitten ne vanhat rötökset nosti päätään ja Jerelle tuli kenkää. Toki suoraselkäistä touhua mieheltä sinänsä kun oli itse suostunut tuohon pykälään sopimuksessa, eikä mies mitenkään kaunalla ole Oulua muistellut. Olisihan se silti ollut kiva nähdä miten Jere olisi sen kauden kokonaan pelannut, jos ei tuollaista olisi tapahtunut.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan Jere varmaankin lähellä yhtä ääripäätä, mutta onhan tässä ketjussa nyt moni viesti sieltä nynnynäkökulmasta.

Toinen puoli huutakaa meille.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tuohon äskeiseen, edellä mainittuun tiivistyykin hyvin Jeren koko ura: mihin olisi pystynytkään, jos ei olisi töppäillyt.

Kyllä me kaikki tiedämme Jeren lahjat. Niitä oli, paljonkin. Se on eri asia, mitä kaveri sai niistä irti. Mutta valintojahan nämä ovat.

Ja sanottakoon, että itse olisin totta helvetissä halunnut nähdä jääkiekkoilija Jere Karalahden uransa huipulla hyödyntämässä lahjojaan. Ehkä pelaamassa Änärissä pleijareita ja jopa nostamassa kannua.
 

Johnnie

Jäsen
Onhan Jere varmaankin lähellä yhtä ääripäätä, mutta onhan tässä ketjussa nyt moni viesti sieltä nynnynäkökulmasta.

Toinen puoli huutakaa meille.

Suoraselkäisyyttä arvostavat, normaalit moraalikäsitykset omaavat ihmiset ovat siis nynnyjä?

Minusta nynnyä on vaimon jättämisen sijaan sanoa lähtevänsä Vermoon palaamatta koskaan.
 

teppana

Jäsen
Olkoon Jere minkälainen ihmisperse hyvänsä, niin rupeaa nämä teidänkin kommentit olemaan jo aika halpoja.

Ei kyllä ole. Karalahden asenne on aivan saatanan säälittävä. Viimeisten vuosien aikana ei ole ulostuloissa ollut mitään muuta kuin selkärangattoman elämäm koululaisen uhoa, oman vastuun pakoilua ja säälittävää 'äijäilyä'. Jokainen kommentti on ansaittu ja vielä päälle.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
On toki mahdollista, että Jere on antanut Ronjalle rahaa jotenkin muuten, mutta miksei sitten mainitse siitä sanallakaan, kun lehdissä on kirjoiteltu elaririidoista? Tuollainen tukeminen olisi myös varmasti otettu huomioon elareista vääntäessä.

Lahjavero. Ei sitä omille muksuillekaan saa rahaa syytää ilman, että valtio ei kuvittelisi olevan oikeutettu vetämään välistä.

Kolmessa vuodessa saa antaa vain 4999 euroa.
 

teppana

Jäsen
Lahjavero. Ei sitä omille muksuillekaan saa rahaa syytää ilman, että valtio ei kuvittelisi olevan oikeutettu vetämään välistä.

Kolmessa vuodessa saa antaa vain 4999 euroa.

Tuota ei kuitenkaan käytännössä kovin tarkkaan valvota. Tiedän itse tapauksia missä vanhemmat ovat rahoittaneet aikuisia lapsiaan reippasti isommalla summalla eikä siitä ole kukaan koskaan mitään lahjaveroja tullut kyselemään.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tuota ei kuitenkaan käytännössä kovin tarkkaan valvota. Tiedän itse tapauksia missä vanhemmat ovat rahoittaneet aikuisia lapsiaan reippasti isommalla summalla eikä siitä ole kukaan koskaan mitään lahjaveroja tullut kyselemään.

EIhän sitä tietenkään pysty valvomaan ja siksi niistä ei kannata huudella. Työtä välttelevä Ossi joutui karenssiin, kun huuteli lehtien palstoilla kuinka ei työt maistu, mutta korvaukset juoksee.

Laki on kuitenkin olemassa, että perintöveroa ei kierrettäisi.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tai jos ei kysymään pääse niin kannattaa lukea se kirja. Varmaan yksi parhaista kirjoista mitä olen koskaan lukenut, ihan käsittämätön tarina ja uskomatonta kuvitella että kyseessä on oikeasti noin helvetin hyvän jääkiekkoilijan tarina.

Very off topic, mutta Theo Fleuryn kirja on myös lukemisen arvoinen. En ole vielä Jarnan kirjaa lukenut, mutta ehkä seuraavalle lomareissulle (viikon päästä) otan mukaan. Karalahden enkä myöskään Ruudun kirjaa en aio lukea. Vastenmielisiä persoonia molemmat.
 

teppana

Jäsen
Ruutu teki niillä "vastenmielisillä" ominaisuuksilla pitkän NHL-uran. Omat tykkäsi ja vastustajat vihasivat. Siviilissä ei ole koheltanut. Ei sovi samaan kastiin jeren kanssa.

Toki sitä saa henk.koht. ajatella mitä haluaa kenestä haluaa. Mutta tosiaan, J.Ruutu ei urheilun ulkopuolella (näin julkisesti ainakaan) ole samaa roskasakkia kuin Karalahti. Itse luin ekan kolmasosan Ruudun kirjasta kun avokki sai sen firmaltaan (vai oliso ollu autonvaihdon yhteydessä, en enää muista) lahjaksi. Ihan mielenkiintoiselta se vaikutti mutta jostain syystä jäi kesken.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ruutu teki niillä "vastenmielisillä" ominaisuuksilla pitkän NHL-uran. Omat tykkäsi ja vastustajat vihasivat. Siviilissä ei ole koheltanut. Ei sovi samaan kastiin jeren kanssa.

Olin Ruudun kanssa samaan aikaan intissä. Jäi kyllä mieleen ihan muutenkin kuin vain tulevana starana. Ei toki koheltanut mitään, mutta kaikenlaista kommenttia saattoi joskus tulla tilanteissa missä ei niin pitäisi. Yhtä lailla en olisi noteerannut sen enempää, jos ei olisi ollut huippu-urheilija.

Ihan hyvä jätkä se varmasti on, en toki sen jälkeen ole tavannut.
 

ipaz

Jäsen
Onkohan täällä Karalahtea rankasti arvostelevat edes lukeneet tuota kirjaa? Kuinka moni huutaa tuuleen, vain koska se helpottaa omaa tuskaa miettiessään että onpa Jere paska jätkä?? Jeren kirja oli vuoden 2017 eniten myyty suomalainen tietokirja oli 40000 kappaleella (sisältää äänikirjat), eli Jeren tarina kiinnostaa ihmisiä valtavasti. Karalahdella on tapana aina silloin tällöin liittää kuvakaappauksia ihmisten kirjasta antamasta positiivisesta palautteesta instansa tarinat osioon. Aika moni itsekin kusessa ollut on kiitellyt kirjan rehellisyyttä ja jotkut laittaneet korkin kiinni kirjan innoittamana. Mun mielestä kirja ja tarina on silloin onnistunut, jos se vaikuttaa em. tavalla edes muutamiin ihmisiin.

Ihmisten arvosteleminen ja tuomitseminen on maailman helpoin - ja samalla aika saatanan surullinen tapa. Varsinkin silloin jos ei tiedä koko totuutta. Mä en tunne Karalahtea, enkä todellakaan voi arvostaa noita juttuja mitä hän on tehnyt. Mutta onhan tämä tässäkin ketjussa jatkuva dissaaminen aivan jäätävää paskaa.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Varsinkin silloin jos ei tiedä koko totuutta. Mä en tunne Karalahtea, enkä todellakaan voi arvostaa noita juttuja mitä hän on tehnyt. Mutta onhan tämä tässäkin ketjussa jatkuva dissaaminen aivan jäätävää paskaa.
Kuinka paljon "koko totuutta" pitäisi tietää, että Karalahtea voi dissata? Jeren perseilyistä saisi vielä paksumman kirjan kirjoitettua ja onhan valtaosa törttöilyistä ollut julkisuudessa. Jeren julkisuuskuvan perusteella hänet voidaan kyllä ihan rehellisesti tuomita täydeksi persläveksi joka ei välitä kenestäkään muusta kuin itsestään, on myös ansainnut kaiken paskan mitä saa osakseen.
 

ipaz

Jäsen
Kuinka paljon "koko totuutta" pitäisi tietää, että Karalahtea voi dissata? Jeren perseilyistä saisi vielä paksumman kirjan kirjoitettua ja onhan valtaosa törttöilyistä ollut julkisuudessa. Jeren julkisuuskuvan perusteella hänet voidaan kyllä ihan rehellisesti tuomita täydeksi persläveksi joka ei välitä kenestäkään muusta kuin itsestään, on myös ansainnut kaiken paskan mitä saa osakseen.

No jos on itse niin saatana hyvä, että voi tuomita toisen noilla sanoilla mitä kirjoitit niin onneksi olkoon vaan. Sen julkisuuskuvan perusteella minkä minä olen Jerestä saanut, niin hän välittää hyvinkin paljon lähipiiristään - nykyään. Mutta nykyään hän ei olekaan enää sekaisin päihteistä, kuten oli edellisen rouvan kanssa.
 

teppana

Jäsen
No jos on itse niin saatana hyvä, että voi tuomita toisen noilla sanoilla mitä kirjoitit niin onneksi olkoon vaan. Sen julkisuuskuvan perusteella minkä minä olen Jerestä saanut, niin hän välittää hyvinkin paljon lähipiiristään - nykyään. Mutta nykyään hän ei olekaan enää sekaisin päihteistä, kuten oli edellisen rouvan kanssa.

Nämä julkisuuskuvat on tietenkin aina vajavaisia eikä niistä koko totuutta tiedä. Mutta Karalahden asenteet ja mielipiteet on itselleni ainakin sen tasoisia että mitään kunnioitusta ei wannabe kovikselle löydy. Ihan itse mies oman julkisuuskuvansa on rakentanut ja jos siellä pinnan alla on jotain joka jää kertomatta on se Karalahden oma valinta kertooko niistä vai ei. Jos yhtälöstä poistetaan miehen ura ja katsellaan siviilielämän historiaa niin vaikea se on muuhun päätyä kuin surkeaan ja itserakkaaseen vastuunpakoilijaan joka vielä aikuisena miehenä ihannoi lapsellista 'äijäuhoa' ja kovan kundin statusta. Kaikkihan me tuomitaan tai jätetään tuomitsematta se julkinen Jere Karalahti. Kyse ei ole siitä etteikö jokaisella olisi oikeutta muuttaa elämäänsä ja katua menneisyydessä tehtyjä typeryyksiä. Esim. Jarnaa kohtaan itsellä löytyy sympatiaa ja arvostusta. Miehen puheet ja teot näyttää ulkopuoliselle siltä että ymmärtää omat heikkoudet ja haluaa jatkossa toimia paremmin. Karalahden kohdalla tällaisia viboja ei itselle tule.

Se kuinka oikein tai väärin on Karalahti tuomita on katsojan silmissä. Ehkä joku toinen ajattelee että Jere myös haluaa tehdä parempia valintoja ja uskoo hänen aidosti ymmärtävän miten aiemmat teot ovat vaikuttaneet muihin ja miksi ne ovat olleet tuomittavia. Kuten sanoin, itse en sitä julkisuuskuvan perusteella näe. Olenko väärässä? Mahdollisesti. Mutta mikään yleinen käsitys moraalista tai suvaitsevaisuudesta ei sano että kenenkään pitäisi ajatella Karalahdesta tietyllä tavalla. Oma ajatus hänestä voi vielä muuttua mutta ennen sitä en koe mitään omantunnontuskaa asettaa 'äijää' samalle viivalle muiden väkivaltaa ja huumeita ihannoivien vastuunpakoilijoiden kanssa.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No jos on itse niin saatana hyvä, että voi tuomita toisen noilla sanoilla mitä kirjoitit niin onneksi olkoon vaan.
Kiitos! Olenkin hoitanut elämäni melko mallikkaasti ja olen aina pitänyt läheisistäni hyvää huolta.

Sen julkisuuskuvan perusteella minkä minä olen Jerestä saanut, niin hän välittää hyvinkin paljon lähipiiristään - nykyään. Mutta nykyään hän ei olekaan enää sekaisin päihteistä, kuten oli edellisen rouvan kanssa.
Harmi että Jere vaan välittää siitä lähipiiristä jonka itse valikoi. Pari edellistä lasta (tyttöjäkin vielä) voi jättää vähän vähemmälle huomiolle, vahinkokin kun toinen oli. Ja mitä niistä elatusmaksuista ja veloista, menneisyyttä joka on jätetty taakse.

Ilmeisesti sinulta meni ohi Jeren panoloma Thaimaassa tässä alle vuosi sitten? Lähti jonkun kampaajan kanssa vähän ottamaan irti arjesta ja ajautui sitten Nannan kanssa eroon. Mutta lähipiiristä siis ehdottomasti välittää!
 

ipaz

Jäsen
Ilmeisesti sinulta meni ohi Jeren panoloma Thaimaassa tässä alle vuosi sitten? Lähti jonkun kampaajan kanssa vähän ottamaan irti arjesta ja ajautui sitten Nannan kanssa eroon. Mutta lähipiiristä siis ehdottomasti välittää!

Taisi mennä niin päin, että suhde Nannan kanssa oli ohi (ainakin frienditmäisesti ”tauolla”) ja Jere lähti Thaimaahan treenaamaan ja tuulettumaan. Siellä sitten pokas tämän kampaajamimmin. Vaan kuka tietää mikä on oikea järjestys: ero > suhde kampajaan, vai suhde kampaajaan > ero. Täällä kuitenkin jokainen voi valita itselleen sopivamman tarinan ja kauhistella sitten sen kannalta.
 

Ziggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Juuri nyt minulle avautui se, että Jere oli antanut viimeisimmälle lapselleen nimeksi "Jax".. Omaan korvaan tuo valitettavasti kuullostaa juuri sellaiselta elämänkoulusta välttävin arvosanoin valmistuneen ihmispaskan mielen tuotokselta. Mutta eihän se nimi miestä pahenna.
Luin jostain eilen että joku oli pannut sen Karalahden muijan taas tiineeksi, ties vaikka olisi ollut taas Jere asialla.
Onnea uusien elatusmaksujen kanssa, toivottavasti tällä kertaa menee paremmin kuin aikaisemilla kerroilla.
Hieno ihminen ja urheilija!
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jere oli antanut viimeisimmälle lapselleen nimeksi "Jax"..
Nimihän on peräisin Sons of the Anarchy tv sarjasta. Siinä Jax oli ammatti- ja taparikollinen,, joka murhasi, veti huumeita, möi aseita ja huorasi minkä ehti. Ihailtava hahmo siis....
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Nimihän on peräisin Sons of the Anarchy tv sarjasta. Siinä Jax oli ammatti- ja taparikollinen,, joka murhasi, veti huumeita, möi aseita ja huorasi minkä ehti. Ihailtava hahmo siis....

Aattelikohan, että joku sen kaveri duunaa Nannaa, ja järkkää Jeren hengiltä? Eikös se sarjan juoni pähkinänkuoressa mennyt niin?
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Nimihän on peräisin Sons of the Anarchy tv sarjasta. Siinä Jax oli ammatti- ja taparikollinen,, joka murhasi, veti huumeita, möi aseita ja huorasi minkä ehti. Ihailtava hahmo siis....

Juu ja Jax oli vielä lyhenne nimestä Jackson, mutta tämä ei ole ehkä vielä Jergukselle auennut.
 

Ziggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Onko tietoa että lausutaanko tuo Jax suomalaisittain vai jenkkityyliin? Esim Jerry Ahtolan nimen olen kuullut lausuttavan ihan suomalaisittain, vaikka on englanninkielinen nimi.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Onko tietoa että lausutaanko tuo Jax suomalaisittain vai jenkkityyliin? Esim Jerry Ahtolan nimen olen kuullut lausuttavan ihan suomalaisittain, vaikka on englanninkielinen nimi.

Kyllä mä kuvittelisin että se on zäks, koska jaks kuulostaa vielä vajaammalta. Nimi Jax tai Jackson on kyllä ihan kuul, mutta ei vaan oikein suomenkieleen istu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös