Jalkapallon EM-kisapäivä 19.6.2008: Portugali-Saksa, puolivälieräottelu

  • 11 483
  • 111

NorthenAxe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, DFB, LFc, TML, FC Bayern, RoPs
On mutta sinä taidat jäädä ilman.

No tuo vastaus ei ollut liimatukkakannattajalta ollenkaan yllätys. Hieman kyllä meitä, oikean jalkapallon kannattajia, harmittaa, kun miss portugalin "kaikkien aikojen filmi" ei ole nähtävissä. Noh, tokihan se tämän päivän aikana tuonne youtubeen tulee. Toivottavasti miss saa kymmenen ottelun pelikiellon. Noh sitähän on turha toivoa, kun se on niin nätti poika.

NA
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Friedrichille ois voitu ihan hyvin näyttää punaista korttia siitä tallomisesta. Tahallaan maassa makaavan jalkaan talloi. Rollen reaktio oli "hieman" yliampuva, mutta svenski ei silti tarttunut täkyyn.
 
Niin kauan kun jalkapallossa ei anneta tyylipisteitä (vrt. mäkihyppy) en kertakaikkiaan osaa käsittää noiden "viihteellisen jalkapallon" ystävien ruikutusta. Sitäpaitsi minusta tuo eilinenkin Saksan peli oli ihan viihdyttävää. Tehokasta ja maalejakin tekivät yhden enemmän kuin Portugali. Mikäli pelin tärkein asia on kikkailu, keekoilu ja hiusten laittaminen niin sitten olen käsittänyt jotain väärin. Portugalilaisilla on nyt aikaa keskittyä niihin kun tosipelit jatkuvat EM-kisoissa. Toki arvostan kovasti taitopelaajia mutta valitettavasti se vaan on niin että näyttävyys ja tuloksellisuus ei aina kulje käsi kädessä. Mainittakoon vielä että loppuotteluksi olen veikannut Saksa - Italia.

Niinjoo ja hirvittävä tuska näytti Ronaldolla olevan siinä yhdessä tilanteessa, onneksi meni äkkiä ohi vaikka näyttikin pahalta.
 

Belenoss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Ottawa ja Real Madrid
Niinjoo ja hirvittävä tuska näytti Ronaldolla olevan siinä yhdessä tilanteessa, onneksi meni äkkiä ohi vaikka näyttikin pahalta.

No niin se vaan on että toiset tykkää äidistä, toiset tyttärestä ja näköjään joku pitää vielä isoäidistäkin. Minusta jalkapallo on ensisijaisesti viihdettä ja toissijaisesti urheilua! Tästä syystä tykkään katsoa aktiivista ja taitavaa jalkapalloa. Ei saksa mitenkään rumasti pelaa vaan pikemiten päinvastoin. Itse kuitenkin pidän tuosta pallon siirtelystä ja maalipaikkojen luonnista enemmän kuin vastaiskuja ja erikoistilanteita odottavien joukkueiden peleistä.


Lisäksi portugalilaiset ei edes filmanneet eilen, vaan yksi joukkue kentällä koitti filmailla pilkkuja ja pelikatkoja. Kummasti ballakkin "kuolemansa" jälkeen nousi ylös kun Nuno Gomez pelasi pallon sivurajalta yli, toki portugalin olisi pitänyt siinä jatkaa pelaamista mutta fair play hengessä näin toimittiin...

Nämä kisat muistan ainakin heikoista tuomareista!

PS. Voit pyytää jotain 80 kilosta janttaria tallomaan jalkasi päälle ja mieti senjälkeen sattuuko...
 
Ok, olin siis väärässä. Pyydän anteeksi kaikilta joiden tunteita olen luokannut ja suosikkeja epäsuorasti moittinut. Yritän myös olla toistamatta tuota tyhmää tekoani...
 

NorthenAxe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, DFB, LFc, TML, FC Bayern, RoPs
Onneks Metzeztzszelder näytti miehekkään pelin mallia ottelun alkupuolella, kun ensin koitti päästä Petitin selkään ja sitten jäi maahan uikuttamaan, kun ei irronnutkaan. On se kova. Partakin ja kaikkee.

Ronaldo on kivan nälöinen poika ja kaiken lisäksi onneksi pois jalkapallo kuvioista muutaman hetken. Saksalainen toppari, jota koetit epäonnistuneesti halveerata, jatkaa pytyn saalistamista. Kaikki ollaan varmaan tyytyväisiä tästä, eiks jeh?

NA
 
Ronaldo on kivan nälöinen poika ja kaiken lisäksi onneksi pois jalkapallo kuvioista muutaman hetken. Saksalainen toppari, jota koetit epäonnistuneesti halveerata, jatkaa pytyn saalistamista. Kaikki ollaan varmaan tyytyväisiä tästä, eiks jeh?

NA
Kai se on, jos tykkää. Mää oon enemmän noitten tyttöjen perään. Mun tyytyväisyyteen ei saksalaiset pytynsaalistajat vaikuta. Jalitsu nyt muutenkin on vähän mitä on. Kunhan otin kantaa tuohon filmauskommenttiisi, kun peliä eilen katsoin. Paremmin tuntui pikkumiehet pysyvän pystyssä.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jessus, että jotkut jaksavat tehdä analyysiä siitä kuka makaa ja filmaa. On varmaan helkkarinmoinen uutispommi kaikille, että futiksessa johtavassa joukkueessa pelataan aikaa, oli siellä sitten Italia, Saksa, Malta, Portugali, Suomi, Unkari ihan mikä vaan. Tätä on tapahtunut ainakin siitä asti, kun futis on telsussa pyörinyt. Ehkä 30-luvun rehdissä silloisessa brittien liigassa on johtoasemassakin hypätty salamana ylös ja annettu vastustajalle nopeasti pallo, että saavat vaparin nopeana liikkeelle. Piti tai ei, niin se valitettavasti kuuluu asiaan, eikä siitä mesoaminen nyt muuta mitään. Ei portugalilaisilla ollut eilen mitään syytä makailla tai venyttää aikaa, piti kiriä kiinni.

Eagle, mutta sähän oletkin urheilun suhteen analyysipuolen, etkä sokean raivon kavereita. Kyse ei ole siitä, että paitoja vaihtamalla sekottaisi joukkueiden pelityylit. Kenenkään näkökykyisen ei pitäisi mennä siihen miinaan. Kyse on siitä, että kun katsoja on päättänyt, että joukkue A pelaa "oikeaa, kaunista futista" ja joukkue B "antifutista, joka on luonnonvastaista", niin tässä mielipiteessä pysyttäisiin, vaikka siellä kentällä miten pelattaisiin. Niitä ei siis sekoitettaisi toisiinsa, mutta niitten peliin suhtauduttaisiin eri tavalla. On aivan varma, että jos tuon tekisi sadan koehenkilön kanssa, jotka katsovat suu vaahdossa futista, niin varmasti mielipiteistä löytyisi mielenkiintoisia tuloksia.


MACK
 

NorthenAxe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, DFB, LFc, TML, FC Bayern, RoPs
Kai se on, jos tykkää. Mää oon enemmän noitten tyttöjen perään. Mun tyytyväisyyteen ei saksalaiset pytynsaalistajat vaikuta. Jalitsu nyt muutenkin on vähän mitä on. Kunhan otin kantaa tuohon filmauskommenttiisi, kun peliä eilen katsoin. Paremmin tuntui pikkumiehet pysyvän pystyssä.

Joo, ja minä halusin ihan alunperin kuvamateriaalia siitä CR:n uskomattoman naurettavasta filmauksesta, enkä ollenkaan analyysiä siitä kuka on kovin filmaaja tai ei sitä ole. Onko tuota vaikea tajuta?


NA
 

Hamraan

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, Edmonton
Kyllähän tuota Portugalin peliä oli taas mukava katsella. Deco & Ronaldo akseli pyöritti näyttävää syöttörumbaa pitkin kisoja. Jo turnauksen ensimmäisestä pelistä oli nähtävillä mihin homma tulee kaatumaan, puolustaa ei tämä Portugalin joukkue osannut.
Eniten harmittava asia Portugalin hyökkäyksessä oli nämä hemmetin petitit ja meirat mikälie jotka laukoivat kaukovetoja pelistä toiseen vaikkei pojille selkeästikkään ole annettu niihin tarvittavia kykyjä. Ovatko oikeasti joskus tehneet maalin kun noin hanakasti yrittävät?
Mukavaa oli nähdä suosikkipelaajani Nuno Gomes kantamassa kapteenin nauhaa ja pelaamassa. Pitkään hänkin oli joutunut puremaan tuppia vaihtopenkillä Scolarin kuvioissa ennen näitä kisoja. Portugalin pelisysteemissä on keskushyökkääjän vaikea saada tehoja, niin paljon Deco ja Ronaldo hääräävät kentällä ja hakevat omia ratkaisuja.

Itse pidän joukkueista joitten pelistä löytyy arvaamattomuutta, ettei voi sanoa etukäteen mitä tulee tapahtumaan. Minulle tylsää futista edustaa nämä Saksat ja Hollannit liiallisella kurinalaisuudellaan. Onneksi kilppari-vastaisku Hollanti tippui tänään.
Nykyään on vaikea löytää inhokkejakaan jalkapallomaista, huomasin kisoja seuratessa että Ranskaakin on nykyään vaikea vihata kun yliarvostettu zidane ei enään pelaa, vielä kun Barthez pelaisi niin Ranskassa olisi aineksia suosikiksi.

Loppuottelu Turkki-Venäjä, sepä olisi hauskaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös