Hyvät ja huonot selostajat

  • 581 543
  • 1 512

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Simo Leinonen on ottanut Juuselan tuolin Ylessä erinomaisesti haltuun. Kuten olen sanonut, Leinonen ei ole karismaattinen showmies, vaan hän keskittyy selostamiseen ja pyrkii kertomaan tapahtumat asialliseen tyyliinsä. Juuselaan meni kiekkopuolella hermot 2016 U20-kisoissa joissa kaveri yliyritti jatkuvasti ja voivotteli kuin Mertaranta, eli ehkä senkin takia Leinonen näyttäytyy itselleni hyvänä selostajana.
 

mehupoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mason ego
Simo Leinonen on ottanut Juuselan tuolin Ylessä erinomaisesti haltuun. Kuten olen sanonut, Leinonen ei ole karismaattinen showmies, vaan hän keskittyy selostamiseen ja pyrkii kertomaan tapahtumat asialliseen tyyliinsä. Juuselaan meni kiekkopuolella hermot 2016 U20-kisoissa joissa kaveri yliyritti jatkuvasti ja voivotteli kuin Mertaranta, eli ehkä senkin takia Leinonen näyttäytyy itselleni hyvänä selostajana.
Mutta se tunne. Tyhjä katsomo ja Leinonen selostamassa, hohhoijjaa mikä fiiliksentappaja.
 

Isäntä

Jäsen
Simo Leinonen on ottanut Juuselan tuolin Ylessä erinomaisesti haltuun. Kuten olen sanonut, Leinonen ei ole karismaattinen showmies, vaan hän keskittyy selostamiseen ja pyrkii kertomaan tapahtumat asialliseen tyyliinsä. Juuselaan meni kiekkopuolella hermot 2016 U20-kisoissa joissa kaveri yliyritti jatkuvasti ja voivotteli kuin Mertaranta, eli ehkä senkin takia Leinonen näyttäytyy itselleni hyvänä selostajana.
Minun mielestäni Leinosen ongelmana vaan on se, että hänellä nimenomaan on välillä ongelmia kertoa pelin tapahtumista, koska ei ymmärrä niistä tarpeeksi eikä oikein pysy kartalla tapahtuneesta. Toki tätä varten on olemassa vierellä kommentaattori, mutta valitettavasti ainakaan Tuulola ei ole oikea mies Simoa oikomaan. Leinosesta jotenkin paistaa se, ettei taida oikein itse olla "pelimiehiä".

Mielestäni YLEn selostajista paras selostamaan jääkiekkoa(kin) on Matti Härkönen, mutta hänen päälajinsa on jalkapallo, eikä hänelle ymmärrettävästi voi kaikkea sälyttää.
 

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Mielestäni YLEn selostajista paras selostamaan jääkiekkoa(kin) on Matti Härkönen, mutta hänen päälajinsa on jalkapallo, eikä hänelle ymmärrettävästi voi kaikkea sälyttää.

No kuinka paljon sitä jalkapalloa nyt YLE:n kanavilta tulee eteenkin näin talvikuukausina? Kyllähän Mertarantakin oli aikoinaan YLE:n pääselostaja sekä futiksessa, että jääkiekossakin.
Itse en edes pidä Härkösen jalkapalloselostuksta. Jotenkin hän saa itsensä kuulostamaan niin stereotypiseltä futisforumjuntilta. Lätkässä vetää paljon paremmin. Vähän saman olen havainnut Viasatin Ville Kuusisesta. Ne harvat kerrat, kun hän on lätkää selostanut, niin olen pitänyt.
 

Isäntä

Jäsen
No kuinka paljon sitä jalkapalloa nyt YLE:n kanavilta tulee eteenkin näin talvikuukausina? Kyllähän Mertarantakin oli aikoinaan YLE:n pääselostaja sekä futiksessa, että jääkiekossakin.
Itse en edes pidä Härkösen jalkapalloselostuksta. Jotenkin hän saa itsensä kuulostamaan niin stereotypiseltä futisforumjuntilta. Lätkässä vetää paljon paremmin. Vähän saman olen havainnut Viasatin Ville Kuusisesta. Ne harvat kerrat, kun hän on lätkää selostanut, niin olen pitänyt.
Joo, onhan se vähän niinkin, ettei Härköselle, sen paremmin kuin muillekaan YLEn selostajille kerry vuodessa läheskään niitä määriä kuin vaikka Viasatilla kertyy. Härkönen taitaa selostaa lisäksi salibandya ja futsalia, sen verran kuin niitä nyt YLE:ltä tulee. Ja onhan tuossa ff-juntissa ihan perääkin, koska taisi katsoa maajoukkueen pelit Pohjoiskaarteessa ennen selostajan pestiään.

Kuusisesta samaa mieltä, lätkäselostukset ovat olleet positiivinen yllätys. Taitaa vaan olla niin, että se kakkoslajin selostaminen on jotenkin helpompaa, ei tarvitse heittää mitään roolia päälle. Kyllähän Kuusinen halusi futiksessa selvästi lähteä Virkkusen jalanjälkiin, Juusela kiekossa matkia Mertarantaa tai ainakin kehittää jotain omia unohtumattomia lorujaan jne. Kyllä minä silti heidän kaikkien selostuksia pystyn kuuntelemaan ilman, että katselukokemukseni liikaa häiriintyy.
 

Aleksandros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Simo Leinonen on ottanut Juuselan tuolin Ylessä erinomaisesti haltuun. Kuten olen sanonut, Leinonen ei ole karismaattinen showmies, vaan hän keskittyy selostamiseen ja pyrkii kertomaan tapahtumat asialliseen tyyliinsä. Juuselaan meni kiekkopuolella hermot 2016 U20-kisoissa joissa kaveri yliyritti jatkuvasti ja voivotteli kuin Mertaranta, eli ehkä senkin takia Leinonen näyttäytyy itselleni hyvänä selostajana.

Minun taas on vaikea sietää Leinosta juuri tuon tunteettomuuden takia. Itse en myöskään ole aina ihan varma, että tuleeko Leinosen ääni perille kuvaa myöhemmin vai reagoiko hän pelin tapahtumiin vain niin hitaasti. Luulen, että on aika huono asia, että en ole varma, kummin asia on.

Leinonen on niitä selostajia, joille annetaan maastojuoksun em-kisojen selostaminen ja ehkä olympialaisissa joku kaukalopikaluistelu. Ei näin isoon rooliin ole hänellä mitään edellytyksiä. Itse en Juuselastakaan oikein välittänyt, mutta kyllä Niki Leinosen hakkaa aivan pystyyn.

edit. Ja kun tilalle olisi talon sisältä laittaa Kimmo Porttila, Matti Härkönen tai vaikka Kottonenkin, niin en ymmärrä, miksi Leinonen on joutunut näin isot saappaat itselleen ottamaan.
 

Sakari78

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Leinonen on enemmän toimittajatyyppiä kuin selostaja ja se huokuu myös selostuksesta. Faktat ovat hallussa hyvin, mutta itse selostaminen rullaa vähemmän jouhevasti. Huomaa, ettei ole mukavuusalueellaan. On enemmän Ylen valintojen outoutta, että Leinonen on istutettu selostuskoppiin noinkin isoon rooliin. Puhumattakaan Tuulolasta, jonka kommentaattorin rooli ylipäätään on hyvin kyseenalainen oman pojan pelatessa Suomen joukkueessa. Taisi Ika Lehkonen aikoinaan liputtaa itsensä ulos niiden kisojen kommentoinnista, kun Artturi oli pelaamassa. Sama olisi pitänyt tehdä Tuuskinkin tai viimeistään jonkun Ylen puolelta.
Leinonen ja Tuulola nyt ylipäätään ulosanniltaan tyhjässä hallissa on ollut iso tunnelman latistaja ikävä kyllä.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Siihen on syynsä, miksi selostaja ei pysty reagoimaan tilanteisiin nopeasti, ja Leinosen kohdalla se on kyvyttömyys nähdä asioita. Erikoisimpana esimerkkinä nyt vaikka eilinen tilanne, jossa Ruotsin pelaaja pelasi ilman mailaa. Selostaja ei tilannetta nähnyt, mutta näki pelaajan saaneen mailansa takaisin, vaikka tätä ei edes tapahtunut.

Paljon hehkutettu Jani Alkio reagoi paitsioihin ja joskus jopa siirrettyihin rangaistuksiin vasta siinä vaiheessa, kun on kuullut tuomarin pillin soivan, mutta ilmeisesti selostaja saa anteeksi kyvyttömyydestään nähdä peliä, jos vain huutaa tarpeeksi. Minusta vika on katsojassa, jos jääkiekkopelin tunnelmaan vaikuttaa selostajan huutamattomuus.
 

Knap

Jäsen
Leinonen on enemmän toimittajatyyppiä kuin selostaja ja se huokuu myös selostuksesta. Faktat ovat hallussa hyvin, mutta itse selostaminen rullaa vähemmän jouhevasti. Huomaa, ettei ole mukavuusalueellaan. On enemmän Ylen valintojen outoutta, että Leinonen on istutettu selostuskoppiin noinkin isoon rooliin. Puhumattakaan Tuulolasta, jonka kommentaattorin rooli ylipäätään on hyvin kyseenalainen oman pojan pelatessa Suomen joukkueessa. Taisi Ika Lehkonen aikoinaan liputtaa itsensä ulos niiden kisojen kommentoinnista, kun Artturi oli pelaamassa. Sama olisi pitänyt tehdä Tuuskinkin tai viimeistään jonkun Ylen puolelta.
Leinonen ja Tuulola nyt ylipäätään ulosanniltaan tyhjässä hallissa on ollut iso tunnelman latistaja ikävä kyllä.
Jep, ja hyvin esiintyneestä Tuulolasta puhuttiin oikeastaan ei sanaakaan, vaikka aihetta olisi ollut. Eli siinä mielessä kommentointi jäi vajaavaiseksi, vaikkei tuo minua haitannutkaan.
 

tuulis2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Hieno peli taas Oulussa Kärpät/TPS ja niin oli ruutu+ pääkanavan otteluun selostajaksi laitettu Jarmo Korhonen. Sitä myötähäpeän
määrää on vaikeaa kuvata, kun hän on jatkuvasti äänessä. Toivottavasti seuraavalla kaudella joku vähän paremmin peliä tunteva
tulisi selostamaan Kärppien pelit Oulussa. Tämä J. Korhonen ei edes erota Lasua Mäenalaisesta.
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
On hämmentävää lukea ketjun alkupäästä kehuja Antti Mäkiselle. Nykyään mies on lähinnä rasittava, varsinkin Jokereiden kotiotteluissa jossa kolmasosa ajasta menee Niemen ja Valliinin kanssa hassutteluun, oli peli käynnissä tai ei, kolmasosa taas samojen rasittavien kliseisten fraasien toisteluun ("Oli vihellettävissä", "yksi feikki kaksi laukaus", "pitkää ei vihelletä" näin päällimmäisinä") ja sen hetken kun mies jaksaa selostaa on ulosanti sensortin huutamista että jopa Mertsi vaikuttaa hillityltä.
Jostain kumman syystä vieraspeleissä siedettävämpi.
 

Knap

Jäsen
On hämmentävää lukea ketjun alkupäästä kehuja Antti Mäkiselle. Nykyään mies on lähinnä rasittava, varsinkin Jokereiden kotiotteluissa jossa kolmasosa ajasta menee Niemen ja Valliinin kanssa hassutteluun, oli peli käynnissä tai ei, kolmasosa taas samojen rasittavien kliseisten fraasien toisteluun ("Oli vihellettävissä", "yksi feikki kaksi laukaus", "pitkää ei vihelletä" näin päällimmäisinä") ja sen hetken kun mies jaksaa selostaa on ulosanti sensortin huutamista että jopa Mertsi vaikuttaa hillityltä.
Jostain kumman syystä vieraspeleissä siedettävämpi.
Itse pidän kyllä Mäkisestä edelleen, ja on hän nyt ihan rehellisesti tämän maan paras kiekkoselostaja. Tietämykseltään ja ulosanniltaan, ihan selkeästi. Tottakai minuakin välillä ärsyttää jotkut Mäkisen tekemiset, kaikissa selostajissa joku ärsyttää, mutta päällisin puolin ammattimies. Mitä noihin kliseisiin tulee, niin onko nuo sitten kliseitä, paitsi ehkä "yksi feikki, kaksi laukaus", mutta se taas osoittaa, että huomaa mitä pelissä tehdään ja kertoo tarkalleen myös vähemmän jääkiekkoa seuraaville katsojille mitä tapahtuu yksityiskohtaisesti.

Suomessa kritisoidaan aivan liikaa selostajia, myönnän syyllistyn tähän itsekin todella usein, mutta siis päällisin puolin selostajat ovat täällä ihan yhtä hyviä, kuin muuallakin. YLEn selostajat ovat päällisin puolin hyviä aina, Viasatin Kainulainenkin on ihan hyvä, ehkä ei mielenkiintoisin mutta osaa selostaa silti, Ruudun selostajistakin suurinosa on vähintään kohtuullisia ja jopa Mestisselostajat fanseatilla (tekevät vapaaehtoistyötä), niin mielestäni yli puolet ovat ihan päteviä. Mutta onhan se ymmärrettävää, kun aina kaikki on huonosti Suomessa, ei tule koskaan sitä päivää, että kukaan Suomalainen voisi sanoa jotain Suomalaista maailman parhaaksi jossain, paitsi ehkä pesäpallossa. Selostajia on erilaisia, on tunnelmanluojia joilla on hyvä ääni, Antero Mertaranta esimerkiksi, kyllähän Mertsi on juuri tuon takia sopivin selostaja leijonien peleihin, kun saa kaikki mukaan, vaikka itse tykkään enemmän informatiivisimmista selostajista. Sitten on simoleinosia, jotka ovat hyviä yleisselostajia, kertovat mitä kentällä tapahtuu. On informatiivisia selostajia, kuten Tero Kainulainen. Sitten on anttimäkisiä, jotka ovat mielestäni näitä kaikkia.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Sitten on anttimäkisiä, jotka ovat mielestäni näitä kaikkia.

Joo samoilla linjoilla koko tekstin kanssa. Mäkinen on ehdoton ykkönen lätkän puolella ja itselleni selostajana eräänlainen esikuva. Siihen suuntaan haluan ja pyrin myös kehittämään itseäni. Vielä jonakin päivänä olen omaan tekemiseeni tyytyväinen. Tällä hetkellä itse saan vielä paljon tukea mukaan pyytämiltäni asiantuntijoilta, joita toki kommentaattorina haluan pysyväisemminkin mukana pitää. Tuovat heti aivan uuden sisällön pelkkään selostukseen verrattuna.
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse pidän kyllä Mäkisestä edelleen, ja on hän nyt ihan rehellisesti tämän maan paras kiekkoselostaja.
No en tuosta ulosannista tiedä. On saanut sitä kehitettyä ehkä vähän tässä vuosien aikana mutta vielä pari vuotta sitten oli aivan hirveää kuunnella. Kaveri osasi kertoa jonkun yksinkertaisenkin asian niin monimutkaisella virkkeellä että siinä meni jo pari seuraavakin tilannetta ohi pelin ollessa käynnissä. Joku fiksaatio hänellä kai oli siihen, kuulosti mielestään varmaan näppärältä. Mutta kuten todettua niin on saanut tuota kehitettyä selkeämmäksi.

Selostuksiin toivoisi nykyistä enemmän kommentaattoreita mukaan. Mäkinenkin on huomattavasti siedettävämpi kun siellä on joku kommentoimassa, kuten Jokereiden peleissä tai Stanley Cup -finaaleissa. Niki Juusela oli todella hyvä viime olympialaisissa tai 2016 U20-kisoissa kun oli kommentaattori mukana. Mertaranta olisi ollut varmaan ihan helvetin hyvä jos hänellekin olisi kelvannut joku mukaan kommentoimaan peliä. Se on hyvä että osaa luoda tunnelmaa ja maajoukkuepeleissä suotavaa, mutta se (asiansa osaavan) kommentaattorin mukana olo poistaisi turhat hassuttelut mitä Mertsilläkin oli lievästi sanottuna liikaa. Tästä syystä on mukava kuunnewlla NHL-peleissä paikallisia selostuksia, kun siellä on kommentaattori poimimassa esiin oleellisia tapahtumia ja selostaja vain kertoo mitä kentällä tapahtuu. Yksinkertaista ja toimii. Ei ole tarvetta millekään mukahassuttelulle, mutta jos jossain kohtaa harvakseltaan lohkaistaan vitsi niin se saattaa jopa naurattaa. Toki sielläkin kirjo on valtava ja paikalliskanavilla voi olla niitä vahvoilla värilaseilla varustettuja selostusryhmiä, mutta lähinnä viittasin näihin NBC ja Sportsnetin lähetyksiin.

Ihan mutulla ajateltuna yksi syy, miksi Suomessa ei näitä kommentaattoreita kovin usein ole mukana selostuksessa, on resurssien puute. Ensin pitäisi jonkun kouluttaa ja sitten vielä maksaa siitä kommentoinnistakin jotain. Voin toki olla väärässäkin ja syy on jossain ihan muualla. Sitä olen miettinyt että minkälaisen koulutuksen mahtavat tuolla rapakon takana käydä, kun entiset pelaajatkin suht. nopeasti peliuran jälkeen siirtyvät studioihin tai kaukalon reunalle ja ovat ulosanniltaan rautaisia ammattilaisia. Ei kai ne jenkit ja kanukit luonteeltaan ole niin paljon supliikimpaa kansaa (kuulostaapa typerältä) kuin suomalaiset, että siitä johtuisi.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
On hämmentävää lukea ketjun alkupäästä kehuja Antti Mäkiselle. Nykyään mies on lähinnä rasittava, varsinkin Jokereiden kotiotteluissa jossa kolmasosa ajasta menee Niemen ja Valliinin kanssa hassutteluun, oli peli käynnissä tai ei, kolmasosa taas samojen rasittavien kliseisten fraasien toisteluun ("Oli vihellettävissä", "yksi feikki kaksi laukaus", "pitkää ei vihelletä" näin päällimmäisinä") ja sen hetken kun mies jaksaa selostaa on ulosanti sensortin huutamista että jopa Mertsi vaikuttaa hillityltä.
Jostain kumman syystä vieraspeleissä siedettävämpi.

Mielestäni nuo kyseiset Jokerien kotipelit on ihan hemmetin hyvin tehty ja hakkaavat kyllä kaikki muut suomalaiset jääkiekkolähetykset ihan 6-0. Itse pidän jopa siitä hakamussuttelusta mitä pelin aikana on, joskin joskus se "A-J oli suomikiekon Erik Karlsson" käy vähän vanhaksi, ja aina ei jaksa. Mutta kyllä silti mielestäni ollaan reilusti plussan puolella näissä lähetyksissä. Paljon on apinoitu NHL:n puolelta, mutta minua se ei haittaa, koska pidän NHL:n tarjoamista peleistä myös, sielläkin välillä heitetään läppää selostajan ja kommentaattoreiden puolesta, pidän myös siitä. Vielä jos Viasat saisi vaikka Marjamäen tai jonkun muun kovan valmentajan studioon, niin olisi aika lähellä täydellistä. Aikoinaan Jukka Jalosen ollessa studiossa oli studioiden taso todella kova.

Mäkinen ei myöskään enää tarjoa omis mielipiteitään niin hanakasti faktoina kuin aikoinaan, mikä on tehnyt Mäkisestä paljon miellyttävämpää kuunneltavaa.
 

Dorian Gray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johdossa oleva joukkue
Nyt kun katsoo Yleltä tulevaa nostalgista Nagano -98 -koostetta, ihan yllättyy, miten vähän nuorempi Mertsi karjui. Sääli että seuraava sukupolvi on alkanut jäljitellä nimenomaan 2000-luvun rääkyvää versiota, aiempi versio oli paljon parempi esikuva
 

Mr.X

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei liity jääkiekkoon, mutta pakko tulla tänne dumaamaan ampumahiihtoa tällä kaudella selostava Johannes Oikarinen. Hentoääninen maalaispoika, joka juttelee, eikä selostuksesta tietoakaan. Ei tietoakaan hyvälle selostajalle ominaisesta intonaatiosta, äänenkäytöstä, puheen rytmityksestä ja tunnelman/jännityksen luomisesta. Täysi farssi ja totaalinen turisti verrattuna esimerkiksi Suomiseen ja Eskolaankin, ei minkäänlaista karismaa.

Itse olen siinä määrin konservatiivinen, että selostajan puheesta ei saa kuulua murre, vaikka muissa yhteyksissä murre onkin positiivinen ja suorastaan sympaattinen juttu. Toivottavasti Suominen palaa ensi kaudeksi hiihdon puolelle, niin Eskola pääsee jatkamaan ampumahiihdon kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

Japi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh, Jokerit, Saipa, Jokipojat, Titaanit
Ei liity jääkiekkoon, mutta pakko tulla tänne dumaamaan ampumahiihtoa tällä kaudella selostava Johannes Oikarinen. Toivottavasti Suominen palaa ensi kaudeksi hiihdon puolelle, niin Eskola pääsee jatkamaan ampumahiihdon kanssa.

Kyllä Oikarinen ampumahiihdossa ja Eskola maastohiihdossa on kuitenkin parempi kokoonpano kuin Eskola (joka on huippu) ampumahiihdossa ja Suominen maastohiihdossa. Kaudet 2015-2017 oli ihan kauheita kun Suominen (joka periaatteessa on ihan hyvä selostaja) sekoili hiihtäjissä varsinkin väliaikalähdöissä. Onhan Oikarinen huono, mutta jos jommankumman lajin selostajan on oltava huono niin olkoon se ampumahiihto.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Nyt kun katsoo Yleltä tulevaa nostalgista Nagano -98 -koostetta, ihan yllättyy, miten vähän nuorempi Mertsi karjui.
Lillehammerin Mertaranta se vasta outo hahmo olikin. Suorastaan virkamiesmäistä selostamista, kun vertaa niihin vuosituhannen vaihteen "KAKSI SEKUNTIA AIKAA" -juttuihin.

Sinällään kyllä diggaan Mertsistä yhä, mitä nyt vituttaa herran taipumus analysoida asioita joista hänellä ei ole mitään käryä.
 

Mr.X

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä Oikarinen ampumahiihdossa ja Eskola maastohiihdossa on kuitenkin parempi kokoonpano kuin Eskola (joka on huippu) ampumahiihdossa ja Suominen maastohiihdossa. Kaudet 2015-2017 oli ihan kauheita kun Suominen (joka periaatteessa on ihan hyvä selostaja) sekoili hiihtäjissä varsinkin väliaikalähdöissä. Onhan Oikarinen huono, mutta jos jommankumman lajin selostajan on oltava huono niin olkoon se ampumahiihto.

No, kuka priorisoi mitäkin. Eikä Suominen viimeisen vuoden aikana ennen nyt päättynyttä sairauslomaansa tehnyt enää niin paljon virheitä, jotka johtuivat käsitykseni mukaan hyvin pitkälti sairaudesta ja siihen käytössä olevasta lääkityksestä. Suominen on kuitenkin joka tapauksessa valtakunnan kirkkainta eliittiä selostajana. Mestarillinen äänenkäyttäjä, sanoittaja ja tunnelmanluoja. Kun on koko ikänsä kuunnellut Tapsan selostuksia, niin niitä todella kaipaa. Etenkin arvokisoissa.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Suominen on kuitenkin joka tapauksessa valtakunnan kirkkainta eliittiä selostajana. Mestarillinen äänenkäyttäjä, sanoittaja ja tunnelmanluoja. Kun on koko ikänsä kuunnellut Tapsan selostuksia, niin niitä todella kaipaa. Etenkin arvokisoissa.

Eskola innostuu liian usein liian paljon, mutta siitä huolimatta ärsyttävintä hänessä on jatkuvien täytesanojen käyttäminen. Siinä, tuossa, tässä näin, tuossa noin, täältä näin, tuolta noin, sinne, tänne, tuonne, noin, niin, sitten... näihin kun kiinnittää huomiota, kuulostaa selostus kuin oletuksena olisi, ettei katsoja itse osaa havaita mitään. Ei Eskola huono ole, mutta ei ole yhtä ammattimainen puhetyöläinen kuin Suomisen Tapsa.

Mäkihyppylähetys on osoittanut, että Mikko Hannula osaa olla hyvä ja miellyttävä selostaja, kun vain laji on oikea. Lentopallossa sietämätön selostaja on mäkihypyssä hyvä. Nostalgiasyistä kuuntelen kuitenkin kaupallisella kanavalla selostavaa Hoopia.
 

Mr.X

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eskola innostuu liian usein liian paljon, mutta siitä huolimatta ärsyttävintä hänessä on jatkuvien täytesanojen käyttäminen. Siinä, tuossa, tässä näin, tuossa noin, täältä näin, tuolta noin, sinne, tänne, tuonne, noin, niin, sitten... näihin kun kiinnittää huomiota, kuulostaa selostus kuin oletuksena olisi, ettei katsoja itse osaa havaita mitään. Ei Eskola huono ole, mutta ei ole yhtä ammattimainen puhetyöläinen kuin Suomisen Tapsa.

Mäkihyppylähetys on osoittanut, että Mikko Hannula osaa olla hyvä ja miellyttävä selostaja, kun vain laji on oikea. Lentopallossa sietämätön selostaja on mäkihypyssä hyvä. Nostalgiasyistä kuuntelen kuitenkin kaupallisella kanavalla selostavaa Hoopia.

Olen täysin samaa mieltä Eskolasta. Ja Hoopi ainoa oikea valinta mäkihyppyyn! Mutta joka tapauksessa Eskola sata kertaa sadasta, jos toisena vaihtoehtona tää uninen Oikarinen.
 
Pentti Lindegrenillä on varmasti hieno selostusura takana mutta ai että oli unettavaa kuunneltavaa Suomi-Tsekki pelissä. Kai tämä oli vain joku yksittäinen jäähdyttelyselostus?

Ja mitä tulee Olympialaisten selostajiin niin Oikarinen on tosiaan ihan floppi. Eskola saisi selostaa molemmat hiihdot.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös