Ihmettelyketju

  • 6 327 715
  • 38 716
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Itse koitin muutama vuosi sitten ostaa Liidelistä normaalien ruokaostosten ohessa yhden tölkin alkoholitonta olutta. Myyjä ei suostunut myymään, koska minulla ei ollut mukanani henkilöllisyystodistusta, jolla olisin voinut osoittaa olevani täysi-ikäinen. Ostaakseni siis alkuillasta päivittäistavaraostosten yhteydessä yhden (1) alkoholipitoisuudeltaan 0 %:n vahvuisen 0,33 litran juomatuotteen.

Alkoholittomat tölkit olivat kuulemma samalla viivakoodilla holillisten kanssa, minkä vuoksi ostotapahtumaa ei voinut tölkin osalta suorittaa. Se jäi siis kassalle, kun minä läksin kaupasta muine ostoksineni.

Saksalaisen järjestelmällisyyden ja suomalaisen sääntöyhteiskunnan synteesi hymyilytti silloin ja hymyilyttää edelleen. :)
 
Viimeksi muokattu:
Koitin perjantaina ostaa Prismasta IS-Urheilulehden Liigaliitettä, mutta yritykseksi jäi. Varmaan jo ammoisista ajoista alkaen liitteitten kannessa on lukenut että hinta on Iltasanomien hinta + 3,90€ tjsp. Joskus aiemmin on ollut tiukempiakin sanamuotoja tyyliin, "myydään vain Iltasanomien kanssa" tms, sellaista ei minusta nyt ollut.

Oon monesti ostanut tätä sanoman urheilulehteä ja Prismassa yksi myyjätär sanoi tiukan ohjeistuksen olleen etteivät voi myydä lehteä ilman sitä roskapaperia. Prismassa mulla on lehti jäänyt ostamatta useammankin kerran, mutta en kuollaksenikaan muista että missään muualla olisi asiaa huomattu. No onneksi ruutu+ tarjous lehden kanssa oli niin houkutteleva (1€/lehti) ettei enää tarvitse miettiä mistä sen ostaisi.
 

pyyksteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, Jokerit
Silloin kun olin kassalla hommissa niin meille tuli ankaraa palautetta työnantajalta (ja ketjulle Sanomalta?), ettei noita liitteitä saa myydä ilman Ilta-Sanomia. Kivahan se oli änkyttää asiakkaalle vastaan, kun naapurin Ärrältä ja Prismasta sai ostaa liitteen ilmankin. Tuossa tapauksessa, että Ilta-Sanomia ei löydy hyllystä niin olisin kyllä myynyt ilmankin, ei nyt typerä tarvitse olla.
 

teppana

Jäsen
Maapallomme kaikki autot saastuttavat ilmakehää yhtä paljon kuin 20 maailman merillä kulkevaa rahtialusta. Ja näitä rahtialuksia löytyy 60 000 kappaletta. Käyttävät polttoaineenaan lähes mitä tahansa paskaa vaan voi kuvitella. Jos ymmärsin/kuulin juuri teeveestä väärin, niin hyvä niin, mutta pelkäänpä että en.

Miksi minulle kerrottiin tämä vasta nyt? Sitä minä tässä ihmettelen.

Muutama tuttu on Wärtsilällä töissä suunnittelussa ja aivan uskomattomia moottoreita siellä tehdään ja on tehty. Toki nykyään panostetaan jo kovasti vähemmän kuluttaviin sekä kaasulla toimiviin. Mutta vanhemmat mallit kuulemma porskuttaa aivan mainiosti etäisesti raskasta polttoöljyä muistuttavalla aineella.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Kouvolan kouluja ihmettelen. Sosiaalinen media. Vieras joukkue. Yhdys sana. Ei muuta.
 

IceMaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trashers, Flyers
Kouvolan kouluja ihmettelen. Sosiaalinen media. Vieras joukkue. Yhdys sana. Ei muuta.

Kiitos huomiosta. Sosiaalinen media kirjoitetaan erikseen. Tiedoksesi.

Vieras joukkue sanaparissa puhuttiin ihan kotijoukkueesta, joka on vieras. Silloin sana vieras on adjektiivi. Näemmä jossain on vielä heikommat koulut...
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minä ihmettelen että mitä pakkausmateriaaleille on tapahtunut ja miksi, kun tuntuu että nykyisin ei saa enää mitään pakkausta auki ilman työkaluja? Olipa kyse elintarvikepakkauksista, huonekaluista, työkaluista, elektroniikasta tai mistä tahansa niin tuotteet on pakattu sillä tavalla että varmasti et paljain käsin auki saa kuin korkeintaan tuurilla. Esimerkkinä vaikkapa Pirkka nuudelipaketit jotka sai vielä jokin aika sitten auki ihan vaan siitä sauman kohdalta repäisemällä, mutta sitten tuon pakkauksen ulkoasua uudistettiin ja samalla ilmeisesti myös pakkausmateriaalia kun sen jälkeen tuota ei saa auki enää muuten kuin saksilla tai veitsellä. Sama juttu vaikkapa keksipakettien, karkkipussien jne. kanssa, tuntuu että lähes kaikissa tuo muovi on muutettu sellaiseksi että ei enää lähde käsin repäisemällä auki.

Oma lukunsa on sitten nämä kovaan muoviin pakatut elektroniikkatuotteet, lamput, työkalut jne. joiden pakkauksia on turha yrittääkään auki muuten kuin saksilla tai puukolla leikaten. Ja sitäkin olen ihmetellyt miksi kaikki nykyisin "ylipakataan". Erityisesti IKEA tuntuu harrastavan tätä että joka saatanan osa siellä pakkauslaatikon sisällä on vielä erikseen pakattu. Parhaimmillaan sen ison pahvilaatikon sisällä (jotka muuten on liimattu kiinni välillä todella tiukasti että eivät ilman puukkoa avaudu) on monta pienempää pahvilaatikkoa joiden sisälle on laitettu vielä erikseen muoviin pakattuja osia. Ja tuon muovipussin sisälläkin saattaa vielä olla pari pienempää muovipussia joiden sisällä on osia, ja tietenkin nämä muovipussit on niin saatanan sitkeää muovia että jos yrität sitä käsin repiä auki niin se vaan venyy sellaiseksi metrin pituiseksi soiroksi mutta ei varmasti repeydy auki.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viime kuun Baltic guidessa oli vertailu parturien hinnoista Suomessa ja Virossa. Ton mukaan miesten hiustenleikkuu maksaa Suomessa 26-35 euroa ja Virossa 15-25. Mulla ainakin on siellä aina maksanut 7-10 euroa. Mitä lie kauneussalonkeja tohonkin valittu. Hitto katsokaa Eckerö linellä sitä kaljamahaista keski-ikäistä jengiä ja miettikää meneekö ne johonkin fägärimestoihin. Vittu manikyyr pedikyyr tuleeko kyrpäänkin koru samalla.

Niin ja nythän maahanmuuttajat leikkaa täälläkin 10-15 eurolla ja osa muistakin on lähtenyt hieman alentamaan hintoja.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ihmettelen, että miksei osata tehdä kengännauhoja, jotka eivät avaudu itsestään. Vituttaa, kun saa vartin välein olla sitomassa noita. Eikö kukaan siellä tuoteosastoilla testaa noita ollenkaan käytännössä?
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Ihmettelen, että miksei osata tehdä kengännauhoja, jotka eivät avaudu itsestään. Vituttaa, kun saa vartin välein olla sitomassa noita. Eikö kukaan siellä tuoteosastoilla testaa noita ollenkaan käytännössä?

Onhan noita tehty. Aikoinaan TV:ssä mainostettiin myös "sairaan nopeet". Tais joskus ysärin lopulla olla.
Ja löytyyhän siihen linkkikin Sports lace -mainos .
(linkki vie youtubeen).

Siitä vain etsiskelemään Sports laceja.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Ihmettelen, että miksei osata tehdä kengännauhoja, jotka eivät avaudu itsestään. Vituttaa, kun saa vartin välein olla sitomassa noita. Eikö kukaan siellä tuoteosastoilla testaa noita ollenkaan käytännössä?
Minulle avautui noin vuosi sitten että olen noin 40 vuotta sitonut kengännauhat väärin kun ne aina aukeavat. Tehnyt niihin ns ämmänsolmun kun pitäisi olla merimiessolmu.
Jos rusetin molemmat lenkit osoittavat suoraan molemmille sivuille on kyseessä yleensä merimiessolmu eli oikein, jos taas toinen lenkki osoittaa etuviistoon ja toinen takaviistoon, väärin solmittu.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Viime kuun Baltic guidessa oli vertailu parturien hinnoista Suomessa ja Virossa. Ton mukaan miesten hiustenleikkuu maksaa Suomessa 26-35 euroa ja Virossa 15-25. Mulla ainakin on siellä aina maksanut 7-10 euroa.
Tää on kyllä muakin aina ihmetyttänyt tai siis ylipäänsä tuo hiustenleikkuun hinta. Tavallinen miesten karvoitus kun ei kovin suurta prosessointia tarvi ja siitä työstä jonkun 30 euron maksaminen on ihan suoraa ryöstöä. Jotkut erikoisemmat jutut sitten ehkä sen voikin maksaa, jos nyt ottaa vaikka parranajoa tai permanenttia siihen oheen. Missään muualla maailmassa en ole tällaisia Suomen riistohintoja maksanut, apinasaarellakin pääsi sillä noin kymmenellä punnalla vähän paremmissakin mestoissa.

Viimeksi kävin Suomessa just tuollaisessa halvassa mamupuljussa, leikkuussa kesti vartti, maksoi kympin ja kakki mömmöt sun muut lyötiin päähän normaalisti - jälki oli parasta laatua ja lisäksi asiakaspalvelu ihan priimaa. Ei puhettakaan että menisin mihinkään vitun hiusstudioon maksamaan kolminkertaista hintaa täysin samasta tuotteesta. Väkeä tuolla halvemmassa mestassa sitten riittikin, eli varmaan pääsevät ihan yhtä hyville tuntipalkoille kuin nuo ryöstöfirmat.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Minulle avautui noin vuosi sitten että olen noin 40 vuotta sitonut kengännauhat väärin kun ne aina aukeavat. Tehnyt niihin ns ämmänsolmun kun pitäisi olla merimiessolmu.
Jos rusetin molemmat lenkit osoittavat suoraan molemmille sivuille on kyseessä yleensä merimiessolmu eli oikein, jos taas toinen lenkki osoittaa etuviistoon ja toinen takaviistoon, väärin solmittu.
Nyt multa meni todnäk yöunet.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Savon Sanomien verkkolehden otsikko 6.9.2017:

Yle: Suosikkibändin loppuunmyytyjä lippuja myynnissä virallisen lippukaupan tytäryhtiön palvelussa sikahinnalla


Muuten aika tavanomainen klikkiotsake, mutta harvinaisen raskas lauserakenteeltaan ja vaikeaselkoinen luettavuudeltaan.

 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Ihmettelen miksi Länsimetro Oy:n toimitusjohtaja on aina vaan toimessaan. Kolme vuotta sitten olisi pitänyt laittaa ulos.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Ihmettelen miksi Länsimetro Oy:n toimitusjohtaja on aina vaan toimessaan. Kolme vuotta sitten olisi pitänyt laittaa ulos.
Ihmettelen, miksi pitää kommentoida typerästi asioita, jos ei tiedä edes vähän taustoja. Länsimetro antoi potkut toimitusjohtajalleen viime marraskuussa ja nykyinen on hoitanut tuota pestiä siitä alkaen. Miten kummassa nyt alle vuoden tehtävää hoitanut olisi voitu potkia pihalle jo kolme vuotta sitten?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ihmettelen, että miksei osata tehdä kengännauhoja, jotka eivät avaudu itsestään. Vituttaa, kun saa vartin välein olla sitomassa noita. Eikö kukaan siellä tuoteosastoilla testaa noita ollenkaan käytännössä?

Minä ihmettelin joskus samaa ongelmaa, erityisesti juoksulenkeillä ärsytti pysähtyä vähän päästä sitomaan nauhoja. Mutta eräs myös juoksua harrastava työkaveri neuvoi sitten että kannattaa tehdä "tuplarusetti" eli pyöräyttää rusettia tehdessä kahteen kertaan ympäri niin jopas alkaa pysymään nauhat kiinni. Ja ei ole sen jälkeen enää tätä ongelmaa ollut.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Minä ihmettelin joskus samaa ongelmaa, erityisesti juoksulenkeillä ärsytti pysähtyä vähän päästä sitomaan nauhoja. Mutta eräs myös juoksua harrastava työkaveri neuvoi sitten että kannattaa tehdä "tuplarusetti" eli pyöräyttää rusettia tehdessä kahteen kertaan ympäri niin jopas alkaa pysymään nauhat kiinni. Ja ei ole sen jälkeen enää tätä ongelmaa ollut.
Tuplarusettia joutuu käyttämään tiettyjen tossujen kanssa. Mulla on nyt käytössä lyhemmille lenkeille NB:n tossut, joissa on fantastinen, hiukan elastinen nauha. Kun noissa tulee kilsat täyteen, otan nauhat niistä talteen.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuplarusettia joutuu käyttämään tiettyjen tossujen kanssa. Mulla on nyt käytössä lyhemmille lenkeille NB:n tossut, joissa on fantastinen, hiukan elastinen nauha. Kun noissa tulee kilsat täyteen, otan nauhat niistä talteen.

NB:n kengissä on kyllä muuten yleensäkin ihan loistavat nauhat! Omissa 1400:issa on sellainen ohut, mutta ihan helvetin kestävä ja hyvin kiinni ja tiukalla pysyvä nauha. En ole missään kengissä vielä parempiin nauhoihin törmännyt.

Mutta olen kyllä opetellut käyttämään tuota tuplarusettia nykyisin ihan kaikkien kenkien kanssa. Ei ole nimittäin loppujen lopuksi yhtään sen hitaampi sitoa tai aukaistakaan, ja aika takuuvarmasti pysyy nauhat kiinni ja tiukalla.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
"Tutkinnanjohtaja Olli Töyräs sanoo, että poliisi jatkaa tutkintaa koko ajan, ja epäiltyä kuulustellaan lähes päivittäin. Yksi henkilö on edelleen kansainvälisesti etsintäkuulutettu mahdollisesta osallisuudesta tekoon.

– Hänet on kansainvälisesti etsintäkuulutettu. En kommentoi hänen olinpaikkaa taikka muutakaan asiaa. Meillä on omat väylämme asian selvittämiseksi."
----

Kuules nyt, Olli. Kuinka voisit kommentoida jonkun olinpaikkaa, jos et sitä tiedä?
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuules nyt, Olli. Kuinka voisit kommentoida jonkun olinpaikkaa, jos et sitä tiedä?
Ei kai se sitä välttämättä tarkoita. Saattaahan poliisi tietää hyvinkin tarkkaan missä etsitty on. Mutta jos se on ulkomailla niin ei sinne niin vaan mennä hakemaan vaan virka-apupyyntöjen kautta virallista tietä...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ei kai se sitä välttämättä tarkoita. Saattaahan poliisi tietää hyvinkin tarkkaan missä etsitty on. Mutta jos se on ulkomailla niin ei sinne niin vaan mennä hakemaan vaan virka-apupyyntöjen kautta virallista tietä...

Vaan kansainvälinen etsintäkuulutushan tarkoittanee sitä, että oleskelumaan poliisin olisi suotavaa ottaa etsitty henkilö pikimmiten kiinni.

Toki aivan kaikkia roistovaltioita se tuskin koskee.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös