Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 219 480
  • 13 556

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Tämähän pätee yleisesti ottaen ihan normaalissa elämässäkin varmaan jostain päiväkodista, tai ainakin peruskoulusta eteenpäin. Muistan kun yläasteella olin historiassa ja yhteiskuntaopissa erittäin hyvä, niin opettaja antoi helposti pienen perseilyn tunnilla anteeksi. Kertaalleen taisi koko yläasteen aikana historian opettaja todeta että yritähän keskittyä paremmin tunnilla, mutta kun kokeista tuli ysejä ja kymppejä niin pieni sählääminen ei sitten lopulta haitannut. Vastaavasti eräs kutosen oppilas sai aika-ajoin satikutia härväämisestään, vaikka suurin ero meissä oli se koemenestys.

Itseasiassa ihan hyvä vertaus kaikkeen tekemiseen mihin liittyy ihminen. Osalle tämä on kovin vaikeaa soveltamismielessä, vaikka säännöt ymmärtäisivätkin. On vain mielipide, mutta se ei perustu mihinkään isompaan kuvioon.
 

Sekera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, prosessit ja yrittäminen
Ettekä Joulurauhaakaan julistaneet kuten ennen. Turun julistukseen piti tyytyä.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Ettekä Joulurauhaakaan julistaneet kuten ennen. Turun julistukseen piti tyytyä.

Eikös se tuolla etusivun/osion yläreunassa ilmoituksissa jössötä?

Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2018.
 

Liitteet

  • IMG_2480.JPG
    IMG_2480.JPG
    154,6 KB · kertaa luettu: 282

Sekera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, prosessit ja yrittäminen
Eikös se tuolla etusivun/osion yläreunassa ilmoituksissa jössötä?

Hmhh.. Ei minulla näy enkä ole sitä ilmoituksista poistanut tässä joulun aikana.

Toim. huom. Olen ollut riittävän selvinpäin huomatakseni sen mahdollisen olemassaolon jossain välissä tässä joulun pyhinä - ohi se ei ole mennyt sinä vähäisenä aikana kuin täällä olen aikaani viettänyt.

No, todetaanko että nyt kävi näin, ensi vuonna julistus kantautunee minullekin?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hmhh.. Ei minulla näy enkä ole sitä ilmoituksista poistanut tässä joulun aikana
Ei näkynyt minullekaan, varmaan kohdennettu pelkästään palstan räyhääjille.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eilen samaa mietin... Kai tuollaisen kaikille pitäisi näkyä mutta ei mullakaan näkynyt...
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Jossain kohtaa on jotain jännää, kun en minäkään ole moista ilmoitusta nähnyt eikä se näy vieläkään.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Koska joulurauhaa ei täällä julistettu, niin päätin ryypätä joulurauhattomuuteeni koko joulun. 100 euroa per ilta on mennyt baarihommineen. Lasku Jatkoajalle on tulossa.
 
Viimeksi muokattu:

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Siis ettekö muka saaneet edes sitä tekstiviestiä? Mulle tuli kolme, ei tosin ole Telian liittymä.

Jossain kohtaa on jotain jännää, kun en minäkään ole moista ilmoitusta nähnyt eikä se näy vieläkään.

Ei näkynyt minullekaan, varmaan kohdennettu pelkästään palstan räyhääjille.

Eilen samaa mietin... Kai tuollaisen kaikille pitäisi näkyä mutta ei mullakaan näkynyt...

Ettekä Joulurauhaakaan julistaneet kuten ennen. Turun julistukseen piti tyytyä.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Minun käsitykseni mukaan attendo on jo vaikuttanut palstalla jonkin aikaa uuden nimimerkin takaa.
Mulla on hyvin samankaltainen kokemus. Toisaalta mikäs siinä, sillä edellinen poistettiin niin väärin.
 

scholl

Jäsen
No niin, nyt on viimeisimmät kakut ja sakot lusittu, mutta yhä on kyllä mieleni pahoitettu tästä viimeisimmästä penaltista. Kuukausi siitä, että hassunhauskuttelemalla pyrin oikomaan kaveria kirjainlyhenteiden käyttämisestä NHL-osiossa, joiden takia tämmösen rivitahvon on hankala ymmärtää mistä siellä puhutaan. Kuukausi, eli siis sama penalti, minkä jokin aika sitten sai eräs toinen nimimerkki, joka solvasi henkilökohtaisesti toisen nimimerkin perhettä ja toisen livenä tapaamansa nimimerkin persoonaa. Ei vittu mitään järkeä. Sama kun jollekin Pauli Levokarilla olisi pistetty aina ulosajo ja 5 peliä pelikieltoa jokaisesta kiekosta katsomoon, koska Pauli oli niitä aiemminkin sinne katsomoon roiskinut ja välillä jopa koukkaamisjäähyjä ottanut. Normaalisti en jaksa näistä kakuista niin välittää, mutta nyt meni kyllä niin ihon alle tämä tuomio että lähdin rohkeasti kyselemään perusteluja Moderaattoreilta ja kysymään että oletteko nyt ihan tosissanne – no enhän minä mitään vastausta saanut, tietenkään, ei vaikka tännekin ketjuun oli joku 3-4 sivullista viestejä tuosta samasta huumorivihellyksestä kirjoitettu. Hiljaista on ollut Moderaattorien osalta, niinku aina.

FASlapsi

Tee rikosilmoitus. Minusta ainoa tapa reagoida modemafian mielivaltaisuuteen, on vaatia päätoimittaja leivättömän pöydän ääreen joka kerta, kun esiintyy selkeää syrjintää. Rangaistuksen koventaminen sen perusteella, että on joskus kivi ja miekka rikkonut jotain sääntöä, ei ole mikään perustelu. Suomen oikeuslaitoksessahan se menee muuten itse asiassa juuri toistepäin. Jos on enemmän tehnyt rikoksia, saa paljousalennusta. Oikeudenmukaisuuden mukaan sen pitäisi aina mennä niin, että rangaistus on teon mukaan, eikä nimen mukaan.

Suurin osa pelikielloista on täysin keksittyjä. Itse sain hiljattain 1kk pelikiellon sen vuoksi, kun ojensin idioottia, joka haistatteli minulle HIFK-osiossa. Tämä henkilö häiriköi siellä joka ketjussa, haastaa riitaa ja käyttää törkeätä, alatyylistä, ns. työläiskieltä. Silti minä sain pelikiellon, vaikka hänen pitäisi saada pelikielto, koska hänen viestejään ei voi lukea. Okei voihan ne hyppiä ylikin siellä ketjussa, mutta siinä vaiheessa, kun minulle tulee notification, että hän on lainannut viestiäni ja klikkaan sen viestin auki ja siellä on haistattelu, niin silloin on ylitetty raja, josta ei ole paluuta. Se ei ole yksinkertaisesti millään muotoa sopivaa ja niinpä kielsin häntä enää koskaan kommentoimasta viesteihini ja sain ilmeisesti siitä pelikieltoa ja hän ei.

Minulla on muuten mustaa valkoisella yksityisviesti ylläpidolta siitä, että minua kohdellaan eri tavalla kuin palstan muita kirjoittajia. Olen näyttänyt sen lakimiehellekin. He siis ovat myöntäneet, että he tarkkailevat minua, jotta voisivat keksiä jonkun syyn antaa minulle pelikieltoa.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Tämä on yksityishenkilöiden omalla vapaaehtoisella työpanoksella ja itse hankkimillaan rahoilla pyörittämä foorumi, yksi netin miljoonista vastaavista. Ei mikään yhteiskunnallinen, yleishyödyllinen palvelu. Tänne kirjoittaminen ei ole mikään kansalaisoikeus, siitä hyvänä esimerkkinä jo se, että ylläpidon pitää hyväksyä jäsenet, ennen kuin tänne pääsee kirjoittelemaan. Mä en nyt millään saa vedettyä yhteyttä tämän foorumin moderoinnin ja kirjoittajan oikeusturvan välille, en ainakaan siinä tapauksessa, että joku kokee vääryttä penalteissaan. Ehkä joidenkin foorumin viestien kanssa on asia erikseen. Se, että saa bannia ja uhkailee lakimiehillä kyllä osoittaa sen, että joillekin tästä palstasta on tullut elämää suurempaa. Kaikkein hauskimmaksi tämän tekee se, että Matlockia manataan apuun sellaisen kirjoittajan toimesta, joka sai ennen "lopullisia" kick banneja jopa 6 kk pelikieltoja, ja jolle tehtiin selväksi, että on erityistarkkailussa modejen toimesta paluun ensi kuukaudet. Noh, nyt on siihenkin jo mahdutettu 1 kk pelirangaistus. Joo... "I think you gotta case here.."

Eihän palstan moderointi täydellistä ole ja kyllä, jotkut trollit saa jatkaa täällä tunteiden kuumentamista ja samaan aikaan puudutaan joihinkin one-linereihiin, mutta jotenkin mulla nousee aina karvat pystyyn, kun sitä linjaa arvosteltaessa aletaan ampua tsar bomballa kärpästä.
 
Viimeksi muokattu:

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Minulla on muuten mustaa valkoisella yksityisviesti ylläpidolta siitä, että minua kohdellaan eri tavalla kuin palstan muita kirjoittajia. Olen näyttänyt sen lakimiehellekin. He siis ovat myöntäneet, että he tarkkailevat minua, jotta voisivat keksiä jonkun syyn antaa minulle pelikieltoa.

Eikai tätä palstaa henkilökohtaisella tasolla nyt noin vakavasti oteta? Itsekin olen istunut rikkeistä joista moni muu on selvinnyt ilman seuraamuksia mutta nää on näitä. Säännöt eivät selvästikään ole tällä palstalla ihan samat kaikille mutta eivät ne usein ole oikeassa elämässäkään...
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
K

kiwipilot

Minulla on muuten mustaa valkoisella yksityisviesti ylläpidolta siitä, että minua kohdellaan eri tavalla kuin palstan muita kirjoittajia. Olen näyttänyt sen lakimiehellekin. He siis ovat myöntäneet, että he tarkkailevat minua, jotta voisivat keksiä jonkun syyn antaa minulle pelikieltoa.

Lukeeko siinä viestissä että saat trollata ja puhua paskaa ilman pelkoa sen kummemmista sanktioista? Mene vaikka juoksemaan.

Tuo tyhmyys - jos se ei ole trollaamista - on kyllä käsin kosketeltavaa. Olkoon kumpaa tahansa, en oikein pysty ymmärtämään jalkasuolamiehen funktiota palstalla. Onkohan herran blogikin pelkkää mukahauskaa hassuttelua?
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Warrington,

Your message (Pe 5.1.2018 Otteluseuranta (Liiga)) contains inappropriate content:
Lainaus:
Haista Varakas pitkä, kostea ja haiseva vittu. Hieno läpimeno taas. SaiPa voittaa.
Please do not discuss content of this nature on our site. This does not follow our rules. Your message may have been removed or altered.

Your account's access may be limited based on these actions. Please keep this in mind when posting or using our site.

Tämmönen kolahti tuossa sunnuntaina viestilaatikkoon. Vaikuttaa automaattiviestiltä. Mikäs tuossa viestissä on sääntöjenvastaista. Kiroilu ei käsittääkseni ole sääntöjen vastaista, samoin onelinerit on ainakin aiemmin salittu otteluseurantaketjuissa. Ehkä nuo sanat ''kostea'' ja ''haiseva'' tekivät tuosta täysin sopimattoman lauseen. Joo tiedän että käytän kirosanoja ehkä vähän liikaa. Yritän löytää Jeesuksen, jumalan, tai muilla keinoin vähentää kirosanoja tai jotain. Jos modet käytätte jotain automaattifiltteröinti -järjestelmää, niin opettakaa se nyt edes kertomaan että mikä viestissä on väärin, ettei tarvi arvuutella.
 
Tämmönen kolahti tuossa sunnuntaina viestilaatikkoon. Vaikuttaa automaattiviestiltä. Mikäs tuossa viestissä on sääntöjenvastaista. Kiroilu ei käsittääkseni ole sääntöjen vastaista, samoin onelinerit on ainakin aiemmin salittu otteluseurantaketjuissa. Ehkä nuo sanat ''kostea'' ja ''haiseva'' tekivät tuosta täysin sopimattoman lauseen. Joo tiedän että käytän kirosanoja ehkä vähän liikaa. Yritän löytää Jeesuksen, jumalan, tai muilla keinoin vähentää kirosanoja tai jotain. Jos modet käytätte jotain automaattifiltteröinti -järjestelmää, niin opettakaa se nyt edes kertomaan että mikä viestissä on väärin, ettei tarvi arvuutella.
Huomautus on annettu, koska vaikka otteluseurannassa olemme pitäneet huomattavasti muuta palstaa sallivampaa linjaa, myös siellä olisi syytä käyttää asiallista kieltä.

Meillä ei ole automaattifilttereitä käytössä, mutta rikkeitä ja huomautuksia varten meillä on käytössä viestipohjia. Tätä yleensä muokataan ja huomautuksen kylkeen olemme yleensä laittaneet tarkemman kuvauksen rikkeestä, mutta tästä se on syystä tai toisesta jäänyt pois. Joskin huomautuksen otsikon "sopimaton kieliasu" pitäisi antaa jo melko hyvä vihje rikkeestä.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Huomautus on annettu, koska vaikka otteluseurannassa olemme pitäneet huomattavasti muuta palstaa sallivampaa linjaa, myös siellä olisi syytä käyttää asiallista kieltä.

Meillä ei ole automaattifilttereitä käytössä, mutta rikkeitä ja huomautuksia varten meillä on käytössä viestipohjia. Tätä yleensä muokataan ja huomautuksen kylkeen olemme yleensä laittaneet tarkemman kuvauksen rikkeestä, mutta tästä se on syystä tai toisesta jäänyt pois. Joskin huomautuksen otsikon "sopimaton kieliasu" pitäisi antaa jo melko hyvä vihje rikkeestä.

Kiitän vastauksesta. Kirosanan arvasin olevan ongelmana, mutta halusin tälle kirosanojen käytölle vähän osviittaa. Eli saa kiroilla, mutta parempi ettei kiroile. Got it.

Pitää vähentää kiroilua tai sitten opetella käyttämään taas niitä lapsuudenajan kirosanoja: "voi vietävä" "hiisi soikoon" "ryökäle" tai hitsaajien keskuudessa suosittu "voi hitsi".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös