Ihmettelyketju

  • 6 342 871
  • 38 746

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Tuo alkoholihomma ja sen vatvominen ihmetyttää kyllä kovin. Miten voi olla mahdollista, etteivät päässeet mihinkään ratkaisuun, vaikka istuivat alas vaikka kuinka monta kertaa. Ei siinä mikään muutu, vaikka lykkäyksellä taas menivät. Hohhoijjaa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tuo alkoholihomma ja sen vatvominen ihmetyttää kyllä kovin. Miten voi olla mahdollista, etteivät päässeet mihinkään ratkaisuun, vaikka ovat nyt istuneet alas vaikka kuinka monta kertaa. Hohhoijjaa.
Niille pitäis antaa tarpeeksi teräviä mukaan. Loppuyöstä luulisi jo konsensuksen löytyvän. Kunhan ei vaan osu rähinäviinapulloa sekaan.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Niille pitäis antaa tarpeeksi teräviä mukaan. Loppuyöstä luulisi jo konsensuksen löytyvän. Kunhan ei vaan osu rähinäviinapulloa sekaan.
Oijoi! Juha Sipilä rähinäkännissä, paukuttelee Soinin henkseleitä ja kehuu Kaikkoselle miten vetävä mirkku sillä on, Toimi Kankaanniemi suosittelee hyviä konsteja miten saa unenpäästä kiinni. Pekka Puska on vehkan takana piilossa, naukku maistuu hällekin ja huutelee asiattomia välihuomautuksia, housuja ei ole ollut jalassa aikoihin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mietin että miksi helvetissä Metropoliksen asukkaat ei tunnista että Teräsmies on Clark Kent? Kaverin muodonmuutos Kentistä Terikseksi on niinkin monimutkainen kuin se että otetaan silmälasit pois, kammataan tukka eri tavalla ja vedetään ne siniset spändeksit päälle. Kyllä mä tunnistan mun kaverit vaikka ne ottaisi silmälasit pois ja kampaisi tukkansa vähän eri tavalla.

Jonkun Batmanin tai Spider-Manin nyt ymmärtää kun kasvot on maskin peitossa, mutta Teriksen kohdallla ei avaudu tämä homma nyt.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Mietin että miksi helvetissä Metropoliksen asukkaat ei tunnista että Teräsmies on Clark Kent? Kaverin muodonmuutos Kentistä Terikseksi on niinkin monimutkainen kuin se että otetaan silmälasit pois, kammataan tukka eri tavalla ja vedetään ne siniset spändeksit päälle. Kyllä mä tunnistan mun kaverit vaikka ne ottaisi silmälasit pois ja kampaisi tukkansa vähän eri tavalla.

Jonkun Batmanin tai Spider-Manin nyt ymmärtää kun kasvot on maskin peitossa, mutta Teriksen kohdallla ei avaudu tämä homma nyt.
Eikä niitä koskaan näe samaan aikaan, Clarkia ja Teristä.

"Missä Clark Kent olit, Teräsmies oli juuri paikalla ja pelasti maailman?"
"Paha ripuli iski kesken jännittävimmän hetken, Lois Lane."

Ei ole Metropoliksen asukit kovin välkkyjä mutta silti Teris on aina apuna, säälii varmaan niin kovasti.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ei ole Metropoliksen asukit kovin välkkyjä mutta silti Teris on aina apuna, säälii varmaan niin kovasti.
Joo, tähän voisi leikkisästi todeta että Metropoliksessa varmaan äänestetään Donald Trumpia, öhö öhö. Sen sijaan Gotham Cityn tiedostavat tyypit äänestää Clintonia.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Oijoi! Juha Sipilä rähinäkännissä, paukuttelee Soinin henkseleitä ja kehuu Kaikkoselle miten vetävä mirkku sillä on, Toimi Kankaanniemi suosittelee hyviä konsteja miten saa unenpäästä kiinni. Pekka Puska on vehkan takana piilossa, naukku maistuu hällekin ja huutelee asiattomia välihuomautuksia, housuja ei ole ollut jalassa aikoihin.

Niinpä :)

Hyvin pystyn jatkamaan elämää lakimuutoksen kanssa tai ilman sitä, mutta minun on hyvin vaikea uskoa, että tuo valikoiman lisäys ja % lisävapautus nyt suomalaisten kulutusta edes lisäisi. Edelleen peruspulkki-kolmonen pysyisi selvästi halvimpana, ja ne jotka ovat sitä ostaneet ennen, niin tuskin vaihtavat suhteessa kalliimpaan ja vaikka 0,5% enemmän alkoa sisältävään.

Ja panimoliiton bossin kanssa samaa mieltä siitä, että nykyinen pienpanimo ym. olutbuumi vie suomen alkoholikäyttäytymistä oikeaan suuntaan, kun ollaan valmiita maksamaan mausta ja olutkokemuksista enemmän. Laatua lisää kuluttajille, jotka sitä haluavat ja odottavat.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia

sonnychiba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Niinpä :)

Hyvin pystyn jatkamaan elämää lakimuutoksen kanssa tai ilman sitä, mutta minun on hyvin vaikea uskoa, että tuo valikoiman lisäys ja % lisävapautus nyt suomalaisten kulutusta edes lisäisi. Edelleen peruspulkki-kolmonen pysyisi selvästi halvimpana, ja ne jotka ovat sitä ostaneet ennen, niin tuskin vaihtavat suhteessa kalliimpaan ja vaikka 0,5% enemmän alkoa sisältävään.
Osa vaihtaa neloseen ja näin ollen alkoholin kulutus lisääntyy.

Paljon riippuu hinnasta, jos tölkki kolmosta maksaa 0,9€ ja nelonen 1€ niin suurin osa ottaa nelosen.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Osa vaihtaa neloseen ja näin ollen alkoholin kulutus lisääntyy.

Paljon riippuu hinnasta, jos tölkki kolmosta maksaa 0,9€ ja nelonen 1€ niin suurin osa ottaa nelosen.
Jos tuo typerä vahvuusraja nostetaan johonkin järkevään suuruuteen, niistä tölkeistä kannattaa ihan ensimmäisenä poistaa ne III ja IV -merkinnät, koska niitä ei enää tarvita. Sen jälkeen niissä tölkeissä lukee Koff, Sandels, Karhu Lapin Kusi jne. Jos panimolla on joku tarve lantrata osa erästä eri vahvuuteen, sille varmaankin lanseerataan oma tuotenimi. Jotkut laskevat hinta/hyöty-suhteen ja ottavat sen, mistä saa eurolla eniten känniä. Me 85-90 % kansasta otamme sitä, mikä eniten miellyttää, yleensä ilman humaltumistarkoitusta. Keksin prosenttiosuuden itse, mutta niin teit sinäkin yleistämällä "suurin osa". Oleellista lienee se, että tuotteita verotetaan alkoholipitoisuuden mukaan. Näin vahvempaa olutta juovat joutuvat maksamaan lastistaan enemmän kuin miedompia suosivat. Otatko sinä 24x 1,1 € tölkkejä (0,33 l/4,7 %) vai 2x 3,20 € tölkkejä (0,5 l/5,2 %)? Minusta tuo on paljon suurempi kysymys kuin yhden bulkkitölkin hinta alkoholilain muutoksen yhteydessä. Jos se keissin hinta pompsahtaa vahvuuden noustessa kolmekin euroa, aika moni ottaa mökkireissulleen sen halvemman keissin eikä sitä nelosta.

Mutta voihan sitä kulutuksen lisääntymistä demonisoida, jos välttämättä haluaa. Yksi tölkki 4,7 % keppanaa vaihtuu yhteen tölkkiin 5,2 % olutta, kerran pari viikossa. Me kuollaan kaikki. No ok, viikonloppuna ei jää yhteen, mutta eipä nouse kerta-annoskaan yli kolmen.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Osa vaihtaa neloseen ja näin ollen alkoholin kulutus lisääntyy.

Paljon riippuu hinnasta, jos tölkki kolmosta maksaa 0,9€ ja nelonen 1€ niin suurin osa ottaa nelosen.

Ruokakaupathan tulevat saamaan lisää asiakkaita Alkoista ja mahdollisesti viinarallia harrastaneista (riippuen tietysti mihin lähinnä lonkero-keissien hinnat asettuvat), mikä on erittäin tervetullut lisä kaupoille. Eli toki nelosen vahvuisia oluita ja oikeaa lonkeroa menisi kaupaksi siinä kun ennenkin, mutta sen verran vekkulia porukkaa tämä tuulipukukansa kuitenkin taitaa olla, että jos edelleen pulkki-pirkan kolmonen tuo eniten alkoholia suhteessa hintaan, niin edelleen valinta kohdistuu siihen, jos sillä maulla ei ole niin väliä, kuten Ketonen&Myllyrinne sketsissään sanoi :)

Mutta joo, suomi voisi nyt vihdoin muuttaa noita osittain hyvin ihmeellisiä lakeja ja säädöksiä alkoholin suhteen, ja siirtyä vähän erilaiseen maailmaan edes testijaksolla. Ei noi mitään maailmaa mullistavia juttuja kenellekään ole, mutta esimerkiksi kaupoille olisi todella iso asia saada lisää asiakkaita vähän jokapuolelta.
 
Viimeksi muokattu:

Tuamas

Jäsen
Minun on vaikea nähdä nelosen myynnin suurempaa kasvua kovin todennäköisenä, koska bulkkinelonen on bulkkikolmosta huonomman makuista.

Ei laivalta kukaan rahtaa nimenomaan nelosta,
muuten kuin sen takia että sitä on siellä halvalla tarjolla.

Matkustajatuonnille on käytännössä kolme syytä, hinta, hinta ja hinta.

Viron ajamien korotusten myötä ainoastaan lonkero säilyy tuontikelpoisena, josta päästäisiin ainakin suurelta osin eroon päästämällä aito lonkero ruokakauppoihin.

Sinänsä toki lonkeron osalta tuolla volttimäärällä ei ole mitään merkitystä, merkitys on valmistustavalla. Nykymuotoisena kaupassa myytävänä kiljuna se on jäätävää kuraa, riippumatta prosenteista ja aitona tavarana hyvää tavaraa, riippumatta prosenteista.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Luulen että oluen myyti ei tule suuresti nousemaan, tai ainakaan merkittävissä määrin. Lonkero onkin sit eri juttu. Sen myynti tullee kasvamaan aika rajusti jos sitä saa myydä vapaasti päivittäistavarakaupoissa. Toki osaltaa syö myös oluen myyntiä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mulle tulee lähiaikoina uusi pankkikortti kun vanha menee vanhaksi. Onkohan se automaattisesti joku etäluettava (Nordea)?
Ja mikä järki siinä etäluettavassa on, kun sitä joutuu ilmeisesti kuitenkin säilyttämään jossain suojakuoressa ettei sitä etäskannata tms? Eli kassalla joudun kuitenkin kaivamaan sen pankkikortin sieltä turvakukkarosta vilautusta varten? Ja kun nyt olen säilyttänyt etäluettavia etukortteja ihan tavallisessa muutaman kortin ohuessa kukkarossa kuin pankkikorttiakin niin joudun sitten tulevaisuudessa kaivamaan ne etukortitkin sieltä turvakukkarosta pois vilautusta varten? Ja nuo turvakukkarot ilmeisesti tekee hälytyksiä jossain randomeissa hälyporteissa.
Mikä järki? Ja joo, en ole kauheasti perehtynyt asiaan mutta ajattelin nyt vittuuntua varmuuden vuoksi.

edit: perkele "lähimaksu" on ilmeisesti oikea termi, ei "etäluettava".
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En mä ole kuullutkaan mistään turvalompakosta. Ihan tavallisesti oon säilyttänyt. Kaupassa oon usein ihmetellyt miksi niin moni tunkee sen sinne vekottimeen ja näpyttelee tunnusluvun. Oli kait mulla toi ominaisuus jo edellisessäkin kortissa. Joo mulla on yleensä aika pienet ostokset kun parikin kertaa päivässä käyn kaupassa.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mulle tulee lähiaikoina uusi pankkikortti kun vanha menee vanhaksi. Onkohan se automaattisesti joku etäluettava (Nordea)?
Ja mikä järki siinä etäluettavassa on, kun sitä joutuu ilmeisesti kuitenkin säilyttämään jossain suojakuoressa ettei sitä etäskannata tms? Eli kassalla joudun kuitenkin kaivamaan sen pankkikortin sieltä turvakukkarosta vilautusta varten? Ja kun nyt olen säilyttänyt etäluettavia etukortteja ihan tavallisessa muutaman kortin ohuessa kukkarossa kuin pankkikorttiakin niin joudun sitten tulevaisuudessa kaivamaan ne etukortitkin sieltä turvakukkarosta pois vilautusta varten? Ja nuo turvakukkarot ilmeisesti tekee hälytyksiä jossain randomeissa hälyporteissa.
Mikä järki? Ja joo, en ole kauheasti perehtynyt asiaan mutta ajattelin nyt vittuuntua varmuuden vuoksi.

edit: perkele "lähimaksu" on ilmeisesti oikea termi, ei "etäluettava".
CARD PROTECT - ETUSIVU
Tutustu tähän tuotteeseen. Mahtuu hyvin mainitsemaasi korttikoteloon.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Näkisin "turvalompakon" hätävarjelun liioitteluna.

Tämä on taas näitä missä osa syystä tai toisesta asiantuntijastatusta nauttivista on varpaillaan ja se toinen puoli ei näe mitään ongelmaa.

Enpä ole hankkimassa moista vekotinta. Jos rahat lähtee tililtä, niin sitten poliisi saa etsiä ne tai pankki korvata. Tai sitten menen töihin.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Tämä on taas näitä missä osa syystä tai toisesta asiantuntijastatusta nauttivista on varpaillaan ja se toinen puoli ei näe mitään ongelmaa.

Enpä ole hankkimassa moista vekotinta. Jos rahat lähtee tililtä, niin sitten poliisi saa etsiä ne tai pankki korvata. Tai sitten menen töihin.

Sitä vartenhan sitä töissä käydään että joku voi tyhjentää sinun tilisi, yleensä se on oma muija.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaupan kassahihnalla jotkut ei voi laittaa ostoksiaan siihen edellisen perään kun kapula ei ole vielä kulkeutunut sinne asti. Ööö siis miksi?

Ja muutenkin toi kapulajuttu on joillekin ihan ihmeellinen. Vaikka edessä oleva ei jostain syystä laittaisi sitä niin ei kait sulla sen pistäminen vaadi sen kummempaa miettimistä kuin vaikka hengittäminen tai kävellessä jalan siirtäminen toisen eteen. Luulisi että ihmisellä on muillakin elämän osa-alueilla ongelmia, jos tuollaisesta ärsyyntyy. Varmaan kaupungilla autoillessakin usein hermostuu jne. Ja erilaisille ihmisille tai jos ne on eri mieltä jostain, kun kaikki ei mene niin kuin ne haluaa. Tai en tiedä.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Mulle tulee lähiaikoina uusi pankkikortti kun vanha menee vanhaksi. Onkohan se automaattisesti joku etäluettava (Nordea)?
Ja mikä järki siinä etäluettavassa on, kun sitä joutuu ilmeisesti kuitenkin säilyttämään jossain suojakuoressa ettei sitä etäskannata tms? Eli kassalla joudun kuitenkin kaivamaan sen pankkikortin sieltä turvakukkarosta vilautusta varten? Ja kun nyt olen säilyttänyt etäluettavia etukortteja ihan tavallisessa muutaman kortin ohuessa kukkarossa kuin pankkikorttiakin niin joudun sitten tulevaisuudessa kaivamaan ne etukortitkin sieltä turvakukkarosta pois vilautusta varten? Ja nuo turvakukkarot ilmeisesti tekee hälytyksiä jossain randomeissa hälyporteissa.
Mikä järki? Ja joo, en ole kauheasti perehtynyt asiaan mutta ajattelin nyt vittuuntua varmuuden vuoksi.

edit: perkele "lähimaksu" on ilmeisesti oikea termi, ei "etäluettava".

En ymmärtänyt oikeastaan mitään tästä kirjoituksesta, mutta säilytä sitä korttia ihan normaalisti, oli siinä lähimaksu tai ei. En edes tiedä mikä on turvakukkaro, joten sitä ihmettelen, tai etenkin sen käyttötarkoitusta.

Omaa elämää lähimaksu on helpottanut huimasti. Mahtava ominaisuus!
 

Iso-Olli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Lähimaksu on kyllä kätevä keksintö. Kortti kulkee kännykän suojakotelossa enkä maksaessa sitä sieltä pois ota vaan laitan kotelon siihen maksupäätteen sivuun. Omat ostokset harvoin ylittää sitä 25€ rajaa, kun käyn useamman kerran viikossa kaupassa. Satunnaisesti joutuu sitten sen tunnusluvun näppäilemään. Enkä olisi noista väärinkäytöistä niin huolissaan. Isompana riskinä näkisin että autoa tankatessa kortti skimmataan ja viedään oikeasti isoja summia sieltä tililtä.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lähimaksu on ollut itsepalvelukassojen ohella paras juttu mitä kauppoihin on tullut viimeisen muutaman vuoden aikana.

Ei minua kiinnosta pätkääkään, että miten kauppias hoitaa homman tai mitä helvetin S-bonuksia saan kepu-kaupasta vaan haluan asioida kaupasa mahdollisimman lyhyen aikaa ja ostaa sieltä tarvittavan. Jos pikkuasioista valitetaan niin ruokakaupan kassajono on yksi ankeimpia paikkoja nyky-yhteiskunnassa. Saisi vain tulla myös Lidliin nuo itsarikassat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös