Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 242 695
  • 13 702

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Nopeus ei aina ole hyväksi. Kiireellä voi tulla tehtyä huonoja päätöksiä. No moderaattorit eivät vissiin ole ikinä korjanneet tai peruneet huonoja päätöksiään, kuten maamme hallitus. Näillä päätöksillä mennään.
 

Nick Neim

Jäsen
Nopeus ei aina ole hyväksi. Kiireellä voi tulla tehtyä huonoja päätöksiä. No moderaattorit eivät vissiin ole ikinä korjanneet tai peruneet huonoja päätöksiään, kuten maamme hallitus. Näillä päätöksillä mennään.
Ainakin pari nimimerkkiä tulee heti mieleen, joiden ikuinen pelikielto on peruttu. Kyllä tuo laskettaneen korjaamiseksi tai perumiseksi.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Myöskin ns. provoista toiset saavat pelikieltoa herkemmin kuin toiset, linja ei ole jokaisessa joukkueosiossa aivan yhtä kireällä. Tiedä sitten kuinka paljon "raportoi" napin hakkaaminen vaikuttaa näihin tuomioihin. Eikä tämä toteamus johdu omasta kärsitystä pelikiellosta vain noin yleisesti suhteellisen aktiivisena palstakäyttäjänä huomattuna...
Oletko miettinyt että kun kuitenkin on aika ilmiselvää että olet kovin kiinnostunut ja kiintynyt Rauman Lukkoon, niin lisäisit sen suosikkijoukkueisiisi? Viesteistä välittyvä sävy muuttuisi heti.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Ainakin pari nimimerkkiä tulee heti mieleen, joiden ikuinen pelikielto on peruttu. Kyllä tuo laskettaneen korjaamiseksi tai perumiseksi.
Arvasin, että nuo mainitaan. Lasken pysyvien pelikieltojen muutosta lähinnä uuden mahdollisuuden antamiseksi. En korjaamiseksi tai perumiseksi. Toki voi sen noinkin laskea. Ymmärrän pointtisi.

Moderaattorit eivät pysyviä pelikieltoja kuitenkaan ala itse muuttelemaan, vaan käyttäjän on itse tarvinnut pyytää kirjoitusoikeuksia takaisin. Moderaattorit kertoivat näin vasta palstalla. Tarkoitin siis, että onko viikon pelikieltoja peruttu ja myönnetty virheeksi moderaattorien toimesta?
 

Knap

Jäsen
Olipas kiva kun pelikielloissa näkyi aina selite perään, eikä vaan rikenumero. Nyt sitten pelikielto boxissa rikenumerot vain, ja en todellakaan jaksa mennä etsimään sääntökirjasta jokaiselle pykälälle vastinetta, että saan tietää mitä kukakin on tehnyt.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Kiitos! Pieni askel yhdelle palstalaiselle, mutta.. Nojaa. Helvetin iso askel kaiken kaikkiaan!
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Klose16 vihjaili usein olleensa palstalla vuosia, itselleni ei ainakaan ikinä auennut mikä oli edellinen nimimerkki.. Eiköhän siellä taas inkarnaatio ole jo suunnitteilla...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
No enpä nyt tiedä taas. Kuinka voi päästä noin ihon alle, jos joku vähän hassuttelee panevansa aasialaista. Olen itsekin saanut aasialaiselta ilmaiseksi ja kivaa oli. Elämä siellä on erilaista ja jos siitä vähän kertoo jäykille suomalaisille, niin tässäkö on lopputulos.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
No enpä nyt tiedä taas. Kuinka voi päästä noin ihon alle, jos joku vähän hassuttelee panevansa aasialaista. Olen itsekin saanut aasialaiselta ilmaiseksi ja kivaa oli. Elämä siellä on erilaista ja jos siitä vähän kertoo jäykille suomalaisille, niin tässäkö on lopputulos.
Tässä on nyt ko. kirjoittajan kirjoittelun ydin tavoitettu poikkeuksellisella. Sehän siinä just se ongelma oli.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
No enpä nyt tiedä taas. Kuinka voi päästä noin ihon alle, jos joku vähän hassuttelee panevansa aasialaista. Olen itsekin saanut aasialaiselta ilmaiseksi ja kivaa oli. Elämä siellä on erilaista ja jos siitä vähän kertoo jäykille suomalaisille, niin tässäkö on lopputulos.

Hieman kovana ratkaisuna minäkin pidän tätä poistoa. Kyllähän Klose16 kirjoitti välillä aika kipakasti omasta näkökulmastaan ja toisinaan toistikin samoja teemoja, mutta ei hän suinkaan ensimmäinen samoista asioista vänkäävä nimimerkki ollut, eikä hän yksinään möyhönnyt vapaan puolen ketjuissa.

Vastaväittäjiä ja -änkkääjiä riitti ihan samalla mitalla, ja monet kirjoittivat hyvinkin rumasti ja kävivät henkilökohtaisuuksiin. Esimerkiksi bebeto haukkui Klose16:n puolisoa postimyyntivaimoksi ja nimitteli tätä samalla Persereikä16-ilmaisulla. Tästä tulikin bebetolle ansaitusti kuukauden kirjoituskieltoa, mutta ei minusta Klose16:n poisto ole mitenkään linjassa aiempiin poistoihin saatika hänen kanssaan vängänneiden saamiin kirjoituskieltoihin.

Kaikki ovat palstalla tasa-arvoisia, toiset vain tuntuvat olevan tasa-arvoisempia kuin toiset.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Järkyttävän pitkä pinna modeilla, mutta hyvä näinkin. Kylläkai jo se aasialaisvaimo-spämmi itsessäänkin jatkui liian pitkään (montako vuotta?), vaikka epäilemättä saattoi olla Kloselle tarpeellinen terapiamuoto. Jäi vaan epäselväksi oliko taustalla paskat naiskokemukset, huono äitisuhde vai vaan huono itsetunto. Isoimpana ongelmana kylläkin näin jatkuvan provoamisen. Sitä ilman olisi saattanut jutut jotenkin sietääkin. Anyway eiköhän hänellä ole kohta uusi hakemus vetämässä, jos ei jo ole. Nautitaan hetken rauhasta.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Mua kiristää suunnattomasti kun potkitaan maassa makaavaa kaveria. Oli tämä sitten millainen tahansa. Jokainen ymmärtäköön tämän, miten haluaa. Kunhan tässä vaan ajattelen ääneen. Olen tähän elämäni varrella itsekin syyllistynyt usein mutta aina voi yrittää kehittyä eri elämän osa-alueilla.

Muutaman kerran olen Jatkoajan aikana vuodesta 2001 raportoinut jonkin nimimerkin teksteistä. Yleensä ollut kännivitutus päällä ja aiheina uskonto, politiikka tms. Klose ei kuitenkaan jostain syystä herättänyt meikäläisessä mitään tunteita puolesta tai vastaan. Ainakaan sellaisia, joita tässä nyt muistaisin.
 

BileTooth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Hieman kovana ratkaisuna minäkin pidän tätä poistoa. Kyllähän Klose16 kirjoitti välillä aika kipakasti omasta näkökulmastaan ja toisinaan toistikin samoja teemoja, mutta ei hän suinkaan ensimmäinen samoista asioista vänkäävä nimimerkki ollut, eikä hän yksinään möyhönnyt vapaan puolen ketjuissa.
Minäkin tulin parin pidemmän keskustelun ja monien ikään kuin sokraattisen menetelmän sovellusyritysten jälkeen lopulta siihen lopputulokseen, että Klose16 oli aidosti sitä mieltä, mitä kirjoitti, eikä siis nähdäkseni trollannut tai varsinkaan häiriköinyt. Lähinnä kirjoitti mielipiteistään usein, kärkkäästi ja ylimieliseen sävyyn. Usein toki provosoivastikin, mutta sitä nyt tekevät kaikki muutkin.

Olen Klosen kanssa täysin eri mieltä käytännössä jokaisessa asiassa ja pidän hänen koko ajatusmaailmaansa melko todellisuudesta erkaantuneena, mutta ei se vielä tarkoita, että nimimerkki tulisi potkia ulos palstalta. Myönnän, että en jää Klosen harhaisia totuusväittämiä ja lällättelyjä kaipaamaan, mutta jäi vähän sellainen olo, että nyt potkittiin kirjoittaja ulos mielipiteidensä eikä rikkeiden takia.

Vääristä mielipiteistä ei periaatteessa pitäisi tulla potkituksi ulos palstalta, vaikka ne olisivat kuinka vääriä, jos sääntöjä ei ole rikottu erittäin törkeästi. Huilitauot ovat aina hyvä rangaistus, kirjoitusoikeuksien poiston sen sijaan pitäisi olla viimeinen oljenkorsi. Sehän vastaa periaatteessa oikeassa elämässä elinkautista, jota ei ihan löysin perustein jaella. Sananvapaus on tärkeä arvo.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Minäkin tulin parin pidemmän keskustelun ja monien ikään kuin sokraattisen menetelmän sovellusyritysten jälkeen lopulta siihen lopputulokseen, että Klose16 oli aidosti sitä mieltä, mitä kirjoitti, eikä siis nähdäkseni trollannut tai varsinkaan häiriköinyt. Lähinnä kirjoitti mielipiteistään usein, kärkkäästi ja ylimieliseen sävyyn. Usein toki provosoivastikin, mutta sitä nyt tekevät kaikki muutkin.

Olen Klosen kanssa täysin eri mieltä käytännössä jokaisessa asiassa ja pidän hänen koko ajatusmaailmaansa melko todellisuudesta erkaantuneena, mutta ei se vielä tarkoita, että nimimerkki tulisi potkia ulos palstalta. Myönnän, että en jää Klosen harhaisia totuusväittämiä ja lällättelyjä kaipaamaan, mutta jäi vähän sellainen olo, että nyt potkittiin kirjoittaja ulos mielipiteidensä eikä rikkeiden takia.

Vääristä mielipiteistä ei periaatteessa pitäisi tulla potkituksi ulos palstalta, vaikka ne olisivat kuinka vääriä, jos sääntöjä ei ole rikottu erittäin törkeästi. Huilitauot ovat aina hyvä rangaistus, kirjoitusoikeuksien poiston sen sijaan pitäisi olla viimeinen oljenkorsi. Sehän vastaa periaatteessa oikeassa elämässä elinkautista, jota ei ihan löysin perustein jaella. Sananvapaus on tärkeä arvo.

Itse olen sitä mieltä, että Klose sai ikibannit nimenomaan rikkeiden takia, ei mielipiteiden. Vaikka monesta mielipiteestä hänen kanssaan kovasti eri mieltä olinkin, niin ei se mielipiteiden ero ollut ongelma viime aikoina vaan se, että kirjoitukset olivat mitä suurimmissa määrin isoa trollausta. Ja kun pyysi perusteluista joihinkin väitteisiin, niin ne ohitettiin sujuvasti, mutta kuitenkin vaati muilta sitten perusteluista. Ehkä isoimpana häröilynä herran osalta väite siitä, että nykyinen tasavallan presidentti olisi vaimonsa kummisetä ja tuntenut hänet vauvasta asti. Ja tämäkin väite olisi pitänyt käsitellä tyypilliseen trollitapaan - todistaa väite vääräksi eikä puhettakaan siitä, että hörhöisen väitteen esittäjä itse yrittäisi todistaa sen oman väitteensä todeksi jotenkin.

Ja viime aikoina oli näitä kunnon trolliviestejä oikein urakalla, tuo aihe ei jäänyt ainoaksi.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
No jaa, Klose sai mitä tilasi ja oikeastaan sai siimaakin aivan tarpeeksi. Jos ainut palstalla olemisen tarkoitus on vain pilata ketjuja niin good riddance.
 

BileTooth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Itse olen sitä mieltä, että Klose sai ikibannit nimenomaan rikkeiden takia, ei mielipiteiden. Vaikka monesta mielipiteestä hänen kanssaan kovasti eri mieltä olinkin, niin ei se mielipiteiden ero ollut ongelma viime aikoina vaan se, että kirjoitukset olivat mitä suurimmissa määrin isoa trollausta. Ja kun pyysi perusteluista joihinkin väitteisiin, niin ne ohitettiin sujuvasti, mutta kuitenkin vaati muilta sitten perusteluista. Ehkä isoimpana häröilynä herran osalta väite siitä, että nykyinen tasavallan presidentti olisi vaimonsa kummisetä ja tuntenut hänet vauvasta asti. Ja tämäkin väite olisi pitänyt käsitellä tyypilliseen trollitapaan - todistaa väite vääräksi eikä puhettakaan siitä, että hörhöisen väitteen esittäjä itse yrittäisi todistaa sen oman väitteensä todeksi jotenkin.

Ja viime aikoina oli näitä kunnon trolliviestejä oikein urakalla, tuo aihe ei jäänyt ainoaksi.
Joo tuosta kaikesta olen periaatteessa samaa mieltä. Klosen tapoihin kuului ääriuskovaisten tapaan se, että hänen väittensä olivat totta, jos joku ei niitä täydellisen 100 % aukottomasti todistanut epätosiksi. Sen sijaan Kloselle kaikkien muiden väitteet olivat automaattisesti epätosia, ellei väittäjä pystynyt niitä täydellisen 100 % aukottomasti todistamaan todeksi. Samoin todistuksiksi kelpasivat erilaiset asiat sen mukaan, miten ne tukivat Klosen omia mielipiteitä.

Tuota samaa tekee välillä muutama muukin asiaansa aidosti uskova nimimerkki (esim. WTC-ketjussa) , joita ei ainakaan toistaiseksi ole ulos potkittu.

Tuokin käytös vaikutti osalta sitä harhaista ja vinoutunutta ajatusmaailmaa, mistä kirjoitin aiemmin. En siis tuotakaan nähnyt trollaamisena, vaan aitona uskona siihen, että hän itse on oikeassa ja hän tietää parhaiten, mikä kelpaa todisteeksi ja mikä ei. Mielestäni Klose oikeasti uskoo omaan ylivertaisuuteensa loogisessa päättelyssä ja argumentoinnissa, mikä aiheuttaa tuollaista muiden, Klosen mielestä huonommin logiikkaa ja argumentaatiota hallitsevien, ihmisten viestien ylimielistä sivuuttamista esim. jollain latinankielisillä heitoilla argumentaatiovirheistä.

Kuten sanoin, en tosiaan jää nimimerkkiä kaipaamaan (paitsi aika-ajoin ihan mielenkiintoisena ikkunana tietyn ihmistyypin ajatusmaailmaan), mutta jotenkin silti jäi kaivelemaan tuo kirjoitusoikeuksien poisto. Tai ehkä kaipaisin sille vain parempia ja selkeämpiä perusteluja. "Se aina trollaili" ei jotenkin vain riitä, kun mielestäni Klose oli usein ihan tosissaan niiden juttujensa kanssa.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Mielestäni Klose oikeasti uskoo omaan ylivertaisuuteensa loogisessa päättelyssä ja argumentoinnissa, mikä aiheuttaa tuollaista muiden, Klosen mielestä huonommin logiikkaa ja argumentaatiota hallitsevien, ihmisten viestien ylimielistä sivuuttamista esim. jollain latinankielisillä heitoilla argumentaatiovirheistä
Dunning–Kruger effect - Wikipedia

Löytyy muutenkin täältä, mutta olihan Klose oikein oppikirjamainen esimerkki aiheesta.
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Klosella oli oma persoonallinen viihdearvonsa, mutta kyllä hän tuo jankkauksen puolelle mennyt trollaus Trump- ja Pressanvaaliketjuissa näytti lähinnä tahalliselta bannien hakemiselta.

Ympyrää pyörivä jankkaus ja inttäminen on sivusta seurattuna joskus (riippuu vastaajistakin) viihdyttävää, kun jengiltä menee hermot. Keskustelun osapuolena se on kuitenkin pelkästään rasittavaa.

m: Lisättäköön, että itse en Klosen kanssa törmäyskurssilla ollut. Väriläiskä on nyt poissa.
.
 
Viimeksi muokattu:

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ehkä isoimpana häröilynä herran osalta väite siitä, että nykyinen tasavallan presidentti olisi vaimonsa kummisetä ja tuntenut hänet vauvasta asti. Ja tämäkin väite olisi pitänyt käsitellä tyypilliseen trollitapaan - todistaa väite vääräksi eikä puhettakaan siitä, että hörhöisen väitteen esittäjä itse yrittäisi todistaa sen oman väitteensä todeksi jotenkin.
Kertoi myös omaavansa hyvät henkilökohtaiset välit Donald Trumpiin. Itse tein aikoja sitten päätöksen olla ruokkimatta kaveria; oli sitten trollailua tai ei, kaveri kirjoitteli ylimielisenä ihan ihmeitä, eikä kyennyt dialogiin. Eli sama homma kuin esim. nimimerkki 'kirjoittelijan' kanssa, joskin jälkimmäisen harjoittamaa systemaattista trollausta ja flametusta voi pitää varmuudella nimenomaan systemaattisena trollailuna eikä ainakaan puhtaasti vain mielen erikoisuutena.

Jos nyt pois mennyttä (ainakin yhdellä nimimerkeistään, jos tyypillä sattuu olemaan lisää jo valmiiks) muistellaan vielä, niin mieleen jäi ainakin tyypin täysin irrationaalinen suoranainen viha ja inho Christopher Nolanin mainiota Interstellar -elokuvaa kohtaan.

Hyvä poisto. Kategoriavirhe!
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
kirjoitusoikeuksien poiston sen sijaan pitäisi olla viimeinen oljenkorsi. Sehän vastaa periaatteessa oikeassa elämässä elinkautista

Täällä, kuten ihan oikeassa elämässäkään, tuomio ei ole oikeasti elinkautinen. Kannataa kysyä vaikka @scholl ilta.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Minusta sillä ei oikeastaan ole edes väliä että trollaako joku vai onko hän vain oikeasti niin tyhmä, ettei järkevä dialogi ole mahdollinen. Lopputulos on että ei käyttöä keskustelupalstalla. Trolleilla voi joskus olla hyviä pointteja mutta tässä tapauksessa ei,
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös