Ihmettelyketju

  • 6 343 353
  • 38 746
Suosikkijoukkue
Ässät
Hokasin, että minulla on kokonaan mennyt ohi, että pari-kolme vuotta sitten P.K Subban lahjoitti 10 000 000 dollaria hyväntekeväisyyteen. Tämä on ilmeisesti asia, mitä esim. suomalaisessa mediassa ei juurikaan kiinnosta pyöritellä, mikä on mielestäni ihan käsitämätöntä. Kait se vain on niin tässä maassa, että hyvät asiat ei kiinnosta ketään... paskamyrskyt kerää eniten klikkejä. Täällä jatkoajassakaan tuo ei asia ei tainnut kerätä montaakaan viestiä... Jos esim. joku ajaa kännissä autoa, se on huomattavasti mielenkiintoisempaa.

Noh, nousi kyllä Subbanin arvostus ihan uusiin ulottuvuuksiin. Jos tämän tyyppisiä tekoja jauhettaisiin enemmän mediassa, se saattaisi oikeasti saada useampia ökyrikkaita tekemään oikeasti merkittäviä lahjoituksia.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko tämä edes totta? Ilmalan sielunvihollisten joukkueen kannattajan kanssa olen tässä ollut ns. samalla sivulla

Tähän ihmettelyyn voi vastaus piileä siinä, että olemme olleet samaan aikaan kampin hammaslääkäriasemalla (entinen hammaspeikko) ja siellä tutustuneet...
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sanalla sinkku on usein hieman negatiivinen kaiku. Mä oon välillä miettinyt miksi. Ihan kuin se olisi joku odotustila, ei ole saanut mitä haluaa tai löytänyt ketään tai ehkä jopa kelvannut kellekään, negatiivinen asia. Pienenä on ehkä opetettu malli millainen pitäisi olla, vaikka siihen ei ole tarvetta eikä miehillä silleen geeneissäkään. Sitten siihen päälle vielä muiden ihmisten odotukset. Joko Petrillä on tyttöystävä ja punainen tupa ja perunamaa blaa blaa. Ihan vaan koska niin pitää olla, vaikkei millään haluaisi. Tietty sinkkuna kaipaa asioita, mitä nyt ei saa, mutta parisuhteessa sitä kaipaa vielä enemmän asioita. Sisältä asti oikein lähtee se paha olo. Sielu on tavallaan vankina ja koko ruumiskin kahlittu.

Mun tähän astisissa parisuhteissa on ollut vähän sellainen YYA-sopimus. Ystävyyttä, yhteistoimintaa ja avunantoa. Osaatko sä vaihtaa lampun vaihda. Nyt panettaa tumputa. Nyt haluaa pitää toisesta huolta ole siinä. Nyt haluaa mennä tapahtumaan lähde mukaan. Ja nyt haluaa olla 4-5 päivää yksin älä häiritse. Eikä silloin se nainen käy mielessäkään.

Tietty on naisia, jotka haluaa tuollaisen jutun, varsinkin vähän vanhemmissa. Ja joku poly-juttu kanssa tuntuu luonnollisemmalta kuin mikään perinteinen liitto. Eihän ihmistä voi omistaa, tai sua ainakaan.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Itse en ole koskaan ymmärtänyt minkään ylimakean töhnän suosiota. Nutella, marsipaani, vaahterasiirappi, kinuski yms
En tuossa mittakaavassa minäkään, vaikka kinuski esim. vaniljajäätelön kanssa on oikein hyvä tai vaahterasiirappi lettujen. Ja Nutellakin menee mausteena jossain pannaria tms. Mutta en mä noiden em. tuotteiden vuoksi lähtisi jonottamaan ja tappelemaan.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joskus 15v sitten ostin sokeria kaappiin. Muutama vuosi myöhemmin heitin sen roskiin. Ei aikuiset tarvitse makeaa. No Snickers nyt on joskus hyvä matkaeväs.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joskus 15v sitten ostin sokeria kaappiin. Muutama vuosi myöhemmin heitin sen roskiin. Ei aikuiset tarvitse makeaa. No Snickers nyt on joskus hyvä matkaeväs.
Alkoholi tehdään sokerista.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Nutella onkin ihan turha tuote. Nötteä sen olla piti. Kaipaan kovasti.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Mutta oletteko maistaneet ehtaa saksalaista nuttea?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hyväähän noi on, mutta jotta yhden purkin saa joskus syötyä täytyy leipoa ihan vitusti. Tai vain olla läski.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Sanalla sinkku on usein hieman negatiivinen kaiku. Mä oon välillä miettinyt miksi. Ihan kuin se olisi joku odotustila, ei ole saanut mitä haluaa tai löytänyt ketään tai ehkä jopa kelvannut kellekään, negatiivinen asia.

Ei sillä Suomessa ole ollut enää aikoihin vaan saa olla ihan rehellisesti sinkku ja rakennusyhtiötkin rakentaa paljon yksiöitä, koska ihmiset haluavat olla rauhassa.

Myös maailmalla aletaan herätä siihen, että ei Homo sapiens ole ihan sellainen ryhmäotus kuin kuvitellaan. Miksi panda saa mussuttaa bambua omassa rauhassaan, mutta ihminen ei saisi olla yksin.

South Koreans conquer fear of dining alone - BBC News
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
@pernaveikko Mä kyllä kriminalisoisin yksiöiden rakentamisen muuten kuin opiskelijaluukuiksi tai selleiksi. Toki jokainen saa tehdä omat valintansa, mutta ainakin itse viihdyn erittäin paljon paremmin vaikkapa kaksiossa. Huomattavan osan aikuisikääni olen asunut Kallion yksiöissä, joissa oli yksi ikkuna ilman parveketta. Ilma ei vaihdu, kesällä hullun kuuma ja aina yhdessä ja samassa huoneessa oleminen kävi pidemmän päälle hermoille. Kaksio parvekkeella on asunto, pieni yksiö yhdellä ikkunalla on panokorsu.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@pernaveikko Mä kyllä kriminalisoisin yksiöiden rakentamisen muuten kuin opiskelijaluukuiksi tai selleiksi. Toki jokainen saa tehdä omat valintansa, mutta ainakin itse viihdyn erittäin paljon paremmin vaikkapa kaksiossa. Huomattavan osan aikuisikääni olen asunut Kallion yksiöissä, joissa oli yksi ikkuna ilman parveketta. Ilma ei vaihdu, kesällä hullun kuuma ja aina yhdessä ja samassa huoneessa oleminen kävi pidemmän päälle hermoille. Kaksio parvekkeella on asunto, pieni yksiö yhdellä ikkunalla on panokorsu.
Mutta kaksiossa se toinen huone on koko ajan turhana, ja kun sä menet sinne niin se toinen taas muuttuu turhaksi ja harmittaa kun tyhjästä pitää maksaa. Siinä pitää ostella enemmän huonekalujakin ja siivoaminen kestää pitempään jne. Ja jos järjellä miettii niin jotenkin tuntuu retarditason meiningiltä pitää yhtä huonetta vain sitä varten, että oot siellä unessa, taju kankaalla. Siis sellaisessa tilassa, missä et tajua missä sä olet. Ja kun tulet tajuihisi niin äkkiä pois. Ja se turha siirtyminen telkkariin, stereoihin, tietokoneelle jne. Tietty mielipidekysymys, mutta mun mielestä on kätevämpää jos kaikki on kätevästi.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mä kyllä kriminalisoisin yksiöiden rakentamisen muuten kuin opiskelijaluukuiksi tai selleiksi. Toki jokainen saa tehdä omat valintansa, mutta ainakin itse viihdyn erittäin paljon paremmin vaikkapa kaksiossa.

No siis totta kai, mutta kenellä on Suomessa varaa asua jossain missä on paljon hukkaneliöitä. Maailman metropoleissa asutaan ihan naurettavissa kopeissa, mutta noin muuten Suomessa asutaan järkyttävän ahtaasti. Ei vain ole rahaa, miksi muualla on.

Muutin pois 60m2 lukaalista lähinnä vähän typerän sijainnin takia, mutta myös siksi, että se oli vain liian iso. Olen ollut Airbnb-hostina ja se oli hyvää bisnestä enkä maksanut veroja, mutta ei tuolla sijainnilla olisi saanut asiakkaita muutenkaan.

Nyt on keskustan tuntumassa 39m2 ja sopivasti tilaa hengittää. Kylpyhuone saisi olla vähän isompi vaikka tämän olohuoneen kustannuksella, mutta joku arkkitehti on tämän näin piirtänyt ja ihan hyvä on.

Ei parveketta, mutta kymppikerros ja tästä voi ihastella vaikka lintujen elämää. Nyt on näköjään keittiön ikkunassa paskat ihan äsken tuli.
--

Oli minulla ihmeteltävääkin. Lintuja on paljon vähän kaikkialla. Miksi se paska ei osu koskaan päähän? Kerran osui Hakaniemen torilla suoraan päähän ja menin sitten amerikkalaistyyliseen hampurilaisravintolaan pesulle.

Toinen kerta oli muutamasta sentistä kiinni, kun istuin merenrannalla terassilla Englannissa. Muki säästyi, mutta päivän lehti meni lukukelvottomaksi.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Oli minulla ihmeteltävääkin. Lintuja on paljon vähän kaikkialla. Miksi se paska ei osu koskaan päähän? Kerran osui Hakaniemen torilla suoraan päähän ja menin sitten amerikkalaistyyliseen hampurilaisravintolaan pesulle.

Lokkien ynnä muiden lentoeläjien paskantamiskäyttäytymistä olen itsekin ihmetellyt. Joskus on vaan hyvä pysähtyä ja pohtia henkeviä ja mennä oikein syvälle. Tuossa meidän talon parkkiksella saattaa joskus kesäisin/keväisin olla vaikka nyt noin kymmenkunta autoa. Mutta todella usein vain joku yksi tietty kulkupeli on joutunut totaalisen massiivinapalmihyökkäyksen kohteeksi. Viereisissä autoissa saattaa olla yksittäisiä hutikuteja. Ilmeisesti orgaaniselle Stukalle on tällöin tullut joku yskä/aivastuskohtaus juuri samalla hetkellä kun on pitänyt kiekaista että "Bomben unterwegs! Feuer frei!". Tämän vielä ymmärtäisi jos kohteena olisi aina sama, tai samalla paikalla seisova (oletusarvoisesti jonkun foogeleita kivittävän vittupään) auto. Mutta ei. Vaihtelee ihan satunnaisen oloisesti. Löytyykö jatkiksen ornitologeilta mitään tätä avaavaa?

Harvoinpa niissä kuitenkin pannaan.
Niimpä. Enemmänkin runkkuluukkuja nämä.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Lokkien ynnä muiden lentoeläjien paskantamiskäyttäytymistä olen itsekin ihmetellyt. Joskus on vaan hyvä pysähtyä ja pohtia henkeviä ja mennä oikein syvälle. Tuossa meidän talon parkkiksella saattaa joskus kesäisin/keväisin olla vaikka nyt noin kymmenkunta autoa. Mutta todella usein vain joku yksi tietty kulkupeli on joutunut totaalisen massiivinapalmihyökkäyksen kohteeksi. Viereisissä autoissa saattaa olla yksittäisiä hutikuteja. Ilmeisesti orgaaniselle Stukalle on tällöin tullut joku yskä/aivastuskohtaus juuri samalla hetkellä kun on pitänyt kiekaista että "Bomben unterwegs! Feuer frei!". Tämän vielä ymmärtäisi jos kohteena olisi aina sama, tai samalla paikalla seisova (oletusarvoisesti jonkun foogeleita kivittävän vittupään) auto. Mutta ei. Vaihtelee ihan satunnaisen oloisesti. Löytyykö jatkiksen ornitologeilta mitään tätä avaavaa?

Väri saattaa vaikuttaa ratkaisevasti. Oma siniseni kerää monesti paskaa. Toisaalta sitten kun miettii niin lokit paskantavat monesti esimerkiksi laiturille. Siinä taas väri ei vaikuta (ellei vedensinisyyttä lasketa), mutta sijainti ilmeisesti juuri siinä rannassa houkuttelee. Lokit tykkää myös kivillä seisahdella veden äärellä, jolloin monet kivet on täynnä paskaa. Toki usein olen myös ajatellut valon vaikutusta, jolloin auringossa oleva kimalteleva auto tai sijainti voi kerätä innokkaita paskantajia ympärilleen.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
V.Toki usein olen myös ajatellut valon vaikutusta, jolloin auringossa oleva kimalteleva auto tai sijainti voi kerätä innokkaita paskantajia ympärilleen.

Tätä olen itsekin pohtinut. Että eri vuorokauden aikaan auringonvalo antaa signaalia eri suunnalla olevasta kohteesta ja tällöin on maali lukittu. Oli sitten syyllinen tai syytön.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ihmettelen että jostain Ivalosta, Torniosta ja Rovaniemeltä viitsitään ajaa Vierumäelle pariksi päiväksi pelailemaan kiekkoa. Tietty onhan siinä panoksensa pääsy Pohjolaleirille. Ja saa pelata erilaisia porukoita vastaan. Silti se vaan tuntuu pitkältä reissulta viikonloppuna tehtynä.

Ihmettelen miten taas kerran onnistuin asettamaan sanani niin että suututin jonkun. Tuttavani poika oli pelaamassa siellä Tulevaisuuden tähdet tapahtumassa Vierumäellä. Tapasin tuttuni ennen peliä ja hän kehui miten hyvä hänen poikansa on. Minä sitten osallistuin keskusteluun toteamalla ettei poikaa kuitenkaan vielä ole valittu Pohjolaleirille. Äiti närkystyi ja poistui paikalta. Ja minä vain yritin osoittaa että tiedän mistä pojat pelaa. Pohjola leirille on valittu jo 40 pelaajaa ja tämän viikonlopun tapahtuman perusteella valitaan 62 lisää.

Ihmiset on ihmeellisiä. Jotain pitäisi välillä kommentoida että vaikuttaa kiinnostuneelta ja osallistuvalta. Sitten taas ihan mitä tahansa ei voi sanoa kun toiset loukkaantuu. Ehkä tänään olisi riittänyt pelkkä myöntely... Joo, joo, joo.... Sen verran vakuuttuneelta äiti vaikutti poikansa osaamisesta.

Joo, hallissa oli viileä. Kiekko ei pysynyt lavassa, syötöt meni minne sattui ja kohellusta riitti. Välillä moket teki hyviä torjuntoja ja hyökkääjä pujotteli taitavasti hukkaamatta kiekkoa. Kyseessä oli kuitenkin 2003 syntyneet miehenalut eli raakileita ovat vielä. Taisin surffata välillä enemmän puhelimella kuin katsella peliä. Tulipahan käytyä.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Ihmiset on ihmeellisiä. Jotain pitäisi välillä kommentoida että vaikuttaa kiinnostuneelta ja osallistuvalta. Sitten taas ihan mitä tahansa ei voi sanoa kun toiset loukkaantuu. Ehkä tänään olisi riittänyt pelkkä myöntely... Joo, joo, joo.... Sen verran vakuuttuneelta äiti vaikutti poikansa osaamisesta.

No siinä on eroa osaako myöntää itselleen että lapsesta tulee jääkiekkoilija eikä vaikkapa matemaatikko. Hirveä ero perityssä älyssä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös