Jarkko Ruutu – Jokeri

  • 994 150
  • 3 184

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Kysytään näin: Oletetaan, että kukaan muu kuin Tomek ja Valtonen ei tiennyt käskytyksestä ja koko asia oli heidän hetken tunnepuuskassa tekemä ylilyönti. Olisiko tässä tapauksessa kohtuullista ja reilua syyttää asiasta koko Jokereita ja Kekäläistä, jotka olisivat siis tässä skenaariossa olleet asiasta täysin tietämättömiä etukäteen ja yrittivät jälkeenpäin vain korjata sen, mitä korjattavissa on? Omasta mielestä ei olisi reilua. Onko kyseinen kuvitelma realistinen? Sitä voi jokainen miettiä tahoillaan, mutta jos faktana ruvetaan puhumaan asioiden kulusta, olisi hyvä esittää myös jotain todellista faktaa olettamusten ja päätelmien tilalle, vaikka ne kuinka realistiselta skenaariolta kuulostaisikin.

Olisiko Valtonen voinut jatkaa Jokereiden organisaatiossa tuollaisen omavaltaisuuden jälkeen? Skenaariossasi hän käveli päävalmentajan ja Kekäläisen yli mennen tullen.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vielä kerran:

yllä oleva ei ole kovaa faktaa tapahtuneesta koska asianomaiset eivät suostu puhumaan (ainakaan totta). Mutta se pyrkii olemaan looginen päättelyketjun tulos niin hyvin kuin ulkopuolinen voi vajavaisilla tiedoillaan asiasta tehdä. Olisin enemmän kuin mielissäni jos joku yllä olevan kumoaa koska se parantaisi ei yksin JRuudun tai Jokerien johdon vaan koko suomalaisen jääkiekon kuvaa silmissäni.

En usko että Jatkoajasta löytyy faktaa asiasta kun poliisikaan ei mitään saanut selville. Jos tänne joku kirjoittaisi ja kertoisi tietävänsä case Peltosen faktat, osoittaisin teille hetkessä huijarin.

Kekäläisen osalta olen kertonut hänen asemansa Jokereissa ja suhteensa Valtoseen ja ne ovat faktoja. Niiden pohjalta voi tehdä päätelmiä jotka ovat joko oikeita tai eivät. Minulle et edelleenkään myy edes millään tekosyyllä arpaa, jossa kerrotaan Kekäläisen olleen kauhiasti hämmästynyt ja aivan shokissa siitä mitä tapahtui kun ei yhtään ennakkoon siltä näyttänyt. Etkä myy sellaistakaan, jossa Kekäläinen ei olisi ylivoimaisesti paras Jokerien kiekkojohtajista koskaan, joka tiesi aina mitä tapahtui, mutta ei tällä kertaa varautunut mihinkään. Sehän on aivan normaalia seurajohtamista.

Kekäläinen olisi halutessaan saanut JRuudun kuriin yhdellä käskyllä. Mutta sitä hän ei antanut.

Siinä kaikki osaltani.

Tässähän se valitettava fakta tuli kuitenkin esille, että asia perustuu täysin olettamuksiin ja päätelmiin. Samalla pystyt kuitenkin syyttämään täällä Ruutua valehtelijaksi, kun myönnät toisaalla ettet itsekään tiedä varmasti asioiden kulkua. Mä näen vaan tossa hieman kaksinaismoralismia, mutta ehkä se on vain mun outo tapa ajatella asioista. Itse sanoisin enemminkin, että todennäköisesti Ruutu valehtelee tai jättää asioita kertomatta, mutta ei tulisi mieleenkään kertoa sitä faktana, jos oma "fakta" onkin vain kasa olettamuksia.

Tässä taas muutama vaihtoehtoinen perustelu, miksi Kekäläinen saattoi olla tietämätön tulevasta suunnitelmasta ja kyseessä oli ehkä vain Tomekin ja Semirin asia:
-Jos kyseessä olisi ollut Kekäläiseltä asti lähtöisin oleva käskytys, jossa organisaatio on laajalti mukana, olisi siitä tiennyt myös iso osa pelaajistosta. Joukkue ja organisaatio on kuitenkin tosta kaudesta jo merkittävästi vaihtunut ja on todella poikkeuksellista, että kaikki asiasta vähääkään tietävät olisivat osanneet pitää suunsa täydellisesti kiinni kaikki nämä vuodet. Siitä ei kuitenkaan tarvitse kuin mainita vaimolle tai veljelle ja juttu lähtee helposti leviämään. Nyt sitä ei ole juurikaan tapahtunut.
-Kuten sanoit, Kekäläinen johti käytännössä kaikkea Jokereissa jämäkällä otteella ja joku voisi sanoa jopa jonkinlaiseksi kontrollifriikiksi. Mitä olisi tapahtunut Kekäläisen arvovallalle ja illuusiolle täydellisestä kontrollista, jos olisikin selvinnyt, että noin merkittävästä suunnitelmasta hänet olisi pidetty pimennossa? Korttitalo ja uskottavuus olisi kaatunut korkealta ja kovaa ja ehkäpä siksi myös Valtonen piti paikkansa ja Kekäläinen puolusti niin kovaa omiaan, jottei todellisuus kontrollin pettämisestä olisi selvinnyt. Valtosen ja Semirin potkut olisivat meinanneet aivan suoraan, että Kekäläisellä ei itsellään ole pysynyt homma näpeissään, vaan tämänkaltaista toimitaa on voitu suunnitella ja tapahtua Jarmon näppien alla.

Mä kyllä pidän sitäkin vaihtoehtoa täysin mahdollisena, että Kekäläinen oli tulevasta kostotoimenpiteestä tietämätön ja korjasi jälkeenpäin, mitä korjattavissa oli. Siitä me ollaan täysin samaa mieltä, että Kekäläinen oli johtajana aivan omalla tasollaan Jokereitten historiassa. Tosin Kurri & Vuorinen kombo tekee tällä hetkellä jatkuvaa hyvää työtä ja voi nousta Jokereitten peräsimessä Kekäläisen ohikin.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
pystyt kuitenkin syyttämään täällä Ruutua valehtelijaksi, kun myönnät toisaalla ettet itsekään tiedä varmasti asioiden kulkua.

Taas lainaus, tarkkaan:

"En ymmärrä miksi aikuisen miehen pitää tehdä kirja jossa "paljastetaan" kaikki ja sitten valehdella suomalaisia ehkä kiinnostavimmasta asiasta. No, toki se on totta, että mitään teloitussuunnitelmaa ei ollut. Ei ollut tarkoitus teloittaa Peltosta. Mutta käskytys oli. Semir ei lähtenyt ilman käskyä telomaan Peltosta."

Sinä voit kirjoittaa omana näkemyksenäsi toki ihan mitä haluat, mutta älä kuitenkaan viitsi väärentää sitä mitä minä kirjoitin. Tuon kirjoittamani takana on helppo seistä. Nyt ja jatkossa.
 
Viimeksi muokattu:

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vaikka Ruudun osa tässä Peltosen tapauksessa oli varmastikin merkittävä, on muistettava, että HIFK:n ja Jokerien välit olivat todennäköisesti kiristyneet jo ennen Ruudun tulemista Jokereihin. Välien kiristymisen takana saattoi olla monia eri syitä, esimerkiksi se, että oman muistikuvani mukaan Jokerit on ollut HIFK:n 2011 mestaruudesta huolimatta melko selkeästi keskinäisissä kamppailuissa niskan päällä 2000-luvulla, kannattajakulttuuri muuttui vihamielisemmäksi molemmin puolin, median suhtautuminen paikallisotteluihin alkoi muuttumaan 2000-luvulla provokatiivisemmaksi, HIFK sai uuden kilpailuhaluisen johdon jne. Tämä kaikki johti siihen, että paikallisotteluista alkoi muodostua todellisia ruutitynnyreitä. Tämä näkyi kentällä pelaajien latautumisessa, fyysisessä pelissä yms. Ruutu toimi sitten sinä tarvittavana kipinänä, joka sai ihmiset kuumenemaan molemmin puolin kuitenkin suhteellisen helposti ja sitten räjähti. HIFK:n puolella ruudun tempauksiin reagoitiin paljon voimakkaammin, kuin olisi voinut kuvitella, jos ei tietäisi tilanteen taustoja molempien organisaatioiden kohdalla. Jokereiden puolella ei taas osattu lukea tilannetta ollenkaan, vaan jatkettiin vastakkainasettelun linjalla, joka sitten räjähti rumasti silmille.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Taas lainaus, tarkkaan:

"En ymmärrä miksi aikuisen miehen pitää tehdä kirja jossa "paljastetaan" kaikki ja sitten valehdella suomalaisia ehkä kiinnostavimmasta asiasta. No, toki se on totta, että mitään teloitussuunnitelmaa ei ollut. Ei ollut tarkoitus teloittaa Peltosta. Mutta käskytys oli. Semir ei lähtenyt ilman käskyä telomaan Peltosta."

Sinä voit kirjoittaa omana näkemyksenäsi toki ihan mitä haluat, mutta älä kuitenkaan viitsi väärentää sitä mitä minä kirjoitin. Tuon kirjoittamani takana on helppo seistä. Nyt ja jatkossa.

Totta, kädet pystyyn tolta osin ja muistin väärin sun tekstin, joten siinä virhe omalta puoleltani. Mutta siitä voi olla edelleenkin monta eri totuutta, oliko käskytys ja tuleva episodi tiedossa jo etukäteen Kekäläinen mukaanlukien vai oliko käskytys vain Tomekin ja SBA:n välinen pelin aikana tapahtunut asia.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Totta, kädet pystyyn tolta osin ja muistin väärin sun tekstin, joten siinä virhe omalta puoleltani. Mutta siitä voi olla edelleenkin monta eri totuutta, oliko käskytys ja tuleva episodi tiedossa jo etukäteen Kekäläinen mukaanlukien vai oliko käskytys vain Tomekin ja SBA:n välinen pelin aikana tapahtunut asia.

OK.

Ja jos vielä luet kirjoittamani Kekäläisenkin osalta, totean:

Mutta tapa miten toimittiin ja kohde mihin isku kohdistettiin, se ei uskoakseni ole Kekäläisen tiedossa ollut.

En edelleenkään usko että Kekäläinen on mitään käskyttänyt tai hänelle on kerrottu että Peltonen saa turpaansa jos... Mutta siihen uskon lujasti, että Kekäläinen oli hyvin tietoinen ihan pelkästään edelliskohtaamisen perusteella kuumenevasta tilanteesta ja Jokereilla oli lupa vastata, jos HIFK jotain tekee nyt jo klassiseksi typeryydeksi muodostuneessa ottelussa.

Itse en ole missään tilanteessa muuta todennut kuin sen, että ottelutapahtumat case Peltosen osalta perustuvat päätelmiin henkilöiden rooleista. Olen myös todennut, että niiden perusteella voi tehdä myös vääriä johtopäätöksiä.

Ainoa poikkeus on tämä: olen 100 prosenttisen varma siitä, että Semir ei valinnut Peltosta vaan se oli käskytys.

Olen myös 100 prosenttisen varma siitä, että Kekäläinen olisi halutessaan voinut laittaa JRuudun kuriin vaikkapa sen kyykkäyksen jälkeen. Itse asiassa, Kekäläinen pistiki JRuudulle ukaasin olla toistaiseksi kunnolla sen jälkeen. Ja JRuutu oli. Kunnes ei enää tarvinnut. Tässä mielessä Kekäläinen kantaa vastuunsa koska hän oli valuoden edellä Valtosta ja Lämsää mitä tulee pelaajien kunnioitukseen.

Kekäläisellä oli äärettömän vahva asema Jokereissa ja sen hän ansaitsi joka päivä johtamisellaan. Mutta ei Kekäläinenkään voinu ymmärtääkseni tietää, mihin typeryydet lopulta johtavat. Se oli hänen virheensä.
 
Viimeksi muokattu:

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Ruudun joka kaudella vähentyneiden pelillisten ansioiden ja yleistyvien hölmöjen dorkailujen takia en kaipaa miestä lainkaan, enkä muistele hyvällä, mutta Peltosen pahoinpitelyyn mies on täysin syytön.

On mielestäni varsin pikkusieluista ik. muuttaa syy-seuraus -suhde syyllinen-seuraus -suhteeksi. On siis totta että Ruutu raivostutti HIFK:n organisaation niin perinpohjaisesti, että he alkoivat yleistyvässä määrin käyttää väkivaltaa tätä kohtaan lopettaakseen kyseenalaisen käytöksen. Sillä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä sen kanssa, että Tomek passitti toisen pelaajan vastaamaan väkivaltaan väkivallalla. Semirin väkivallanteko oli Ruudun vastuusta irrallinen tapahtuma, jonka kulkuun kenelläkään muulla kuin Valtosella ja Ben-Amorilla ei ollut mahdollisuuksia vaikuttaa.

Sama asia kuin vaikka seuraava skenaario:

- @McMulligan ärsyttää @Cobol ia palstalla pari vuotta aivan helvetin väsymättömästi ja Cobol vastaa takaisin saaden silloin tällöin moderaattoreilta kakkua. Myös McMulligania rankaistaan toisinaan.

- Mä ja @sekolust ollaan McMulliganin kanssa samaa mieltä ja sekolust yllyttää mut solvaamaan Cobolia niin rumasti että hän ei saa enää ikinä unta.

Onko McMulligan syyllinen mun ja sekolustin tekoon?

(Juoni päähenkilöineen aivan täysin päästä temmattuja)
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Olisiko Valtonen voinut jatkaa Jokereiden organisaatiossa tuollaisen omavaltaisuuden jälkeen? Skenaariossasi hän käveli päävalmentajan ja Kekäläisen yli mennen tullen.

TosiFani on tässä mielestäni asian ytimessä. Jos Valtosen käskytyksellä ja Semirin teolla ei ollut ylempien tahojen siunausta, niin ainoa looginen teko Kekäläiseltä olisi ollut antaa näille molemmille kenkää, sillä niin brutaalista ja kiekkokoodiston vastaisesta ynnä seuran mainetta tahraavasta teosta oli kyse.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
TosiFani on tässä mielestäni asian ytimessä. Jos Valtosen käskytyksellä ja Semirin teolla ei ollut ylempien tahojen siunausta, niin ainoa looginen teko Kekäläiseltä olisi ollut antaa näille molemmille kenkää, sillä niin brutaalista ja kiekkokoodiston vastaisesta ynnä seuran mainetta tahraavasta teosta oli kyse.

Tuskin pelaaja lähtee tuollaisessa tilanteessa valmentajaa uhmaamaan, varsinkin kun hänet oli juuri tuohon rooliin ostettu.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuskin pelaaja lähtee tuollaisessa tilanteessa valmentajaa uhmaamaan, varsinkin kun hänet oli juuri tuohon rooliin ostettu.

Juurikin näin. Toteutustavan valinnassa olisi tosin voinut käyttää omaa päätösvaltaansa "hieman" paremmin.
Kekäläinen taas olisi potkuilla myöntänyt aivan suoraan, että organisaation hallinta olisi karannut hänen näpeistään ja kontrollifriikkinä tuskin halusi sitä mielikuvaa antaa ulospäin. Ja toisaalta, vielä vähemmän Kekäläinen olisi voinut julkisesti myöntää, että hän tiesi ja hyväksyi käskytyksen jo etukäteen. Niin tai näin, Kekäläisen tyyliin ei myöskään koskaan kuulunut yksittäisten henkilöiden heittäminen susien eteen, oli siihen syytä tai ei, vaan joukkueen edessä seisottiin aina niin hyvinä kuin huonoina hetkinä. Voidaan vaan arvailla, mutta siinä ehkä myös osasyy, miksi Valtonen ei saanut lähtöpasseja samantien.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Juurikin näin. Toteutustavan valinnassa olisi tosin voinut käyttää omaa päätösvaltaansa "hieman" paremmin.
Kekäläinen taas olisi potkuilla myöntänyt aivan suoraan, että organisaation hallinta olisi karannut hänen näpeistään ja kontrollifriikkinä tuskin halusi sitä mielikuvaa antaa ulospäin. Ja toisaalta, vielä vähemmän Kekäläinen olisi voinut julkisesti myöntää, että hän tiesi ja hyväksyi käskytyksen jo etukäteen. Niin tai näin, Kekäläisen tyyliin ei myöskään koskaan kuulunut yksittäisten henkilöiden heittäminen susien eteen, oli siihen syytä tai ei, vaan joukkueen edessä seisottiin aina niin hyvinä kuin huonoina hetkinä. Voidaan vaan arvailla, mutta siinä ehkä myös osasyy, miksi Valtonen ei saanut lähtöpasseja samantien.

Olisko Kekäläinen voinut luottaa Valtoseen tämän episodin jälkeen? Kallistun kyllä Cobolin teorian puolelle, asiasta on varmasti keskusteltu Kekäläisen ja valmennusjohdon kesken. Käytännön toteutus on tietysti jäänyt Valtosen ja viime kädessä SBA:n kontolle.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
TosiFani on tässä mielestäni asian ytimessä. Jos Valtosen käskytyksellä ja Semirin teolla ei ollut ylempien tahojen siunausta, niin ainoa looginen teko Kekäläiseltä olisi ollut antaa näille molemmille kenkää, sillä niin brutaalista ja kiekkokoodiston vastaisesta ynnä seuran mainetta tahraavasta teosta oli kyse.
Tässä on pieni epätarkkuus sen määritelmän kanssa, minkälainen johtaja Jarmo Kekäläinen oli Jokereissa. Hän johti edestä, mikä SBA-Peltonen -casen jälkiselvittelyssä tarkoittaa ns. kilpenä toimimista. Hän vastasi joukkueen ja valmentajien puolesta jokaiseen kysymykseen valtavalla auktoriteetilla ja piti huolen, ettei yksikään päivittäiseen pelilliseen tekemiseen osallistuva joutunut vaivaamaan päätään tapahtuneella yhtään enempää kuin oli aivan pakko. Kekäläisen selkeä ykkösprioriteetti oli joukkueen suoritus kentällä, ja tätä tavoitetta olisi vahingoittanut suuresti, jos juuri kauden kynnyksellä olisi alettu antaa potkuja pelaajille tai valmentajille. Kekäläinenhän totesi heti, että kurinpitoelimet saavat vapaasti käsitellä tapahtuneen kantiltaan, ja Jokerit tekee asiasta sisäisen selvityksen. Ja näin myös tapahtui.

Se, että Kekäläinen sulki joukkueen pahoinpitelykeskustelun ulkopuolelle (siis ulkopuoliseksi subjektiksi) auttoi päätavoitteessa, eli valmistautumisessa kauteen. Jokerit sai ensimmäisessä matsissa dunkkuun mutta sen jälkeen alkoi hiljattainen nousu kohti loistavia peliesityksiä ja runkosarjan voittoa.

Ajatellaan asiaa toisin perin: Jos Kekäläinen olisi antanut kenkää Semirille ja Valtoselle, hän olisi paitsi avoimesti myöntänyt, että Jokereiden toiminta ei ollut enää hänen hallussaan (kuten @McMulligan hyvin esittää), myös repinyt joukkueen rikki sisältä ja asettanut syyllisyyden viitan joukkueen päälle. Kekäläinen ei ollut tällainen johtaja.
 

ss74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jokerit FC
Kirjan ilmestymisen myötä Rudi on taas otsikoissa.

Tämä pisti miettimään omaa suhtautumistaan kaveriin. Rudi on minulle niitä harvoja jullitaustaisia pelaajia jotka ovat onnistuneet häivyttämään jullileiman. Tähän vaikutti aika paljon pitkä ura NHL:ssä missä leima haaleni ja oli todella viihdyttävä pelaaja.

En tosiaan hyppinyt onnesta kuullessani Rudin siirtymisestä rakkaaseen narripaitaan. Aika nopeasti Rudi sai kuitenkin naapurioraganisaation, niin sekaisin ettei siitä voinut olla pitämättä. Valitettavasti asuin ulkomailla, kun Rudi keräili piilolinssejään jään pinnasta ja en ollut paikanpäällä katsomassa em. näytöstä. Ainakin ulkomaillta otiskoita seuraten oli viihdyttävää ja mikä parasta naapurit kihisivät raivosta.

Ulkomailta kotimaahan takaisin muuttaessani homma jatkui entisellään. Naapuriorganisaatio sekaisin ja Rudi tarjosi viihdettä. Välillä homma meni totaalisen yli ja jäänpinnassa makailua sai välillä hävetä. Parhaimillaan Rudi oli hämmennyksen lisäksi mies paikallaan ja iski byyrin, jos toisenkin. Etenkin rankkareissa kaveri laittoi kovalla %-luvulla kiekkoa sisään. Mitään tilastoja en tästä pitänyt, mutta ainakin itselleni jäi tälläinen fiilis.

Viimeinen liigakausi oli aika ikävä kaikinpuolin ja Rudin viimeisiksi saavutuksiksi jäi Gilliesin kuumentaminen. Jo harkkamatseissa nähty gorillakävely ei unohdu ikinä.

Kokonaisuutena Rudi on jäi mulle kaikinpuolin positiiviseksi kokemukseksi Jokerit paidassa. Näitä sanoja ei ole tullut entisistä julleista kovin usein sanottua.
 

syndi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, HJK-Hockey, NHL
Kiitos @ss74 ulostulosta. Olen huojentunut, että en ole ainoa Rudista pitänyt.

Kyllähän Rudi parhaimillaan käytti erittäin hyvin rooliaan joukkueen hyväksi, se joka väittää muuta valehtelee.

Muistan kyllä muutaman ottelun, jossa Rudin panos vastustajaa kuumentamalla ratkaisi meille voiton. Pääosin arvostan Rudin panosta.
 

Gemondo

Jäsen
Kiitos @ss74 ulostulosta. Olen huojentunut, että en ole ainoa Rudista pitänyt.

Et todellakaa ollut ainoa. Ainakin minä olen ihan avoimesti täälläkin kertonut alusta asti että Ruutu oli yksi minun suosikkijääkiekkoilijoista kautta-aikain, joten olin äärimmäisen iloinen sinä päivänä kun kuulin Ruudun Jokeripestistä. Muistan muuten tuon kyseisen hetken edelleenkin kirkkaasti vuodelta 2011 kun siitä ensimmäisen kerran kuulin. Sama juttu Omarkin sopimuksen julkistamisen kanssa, harmi kun nämä kaksi kaveria ei ikinä pelanneet samaan aikaan Jokereissa.
 
Suosikkijoukkue
Leijonat, Jokerit
Ruudusta pidin minäkin ja kirja tulee varmasti ostettua. Kyllähän Jarkko aiheutti tahtomattaankin paljon hämminkiä, ja itsekin pääsin osalliseksi siitä. Eräässä pelissä Hartwallin vessassa joku Jokerifani huomasi Ruutu-fanipaitani ja tuli vähän haastamaan riitaa ja mäkättämään Ruudun ekan erän kaksiminuuttisesta. Käännyin katsomaan kyseistä tyyppiä ja nauroin ihan hyväntahtoisesti ja sovittelevasti, että parempi kuin ei mennä näihin asioihin. Siinä samassa hetkessä tämä tyyppi tajusi, että oli minua päätä lyhyempi, paljon nuorempi, istui katsomossa ihan minun vieressäni, ja että sanomiseni saattoi ottaa myös uhkauksena (mikä ei ollut todellakaan tarkoitus). Tyyppi oli ihan hiljaa koko loppupelin ajan, ja ai että nautin, kun Rudi ratkaisi pelin hankkimalla rangaistuslaukauksen jonka myös upotti sisään.

Ymmärrän toki ihmisiä, jotka eivät arvosta Ruutua jääkiekkoilijana ja Jokerina. Mielipiteet jakava kaveri. Mutta myöntäkää pois, provosoiminen vaatii myös luonnetta.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vaikka ihan jokaisesta Ruudun tempusta en Jokereissa pitänyt, niin jäi miehestä paljon hyviäkin muistoja. Maajoukkueessa olen digannut aina lähes kaikista pelaajista taustasta huolimatta ja arvostan jokaista pelaajaa, oli sitten millainen HIFK-tausta tahansa. Kirja tuli ostettua eilen ja on muuten äärimmäisen mielenkiintoista luettavaa. Teksti on nopeasti etenevää ja suoraviivaista. Muutaman ensimmäisen kappaleen jälkeen voin antaa jo lukusuosituksen.
 

dexter__35

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks, sekä paikalliset.
Kirja tuli ostettua eilen ja on muuten äärimmäisen mielenkiintoista luettavaa. Teksti on nopeasti etenevää ja suoraviivaista. Muutaman ensimmäisen kappaleen jälkeen voin antaa jo lukusuosituksen.
Tuli kanssa eilen saatua loppuun, niin todella hyvä kirja!
 

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ostin kirjan ja yllätys yllätys, aloitin Ruudun vikasta NHL-kaudesta ja siirrosta Jokereihin. Kannattaa lukea vaikkei miehestä meidän paidassa tai missään paidassa diggaisikaan.
Jullifanit nyt varmaan vetävät noista Jokeri-vuosien aikaisista IFK:n dissauksista 25 kilon hernesäkkejä nenäänsä mut mitä sit?
 

Zero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool ja Jokerit. Ja Jukurit nyt mökin takia.
En arvostanut sitä suuntaa mihin Jokereita vietiin viimeisinä liigavuosina, sillä minusta se oli kummallista HIFK-matkimista. Peltosen telominen oli minulle karmea paikka, joka minusta poisti moraalisen ylemmyytemme, joka oli tullut taitopelin myötä ja HIFKin Lähteenmäen hunsvottitoiminnasta. J Ruutu edusti minulle tätä "ei tyylillä väliä kunhan myy, eikä edes menestyksellä"

Sanottuani tämän, varmaan ostan/luen jossain vaiheessa. Ja laitan kädet kyynärpäitä ristiin kiitoksena, että KHLn Jokerit on taas mun Jokerit - henkeäsalpaavan taitava, taisteleva ja logolle pelaava: tätä olen halunnut, tätä kannatan. Jos tuo muutos takaisin vaati KHLn, niin olkoon niin.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Tuossa kirjassa tulee aika hyvin esiin se, kuinka HIFK-aikoina Rudin pelityyliä käytettiin epäröimättä hyödyksi vastustajan henkisessä ja fyysisessä musertamisessa. Ja sitten myöhemmin kun hän käytti sitä tyylia HIFKiä vastaan, otettiinkin hirvittävä marttyyriasenne ja mediassa itkettiin että "aina noi Jokerit kiusaa."
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös