HPK pudotuspeleissä keväällä 2017

  • 61 579
  • 505

Ralph

Jäsen
Se on kuulkas niin, että HPK on pudotuspeleissä kaudella 2016-17. Eli parin vuoden tauon jälkeen meno jatkoo runkosarjankin jälkeen. Tämä on ollut jo jonkin aikaa selvää, mutta tänään se ratkesi myös teoriassa, kun sarjassa sijalla yksitoista ja kaksitoista olevat eivät voi enää Kerhoa ohittaa.

Sitten voidaankin spekuloida, että kuka tulee vastaan ja mitkä on sijoitukset. Itse toivon vahvasti, että Kerho pitää vain tämän viidennen sijan ja JYP painaa KalPasta ohi, jolloin sijoilla neljä ja viisi kohtaisivat KalPa ja HPK.

JYP on nyt kahdeksan pistettä KalPaa perässä pelin vähemmän pelanneena. JYP ja KalPa kohtaavat vielä kerran Jyväskylässä ja se on iso peli se. JYP on ollut huikea viime aikoina, mutta kovat on tulevat vastukset, kun vastassa on mm. HPK, Tappara, TPS ja se KalPa. KalPan meno on ollut tökkivämpää ja en pidä todellakaan niin kovana joukkueena kuin mitä sarjasijoitus antaa uskoa. Eli vaikka pudotuspeleissä "pitää voittaa kuka tahansa", niin kelpaisi helpompi vastus toki.

HPK on itse pisteen päässä JYP:stä, joka on toki pelannut vähemmän pelin. Tiistaina keskenäisen voittamalla HPK voisi mennä ohikin kotietuun, joka olisi oma juttunsa, mutta kyllä minulle se vitossija nyt kelpaa, kunhan KalPa jää JYP:n jalkoihin.

HPK:lla on seitsmeän pisteen ero pelin enemmän pelanneeseen Pelicansiin, joten kuudenneksi ei HPK missään nimessä ala putoamaan. Toki Ässät ja jopa Kärpät saattavat olla Peliansia kovempia haastajia HPK:lle.

Semmoista. Toivottavasti perjantaina 24.3. Hämeenlinnassa vierailee KalPa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Se on kuulkas niin, että HPK on pudotuspeleissä kaudella 2016-17. Eli parin vuoden tauon jälkeen meno jatkoo runkosarjankin jälkeen. Tämä on ollut jo jonkin aikaa selvää, mutta tänään se ratkesi myös teoriassa, kun sarjassa sijalla yksitoista ja kaksitoista olevat eivät voi enää Kerhoa ohittaa.

Sitten voidaankin spekuloida, että kuka tulee vastaan ja mitkä on sijoitukset. Itse toivon vahvasti, että Kerho pitää vain tämän viidennen sijan ja JYP painaa KalPasta ohi, jolloin sijoilla neljä ja viisi kohtaisivat KalPa ja HPK.

JYP on nyt kahdeksan pistettä KalPaa perässä pelin vähemmän pelanneena. JYP ja KalPa kohtaavat vielä kerran Jyväskylässä ja se on iso peli se. JYP on ollut huikea viime aikoina, mutta kovat on tulevat vastukset, kun vastassa on mm. HPK, Tappara, TPS ja se KalPa. KalPan meno on ollut tökkivämpää ja en pidä todellakaan niin kovana joukkueena kuin mitä sarjasijoitus antaa uskoa. Eli vaikka pudotuspeleissä "pitää voittaa kuka tahansa", niin kelpaisi helpompi vastus toki.

HPK on itse pisteen päässä JYP:stä, joka on toki pelannut vähemmän pelin. Tiistaina keskenäisen voittamalla HPK voisi mennä ohikin kotietuun, joka olisi oma juttunsa, mutta kyllä minulle se vitossija nyt kelpaa, kunhan KalPa jää JYP:n jalkoihin.

HPK:lla on seitsmeän pisteen ero pelin enemmän pelanneeseen Pelicansiin, joten kuudenneksi ei HPK missään nimessä ala putoamaan. Toki Ässät ja jopa Kärpät saattavat olla Peliansia kovempia haastajia HPK:lle.

Semmoista. Toivottavasti perjantaina 24.3. Hämeenlinnassa vierailee KalPa.
Pitipäs hieraista oiekin silmiä, mutta kyllähän sinä perhana vieköön olet oikeassa. Ilveksellä on 64 pistettä ja 8 kotipeliä, se tekee maksimissaan 24 pistettä ja sehän on 88. Eli HPK 89 pisteellä ei enää vain voi pudota pois pleijareista, ei vaikka häviäisi kaikki loput ottelunsa, joten kyllä hyvä ketjun avaus, kiitos tästä.

Ja mitä tulee JYP:iin, niin minä toivon että tulevat vastaan pleijareissa, heti ekalla kiekalla. Jos haluat tässä Liigassa voittaa jotain, niin JYP:in jälkeen on taivas rajana, tai se mörkö sieltä tulisi jossain vaiheessa vastaan kuitenkin. Ei pelota JYP allekirjoittanutta pätkän vertaa.
 

Orange Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kun katsoo JYP:n ja KalPan runkosarjan loppuohjelmaa, niin KalPalla se on mielestäni helpompi ja eroa JYP:iin on 8 pistettä (tosin yksi peli vähemmän pelattuna) ja pelejä JYP:llä jäljellä 9. Siellä on tietty myös yksi keskinäinen. Siltikin hyvin epätodennäköistä, että JYP saa kiinni enää KalPaa, vaikka veisikin meiltä tiistaina pisteet.

Kumpi sitten mielummin? Vaikea sanoa. JYP on enemmän isokokoinen, mutta ehkä vähän kankea ja hidas. Tykkää pelata pystyyn. Pakisto vähän kysymysmerkki. JYP:llä on ollut hyvä vire viime aikoina, mutta kestääkö poffeihin asti?
Kalpa taas on ehkä vähän liikkuvampi joukkue ja pelaa enemmän kiekkokontrollia. Toisaalta pelannut viime pelit hieman ailahtelevasti.

Kokonaisuutena itse olen sitä mieltä, että molemmat noista voidaan voittaa, kunhan oma peli ja kunto on hyvässä jamassa puolivälierissä. Luultavasti se on joka tapauksessa JYP riippumatta siitä, että miten esim. tiistaina pelataan niitä vastaan. Kotietu olisi tietty kiva ottaa niiltä.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Sitä mieltä, että ensiksi kaadetaan Pyh ja sitten vaikka Tappara ja finaalissa ihan sama kuka on vastassa. Olen puhunut.
 

#76Sally

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Sijoituksella ei periaatteessa ole väliä onko se neljäs, viides vai kuudes. Tietysti kotietu olisi kiva saada, kun kotona on kuitenkin sujunut pelit selkeästi paremmin kuin vieraissa. KalPa on samantyylinen kuin Kerho, nopea kiekkokontrolli joukkue. JYP taas kova vääntämään ja sillä on kokeneita pelaajia. Jos nyt saisi valita niin ottaisin KalPan mutta tärkeintä olisi, että joukkueen vire on kohdillaan pleijareiden alkaessa. Silloin, kun HPK pelaa, kuten parhaiten osaa niin se on vaikeasti voitettavissa.

Hemmetin hienoa, että HPK on taas mukana pleijareissa. Kyllä sitä on odotettukin muutama kausi. Täysiä halleja sekä hyvää ja kiihkeää tunnelmaa niin kentällä kuin katsomossakin.
 

Kelloparho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Sitten voidaankin spekuloida, että kuka tulee vastaan ja mitkä on sijoitukset. Itse toivon vahvasti, että Kerho pitää vain tämän viidennen sijan ja JYP painaa KalPasta ohi, jolloin sijoilla neljä ja viisi kohtaisivat KalPa ja HPK
Olen itse täysin samoilla linjoilla tämän kanssa. Toivotaan, että Jypin lento riittää loppuun saakka. Jos vaikka tiistaina vahingossa jarrutellaan vähän.. KalPan materiaali ei vaan riitä pleijareissa, toisin kun Jypillä. Siksi toivon KalPaa vastaan.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Sitä mieltä, että ensiksi kaadetaan Pyh ja sitten vaikka Tappara ja finaalissa ihan sama kuka on vastassa. Olen puhunut.
Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Ja ettei olisi täysin "one lineri", niin kaikki laskelmoijat saisi painua urheilusta ns. vittuun.

Keväällä pitää voittaa kaikki, jos voitat enempi kuin häviät niin aika isolla todennäköisyydellä nostelet pystiä. Tämä on ensimmäinen kausi Pendon alaisuudessa, niin en usko edes mitaliin, mutta haluan mahdollisimman kovan kannon kaskessa vastaan, koska pelaamalla parempiasi vastaan sinä opit. Tässä ei nyt tarvita mitään "helppoa", kun sellaisia ei edes ole, tässä tarvitaan sitä "vittu saatanaa" siellä joukkueessa, että aletaan hakkaamaan niitä limppuja reppuun ja niistään sen vastustajan nekkuja.

Kevät sitten kertoo mikä se sijoitus lopulta on, mutta joka ilta lähdetään voittamaan ja sellasta jengiä ei olekaan mitä ei voisi Kerho voittaa ja aivan se ja sama kuinka pitkässä sarjassa. Se on valmennuksen, toimiston ja pelaajien ansiota, ne on ite sen mahdollisuuden pelata mitaleista luoneet ja se kunnia heille suotakoon. Se viimeinen rypistys lähtee sitten tosta jengistä itsestään, jos se on sen tehdäkseen.
 
Viimeksi muokattu:

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Keväällä pitää voittaa kaikki, jos voitat enempi kuin häviät niin aika isolla todennäköisyydellä nostelet pystiä. Tämä on ensimmäinen kausi Pendon alaisuudessa, niin en usko edes mitaliin, mutta haluan mahdollisimman kovan kannon kaskessa vastaan, koska pelaamalla parempiasi vastaan sinä opit. Tässä ei nyt tarvita mitään "helppoa", kun sellaisia ei edes ole, tässä tarvitaan sitä "vittu saatanaa" siellä joukkueessa, että aletaan hakkaamaan niitä limppuja reppuun ja niistään sen vastustajan nekkuja.
Höpöhöpö.

A) Jos olet keväällä kuuden joukossa, riittää että voitat kolme ottelusarjaa (eli kolme vastustajaa), kaikkia joukkueita ei tarvitse voittaa. (Toki jos on resurssit voittaa kaikki ja missä järjestyksessä tahansa, mestaruuden voittamisen todennäköisyys kasvaa.)
B) Se on totta, että taktikointi on vähän epäurheilijamaista. Mutta lisäksi se on vaarallista, esimerkiksi koska siitä saa vastustajalle yhden aseen lisää ja myös itse joukkue voi oppia ottamaan löysin rantein ja siksi siihen harva sortuu. No, jotkut tätä taktikointia on harrastaneet enemmän, Ruotsi ja Kanada sitä muuten on tehnyt noin yleisemmin, eikä huonolla menestyksellä.
C) Enemmän sitä oppii, kun pelaa pidemmälle niitä kovia pelejä, esim. välieriin, kuin että ottaa nokkaansa heti alkuunsa. Vaikka kuinka yrittäisi sitä "vittu saatanaa" eikä se auttaisikaan. No, toki tappiokin auttaa, jos joukkue tarvitsee kunnon ravistelua, kuten joku Edmonton Oilers ennen mestaruusputkeaan.
D) Josta päästäänkin siihen, että nykymaailmassa ei kannata tehdä niitä pitkiä suunnitelmia ainakaan pelkästään, tai käy niin että projektista on kadonnut pohja ennen kuin saavutit mitään. Pitää olla lyhyen ja pitkän tähtäimen suunnitelmia. Ja mielestäni Liigassa lyhyen tähtäimen suunnitelma on aina mestaruuden voittaminen. Ei toki hinnalla millä hyvänsä.
 

Orange Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Olen itse täysin samoilla linjoilla tämän kanssa. Toivotaan, että Jypin lento riittää loppuun saakka. Jos vaikka tiistaina vahingossa jarrutellaan vähän.. KalPan materiaali ei vaan riitä pleijareissa, toisin kun Jypillä. Siksi toivon KalPaa vastaan.
Eri mieltä. Tuossa vain luovuttaisi kotiedun JYP:lle, tuskin ne KalPasta ohi enää menee. Täysillä päälle!
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Höpöhöpö.

A) Jos olet keväällä kuuden joukossa, riittää että voitat kolme ottelusarjaa (eli kolme vastustajaa), kaikkia joukkueita ei tarvitse voittaa. (Toki jos on resurssit voittaa kaikki ja missä järjestyksessä tahansa, mestaruuden voittamisen todennäköisyys kasvaa.)
B) Se on totta, että taktikointi on vähän epäurheilijamaista. Mutta lisäksi se on vaarallista, esimerkiksi koska siitä saa vastustajalle yhden aseen lisää ja myös itse joukkue voi oppia ottamaan löysin rantein ja siksi siihen harva sortuu. No, jotkut tätä taktikointia on harrastaneet enemmän, Ruotsi ja Kanada sitä muuten on tehnyt noin yleisemmin, eikä huonolla menestyksellä.
C) Enemmän sitä oppii, kun pelaa pidemmälle niitä kovia pelejä, esim. välieriin, kuin että ottaa nokkaansa heti alkuunsa. Vaikka kuinka yrittäisi sitä "vittu saatanaa" eikä se auttaisikaan. No, toki tappiokin auttaa, jos joukkue tarvitsee kunnon ravistelua, kuten joku Edmonton Oilers ennen mestaruusputkeaan.
D) Josta päästäänkin siihen, että nykymaailmassa ei kannata tehdä niitä pitkiä suunnitelmia ainakaan pelkästään, tai käy niin että projektista on kadonnut pohja ennen kuin saavutit mitään. Pitää olla lyhyen ja pitkän tähtäimen suunnitelmia. Ja mielestäni Liigassa lyhyen tähtäimen suunnitelma on aina mestaruuden voittaminen. Ei toki hinnalla millä hyvänsä.
Mietin pitkään, että vastaanko vai en, mutta vastaan nyt kuitenkin.
A). Jos meni tuo juttu niin pahasti ohitse, että pitää tulla kuin lapselle kertomaan, että "niin ei pleijareissa kaikkia vastaan pelata", on asiat aika huonosti. Se on yleinen sanonta, että pleijareissa pitää voittaa kaikki. Se nyt ei todellakaan kirjaimellisesti tarkoita sitä ja on ihan hieman tyhmää tulla sellaisesta tänne jauhamaan, ei pahalla, mutta osoittaa enempi kirjoittajasta kuin mistään muusta.
B). Jossain mömmömmeissä tai olympialaisissa sillä taktikoinnilla ei ole hintaa, Liigassa se maksaa rahaa. Kotietu maksaa rahaa, runkosarjan sijoitus maksaa rahaa jne.
C). Oppiminen ei ole noin yksinkertaista kuin sinä siitä teet, joskus 1 pelin häviäminen kertoo enemmän kuin 10 pelin voittaminen. Minä arvotan kevään sarjoja niin, että kun joutuu tiukille tai häviää, niin on todennäköisempää oppia jotain, kuin voittaa joku hermoherkkä Jokerit 2 pelissä ja hävitä sitten 4 matsia putkeen Kärpille. Oppiminen tapahtuu epäonnistumisien kautta, ei sen kautta että se "oma juttu" on niin hyvä, että se riittää vaikka mihin, koska joskus tulee se kaveri vastaan, joka onkin valmistautunut juuri sinut kaatamaan, se on isompi, nopeampi ja kovempi. Silloin kun sinä olet oppinut oppimaan, sinulla on tuollaisia vastaan mahdollisuudet, silloin kun vain menet eteenpäin ilman vastoinkäymisiä sinulla ei ole. Joo kiva olisi nähdä Kerho korkealla, mutta enempi pidän tätä kevättä opiskelumatkana ja siksi mahdollisimman kova vastaan olisi se "unelma", koska seuraavana keväänä se jengi olisi ihan eri tavalla valmis siihen juttuun.
D). tähän kohtaan en vastaa kun en tiedä miten se liittyy minun viestiini.
 
Viimeksi muokattu:

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mietin pitkään, että vastaanko vai en, mutta vastaan nyt kuitenkin.
A). Jos meni tuo juttu niin pahasti ohitse, että pitää tulla kuin lapselle kertomaan, että "niin ei pleijareissa kaikkia vastaan pelata", on asiat aika huonosti. Se on yleinen sanonta, että pleijareissa pitää voittaa kaikki. Se nyt ei todellakaan kirjaimellisesti tarkoita sitä ja on ihan hieman tyhmää tulla sellaisesta tänne jauhamaan, ei pahalla, mutta osoittaa enempi kirjoittajasta kuin mistään muusta.
B). Jossain mömmömmeissä tai olympialaisissa sillä taktikoinnilla ei ole hintaa, Liigassa se maksaa rahaa. Kotietu maksaa rahaa, runkosarjan sijoitus maksaa rahaa jne.
C). Oppiminen ei ole noin yksinkertaista kuin sinä siitä teet, joskus 1 pelin häviäminen kertoo enemmän kuin 10 pelin voittaminen. Minä arvotan kevään sarjoja niin, että kun joutuu tiukille tai häviää, niin on todennäköisempää oppia jotain, kuin voittaa joku hermoherkkä Jokerit 2 pelissä ja hävitä sitten 4 matsia putkeen Kärpille. Oppiminen tapahtuu epäonnistumisien kautta, ei sen kautta että se "oma juttu" on niin hyvä, että se riittää vaikka mihin, koska joskus tulee se kaveri vastaan, joka onkin valmistautunut juuri sinut kaatamaan, se on isompi, nopeampi ja kovempi. Silloin kun sinä olet oppinut oppimaan, sinulla on tuollaisia vastaan mahdollisuudet, silloin kun vain menet eteenpäin ilman vastoinkäymisiä sinulla ei ole. Joo kiva olisi nähdä Kerho korkealla, mutta enempi pidän tätä kevättä opiskelumatkana ja siksi mahdollisimman kova vastaan olisi se "unelma", koska seuraavana keväänä se jengi olisi ihan eri tavalla valmis siihen juttuun.
D). tähän kohtaan en vastaa kun en tiedä miten se liittyy minun viestiini.
A) Ei ollut tarkoitus kertoa kuin lapselle. Mua on aina ärsyttänyt, kun tuota mantraa on hokenut joku Hannu Aravirta maajoukkueessa ja moni moni muu valmentaja tai vaikka jatkoaikalainen, ja sitten kohta tappio on tullut ja setti on taputeltu.
B) Totta tuokin.
C) Enkös ollut jo samaa mieltä osittain tästäkin?
D) Mun mielestä tämä pointti liittyi juuri tähän keskusteluun - enkä kirjoita vain sinulle. Ja liittyy kyllä myös aiemmin kirjoittamieni A-C kohtien kontekstiin. Mutta eihän sitä suuttumukseltaan välttämättä huomaa.
 

Ralph

Jäsen
Öh, miksi tämä keskustelu jostain taktikoinnista? Onko se taktikointia, että toivoisin JYP:n ohittavan KalPan? Eniten toivoisin, että HPK itse nappaisi kotiedun JYP:n edestä, mutta en pidä sitä juuri nyt realistisimpana vaihtoehtona. Tiistai voi kaikkea muuttaa, kun joukkueet kohtaavat. Toivottavasti Antti Karjalainen ei laiteta "kilpailutilanteen" vuoksi maalille vaan HPK oikeasti tahtoisi voittaa eli peluuttaisi Emil Larmia.

Hienoa, että HPK on pudotuspeleissä ja ihan kiva kenet HPK kohtaa. Kivempaa olisi JYP voittaa kuin KalPa, mutta siitä huolimatta tahtoisin KalPan vastaan.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
KalPa vastustajana sopisi parhaiten, sitä haetaan. Täten tänään oli ilon ja onnen päivä, kun JYP voitti KalPan ja Kerholla oli pelissä kikkeliä.

Tietenkin kaikki pitää voittaa pleijareissa, mutta ei se mitään taktikointia olisi. Itse näen että KalPan voisi voittaa helpoiten ja täten jengillä olisi voimavaraa välieriin. JYP on vain niin vaikean oloinen, että vaikka se hoidettaisiinkin niin onko painin jälkeen paukkuja pärjätä esim. Tapparalle? Materiaaleissa annetaan muutenkin tasoitusta ja jos/kun Liigan parasta jengiä vastaan päästäisiin pelaamaan, niin täytyy olla tankit täynnä.
 

Daro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winners
KalPalle olisi just Kerho paras vastustaja ekalla rundilla. Toivottavasti toteituisi tämä sarja. Nähtäisiin kunnon kiekottelua. Kerho kuitenkin heikoin näissä peleissä, mitä vastaan voi saada
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Aivan se ja sama ketä tulee vastaan.

Hienointa tässä keväässä on, että mikäli pelivire on kohdillaan kun The Pelit alkavat, niin Kerho laittaa kumman tahansa noista kahdesta laulukuoroon.
 

Ritarisydän

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Philadelphia Flyers, Real Madrid
Tulevan tiistain ottelu on kyllä erittäin merkittävä runkosarjan sijoitusten kannalta. Jos HPK häviää, niin kotietu kyllä menetetään melko varmasti. Jos taas HPK voittaa 3 pisteen arvoisesti, niin uskon, että kotietu on ihan täysin mahdollinen ja jopa todennäköinen. JYPillä on tosiaan aika kovia vastuksia lähiaikoina, vaikka toki joukkoon mahtuu sijoilla 10-15 majaileviakin joukkueita. Mutta nekin kamppailevat vielä kynsin hampain viimeisestä paikasta aurinkoon. En jaksa uskoa, että KalPa kyykkäisi niin pahasti että JYP pääsisi vielä ohitse. Toki JYPin ja KalPan ero on nyt 8 pistettä, keskinäisen ja rästipelin voittamalla JYP olisi enää 2 pisteen päässä, ja se ei ole enää paljoa se.
 

valkosulka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
..
A). Jos meni tuo juttu niin pahasti ohitse, että pitää tulla kuin lapselle kertomaan, että "niin ei pleijareissa kaikkia vastaan pelata", on asiat aika huonosti. Se on yleinen sanonta, että pleijareissa pitää voittaa kaikki. Se nyt ei todellakaan kirjaimellisesti tarkoita sitä ja on ihan hieman tyhmää tulla sellaisesta tänne jauhamaan, ei pahalla, ...

Olipa tuo fraasi ”kaikki pitää voittaa” yleinen tai ei, niin jos se ei kerran oikeasti tarkoitakaan sitä, niin mitä se sitten tarkoittaa?

Niin MM:ssä kuin SM-liigassakin 101 tosiasia tietenkin on, että joukkueet pyrkivät saamaan sen etukäteen arvioidun hieman helpomman tien finaaleihin. Muutenhan ei olisi mitään merkitystä esim.sillä sijoittuuko MM-alkulohkossa sijalle 1 tai 4. Liigassa runkosijoituksella on tietysti myös jonkin verran rahallista merkitystä.

Muistelen esim. että vuonna 2006 pidettiin hyvänä juttuna, että ennakkoon ainakin hieman heikommaksi arvioitu viidenneksi sijoittunut Ässät pudotti semifinaalissa Kärpät, joka muuten olisi ollut HPK:n finaalivastustaja. Kärpät oli silloin siis sekä hallitseva mestari että runkosarjan voittaja. Spekuloinnit sikseen kuinka sitten olisi käynyt, mutta vähän vastaava tapahtuma voisi tänä vuonna olla vaikkapa Tapparan aikainen kesäloma jonkun alhaalla taulukossa olevan jengin toimesta.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Sinällään ok väite tuo, että kaikki pitää voittaa jos mestaruuden arvoinen porukka on, mutta kai nyt silti kaikki ottaa sen ns.lähtökohtaisesti omalle pelityylille sopivamman vastustajan alkuun, ettei kaikki voimat mene painimiseen jonkin ikävämmän porukan kanssa.

Sama silti tuo henkilökohtaisesti ketä vastaan asettuu, saumat on kaikkia vastaan mikäli pelit toimii ja miksei toimisi.
 

Orange Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Oikeastaan, kun ajattelee tuota tiistain JYP -peliä, niin siihen on aika hyvät lähtöasetelmat.
Jos voitetaan tiistaina tällä hetkellä hyvävireinen JYP Jyväskylässä, niin silloin pystytään varmaankin voittamaan ne myös playoffeissa ja voidaan saada vielä kotietu. Jos hävitään ja JYP saa pisteet, niin sitten voidaan toivoa, että JYP menee vielä KalPasta ohi, vaikka se on epätodennäköistä.
Joka tapauksessa asenne tuossa pelissä pitäisi pelaajilla olla samanlainen kuin eilen Hämeenlinnassa. Täysillä pitäisi siis vetää 60 min ja vaikka tulisi häviö, niin vähintään annetaan JYP:lle kuva, että meitä vastaan ne ei halua pelata poffeissa ja ehkä saisi vähän lisämotivaatiota saada KalPan kiinni.

Tärkeä peli poffien kannalta, josta olisi hyvä saada voitto.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Olipa tuo fraasi ”kaikki pitää voittaa” yleinen tai ei, niin jos se ei kerran oikeasti tarkoitakaan sitä, niin mitä se sitten tarkoittaa?
Eiköhän sillä tarkoiteta sitä, että pleijareissa pitää voittaa kaikki ketä tulee vastaan, jos mielii kannua nostella. Ei kai se sen monimutkaisempaa ole.
 

Ralph

Jäsen
Meni taas maku koko vitun peliin. HPK pelaa niin paskaa vieraskiekkoa, että teoriassa se yksi maali voi tulla, toki ei JYP:iä vastaan.

Kyllä HPK:n ainoa mahdollisuus välieriin on saada KalPa vastaan puolivälierissä. Jyväskylässä HPK ei voita kertaakaan, joten kotivoitot eivät riittäisi. Kuopiossa Kerho sen sijaan voi voittaakin.
 

Tattari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kanta- ja Päijät-Häme "täältä jostakin" käsin...
Taitaa jäädä Kerholle mustapekka käteen tämä keväänä. Jarruttelemaan ei voi ryhtyä, mutta konekaan ei vastaa kaasuun. Jyppi tulee vastaan ja kevät on suoraan ohi.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Taitaa jäädä Kerholle mustapekka käteen tämä keväänä. Jarruttelemaan ei voi ryhtyä, mutta konekaan ei vastaa kaasuun. Jyppi tulee vastaan ja kevät on suoraan ohi.
Joo, näin se on. Tai sitten pudotaan sääleihin ja siellä Sportille. Runkosarjan 53:s peli, vieraissa JYPiä vastaan näyttää sen.
 

#76Sally

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
No no, ei sitä nyt vielä kannata luovuttaa pleijareiden suhteen. Kyllä peli voi tuosta vielä ihan hyvin aueta nimenomaan tehokkuuden osalta. Olen sinällään samaa mieltä monen muun kanssa siitä, että puolivälieriä pidemmälle ei todennäköisesti tällä kaudella päästä. Tosin sekin on jo voitto, kun verrataan sitä kauden alun arvioihin.

Silti on milenkiintoista nähdä mihin Kerho kykenee kovassa paineessa ja ennakkoon kovempaa vastustajaa(mahd. JYP) vastaan. Pystyykö joukkue parantamaan puolustuspeliä ja jättämään turhat jäähyt pois. Entä kehittyykö ylivoima ja tehokkuus ylipäänsä ja pystytäänkö murtamaan vastustajan puolustuskuvio. Yllätyssauma on aina, se on selvää. Sen verran hyvää peliä on Kerho valtaosan kauden pelannut, ettei sen yli ihan tuosta vaan kävellä.

Pärjääminen vaatii kuitenkin ennenkaikkea sitä, että joukkue saa iskun päälle. Eli, että oikeasti halutaan voittaa kaksinkamppailut, mennä maalille ja ennen kaikkea olla maalipaikoissa terävänä. Joukkueesta on toisinaan näitä elementtejä löytynyt mutta ongelma on se, että niitä ei tosiaan löydä kuin ajoittain. Itse ainakin uskon, että pleijarit herättävät pelaajat ihan automaattisesti ja mainitut kohdat parantuvat nykyisestä. Mikäli näin ei tule tapahtumaan niin sitten ei voi kuin ihmetellä.

Taktiikkapuoli on sitten vielä yksi asia ja siitä pitää löytyä keinot vastustajan puolustuspeliä yms. vastaan. Pennanen on tehnyt koko kauden loistavaa työtä mutta sekin jää lopulta nähtäväksi millaiseen vireeseen hän joukkueen pleijareihin saa. Jatketaanko samoilla kuvioilla vai pystytäänkö niitä tarvittaessa muuttamaan.
 

Ralph

Jäsen
Jos alkukaudesta vähemmän kiinnosti muiden otteluiden tulokset, niin nyt kyllä tarkkaan katsoo lähes kaikkien pelien tulokset. Toki se on ihan sama paljonko esimerkiksi huomenna SaiPa-Ilves päättyy, mutta nämä muutamien joukkueiden pelit.

Tänään saisi JYP antaa "myrskyvaroituksen" Tapparalle ja hakea pisteet Tampereelta sekä Lukko jatkaa parempaa viretään Kuopiossa. Siihen päälle kun Tepsi kaataa kotonaan Pelicansin ja Jukurit yllättäisi Porissa, kierros olisi täydellinen. Mutta veikkaan, että Jukureilla ei ole tänään mitään saumaa vaan Ässät hiipii kolmen pisteen päähän Kerhosta. Noin muutoin ihan mahdollisia tuloksia, vaikka KalPa toki kotonaan on vahvoilla Lukkoa vastaan.

Huomenna ainoa "kiinnostava" peli on HPK:n oma matsi HIFK:iä vastaan, mutta lauantaina pelaa sitten kaikki ja vielä eri peleissä. Eli KalPa, JYP, HPK, Ässät ja Pelicans, joten seurattavaa piisaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös