Ihmettelyketju

  • 6 343 529
  • 38 746

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Aviopari ollut yhdessä sellaiset parikymmentä vuotta ja nyt nainen on mennyt ulkomaille lomalle aikuisten lasten kanssa ja mies jäänyt Suomeen, kun on töitä. Tuo on vähän outoa, että aviopari ei lomaile samaan aikaan. Onko se outoa?

Eihän tämä voi olla todellista. Siis maailman tavallisimman asian ihmettely.

Jos nimeä ei saa arvuutella, niin saako ikää? Sinun täytyy olla lähemmäs satavuotias.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Hyvä huomio:

Aviopari ollut yhdessä sellaiset parikymmentä vuotta ja nyt nainen on mennyt ulkomaille lomalle aikuisten lasten kanssa ja mies jäänyt Suomeen, kun on töitä. Tuo on vähän outoa, että aviopari ei lomaile samaan aikaan. Onko se outoa?

Toi aikuiset lapset muakin ihmetyttää. Ja vähän muukin. Mun mielestä toi kuvio on outo.
 

sinikettu

Jäsen
Samanlaisia tuulipukuja ei ole tarkoitus vielä hankkia vuosiin.
Milloin on virallinen lupa hommata? Mulla oli samanlaiset tuulipuvut pari vuotta sitten silloisen partnerini kanssa, kun jostain kaupasta sai saman sarjan miesten ja naisten kamppeet roimalla alennuksella samaan aikaan. Persaukisina opiskelijoina me sitten kävimme käsi kädessä sellaiset ostamassa. Ihmekös tuo, että suhde ei kestänyt. Tuulipuku on omalta osaltani toki vielä tallella, joskaan naisen puvusta ei mitään tietoa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei mulle tulisi mieleenkään luopua omista retkistä ja omista harrastuksista. Kyllähän tosta kysymyksestä tuli kasvoille vähän tonnin seteli -ilme.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Omassa kuplassani pariskunnat matkustavat aina kahdestaan paikkoihin, ellei kyse ole jostain Tukholman tai Tallinnan reissusta.
 

sinikettu

Jäsen
Omassa kuplassani pariskunnat matkustavat aina kahdestaan paikkoihin, ellei kyse ole jostain Tukholman tai Tallinnan reissusta.
Tämän ruudun takana on ainakin sellainen perustavanlaatuinen ongelma, että yleensä naiset, joiden kanssa viihdyn, eivät oikeen tykkää sellaisesta klassisesta reppureissaamisesta, vaan haluavat viikon kaupunkilomalle jonnekin Roomaan, Pariisiin tai Amsterdamiin. Ei noissa sinänsä mitään vikaa ole, mutta minä mieluitenä lähden ainakin muutaman viiko reppureissulle, jos kerta ulkomaille lähden. Sivistysmaiden ulkopuolella matkailu on muutenkin paljon paljon halvempaa, jos tekee vähänkään pitempiä reissuja.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Omassa kuplassani pariskunnat matkustavat aina kahdestaan paikkoihin, ellei kyse ole jostain Tukholman tai Tallinnan reissusta.
Miksi? Onko se jollain tapaa toiselta pois, jos puoliso pääsee ennenkokemattomaan paikkaan? Tämä ilman vittuilua.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Omat vanhemmat olleet naimisissa yli 50 vuotta ja välillä äiti matkustaa ilman isää, välillä menevät kimpassa. Yleensä joku lapsista on mukana tai valmiina kohdemaassa jos isä jää kotiin. Isä ja pojat ei erityisemmin nauti matkustamisesta, äiti ja tyttäret taas siitä pitävät.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Miksi? Onko se jollain tapaa toiselta pois, jos puoliso pääsee ennenkokemattomaan paikkaan? Tämä ilman vittuilua.

Paha vastata kysymykseen toisten puolesta. Omat parisuhteet ovat olleet verrattain lyhyitä, joten matkat on tehty yhdessä, jos johonkin on menty, yleensä ei ole menty erinäisistä syistä johtuen (työt, opiskelu ajan puute etc.). Mutta kaveripiirissä on pareja, jotka ovat olleet vuosia yhdessä ja matkustavat pakettidiilinä.
 

sinikettu

Jäsen
Veikkaisin, että jos pariskunnan on matkustettava aina yhdessä, niin se on enemmänkin naisen valinta. Syy on tässä. Evolutiivisesti aivoihin koodautunut pelko siitä, että mies menee eksoottiseen maahan ja jää sille tielle uuden eksoottisen naisystävättären kanssa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
En tiedä miksi kysymykseeni piti vastata vittuilemalla.

Siis eihän tässä mitään vittuilua ollut. Vaan ihan todella ensireaktio oli, hetkinen nyt nyt nyt, tuohan on tosissaan kysytty.

Ja sitten miettii mitä ihmettä ja mitä tähän voi enää sanoa.

Sivistysmaiden ulkopuolella matkailu on muutenkin paljon paljon halvempaa, jos tekee vähänkään pitempiä reissuja.

Paitsi Suomessa matkailu. Niin, en pidä sivistysmaana sellaista maata mistä ei saa uudenvuodenaattona ostaa kuohuviiniä.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kyllähän matkailua paljolti pareittain harrastetaan, olen huomannut. Itse olen kyllä ollut enemmän yksin reissussa, mutta silloin juuri huomaa että kaikki on tehty pareja silmälläpitäen, hotellihuoneet, ravintolan pöydät jne. Joten en ihmettele jos parit tykkää lähteä kaksistaan mieluummin kuin yksistään.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
en ihmettele jos parit tykkää lähteä kaksistaan mieluummin kuin yksistään.
Onhan nyt paljon muitakin vaihtoehtoja kuin yksin tai kaksin matkustaminen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Onhan nyt paljon muitakin vaihtoehtoja kuin yksin tai kaksin matkustaminen.

Minulle ei enää juuri ole. En vittu lähde yli 4 hengen seurueessa enää koskaan yhtään mihinkään. Se sekoilun määrä on vain niin järjetön.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, LA Kings, Raiders, Concordia Stingers
Minulle ei enää juuri ole. En vittu lähde yli 4 hengen seurueessa enää koskaan yhtään mihinkään. Se sekoilun määrä on vain niin järjetön.
Itse olen aina se jarjestaja jos on isompi poppoo. Silloin tiedan etta hommat sujuu ja paikat on hyvia. Perille kun paastaan kaikki saa tehda omia juttujaan halutessaan, itse ensimmaisena
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Miten muuten yhtään isomman kaveriporukan kesken esim. lentolippujen varaaminen jostain nettitarjouksesta onnistuu käytännössä? Siis oletuksena, ettei puhelimitse/sähköpostilla voi hyödyntää tarjousta ja se on samalla sen verran hyvä, ettei pakettia kannata ilman tarjousta harkita.

Edit. Siis varmasti samalle lennolle mahtuu, vaikka kaikki varaisivat erikseen, mutta jos haluaa samoille seutuville. Venyykö jonkun visa tonnien edestä?
 
Edit. Siis varmasti samalle lennolle mahtuu, vaikka kaikki varaisivat erikseen, mutta jos haluaa samoille seutuville. Venyykö jonkun visa tonnien edestä?

Kaveri osti muistaakseni yhdeksälle ihmiselle lennot, kun lähdimme Montpellier'hen koriskisoihin. Sanoin hänelle, että "niin tuskinpa sulla tollasesta tilauksesta luottoraja tulee vastaan". Kaveri vastasi, että "ei sellainen voi tulla vastaan. mitä ei ole olemassa".
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Itse olen aina se jarjestaja jos on isompi poppoo.

Toki itsekin, mutta nykyään evp. Huhtikuussa (eli ei Tanska) olisi kolmen hengen kisaretki. Toinen on rikas ja kaikki käy ja toinen taas on varaton mille 50 euroa on valtava summa. Koita tässä sitten järjestää.

Venyykö jonkun visa tonnien edestä?

Onhan noita. Toki monilla se viiden tonnin luottoraja on aina tapissa eli ei venykään kuin teoriassa.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Kyllähän matkailua paljolti pareittain harrastetaan, olen huomannut. Itse olen kyllä ollut enemmän yksin reissussa, mutta silloin juuri huomaa että kaikki on tehty pareja silmälläpitäen, hotellihuoneet, ravintolan pöydät jne. Joten en ihmettele jos parit tykkää lähteä kaksistaan mieluummin kuin yksistään.

On myös kovin yleistä ainakin minun lähipiirissäni (sukulaiset, naapurit, työkaverit), että matkustetaan yhdessä toisen parin kanssa, ehkä apsetkin vielä mukana. Ehkä ei uskalleta omin päin ulkomaille tai mikä lieneekin syynä. Ei tulisi kyllä mieleenkään haluta nähdä matkoilla ihan samoja naamoja kuin kotimaassa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eikös sitä pysty ihan verkkopankissa tai ainakin soittamalla nostamaan. Toki jos on tapissa aina, niin kannattaa pyytää jotakuta muuta matkanjohtajaksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös