Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 219 373
  • 13 556
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Mutta rasismin tuomitseminen ja suvaitsevaisuuden edistäminen jatkuvalla vittuilulla, riidan hakemisella sekä liekittämisellä on ok? Taidat itsekin tajuta mitä tarkoitan kahdella eri kenttäpuoliskolla. Samaa hain kun vastasin joitakin aikoja sitten sinulle Palefaceen liittyen.

Ja pelasin mutkun -kortin. Oletan että se on kuittisi kun tuskin muutoin lähdet vastaan hankaamaan.


Tämän palstan yleinen ilmapiiri on erittäin riitaisa verrattuna moneen muuhun. Se että hommat menee vittuiluksi toisinaan, ei sekään tarkoita sitä että edustaisi mielipiteiltään jotain ääripäätä tuomitessaan rasistisen öyhötyksen. Toisaalta et sinä toisesta ääripäästä kirjoittanutkaan kuten öyhöttäjät. Kirjoitit toisesta kenttäpuoliskosta joka on neutraalimpi ja totuudenmukaisempi ilmaisu rasistisen öyhötyksen tuomitsevista.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Tämän palstan yleinen ilmapiiri on erittäin riitaisa verrattuna moneen muuhun. Se että hommat menee vittuiluksi toisinaan, ei sekään tarkoita sitä että edustaisi mielipiteiltään jotain ääripäätä tuomitessaan rasistisen öyhötyksen. Toisaalta et sinä toisesta ääripäästä kirjoittanutkaan kuten öyhöttäjät. Kirjoitit toisesta kenttäpuoliskosta joka on neutraalimpi ja totuudenmukaisempi ilmaisu rasistisen öyhötyksen tuomitsevista.

Ja tyhmyyteen on vastattava tyhmyydellä? Riidan hakuun riidan hakemisella? Oma punainen lankani on siinä että varsinkin tasissuvakit voisivat miettiä sitä että miten se oma keskustelupanos asiaa edistää. Minä tai sinä ei muuteta yhdenkään vannoutuneen mamukriitikon tai rasistin tapaa ajatella. Sen sijaan vaikutamme oleellisesti siihen luommeko heille elintilaa. Samaten vaikutamme siihen luommeko hölmöyteen saakka menevälle suvaitsevaisuudelle tonttia.

Minulle mamumokuilu ei ole jokotai -ehdottomuutta ja itsekin pidän hyvänä että modet puuttuvat rasistiseen kirjoitteluun. Saisivat vain puuttua tiukemmin puolin ja toisin jotta aihealue pysyisi mahdollisimman siistinä. Se saattaisi aktivoida myös oikeat tolkun ihmiset keskusteluun.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Kyllä vain. Vielä kun saisivat teidät toisen kenttäpuoliskon öyhöt kuriin ja nuhteeseen. Ihmeen pitkään modet ovat tuota saastuttamista katselleet. Ehkä se vähäinen asiasisältö antaa sitten anteeksi asioita.

Mitä kenttäpuoliskoa minä edustan? Suvakiksi ja vassariksi on kyllä nimitelty, mutta perusteluita kun on kysytty, niin onkin ollut hiema hiljaisempaa.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Mitä kenttäpuoliskoa minä edustan? Suvakiksi ja vassariksi on kyllä nimitelty, mutta perusteluita kun on kysytty, niin onkin ollut hiema hiljaisempaa.

En tiedä onko tuo suvakki nyt kovin kaukaa haettu kuvaus. Tai että siinä itsessään olisi jotain väärää. Itselleni ei vain oikein aukea se logiikka että puhutaan suvaitsevaisuuden sekä tasa-arvon puolesta ja toimintamallina on useimmiten vastapuolelle pään aukominen. Tähän liittyi myös alkuperäinen ajatukseni. Nuo tietyt ketjut kaipaisivat mielestäni siistimistä.
 
Viimeksi muokattu:

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En vain tavoita miten toiselle osastolle pään aukomisella edistetään yhtään mitään.

Eihän sillä mitään edistetä, eikä varmaan yritetäkään. Aina ne samat saatanan nimimerkit tööttäilemässä omaa torveaan ja halveksimassa/väheksymässä/pilkkaamassa keskustelukumppania tai -kumppaneja. Siitä en sitten osaa sanoa, että onko tuo riidanhaastaminen ja vittuilu itse tarkoitus. (V)ihastuttavat Moderaattorit voisivat mielestäni ottaa paljonkin jyrkemmän linjan tuollaiseen, mutta ymmärränhän minä, että sellaisia linjanvetoja on käytännössä mahdoton tehdä. Tai ainahan sen viitekehyksen voi määritellä, mutta keskustelun sen sisällä pysymistä on varmasti vaikea valvoa.
 
Viimeksi muokattu:

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Tai ainahan sen viitekehyksen voi määritellä, mutta keskustelun sen sisällä pysymistä on varmasti vaikea valvoa.

En tiedä olisiko se kovin vaikeaa vaatia tasoa ketjuihin. Monet vänkääjät kun osaavat kirjoittaa ihan asiallisestikin. Ja laadukkaasti. Nykyisellään en vain näe itseäni kirjoittamassa noissa ketjuissa kokemuksistani/näkemyksistäni mamumokuiluun liittyen.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
En tiedä onko tuo suvakki nyt kovin kaukaa haettu kuvaus. Tai että siinä itsessään olisi jotain väärää. Itselleni ei vain oikein aukea se logiikka että puhutaan suvaitsevaisuuden sekä tasa-arvon puolesta ja toimintamallina on useimmiten vastapuolelle pään aukominen. Tähän liittyi myös alkuperäinen ajatukseni. Nuo tietyt ketjut kaipaisivat mielestäni siistimistä.
Tap Tap Tap! Olenkin jättänyt palstan lukemisen huomattavasti vähemmälle, kun ei vain enää jaksa. Ihan sama mikä se ketju on, niin eikös ne samat nimimerkit sinne ilmesty ja se ketjun asenne muutu samaksi piilovittuiluksi, tai no ei se enää ole edes piilo sellaista, vaikka mitään suoranaisia kirosanoja ei siihen käytetällään. Erittäin rasittavaa luettavaa noin keskimäärin. Ihan hyvät ja asiapitoiset aiheet on nyt saatu jo paskottua sellaiseksi, ettei vain enää riitä mielenkiinto lukea näitä täysin päättömiä samojen asioiden laukomisia, ihan puolin ja toisin. Ollaan niin syvällä siellä omassa päässä sitä allasta, ettei enää ole mitään järkeä edes yrittää keskustella, kun ei edes pyritä keskustelemaan ja se pilaa keskustelupalstan aivan totaalisesti.

Tähän vielä päälle se, että nämä nimimerkit omistaa nyt jotain ihme listoja toisistaan, joiden perusteella sitten ryntäillään perässä puolustamaan sitä omaa ja haukkumaan ne samojen vastustajien viestit joka ketjuun mikä etäisesti edes liittyy jotenkin maahanmuuttajiin, islamiin tai mihinkään muuhunkaan vastaavaan.
 

Memotuss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Messin joukkue.
Tähän vielä päälle se, että nämä nimimerkit omistaa nyt jotain ihme listoja toisistaan, joiden perusteella sitten ryntäillään perässä puolustamaan sitä omaa ja haukkumaan ne samojen vastustajien viestit joka ketjuun mikä etäisesti edes liittyy jotenkin maahanmuuttajiin, islamiin tai mihinkään muuhunkaan vastaavaan.
Tähän vahva sama. Samat henkilöt vapaan puolella joka ketjussa heittelemässä muka hassun hauskaa vittuilua toisilleen. Aika helvetin raskasta kun haluaisi jotain oikeaakin keskustelua lukea.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
En tiedä onko tuo suvakki nyt kovin kaukaa haettu kuvaus. Tai että siinä itsessään olisi jotain väärää. Itselleni ei vain oikein aukea se logiikka että puhutaan suvaitsevaisuuden sekä tasa-arvon puolesta ja toimintamallina on useimmiten vastapuolelle pään aukominen. Tähän liittyi myös alkuperäinen ajatukseni. Nuo tietyt ketjut kaipaisivat mielestäni siistimistä.

Rasismin vastaisuus ja ihmisten yhdenvertaisuuden kannattaminen ei liity mitenkään pään aukomiseen. Onhan sellainen vittuilu toki aika ikävää, tuomitsen täysin.

Tähän vielä päälle se, että nämä nimimerkit omistaa nyt jotain ihme listoja toisistaan, joiden perusteella sitten ryntäillään perässä puolustamaan sitä omaa ja haukkumaan ne samojen vastustajien viestit joka ketjuun mikä etäisesti edes liittyy jotenkin maahanmuuttajiin, islamiin tai mihinkään muuhunkaan vastaavaan.

Mistä tieto jostain listoista? Onks sullakin joku lista käytössä, jos tiiät kuka on kenenkin "oma"? Jos on, niin laita lista yv:llä.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Tähän vielä päälle se, että nämä nimimerkit omistaa nyt jotain ihme listoja toisistaan, joiden perusteella sitten ryntäillään perässä puolustamaan sitä omaa ja haukkumaan ne samojen vastustajien viestit joka ketjuun mikä etäisesti edes liittyy jotenkin maahanmuuttajiin, islamiin tai mihinkään muuhunkaan vastaavaan.

Tämä selittääkin muutaman nimimerkin pikaiset ilmestymiset paikalle tietyissä tilanteissa. Olen kuvitellut että kyse on tuplanimimerkeistä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Mistä tieto jostain listoista? Onks sullakin joku lista käytössä, jos tiiät kuka on kenenkin "oma"? Jos on, niin laita lista yv:llä.
Lista vai pitäisikö sanoa "lista" nyt on varmaankin jokaisella pääkopassa. Monia sellaisia, kyllä esim. sinulla on varmaan erilaisia listoja, että ketkä ovat hyviä ja huonoja kirjoittajia, siis mielestäsi, ketkä kannattavat vaikka jotain joukkuetta, jos siis sellaisia ketjuja seuraat yms. muuta vastaavaa. Ei minulla sen enempää mitään listoja ole, joten en sellaisia jaa, kun en halua tälläiseen touhuun osallistua. Enkä ymmärrä näin provosoivaa ja hyökkäävää viestiä muutenkaan.

Enkä ymmärrä seuraavaakaan viestiä @Action Bronson :ilta. Ehkä nyt on tainnut ymmärrys sanasta lista ja sen merkityksestä mennä henkilöillä vähän sekaisin. Olisiko jaottelu tai jokin muu vastaava parempi? Vai ihan sattumaltako ne kaikki samaa mieltä olevat aina päätyy samoihin ketjuihin vänkäämään ja vittuilemaan samoista asioista?

En jaksa kirjoittaa enempää, kun selvästi ollaan taas väärällä asenteella liikenteessä ja tahallinen väärinymmärtäminen on aivan huikeaa luokkaa.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Tervehdin ilolla moderaattorien tiukentunutta linjaa rasistisiin viesteihin. Hienoa työtä!

Miten tämä tiukentunut linja käytännössä on näkynyt? Palstalla kuitenkin edelleen kirjoittelee erittäin avoin rasisti/antisemitisti. Toki sääntöjen puitteissa viimeaikoina. Ehkä.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Miten tämä tiukentunut linja käytännössä on näkynyt? Palstalla kuitenkin edelleen kirjoittelee erittäin avoin rasisti/antisemitisti. Toki sääntöjen puitteissa viimeaikoina. Ehkä.

Rangaistuksia on tullut käyttäjille, jotka ovat käyttäneet viesteissä rasistisia ilmauksia. Haluan uskoa, että ne ilmaukset ovat olleet syynä rangaistuksiin. Nähdäkseni linja on tässä kuluneen vuoden aikana kiristynyt juuri tällä saralla.

Samat säännöt kaikille ideologiasta riippumatta. Jos sääntöjä ei riko, niin miksi ei saisi kirjoitella?
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Samat säännöt kaikille ideologiasta riippumatta. Jos sääntöjä ei riko, niin miksi ei saisi kirjoitella?

Toki näin, olen vaan ollut huomaavinani enemmänkin rasistista kirjoittelua mitä pelikiellot antavat ymmärtää. Enkä puhu nyt kyseisestä nimimerkistä, vaan ihan ylipäänsä. Toki vapaan keskustelun taso laahaa muutenkin jossain ameeban tasolla tällä hetkellä joissain ketjuissa, joten samapa tuo. Ja ei, en itse tuo niihin mitään lisäarvoa.:)
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Minä en ole kuukauteen-pariin niin aktiivinen palstalla ollut, niin kertokaa nyt että ketä täältä on pihalle lentänyt ja mistä syistä sen arvellaan tapahtuneen?
Noita vanhoja ilmoituksia ei näy ja en oikein tiedä, että miten niitä voisi lähteä kaivelemaankaan. Mitään kommenttia moderaattoreilta ei linjan muuttumisesta ole tullut?
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Rangaistuksia on tullut käyttäjille, jotka ovat käyttäneet viesteissä rasistisia ilmauksia. Haluan uskoa, että ne ilmaukset ovat olleet syynä rangaistuksiin. Nähdäkseni linja on tässä kuluneen vuoden aikana kiristynyt juuri tällä saralla.

Samat säännöt kaikille ideologiasta riippumatta. Jos sääntöjä ei riko, niin miksi ei saisi kirjoitella?

Olen ollut pistävinäni saman merkille, eli linja on hiljalleen muuttunut sellaiseksi, että myös mamu-pelkoisille on alettu antaa pelikieltoa. Minähän en tietenkään voi mitenkään tietää, mistä tällainen moderoinnin ryhtiliike on aiheutunut, mutta se on hyvin tervetullut. Aivan liian pitkään tietynlaiset mielipiteet toimi vapaalippuna toimia sääntöjen ulkopuolella juuri niin paljon kuin kirjoittaja halusi ja kehtasi. Vaikka keskustelu edelleen velloo offtopiccina melko paljonkin, niin se on silti siistiytynyt huomattavan paljon. Mitä tuohon vittuiluun ja väärää mieltä olevien stalkkaamiseen tulee, niin jos omat rahkeet ei muuhun riitä, niin sittenhän sen on ihan ymmärrettävää.

Olen vuosien mittaan kritisoinut paljon moderoinnin luokatonta tasoa, joten tätä nykyistä kehitystä ei voi kohdata muutoin kuin tyytyväisyydellä ja arvostuksella. Hieno juttu, @Moderaattorit ! Jatkakaa samaan malliin.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kuulostan varmasti kukkahattutädiltä, mutta nyt alkaa olla mitta täynnä. Eli voisivatko @Moderaattorit edes joskus vierailla JYP-osiossa?

Sulta mahtaa löytyä raportointinappi, @Moderaattorit on kirjoittanut useasti, etteivät pysty/halua/voi puuttua viesteihin omatoimisesti ainakaan isoissa määrin vaan reagointi perustuu pääsääntöisesti raportointiin.
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sulta mahtaa löytyä raportointinappi, @Moderaattorit on kirjoittanut useasti, etteivät pysty/halua/voi puuttua viesteihin omatoimisesti ainakaan isoissa määrin vaan reagointi perustuu pääsääntöisesti raportointiin.
Syy tähän ketjuun kirjoittamiselle on se, että olen aika monesti kyseistä nappulaa käyttänyt (ja erittäin vaikea uskoa että olisin ainoa), mutta toistaiseksi ei ole ollut mitään vaikutusta. Osio on ollut jo oikeastaan pari vuotta pitkälti pelkkää kahden porukan väittelyä ja vastapuolen haukkumista, mutta edes yhtä huomautusta ei ole annettu. Jos joku ei usko, käykää itse katsomassa.
 

Snagari

Jäsen
Syy tähän ketjuun kirjoittamiselle on se, että olen aika monesti kyseistä nappulaa käyttänyt (ja erittäin vaikea uskoa että olisin ainoa), mutta toistaiseksi ei ole ollut mitään vaikutusta. Osio on ollut jo oikeastaan pari vuotta pitkälti pelkkää kahden porukan väittelyä ja vastapuolen haukkumista, mutta edes yhtä huomautusta ei ole annettu. Jos joku ei usko, käykää itse katsomassa.
Luin viesit mitkä ovat tulleet tämän viikon aikana ja täytyy sanoa että en nähnyt mitään tavallisuudesta poikkeavaa. Joku piti Pekka Tuokkolaa riittämättömänä kirittäjänä Veini Vehviläiselle, mikä pitää paikkansa, ja joku sanoi Pekan olevan ihan riittävä. Oliko siinä ne kaksi osapuolta?
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Eddie Howe, Sir Bobby, Rock of Gibraltar
Ei KalleS ole mitään palstan sääntöjä rikkonut. Maineensa menettänyt, kyllä. Mutta ei hävitystä vedosta voi käsittääkseni heittää pihalle. Onhan näitä muitakin, ketkä eivät ole vedon hävittyään maksaneet (tai Kallen tapauksessa poistuneet palstalta).
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Ei KalleS ole mitään palstan sääntöjä rikkonut. Maineensa menettänyt, kyllä. Mutta ei hävitystä vedosta voi käsittääkseni heittää pihalle. Onhan näitä muitakin, ketkä eivät ole vedon hävittyään maksaneet (tai Kallen tapauksessa poistuneet palstalta).
Muistaakseni @J.Hotti sai aikoinaan vuoden bannin vastaavassa tilanteessa, kun uhosi euroviisu-ketjussa olevansa vuoden kirjoittamatta. On toki mahdollista, että oli sanojensa mittainen ja byysi bannia itse. Vedonlyönneistä riippumatta tämä Kalle on aivan turhaa palstantäytettä turhine huhuineen sun muineen.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Muistaakseni @J.Hotti sai aikoinaan vuoden bannin vastaavassa tilanteessa, kun uhosi euroviisu-ketjussa olevansa vuoden kirjoittamatta. On toki mahdollista, että oli sanojensa mittainen ja byysi bannia itse.
Eikös tuo ihan itse hoitanut tuon bannin itselleen ja modet tottelivat pyyntöä? Hyvin suoraselkäistä toimintaa.

Ei sillä, ettenkö olisi itse ainakin kahteen kertaan toivottanut tälle porukalle tunkkiensa pitämistä. Ja silti roikun vielä täällä. Mutta ne olivatkin ilman vedonlyöntiä pidettyjä vapaaehtoisia huilitaukoja.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Eikös tuo ihan itse hoitanut tuon bannin itselleen ja modet tottelivat pyyntöä? Hyvin suoraselkäistä toimintaa.

Ei sillä, ettenkö olisi itse ainakin kahteen kertaan toivottanut tälle porukalle tunkkiensa pitämistä. Ja silti roikun vielä täällä. Mutta ne olivatkin ilman vedonlyöntiä pidettyjä vapaaehtoisia huilitaukoja.
Tämän viestin perusteella näyttäisi, ettei pyytänyt vaan modet lätkäisi pyytämättä. Kertokoon itse halutessaan miten tarkkaan ottaen meni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös