Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 244 025
  • 13 704

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jos joku puffaa täällä omaa työnantajaansa tai ohjelmaansa, niin kyllä harmaa alue on silloin ylitetty.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Jos joku puffaa täällä omaa työnantajaansa tai ohjelmaansa, niin kyllä harmaa alue on silloin ylitetty.
Mistä mä tiedän vaikka arvon @Leon olisi töissä "Harmaalla Alueella"?

Tämän tapauksen tekee erilaiseksi se, kun Sihvosen henkilöllisyys on tiedossa. Jos se ei olisi ollut tiedossa, niin tuosta viestistä ei olisi todennäköisesti tullut koskaan kakkua. Ehkä.

Eli ilmeisesti tämä tarkoittaa sitä, että en voi linkata tänne linkkiä omalle Youtube-kanavalleni, koska saatan saada siitä mainostuloja, jopa 0,08 euroa? Tai jos linkkaan, niin minun ei kannata missään tapauksessa kertoa, että kyseessä on oma kanavani.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mistä mä tiedän vaikka arvon @Leon olisi töissä "Harmaalla Alueella"?

Tämän tapauksen tekee erilaiseksi se, kun Sihvosen henkilöllisyys on tiedossa. Jos se ei olisi ollut tiedossa, niin tuosta viestistä ei olisi todennäköisesti tullut koskaan kakkua. Ehkä.

Eli ilmeisesti tämä tarkoittaa sitä, että en voi linkata tänne linkkiä omalle Youtube-kanavalleni, koska saatan saada siitä mainostuloja, jopa 0,08 euroa? Tai jos linkkaan, niin minun ei kannata missään tapauksessa kertoa, että kyseessä on oma kanavani.
Saankohan mä mainostaa täällä Bond-elokuvia? Tai siis niitä, missä Roger Moore näyttelee? Varmaan sellaisia saan joissa Roger Moore ei esiinny.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Aika erikoinen on linjaus että kuka tahansa muu olisi tuon viestin saanut kirjoittaa, mutta jostain syystä tämä yksi nimimerkki ei saanut.
Syyllistyivätkö moderaattorit vihjailuun hänen henkilöllisyydestään?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Syyllistyivätkö moderaattorit vihjailuun hänen henkilöllisyydestään?
Niin, jos näin siis kävi niin moderaattorit taisi rikkoa sääntöjä? Kuka voi antaa moderaattoreille pelikieltoa? @Ylläpito ?

Aivan järjetön pelikielto taas vaihteeksi, kas kun eivät lätkäisseet elinikäisiä kieltoja kun kyseisellä nimimerkillä on muistaakseni aiempaakin rikehistoriaa.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Aika erikoinen on linjaus että kuka tahansa muu olisi tuon viestin saanut kirjoittaa, mutta jostain syystä tämä yksi nimimerkki ei saanut.

Varsinkin kun sivustolla on vieläpä julkaistu juttu, jossa kirjoitetaan Sihvosen rehellistyneen ja jättäneen tällaiset omaa hyvää tavoittelevat ponnistelut sikseen.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Onko tulosruutu jotenkin Sihvosen ohjelma? Saako Sihvonen rahallisen korvauksen siitä, että joku katsoo tulosruudun? Kyseessä on urheilu-uutisia välittävä tiedoituskanava jossa on vieraana asiantuntijoita laidasta laitaan. Nämä asiantuntijat tuskin kummoisia korvauksia saa ja vielä vähemmän perustuen siihen moniko jakson katsoi.

Aivan käsittämätön päätös. Tällä perusteella jos vaikka Hiihtofani pääsisi aamuteeveeseen puhuun hiihdosta ja kertoisi tästä palstalla, on hän syyllistynyt mainostamiseen.

Ymmärtäisi tuomion, jos Petteri olisi mainostanut jotai ohjelmaa minkä tuottamisessa hän on mukana, tai blogiaan. Tulosruutu sen sijaan on vanha tuotos jo ajalta ennen Sihvosta ja liittyy uutisiin, kuten urheiluruutukin.

Vaikka Sihvonen nykyisin saa palkkaa Maikkarilta, niin jotain rajaa.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sepä juuri, eli tuon olisi voinut kuka tahansa muu linkata tänne ja se olisi mennyt läpi täydestä. Hyvää kiekkoasiaa.

Ymmärtäisin jotenkin, jos tänne linkattaisiin asiaan liittymättömiä juttuja tai jotain sellaista, mikä ei tuo lisäarvoa keskusteluun. On kuitenkin hassua, että kansallisella tasolla varsin laadukkaan kiekkopuheen linkkaus kiekkofoorumille on kiellettyä.

Mikäli tähän asiaan ei tule selvyyttä, niin ehkä pienenä kansalaistottelemattomuutena olisi paikallaan linkata tuota pätkää vähän muihinkin ketjuihin...
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tässä nyt vähän pelottaa, tälleen kun on erotuomari ja sen palstalla myöntänyt, että uskaltaako sitä linkittää enää yhtään jääkiekkoliiton, tai muutoin erotuomariasioihin liittyvää linkkiä, kun minä olen kuitenkin saanut rahaa noilta, että en vaan vahingossakaan mainosta.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Tässä nyt vähän pelottaa, tälleen kun on erotuomari ja sen palstalla myöntänyt, että uskaltaako sitä linkittää enää yhtään jääkiekkoliiton, tai muutoin erotuomariasioihin liittyvää linkkiä, kun minä olen kuitenkin saanut rahaa noilta, että en vaan vahingossakaan mainosta.

Jollei sinun nimesi ole Ero Tuomari, niin olet vapaa linkittämään mitä lystäät.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tässä nyt vähän pelottaa, tälleen kun on erotuomari ja sen palstalla myöntänyt, että uskaltaako sitä linkittää enää yhtään jääkiekkoliiton, tai muutoin erotuomariasioihin liittyvää linkkiä, kun minä olen kuitenkin saanut rahaa noilta, että en vaan vahingossakaan mainosta.
Niin tai voitko puhua ollenkaan vaikkapa susista tällä palstalla? Jos vaikka linkität jonkun susiin liittyvän jutun tänne, tuleekohan siitä pitkä penalty.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Niin tai voitko puhua ollenkaan vaikkapa susista tällä palstalla? Jos vaikka linkität jonkun susiin liittyvän jutun tänne, tuleekohan siitä pitkä penalty.
Ai paska, olen tainnut ainakin osallistua keskusteluun susista, hitto... likeltä liippasi.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Onko penalttien kommentointi itsemoderointia?
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Moderaattorit ovat nyt tehneet kaksi mielenkiintoista vihellystä peräkkäin. Toki näistä voi kivasti levitellä käsiä ja todeta, että yksittäisiin tapauksiin ei oteta kantaa, ja näin ollen mitään vastausta näihinkään ihmettelyihin ei ole tulossa.

On asiat silti paremmin kuin Pohjois-Koreassa. Kim Jong Un toimisi pyövelinä tällaisten avautumisten johdosta, meidän oma johtoporras, eli modetiimi, vain katsoo norsunluutornistaan tapahtumia.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Minä olen silti itsekin saanut viikon penaltyn joskus vuosia sitten, että allekirjoituksessani oli linkki paitakokoelmaani.
Toki minä silloin tällöin myyn, mutta taloudellisena toimeliaisuutena olen siinä harrastuksessa aika pitkälti miinuksella.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
On asiat silti paremmin kuin Pohjois-Koreassa. Kim Jong Un toimisi pyövelinä tällaisten avautumisten johdosta, meidän oma johtoporras, eli modetiimi, vain katsoo norsunluutornistaan tapahtumia.
Kieltämättä tässä aina on vähän silleen jännittynyt tunnelma kun arvostelee moderaattoreiden toimintaa, että mitä jos seuraavasta arvostelusta heilahtaakin kirves ja päitä alkaa tippua?

Siitä tulikin mieleen, onkohan täällä koskaan käynyt sellaista että moderaattori olisi oman nimimerkkinsä takana vaikkapa "hävinnyt väittelyn" jollekin täällä, ja vähin äänin sitten hiljentänyt kyseisen keskustelijan kun meni henkilökohtaisesti tunteisiin?
 

Kavanagh

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olen Johtavan fani, mutta keskustelua herättelisi enemmän vuorovaikutteisuus kuin intro ja linkit, jota P. Sihvosen viestihistoria on viime aikoina ilmeisesti ollut.

Suomalaisessa internetissä ei kaiken kaikkiaan vuonna 2017 kovin paljoa eri näkökantoja suvaita, joten keskustelua ylipäätään kaivattaisiin enemmän kuin satunnaista havainnointia norsunluutorneista.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Siitä tulikin mieleen, onkohan täällä koskaan käynyt sellaista että moderaattori olisi oman nimimerkkinsä takana vaikkapa "hävinnyt väittelyn" jollekin täällä, ja vähin äänin sitten hiljentänyt kyseisen keskustelijan kun meni henkilökohtaisesti tunteisiin?

Vahva epäily että tällä palstalla ainakin toimii sen verran suuri joukko porukkaa, ettei yksittäinen kinastelu johda mihinkään henkilökohtaiseen.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Vahva epäily että tällä palstalla ainakin toimii sen verran suuri joukko porukkaa, ettei yksittäinen kinastelu johda mihinkään henkilökohtaiseen.
Niin mä tässä mietinkin että onko moderaattoreilla joku salainen leirinuotio jossa ne kaavut päässä ensin hoilaa jonkun kristillistä ylistystä muistuttavan laulun tai jotain Gregoriania ja sen jälkeen vedetään esiin mahdollinen pelikiellon saava nimimerkki. Sen jälkeen suoritetaan salainen lippuäänestys, ja tämän jälkeen tuloksen selvittyä pelikiellon saava nimimerkki kirjoitetaan lapulle ja poltetaan leirinuotiolla. Pelikiellon pituus määräytyy sen mukaan miten kauan lapun palaminen kestää kokonaisuudessaan, yksi viikko jokaista kymmentä sekuntia kohti.

Tai sitten tehdään ihan mielivaltaisia päätöksiä ilman sen suurempaa logiikkaa. En kyllä usko millään tällaiseen, on täällä niin johdonmukainen linja aina.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Tai sitten tehdään ihan mielivaltaisia päätöksiä ilman sen suurempaa logiikkaa. En kyllä usko millään tällaiseen, on täällä niin johdonmukainen linja aina.

Jos pelleilyn jättää sivuun, niin on hyvin yleistä palstalla kuin palstalla ettei suvaita sitä, että "jonkun" omaa kanavaa käytetään millään tavoin ulkopuolisen toimesta minkäänlaiseen mainostukseen. Ymmärrän tämän pelikiellon periaatteesta, mutta onko näin tiukka linja järkevää käytännössä, niin pikkuisen siimaa voisi antaa mikäli ei voida osoittaa suoranaisesti, että kyse olisi vain silkasta mainostuksesta eikä pyrkimyksestä muuhun. Tästä linkittelystä voisi vaikkapa varoittaa ensin, ja sikäli mikäli näin on ehkä tehtykin, niin sitten vasta tällaisia toimenpiteitä. Kivahan se toki on spekuloida.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Onhan tuo erikoista, kun onhan täällä ravintolaketjukin, jossa linkitellään yritysten sivuja ja suositellaankin vielä. Hyi hyi.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Oletetaanpa jonkun mitättömyyden, vaikkapa arveen, saavaan ujutettua Kainalniemen Töräys-paikallisradioon puheohjelman, jossa hän spekuloi turvapaikanhakija vs. maahanmuuttaja termien käyttöä suomalaisessa mediassa. Tämän ohjelman hän linkkaisi vaikkapa Pakolaispolitiikka ja turvapaikanhakijat- ketjuun. Mikä olisi reaktio?
"Toiset ovat tasa-arvoisempia kuin toiset." Tämä valikoitu oikeamielisyys tuntuu olevan yhä suositumpaa, ymmärrettävää joissakin piireissä. Huolestuttaa se toisia. Laki ei rajoita kaikkia, yhteisön säännöt eivät koske kaikkia: sepä se vasta on moternia meininkiä.
 

Nick Neim

Jäsen
Täytyy jatkossa muistaa, että ei tule linkittäneeksi tälle palstalle yhtään juttua Jatkoajan verkkolehdestä, ja muistaa raportoida jokaisesta viestistä, joka näin toimii. Tehän perkele voitte luulla linkittäjää jutun kirjoittajaksi, ja lätkäistä mainostamisesta pelikiellon. Kun kerta kaikenlainen mainostus tällä palstalla kielletään.

Blogit ja muun oman edun tavoittelun vielä jotenkin ymmärrän, mutta linkki Tulosruutuun ja siitä istunnolle. Nykynuorten sanoin, kamaan hei. Kai sitä järkeä voi käyttää.

Jollei tosiaan jotain selkeää bloginmainostusviestiä ole Sihvoselta poistettu.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Blogit ja muun oman edun tavoittelun vielä jotenkin ymmärrän, mutta linkki Tulosruutuun ja siitä istunnolle. Nykynuorten sanoin, kamaan hei. Kai sitä järkeä voi käyttää.

Useampi oman blogin mainostus on täällä nähty ja yksi kaveri linkittelee myös vaimonsa matkailublogiin.

Se ei minua haittaa, vaikka en olekaan siitä kiinnostunut enkä sitä lue, mutta tosiaan niin monilla säännöillä pelataan, että ei kukaan pysy perässä. Eivät modet itsekään tiedä missä mennään, vaikka vuosittaisessa kylpykokouksessaan päättävätkin tietävänsä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös