Ilves ja fanit

  • 54 206
  • 177

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
? No Mikä ihmeen kukkahattutäteily tää nyt on? Vittuiluhan kuuluu olennaisena osana lätkään. Ainakin Tampereella on jo vuosikymmenet vittuiltu paikallisvastustajan faneille voiton häämöttäessä, miksi siis ei stadin pelleillekin?

Samaa mieltä. Vittuilu on hieno osa jääkiekkoa, kunhan se tehdään hyvän maun rajoissa. Juurikin niitä tunteiden ääripäitä tässä pelissä tulee vastaan. Kun oman joukkueen esitys harmittaa, niin vastustajan kannattajien kuittailut huipentavat tuon vitutuksen entisestään. Ja niin kuuluukin.

Toki Haista vittu - huudot ovat jotain ihan muuta kuin hyvän maun rajoissa olevaa huutelua. Edelleen.
 

Mad Dog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Suomalaisesta fanikulttuurista puuttuu ihan liian usein huumori.

Joskus Jokerien kiekkopyhätössä muistan itseäni suuresti huvittaneen Ilves-köörin lauleskelut tyyliin: "Ei itkeä saa ei meluta saa Raipe voi tulla maalin taa..." ja niin päin pois.

Stadilaisten Hakametsässä rallattama "Teillä ei o metroo!" -chant nauratti sekin.

"Mikä vitun IFK?" ei naurata, mutta kyllä minua kummastuttaa, kuinka se voi joitakuita noin suunnattomasti kauhistuttaa. Millaisessa pyhäkoulumaailmassa te oikein elätte?
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Joskus Jokerien kiekkopyhätössä muistan itseäni suuresti huvittaneen Ilves-köörin lauleskelut tyyliin: "Ei itkeä saa ei meluta saa Raipe voi tulla maalin taa..." ja niin päin pois.

"jokerit on nuorempi kuin Raimo Helminen, hei, Raimo Helminen, hei ..."
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
En löytänyt parempaa ketjua tälle, mutta menkööt sitten tänne samaan:

Täytyy vähän ihmetellä tuota Ilveksen lipunmyyntiä. Unohdin opiskelijakortin kotiin, mutta ajattelin silti, että kokeilen josko saisin ostettua opiskelijalipun. No, sain ostettua, mutta ovella sitten joku nuori amatöörityttö kysyi opiskelijakorttia. Sanoin, että ei ole mukana, mutta ostin juuri äsken lipun tuolta. Tyttö sanoi, että voit kyllä käydä vaihtamassa lipun samalla kassalla, kuin mistä ostit. Okei, menin takaisin lipunmyyntiin ja jonotin 5 minuuttia siinä ja kun pääsin kassalle tiedustelemaan tuota asiaa, niin sieltä sanottiin, että he eivät ota mitään takaisin. Sanoin, että ostin tämän juuri äsken tästä ja enkö voi muka vain vaihtaa tuota normaaliin aikuisten lippuun ja maksaa 4e väliä? Ei kuulemma onnistu. Vitutus alkoi jo nousta, kunnes tajusin vielä viime hetkillä koittaa jostain toisesta ovesta sisään. Siellä ei onneksi korttia kyselty ja pääsin sisään.

En tiedä, miten muilla paikkakunnilla menetellään, mutta mielestäni on aika ihmeellistä, että ei suostuta vaihtamaan lippua, minkä on juuri äsken ostanut.
 

Takkuturkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalervo Kummola
Todellakin vastustajaa saa pilkata, jos se tehdään edes jonkinlaisella tyylillä. Ihan näin yleisesti sanottuna, esim. "vitun homo" tai "vitun neekeri" tms. vaan nolaa koko joukon. Myös kaikki kaukalon ulkopuolisten asioiden huutelu on todella tyylitöntä.

"Jutila tuu tänne tääl on ruokaa" oli kyllä toisaalta aikoinaan hyvinkin viihdyttävä.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Tuota mikä vitun IFK/Tappara/Ässät/... huuteluahan on jatkunut jo useamman vuoden.

Vieläkö sieltä D-kulmasta kuuluu muuten sitä uhuh-apina-ääntelyä?

Mene nyt muualle. Vastustajan kannattajien, pelaajien ja tuomareiden provosointi verbaalisesti on äärimmäisen suotavaa. Taitaa itseäsi vituttaa kun omat faninne eivät osaa huutaa mitään muuta kuin Tapparaa ja nuijaa. Meillä sentään huudetaan Ilvestä, nuijaa, neiti *pelaajan nimi*, neiti *joukkueen nimi*, kaikkia maalintekijoiden nimeä ja joukkoon mahtuu vielä monta laulua.

Mitä tuohon ugug-huutoon tulee niin se on aivan hemmetin hyvä! Eilenkin Kankaanperä ajoi Marjamäen oman kylmän maalivahtinsa päälle ja sen jälkeen alkoi mukiloimaan Marjamäkeä ja joitui ainoana itse jäähylle. Kyllä tuollaisille apinoille saa ja pitää huutaa.
 

"Jalkakynä"

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
En löytänyt parempaa ketjua tälle, mutta menkööt sitten tänne samaan:

Täytyy vähän ihmetellä tuota Ilveksen lipunmyyntiä. Unohdin opiskelijakortin kotiin, mutta ajattelin silti, että kokeilen josko saisin ostettua opiskelijalipun. No, sain ostettua, mutta ovella sitten joku nuori amatöörityttö kysyi opiskelijakorttia. Sanoin, että ei ole mukana, mutta ostin juuri äsken lipun tuolta. Tyttö sanoi, että voit kyllä käydä vaihtamassa lipun samalla kassalla, kuin mistä ostit. Okei, menin takaisin lipunmyyntiin ja jonotin 5 minuuttia siinä ja kun pääsin kassalle tiedustelemaan tuota asiaa, niin sieltä sanottiin, että he eivät ota mitään takaisin. Sanoin, että ostin tämän juuri äsken tästä ja enkö voi muka vain vaihtaa tuota normaaliin aikuisten lippuun ja maksaa 4e väliä? Ei kuulemma onnistu. Vitutus alkoi jo nousta, kunnes tajusin vielä viime hetkillä koittaa jostain toisesta ovesta sisään. Siellä ei onneksi korttia kyselty ja pääsin sisään.

En tiedä, miten muilla paikkakunnilla menetellään, mutta mielestäni on aika ihmeellistä, että ei suostuta vaihtamaan lippua, minkä on juuri äsken ostanut.

Valitettavasti maailmassa ei ole rehellistä porukkaa. Itse tunnen monia tapauksia, jossa opiskelijakortin omaava kävi hakemassa kaverilleen lipun. Lipunmyynnissä korttia kyseltiin, mutta eipä enään ovella. Näinpä ollen Tampereen Ilves havaitsi saman ongelman, ja tässä on tulos. Siispä väärinkäytöksistä johtuen on aivan sama onko ostohetkellä korttia tai vaikka pistäisit mummosi ostamaan lipun, mutta kun haluat käyttää palvelua joudut todistamaan etuuden. Toki lipunmyynti olisi voinut ystävällisesti huomauttaa, että opiskelijakortti täytyy näyttää ovella.

Eli pistetään kaikki lipunmyynnin tädin piikkiin...
 

Sabaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Stars, Spurs, Werder Bremen, Real Madrid
Kappas täällähän on syntynyt keskustelua. Hienoa!

Itse vain ilmaisin, että en pidä tuosta vastustajalle vittuilusta, mutta jos muut pitävät niin sen kun jatkatte. Pystyn kyllä sen kanssa elämään. Eikä se nyt mitenkään kauhistuta, kunhan vain ihmettelin. Ja kyllä, vastustajan sekä tuomarien provosointi kuuluu lajiin ja olen sitä itsekkin harrastanut.

Tuo "mikä vitun Tappara"-huutelu nyt ei vaan mielestäni ole mitään muuta kuin tyhmää. Ihmeteltiin tätä kaverin kanssa viime vuonna paikallispelissä, ja tämän voitokkaan pelin jälkeen alettiin huutelemaan "kostona", että kuka vitun Raipe? Kimppunhaan siinä käytiin ja ymmärrän kyllä, että oli mautonta, mutta silti voiko tuota joku pitää hauskana tai hienona juttuna? En vaan ymmärrä.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Tuo "mikä vitun Tappara"-huutelu nyt ei vaan mielestäni ole mitään muuta kuin tyhmää. Ihmeteltiin tätä kaverin kanssa viime vuonna paikallispelissä, ja tämän voitokkaan pelin jälkeen alettiin huutelemaan "kostona", että kuka vitun Raipe? Kimppunhaan siinä käytiin ja ymmärrän kyllä, että oli mautonta, mutta silti voiko tuota joku pitää hauskana tai hienona juttuna? En vaan ymmärrä.

Eli et siis ymmärrä tätä, mutta silti lähdit voiton jälkeen mukaan tuohon? Samassa veneessä taidat siis olla.

Kummeli, minulle on aina huomautettu lipunmyynnissä, että opiskelijakortti tarkastetaan ovella. Juurikin sen takia, että jos sitä korttia ei ole, niin lippua ei lunasteta takaisin. Ymmärtääkseni tämä on ihan normaali käytäntö Hakametsässä. Sinun kohdallasi tämä on ilmeisesti unohtunut myyjältä.
 

ipamies#41

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Prague Rangers
Kyllä itseäkin vituttaa nämä kiroilujen sun muiden hävyttömyyksien voivottelijat, jotka säännöllisesti jaksavat naukua asioista, jotka ovat omassa elämänkatsomuksessani täysin olemattomia ongelmia. En tiedä minkälaisessa pullossa osa ihmisistä lapsiaan kasvattaa, sillä lasten korvien sopimattomalla kielenkäytöllähän näitä lausuntojahan usein perustellaan. Ei ihme, että nykyajan mukuloista tuleekin nähdynkaltaisia velliperseitä, kun kaikki rehdistä kiroilusta lähtien pyritään suodattamaan pikkumussokoiden korvilta...

Kiekkopelin ei kuulukaan olla mikään steriili, kaikille sopiva ympäristö. Se sisältää "aikuisten asioita" aivan kuten moni muukin urheilulaji tai viihdemuoto. Jos ei tämä asia sovi omaan ajatusmaailmaan tai jos foorumi ei ole sellainen johon haluaa lapsiaan tuoda, niin sitten täytyy etsiä uusia harrastuksia.

SM-liigan ja kiekkoliitonkin täytyy tältä osin pysyä itsetietoisena. Kaikkia ei voi miellyttää, tai sitten kiekkopeli ja ottelutapahtuma menettää osan keskeistä olemustaan. Jos näin käy, niin tuote ei todellakaan miellytä kaikkia, vaan lopulta se ei enää miellytä ketään.

Joku totesi osuvasti, että "kaikilla kivaa", "ei tuhmia huutoja" -tsemppailijat saattaisivat saada hieman syvyyttä näkemyksiinsä ulkomailta. Englantilaiset käyvät koko perheen voimin jalkapallopeleissä, vaikka kokonainen päätykatsomo laulaa vastustajan tähtipelaajan pahaiseksi runkkariksi. En usko, että perheen nuoremmat saavat tästä elämän makuisesta kokemuksesta mitään traumoja mikä oikeasti hankaloittaa elämää. Supersteriilistä lapsuudesta "nauttineet" ovat varmasti todellisuudessa huomattavasti suuremmassa syrjäytymisvaarassa.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Kummeli, minulle on aina huomautettu lipunmyynnissä, että opiskelijakortti tarkastetaan ovella. Juurikin sen takia, että jos sitä korttia ei ole, niin lippua ei lunasteta takaisin. Ymmärtääkseni tämä on ihan normaali käytäntö Hakametsässä. Sinun kohdallasi tämä on ilmeisesti unohtunut myyjältä.

Okei, ihan yleinen käytäntö siis ja tarkemmin ajateltuna myös ihan järkevä, juurikin noiden väärinkäytösten takia.

Tosiaan, myyjä unohti mainita tuosta asiasta.
 
Joku totesi osuvasti, että "kaikilla kivaa", "ei tuhmia huutoja" -tsemppailijat saattaisivat saada hieman syvyyttä näkemyksiinsä ulkomailta. Englantilaiset käyvät koko perheen voimin jalkapallopeleissä, vaikka kokonainen päätykatsomo laulaa vastustajan tähtipelaajan pahaiseksi runkkariksi.

Vai niin. Huudella saa mun puolestani ihan mitä lystää, mutta jos aikuinen ihminen Suomessa, Britanniassa tai missä tahansa kokee jonkin helvetin futis- tai lätkämatsin, jossa ei itse edes pelaa, niin tärkeäksi asiaksi, että sen takia pitää huudella jotain "vitun homoa", niin kyllähän tällainen tyyppi itsestään antaa erittäin idiootin vaikutelman. Paremmin ymmärrän, jos joku 11-vuotias huutelee typeryyksiä (huutelin sen ikäisenä varmaan itsekin), mutta yli 20-vuotiaalla luulisi olevan jo sen verran järkeä päässä, että tällaisten "mikä vitun IFK" -huutojen typeryys ymmärrettäisiin. Samalla vaivalla kai sitä kehittäisi jonkin oikeasti hauskan huudon.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Samalla vaivalla kai sitä kehittäisi jonkin oikeasti hauskan huudon.

Mutta katsos kun sen huudon ei varmaankaan kuulu olla hauska vaan agressiivinen ja vihamielinen. Sen pitää saada tuomari viimeistään tajuamaan, että hän on itse haistattanut vitut kyseiselle seuralle ja sen kannattajille antaessaan ihmeellisiä/kyseenalaisia "haista paska-jäähyjä". Huudon pitää olla sellainen, että tuomari kelaa, että "odottaakohan ne mua tuolla jäähallin pihalla kun lähden kotiin."

Nuija-huuto on ihan hyvä, mutta kaiken maailman laulut jonkun Titi-nallen tahdissa ne vasta säälittäviä ovat. Suoraan jostain ala-asteen tunnilta. Voi että kun Suomessa olisi edes ripaus siitä tunnelmasta hallissa mikä on mm. Englannissa futismatseissa. Sielä näitä mainitsemiasi yli 20-vuotiaita jätkiä on suurin osa eikä sielä kukaan valita jos kannattajat huutavat kuorossa mitä mieltä ovat tuomarista ja mitä tälle toivovat.

Minua kyseinen huuto ei häiritse enkä aio siitä alkaa vääntämään.

P.S Ilveksen faniryhmä voisi ottaa repertuaariinsa "Tuomari juoksee matsin jälkeen!" huudon.
 
Mutta katsos kun sen huudon ei varmaankaan kuulu olla hauska vaan agressiivinen ja vihamielinen. Sen pitää saada tuomari viimeistään tajuamaan, että hän on itse haistattanut vitut kyseiselle seuralle ja sen kannattajille antaessaan ihmeellisiä/kyseenalaisia "haista paska-jäähyjä". Huudon pitää olla sellainen, että tuomari kelaa, että "odottaakohan ne mua tuolla jäähallin pihalla kun lähden kotiin."

Vielä paremminhan tämä toimisi, jos esim. niillä Ilveksen fanikatsomon porukoilla olisi jotain käryä jääkiekon säännöistä. Näinhän se asia ei kuitenkaan ole.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Kun tänne nyt on pelkkää negatiivista palautetta tullut viimeisen about 3 sivua, niin annetaan välillä positiivistakin. Maalikoosteen perusteella kuulosti, että aikamoinen hurmos oli päällä myös katsomossa tuossa kolmannen erän maalitalkoissa. Kun itse ei hallille pääse, niin on mukava, että tunnelmasta edes ripaus välittyy muiden medioiden kautta.

Hyvää kannustusta!
 

MaZa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viipurin Reipas
Vielä paremminhan tämä toimisi, jos esim. niillä Ilveksen fanikatsomon porukoilla olisi jotain käryä jääkiekon säännöistä. Näinhän se asia ei kuitenkaan ole.

Niin sehän on suorastaan rikos ihmisyyttä vastaan jos nuijaa huudetaan seisomakatsomon perukoilta turhaan. Kohta varmaan melutaan jo tuostakin täällä "Taas fanikatsomo osoitti asiattomuuttaan huutaessaan nuijaa vaikka jokainen A-katsomossa näki ettei se koukku osunut kunnolla"

Mikä hitto siinä on että hallissa ei saisi olla meteliä vaan jokainen pikkuruiseenkin "epäkohtaan" on puututtava? Ps. minua häiritsi joskus playoffseissa A:n yläriveillä (en saanut muualle lippua) kun takana istuvat pariskunnat puhuivat poikiensa mikroautoharrastuksesta niin kovaan ääneen etten kuullut perhana kuulutuksia. Pyysivät myös istumaan 8sek sen jälkeen kun Ipa oli tehnyt maalin, ihmettelivat päälläni ollutta itselleni suurta gameworn paitaa ja oikeastaan kaikkea muutakin.

Kiitoksia faneille eilisen kolmannen erän hyvästä metelistä! Tämän viestin alle voidaan sitten taas laittaa pari näytöllistä siitä mikä kaikki siinäkin tehtiin väärin. Ps: en huuda HV:ta. Ps2: Mitä sinä teet hallila muuta kuin istut kädet perseessä ja arvostelet fanejen toimia?
 
Ps. minua häiritsi joskus playoffseissa A:n yläriveillä (en saanut muualle lippua) kun takana istuvat pariskunnat puhuivat poikiensa mikroautoharrastuksesta niin kovaan ääneen etten kuullut perhana kuulutuksia.

Minua häiritsee kuulutuksissa se, etten saa niistä mitään selvää muutenkaan. En tiedä, mikä siinä äänentoiston suunnittelussa on niin vaikeaa, kun esim. Tammelan futisstadionilla kuulutuksista saa selvää ihan hyvin.

Mitä sinä teet hallila muuta kuin istut kädet perseessä ja arvostelet fanejen toimia?

Juttelen kaverien kanssa pelitapahtumista ja välillä vähän muustakin, kun ei kuitenkaan tule välttämättä niin usein nähtyä, niin siinä matsin aikana voi jutella muitakin juttuja. Jos esim. mulla olisi lapsia, varmaan niiden harrastuksetkin tulisi siinä käytyä läpi. Fanien toimintaan ei useimmiten tarvitse kiinnittää huomiota, kun istuu tarpeeksi kaukana fanikatsomosta. Hyvä homma, kun pitävät meteliä, niin kauan kun sieltä ei tule niitä myötähäpeämittarit punaiselle räjäyttäviä huutoja tyyliin "haista vittu!" Eilen ei esim. kuulunut mitään tällaisia.

Voi että kun Suomessa olisi edes ripaus siitä tunnelmasta hallissa mikä on mm. Englannissa futismatseissa. Sielä näitä mainitsemiasi yli 20-vuotiaita jätkiä on suurin osa eikä sielä kukaan valita jos kannattajat huutavat kuorossa mitä mieltä ovat tuomarista ja mitä tälle toivovat.

Ihan kaikkia hömpötyksiä en näe kuitenkaan sieltä tarpeelliseksi apinoida. Jos ajatellaan vaikka sellaista chanttia kuin "Emmanuel Adebayor, his dad washes elephants and his mom is a whore", niin minä en ainakaan halua Suomessa kuulla vastaavia älynväläyksiä. Jos ei tuon parempaa huudettavaa keksi, niin istuu sitten mieluummin vaikka hiljaa kädet puuskassa kuten minä.
 
Viimeksi muokattu:

Jackie Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreet ja punaset.
"Emmanuel Adebayor, his dad washes elephants and his mom is a whore"

Kieltämättä hitusen ylittää hyvän maun rajat. Mutta toisaalta niin "kaunis" kuin sanoma onkin, niin se ampuu niin paljon ja rumasti yli, että ainakin minua se vaan hymyilyttää, edelleen. Se että tekeekö se minusta huonon ihmisen jonkun silmissä ei kiinnosta kyllä yhtään.

Peleissä tulee käytettyä nuija, homo, amatööri ja lyö sitä- huutoja. Itselläni ne tulee niin spontaanisti ja puhtaasta vihasta tai kiukusta että ei tule mieleenkään alkaa mitään hauskaa vitsiä siinä huutamaan. Vieraspeleissä tottakai tulee myös lauluihin yms osallistuttua. Kiroilua en käytä, en tosin tiedä miksi en. Ei haittaa tippaakaan jos joku huutaa vittua jossain, mutta omasta suusta se ei irtoa spontaanisti. (muistaakseni) Ja esim. Wild-pelin alussa jonkun huutama: vittu sä miettinen oot paska, sai minut ja lähellä olevat ääneen nauramaan. Eli faktatkin voi naurattaa, eikä aina pelkkä solvaaminen.

Mutta joo, tämäkin aihe on ns. pohjaton kaivo. Huutelu ei ikinä lopu ja niin kauan kuin yleisössä käy eri ihmisiä niin ilmoille lähtevät huudotkin muuttuvat, ja totta kai hyvä niin.

Mitäs tärkeää te muut palstalaiset päästätte suustanne peleissä?
 

MaZa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viipurin Reipas
Mitäs tärkeää te muut palstalaiset päästätte suustanne peleissä?

Eipä sieltä kyllä ihmeitä tule eli perus "nuija" "Ajaaaa!" "VETOJA!" "Ilves!" jne kategoriaa sekä tietty perus negatiiviset "NYT kiinni se" jne.. Mihinkään mukahauskaan titinallelaluun ei tosiaan viitsi lähteä ja hieman tuo "ugh ughikin" ihmetyttää. Mutta aivan totta kyllä, ei siinä tunnekuohussa aleta mitään kovinkaan hienoa keksimään.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Itseäni ei varsinaisesti kiroilukaan häiritse eli esim. "mikä vitun IFK" menee vielä kategoriaan "hieman hölmöä, mut joo". Raja menee tuossa "haistavitussa", koska se on huutona idioottimainen eikä siinä ole mitään järkeä. Tuomari ei varmasti koe tuosta huudosta mitään pelkoa ja huuto kuulostaa ihan helvetin tyhmältä. Itse tosin ajattelen muutenkin haistattelijoista, että onpa nokkela räkänokka ku osaa ihan tollein alkaa haastamaan.

Yritän vain sanoa, että se on huutajille ja tässä tapauksessa myös minulle Ilveksen kannattajana ihan uskomattoman noloa, kun fanilauma vetää viisaat päänsä yhteen ja aloittaa rytmikkään haistatteluhuutonsa. Käyttäkää nuijaa tai runkkaria - huomattavasti viihdearvoltaan parempi ja tuomarikin saattaa sen jo noteerata jollain tavalla.

Myös jäsen kaukosäätimen ehdottama "tuomari juoksee..." olis aika nokkela.
 

Nikkari78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Floorball Club Dux
Henkilökohtaisesti en pidä siitä, että urheilutapahtumissa kiroillaan aivan älyttömästi! Otteluissa on paljon lapsia ja kyllähän me isommat annamme todella huonon mallin kannustaamisesta, jos siellä huudetaan v*ttua, h*moa, h*uoraa ym. ala-arvoisia kommentteja. On mielikuvituksen puutetta, jos ei osaa kannustaa tai antaa palautetta muulla tavalla! Enemmän se jatkuva pärinä kertoo huutajan aivokapasiteetista, kuin pelin tapahtumista. Epäilenpä, että mielummin joukkuekin pelaa hiljaisessa hallissa kuin, että kaikki huutaisi pelkkiä sukupuolielimiä ja eritteitä koko matsin ajan.
 

Jackie Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreet ja punaset.
Henkilökohtaisesti en pidä siitä, että urheilutapahtumissa kiroillaan aivan älyttömästi! Otteluissa on paljon lapsia ja kyllähän me isommat annamme todella huonon mallin kannustaamisesta, jos siellä huudetaan v*ttua, h*moa, h*uoraa ym. ala-arvoisia kommentteja. On mielikuvituksen puutetta, jos ei osaa kannustaa tai antaa palautetta muulla tavalla! Enemmän se jatkuva pärinä kertoo huutajan aivokapasiteetista, kuin pelin tapahtumista. Epäilenpä, että mielummin joukkuekin pelaa hiljaisessa hallissa kuin, että kaikki huutaisi pelkkiä sukupuolielimiä ja eritteitä koko matsin ajan.

Ihan mielenkiinnosta kysyttävä että mitä itse huudat kiukuspäissäsi? "Senkin tyhmät" vai "voi että"? Tietystihän ihan hiljaakin voi olla, ei siinäkään mitään väärää... Ja jos olet sitä hiljaisempaa sorttia niin antaisitko muutaman esimerkin mielikuvituksellisista huudahduksista, joita saa huutaa vihaisena ilman että leimataan ihan mulkuksi ja aivottomaksi?
 

Nikkari78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Floorball Club Dux
Ihan mielenkiinnosta kysyttävä että mitä itse huudat kiukuspäissäsi? "Senkin tyhmät" vai "voi että"? Tietystihän ihan hiljaakin voi olla, ei siinäkään mitään väärää... Ja jos olet sitä hiljaisempaa sorttia niin antaisitko muutaman esimerkin mielikuvituksellisista huudahduksista, joita saa huutaa vihaisena ilman että leimataan ihan mulkuksi ja aivottomaksi?

No, onhan noita sanoja maailmassa: nuija, idiootti, sika, seepra...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös