Itse Valtiaat nykyaikaistettuna

  • 740
  • 10

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Itse Valtiaat oli YLE:n tuottama poliittinen animaatio satiirisarja vuosina 2001-2008. Siinä esiintyi animaatiohahmoina sen ajan tärkeimpiä politiikkoja muun muassa Paavo Lipponen, Sauli Niinistö, Esko Aho, Erkki Tuomioja, Ben Zyskowicz, Jyrki Katainen, Matti Vanhanen, Mauri Pekkarinen, Seppo Kääriäinen ja Suvi-Anne Siimes. Sarjassa siis parodioitiin suomalaisia politiikkoja. Olisiko Itse Valtiaille nykyisin tilausta ja millainen Itse Valtiaiden kokoonpano olisi nykypäivänä?

Oma lista:

Tasavallan presidentti: Sauli Niinistö
Tasavallan presidentin puoliso: Jenni Haukio

Hallitus:

SDP:

Pääministeri ja SDP:n puheenjohtaja: Sanna Marin
Perhe- ja peruspalveluministeri: Krista Kiuru
Eurooppa- ja omistajaohjausministeri: Tytti Tuppurainen
SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja: Antti Lindtman


Keskusta:

Valtiovarainministeri ja Keskustan puheenjohtaja: Anneli Saarikko
Elinkeinoministeri: Mika Lintilä
Puolustusministeri: Antti Kaikkonen
Eduskunnan puhemies: Matti Vanhanen

Vihreät:

Ympäristöministeri ja Vihreiden puheenjohtaja: Maria Ohisalo
Ulkoministeri: Pekka Haavisto

Vasemmistoliitto:

Opetusministeri ja Vasemmistoliiton puheenjohtaja: Li Andersson
Muut: Jussi Saramo

Ruotsalainen kansanpuolue:

Oikeusministeri ja Ruotsalaisen kansanpuolueen puheenjohtaja: Anna-Maja Henriksson

Oppositio:

Kokoomus:

Kokoomuksen puheenjohtaja: Petteri Orpo
Kokoomuksen eduskuntaryhmän puheenjohtaja: Kai Mykkänen
Kokoomuksen varapuheenjohtajat: Antti Mykkänen ja Elina Valtonen (entinen Lepomäki)
Muut: Ben Zyskowicz


Perussuomalaiset:

Perussuomalaisten puheenjohtaja: Riikka Purra
Perussuomalaisten varapuheenjohtaja: Leena Meri
Muut: Ville Tavio ja Jussi Halla-aho

Kristillisdemokraatit:

Kristillisdemokraattien puheenjohtaja: Sari Essayah
Muut: Päivi Räsänen

Vierailevana tähtenä (aina silloin tällöin Itse Valtiaiden jaksoissa oleva) Liike Nytin puheenjohtaja Hjallis Harkimo
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
RKP:ltä voisi mukana olla myös se toinen ministeri, se joku pohjoismaaministeri, se joku mies, joku Peter tai Patrik, varmaan jostain Inkoosta. Ei häntä tarvitsisi koskaan näyttää, mutta noin niinkuin näkymättömänä sivuhahmona. Kuten oikeastikin.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
RKP:ltä voisi mukana olla myös se toinen ministeri, se joku pohjoismaaministeri, se joku mies, joku Peter tai Patrik, varmaan jostain Inkoosta. Ei häntä tarvitsisi koskaan näyttää, mutta noin niinkuin näkymättömänä sivuhahmona. Kuten oikeastikin.
Muistaakseni Itse Valtiaissa ei tainut olla yhtään RKP:n politiikkahahmoa. Ainoastaan Jan-Erik Enestam totesi yhdessä jaksossa jotakin eduskunnan istunnossa.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Saati sitten nykyaikaistettu Hyvät herrat.
"Henkilökunta, lisää kokkelia!"
"Hei homppeli, lisää tärpättiä!"

---> ohjelma canceloitu, tekijät käräjillä

Mää vittu NIIN rakastan tätä nykyaikaa...
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Elisabeth Rehn ainakin oli.
Mm. kausi 3, osa 51.
Areenasta löytyy.
Katsoin tuon jakson. Siinä esiintyy Olli Rehn (pelkästään ääni), ei Elisabeth Rehn.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Enestam oli ainakin yhdessä jaksossa hississä Matti Vanhasen kanssa. Menee siis sinne vuoteen 2003 tai 2004, milloin jokainen jakso alkoi aina hissipuheella. Enestam yritti saada pakkoruotsia lisää siinä kuitenkaan onnistumatta. Voi kunpa olisi ollut tosielämän tilanne...

Mahtava ohjelma mutta myös aikansa tuote. Olisi pyllyt liian monella kipeänä, jos moista enää yritettäisiin, kun olivat jo 2000-luvun alussa. Ville Itälä menetti uskottavuutensa Itse valtiaihin vai miten se nyt oli.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös