Ilves 75 vuotta

  • 6 116
  • 23

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
HN kirjoitti:
Suomi-kiekkoilun suurimman ja legendaarisimman instituution juhla ansaitsee oman ketjunsa. Aloitetaan se vaikkapa maailman legendaarisimman kiekkoseuran lähettämillä onnitteluilla:
Ehkäpä minä sitten isompia kursailematta olen seuraavana onnitteluvuorossa.

Mitään kirjettä minulla ei ole kehystettäväksi lähettää mutta onnittelujen lisäksi muutamalla sanalla kommentoin…joskin suoraan kirvesrinnasta.

Ilves on hieno seura ja ilvesläisyys tietysti ihan ok-juttu. Olettaisin, että Tampereen kiakkoilu olisi paljon köyhempää jos ei olisi hyvää paikallisvastustajaa, ja sen faneja.
Minulle Ilves on Rakas vihollinen jonka elämää on voinut seurata ilman varsinaisia sydämenpysähdyksiä. Ei kuitenkaan niin sivullisena, etteikö olisi myötäelänyt oikeastaan kaikkia Ilveksen hetkiä, niin kompurointeja kuin menestystäkin.
Juhlapäivänä ei ole tarpeen ruotia kompurointeja joten en laita tavuakaan
T-------,
vaan muistelen mielessäni niitä lukuisia, iloisia voiton- ja elämyksien hetkiä joita Ipa on antanut tamperelaiselle jääkiekolle ja jääkiekkoväelle.
Kiitos niistä ja ihan vilpittömin mielin otan lisääkin muisteltavaa.

Lämpimät onnittelut 75- vuotiaalle hienolle, ja perinteikkäälle seuralle.

Toivottelee koo
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Tampereen Ilves - instituutio, käsite, ilmiö ja elämäntapa, sekä henkilökohtaisella tasollani urheilumaailman Suurin Rakkaus.

Onnittelut 75-vuotiaalle seuralle!


Ranger
 

Raimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ilves on kieltämättä todella iso osa elämää. Usein on vaikea ymmärtää, kuinka paljon se yhdistää eri ihmisiä. Kyllä on hienoa olla Ilveksen kannattaja. Todella upea juttu tuo Montreal Canadiensin onnittelukirje.

Onnittelut 75-vuotiaalle urheilu- ja etenkin jääkiekkoseuralla!
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Pitkä tie ollaan tultu ja toivottavasti vielä pidempi vielä mennään.


Julkaistu Ilveksen historiikki "Sydämenasiana Ilves" kuuluu jokaisen suomalaisen urheilun seuraajan lukemisrepertuaariin, niin suuri on Ilveksen merkitys suomalaisessa urheilussa. Kirjahan ei, toisin kuin 70-vuotispäivän kunniaksi julkaistu V&V, käsittele ainoastaan seuran legendaarisinta osaa, eli jääkiekko-Ilvestä, vaan nimenomaan instituutiota nimeltä Ilves. Itse olen tässä ehtinyt lukea jo hieman enemmän kuin vähän alusta ja opus on kyllä erittäin ansiokas.


http://ilves.com/uutinen090906.php
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Ilves. Ainoa asia, minkä vuoksi olen koskaan elämässäni menettänyt yöuneni.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Urheiluaamu ja SM-liigaennakko

la klo 09:00

Katsaus tänä viikonloppuna Irlanissa pelattavaan golfin Ryder Cupiin, Pepe Jürgensin vieraana Asko Arkkola. Vieraina myös 75-vuotiaan Ilveksen historiikin kirjoittaja Matti Wacklin ja Ilves-legenda Lasse Oksanen. Mika Kallion tunnelmat suorana Japanista. SM-liigan ennakkotunnelmat illalla pelattavasta seitsemän pelin ottelukierroksesta sekä suorana Jyväskylästä. Kotimainen urheiluohjelma"


Lähde:
http://www.nelonen.fi/urheilu/Default.asp?m=9&y=2006&mId=2&pId=97337.
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Eiköhän mörkö tarkoittanut tätä:
"50-luku
- Jääkiekko otetaan seuran ohjelmaan ja Aarne Honkavaara käy opettamassa lajin alkeita. Ensimmäisessä ottelussa kaatuu Loimaan Palloilijat luvuin 15-7."
 
HN kirjoitti:
Aloitetaan se vaikkapa maailman legendaarisimman kiekkoseuran lähettämillä onnitteluilla

Ennen linkin avaamista ihmettelin, kuinka Ilves voi onnitella Ilvestä, mutta kysymyshän olikin jostakin toisesta urheiluseurasta. Höh.

Itsekin liityn jonoon onnittelemaan rakasta kilpailijaa. Vaikka suhde ei enää ole likimainkaan niin kiihkeä kuin joskus menneinä vuosina, on Ipalla edelleen erityinen asema Tapparan vastustajien joukossa. Hieno seura, hieno kilpakumppani. Lämpöiset onnittelut, ei teistä voi olla tykkäämättä edes vähäsen.

Tamperelaisen kiekkoilun ja yleismaailmallisten ihmisoikeuksien kannalta on myös erityisen mukavaa, että Ilves on ottanut asiakseen tarjota työpaikkoja niille kaupungin veteraanikiekkoilijoille, jotka eivät enää siihen Mansen sini-oranssiin edustusjoukkueeseen mahdu. Mukava nähdä Petriläistä ja Peltolaa tositoimissa.

Seuraavalle 75-vuotiskaudelle! Eiköhän Raipe senkin jälkeen vielä pelaa.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Onnea rakkaalle Ilvekselle. Ilvesläisyys on jotenkin niin oma juttunsa, ettei sitä oikein muut tajua. Tuntuu aina niin turvalliselta palata kerta kerran jälkeen Hakametsään, kun tietää näkevänsä siellä fanikatsomossa ne tutut naamat, ja kentälle luistelevan aina yhtä sävähdyttävän Ilveksen. Kapteeninsa Raimo Helmisen johdolla. Helmisen, joka hänkään ei nouse Ilveksen yläpuolelle (ja tietää sen muuten itse paremmin kuin kukaan maailmassa). Ja kun lukee tuota "riistetty kapteeninarvo" -ketjua, tajuaa, millainen instituutio jo pelkkä Raimo on.

Olipa sekavaa tekstiä, ei irronnut mitään yhtä hienoa letkautusta kuin dudelta.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Lapset, Ilves, vaimo. Kolme elämän tukijalkaa, joiden kanssa pärjääminen on yhtä tunteiden vuoristorataa. Onnittelut kotimaisen kiekkoilun kehdolle!
 

mukava valkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuukka Mäntylä
Onnea rakkaalle naapurille ja kilpakumppanille!
Voisin kai sanoa että ilman Teitä ei olisi meitä. Yhdessä eteenpäin, toinen toisillemme naljaillen jatkakaamme hienoa tamperelaisen ja suomalaisen kiekkokulttuurin edistämistä. Legendaariselle naapurille ja ikuiselle kilpakumppanille, ILVEKSELLE, sydämelliset onnittelut.
 

mkm

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Lämpimät onnittelut 75-vuotiaalle Tampereen Ilvekselle ja sen kannattajille!

Legendaarinen on taival ollut tähän mennessä ja toivottavasti se myös sellaisena jatkuu.

Vaikka olenkin sydänvereltäni Tapparan ja TPV:n miehiä niin toki tamperelaisena on Ilveksellekin sydän sykkinyt paikan päällä silloin kun on tiukka paikka ollut eli '83 Ratinassa ja '85 Kupittaalla.

Ilves, Zico, Raipe; ensimmäinen konjakki illalla on Teille. Seisten.
 

C5-Jarppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,Maajoukkue mallia Suomi
Onnittelut Ilveksen juhlapäivän johdosta!

Odotin kyllä myös Jukka Tammen paidan jäädyttämistä tänään Hakametsässä. Peltosen paidan nostoa olinkin jo odotellut aiemminkin, ja se oli kyllä täysin oikeutettu juttu. Nyt on paita nro16 oikeassa paikassa legendaarisen joukkueen legendaarisen hallin katossa!

Maamme-laulun esitys oli loistava! Kuka oli tämä fantastinen mieslaulaja?

Niin ja muutenkin oli ihan kivat juhlat! Kiva oli olla mukana! =)
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Siis minulle jäi epäselväksi, että miksi "Boogeyman" nimitteli Ilvestä FPS:n pikkuveljeksi, vaikka Ilves on lähes 5 kuukautta FPS:ää vanhempi ja lisäksi Ilves-legenda on ylipäätään opettanut jääkiekon salat FPS:lle.
 

Andrus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
C5-Jarppa kirjoitti:
Maamme-laulun esitys oli loistava! Kuka oli tämä fantastinen mieslaulaja?

Kyseessä oli tietysti Kangasalan oma poika, entinen huippu pikaluistelija (omisti jonkin aikaa jopa epävirallisen maailmanennätyksen 500m) Jukka Salmela. Ollut aikoinaan mm Tabula Rasan ja Salmela Komitean laulaja. Tyylilleen uskollisena Jukka veti maammelaulun verkkarit jalassa...
 

C5-Jarppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,Maajoukkue mallia Suomi
Andrus kirjoitti:
...Kyseessä oli tietysti Jukka Salmela... Tyylilleen uskollisena Jukka veti maammelaulun verkkarit jalassa...

No, ilmankos tuo lauluesitys kolahtikin meihin nappiverkkari-Toyotan karvanopat osastolle! Itse en nimittäin huomannut päätykulmakatsomosta noita verkkareita lainkaan. Olen kai vaan niin tottunut niihin. =)

Tosissaan oli yksi parhaita Maamme-laulu esityksiä mitä minä olen rekisteröinyt livenä.
Propsit äijälle täältä "kauniin ja menestyksellisen" jääkiekon kehdosta eli Etelä-Suomen läänin pääkaupungista.

Onnea Ilveksen organisaatiolle vielä kerran, 75 vuoden ikä on kunnioitettava saavutus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös