Jehovan todistajat ja muut ovellakiertelemishihhulit

  • 32 842
  • 112

Satanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Southampton,Chelsea sympatiat Lukko,ifk
Kokemuksia Jehovan todistajista, näistä kivan viikonlopun häiritsiöistä?

2v sitten omalta kohdalta tämä tapaus:
Jehovan toditajat ilmestyvät ovelemme, isovelini menee avamaan ja ottaa läpyskät vastaan ja kiittelee ja muuta. Yhdessä sitten naurettiin näille vartiotorneille, yms.

Tuttava perheelle tapahtui tämä:
Perheen isä oli kuollut. Eräänä aamuna Jehovan todistajat ilmestyivät heidän ovelleen. Sanoivat olevansa hänen isoäitinsä serkkuja. Mamma päästi sisälle juotiin kahvit ja jutusteltiin. Keskustelu meni uskontoon, kuolemaan, yms. Olivat perhana saaneet isoäidiltä vihiä isän kuolemasta. Äiti yritti kääntää keskustelua pois siitä aiheesta, sitten paljastui millä asialla he olivat. Lähtivät nopeasti talosta ja kas kummaa, huomenna talosta löytyy 10 semmosta ihmeläpyskää.

Let`s the talking begin!
 

JanJ

Jäsen
Isoisä kuoli taannoin, ja hautajaispäivänä naapuri helluntaalaiset tuli tontin laidalle sylkemään. Yksi niistä huusi isoäidilleni että isoisä joutuu helvettiin (meidän suvussa kun ei pahemmin ole mihinkään uskontoon kastettuja).

Se kyllä otti luonnon päälle olla lyömättä niitä. Jokaisella on oikeus mihin tahansa uskontoon, mutta hei. onko tuo kovin fiksua?
 
Kaverini karkoitti jehovat varsin omaperäisellä tyylillä, kun hän näki ikkunasta, että jehovat ovat tulossa, hän pisti pahimman metallilevynsä(en muista bändiä, helvetinmoista örinää kuitenkin) soimaan täysillä ja meni avaamaan.
Jehovat katsoivat hetken aikaa silmät pyöreinä, totesivat, että väärä osoite ja lähtivät häntä koipien välissä pois, eivätkä ole tulleet takaisin sen jälkeen, ilkeää ehkä, mutta tehokasta, varsinkin kun nuo rimputtavat ovikelloa aina silloin, kun on syömässä, suihkussa tai wc:ssä.
 

JanJ

Jäsen
Ai niin.
Jyväskylässä asuessani yläkerran isolla kaljulla miehellä oli saarnamiesten karkoitin ovessaan. Eli iso kyltti, missä luki: "Jumala ei ole ratkaisu. SAATANA ON"
 

HotShot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tapahtui monta, monta vuotta sitten...

Ovikello soi ja sisko meni avaamaan ovea. Meni hetki ja hän huusi, että täällä on vissiin jotain sun tuttuja. Tuu ovelle.
No, menin ovelle katsomaan ja edessäni seisoi kaksi aivan uskomattoman kaunista naista tai tarkemmin sanottuna tyttöä, about saman ikäisiä kuin minä silloin. Siinä sitten seisoin suu auki ja ihmettelin, että mitäs tyttöjä ne oikein ovat. Toinen ojensi mulle jotain lehden tyyppistä paperiläpyskää, jehovien vartiotorni-lehteä. Siihen sain juuri ja juuri sanottua, että kiitos ei. Tytöt sitten toivottivat päivän jatkot ja jatkoivat matkaa. Useamman sekunnin tuijotin vielä niiden perään oven suusta, mutta en keksinyt mitään siinä tilanteessa sopivaa repliikkiä.

Sen jälkeen ei oo muistaakseni enään käyny ketään uskontyrkyttäjiä oven takana. Harmi, ettei osannut toimia kuin todellinen pelimies ja pyytää tyttöjä treffeille. Eivät varmaankaan olis kyllä suostuneet sellasiin pyyntöihin...
 

Zeppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meikäläistä on kerran yritetty käännyttää vähän
harvinaisemmassa paikassa. Se paikka oli punttisalin
sauna, pari hihhuliveikkoa yritti siellä kutsua minut johonkin
tilaisuuteen ja samalla he kysyivät jos voisin ryhtyä heidän
jonkunlaiseksi opastajaksi treenihommissa.

Säilytin onneksi malttini ja totesin vaan että tämä on punttisali,
voisitte ainakin edes täällä jättää väliin nuo Jeesustelujuttunne
Sen jälkeen ei kyseisiä herroja k.o salilla näkynytkään

Kyllähän se jota nuo asiat kiinnostaa osaa varmaan itse hakeutua
noihin piireihin, tuollainen häiriköinti lähinnä vaan vituttaa
Syksyisin nuo hihhulit kuulemma väijyvät esim yliopistojen edessä
ja yrittävät houkutella esim muualta tulleita opiskelijoita mukaan
joilla ei välttämättä ole muita kavereita paikkakunnalla
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jehovista eikä muistakaan häiritsevistä jeesustelijoista juuri ole kokemusta.

Sen sijaan mökkimme naapurustussa olevan vanhan maalaistalon emäntä hoiti pihapiiriin eksyneet mormonit hienolla tavalla. Tämä Niskavuoren emäntä -tyyppinen muori ei tietenkään löytänyt sprigi päällä olevien mormonien kanssa mitään yhteistä kieltä, mutta niin vain oli täti saanut pojille vaihdatettua työvaatteet ja pistänyt kaverit hakkaamaan halkoja hyväksi toviksi. Päälle muori tarjosi kavereille ruokaa ja kahvit, mutta uskonnosta ei sitten juurikaan puhuttu.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kokemusta löytyy.

Joskus 90-luvun puolivälissä vielä kotikotona asuessani Jehovia tuli (jälleen kerran) ovelle. Tajusimme heti, mitä porukkaa oli kyseessä, joten emme kaverini kanssa avanneet ovea. Sanansaattajat kävivät myös muissa tiemme taloissa kääntymässä, mutta eipä kukaan tainnut avata heille muuallakaan.

No ei siinä mitään. Nämä jumalansanansaattajat jättivät Vartiotornit kaikkiin tiemme postilaatikoihin ja lähtivät sitten kiertelemään kävellen asuinalueemme muita taloja. Autonsa jättivät kuitenkin parkkiin talomme eteen.

No me kaverini kanssa teimme sitten pienimuotoisen vastavedon. Kun jehovat olivat päässeet tarpeeksi kauas, kävimme hakemassa postilaatikoihin viedyt Vartiotornit, ja pinosimme ne (vartio)torniksi heidän autonsa konepellille. Samalla jätimme heidän tuulilasiinsa lapun, jossa luki aika isolla: "Teuvo rakastaa kaikkia! Aseet heitetään roskiin!". Tämän jälkeen seurasimme heidän tuloaan ikkunasta. Olivat tanttojen ilmeet aika sanoinkuvaamattomat.

Tampereelle muuttaessani jouduin jälleen heidän piinaamakseen. Opiskelija-asuntolat tuntuvat olevan heidän suosikkikohteitaan, sen verta tiheätä tuo heidän käyntitiheytensä oli. Ensimmäisellä kerralla eräs ilmeinen pariskunta lahjoitti minulle 300-sivuisen kirjan, missä todistettiin hyvin evoluutio mahdottomaksi ja luomiskertomus ainoaksi totuudeksi. Kirja antoi minulle muutamat hyvät naurut, minkä jälkeen se lensi paperinkeräykseen. No nämä tolvanat tulivat kuitenkin kovalla tahdilla tämän jälkeen kyselemään, mitä mieltä olen kirjasta. Onneksi opin tuntemaan heidät heti ensimmäisellä kerralla ulkonäöltä, joten en aukaissut ovea heille kuin pari kertaa vahingossa. Kertaalleen he tekivät kieron tempun ottamalla pikkupojan mukaan. Vain poika jäi ovisilmän näkökenttään ja pariskunta meni syrjään... ja minä perkele menin avaamaan. Ja taas sain kuulla maailmanlopun enteitä ja mitä lie muuta skeidaa...

Mietin, että joskus kaiverrutan itselleni sellaisen kyltin oveen, missä lukee: "Kaupustelu, kerjääminen ja Jehovan todistaminen kielletty!"
 

axe

Jäsen
Useamman kerran ne ovat ovikelloa soitelleet nuo jehovaiset. Kerran oli hauskaa kun kaverin kanssa katseltiin elokuvaa ja ovikello taas soi. Kaveri meni avaamaan, ja kuulin kun ovella selitettiin kuinka he haluaisivat tulla kertomaan, kuinka ja missä ihmisten välillä on rauha eikä kukaan tee pahaa toiselle eikä ole sotia, ei murhia, ei väkivaltaa... Tarkalleen siinä vaiheessa kaveri keskeytti ja sanoi, että nyt ei ehdi kuunnella kun katotaan Moottorisahamurhaajaa. Ja kyllähän me sitä oikeasti katseltiinkin.

Tuli silloin työttömänä ollessa niiden kanssa joskus vähän juteltua ja väiteltyä vaikken sisään koskaan päästänytkään. Joskus valitin, ettei uskonnot jaksa oikein innostaa, koska niiden varjollahan tässä suurin osa sodistakin on. Meni kai kaksi päivää kun samat naiset oli oven takana esitteen kanssa, jossa kerrottiin miksi uskonnot ovat mukana sodissa. Ne kuuntelee meitä!

Niin kauan niiden kanssa jaksoi välillä kinastella ja jutella, kun mukana oli sellainen nuori ihan nätti tyttö, joka ei paljoa tosin ikinä puhunut. Mutta kaipa ne sitten vaihtoivat miehitystä, kun se kaksikko ei saanut mua käännytettyä. Uudet olivat sitten rumia ja vanhoja ja niiden kanssa ei huvittanut enää. Nykyään on sitten ovisilmäkin eikä ole tullut edes ovea enää avattua kun näkee keitä on asialla.
 
Viimeksi muokattu:

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Helppo karkoitus

Kurkkaa ovisilmästä kuka pyrkii tonteille . Jos ovella on Jehovan todistajia , Mormooneja tai muita ' jonnin joutavia kauppiaita ' , niin kuteet veks ja ' aito nappanahkainen oloasu ' päällä avaamaan ovea. Snadi stondis kuulemma vielä parantaa karkoitettavien nopeaa lähtöä.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
?!?..=)..
kuulkas nyt pojjaat.Mun kämpillä ei ole koskaan,ei todellakaan koskaan käynyt yhtäkään hihhulia jakelemassa takansytykkeitä.
Eikä toivottavasti tulekaan.Kaikkea muuta ovella kyllä käy mutta ei niitä.Onneksi.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pari vuotta sitten, kun olin juuri tullut töistä kotiin ja päässyt WC:hen päivän aviisia lukemaan niin ovikello soi. En viitsinyt mennä avaamaan, vaan toimitin asiat loppuun. Kahvit keitettyäni muistin, että joku oli vähän aikaisemmin ollut oven takana. Kävin kurkkaamassa ja siellä könötti kaksi naista edelleenkin. No avasin oven ja he tarjosivat heti lehteä luettavaksi. Sanoin, että niin kauan kun he kunnioittavat minun elämänkatsomusta, niin minä kunnioitan heidän uskoaan, mutta jos heidän kunnioitus muuttuu tuputukseksi ja syyttelyksi niin lupasin hermostua kunnolla. Asia saatiin sovittua ja keskutelimme ovensuussa reilun vartin maailman asioista, mutta ei sanallakaan uskosta. Ei jäänyt lehtiä kierrätykseen kannettaviksi eivätkä he tulleet enään ovikelloa soittelemaan.
 

Habby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Les Canadiens de Montréal, John Ferguson Sr
Noin seitsemään vuoteen ei jehovat olleet käyneet ovikelloja soittelemassa, mutta muutama viikko sitten eräs mukavanoloinen täti-ihminen kävi jotain lippusia ja lappusia tarjoamassa. Halusin uteliaisuuttani lukea ne, joten otin vastaan, mutta sanoin että nyt on hieman kiire (ja oikeasti olikin) ja en ehdi jutustella. Nainen ymmärsi, kiitti ja lähti testaamaan naapureiden ovikellojen toimivuutta.

Noin seitsemän vuotta sitten oli siis joku vastaava viimeksi käynyt, ja silloin heitä kävin ärsyttävän usein ja kaikki talon asukkaat olivat näreissään asiasta.

Äitini näki päivänä eräänä, että taas sieltä tulee tuo sama reilu parikymppinen mies, joka on jo useamman kerran käynyt. Silloin lukiota käynyt veljeni oli hyppytunnilla kotona, ja äiti pyysi häntä aukaisemaan oven. No, veli valmistautui olemaan jo valmiiksi vihaisen oloinen ja käskemään tulijaa painumaan tiesminne. Asuimme kerrostalon toisessa kerroksessa, ja veli kuuli askeleista että kohta se on meidän kerroksessa ja kohta pitää tokaista jotakin ilkeää. Veli ei kuitenkaan ehtinyt sanoa mitään ennen kuin tämä parikymppinen miekkonen oli jo aukaissut suunsa, ja sanonut: "Hei, olen käynyt täällä aiemminkin. Olisikohan mahdollisesti vaimonne kotona? Olen hänen kanssaan keskustellut asioista."

Veli häkeltyi täysin eikä vihaisena olosta tullut mitään. Veli onnistui vastaamaan vain, että "se on kyllä mun äiti, ja hänkään ei ole kotona."

Kaveri kiitti ja lähti.

Äiti oli otettu, kun kuuli mitä ovella oltiin puhuttu.

Joskus parikymppisenä äiti oli seurannut ovisilmästä Jehovia, jotka keskustelivat naapurin kanssa asioista varsin äänekkäästi. Kun keskustelu oli ohitse, ja naapuri laittanut oven kiinni, jehovalaistädit olivat "kynällä" tehneet jonkin merkinnän naapurin oveen. Tosin äiti ei nähnyt ovessa mitään merkintää, kun katsasti asian tätien lähdettyä, mutta kovasti toisen tädin käsi oli liikkunut tämän "kynän" kanssa ovea vasten. Mitä lie sitten tehneetkään...
 

Fallossymboli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Re: Helppo karkoitus

Viestin lähetti Brewer
Kurkkaa ovisilmästä kuka pyrkii tonteille . Jos ovella on Jehovan todistajia , Mormooneja tai muita ' jonnin joutavia kauppiaita ' , niin kuteet veks ja ' aito nappanahkainen oloasu ' päällä avaamaan ovea. Snadi stondis kuulemma vielä parantaa karkoitettavien nopeaa lähtöä.

Tämä on kokeiltu ja hyväksi todettu ratkaisu. Kohdallani toimi täydellisesti myös ilman stondista.

Joskus käpysotien aikaan kun olin vielä lukiossa ja liikuntatunnin suunistussessioiden jälkeen tulin hetkeksi kotosalle suihkuttelemaan ja hyppytuntia vietämään, päättivät jehovat soittaa ovikelloa juuri kun olin alkanut kuivailla itseäni pyyhkeellä. Bongasin ovisilmästä jehovalta tuoksuvan varttuneen tätipariskunnan ja Lopullinen Ratkaisu kirkastui aivoissani välittömästi. Pyyhe takaisin kylppärin narikkaan ja ulko-ovi auki aatamin asussa, saatteeksi vielä tylyn tiukkaa kommenttia. Tädit olivat kovin vaivautuneita, pahoittelivat häiriötä, eivätkä tietääkseni tulleet koskaan takaisin.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Monille uskonnollista lahkoa tai vastaavaa edustavalle on aina jotenkin niin vaikea uskoa että mulla menee todella ihan helvetin hyvin niin kauan kuin perheellä ja ystävillä riittää terveyttä ja hyvää oloa. Silloin ma olen onnellinen, en lukemalla väkisin jonkun muun käsitystä taivaista tai miehistä jotka ovat johdattaneet kansansa meren yli, niin, paikassa jossa on laskuveden aikaan puoli metriä vettä...

Sitten on hauska kun joku on joskus vetänyt herneen nenään kun olen kertonut juttua siitä kuinka aurinko on meidän jumalamme, kuinka me olemme tähtilapsia - ts. siitä kuinka ne muutamat perushiukkaset joista ihminen fysiologisesti koostuu syntyvät avaruudessa vain kun tähti räjähtää. Puhdasta tiedettä.

Yksi ylä-aste, lukioaikojen tutuistani oli perheestä joka oli Jehovan todistajia. Tutustuin aika moneen todistajaan silloin. Ei varmasti voi yleistää mutta kyllä siinä perheessä oli reilusti epärehellisyyttä ja valehtelua. Ja kerran sitten jostain syystä ne suuttuivat kun kaverin kanssa niiden pileissä joimme vanhempien kossupullon jääkaapista salaa. Ha ha.
 

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
Teini-ikäisenä olin kaverin luona ottamassa mukia ja ovikello sitten soi. Menin avaamaan oven, koska odotin että sieltä olisi tulossa lisää porukkaa. Hämmästys oli suuri, kun oven takana olikin pari Jehovan todistajaa. Varmasti he myös hämmästyivät, koska oli arki-ilta ja minä olin siinä sitten pienessä maistissa pullo toisessa kädessä. Kaveri sitten huutaa, että ketä siellä on? Sanoin ettet halua tavata näitä, johon kaveri oli ei kai vaan...? Siinä samassa kaverini tuli keittiöstä leipäveitsen kanssa ja Jehovan todistajat näkivät tämän, tuli heille kiire. Sen tapauksen jälkeen on kaverini saanut olla rauhassa tähän päivään saakka. Ja tästä tapauksesta on siis aikaa vuosia.
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
kuulun niihin onnellisiin

jotka eivät ole vielä tavanneet oveltaan näitä todistelijoita... Ei siis koskaan, ei edes kotona ole kukaan käynyt 20 vuoteen. Naapurin täti on kyllä siunausta toivotellut mutta antanut olla ihan rauhassa, tuollaisista ei ole mitään haittaa joten metsä vastaa kuin sinne huutaa, olen takaisin kohtelias:)

Kerran Pori Jazzeilla joku nuori kloppi kysyi jotain herra asiaa ja toivotti siunausta. tuokaan ei ole häiriöksi, mutta jos joku tulee ovelle soittelemaan niin sillon palaa hermot...


Mutta muuten menee kyllä vallan hyvin....
 

jepujee

Jäsen
Suosikkijoukkue
PK-seudun joukkueet
Pari nuorehkoa Jehovan todistajaa soitteli poikamiesboksini ovikelloa aikanaan ja koska kyseessä oli tällä kertaa suorastaan mukiinmenevä naisduo, päätin tavoilleni uskottomana jäädä hetkeksi juttusille. No, eivät saaneet siilä(kään) kertaa myytyä minulle maailmankuvaansa mutta otin kuitenkin Vartiotornit vastaan.
Tokihan siinä silloin leimautui "vastaanottavaiseksi maaperäksi", niinpä sama kaksikko soitteli ovikelloa jälleen parin viikon kuluttua sunnuntaiaamuna. Tällä kertaa en ollut kuitenkaan yhtä vastaanottavaisella tuulella, sillä olin edellisen illan, aina aamuyöhön saakka piehtaroinut synnissä, ja minulla oli massiivinen Maailmanlopun Krapula. Pää jyskyttäen raahauduin aukaisemaan ja nähdessäni tutun kaksikon, tomaattisilmin tuijottaen hönkäisin taikasanat :" Ei nyt! " ja vedin oven kiinni.

Taisivat aistia hengen täyttäneen huoneeni ja kokivat vierailut jatkossa tarpeettomiksi, sillä ainakin samana päivänä visiitillä piipahtanut äitini huomautti jotakin tukevasta hengen hajusta...
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Minäkin kuulun niihin onnellisiin, joita Jehovat eivät ole kiusanneet. Pari viikkoa sitten olivat saartaneet Jyväskylän erään yliopistorakennuksen oviaukot, joten altistuin heidän maailmankatsomukselleen muutaman sekunnin ajan. Jättäisivät edes opiskelijat rauhaan työpaikallaan!

Muutaman kerran olen törmännyt näihin käännyttäjäjannuihin, mutta heistä pääsee kätevästi eroon bondmaisen viileästi lausutulla lauseella "Minä olen jo jumalani löytänyt". Puheet ovat loppuneet siihen, kun ovat luulleet minua kilpailevan uskontokunnan jo käännyttämäksi. Kammoavat kuulemma viimeiseen saakka "väitöstilaisuuksia" muita uskontoja vastaan, sillä valmiiksi keksityt FAQ-vastaukset eivät riitä "asiantuntijaväittelyssä".
 

TheChef

Jäsen
Suosikkijoukkue
Useita hyviä löytyy...
Viestin lähetti Habby

Joskus parikymppisenä äiti oli seurannut ovisilmästä Jehovia, jotka keskustelivat naapurin kanssa asioista varsin äänekkäästi. Kun keskustelu oli ohitse, ja naapuri laittanut oven kiinni, jehovalaistädit olivat "kynällä" tehneet jonkin merkinnän naapurin oveen. Tosin äiti ei nähnyt ovessa mitään merkintää, kun katsasti asian tätien lähdettyä, mutta kovasti toisen tädin käsi oli liikkunut tämän "kynän" kanssa ovea vasten. Mitä lie sitten tehneetkään...

Meidän talo-yhtiö on mertitty lähes kokonaan. Jehovat piipahtivat viimeksi joitain vuosia sitten ja vierailun jälkeen oli melken jokaiseen ovipieleen ilmestynyt n.10cm ovikellon alapuolelle n.2cm:n suuruinen T kirjain.

Voin vakuuttaa että eivät ole sen jälkeen ainakaan meillä käyneet!
 

Baritoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
ILVES, Vasen Pakki Kerho, Murskeat Lokit, TurHmA
Mitä saadaan, kun risteytetään Jehovan todistaja ja Hell's Angels -klubilainen?

Sälli, joka kiertää ovelta ovelle soittelemassa ovikelloja ja toivottamassa että painukaa helvettiin.

B
 

JanJ

Jäsen
Jehovan todistaja käännytti taas tänään massoja Helsingin vanhassa hallissa. Paikalla yli 6000 kuulijaa. Sama kiertävä jehova on tehnyt käännytystyötään ympäri Suomea. Ja aika tehokkaastikin vielä. Tällä hetkellä käännytyspisteet 1+17... Miettikääpä sitä!
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti JanJ
Jehovan todistaja käännytti taas tänään massoja Helsingin vanhassa hallissa. Paikalla yli 6000 kuulijaa. Sama kiertävä jehova on tehnyt käännytystyötään ympäri Suomea. Ja aika tehokkaastikin vielä. Tällä hetkellä käännytyspisteet 1+17... Miettikääpä sitä!

Eikös se B.H. jossain haastattelussa käyttänyt ilmaisua, että "vaimoni on jehovan todistaja", mistä ymmärsin, että hän itse ei olisi?
 

JanJ

Jäsen
Herra H:n vaimo on aktiivinen jehis, käy suomalaisissa kokouksissa jne. Mutta mutta.... jehikset EIVÄT saa olla tekemisissä vääräuskoisten kanssa sosiaalisesti, eli siis eivät edes ystävystyä. Saatikka mennä naimisiin ja tehdä lapsia. Siitä seuraa automaattinen uskontokunnasta erottaminen jnejne.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti Snakster
Sen sijaan mökkimme naapurustussa olevan vanhan maalaistalon emäntä hoiti pihapiiriin eksyneet mormonit hienolla tavalla. Tämä Niskavuoren emäntä -tyyppinen muori ei tietenkään löytänyt sprigi päällä olevien mormonien kanssa mitään yhteistä kieltä, mutta niin vain oli täti saanut pojille vaihdatettua työvaatteet ja pistänyt kaverit hakkaamaan halkoja hyväksi toviksi. Päälle muori tarjosi kavereille ruokaa ja kahvit, mutta uskonnosta ei sitten juurikaan puhuttu.

Tuohan kuuluu itseasiassa mormonien tehtäviin, tuo ihmisten asioita hoitaminen, silloin kun he ovat "lähetystyössä".

Omat kokemukseni moisista rajoittuvat Jehovan todistajiin, joille erehdyksessä avasin nuorempana oven ja otinpa vielä läpyskät vastaan. Enhän minä edes tiennyt oikein mistä hommassa oli kysymys. No, lehdykkeet päätyivät pikaisen vilkauksen jälkeen roskiin, mutta nämä samat, sinänsä oikein ystävälliset, mummelit jatkoivat meikäläisen piiritystä varmaan vielä pariin otteeseen. Tarjosivat ilmaiseksi vieläpä jotain kirjaansa lainaan, josko olisin halunnut lukea. Siinä vaiheessa jo teinikin tajusi kuitenkin kieltäytyä kauniisti. Eipä heitäkään enää sitten sen jälkeen näkynyt ja ihan hyvä niin.

Parin vuoden takainen kämppikseni oli hurahtamassa/hurahtanut tuohon samaiseen lahkoon ja mielenkiintoisia juttuja sai aina silloin tällöin kuulla. Mutta mikäs siinä, jokainen taaplaa tyylillään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös