Ihmettelyketju

  • 6 342 423
  • 38 746

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Näinpä, Suomessa ne käyttää nuuskaa.
Jaa. Ei ainakaan duuneissa joissa olen ollut. Toki paria poikkeusta lukuunottamatta. Hlökohtaisesti (tosin osittain eksäni houkuttelemana, ei vittuillen) loppui siihen kun joutui duunissa kuudennesta kerroksesta könyämään alas ja ulos röökille. Ei vain viitsinyt, hissejäkin sai odotella ikuisuuden. Olihan siinä tietenkin muutenkin oma motivaatio jo mukana. Harva meillä polttaa. Näppituntuma on reilusti alle 5%.
 
Viimeksi muokattu:

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Jaa. Ei ainakaan duuneissa joissa olen ollut. Toki paria poikkeusta lukuunottamatta. Hlökohtaisesti (tosin osittain eksäni houkuttelemana, ei vittuillen) loppui siihen kun joutui kuudennesta kerroksesta könyämään alas ja ulos röökille. Ei vain viitsinyt, hissejäkin sai odotella ikuisuuden. Olihan siinä tietenkin muutenkin oma motivaatio jo mukana. Harva meillä polttaa. Näppituntuma on reilusti alle 10%.

Nojoo, ei sekään nyt ihan niin yleistä ole. Kohtuullisen yleistä kuitenkin. Osa sitten käyttää nuuskaa omalla ajalla, vaikka ei sitä työpaikalla tekisikään. Sellaisiakin on tullut vastaan. Ja onhan nuuskassa jo se etu, ettei haise stögikselle jo korttelin päähän.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jaa. Olen ollut niin toimistotöissä kuin fyysisissä duuneissa enkä millään työpaikalla ole nähnyt yli 50% tupakoitsijoita. Puolassa toimistohommissa polttajia oli ehkä se kolmannes. Muuten prosentit ovat huomattavasti alempia. Nuuskan käyttö on aika samoissa. Kahvia litkiikin sitten jo selvästi useampi. Mulle ei maistu mikään edellämainituista.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tämä tilasto Suomessa perinteisesti korreloi vahvasti koulutusvalintojen kanssa, eli jos olet ollut amiksessa ja sitten "sopivalla" alalla, niin ei ole ollenkaan ihmeellistä.

Meillä työpaikka muutettiin juuri savuttomaksi ja siinä yhteydessä tehtiin vähän kyselyä kuka käyttää mitäkin. Toimiston väestä tupakoitsijoita/nuuskaajia oli tasan 0%, kun taas tuotannon puolella tupakoitsijaprosentti oli 50% (osa näistä käytti vielä nuuskaakin lisäksi). Ja talon väestä n.40% työskentelee tuotannossa ja 60% toimistossa, että ei selity silläkään että toimiston väkeä olisi niin vähän. Että tältä pohjalta uskon hyvinkin tuota mainitsemaasi tilastoa, tuotannon väestä suurimmalla osalla amistausta, toimiston puolella on sitten monenlaista koulutusta.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
"Suomalaisista 20–64-vuotiaista noin 17 prosenttia tupakoi päivittäin vuonna 2015. Miehistä päivittäintupakoi 19 prosenttia ja naisista 15 prosenttia."

Ihmettelen että jokaisella työpaikalla tai koululuokassa missä olen ollut noin puolet on tupakoitsijoita.
Edellisessä työpaikassani oli n. 80 työntekijää ja vain 1 tupakoi, toimitusjohtaja.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Meillä on toimistolla 40-50% tupakoitsijoita, vähän riippuen laskutavasta. Tuotannossa sitten n.60%. Mitä nyt yhtäkkiä mietiskelin, niin jännästi en pysty keksimään lainkaan selittävää tekijää. Ikä, koulutus, sukupuoli, asema organisaatiossa... kaikista löytyy molempia.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Ihmettelen että mikä vie nimenomaan julkisuuden ihmisiä huumeiden tielle (nyt suomalainen malli pidätetty Filippiineillä ilmeisesti ainakin hallussapidosta). Esimerkkejähän on todella paljon. Onko se julkkiksena oleminen niin raskasta?
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Meillä on toimistolla 40-50% tupakoitsijoita, vähän riippuen laskutavasta. Tuotannossa sitten n.60%. Mitä nyt yhtäkkiä mietiskelin, niin jännästi en pysty keksimään lainkaan selittävää tekijää. Ikä, koulutus, sukupuoli, asema organisaatiossa... kaikista löytyy molempia.

Onkohan tässä maakunnallisia eroja?
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Onkohan tässä maakunnallisia eroja?

Voisin kyllä kuvitella, että täällä päin prosentit ovat kokonaisuudessaan suuremmat kuin nuo 19 ja 15, mutta omaa mutua tuo on loppujen lopuksi.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Mä ihmettelen aidosti miten jotkut ihmiset ovat todellisia vastoinkäymis-magneetteja. Miten kertakaikkiaan samoille ihmisille voivat tapahtua kaikki negatiivinen paska asiayhteydestä toiseen?

Sama ihminen herätessään aamulla venäyttää selkänsä ja koira on paskantanut eteiseen vuosisadan jöötit. Tämän jälkeen jossain työpaikalla ihminen kokee vittuilua ja syrjintää ja kotiin lähtiessään on tullut parkkisakkoa vajaan satasen verran. Hän myös liukastuu mennessään autolle, jolloin jo ennestään kipeä selkä räpsähtää entistä kipeämmäksi. Seuraavaksi henkilön äiti/veli/isä/whatever soittaa, että hänet on ryöstetty. Suku on tällaisella ihmisellä muutenkin ihan perseestä ja naapuritkin vittuilee. Illalla televisio hajoaa ja pesukone temppuilee ja nyt koira on repinyt tyynyt riekaleiksi. Kännykkäkään ei toimi ja nyt koskee nilkkaan koska valurautapannu tippuu sen päälle.

Kaikki edellä kuvattu on kuvitteellista, mutta ei hirveän kaukaa haettua siitä millaisia varsin tapahtumarikkaita henkilöitä tässäkin valtakunnassa on. Jonkin verran olen joskus tuollaisiin törmännyt eri yhteyksissä ja ei voi kuin ihmetellä. Mitä tapahtuisi jos tuollaisen kanssa viettäisi viikon? Tuskin kovin hyvin.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Politiikka ei sinällään kiinnosta. Mitä nyt joskus jotain A-studiota katselen. Ihmettelen kuitenkin sitä, että miten Vihreät on niin suosittu puolue vaikka heidän puheenjohtajansa on nössöin jätkä ikinä?
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Politiikka ei sinällään kiinnosta. Mitä nyt joskus jotain A-studiota katselen. Ihmettelen kuitenkin sitä, että miten Vihreät on niin suosittu puolue vaikka heidän puheenjohtajansa on nössöin jätkä ikinä?

Vihreillä on iso määrä kiintiöäänestäjiä. Kaiken maailman urbaanit kaupunkilaishipsterit, puunhalaajat, vegaanit ja homppelit äänestää niitä kerran kerrasta. Heille puheenjohtajan nössöys on ennemmin hyve kuin pahe.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vihreillä on iso määrä kiintiöäänestäjiä. Kaiken maailman urbaanit kaupunkilaishipsterit, puunhalaajat, vegaanit ja homppelit äänestää niitä kerran kerrasta. Heille puheenjohtajan nössöys on ennemmin hyve kuin pahe.

Ei tämä nousu nyt millään kiintiöäänestäjillä selity.

Vihreiden kannatus on pyörinyt viimeisen 25 vuotta siinä noin 7-8,5% tuntumassa ennen kevään kuntavaaleja, jossa kannatus pomppasi 12,5%iin. Lähes 50% nousu esim edellisistä eduskuntavaaleista. Niinistön nössöydestä huolimatta.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Ville Niinistöllä ja Li-besserwisserillä oli pieni aukko poliittisessa tietämyksessä perustuslain osalta. Se IHMETYTTI eilen kun katsoin töldee.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mä ihmettelen aidosti miten jotkut ihmiset ovat todellisia vastoinkäymis-magneetteja. Miten kertakaikkiaan samoille ihmisille voivat tapahtua kaikki negatiivinen paska asiayhteydestä toiseen?

Minäkin tunnen pari tällaista tyyppiä, ja olen sivusta seuratessani tullut siihen tulokseen että he itse ovat siitä kaikesta hyvin pitkälti vastuussa. Eli jos muistaa ajatella ennen kuin toimii, eikä toisin päin, niin välttää jo aika monta "vastoinkäymistä".
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Politiikkaan littymätön ihmetys. Katsoin aamulla Ylen Aamu-tv:tä, jota kuvataan ulkona näin kesäisin. Ihmettelen, miksi studio on pakko viedä ympäristöön, jossa kuuluvat ruohonleikkurin käyminen tai kuorma-auton peruutusilmoitusääni.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Mikä hemmetti toi naisten tapa on kehua toisiaan. Niin kaunis ja nuoren näköinen blaa blaa. Joo ei naisia voi koskaan ymmärtää.

Ei se noin mene. Tuo on tekopyhyyttä raskaassa sarjassa. Oikeasti nainen on tietyllä tapaa susi toiselle naiselle. Vertailu muihin on alitajuntaista ja tiedostamattomalla tasolla tapahtuvaa. Tuo lässytys ja keskinäinen kehu nyt on sitä pakollista teatteria, joka nyt vain kuuluu sanoa, vaikka itseasiassa harvemmin jopa edes tarkoittanee mitään.
 

Peppuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chicago Blackhawks
Minäkin tunnen pari tällaista tyyppiä, ja olen sivusta seuratessani tullut siihen tulokseen että he itse ovat siitä kaikesta hyvin pitkälti vastuussa. Eli jos muistaa ajatella ennen kuin toimii, eikä toisin päin, niin välttää jo aika monta "vastoinkäymistä".

Itselläni menee normaalisti päivät ihan hyvin, ei tule koko aikaa tuollaisia päiviä mutta kyllä niitä vaan on silti joitain elämään tullut jolloin ei mikään onnistu.

Pahimpana tälläisenä päivänä heräsin hieman myöhässä ensinnäkin ja jäi aamupalat syömättä. Lähdin ajamaan töihin, ja yhden nurkan takaa tuli nuori lapsi pyörällä, johon auton keulalla osuin ja tämä kaatui. Ei tullut mitään vammoja, tai muuta mutta kysyin pojalta isän nimen ja soitin hänelle että näin pääsi käymään ja tämä isä huusi vain koko ajan puhelimessa. Ajattelin siinä, että mikäli poika ei minulle uskalla sanoa tai mikäli myöhemmin ilmenee että jokin paikka on kipeä tms. niin tietää ainakin kenen vika. Vitutti se isä. Menin töihin tietenkin myöhässä, ja pomo kyseli että missä oltu ja kerroin niin se ei meinannut mitenkään uskoa. Työpäiväkin meni ihan perseelleen, tuli reippaasti kuukauden huonoin myyntipäivä. Lähdin töistä, niin olin saanut parkkisakon. Siitä salibandyä pelaamaan, oli yksi maila vaan mukana ja se puolessa välissä pelejä poikki. Lähdin ajamaan sieltä pois, niin autosta puhkesi moottoritiellä rengas ja siinä meni samalla alumiinivanne pilalle. Ku kotia pääsin vararenkaan avulla, en liikkunut enään minnekkään. Ei uskaltanut ennään. Se oli vielä maanantai.
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ihmettelen VR:n junissa soitettavaa kuulutusta jonka mukaan lähijunissa konduktöörit eivät enää myy lippuja vaan keskittyvät palvelemaan matkustajia. Mä en ole konnareilta koskaan tarvinnut mitään muuta palvelua, kuin sen lipun ostamisen. Mitähän palvelua ne meinaa 19.6. jälkeen tarjota lähijunissa?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ihmettelen VR:n junissa soitettavaa kuulutusta jonka mukaan lähijunissa konduktöörit eivät enää myy lippuja vaan keskittyvät palvelemaan matkustajia. Mä en ole konnareilta koskaan tarvinnut mitään muuta palvelua, kuin sen lipun ostamisen. Mitähän palvelua ne meinaa 19.6. jälkeen tarjota lähijunissa?

Kummallinen hassuttelu tästäkin on tehty, kun oikein lehdessäkin asiasta kirjoitettiin. Keskittyvät tekemään sitä mitä ennenkin eli vastaamaan turvallisuudesta, opastamaan kouvolalaisia ja yleensäkin katsomaan homman toimivan.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Olen monesti ihmetelly että miten jotkut koripalloilijat haluaa pelata numerolla 0 tai 00. En mä ainakaan haluaisi olla nolla.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Olen monesti ihmetelly että miten jotkut koripalloilijat haluaa pelata numerolla 0 tai 00. En mä ainakaan haluaisi olla nolla.

Minkä ikäinen oikein olet?

Jos rappio on sitä että rakastaa
Ottaa hetkistä kii eikä tahdo tappaa
On mukavaa olla rappiolla
Olla vaan, täysi nolla
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Olen monesti ihmetelly että miten jotkut koripalloilijat haluaa pelata numerolla 0 tai 00. En mä ainakaan haluaisi olla nolla.
Löytyy lätkänkin puolelta ainakin Martin Biron, joka pelasi tuplanollalla ennenkuin säänöt muuttuivat että numero pitää olla väliltä 1-99. Nykyään tietysti 1-98. Toisaalta veskarille nolla varmaan sopii paremmin kuin kenttäpelaajalle...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös