Jan Latvala – ikinuori konkaripuolustaja

  • 48 320
  • 134

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan tippumuspelit
Laitetaanpa aluksi linkki Jan Latvalan pelaajakorttiin sm-liiga.fi:n sivustolle.

Siitä käy selville, tätä kirjoitettaessa, että Latvala on pelannut SM-liigassa 997 ottelua.
SM-liigan otteluohjelman mukaan hänen 1000. SM-liigaottelunsa tulee täyteen lauantaina 4.2. kotiottelussa TPS:ää vastaan.

Kotiottelussa perjantaina 27.1. Kärppiä vastaan pelattuna Latvala ylitti yhden rajapyykin pelaajaurallaan: laukoi 100:nnen SM-liigamaalinsa.

Nyt sitten tulevana lauantaina 4.2. mars kaikki Isku Areenalle juhlistamaan tämän hienon herrasmiespelaajan 1000:nnen SM-liigaottelun juhlallisuuksia palkitsemisineen. Tässä viestiketjussa voidaan jatkossa muutoinkin käsitellä kaikkea konkaripuolustaja Jan Latvalaan liittyvää asiaa.

(Ladesta on ollut aikaisemmin avattuna yksi viestiketju, mutta se on rajaavan otsikkonsa vuoksi jo reilusti vanhentunut)
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Pelicans
Hienoa Rademoottori että avasit ketjun liigan upeimmalle pelaajalle.

Ensi lauantai tulee olemaan itselleni yksi suurimmista otteluista joissa olen ollut paikan päällä. On suuri kunnia saada olla paikalla kun Lade pelaa tuhannennen ottelunsa, ei ole ihan mikään joka päiväinen tapahtuma.

Toivottavasti ESS ja muut mediat rummuttavat ottelua pitkin viikkoa ja saataisiin halli ääriään myöten täyteen. Eiköhän näin tule käymäänkin. Ja laitetaan nyt vaikka näin Jatkiksen kautta ohjeistusta ja viestiä että koko yleisö ymmärtäisi antaa Janille kunnon standing ovationsit. Toivotaan hienoa tilaisuutta!

Edit:

Ja lauantaina 18.02. juhlat jatkuvat: Lade pelaa uransa 1002. ottelun ja siirtyy kaikkien aikojen eniten pelejä pelanneeksi pelaajaksi. Hienoja hetkiä siis tulossa!
 
Viimeksi muokattu:

Iggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Toivottavasti ESS ja muut mediat rummuttavat ottelua pitkin viikkoa ja saataisiin halli ääriään myöten täyteen. Eiköhän näin tule käymäänkin. Ja laitetaan nyt vaikka näin Jatkiksen kautta ohjeistusta ja viestiä että koko yleisö ymmärtäisi antaa Janille kunnon standing ovationsit. Toivotaan hienoa tilaisuutta!

Kun itse lippuja tiedustelin tämän viikon alkupuolella, niin jo silloin halli vaikutti hyvin myydyltä. En tosin osaa sanoa, onko tämä normaalia lauantain pelissä. En myöskään halua antaa kuvaa, että ei kannata enään edes yrittää. Päinvastoin, alkuviikosta kannattaa jo lippu hommata ja varmistaa paikka tässä upeassa tapahtumassa!

Medianhan saattaa olla hieman vaikea kyseistä tapahtumaa isosti rummuttaa, kun tiistaina ja perjantaina on pelit joissa Jan Latvala ei saisi loukkaantua. Hieman noloahan se olisi, jos mainostetaan kyseistä tapahtumaa ja sillä saadaan ihmiset ostamaan lippuja ja sitten se ei edes toteudu. Itse en tähän skenaarioon usko, sen verran kovasta teräsmiehestä on kyse!

Kuten yllä on pohjustettu, tälläistä tilaisuutta ei välttämättä enään toiste Lahdessa tai edes koko liigassa nähdä.
 

Notsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans Lahde
OT: Nopeasti vilkaistuna Tepsi-peliin ainakin tuhannen istumapaikkaa vapaana että ei se nyt vielä ainakaan kuumille kiville ole mennyt.
 

Quattro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyräsmiehet
Perjantaina oli katsomossa jo lievää yritystä standing ovationsiin, mutta ei vielä riittänyt katsomokulttuuri ihan siihen. Mutta eiköhän kansa saa perseensä ylös penkistä tulevana lauantaina, 18. päivän pelistä puhumattakaan, tämän hienon urheilijan ja ihmisen kunniaksi. En äkikseltään keksi yhtään syytä, joka pitäisi itseni poissa noista kahdesta tapahtumasta.
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Perjantaina oli katsomossa jo lievää yritystä standing ovationsiin, mutta ei vielä riittänyt katsomokulttuuri ihan siihen. Mutta eiköhän kansa saa perseensä ylös penkistä tulevana lauantaina, 18. päivän pelistä puhumattakaan, tämän hienon urheilijan ja ihmisen kunniaksi. En äkikseltään keksi yhtään syytä, joka pitäisi itseni poissa noista kahdesta tapahtumasta.

Harmitti, kun 100. maalin jälkeen ei saatu aikaiseksi kunnon standing ovationeja. Kyllä tuokin uroteko olisi Latvalan kohdalla voitu huomioida.
 

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan tippumuspelit
Harmitti, kun 100. maalin jälkeen ei saatu aikaiseksi kunnon standing ovationeja. Kyllä tuokin uroteko olisi Latvalan kohdalla voitu huomioida.
Kieltämättä harmitti rankasti, kun niin sangen vähälukuinen joukko katsojista vaivautui nousemaan ylös tuoleistaan. Ei ollut vaikutusta, vaikka kenttäkuuluttaja erikseen ilmoitti Latvalan 100:nnesta maalista. Olin varmaan monen istujan mielestä outo tyyppi, kun nousin seisomaan, nostin Pelicans-lippiksen pois päästäni, elämöin ja tuuletin Latvalan juhlamaalin kunniaksi. Noh, meitä on moneksi. Muuta ei kai voida todeta.
 

Dvozak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kieltämättä harmitti rankasti, kun niin sangen vähälukuinen joukko katsojista vaivautui nousemaan ylös tuoleistaan. Ei ollut vaikutusta, vaikka kenttäkuuluttaja erikseen ilmoitti Latvalan 100:nnesta maalista. Olin varmaan monen istujan mielestä outo tyyppi, kun nousin seisomaan, nostin Pelicans-lippiksen pois päästäni, elämöin ja tuuletin Latvalan juhlamaalin kunniaksi. Noh, meitä on moneksi. Muuta ei kai voida todeta.

Arvostan tällaista toimintaa. Uskon kuitenkin, että kaikki odottavat ensi lauantaita, ja jos sitten vielä jäädään ihmettelemään niiden suosionosoitusten kanssa, niin jo on kumma.

Mikään ei Lahdessa yllättäisi niin paljon kuin yltiöpositiivinen kannustaminen ja kunnianosoittaminen omalle joukkueelle.

100 maalia on pakille hyvä saldo, mutta 1000 ottelua ja sen jälkeinen elämä on se mistä on puhuttu kohta vuoden verran tässä kaupungissa.
 

laituri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Reipas, Charlestown Chiefs
Hieno pelaaja ja vuosi lisää sopimusta. Antaa Janin pelata niin kauan kuin Jani haluaa ja sen jälkeen paita kattoon!
 

senilix

Jäsen
Totta on, että Latvalasta tulee eniten SM-liigan runkosarjaotteluja pelannut pelaaja. Lähiaikoina entiseksi muuttuvan nykyisen ennätyksen tekijä pelasi lisäksi 178 runkosarja-ottelua (4 kautta) Ruotsin ja Sveitsin ylimmällä sarjatasolla. Näitä sarjoja voi jollakin tavalla verrata paikalliseen sarjaan.

Ihan vaan informaatioksi, tämä ei millään lailla himmennä Latvalan saavutusta.
 

Dvozak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Totta on, että Latvalasta tulee eniten SM-liigan runkosarjaotteluja pelannut pelaaja. Lähiaikoina entiseksi muuttuvan nykyisen ennätyksen tekijä pelasi lisäksi 178 runkosarja-ottelua (4 kautta) Ruotsin ja Sveitsin ylimmällä sarjatasolla. Näitä sarjoja voi jollakin tavalla verrata paikalliseen sarjaan.

Ihan vaan informaatioksi, tämä ei millään lailla himmennä Latvalan saavutusta.

Tarvitsi tulla tänne kuitenkin sanomaan. Tuo luettelemasi fakta ei myöskään himmennä ollenkaan Erik Hämäläisen sädekehää.

Toivottavasti Erik ei ole yhtä katkera siitä, että ennätys jää historiaan, koska tuli pelattua ulkomailla pari kautta.
 

senilix

Jäsen
En minä ole katkera, enkä tule. Ei ole mitään syytä.

Eepin tuntien hän onnittelee vilpittömästi uutta ennätysmiestä.
 

BaronFIN

Jäsen
Uskon kuitenkin, että kaikki odottavat ensi lauantaita, ja jos sitten vielä jäädään ihmettelemään niiden suosionosoitusten kanssa, niin jo on kumma.

Mikään ei Lahdessa yllättäisi niin paljon kuin yltiöpositiivinen kannustaminen ja kunnianosoittaminen omalle joukkueelle.

100 maalia on pakille hyvä saldo, mutta 1000 ottelua ja sen jälkeinen elämä on se mistä on puhuttu kohta vuoden verran tässä kaupungissa.
Ei Ladeen liittyen, mutta SaiPan Koho sai 500 ottelua täyteen: SM-liigassa huikea kunnianosoitus

Siinä hiukan haastetta Venäjän rajalta lahtelaisille faniryhmille, jotka kovinkin kärkkäästi vääntävät palstoilla kiukkua lutuurista ja sen puutteesta kaikkialla muualla kuin Lahdessa. Mitenkä on? Päästäänkö samaan? Vai ohitetaanko koko fucking pakkopulla pelkällä olankohautuksella ja mököttämisellä kuten tavallista? Eihän se edes taklaa.

Itse vedän Latvalan lauantaipelipaidan päälle tulevassa juhlapelissä ja aion omalta osaltani pitää huolen standing ovationista.
 

Eetska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mitenkä on? Päästäänkö samaan? Vai ohitetaanko koko fucking pakkopulla pelkällä olankohautuksella ja mököttämisellä kuten tavallista? Eihän se edes taklaa.
Itse vedän Latvalan lauantaipelipaidan päälle tulevassa juhlapelissä ja aion omalta osaltani pitää huolen standing ovationista.

Helvetin hienoa toimintaa Leprassa! Tuosta nyt on aivan turha uneksia Lahdessa. Ääriliike&FPL mitä sielä nyt onkaan.. tulee varmasti tekemään jonku pienen lakanan ja thats it. Tuskin siellä kukaa jaksaa laittaa tikkua ristiin mihinkään suurempaan vaikka olisi syytäkin, ikävä kyllä.

Boldaus=Pakko tykätä ja nostaa hattua Baronille!
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tuosta nyt on aivan turha uneksia Lahdessa. Ääriliike&FPL mitä sielä nyt onkaan.. tulee varmasti tekemään jonku pienen lakanan ja thats it. Tuskin siellä kukaa jaksaa laittaa tikkua ristiin mihinkään suurempaan vaikka olisi syytäkin, ikävä kyllä.

Miten tämä sinun kirjoituksesi vie eteenpäin yhtään mitään? Haukkumalla omat fanit jo valmiiksi nostat varmasti heidän intoaan tehdä jatkossa yhä parempia lakanoita jne. Ääriliike vastaa käytännössä yksinään Isku Areenan tunnelmasta monissa peleissä ja on tehnyt paljon lahtelaisen fanikulttuurin edistämisessä. Ylilyönnit ovat tuomittavia ja niitä on sattunut liikaa, mutta rajansa paskanheitollakin.

Ei, en kuulu millään tapaa Ääriliikkeeseen. Nämä kirjoitukset pistävät silti vihaksi, kun yrityksestä annetaan pääosin huonoa palautetta. Tappeluista, kolikoista ja muista vastaavista voi antaa palautetta, mutta tämä nyt on jo ihmeellistä vittuilemista.
 

Bulvaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Miten tämä sinun kirjoituksesi vie eteenpäin yhtään mitään? Haukkumalla omat fanit jo valmiiksi nostat varmasti heidän intoaan tehdä jatkossa yhä parempia lakanoita jne. Ääriliike vastaa käytännössä yksinään Isku Areenan tunnelmasta monissa peleissä ja on tehnyt paljon lahtelaisen fanikulttuurin edistämisessä. Ylilyönnit ovat tuomittavia ja niitä on sattunut liikaa, mutta rajansa paskanheitollakin.

Ei, en kuulu millään tapaa Ääriliikkeeseen. Nämä kirjoitukset pistävät silti vihaksi, kun yrityksestä annetaan pääosin huonoa palautetta. Tappeluista, kolikoista ja muista vastaavista voi antaa palautetta, mutta tämä nyt on jo ihmeellistä vittuilemista.

Olin juuri ihmettelemässä samaa.

Tosin jo käytännössä vastaava tifo on Iskulla hankalampi toteuttaa fanikatsomon sijainnin ja koon vuoksi. Kohtahan se nähdään mitä Ladelle on saatu aikaan. Ei nyt kuitenkaan tyrmätä etukäteen.
 

Hyytiäinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KeuPa & Ottawa
On se Lade vaan hieno pelaaja! Harmi kun ei ole Jyväskylässä pelannut tällä vuosituhannella! Siinä on nuoremmille hyvä roolimalli.

Täytyypä kattoa koska pelaa seuraavan kerran Jklässä.
 

yazu

Jäsen
Olin juuri ihmettelemässä samaa.

Tosin jo käytännössä vastaava tifo on Iskulla hankalampi toteuttaa fanikatsomon sijainnin ja koon vuoksi. Kohtahan se nähdään mitä Ladelle on saatu aikaan. Ei nyt kuitenkaan tyrmätä etukäteen.
Kannattajakatsomo on tosiaan erittäin huono vastaavanlaisten tifojen toteutukseen. Tämäkin osaltaan laskee motivaatiota ruveta suunnittelemaan ja organisoimaan mitään megalomaanista. Puhumattakaan näistä eetskoista jotka vittuilee jo ennenkuin on mitään edes tehty / oltu tekemättä.

Huomenna ei kannattajakatsomon toimesta mitään ihmeellistä nähdä. Ottelu numero 1002 on toki tulossa myös...
 

ahee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mulla kun ei ole mahdollisuutta nyt saada IS Veikkaajaa käsiini, kun olen ulkomailla, niin mitkäs matsit se Latvala sitten listasi ikimuistoisimmiksi? Toi 10-1 HIFK voitto tais olla yks. Sitten loput oli pleijareissa, muistan ainakin että itse on tultu pompittua herran jatkoaikamaalin jälkeen... Mutta jos joku viitsisi kertoa.
 

ddd90

Jäsen
Mulla kun ei ole mahdollisuutta nyt saada IS Veikkaajaa käsiini, kun olen ulkomailla, niin mitkäs matsit se Latvala sitten listasi ikimuistoisimmiksi? Toi 10-1 HIFK voitto tais olla yks. Sitten loput oli pleijareissa, muistan ainakin että itse on tultu pompittua herran jatkoaikamaalin jälkeen... Mutta jos joku viitsisi kertoa.

Pelicans-HIFK 8-3, 6.1.2001

Jokerit-Pelicans 4-5je., 19.3.2008

Ilves-Pelicans 1-2 ja., 10.3.2009

Blues-Pelicans 1-2ja., 21.3.2009
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Onnittelut Jan Latvalalle täältä Etelä-Karjalasta. Hieno pelaaja, hieno urheilumies! Jos hän saa olla terveenä ja miehen omat suunnitelmat toteutuvat uran jatkumisesta parilla kolmella vuodella, lyö Latvala sellaiset numerot tauluun, ettei taatusti kukaan pistä paremmaksi.

Toivottavasti pääsee juhlaottelussaan myös maalin makuun. Olisihan se hienoa juhlistaa harvinaslaatuista ottelua maalin muodossa.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mulla kun ei ole mahdollisuutta nyt saada IS Veikkaajaa käsiini, kun olen ulkomailla, niin mitkäs matsit se Latvala sitten listasi ikimuistoisimmiksi? Toi 10-1 HIFK voitto tais olla yks. Sitten loput oli pleijareissa, muistan ainakin että itse on tultu pompittua herran jatkoaikamaalin jälkeen... Mutta jos joku viitsisi kertoa.

Tässäpä nämä hieman referoituna:

06.01.2001 Pelicans-IFK 8-3
-mieleenpainuvaa ollut, että Lade teki pelissä kaksi ja pakkipari Niskanen kolme maalia.

19.03.2008 Jokerit-Pelicans 4-5 ja
-jatkoaika voitossa Lade teki kaksi maalia ja Jantunen ratkaisi. Seurajohto oli luvannut otteluvoitosta pienen palkinnon ja yksi peli tuli lisää Lahteen.

10.03.2009 Ilves-Pelicans 1-2 ja
-Julkunen teki jatkoaika maalin. Eritoten peli jäänyt mieleen siitä, kun hyökkäyssinisellä meni maila meni poikki ja Määttänen pääsi puolittain läpi. Pakkipari jeesasi ja veska hoiti loput.

21.03.2009 Blues-Pelicans 1-2 ja
-Lade teki itse jatkoaika maalin. Voitto nosti koko porukan itseluottamusta ottelusarjassa.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
21.03.2009 Blues-Pelicans 1-2 ja
-Lade teki itse jatkoaika maalin. Voitto nosti koko porukan itseluottamusta ottelusarjassa.

Muistan tuon. Tasatilanteessa mentiin kolmanteen erään, koko kolmas erä yhtä myllytystä pelsumaalilla, kiekko pomppi välillä maaliviivallakin muttei mennyt sisään. Sitten jatkoerässä Latvala vetäisi viivalta sisään. Kyllä söi miestä. Mutta: "Voitto nosti koko porukan itseluottamusta ottelusarjassa". Muistaakseni pelsut sitten hävisivät kaksi jäljellä ollutta peliä aika selkeästi.

Hieno mies ehdottomasti. Iso hatunnosto täältä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös