Jatkoaika DiRT Rally –liiga (PS4)

  • 11 299
  • 85

Juzatus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo, Philadelphia Flyers
Tehdään oma viestiketju tälle liigalle, kun rallipelit -ketju alkaa olla tosiaan aikalailla täynnä noita meidän jorinoita. Jatkossa siis tänne jorinat koskien tuota liigaa.

Mikäli haluat liittyä mukaan, niin alla olevasta linkistä voit tulla kisailemaan Jatkoajan mestaruuksista.

https://www.dirtgame.com/uk/leagues/league/44187/jatkoaika-drc

Kausi koostuu kuudesta rallista, joissa kussakin ajetaan kuusi erikoiskoetta. Kutakin rallia on aikaa ajaa viikon, mutta restartit on laitettu ja tallentaa voi kahden pätkän välein.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo ja nyt siis eka kisa menossa joten aikaa on vielä muutama päivä ajaa :)

Täälä köröteltiin monte maaliin asti, kävi vielä ekalla kerralla niin että jostain syystä pleikkari meni kiini ja ajettiin uudestaan ja tietenkin yliyrittää ja aika oli n. 30 sekunttia heikompi kun olisi voinut olla toisenlaisella startilla, loputkin erikoiskokeet sitten yritti ottaa menetettyä aikaa kiini ja jäätiin lisää :D mutta ihmeen ehjää ajoa kuitenkin taas muutaman viikon tauon jälkeen :) Toki tällä ohjaimella annetaan muutenkin tasoitusta. Viimeaikoina ainakin oppinut että sitä autoa aika paljon kannattaa myös säätää, esim. välitykset on aika perseestä monesti kun itse harvemmin uskaltaa suoria vetää ihan kaasu pohjassa niin enemmän keskittyä ottamaan aikaa kiini hitailla osuuksilla :) luottoa ei meinaa suoran päähän vielä löytyä.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Detroit Red Wings, Manchester United
Miten paljon porukka muuten säätää autoja? Ite oon aika huono noissa, että tietty johonkin suomen ralliin tajuaa laittaa välityksiä pidemmälle kun on pitkät suorat ja Wales ja suomi kun pomppii niin vähän jousituksia pehmeämmäksi että kestää töyssyt mutta siihen se aikalailla jää. Monte vedettiin ihan default setupilla alusta loppuun. Mutta R4 autoihin vaihto tuntui aika pieneltä muutokselta muuten, vedin n. 5x pätkät harkkaa ennen kun aloin ajaa tuloksia.

Otan tuloksia ylös kun rallit päättyy niin laitan tänne ylös kun ei tuo RaceNet niitä tallenna!
 

Juzatus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo, Philadelphia Flyers
En kauheesti muuta ku välitykset ja just jouset, jos tuntuu, ettei pysy tiessä yhtään. Melkee samoilla säädöillä vedän kaikki sorat ja sit toisilla asvaltit.

Ihan hyvä porukka ollaan saatu jo kisailemaan.
 

Nevizs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings
Ilmeisesti mukaan viellä mahtuu ja voi liittyä?
Ihan ensikertalaisia ollaa Dirt Rallyn suhteen mutta mielellään sitä lähtisi mukaan kisailemaan.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ilmeisesti mukaan viellä mahtuu ja voi liittyä?
Ihan ensikertalaisia ollaa Dirt Rallyn suhteen mutta mielellään sitä lähtisi mukaan kisailemaan.

Linkistähän tosiaan pääsee mukaan ja vasta menossa eka kilpailu, että tuon kun käy nyt vetämässä ennen maanantaipäivää? niin kerkee ekan kilpailun, mutta mukaanhan pääsee myös myöhemmin, ei vain sitten saa pisteitä jos niitä käyttää johonkin mittarina :) itse enemmän haluan vaan nähdä oman vauhdin kehityksen muihin joka rallissa :)
 

Nevizs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings
Linkistähän tosiaan pääsee mukaan ja vasta menossa eka kilpailu, että tuon kun käy nyt vetämässä ennen maanantaipäivää? niin kerkee ekan kilpailun, mutta mukaanhan pääsee myös myöhemmin, ei vain sitten saa pisteitä jos niitä käyttää johonkin mittarina :) itse enemmän haluan vaan nähdä oman vauhdin kehityksen muihin joka rallissa :)
Mukaan tuli liityttyä ja Monte Carlokin tuli ajeltua pois mutta kilpailu tosin jo loppui omalta osalta toiselle ek:lle kun neulansilmän ulostulossa takarenkaat tipahtivat rotkon puolelle ja samalla koko auto ja kisa pakettiin...
Kun on pelannut lähinnä WRC ralleja aina niin onhan tämä pelinä ihan omaa luokkaansa, ei voi muuta sanoa ja sen verran lujaa ajaa kisan kärki näissä karkeloissa jo ensimmäisen ek:n perusteella että kyllähän tällä "kaudella" tavoitteeksi on hyvä asettaa mahdollisimman monta maaliin asti ajettua kisaa.
 

Skeleton Crew

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PHI, BMG
Monten kirous se jatkuu oli peli sitten mikä tahansa. Kolme ekaa meni ihan kohtalaisesti (=pari spinniä, muttei mitään radikaalimpaa), mutta nelosella menin sitten ensin tuhoamaan kaikki valot ja hetkeä myöhemmin toisen takarenkaan. Vitosella tuli niin ikään rengasrikko kun tuli vähän nojattua kaiteeseen, mutta maaliin päästiin. Onhan tuokin edistystä viime kauteen. Mukavaa muuten, että nyt ainakin avauksessa oli reilusti väkeä viivalla.

...ja noista autoista ja säädöistä: Olisi ollut ihan mukava ajaa Mitsulla, mutta ovat perhana lykänneet ratin väärän penkin eteen, joten ainakaan meikäläisen putkiaivot eivät taivu kulmien hahmottamiseen. Ja itse ainakin joudun säätämään autoja pikkaisen puskevimmiksi ja jarruja vähän löysemmiksi, kun muuten en saa keulaa pysymään menosuunnassa. Tuo voi olla kyllä ihan omista asetuksistakin (ohjain+ei ajoapuja) johtuva pakko
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mukaan tuli liityttyä ja Monte Carlokin tuli ajeltua pois mutta kilpailu tosin jo loppui omalta osalta toiselle ek:lle kun neulansilmän ulostulossa takarenkaat tipahtivat rotkon puolelle ja samalla koko auto ja kisa pakettiin...
Kun on pelannut lähinnä WRC ralleja aina niin onhan tämä pelinä ihan omaa luokkaansa, ei voi muuta sanoa ja sen verran lujaa ajaa kisan kärki näissä karkeloissa jo ensimmäisen ek:n perusteella että kyllähän tällä "kaudella" tavoitteeksi on hyvä asettaa mahdollisimman monta maaliin asti ajettua kisaa.

Täälä jäädään minuuttitolkulla ja yhtä selviytymistä yleensä kisat, joten ei ainakaan tarvitse miettiä että taso on lian kova, vähän laidasta laitaan ja omia haasteita itse kullakin.

Itsellä on vain se ongelmana että itse oon pelannut lähinnä Colin mcrea rally 1 peliä ps1 silloin kun se julkaistiin aikoinaan ja lähinnä sen jälkeen vain pleikkarilla satunnaisia uudempia versioita tuosta ja muita pelejä, mutta vähän jäänyt konsoleilla pelaaminen vaikka aina omistanut, muutaman kerran vuodessa muutama tunti jotain pelataan, kestää vähän toipua että sormet jaksaa pelata ja silmä pysyy mukana :) ja kun on tottunut siihen että voi ajaa kaasu pohjassa niin kestää vähän muuttaa ajotapaa, nyt ajankin ehkä lian paljon "pintakaasulla" eikä jarrua tarpeeksi käytä ja suorilla jäädään liikaa kun ei luottoa ole jarruttaa. Toki kun ohjain on niin auton ohjamaisessa antaa tasoitusta hieman.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Vaikken liigaan osallistukaan, koemielessä ja kilpailun vuoksi tein itselleni kisan samoilla pätkillä ja keliolosuhteilla, XBox One ja ohjain käytössä. Sitä riemua ei pitkään kestänyt enkä pärjännytkään, kahden pätkän jälkeen olin ajoissa yhdestäntenä ajalla 12.15 ja osia, kolmannen pätkän alussa Mitsu lumikönnäksen yli ja vaurioita tuli niin reippaasti että sinne jäi.
 

Juzatus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo, Philadelphia Flyers
Varsin paljon jäi Ruotsissakin parannettavaa. Eipä auto ku odotella ja katsoa mihin riittää. Edelleen noi ruotsin penkat saa ärräpäät lentelemään.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Detroit Red Wings, Manchester United
Eipä ollut puolustamaan viime kauden voittoa. Parilla pätkällä ihan hyvä meininki, mutta kyllä se heti alussa meni yliyrittämiseksi ja lopussa tultiin paremmin sitten rennommalla otteella voiton karattua. Katsotaan mihinkä tää riittää, vähän epäilen että ei välttämättä tällä kertaa podium sijaan.

Kovia aikoja oli parilla pätkällä @Juzatus . Top 25 sijoituksia oli listoilla mitä katoin.
 

Juzatus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo, Philadelphia Flyers
Varsin komeat 9 kuskia maalissa Ruotsissa toistaiseksi. Taitaa olla parhaita saavutuksia tähän saakka. :)
Onhan nämä R4 autot aivan eri maailmasta, kun nuo 10-luokan laitteet. Tehoa ja pitoa on melko paljon vähemmän, joten vaatii taas ajotyylin muokkausta ihan totaalisesti.
Huomenna alkaakin sitten jo Kreikan ralli ja se kuuluu yhteen suosikeista. Kovaa pitää mennä, mutta virheisiin ei ole varaa, muuten ralli helposti loppuu ennenaikojaan. Toivottavasti meillä on vähintään yhtä hyvä osanotto tulevassakin rallissa!
 

Juzatus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo, Philadelphia Flyers
No eipä alkanut Kreikka lupaavasti.. Toisella pätkällä 15 sekunnin sakko, kun yksi kurvi hieman lipsahti pitkäksi. Nyt on vähän tekemistä, että saa edes osan menetystä ajasta kiinni, eikä tarvi vääntää jumbosijoista..
 

Juzatus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo, Philadelphia Flyers
Jooh, ei mitään suurempia virheitä loppurallissa, mutta menipä vähän varovaiseksi huristeluksi tuo loppu. Vikalla pätkällä sitten enempi virheitä, kun koitti hakea jälleen niitä rajoja.
 

Nevizs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings
Jaahas tuli sitten ajettua Kreikka pakettiin ja yllättävän ehjällä ajamisella sain sen läpiajettua..kärkipäähän ny jäätiin taas minuuttitolkulla mutta muutama siellä jäi näköjään vähän omastakin ajasta.
Mielenkiinnolla kyllä odotan että kuinkahan moni mahtaa tuon Suomen rallin onnistua maaliin asti ajamaan..sen verran nopeita on kyllä tiet ja kuitenkin lujaa varmasti tulee ajettua tai ainakin yritettyä ja silti pitäisi tielläkin pysyä..noh se selviää ens viikolla!
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Suomessa on se hyväpuoli ettei siellä ole näitä rotkoja ja vastaavia johon matka päättyy usein kokonaan. Auton kyllä saa hajalle helposti mutta ei ehkä niin helposti että kokonaan matka päättyy.
 

Juzatus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo, Philadelphia Flyers
Jaahas tuli sitten ajettua Kreikka pakettiin ja yllättävän ehjällä ajamisella sain sen läpiajettua..kärkipäähän ny jäätiin taas minuuttitolkulla mutta muutama siellä jäi näköjään vähän omastakin ajasta.
Mielenkiinnolla kyllä odotan että kuinkahan moni mahtaa tuon Suomen rallin onnistua maaliin asti ajamaan..sen verran nopeita on kyllä tiet ja kuitenkin lujaa varmasti tulee ajettua tai ainakin yritettyä ja silti pitäisi tielläkin pysyä..noh se selviää ens viikolla!
Kyllä itsekin innolla odotan suomea. Noilla R4 luokan autoilla, kun sai Kreikassakin ajaa latikka pohjassa 85% ajasta, niin Suomessa ei varmaan tarvi pätkän aikana kaasusta päästää lainkaan, tai näkyy ajassa ja sijoituksissa.
 

Skeleton Crew

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PHI, BMG
No se Kreikan alkuhan menikin vähän liian hyvin... En ajanpuutteen vuoksi ehtinyt treenaamaan yhtään, pikku testillä auton säädöt kuntoon ja baanalle. Ykkösellä varsinkin loppu tuntui tulevan ihan sukkasillaan, mutta silti kolmanneksi kovin aika (ainakin siinä vaiheessa). Kakkonen lähti menemään aivan älyttömän hyvin, mutta puolenvälin jälkeen yksi "älä leikkaa"-nuotti jäi noteeraamatta, ja jouduin resettaamaan auton takaisin tielle. Loppu vähän varmemmin, mutta silti jäin vain 20 sekuntia pohjista. Kolmonen meni myöskin ilman isompia virheitä, kunnes hieman ennen maalia joko kuulin nuotin väärin, tai sitten ko. paikassa on vain aivan hiton optimistinen nuotti. Kuitenkin, semmoisessa tiukassa vasurissa valuin ulos, ja siellähän odotti jyrkkä pudotus ja rivi puita. Lopputulos näkyy sitten pistetilanteessa.

Suomessa muut menee varmaan taas lujempaa, mutta yritetään nyt vähän kiusata, ainakin jos saan jousituksen säädettyä jokseenkin siedettäväksi.
 

Nevizs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings
Kyllä itsekin innolla odotan suomea. Noilla R4 luokan autoilla, kun sai Kreikassakin ajaa latikka pohjassa 85% ajasta, niin Suomessa ei varmaan tarvi pätkän aikana kaasusta päästää lainkaan, tai näkyy ajassa ja sijoituksissa.
Niin, se tässä juuri vähän mietityttääkin että kaasu pohjassa pitäs pyrkiä ajamaan jos haluaa edes vähän pysyä muiden vauhdissa mutta mitä Suomea on pari kertaa aikaisemmin kokeillut niin ei siinä paljon tarvi täydessä vauhdissa osua ajolinjan ulkopuolelle ni sen jälkeen ei enään tiedäkkään että mihin sitä päädytään ja auto muistuttaa
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Täälä meinaa ainakin mennä hermot näiden luokkien autoihin, jotenkin kun ohjaimella pelaa niin auto ei meinaa millään kääntyä mutkiin ja käsitteleminen on vaikeaa, melkein saa pysähtyä mutkiin että sen saa järkevästi menemään että kääntyy, ehkä pitäisi jollain kikalla saada auto enemmän sivuluisuun että onnistuisi, mutta jotenkin WRC oli paljon helpompi käsitellä, tällä ei voi vetää kaasu pohjassa vaikka auto menee hitampaa.
 

Juzatus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo, Philadelphia Flyers
Täälä meinaa ainakin mennä hermot näiden luokkien autoihin, jotenkin kun ohjaimella pelaa niin auto ei meinaa millään kääntyä mutkiin ja käsitteleminen on vaikeaa, melkein saa pysähtyä mutkiin että sen saa järkevästi menemään että kääntyy, ehkä pitäisi jollain kikalla saada auto enemmän sivuluisuun että onnistuisi, mutta jotenkin WRC oli paljon helpompi käsitellä, tällä ei voi vetää kaasu pohjassa vaikka auto menee hitampaa.
Joo huomasin saman. Säätämällä sitä saat vähän paremmaksi ja sit vaan kylmästi käsijarrua kehiin, jos ei meinaa silti kääntyä. Muutenkin nämä mopot oli kyllä aika virhetikki, kun eivät ole mitään kovin hauskoja ajettavia. Ehkä seuraava kausi noilla 2000 vehkeillä, tai A-ryhmällä. Takavetoisillakin olis tietty kiva ajella vaihteeksi. :)
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo huomasin saman. Säätämällä sitä saat vähän paremmaksi ja sit vaan kylmästi käsijarrua kehiin, jos ei meinaa silti kääntyä. Muutenkin nämä mopot oli kyllä aika virhetikki, kun eivät ole mitään kovin hauskoja ajettavia. Ehkä seuraava kausi noilla 2000 vehkeillä, tai A-ryhmällä. Takavetoisillakin olis tietty kiva ajella vaihteeksi. :)

Olisiko ehkä enemmän ensikaudeksi jotain boonuskisoja joissa ajettaisiin enemmän noilla erikoisilla autoilla, tyyliin Suomi vaikka kaksikertaa kalenterissa ja se toisella kertaa vaikka jollain takavetoisella ja sitten yksi ralli jossa joka rallista erikoiskoe ja siinä joku erikoisempi kalusto.
 

Skeleton Crew

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PHI, BMG
Hieman kyllä masensi oma vauhti. Taisi olla kolmas pätkä joka tuli suunnilleen niin hyvin kuin vain tuolla vehkeellä pääsen (jotain pieniä virheitä toki) ja turpiin 41 sekuntia. Että semmoista... Mutta jos ajat unohdetaan, niin onhan tuota Suomea kiva ajella. Ainoa marmatuksen aihe on mielestäni se, että juuri Suomessa korostuu vauhdin takia tuo auton täysin absurdi poukkoilu näkymättömistä kivistä. Vai kuinka aidolta kuulostaa tilanne, jossa auto heittää voiltin keulan yli takapyörän osuessa suoralla tiellä "kiveen"
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös