Jarno Pikkarainen TPS:n päävalmentajana

  • 24 085
  • 99
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Sori, että huutelen tähän pöytään, mutta olen vaan ihan aidosti helvetin onnellinen Pikkaraisen puolesta ja hienoa, että näinkin perinteinen seura antoi vielä mahdollisuuden näyttää.
Kyseessä oikeasti todella hyvä valmentaja ja hieno ihminen, kaikesta negatiivisesta julkisuudesta huolimatta.
On myös kasvanut ihmisenä ja katuu todella noita seikkailuitaan.

Jos jotain kiinnostaa tutustua hieman miehen ajatusmaailmaan paremmin, tässä on ihan hyvä haastattelukokonaisuus.
Suoraa puhetta: Nyt puhuu Jukureista potkut saanut kohuvalmentaja Pikkarainen: "Häpeää häpeän päälle" - SM-liiga - uutiset, tulokset ja videot - Ilta-Sanomat

Linkki vie Iltasanomien haastatteluun.

En olisi uskonut tähän koskaan, mutta niin vaan nousi osakkeet TPSn osalta tänään ja melkeen toivon kunnon voittoputkea loppukaudesta.
 
Viimeksi muokattu:

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Sori, että huutelen tähän pöytään, mutta olen vaan ihan aidosti helvetin onnellinen Pikkaraisen puolesta ja hienoa, että näinkin perinteinen seura antoi vielä mahdollisuuden näyttää.
Kyseessä oikeasti todella hyvä valmentaja ja hieno ihminen, kaikesta negatiivisesta julkisuudesta huolimatta.
On myös kasvanut ihmisenä ja katuu todella noita seikkailuitaan.

Näin juuri! Ne huutelijat, jotka ihmettelevät, että miten Pikkarainen mahtuu Tepsin arvoihin ja Elomo ei, eivät taida tuntea todella Pikkaraisen lähihistoriaa ja sitä minkälainen valmentaja on kyseessä. Lööppien perusteella huueallaan ja esitetään asiantuntijaa.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Nyt kun on asiaa vähän sulatellut ja Pikkaraisen kommentit YLE:n sivuilta lukenut, niin hiipi sellainen epäilys että herra olisi saattanut joka tapauksessa astua remmiin seuraavaan peliin. Tämä Elomon viikonlopun toiminta saattoi vain nopeuttaa tätä prosessia parilla päivällä. Mutta vain UTJ tietänee totuuden, kunhan heitin.
Mikä/mitkä Pikkaraisen kommentti/-tit herättivät kyseiset epäilykset?

Nopealla haulla mä löysin YLEn sivuilta kaksi juttua, joissa oli Pikkaraisen kommentteja. Näistä kummassakaan mikään kommentti ei mielestäni viitannut siihen, että Pikkaraisen oli tarkoitus astua remmiin jo tällä kaudella/seuraavaan matsiin.

17.02.2015 18:13 - YLE: TPS-luotsin pestaaminen hämmentävä kuvio

Pikkaraisen kommentit:
"- Aika nopeasti päätöksiä teimme. Soitin takaisin "Atulle" ja päätimme, että sopimus tehdään, koska se on hyvä ensi kautta ajatellen. Pystyn nyt näkemään lähempää pelaajia ensi kautta ajatellen, Pikkarainen kertoi Yle Puheen Jääkiekkokierroksella.
- Kaikki tapahtui todella nopeasti. Vaimo oli töissä ja lapsi nukkumassa. Otin nopean suihkun, herätin lapsen ja vein lapsen taksilla työpaikalle. Otin auton ja se oli menoa, tuore päävalmentaja jatkoi.
- Olen ollut lapsen kanssa kotona koti-isänä. Se on ollut rauhallista elämää. Tänään elämä muuttui taas hektiseksi. Minulla on tietenkin ollut kova halua palata näihin hommiin. En tiennyt, milloin palaan ja nyt paluu tulee vähän niin kuin salamanisku.
- Ei tämä pelota. Asiat täytyy ottaa niin kuin ne ovat. Minun täytyy nähdä isompi kuva ja pidempi aikajänne. Nyt on tärkeää pelata ryhdikkäästi loppukausi ja aloittaa sen jälkeen uuden rakentaminen. Joukkueesta tulee Ari-Pekka Selinin näköinen, Pikkarainen painotti.
- Minulle oli elinehto, että sain Atun hyväksynnän. Hän näki, että tämä on hyvä juttu meille kaikille. Sen jälkeen tein päätöksen.
"

17.02.2015 22:43 - YLE: Valmentajaa vaihtaneen TPS:n voittoputki poikki Kuopiossa

Pikkaraisen kommentit:
"- Lähtökohtiin nähden pelattiin hyvä peli, kommentoi Pikkarainen ottelun jälkeen.
- Tulos oli harmittava maalin tappio. Puolustettiin jämäkästi, hyökkäyspelaaminen oli vähän vajavaista.Maalipaikkoja luotiin enemmän kuin vastustaja, näki Pikkarainen.
- Ollaan kuitenkin Kuopiossa, KalPa ei päässyt tekemään pitkiä hyökkäysmyllyjä, mikä on normaalia täällä. Meidän esityksessä oli paljon hyvää, mutta pisteet lasketaan.
- Joukkue oli työteliäs. Se on hyvä. Mukana on paljon nuoria pelaajia, se on tärkeä juttu tulevia vuosiakin ajatellen. Toisaalta erikoistilannepelamista, ennenkaikkea ylivoimapelaamista pitää päästä vähän hiomaan.Tasaiset pelit ratkotaan niissä, pohti Pikkarainen.
- Kyllä se henkinen puoli on tässä äärimmäisen tärkeä. Tästä jos pystytään askel askeleelta kohti sitä voittoa menemään, niin silloin on hyvä loppukausi, päätti Pikkarainen.
"

Mä en vain löydä noista kommenteista pienintäkään viitettä siihen, että Pikkaraisen oli tarkoitus ottaa ohjat jo heti Kuopion pelin jälkeen - joka tapauksessa. Olenko mä missannut YLEn sivuilta jonkun Pikkaraisen haastattelun?
Optimaalisinta toki olisi, että Selin olisi aloittanut myös nyt, mutta nyt pelaajat pääsevät pelaamaan jo ensi kauden valmennustiimille, ainakin jollain henkisellä tasolla. Enää ei ihan samalla lailla pääse vetelemään sinne päin kuin kenties pari aikaisempaa viikkoa. Ensi kauden rakentaminen on siis alkanut, jos kaikki menee hyvin (ja sormet ristiin).
Toisaalta Ari-Pekka Selin on selkeästi mukana joukkueen toiminnassa. Tämähän kävi ilmi jo aiemmin päivällä Pikkaraisen lausunnosta.

17.02.2015 15:30 - IL: Pikkaraisen TPS-uralle pikastartti

Pikkaraisen kommentti:
"Toinen tavoite on ensi kauden pohjustaminen ja pelaajien tarkkailu.
- Kevät menee niin, että Selin katselee katsomosta ja minä vedän penkin takana, Pikkarainen kiteyttää.
"
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Tulin, kahdesti ja kerran pissasin ilosta.

Pikkaraista jo talvella huutelin tänne ja nyt se sitten tuli(happy happy). Pakko sanoa, jotta pikkaista kiimaa nostaa ensi kautta ajatellen. En millään uskonut valmennustiimin saatavan näin jäätävää nimeä.

Aika puskasta taisi tämä nimi kyllä esiin nousta, ei minkään sortin huhua?
 

Mänizeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New York Rangers
Mikä/mitkä Pikkaraisen kommentti/-tit herättivät kyseiset epäilykset?

Pahoittelen epätarkkuutta, tämä kohta linkkaamassasi jutuissa:

"Turun Palloseuran ensi kauden päävalmentaja Ari-Pekka Selin soitti tiistaiaamuna Jarno Pikkaraiselle. Puhelun aiheena oli apuvalmentajan pesti SM-liigakaudella 2015-16. Tuntia myöhemmin Pikkaraiselle soitti TPS:n urheilutoimenjohtaja Antero Niittymäki.

Niittymäki tiedusteli Pikkaraisen halukkuutta liittyä Selinin valmennusryhmään ensi kaudeksi. Pikkaraiselle tämä sopi hyvin. Niittymäki tiedusteli tämän jälkeen, olisiko vuoden ilman valmennuspestiä olleella Pikkaraisella halua tarttua TPS:n ruoriin jo tällä kaudella – tarkemmin sanottuna heti."

Ei siis Pikkaraisen kommentit pelkästään vaan olisi pitänyt muotoilla toisin. Minun vihreeni. Ja yhdistettynä siihen, että niissä YLE:n haastatteluissa parisen viikkoa sitten tuli sellainen olo, että kunhan vain sopiva sauma tulee, niin Elomo saa lähteä....

Itse uskon, että Pikkarainen olisi joka tapauksessa aloittanut tällä kaudella, luultavasti ilman kohua tätä olisi valmisteltu pari päivää. Mutta että tällaisella kiireellä, niin siihen vaikutti todennäköisesti viikonlopun tapahtumat. Näytti herra valmentavan ensimmäisen pelin omalla pikkutakilla, tai sitten TS:n kuva oli epäselvä.
 
Viimeksi muokattu:

RNK78

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, SKA
Pikkarainen on rähinänsä rähissyt ja saanut myös ammattiapua ongelmiinsa. Kaverilla on kuitenkin taitoa valmentaa ja saa nyt siihen toisen mahdollisuuden. TPS tuntuu hänelle varmaankin lähes kohtalolta, koska Tepsissäkään kaikki ole mennyt niin kuin Stromssöössä.
Pikkaraisen myötä taitaa Raipe tai Kiviharju tippua lauteilta, omana toiveenani on Stouni.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Noin yleisesti ottaen pidän huvittavana että tätä arvo-tematiikkaa nyt syljetään sinne tänne vain siksi että Eskola on niin sanonut. Mikään tuossa oikeassa tapahtumaketjussa ei viittaa siihen että TPS olisi valinnut tehtävään päistikkaa jonkun toisen sekopään tutkimatta taustoja.

Kukaan ei kai ole väittänytkään tällaista. Oma pointti on ollut, että joko Eskola laitetaan kriisiviestinnän kurssille tai TPS ostaa käyttöönsä tiedotukseen ammattilaisen. Kaikella hyvällä sä olet Scissors ihan itse itseäsi komentaen keksinyt tuon sinänsä oikean päätelmän, ja sillä nyt sotket Eskolan sammakointia. Mä vähän luulen, että sulla taitaa olla opintoja kriisiviestinnästä sen osalta, että selvät asiat sotketaan ja epäselvät myös.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tervetuloa Pikkarainen. Näin jälkiviisastelijana voin kertoa, että olen ehtinyt Pikkaraista tänne toivoa jo ajat sitten näiden valmentajasekoilujeden jatkuessa vuodesta toiseen. Sen tarkemmin en Pikkaraisen henkilöhistoriaa tunne, paitsi kohtuullisen menestyksen Mestiksessä ja tulisen luonteen, joka on johtanut ikäviin välikohtauksiin yössä. Toivottavasti äijä on ottanut virheistään opikseen. Se kuitenkin on saletti, että Elomoa huonompaan suoritukseen Pikkarainen ei kovin helpolla kykene, millään tasolla. Pelillisestihän näillä loppukauden peleillä ei ole vitunkaan merkitystä, joten sikäli Pikkaraisen asemaksi jää "virkamiesvalmentajana" toimiminen. Seuran moneen kertaan paskassa ryvettyneelle imagolle tää oli kuitenkin hyvä ratkaisu. Mietittäväksi jää, kuka oli se järjen valo, kuka Elomon päävalmentajaksi halusi? Mulkun äo ja vapaa-ajan toimintatavat tuskin olivat kenellekään vähänkään seuran toiminnassa mukana olleelle epäselviä.

Jollain sairaalla tavalla jaksan uskoa ja toivoa, että Palloseuran surullinen valmentajaruletti saataisiin vähitellen päätökseen. Pelihän on tietenkin keskiössä, mutta tää varsinkin viime aikoina hyvin kattavaa valtakunnallista mediahuomiota saanut sekoilu pelin ulkopuolella olis myös hyvä saada loppumaan ja päästäis tosiaankin keskittymään itse tekemiseen. Ja jos vielä yhden toivomuksen saa esittää, niin Eskola (kriisi)viestinnän kursseille asap.
 

Ludek

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pahoittelen epätarkkuutta, tämä kohta linkkaamassasi jutuissa:

"Turun Palloseuran ensi kauden päävalmentaja Ari-Pekka Selin soitti tiistaiaamuna Jarno Pikkaraiselle. Puhelun aiheena oli apuvalmentajan pesti SM-liigakaudella 2015-16. Tuntia myöhemmin Pikkaraiselle soitti TPS:n urheilutoimenjohtaja Antero Niittymäki.

Niittymäki tiedusteli Pikkaraisen halukkuutta liittyä Selinin valmennusryhmään ensi kaudeksi. Pikkaraiselle tämä sopi hyvin. Niittymäki tiedusteli tämän jälkeen, olisiko vuoden ilman valmennuspestiä olleella Pikkaraisella halua tarttua TPS:n ruoriin jo tällä kaudella – tarkemmin sanottuna heti."
Mielenkiintoista. Jutun perusteella Selin on ollut yhteydessä Pikkaraiseen ensimmäisen kerran vasta eilen ja tarjonnut samalla pestiä apuvalmentajakseen ensi kaudelle. Samalla Selin on varmasti vahvasti houkutellut Pikkaraista ottamaan valmennusvastuun loppukauden ajaksi jos ja kun hänelle tultaisiin sitä piakkoin tarjoamaan. Selin lienee tehnyt päätöksensä melko nopeasti ja ilmoittanut TPS-johdolle haluavansa/hyväksyvänsä Pikkaraisen aisaparikseen jos tämä vain itse on halukas projektiin mukaan lähtemään.

En näe tässä yhtälössä enää mitään tilaa Raipe Helmiselle. Raipe on tuskin halukas lähtemään mukaan ns. kolmosvalmentajan statuksella, vaikka ainakin vielä jokin aika sitten Selin olisi halunnut Raipen tiimiinsä. Sen mitä olen kuullut, niin Raipe ei ole ollut alun perinkään kovin kiinnostunut tästä tehtävästä. Pikkaraisen valinta mukaan Selinin valmennustiimiin sinetöi mielestäni sen, ettei Raipea tulla ensi kaudella TPS:n penkin takana näkemään.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kukaan ei kai ole väittänytkään tällaista. Oma pointti on ollut, että joko Eskola laitetaan kriisiviestinnän kurssille tai TPS ostaa käyttöönsä tiedotukseen ammattilaisen. Kaikella hyvällä sä olet Scissors ihan itse itseäsi komentaen keksinyt tuon sinänsä oikean päätelmän, ja sillä nyt sotket Eskolan sammakointia. Mä vähän luulen, että sulla taitaa olla opintoja kriisiviestinnästä sen osalta, että selvät asiat sotketaan ja epäselvät myös.

En ymmärtänyt nyt. Oma pointtisi ei liity millään tavalla siihen että tässä on peräänkuulutettu päätelmiin jonkinlaista loogisuutta ja kronologiaa. Miten päätelmä, joka on "sinänsä oikea" sotkee Eskolan sammakointia? En myöskään yhdy siihen, että alat selittämään jostain asioiden sotkemisista.

Hain nyt sen kehä III:n kokoisen rautalangan tuolta:

- Eskola olisi voinut kommentoida fiksumminkin, mutta
- mitään perusteluita mussuttaa arvomaailmasta ei ole sillä a) tiedossa tuskin on kovin kattavasti ollut etukäteen että Elomo töpeksii itsensä nähdynkaltaisesti pihalle Tepsistä ja b) Pikkarainen on ensi kauden valmentajatiimin olennaisena osana luonnollinen valinta viemään tämä kausi päätökseen.

Tässä nyt tietoisesti on jätetty jopa mainitsematta muita kohtalaisen relevantteja aspekteja eli esim. että hyvin monen toimesta Pikkarainen kykynä nähdään valtakunnan yhtenä vaietuista salaisuuksista sekä että mies on omiin ongelmiinsa osannut avun hakea ja ilmeisesti sen myös saada.
 
Viimeksi muokattu:

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
TPS:n pelillisen identiteetin kannalta Pikkaraisen valinta on mielenkiintoinen. Jarnohan on Mestiksessä tullut tunnetuksi hyvin voimakkaasti pystysuunnan jääkiekon valmentajana. Pelin evoluutio kuitenkin näyttäisi etenevän siihen suuntaan, että oikeasti menestyvät joukkueet yhä enenevissä määrin nojaavat kiekkokontrolliin ja monipuolisiin hyökkäysrytmeihin.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
TPS:n pelillisen identiteetin kannalta Pikkaraisen valinta on mielenkiintoinen. Jarnohan on Mestiksessä tullut tunnetuksi hyvin voimakkaasti pystysuunnan jääkiekon valmentajana. Pelin evoluutio kuitenkin näyttäisi etenevän siihen suuntaan, että oikeasti menestyvät joukkueet yhä enenevissä määrin nojaavat kiekkokontrolliin ja monipuolisiin hyökkäysrytmeihin.

Minulla on vahva epäillys, jotta pelilliseen identiteettiin tulee vaikuttamaan myös päävalmentaja.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Minulla on vahva epäillys, jotta pelilliseen identiteettiin tulee vaikuttamaan myös päävalmentaja.
Se vasta nyt karmeaa onkin, jos Pikkarainen pistetään koutsaamaan Selinin pelikirjalla. No, tätähän on Tepsissä jo kokeiltukin, kun Vuori käski Leimettä vetämään Suikkasen pelikirjalla. Helvetin hyvin se menikin.
 

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
Pikkarainen on valmentaja, jonka ura oli vahvassa nosteessa..huhuiltiin useinpaankin Liigaseuraan, kunnes...
On kuitenkin osoittanut kykynsä valmentajana, kunhan saisi luonteensa kuriin ja uskon että saakin, koska myöntää itse ongelman. Hänessä on jotenkin paljon Suikkasta.
Nyt ei sitten vissiin Raipea Turussa nähdä...
Iso ero Elomoon tulee jo siinä, että Pikkarainen osaa katsoa myös peiliin ja löytää sieltäkin puutteita. Plus tietysti Pikkaraisen Mestismeriitit.
 

Mänizeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New York Rangers
Se vasta nyt karmeaa onkin, jos Pikkarainen pistetään koutsaamaan Selinin pelikirjalla. No, tätähän on Tepsissä jo kokeiltukin, kun Vuori käski Leimettä vetämään Suikkasen pelikirjalla. Helvetin hyvin se menikin.

Jassoo, sitä on taas käyty lukemassa mentori Sihvosen juttuja? (Isossa kuvassa jaan Sihvosen kirjoituksen pointit kyllä)

Ymmärtääkseni Pikkarainen on Selinin valinta, joten jotenkin he nyt ovat yhteyden löytäneet. "Syyttävä" sormi siis Selinin suuntaan, joka ei ymmärrä minkä virheen teki? Jotenkin olen muistelevani, että ei tuo Selinin peluuttama kiekko nyt niin kaukana ole tästä pystysuunnan kiekosta, kuin luullaan. Vaikka Pikkarainen toisi ns. raidepelinsä loppukaudeksi TPS:ään niin en minä ainakaan oleta, että Selin alkaa peluuttamaan Jukka Jalosen versiota Meidän Pelistä, vaan lähempänä Pikkaraisen tapaa peluuttaa kiekkoa ollaan kuitenkin.

Miten mielestäsi esim. vuoden 2011 MM -kevään Leijonien valmennuskolmikko tuki toisiaan, siis Jalonen, Matikainen, Nurminen? Pääasia, että päävalmentaja tietää mitä tehdään ja miksi, ja pelaajat myös tietävät missä mennään. Ja mistä sitä tietää, vaikka Selin antaisi Pikkaraiselle vallan pelitavallisissa asioissa? Onhan tätä harrastettu ennenkin.
 

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mielenkiintoista. Jutun perusteella Selin on ollut yhteydessä Pikkaraiseen ensimmäisen kerran vasta eilen ja tarjonnut samalla pestiä apuvalmentajakseen ensi kaudelle.
Itse en kyllä saa jutusta tuollaista käsitystä. Jos Selin on kerran soittanut Pikkaraiselle ja kertonut, että "kohta Antsa soittaa ja tarjoaa apuvalmentajan pestiä ensi kaudeksi" niin kuvittelisin Selinin Pikkaraiselta jo aiemmin kysyneen mielenkiintoa tuohon hommaan. Olisihan se vähän erikoista sooloilua Seliniltä jos olisi ensin sopinut Antsan kanssa, että haluaa Pikkaraisen kakkoseksi ja sitten vasta ilmoitusluontoisesti infonnut Pikkaraista, että kohta se Antsa soittaa ja tarjoaa sulle tuollaista jobia, me jo Antsan kanssa sovittiin, että tuut mun kakkoseksi, tiedoksi vain.
 

Viltsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Pikkarainen oli ISTV:n haastattelussa sen Jukurit-episodin jälkeen, viime keväänä. Jo siinä sanoi, että pitänyt yhteyttä Selinin kanssa. Ja YLE Etelä-Savon haastattelussa sanoo, että yhteydenpito Selinin kanssa alkoi jo Saipa-Jukurit yhteistyön tiimoilta. Kaiken kaikkiaan Selin-Pikkarainen vaikuttaa NYT hyvältä valmennusjohdolta Tepsiin.

Ja Raimo Helmisestä ei siis tule apuvalmentajaa TPS:ään. Sen tuo haastattelu myös kertoi.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Miten mielestäsi esim. vuoden 2011 MM -kevään Leijonien valmennuskolmikko tuki toisiaan, siis Jalonen, Matikainen, Nurminen? Pääasia, että päävalmentaja tietää mitä tehdään ja miksi, ja pelaajat myös tietävät missä mennään. Ja mistä sitä tietää, vaikka Selin antaisi Pikkaraiselle vallan pelitavallisissa asioissa? Onhan tätä harrastettu ennenkin.

Ensimmäiseen kysymykseen vastaan, että valmennuskolmikko tuki toisiaan hyvin. Matikaisen koutsaama Blues pelasi kyseisenä keväänä erinomaista kiekkokontrollilätkää saavuttaen jopa hopeaa SM-liigassa ja tässä mielessä ei ollut mitään ongelmaa siinä, että päävalmentajan ja apuvalmentajan jääkiekkokatsomukset eivät olisi kohdanneet. Nurminehnan hyt onkin Meidän Pelin miehiä, joka oli jo ennestään toiminut apukoutsina Aravirran Pelicansissa,

Toiseen kysymykseen vastaan, että ei ole erityisen toivottava tilanne, jos apukoutsi määrittää taktiikan ja päävalmentaja vain hymistelee mukana. Tavallaan tämä kertoo TPS:n rappiosta, että tällaista joudutaan edes spekuloimaan. Jos TPS oikeasti haluttaisiin saada pysyvästi takaisin Liigan huipulle, minne se mielestäni kuuluisi, pitäisi urheilutoimenjohtajan linjata, että mikä on Tepsin pelillinen identiteetti ja sitten tämän pelitavan reunaehdoilla palkataan valmentajia. Nyt Niittymäki tuskin edes tietää, että millaista jääkiekkoa on tällä kaudella tarkoitus Pikkaraisen alaisuudessa pelata ja tuskin tietää sitäkään millaista kiekkoa ensi kaudella pelataan.

Seliniä pidän asiallisena valmentajana, mutta tässä Tepsin organisaatiossa en usko hänen onnistuvan. Hallituksen jäseniä, toimitusjohtajia ja urheilutoimenjohtajia on vaihdeltu, mutta mitään järkevää ja tolkullista linjaa ja suuntaa ei seuraorganisaatiolla tunnu vieläkään olevan olemassa.
 

juige

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Minnesota Wild, Florida Panthers
Jaaha, vähän kaksijakoiset fiilikset tästä valmentajan vaihdosta. Positiivista on se, että pätevän oloinen kaveri saatiin jo täksi kaudeksi penkin taakse. Toisaalta vähän semmoinen ulossavustukselta haiskahtava ratkaisu tuo Elomon kenkiminen, kaikkine arvomaailmahöpinöiden kera. Negatiiviset fiilikset jäi siis niin Elomon, samoin Suikkasenkin potkuista. Suikkasen potkuista tosin huomattavasti enemmän negatiiviset.

No, pätevämpi valmentaja mahdollisesti saatiin viimeset 11 peliä luotsaamaan, ja tämän luulisi palvelevan tosiaan myös ensi kautta.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Rakastuin juuri. Komea savolainen mies pitää haastattelussa lapsen mukana. Pakkohan tuosta on onnellinen olla.

Niin... Minuun iski tsemppifiilis kyllä. Hetkeen en ehkä jaksa koittaa syyttää ketään. Sain sietokykyni takaisin.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
On kuitenkin osoittanut kykynsä valmentajana, kunhan saisi luonteensa kuriin ja uskon että saakin, koska myöntää itse ongelman. Hänessä on jotenkin paljon Suikkasta.

Niin, tässähän hiukan hymyilyttääkin miten Eskola suhtautuu tällaiseen nuorempaan "Suikkaseen" kun alkuperäinenkään ei tainnut olla mieleen?

Jassoo, sitä on taas käyty lukemassa mentori Sihvosen juttuja? (Isossa kuvassa jaan Sihvosen kirjoituksen pointit kyllä)

Tietysti on suotavaa että nykyjääkiekon taktiset vaatimukset ovat hyvin hallussa tulevalla valmennusjohdolla, mutta en kuitenkaan lähtisi siitä olettamuksesta että heidän on "pakko" peluuttaa samanlaisella taktiikkasapluunalla kuin joskus Leijonissa on pelattu. Loppupelissä avainasemassahan on se että taktiikka antaa pelaajille tietyt raamit joiden puitteissa pystytään reagoimaan vastustajan tekemisiin. Välillä tiettyä vastustajaa vastaan on pelattava hidasta hyökkäyksiinlähtöä, mutta tietyissä tilanteissa suoraviivainen "pystysuunnan" kiekko toimii paremmin. Tärkeintä on että valmentajat tunnistavat tilanteet oikein ja ovat osanneet valmistella pelaajat sitä varten.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
TPS:n pelillisen identiteetin kannalta Pikkaraisen valinta on mielenkiintoinen. Jarnohan on Mestiksessä tullut tunnetuksi hyvin voimakkaasti pystysuunnan jääkiekon valmentajana. Pelin evoluutio kuitenkin näyttäisi etenevän siihen suuntaan, että oikeasti menestyvät joukkueet yhä enenevissä määrin nojaavat kiekkokontrolliin ja monipuolisiin hyökkäysrytmeihin.

TPS:n pelillisen identiteetin kannalta Pikkaraisen valinnalla ei ole mitään merkitystä. On aivan yhdentekevää pelaako TPS meidän peliä vai pystysuunnan jääkiekkoa nämä jäljellä olevat ottelut. Pikkarainen on Selinin valinta ja saa hyvän mahdollisuuden tutustua johtaviin pelaajiin ja seuran organisaatioon. Kun Selin hyppää ruoriin mennään Atun pelikirjalla, mikä se sitten lieneekään. Olisi hauska tietää miksi Raipe kieltäytyi apuvalmentajan pestistä.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
En tiedä minäkään miksi Raipe sanoi no thanks mutta onneksi sanoi! Pikkarainen herättää minussa ainakin enemmän luottamusta valmentajana kuin Raipe. Sori vaan Raipe...

Nyt ykkös- ja kakkoskoutsimme ovat ensikaudella oikeasti kaksi pirun hyvää lätkäjätkää ja valmentajaa joihin toivon mukaan ei Turun tauti iske.

P.Sihvonen blogissaan kyseenalaistaa Pikkaraisen nimityksen Selinin apuvalmentajaksi, koska eivät valmenna samantyylistä pelitapaa. No, uskoakseni Pikkarainen fiksuna valmentajana sopeutuu Selinin tyyliin ja eivät nuo pelikirjat niin hirveästi toisistaan eroa sillä eihän Selin peluuttanut kiekkokontrollia Saipassa tai HPK:ssa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös