Jarkko Ruutu – Jokeri

  • 994 616
  • 3 184

Zero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool ja Jokerit. Ja Jukurit nyt mökin takia.
Kaksijakoiset fiilikset olisi Ruudun jatkosta. Toisaalta hävetti seurata hänen pelleilyjään ja säälittäviä yrityksiä ärsyttää vastustajia.

Mutta, ensi kaudella pelataan KHL:ää. Materiaalin täytyy olla laaja, lisäksi uskon, että Liigassa pelaajat oppivat Jarkon temput ja oppivat olemaan reagoimatta niihin. Venäjällä Jarkko pääsisi taas aloittamaan lähes puhtaalta pöydältä ja slaavilainen veri kiehunee hieman helpommin. Eli ei minua haittaa, jos Jake jatkaa.

Toisalta mä en välttämättä haluaisi olla se tähtihyökkääjä Ruudun joukkueessa, jos slaavilainen veri kuohahtaa. Vois meinaan olla meikänkin pää aika kiinnostava kohde sen jälkeen.
 

DefenceX

Jäsen
Yhtä hyvin nelosketju voi pelata kahdella hyökkääjälle, kun Ruutu lähtee kuitenkin puolessa välissä vaihtoa jäähyboksiin istumaan. Toisaalta, mä oon ihan valmis pieneen tasonlaskuunkin (mihin en usko) Ruudun korvaajan kohdalla, jos se tarkoittaa sitä, ettei tarvii noita naurettavia temppuja enää katsella.

Et taida ajatella asiaa järjellä, vaan tunteella? Jarkko Ruutu pelasi tällä kaudella 51 ottelua, joissa syntyi varsin mukavat tehot 11+10. Tämän lisäksi miehellä on joukkueen paras plusmiinustilasto, joka on +17. Jäähyminuutteja Ruutu keräsi yllättävän vähän, sillä minuutteja kertyi ainoastaan 86, joista neljä oli käytösrangaistuksia (4x10min).

Lisäksi Ruutu on loistava alivoimapelaaja ja vielä parempi kuumentamaan vastustajan tähtipelaajia, joka varmasti korostuu Venäjällä, kun tunnetusti venäläisillä hermot menee nopeammin. Eikä sovi unohtaa sitä seikkaa, että Ruutu on yksi joukkueen parhaista rankkareiden ampujista, ellei jopa paras.

Itse ottaisin ehdottomasti mukaan myös tulevalle kaudelle, vaikka ikää alkaa jo olemaankin!
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Et taida ajatella asiaa järjellä, vaan tunteella? Jarkko Ruutu pelasi tällä kaudella 51 ottelua, joissa syntyi varsin mukavat tehot 11+10. Tämän lisäksi miehellä on joukkueen paras plusmiinustilasto, joka on +17. Jäähyminuutteja Ruutu keräsi yllättävän vähän, sillä minuutteja kertyi ainoastaan 86, joista neljä oli käytösrangaistuksia (4x10min).

Lisäksi Ruutu on loistava alivoimapelaaja ja vielä parempi kuumentamaan vastustajan tähtipelaajia, joka varmasti korostuu Venäjällä, kun tunnetusti venäläisillä hermot menee nopeammin. Eikä sovi unohtaa sitä seikkaa, että Ruutu on yksi joukkueen parhaista rankkareiden ampujista, ellei jopa paras.

Itse ottaisin ehdottomasti mukaan myös tulevalle kaudelle, vaikka ikää alkaa jo olemaankin!

Kirjoitin tossa myöhemmin toisen viestinkin aiheesta missä mainitsin Ruudun olevan kyllä hyvä ja hyödyllinen pelaaja joukkueelle sille päälle sattuessaan. Mutta Ruudun hyvien puolien mukana tulee myös se pimeä puoli, mikä vaan on osa pakettia, hyväksyi sen tai ei. Kyllä mä sen oon yrittänyt hiljaa hyväksyä, mutta nyt kun sopimus umpeutui, niin pääsi pieni helpotuksen huokaus, kun enää ei toivottavasti tarvitse katsella sitä touhua. Jos Ruudusta sais pelkät hyvät puolet, niin pistäisin sopimuksen nenän eteen välittömästi. Tunteella tässä mennään hyvin paljonkin Ruudun suhteen, kun en vaan jaksa katsoa ja kokea sitä häpeäntunnetta mitä Ruudun naurettavat temput aiheuttaa. Jo runkosarjan loppupään Pelicans ja Kärpät kotipelit menevät hyvinä esimerkkeinä siitä puolesta mitä ei jää sekuntiakaan ikävä ja miksi Ruutu ei mun joukkueeseen mahtuisi, jos itse vain pääsisin päättämään. Mutta kun mä en siitä asiasta saa päättää...
 

gcz_

Jäsen
Suosikkijoukkue
JHC, NYI, Suomen NATO-jäsenyys
Ruudun ura Jokereissa on ollut selvässä laskusuhdanteessa, enkä usko, että luistin kulkee enää ensi kaudella KHL:n edellyttämään tahtiin. Toissa kauden Ruudusta olisi ehkä voinut olla jotain pelillistä hyöytyä, mutta nykyisestä ei.

Toki Ruutu on myös vastenmielinen pelle, joten siinäkin suhteessa ihan kiva, jos ei jatka.
 

Remontoire

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Jotkut tuntuvat tämän ketjun perusteella edelleenkin toivovan, että Jarkko "parantaisi tapansa". Eiköhän se nyt ole näiden viime kausien aikana käynyt jo selväksi kaikkein puusilmäisimmällekin fanille, että Jarkko Ruudusta ei ole saatavilla hölmöilyvapaata versiota. Ruutu on pelaaja, joka silloin tällöin tekee ratkaisevan taistelumaalin, mutta suurin piirtein koko muun ajan vetää seuraidentiteettiä ja Jokeri-logoa lokaan pelleilyillään.

Mun arvomaailmassani Ruudusta aiheutuva haitta on kertaluokkaa hyötyä suurempi. Tuota sähläämistä olen ajoittain myötähäpeän tuntein nyt seurannut kolmen kauden ajan. Ruutua olen pitkin hampain sietänyt sillä verukkeella, että mieluummin katselen häntä kuumentamassa vastustajaa kuin omia pelaajiamme.

Nyt, kun Ruudun sopimus on katkolla, on aika katkaista mätä oksa ja palata ensi kaudella siihen oikeaan Jokeri-identiteettiin, johon kuuluu olla kentällä oltaessa sopivalla tavalla pirullinen mutta ei kusipäinen. Tuohon muottiin ei Jarkko sovellu.

Jarkon suurin Jokeriaikainen meriitti minun silmissäni on pelin ulkopuolinen: Kuningas Karlssonin hommaaminen työsulku-Jokereihin. Siitä sentään kiitos.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Kyllä J. Ruutu pelaajana alkaa olemaan nähty. Varmaan voisi vielä jotenkuten kauden verran roikkua mukana, mutta epäilen että tiedostaa tilanteen itsekin ja hakee siksi 2v. sopimusta jonnekin.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Jarkko Ruutu; Erkka Westerlundin monivuotinen luottopelaaja. Vaikea uskoa, että Jarkon pelit Jokereissa on pelattu, varsinkin näin EW:n paluun myötä. Veikkaan sopparia mallilla 1+1 järkeveillä optioilla.

Äärimmäisen kokeneesta Jarkko Ruudusta on ehdottomasti apua KHL:ssä, varsinkin Erkan luotsaamassa jengissä.
 

EDDIE C

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi (sympatiat Ruotsille)
Jarkko Ruutu; Erkka Westerlundin monivuotinen luottopelaaja. Vaikea uskoa, että Jarkon pelit Jokereissa on pelattu, varsinkin näin EW:n paluun myötä. Veikkaan sopparia mallilla 1+1 järkeveillä optioilla.

Äärimmäisen kokeneesta Jarkko Ruudusta on ehdottomasti apua KHL:ssä, varsinkin Erkan luotsaamassa jengissä.

Jos Pirkko löytää itsestään Jarkon kelpaa mun mielestä vielä ensi kaudeksi Jokereihin.
Mutta enpä tiedä voisiko se nolo hölmöily loppua.
Khl:ssä voisi kyllä tapellakin, ainakin vieraspeleissä pelkäämättä pelikieltoja tai rosista.
Siinä sarjassa voi tulla helpommin käkättimeen Jarkon tyylisille pelaajille, kun siitä myllystä ei seuraa kun 5 min. Jäähy.
 

Mats Sundin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Wild, Erik Haula
Jos Pirkko löytää itsestään Jarkon kelpaa mun mielestä vielä ensi kaudeksi Jokereihin.
Mutta enpä tiedä voisiko se nolo hölmöily loppua.
Khl:ssä voisi kyllä tapellakin, ainakin vieraspeleissä pelkäämättä pelikieltoja tai rosista.
Siinä sarjassa voi tulla helpommin käkättimeen Jarkon tyylisille pelaajille, kun siitä myllystä ei seuraa kun 5 min. Jäähy.

Jos kaveri on käytännössä koko uransa vetänyt tota hölmöilyä niin tuskin se khl:ssä sitä lopeta. Eikä Ruutu olisi yli 600 ottelun änäripelaaja ilman sen omaa tyyliä.
Ja mitä tuohon tappelemiseen tulee, niin tuskin se turpiin saaminen pelota yhtään sen enempää khl:ssä kuin nhl:ssä.

Huvittavaa muuten kun Jarkkoa on vuosien varrella haukuttu aina nössöksi kun ei uskalla pudottaa hanskojaan ja pelkää tapella yms. Kaveri on kumminkin semmoset 40 myllyä ottanun nhl:ssä ja samaa sikailua siellä harrastanut. Jarkkoa varmaan pelottaa tosi paljon kaiken maailman Keräset ja Virtaset ja muut matti meikäläiset sm liigasta.
 

EDDIE C

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi (sympatiat Ruotsille)
Jos kaveri on käytännössä koko uransa vetänyt tota hölmöilyä niin tuskin se khl:ssä sitä lopeta. Eikä Ruutu olisi yli 600 ottelun änäripelaaja ilman sen omaa tyyliä.
Ja mitä tuohon tappelemiseen tulee, niin tuskin se turpiin saaminen pelota yhtään sen enempää khl:ssä kuin nhl:ssä.

Huvittavaa muuten kun Jarkkoa on vuosien varrella haukuttu aina nössöksi kun ei uskalla pudottaa hanskojaan ja pelkää tapella yms. Kaveri on kumminkin semmoset 40 myllyä ottanun nhl:ssä ja samaa sikailua siellä harrastanut. Jarkkoa varmaan pelottaa tosi paljon kaiken maailman Keräset ja Virtaset ja muut matti meikäläiset sm liigasta.

Ei se NHL:ssä pelleillyt tällä tavalla ja tappeli hyvällä menestyksellä monta kertaa.
Tarkoitin vanhan NHL Jarkon löytymisellä sitä että ärsyttää ja tappelee välillä kun ei tule sitä pelikieltoa myllyistä.
Ruutu puri kerran ja kamppasi Phaneufin, mutta ei todellakaan pelleillyt
Kuten nyt Jokereissa ja
edellisellä ifk vierailulla.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei se NHL:ssä pelleillyt tällä tavalla ja tappeli hyvällä menestyksellä monta kertaa.
Tarkoitin vanhan NHL Jarkon löytymisellä sitä että ärsyttää ja tappelee välillä kun ei tule sitä pelikieltoa myllyistä.
Ruutu puri kerran ja kamppasi Phaneufin, mutta ei todellakaan pelleillyt
Kuten nyt Jokereissa ja
edellisellä ifk vierailulla.

Nää on kyllä hauskoja "palstatotuuksia" ettei Ruutu NHL:ssä sikaillut ja pelleillyt. Kyllä se vaan sielläkin oli varsin usein täysin sitä samaa showta kuin täälläkin. Sattumalta tuli juuri viikonloppuna yhden pitkän ajan Pens-fanin kanssa juteltua hyvä tovi Ruudusta ja aivan samat kommentit käytännössä, kuin mitä täällä on saanut nähdä ja kuulla Ruudusta. Juurikin tota todella harmaalla alueella kulkemista (vai pitäiskö sanoa mustalla..) ja usein sen härskiä ylittämistä ja säännöistä piittaamattomuutta. Sitä se oli aika pitkälti koko Pens-aika ainakin ja esimerkiksi Matt Cooket sun muut ei pääse siellä rottailussaan lähellekään Ruutua. Ja samaan aikaan Ruutu oli tietenkin kaverin ja sen faijansa yksi suurimmista suosikeista. Tota se on samaa puuhaa harrastanut vajaa 20 vuotta, niin tuskinpa se pimeä puoli sieltä tulee enää mihinkään poistumaan. Se on pelkkää toiveajattelua. Ja varsinkin noi puheet jostain uskaltamisista on aivan paskapuhetta. KHL:ssä ei löydy yhtään sen kovempia kavereita kaitsemaan kanssapelaajiaan kuin NHL:ssä, eikä se siellä tuntunut olevan minkäänlainen rajoite. Mitkään kolmen tappelun JonneVirtaset ei varmasti aiheuta yhtään ylimääräsiä sydämentykytyksiä.

Jatkakoon kuitenkin mun puolesta sikailujaan vaikka naapurin punaisissa.
 

EDDIE C

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi (sympatiat Ruotsille)
Olen vaan tv:stä nähnyt niitä ruudun NHL pelejä, enkä ole näitä kyykkäyksiä, piilolinssin etsimisiä tai joka pelissä tapahtuvia kuolemisia tai muuta jatkuvaa perseilyä nähnyt koko NHL aikana yhtä monta kertaa kuin näinä jokerikausina.
Tietysti tuli nähtyä vain muutama kymmen näistä peleistä kokonaan.
Myllyjä oli kyllä enemmän kuin Jokereissa (1).
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jatkakoon kuitenkin mun puolesta sikailujaan vaikka naapurin punaisissa.

Eiköhän Ruudun pelit ole tässä liigassa pelatut ja hyvä niin. Kun katsoi sitä taannoista Kärpät-matsia ja niitä tempauksia, mietin että mitähän tuolla oikein tavoitellaan ja toisaalta, mitä sillä saavutetaan. Ruudun osalta vastaus on helppo jälkimmäisen osalta - tuolla pelleilyllä saavutetaan häviämistä. Mies on todennäköisesti ehtinyt häviämään suomalaisista jääkiekkoilijoista lähes eniten ja nimenomaan hävinnyt niitä tärkeitä otteluita. No, sehän riippuu siitä mitä kukin tavoittelee.

Ja selvyyden vuoksi, tällä kommentilla ei ole mitään tekemistä miehen kolmen edellisen kauden seuran kanssa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ruutu olisi varmasti hyvä vahvistus KHL-Jokereille alempiin kenttiin ja alivoimalla. Epäilen vaan hänen halukkuuttaan lähteä painimaan ja tappelemaan KHL:n kova naamojen kanssa. Tuskin hän saisi heilutella hanskojaan rauhassa ja naureskella, eiköhän hänet haettaisi useampaan kertaan väkisin vastaamaan eleistään.
 

faro

Jäsen
Ruutu olisi varmasti hyvä vahvistus KHL-Jokereille alempiin kenttiin ja alivoimalla. Epäilen vaan hänen halukkuuttaan lähteä painimaan ja tappelemaan KHL:n kova naamojen kanssa. Tuskin hän saisi heilutella hanskojaan rauhassa ja naureskella, eiköhän hänet haettaisi useampaan kertaan väkisin vastaamaan eleistään.

Sitähän Hifk:ssa vuoroin yrittivät Melartit ja Gilliesit, mutta ei se vaan onnistu, jos Jarkko ei halua. Sitten tulee näitä yksipuolisia päällekarkauksia, joissa Jokerit hyötyy saamalla ylivoimaa ja vastustajan pasmat sekaisin. Jarkko tappelee, jos häntä huvittaa. Ei se tulisi muuttumaan mitenkään.
 

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ruutu olisi varmasti hyvä vahvistus KHL-Jokereille alempiin kenttiin ja alivoimalla. Epäilen vaan hänen halukkuuttaan lähteä painimaan ja tappelemaan KHL:n kova naamojen kanssa. Tuskin hän saisi heilutella hanskojaan rauhassa ja naureskella, eiköhän hänet haettaisi useampaan kertaan väkisin vastaamaan eleistään.

Pelasihan Ruutu yli kymmenen vuotta maailman pelätyimpiä kovanaamoja vastaan NHL:ssä, jossa hänellä oli vähintään yhtä suuri rotan maine kuin täällä Suomessakin.

Ikävä tuottaa kaikille Ruudun vihaajille pettymys, mutta ei taida tästä maailmasta sellaista mörköä löytyä jota Ruutu pelkäisi.
 

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
Ikävä tuottaa kaikille Ruudun vihaajille pettymys, mutta ei taida tästä maailmasta sellaista mörköä löytyä jota Ruutu pelkäisi.

Tais olla kyse siitä, että jaksaako Jarkko enää tuolle tielle lähteä. Eiköhän ne tarvittavat gooneilut oo jo silloin nuorena hoidettu, ei vanha mies varmasti jaksa enää turpaansa ottaa.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ikävä tuottaa kaikille Ruudun vihaajille pettymys, mutta ei taida tästä maailmasta sellaista mörköä löytyä jota Ruutu pelkäisi.

Ei Ruutua tarvitse pelotella. Omaa lääkettä sille pitää syöttää. Tätä ei mm. HIFK tajunnut ikinä. Esim Miika Lahti laittoi kerran ihan kunnolla Rudille jauhot suuhun eikä siinä ollut tippaakaan pelkoa mukana. Jarkon pelihän sekoaa täydellisesti kun häntä ei noteerata vaan tarjotaan samaa lääkettä takaisin.
 

kaspeerk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Pittsburgh
Ei Liigan säännötkään tappeluiden kannalla ollut. Olisi Ruudusta kyllä hyötyä KHL:ssä vielä ja ottaisin hänet mukaan pimeästä puolesta huolimatta. KHL:ssä kuitenkin sikailusta saa turpiinsa nopeammin kuin Liigassa, minkä luulisi myös vaikuttavan pelaamiseen.

Tiedä tosin lähtisikö Rudi enää pelaamaan KHL:ää kun ikää alkaa olla reilusti mittarissa ja perheessäkin se pieni lapsi.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Jatkakoon kuitenkin mun puolesta sikailujaan vaikka naapurin punaisissa.

Hyvin lähellä sopimustahan JRuutu naapuriin on. Toinen vaihtoehto on Liigassa Blues. Jokereissa JRuutu ei jatka, luojan kiitos. Sikäli jos HIFK on JRuudun uusvanha koti, takit kääntyvät jälleen salamana: Ruutu on oikeasti parasta mitä tuolla rahalla liigaan saa ja kuuleman mukaan Ruutu pelaa HIFK:ssa kunniasta ja rakkaudesta seuraan ilman merkittävää rahallista korvausta.
 

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tiedä tosin lähtisikö Rudi enää pelaamaan KHL:ää kun ikää alkaa olla reilusti mittarissa ja perheessäkin se pieni lapsi.

Niin, ja sen lisäksi niille tuli vielä vauva. On siinä vaimolla kestämistä.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Hyvin lähellä sopimustahan JRuutu naapuriin on. Toinen vaihtoehto on Liigassa Blues. Jokereissa JRuutu ei jatka, luojan kiitos. Sikäli jos HIFK on JRuudun uusvanha koti, takit kääntyvät jälleen salamana: Ruutu on oikeasti parasta mitä tuolla rahalla liigaan saa ja kuuleman mukaan Ruutu pelaa HIFK:ssa kunniasta ilman rahallista korvausta.
Tästä hetkestä lähtien suurin toive mun elämässäni on se, että Rudi tekisi sopparin naapuriin. Haluan nähdä miten siellä tämä siirto perusteltaisiin, kun ensin on kolme vuotta haukuttu äijää maanrakoon ja kiitelty luojaa, etteivät kovasta yrityksestä huolimatta Rudia saaneet takaisin kotiinsa kalasteltua. Siitä keskustelusta riittäisi hupia pitkälle talveen ja varmaan seuraavaan kevääseenkin.

Hoida homma Nybari!
 

Groozie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit FC
Hyvin lähellä sopimustahan JRuutu naapuriin on. Toinen vaihtoehto on Liigassa Blues. Jokereissa JRuutu ei jatka, luojan kiitos. Sikäli jos HIFK on JRuudun uusvanha koti, takit kääntyvät jälleen salamana: Ruutu on oikeasti parasta mitä tuolla rahalla liigaan saa ja kuuleman mukaan Ruutu pelaa HIFK:ssa kunniasta ja rakkaudesta seuraan ilman merkittävää rahallista korvausta.

Niin huikeaa kuin naapurien takinkäännön seuraaminen olisikin, niin eihän tämä voi pitää paikkaansa. Toimistohommiahan Rudille on meiltä luvattu. Osaomistajakin, pelaa Suomessa vain Jokereissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös