Janne Ojanen SM-liigan kaikkien aikojen pistelingoksi!

  • 114 555
  • 485

Conroy#22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tärpätti, Southeast Division Champions
Viimeksi muokattu:

jh1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampere Saints
Kyllähän nuo Janne huudot ois pitänyt lähteä Tapparan fani nurkkauksesta. Sieltä se olis tarttunut koko halliin. Aika jännä jos pääs unohdumaan! Itse en paikalla ollut, mutta luin täältä että pelin jälkeen viimenen jätkä joka poistui kaukalosta oli Ville Nieminen. Hienoa että Ville siellä oli, mutta kyllä fanien ois huudollaan pitänyt varmistaa, että myös Ojanen siellä luistelisi...

Väittäisin kyllä kuulleeni että fanikatsomossa huudettiin pelin jälkeen "Kiitos Janne", tosin ei se huuto kyllä pitkille sivuille enää siinä yleisessä harmistuksessa levinnyt. Janne poistui kentältä nopeasti tuon jälkeen liikuttuneen näköisenä. (itse olin pelin jälkeen kyttäämässä kameran kanssa Jannea pukukoppikäytävän yläpuolella)

Eihän tuo siltikään mikään tyylipuhdassuoritus meiltä kannattajilta ollut, mutta olen varma että Janne tietää mitä hän meille kannattajille merkinnyt. (Ja hyvästeltiinhän Janne kunnolla jo pari vuotta sitten pronssipelin jälkeen)
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Suuri osa katsojista poistui välittömästi katsomosta kun KalPa teki maalin, ymmärrettävä reaktio kun kausi päättyy äkkikuolemaan. Eiköhän siinä Jannella itselläänkin ollut päälimmäisenä tunteena pettymys ottelusarjatappioon eivätkä mitkään jäähyväiset yleisölle.

Tästä syystä myös turha verrata Modanoon koska Dallasin kausi päättyy runkosarjaan eikä mahdollisuuksia playoffeihin ole enää hetkeen ollut. Eihän tuossa pelissä kannattajilla oikein muuta seurattavaa ollutkaan kuin kahden seuraikonin viimeinen peli tähtipaidassa.
 

Wrathchild

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Detroit Red Wings
Totta kyllä tuokin että, ottelun tärkeys ja se että ottelu oli tiukka teki tämän osaltaan vaikeaksi. Eri asia jos peli olisi ollut selvä jompaan kumpaan suuntaan, niin olisi voinut viritellä lauluja paremmin. Onhan vielä paidan nosto tilaisuus edessä tulevaisuudessa. Eiköhän se herätä koko hallin kun sen aika on. :)
 
Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA
Niin kauan kuin Janne ei ole sanonut ennen "viimeistä" peliä jotta tämä on viimeinen peli, on aivan turha märehtiä mistään läksiäis-kukitus-keinutuoli-taputuksista. Mikäli Janne haluaa tehdä sen näin, kuten epäilen, niin kaikki kunnia hänen vaatimattomuudelleen. Suuren Kapteenin tyylille sopiva poistuminen.

Mitä tulee mahdolliseen jatkamiseen, niin minä todellakin toivon jotta Janne jatkaa vielä yhden kauden, sillä sentteriosastomme tulee ehdottomasti tarvitsemaan hänen panostaan ensi kaudella.
 

ultras

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara Tampere
Mitä tulee mahdolliseen jatkamiseen, niin minä todellakin toivon jotta Janne jatkaa vielä yhden kauden, sillä sentteriosastomme tulee ehdottomasti tarvitsemaan hänen panostaan ensi kaudella.

Nyt todellakin olen eri mieltä. Kyllä nyt on korkea aika Jannen astua sivuun ja hän tietää sen itsekin. Asia on kuitenkin niin että onhan se jollain lailla helpotus että Janne lopettaa ja osataan alkaa sitä joukkuetta rakentamaan puhtaasti siten että Ojanen on poissa ja häneen ei voi laskea kauden alussa eikä kesken kauden.
 

Loktev

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Se että Janne pääsi livahtamaan eläkkeelle ilman suurempia juhlallisuuksia tarkoittanee sitä että paita numero 8 hilataan Hakametsän kattoon jo ensi kaudella! Kyllä Tappara-fanit silloinkin vielä voivat huutaa Jannen nimeä.
 

PJx

Jäsen
Se että Janne pääsi livahtamaan eläkkeelle ilman suurempia juhlallisuuksia tarkoittanee sitä että paita numero 8 hilataan Hakametsän kattoon jo ensi kaudella!
Sitä ennen juhlakalun on on kuitenkin suljettava se viimeinenkin takaportti erityisesti mentaalisella tasolla.

Osa kavereista tekee lopettamispäätöksen hyvissä ajoinja pelaa hyvillä mielin uransa loppuun. Näitä kavereita on helppo juhlia. Osa tekee lopullisen päätöksen vasta "kesäreeneihin" ryhdyttäessä, jos silloinkaan (esim. Selänne), ja juhlallisuuksia ei parane liikaa suunnitella...
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Keväällä 2008 Ilveksen kausi päättyi jatkoaikatappioon Kärppiä vastaan kuudennessa puolivälieräottelussa. Täpötäysi Hakametsä ei painunut parkkipaikalle, vaan jäi huutamaan Raipen nimeä sekä pettymyksen että liikutuksen kyyneleet silmissään. Toisinaan on aika kivaa olla ilvesläinen.

Kiitoksia Jannelle hienosta urasta.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Keväällä 2008 Ilveksen kausi päättyi jatkoaikatappioon Kärppiä vastaan kuudennessa puolivälieräottelussa. Täpötäysi Hakametsä ei painunut parkkipaikalle, vaan jäi huutamaan Raipen nimeä sekä pettymyksen että liikutuksen kyyneleet silmissään. Toisinaan on aika kivaa olla ilvesläinen.

Kiitoksia Jannelle hienosta urasta.

Joo, täytyy kuitenkin muistaa että noita Raipen kekkereitä vietettiin kyllästymiseen asti ennen sitä joten se oli kaikkien tiedossa jo kauan aiemmin. Se vaan kuitenkin on niin että se on Tapparan mies joka pysyy erään tilaston YKKÖSENÄ aika kauan johon ei yksikään naapuriseuran ukko pysty allekirjoittaneen elinaikana eikä pystynyt ennen sitäkään.
 

arska89

Jäsen
Suosikkijoukkue
MansePP
Täällä on jo hyvästelty Janne. Tapparan kotisivulta en ole löytänyt yhtään juttua Ojasen lopettamisesta. Olinko huolimaton vai olenko oikeassa? No joka tapauksessa hieno ura Janne Ojaselta. Ja jos jaksaa jatkaa ja kykenee jatkamaan, niin näytän vihreää valoa.
 

NiksuP

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, Travis Zajac, Jukka Peltola
En oikein löytänyt tälle sopivaa ketjua mutta ajattelin laittaa tänne.


Tappara jäädyttää Janne Ojasen käyttämän pelinumeron #8.

Viime kauteen mittavan, huikean ja ällistyttävän peliuransa lopettanut pitkäaikainen Tappara-kapteeni saa kokea sen kunnian, jota ei kaikille suoda. Ojasen käyttämä pelinumero, #8, hinataan Hakametsän kattoon Tapparan ensimmäisessä kotiottelussa 18.9 KalPaa vastaan. Ojasella on hallussaan SM-Liigan kaikkien aikojen piste-ennätys, kuten myös kaikkien aikojen syöttöennätys. Näin ollen hänellä on samalla hallussaan monia Tapparan seurahistorian keskeisiä ennätyksiä. Esimerkiksi eniten SM-Liiga kausia (20), eniten otteluita (878, 3. eniten koko liigassa) ja monia muita pienempiä ennätyksiä.
Ojasen paidan jäädytys on vasta viides Tapparan jäädyttävä numero. Aiemmin tämän kunnian ovat saaneet kokea Kalevi Numminen #2, Pekka Marjamäki #3, Timo Jutila #7 ja Timo Susi #10. Nyt tähän listaan liitetään Janne Ojanen #8.

Itseni henkilökohtaisella mittarilla arvostan Ojasen peliuran huikean korkealle, ja tiesihän tämän, että tulee tapahtumaan. Arvostan jäädytystä todella paljon.
 

Wrathchild

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Detroit Red Wings
Miksi suomessa hätäillään noitten paidan nostojen kanssa? Minusta olisi hienompaa jos paita nousisi aikasintaan parin vuoden jälkeen lopettamisesta.. Mitä jos tekee Hasekit, ja palaakin johonkin sarjaan? Vaikka nyt Ojanen tuskin missään pelaa enää ikänä, mutta ei sillä pitäs silti noin kiire olla. Vai onko muut samaa mieltä?
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Janne Ojanen.

Mies, joka nautti suorastaan silmin nähden pelaamisesta Rinkelinmäellä silloin, kun Rinkelinmäki oli vielä pelätty vierashalli. Mitä enemmän Janne sai kuittia, sitä paremmin Janne pelasi.

Respect!
 

Sabaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Stars, Spurs, Werder Bremen, Real Madrid
Itse olisin toivonut, että pari vuotta ainakin oltaisiin maltettu ennen kuin Ison Kasin paitan kattoon nostetaan. Olisi voitu vaikka juhlistaa siten uuden hallin avaamista tjsp.

Mutta hieno homma ja itse olen tietenkin paikalla ja toivottavasti mahdollisimman moni muukin Tappara-fani. Hauskaa myös se, että uutinen ilmestyi 8.8 ja halliin pääsee 8 eurolla!
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itse olen samaa mieltä kuin Tapparan johtoporras. Ei tarvitse asiaa pitkittää ollenkaan kun kyseessä on Janne.

Tapparan sivut kirjoitti:
Ojanen on eniten SM-liigakausia Tapparan paidassa pelannut pelaaja (20), eniten liigaotteluita seurassa pelannut (878) ja eniten teho- ja syöttöpisteitä kerännyt pelaaja (799 tehopistettä, joista 516 syöttöjä). Seuran historian maali- ja jäähypörsseissä Ojanen on toisella sijalla.

Suden Timppa jatkaa edelleen maalipörssin kärjessä, mutta kolmantena oleva Alkula jääkin kauas kauas taakse.
 

Conroy#22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tärpätti, Southeast Division Champions

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Olisihan tämän myöhemminkin kerinnyt. Esim. vuonna 2018 Jannen täyttäessä sopivasti 50.

Paidan jäädytys oli toki selviö, vain ajankohta oli auki. Jäädytys tapahtuu KalPaa vastaan ja KalPaa vastaan urakin päättyi. Tuosta voisi ottaa edes revanssin.
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Huomenna on sitten iso päivä. Toivottavasti halli on ainakin lähelle loppuunmyyty. Paikalla kannattaa olla jo hyvissä ajoin ennen juhlallisuuksien alkua. Ovet aukeaa siis klo 17.30.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös