HPK mediassa

  • 1 272 653
  • 6 307

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Missäs mä väitin niin? Menee aika älyttömäksi, että vaikka erikseen oikein sanoo, että ei se nyt vain Lehkosesta johtunut, niin silti sä meuhkaat moista.

Meuhkaa keskenäsi, mun osalta tää keskustelu oli tässä.

Tämä selvä :D - Herran ensimmäinen toteamus, että mahtaako Kerhosta edes liigatason pelaajia juuri tullut? Sen jälkeen kun niitä löytyikin ihan kohtuullisen liigaporukan verran, niin aloit hakemaan tästä korrelaatiota Lehkosen aikaan Kerhossa, vaikka ihan ensimmäisessä viestissä häneen et mitään kantaa halunnutkaan ottaa .
 
Viimeksi muokattu:

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tämä selvä :D - Herran ensimmäinen toteamus, että mahtaako Kerhosta edes liigatason pelaajia juuri tullut? Sen jälkeen kun niitä löytyikin ihan kohtuullisen liigaporukan verran, niin aloit hakemaan tästä korrelaatiota Lehkosen aikaan Kerhossa, vaikka ihan ensimmäisessä viestissä häneen et mitään kantaa halunnutkaan ottaa .
Luetun ymmärtäminen kyllä aivan vitun huikealla tasolla, kun edellisen perseilyn jälkeen pitää vielä tulla vänkäämään ja taas vituiksi. Lueppas nyt uudestaan mitä minä olen kirjoittanut. Jos ei suomi enempää taivu, niin sitten kannattaa jättää vönkäämättä ja tunkematta paskaa muiden suuhun.
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Hieno purkautuminen vaihteeksi. Koska ulkona on pimeetä ja kosteeta, niin jatketaan tässä koneen äärellä...

Tästähän on täällä keskusteltu jo aiemmin, miten oman kylän poikia on jopa sorsittu Kerhossa. Voisikin kysyä, että montakos ihan omaa poikaa on Kerho saanut edes Liiga tasolle? Ei se Hämeenlinna kuitenkaan ihan niin pieni paikka ole.
Itse Lehkoseen en ota kantaa.

Eli tuossa lauseessa EI sitten ilmeisesti kyseenalaistettu Kerhon kasvattamien liigatason pelaajien määrää, kuten minun kirjoittama "mahtaako Kerhosta edes liigatason pelaajia juuri tullut?" Vetoatko siihen, että noin puolet Kerhosta kasvaneista liigapelaajista ei ole syntynyt Hämeenlinnassa? Silti luettelemani on vähintään c-junnuista saakka Kerhoa edustanut. No vastaan sitten suoraan kysymykseesi, jotta et pääse mukiseen:

Nykyjoukkueessa: 8 jätin pois Kenigin aikaisen Lahden (5 Hämeenlinnasta + 2 Kanta-Hämeesta)
Muualla liigassa: 9 (5 Hämeenlinnasta + 2 Kanta-Hämeestä)
Ulkomailla: 4 (3 Hämeenlinnasta + 1 Kanta-Hämeestä)

Sattumalta, tai ei, niin samaan aikaan muuan Lehkonen aloitti roolissansa HPK:n A:ssa ja valmennuspäälikkönä. Joko tässä voi joku nähdä jotain yhtäläisyysmerkkejä, tai ehkä Hämeenlinnassa laitettiin jotain vesijohtoveteen, kun yhtäkkiä alkoi talentteja taas muutaman välivuoden jälkeen Kerhosta nousemaan Liiga pelaajiksi. Ja tässä ei ole nyt tarkoitus vähätellä muiden tekemisiä, tai osuutta asiaan.

Katsotaan että missä mennään 3-5 vuoden päästä, kun nyt Lehkosen aikana nuorissa pelanneet ovat pääsemässä kaikki miesten ikään ja kohta saa sitten nykyisen organisaation malli kantaa sitä samaa hedelmää.

Et nyt sitten kuitenkaan hae tässä korrelaatiota junnujen liigan nousemisessa ja Lehkosena ajassa? Vai onko pakotiesi tässä mainitsemassasi vesijohtovedessä tai sattumassa?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Eli tuossa lauseessa EI sitten ilmeisesti kyseenalaistettu Kerhon kasvattamien liigatason pelaajien määrää, kuten minun kirjoittama "mahtaako Kerhosta edes liigatason pelaajia juuri tullut?" Vetoatko siihen, että noin puolet Kerhosta kasvaneista liigapelaajista ei ole syntynyt Hämeenlinnassa? Silti luettelemani on vähintään c-junnuista saakka Kerhoa edustanut. No vastaan sitten suoraan kysymykseesi, jotta et pääse mukiseen:
Ei vaan vastaan @Sean Connery n viestiin. "Vai oletteko sitä mieltä, että muissa seuroissa ollaan kilometrejä edellä, koska sieltä tulee Ahot, Laineet ja Barkovit sun muut? Vai johtuisko siitä, että joskus vaan yksilöt ovat niin hyviä ja kun on annettu riittävät olosuhteet, on tulos nähdyn kaltainen. HPK:n omat tähdet on tulossa, mutta massaa on vain vähemmän mistä helmiä löytyy." Minä aivan selvästi vastaan että kyllä täältä on tullut viimevuosina melkoinen määrä noita jätkiä. Se, että sinä et lukenut lainausta, saati kirjoitustani, niin ei ole minun vikani. Minun kysymyslauseeni oli tarkoituksella, ylitseampuva ja retorinen "etteikö ole tullut omia poikia" mihin sitten itse vastasin, ettei se Hämeenlinna ihan niin pieni paikka ole, suorana vastauksena Sean Conneryn väitteeseen pienestä paikasta/massasta. Sinä sen sijaan jätit lainauksen lukematta, irrotit vastauksen asiayhteydestä ja aloitit jonkun ihmeen lukutaidottomuuskampanjan minua kohtaan.

Et nyt sitten kuitenkaan hae tässä korrelaatiota junnujen liigan nousemisessa ja Lehkosena ajassa? Vai onko pakotiesi tässä mainitsemassasi vesijohtovedessä tai sattumassa?
Minä sanoin aivan selvästi tuossa, että ehkä siellä on korrelaatiota, ehkä ei ole.

"Joko tässä voi joku nähdä jotain yhtäläisyysmerkkejä, tai ehkä Hämeenlinnassa laitettiin jotain vesijohtoveteen, kun yhtäkkiä alkoi talentteja taas muutaman välivuoden jälkeen Kerhosta nousemaan Liiga pelaajiksi. Ja tässä ei ole nyt tarkoitus vähätellä muiden tekemisiä, tai osuutta asiaan."


Sä vaan et vittu osaa lukea ja revit näitä lainauksia ulos kontekstista ja skippaat sen osuuden missä mä ihan selvästi sanon että en pidä asiaa yksin Lehkosen tekemisenä. Sitä kun on mahdotonta vielä sanoa. Fakta on että Lehkosen aikana sieltä tuli aika perhanasti Liigatason jätkiä, yksi jopa NHL:ään, kun siitä edelliset Liigatason pelurit on olleet nuo Suutariset ja Kenigit. Taisi siinä joku yksittäinen olla 4-7 vuodessa välissä, mutta todella tyhjää oli. Samaan aikaan osuu myös koko maan osalta melkoinen nukahduskausi, mutta Kerhossa se johti jopa siihen ettei löytynyt edes oikein Liiga tasolle pelureita. Sen jälkeen on asiat parantuneet, Lehkonen on ollut yksi sen toteuttajista. En minä edelleen pidä häntä minään messiaana, tai väitä että se olisi ollut yksin hänen ansiotaan, että tuollainen määrä junnuja nousi. Mutta sen väitän, että potkujen jälkeen sitä potkujen tuomaa hedelmää me aletaan keräämään seuraavien 3-5 vuoden aikana. Sillon me voinemme sanoa, että paljonko se Lehkonen oikeasti sinne toi, jos meno jatkuu kuten B:ssä tällä hetkellä.

PS. Menee mulla tunteisiin, kun ei kunnioiteta palstan sääntöjä, saati asiallista keskustelukulttuuria. Vääntele vaan mun sanomiset miksi haluat, mä en jaksa ottaa kakkua jonkun idiootin trollailusta, kun tahallaan väänneskellään sanomisia. Kiitos, mulle riittää.
 
Viimeksi muokattu:

lätkämies

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Columbus Blue Jackets
Mitään Lehkoselta pois ottamatta, mutta kyllä on puhdasta liioittelua panna Kerhon junnusta kasvaneet liigapelaajat (pelkästään) hänen ansioksi. Oletko siis sitä mieltä, että tuo yksi kausi jonka esim. Rautiainen ja Paajanen pelasi a-junnuissa samaan aikaan, kun Lehkonen oli junnujen valmennuspäällikkönä, teki Rautiaisesta ja Paajasesta liigatason pelimiehiä? Tai kaksi kautta Leinon ja Nikkilän kanssa? Tai vaihtoehtoisesti, kuinka hyviä pelimiehiä Kainulainen, Innala ja E.Tuulola nyt olisivat, jos eivät olisi nyt joutuneet pelaamaan viimeiset neljä vuotta junnujoukkueissaan ilman Lehkosta.
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä ettei ole sattumaa, että meille on 2010-luvulla näinkin paljon pelaajia liigaan junnuista. Ei se nyt täysin ole Lehkosen ansiotakaan, mutta on siitä iso sulka hänellekkin. Hän oli organisoimassa valmennusta, koulutti, opasti ja antoi vinkkejä valmentajille. Oli ikäänkuin valmentajien valmentaja. Tämän ansiosta väitän että Kainulainen, Innala ja Tuulolat ovat hyötyneet siitä, että heidän valmentajiaan on autettu, eikä jätetty täysin yksin. Näin on tarjottu heille ehkä laajemmasta näkökulmasta rakennettua polkua edustukseen. Ei tämä pelaajien liigastatus nyt pelkästään Lehkosen ansiota siis ole, vaan päivittäisen tekemisen, valmennuksen ja pelaajien itsensä ansiota.

Mielestäni junioreissa A-C junnujen valmennus on kohtalaisella tasolla, sitä alemmat eivät(poislukien 05 ikäluokka). Pienimmissä ikäryhmissä ei mielestäni valmennukseen satsata riittävästi. Satsaamattomuuden vuoksi heitetään ikäänkuin hukkaan hyviä vuosia pelaajan kehityksestä. Tätä syntyvää kehitysvajetta ei paikata kovin helposti enää murrosiän jälkeen. Ei pienimpien junioreiden tarvitsekkaan panostaa mielestäni hampaat irvessä tähtäimessä edustus, mutta silti tällä hetkellä tuo toiminta noissa pienimmissä on täyttä hubbabubba meininkiä. Koohotetaan ilman ideaa ja harjoitteet eivät aina tue kehitystä. Tuossa iässähän harjoitteiden tulisi tukea teknisten taitojen ja liikkuvuuden kehitystä, siten että lapsi jaksaa keskittyä toimintaan. Tällä hetkellä tuolla pienissä vedetään vähän sinnepäin. Ero ei näy nyt eikä välttämättä vielä pariin vuoteenkaan edustuksessa, mutta vuosien päästä tulee synkät ajat jos ei tuota touhua ala ammattitaitoinen koutsi paikata, vaikkapa kouluttamalla valmentajia ja tuomalla näkökulmia näille valmentajille.

On myöskin hieman erikoista että seuraan on palkattu taitovalmentaja Max Kenig, joka vetää päätoimisesti 05-ikäluokan päävalmentajana. Ei sinänsä vikaa, mutta päätoimisuushan on pois kaikilta muilta ikäluokilta. Käsittääkseni Kenigille vielä maksetaan tuosta taitovalmentajan statuksesta, niin on hämmentävää että hänet on sidottu yhden ikäluokan päävalmentaksi.

HPK tarvitsee jonkun ammattitaitoisen pistämään junnutoimintansa kuntoon, ei sillä ole väliä kuka, mutta tietotaitoa pitää löytyä lajista runsaasti. Mielestäni nyt säästetään täysin väärästä paikasta.
 

Roman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Tappara
Mun mielestä Kanta-Hämeen alueelta tulleet C-junnuista saakka Kerhossa pelanneet Paajanen, Lahti ja Ruokonen on omia poikia. Lisäksi Niemeläinen on Kerhossa pelannut C-junnuista saakka.

Muita nimiä liigassa ulkomuistista lueteltuna J.Tuulola, J.Tamminen, M.Järvinen, J.Vainio ja P.Virta. Lisäksi Liedes, Rautiainen, Sailio ja Lähteenmäki on mun mielestä hyvinkin omia poikia.
Sinun mielestä noin, minusta taas ei ollenkaan noin :) Jos puhutaan HPK:n juniorijääkiekosta niin oleellista ei ole se ketä ja mistä on kupattu joukkueisiin C-ikäisinä tai myöhemmin. Eikö oleellista juniorityön onnistumisen kannalta ole se mitä saadaan luotua kaupungin omasta porukasta? Kerro sama nimilista vaikka liigassa pelaavista pelaajista, jotka ovat olleet mukana 6-14 vuotiaina HPK:n toiminnassa. Miksi olet laittanut rajaksi juuri tuon C-iän (helppo tietysti Eliteprospectsin kannalta)? Tämä on kuitenkin se ikä jossa liikehdintä alkaa ja pelaajia haetaan ulkoa. Ennen tätä ei kukaan juuri liiku pelin perässä muuta kuin esim. perheen muuton vuoksi.

Tampereelta HPK saa yleisesti ottaen ne ketkä eivät siellä mahdu joukkueeseen tai saavat siellä mitättömän roolin. Forssaa, Hyvinkäätä ja Riksua on pystytty kuppaamaan. Valkeakoski on ilmeisesti aina jakaantunut Tampere - HML Tämäkin osasto on muutoksen kourissa. Forssa on jo syöttänyt pelaajia myös länsirannikon suuntaan. Naapuri kaupungit etelässä ovat lyöneet voimat yhteen ja Hyri on tavoittelemassa omaa etuansa nimenomaan juniorijääkiekon osalta. Mielenkiinnolla odottelen mitä se tulee vaikuttamaan HPK:n tekemiseen. Nykyisellä menolla Hyri voi hyvinkin onnistua tavoitteessaan.
HPK:n juniorijääkiekon tilanne herättää mielenkiintoa aina Helsinkiä myöden. Mielenkiinto ei ole positiivista ihailua. Tämäkin kertoo tilanteesta paljon.

Juniorijääkiekon ulkopuolella toimiva junioripolun kuitenkin tavalla tai toisella päättävä A on pärjännyt viime aikoina varsin näyttävästi. Onko joku oikeasti sitä mieltä että se on laadukkaan juniorityön hedelmää? Missä on menestys C:n osalta? Onko tämä A:n menestys loistavasti valmennetun A:n, B:n ja osaltaan myös C:n ansiota? Vai voiko merkitystä sittenkin olla mainitsemillasi Wirtasella, Sailiolla, Paajasella tai Lahdella, joitain mainitakseni?

Mitä tulee noiden nuorempien junioreiden valmennukseen minkä @lätkämies viittaa nykyään olevan hubbabubba touhua, esittäisin vasta kysymyksen: Eroaako tämä nykyinen tekeminen jotenkin aikaisemmasta? Toki olen samaa mieltä @fezr0 :n ja @Squit :n kanssa Lehkosen tavasta pitää valmennusta "hereillä". Tämä ominaisuus ei tänä päivänä toteudu samalla tasolla.
05:sten valmennus nostettiin esille ainoana jossa valmennus on "paremmalla" tasolla. Maxin vuoksiko? Maxillahan on yhteinen historia myös nykyisen C-SM:nkin kanssa. Tosin siitä ei nykytilanteen valossa mitään papukaijan merkkiä saa. Toki on epäreilua kaataa likasankoa hänen päälleen. Niin kuin tähänkin jo aikaisemmin hyvin todettiin, ritaripolku on pitkä tie, johon ei yhdellä yksittäisellä valmentajalla ole suurta merkitystä.
Nuoremmissa ikäryhmissä HPK:ssa ollaan jäänpuutteen vuoksi harjoitusmäärällisesti merkittävästi perässä esimerkiksi tamperelaisia. Onko heillä siellä treeniä jo liikaa, on sitten jo toinen keskustelu, mutta varmaa on että jollain tavalla tuo korreloi näiden esille pulpahtavien "lahjakkuuksien" määrään.

Oliko Lehkonen sitten messias? Tuskin, mutta hommansa hoiti. Ei jäänyt valmentajat sopimatta tulevalle sesongille yms. nykyhumpan kaltaisia juttuja. Lehkosella oli omat ominaisuutensa niin kuin tässäkin ketjussa on jo tuotu esiin, mutta kaiken kaikkiaan ei edes voida verrata nykyistä ja sen aikaista johtamista.
Ratkaisu ei ole Marjamäen palkkaaminen C:n valmentajaksi, vaan toimintaan pitäisi saada yksi johtaja, joka kontrolloi ja ohjaa toimintaa. Lehkonen ei ollut siinäkään mielessä huono, että hänellä oli kuitenkin aikamoinen kokemus lajin parista. Vaikea MM-kisoissa vaihtoaitiossa seissyttä miestä on lähteä vanhempienkaan haastamaan. Saati renkaita puhkomaan, joka sinällään on sairasta.
Mutta ihan niin kuin Marjamäenkin palkkaamisessa ongelmaksi tulee raha, on se ongelma myös Lehkosen manttelin perijän palkkaamisessa. Rahaa ei ole ja kausimaksujen nostokin voisi vielä rokottaa harrastajamäärää. Tässä tarvittaisiin apuun Liiga-HPK:ta.

Junnujen lähitulevaisuus ei näytä kovin kummoiselta. Ainakaan jos sitä mitattaisiin menestyksellä omien ritaripolun kulkeneiden osalla. Ensi vuoden B:llä on ongelmia tämän vuoden sössimisien vuoksi. Ensi vuoden C on samaa tasoa kuin nykyinenkin. Eikä tahti siitäkään muuttune. Eli jatkossakin olemme hämeenlinnalaisen juniorijääkiekon kanssa täysin sen varassa mitä saamme muualta kupattua. Jos tämä on jatkossakin hyväksyttävissä, ei ongelmaa ole. Toisaalta tällöin HPK voisi lopettaa toiminnan harrastekiekossa ja aloittaa vaikka siitä C-SM porukasta aina Liigaan asti. Koko toiminta Liiga HPK:n alaisuuteen.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Sinun mielestä noin, minusta taas ei ollenkaan noin :) Jos puhutaan HPK:n juniorijääkiekosta niin oleellista ei ole se ketä ja mistä on kupattu joukkueisiin C-ikäisinä tai myöhemmin. Eikö oleellista juniorityön onnistumisen kannalta ole se mitä saadaan luotua kaupungin omasta porukasta?
Mikä on juonioriorganisaation tehtävä? Tuottaa pelaajia sen edustusjoukkueeseen. Itselleni näin kannattajana on yksi hailee tulevatko pojat jostain muualta kuin Hämeenlinnasta. Kilpaurheilu on raakaa jossa parhaat pärjäävät. Jos C-junnut saavat koottua parhaan mahdollisen roosterin ulkopaikkakuntalaisista jotka on tänne esim edustus houkutellut niin sitten on niin. Juniorijääkiekon yleisestä tilasta voidaan olla montaa mieltä, mutta en itse näe ongelmana, että pelaajia "kupataan" muualta.
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Mikä on juonioriorganisaation tehtävä? Tuottaa pelaajia sen edustusjoukkueeseen. Itselleni näin kannattajana on yksi hailee tulevatko pojat jostain muualta kuin Hämeenlinnasta. Kilpaurheilu on raakaa jossa parhaat pärjäävät. Jos C-junnut saavat koottua parhaan mahdollisen roosterin ulkopaikkakuntalaisista jotka on tänne esim edustus houkutellut niin sitten on niin. Juniorijääkiekon yleisestä tilasta voidaan olla montaa mieltä, mutta en itse näe ongelmana, että pelaajia "kupataan" muualta.

En minäkään ymmärrä mikä tässä on ongelma. Varsinkin kun kaikista luettelemistani nimistä Niemeläistä lukuun ottamatta on joko "omia poikia" tai lähialueilta. Liedes on syntynyt Helsigissä, mutta käsitääkseni vanhempien muuton vuoksi pelasi Kerhon junnuissa. Olisiko siis pitänyt esim. Saros, Paajanen ja Rautianen jättää aikanaan junnujoukkuiden ulkopuolelle ja todeta kylmästi "vain hämeenlinnalaisia"?

EDIT: ja kohtuullisen hyvällä prosentilla (yli puolet) kuitenkin noista liigatason nimistä on ns. "omia poikia"
 
Viimeksi muokattu:

Roman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Tappara
Mikä on juonioriorganisaation tehtävä? Tuottaa pelaajia sen edustusjoukkueeseen. Itselleni näin kannattajana on yksi hailee tulevatko pojat jostain muualta kuin Hämeenlinnasta. Kilpaurheilu on raakaa jossa parhaat pärjäävät. Jos C-junnut saavat koottua parhaan mahdollisen roosterin ulkopaikkakuntalaisista jotka on tänne esim edustus houkutellut niin sitten on niin. Juniorijääkiekon yleisestä tilasta voidaan olla montaa mieltä, mutta en itse näe ongelmana, että pelaajia "kupataan" muualta.
Tässähän on oikeastaan koko asian ydin. Kyllä, yksi HPK juniorijääkiekon tehtävistä on tuottaa pelaajia edustusjoukkueeseen. Onnistuuko se nykytilanteessa? Kyllä osaltaan, kun katsotaan mitä putken päästä tulee ulos riippumatta siitä kuka on perustyön pelaajan kehitykseen tehnyt.
Oletan että nykyisen keskustelun tarkoitus on selvittää onnistuuko koko HPK juniorijääkiekko kuinka hyvin toiminnassaan. Junioripolku johon kuuluu Ritariliiga ja G-juniorit ihan samalla tavalla kuin B-SM toisessa päässä. Se ei mene minun ajatukseeni miksi HPK ei pystyisi parempaan kuin ympärillä olevat "harrasteseurat"? HPK:n on valtakunnassa ammattilaisorganisaatio ja kaikella tavalla jääkiekon johtavia seuroja. Minä odottaisin tällaiselta organisaatiolta myös laadullisesti hyvää junioripolkua.
Ei tämä minullekaan ole mikään elämän kysymys, kupataanko pelaajat HPK:n muualta vai ei, Aivan sama niin kuin sanoit. Toisaalta minulle on myös aivan sama pelaako edustus Suomisarjaa vai Liigaa. Lähdin kommentoimaan tätä siitä näkökulmasta että voisiko juniorijääkiekkoa kehittää palvelemaan edustusta paremmin vai ei. Kuppaaminenkin voi olla jatkossa haastavaa niin kuin on jo nähtykin. Jos lähdetään tälle tielle niin olisi selkeämpää erottaa HPK vain kilpaurheilu mielessä jääkiekkoa harjoittavaksi tahoksi. Organisaatio voisi olla välillä C-SM - Liiga HPK.

Harrastajamärät ovat joka tapauksessa laskussa pitkällä aika välillä. Jos ei mistään muusta ole huolestunut niin tästä olisi syytä. Toiminnan laatu ei varmasti ole sellainen joka asiaa tuo yhtään helpotusta. Kilpailu lajien kesken on myöskin kovaa siinä missä kilpaurheilukin.
 

Tattari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kanta- ja Päijät-Häme "täältä jostakin" käsin...
No, eiköhän junnuseuran tehtävänä ole tarjota a) jääkiekkoharrastus kiekkokoulusta D1/C2:een siten, että halutessaan lapsi voi jatkaa kilpaurheilun parissa, b) tarjota liikunnallinen harrastus jääkiekon parissa, eli tarjota jatkoa harrastamiseen C-A ja joissakin seuroissa ikämiehiin saakka ja c) tarjota kilpaurheilijoille mahdollisuus kehittyä huipulle C-B/A sekä d) tarjota polkuja ammattilaiseksi B/A-Mestis-Liiga. Junnuseuran missio on melko selkeä. Visiot/päämäärät voivat vaihdella enemmän riippuen kasvattajaseurastatuksesta ja siten myös arvot, jotka käytännön tekemistä ohjaavat, voivat hyvinkin vaihdella. E. Typo
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Tässä ketjussa on nyt jauhettu pari sivua junnupuolen asioista, jotka ovat toki ehdottoman tärkeitä koko organisaation kannalta, mutta laitetaanpa väliin otsikon mukainen juttu:

Kerho-ravintola - HPK viinit Chardonnay ja Merlot ovat... | Facebook

HPK on siis lanseerannut omat viinit. En nyt tiedä, miten tuohon pitäisi suhtautua, mutta ihan kiva, uusi idea. Ja kyllähän joku luonteikas, ryhdikäs ja tasapainoinen, hienostuneen bukeen merlot kuvannee paremmin Pendo-kendon optimitasoa kuin esim. taskulämmin Koskenkorva. Alkukaudella peli on tosin muistuttanut heikoimmillaan jotakin teekkarikiljua Pirkka-tölkissä.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Tässä ketjussa on nyt jauhettu pari sivua junnupuolen asioista, jotka ovat toki ehdottoman tärkeitä koko organisaation kannalta, mutta laitetaanpa väliin otsikon mukainen juttu:

Kerho-ravintola - HPK viinit Chardonnay ja Merlot ovat... | Facebook

HPK on siis lanseerannut omat viinit. En nyt tiedä, miten tuohon pitäisi suhtautua, mutta ihan kiva, uusi idea. Ja kyllähän joku luonteikas, ryhdikäs ja tasapainoinen, hienostuneen bukeen merlot kuvannee paremmin Pendo-kendon optimitasoa kuin taskulämmin Koskenkorva. Alkukaudella peli on tosin muistuttanut heikoimmillaan jotakin teekkarikiljua Pirkka-tölkissä.
Tosiaan tuota on saannut jo viime kaudesta lähtien hallilla, mutta Alkon valikoimiin vasta nyt. Itse kävin tänään pulloja muutaman ostamassa eivätkä ole hinnalla pilattu. Oisiko ollut sellaiset 11€ per pullo.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Tosiaan tuota on saannut jo viime kaudesta lähtien hallilla, mutta Alkon valikoimiin vasta nyt. Itse kävin tänään pulloja muutaman ostamassa eivätkä ole hinnalla pilattu. Oisiko ollut sellaiset 11€ per pullo.
Ok, kiitos tiedosta!

No on kyllä hyvinkin kohtuuhintainen tuote: sinänsäkin siis hyvin linjassa tarkan markan organisaation kanssa. Etiketissähän voisi varmuuden vuoksi lukea, että "soveltuu nautittavaksi myös perunoiden kanssa."
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tosiaan tuota on saannut jo viime kaudesta lähtien hallilla, mutta Alkon valikoimiin vasta nyt. Itse kävin tänään pulloja muutaman ostamassa eivätkä ole hinnalla pilattu. Oisiko ollut sellaiset 11€ per pullo.
Missäs nämä on valmistettu? Lepaalla on kuitenkin viinitila, mikä olisi paikallinen tuote, että onko nämä jostain Ranskasta? Sen kyllä tiedän ettei näitä varmana Suomessa kasva, mutta ihan vinkki vinkkinä sinne toimiston suuntaan, niin HPK mielletään paikalliseksi, niin olettaisi viinienkin olevan, mahdollisuuksien mukaan, kanssa paikallisia.

Eikä tässä ole tarkoitus negailla asian suhteen. Hienoa että tehdään uusia aluevaltauksia ja ajatellaan sen boksin ulkopuolelta niitä rahavirtoja ja näkyvyyttä. Pakkohan noita on hommata maisteltavaksi.
 

J.Petke

Jäsen
Tässä ketjussa on nyt jauhettu pari sivua junnupuolen asioista, jotka ovat toki ehdottoman tärkeitä koko organisaation kannalta, mutta laitetaanpa väliin otsikon mukainen juttu:

Kerho-ravintola - HPK viinit Chardonnay ja Merlot ovat... | Facebook

HPK on siis lanseerannut omat viinit. En nyt tiedä, miten tuohon pitäisi suhtautua, mutta ihan kiva, uusi idea. Ja kyllähän joku luonteikas, ryhdikäs ja tasapainoinen, hienostuneen bukeen merlot kuvannee paremmin Pendo-kendon optimitasoa kuin esim. taskulämmin Koskenkorva. Alkukaudella peli on tosin muistuttanut heikoimmillaan jotakin teekkarikiljua Pirkka-tölkissä.

Voisi muuten esitellä toimistolle jonkun halvan ja hyvän graafikon. On meinaa sen verran rumat etiketit. Sanoisin, että kuka tahansa palstalaisista osaisi suunnitella hienomman etiketin. Olisi toki myös ollut varmasti hieno idea pistää jakoon muutama erikoispullo jäädytetyin numeroin hivenen tyyrimpään hintaan. Tosin alkukauden pelit ovat oikeuttaneet korkeintaan kyykkyviinien hintatasoon mutta ehkä sitä tässä loppukaudesta saisi hivenen hyllytasoa nostettua.
 

J.Petke

Jäsen
Missäs nämä on valmistettu? Lepaalla on kuitenkin viinitila, mikä olisi paikallinen tuote, että onko nämä jostain Ranskasta? Sen kyllä tiedän ettei näitä varmana Suomessa kasva, mutta ihan vinkki vinkkinä sinne toimiston suuntaan, niin HPK mielletään paikalliseksi, niin olettaisi viinienkin olevan, mahdollisuuksien mukaan, kanssa paikallisia.

Eikä tässä ole tarkoitus negailla asian suhteen. Hienoa että tehdään uusia aluevaltauksia ja ajatellaan sen boksin ulkopuolelta niitä rahavirtoja ja näkyvyyttä. Pakkohan noita on hommata maisteltavaksi.

Hinta, hinta ja hinta. Nämä tulee kuitenkin enimmäkseen myös hallikäyttöön, joten iso kate on se pääasia. En tiedä Lepaan kapasiteetista mutta tuskin sielläkään rypäleitä tertussa kasvaa (kuten sanoitkin).
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Hinta, hinta ja hinta. Nämä tulee kuitenkin enimmäkseen myös hallikäyttöön, joten iso kate on se pääasia. En tiedä Lepaan kapasiteetista mutta tuskin sielläkään rypäleitä tertussa kasvaa (kuten sanoitkin).
Marjatilahan Lepaa on (valko-,mustaherukka, omena jne.). Mutta ei noiden hinnat ihan kauheita ole ja näissähän voi aina leipoa hyvää sopparia molemmille. En tosiaan tiedä taustoja sen paremmin, voisin toki selvittää, mutta se ei liene mitenkään tärkeää keskustelun kannalta. Pointti oli vain tuossa, että se oikeasti paikallinenkin tuote olisi, se kuitenkin on imagollisesti, kaikille se "iso" juttu. Mutta, kuten jo totesin ei ole tarkoitus vaikuttaa negatiiviselta, vaan yrityksenä olla rakentava, enhän tiedä vaikka olisivat Lepaan kanssa olleet neuvottelupöydässä ja yhteisymmärrystä ei ole vain löytynyt.
 

J.Petke

Jäsen
Marjatilahan Lepaa on (valko-,mustaherukka, omena jne.). Mutta ei noiden hinnat ihan kauheita ole ja näissähän voi aina leipoa hyvää sopparia molemmille. En tosiaan tiedä taustoja sen paremmin, voisin toki selvittää, mutta se ei liene mitenkään tärkeää keskustelun kannalta. Pointti oli vain tuossa, että se oikeasti paikallinenkin tuote olisi, se kuitenkin on imagollisesti, kaikille se "iso" juttu. Mutta, kuten jo totesin ei ole tarkoitus vaikuttaa negatiiviselta, vaan yrityksenä olla rakentava, enhän tiedä vaikka olisivat Lepaan kanssa olleet neuvottelupöydässä ja yhteisymmärrystä ei ole vain löytynyt.

Sanoisin näin perstuntumalta, että Lepaan hinnat on n. 5X verrattuna euroopasta bulkkikamana ostettuun viiniin. Toki myös lähituotantoa olisi hyvä tukea, mutta ehkä tässäkin voitaisiin ottaa joku muu lähituote myyntiin. Esim. mieluummin ostaisin 11€ Lepaan siiderin hallilla kuin 8€ Happy Joen. Tosin ymmärrän, että 80% katsojista tuskin näin tekisi.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Sanoisin näin perstuntumalta, että Lepaan hinnat on n. 5X verrattuna euroopasta bulkkikamana ostettuun viiniin. Toki myös lähituotantoa olisi hyvä tukea, mutta ehkä tässäkin voitaisiin ottaa joku muu lähituote myyntiin. Esim. mieluummin ostaisin 11€ Lepaan siiderin hallilla kuin 8€ Happy Joen. Tosin ymmärrän, että 80% katsojista tuskin näin tekisi.
Muistaakseni Lepaa myy halvimpia noin 14€/plo. Tuossa on varmasti kohtuullinen kate tuottajalla ja kyseessä on kuitenkin ns. laatua, koska siis paikallista käsityötä. Eihän noita välttämättä paljoa menisi, mutta 20€/plo ei ole vielä mikään törkyhintanen viini, paikallisesta tuotteesta, mistä HPK saa jo ihan kohtuu korvauksen. Siinä olisi varmasti about samaa luokkaa katteet kuin noissa Euroopasta tuoduissa, siis kaikille. Hyvällä diilillä se voisi olla siinä 14-15€ luokassa jolloin se jopa paikallisena kilpailisi noiden Euroopan viinien kanssa. Mutta nämä on nyansseja, kun en tunne taustoja. Pitäisi jostain jaksaa selvitellä paljon mä viimeksi Lepaalle maksoin noista pulloista, sen voin sanoa että halvaksi se ei tullut, enkä edes viiniä juo, mutta tuo kauniimpi puolisko tykkää noista.
 

J.Petke

Jäsen
Muistaakseni Lepaa myy halvimpia noin 14€/plo. Tuossa on varmasti kohtuullinen kate tuottajalla ja kyseessä on kuitenkin ns. laatua, koska siis paikallista käsityötä. Eihän noita välttämättä paljoa menisi, mutta 20€/plo ei ole vielä mikään törkyhintanen viini, paikallisesta tuotteesta, mistä HPK saa jo ihan kohtuu korvauksen. Siinä olisi varmasti about samaa luokkaa katteet kuin noissa Euroopasta tuoduissa, siis kaikille. Hyvällä diilillä se voisi olla siinä 14-15€ luokassa jolloin se jopa paikallisena kilpailisi noiden Euroopan viinien kanssa. Mutta nämä on nyansseja, kun en tunne taustoja. Pitäisi jostain jaksaa selvitellä paljon mä viimeksi Lepaalle maksoin noista pulloista, sen voin sanoa että halvaksi se ei tullut, enkä edes viiniä juo, mutta tuo kauniimpi puolisko tykkää noista.

Toki Alkossa kannatuksen vuoksi voisi ostaakin lähituottajan viinin esim. 20 eurolla mutta kun mietitään HPK:n käyttöä viineille, niin Alkon myyntihän tuossa on muutama pissatippa kusilaarissa. Uskoisin näiden viinien menevän 80% hallikäyttöön. Eli kaikki viinit aitioissa ja hallilla korvataan näillä viineillä, jotta saadaan mahdollisimman iso tuotto. Näin ainakin esim. HIFK toimii. Mitä enemmän porukka juo, sitä paremmat rahat HPK saa. I'm ok with that.

Ja mitä tulee hintaan, niin en usko noiden pullojen olevan monenkaan euron arvoisia. Jos se maksaa Alkossa 12€, niin katetta siitä on n. 60%. Uskoisin, että näissä bulkkituotteissa vielä paljon korkeampi. Siitä kun, tuote siirretään hallille, hinta asiakkaalle on luultavasti n.35€. Laatuviineissä kate on yleensä pienempi, joten lähituottajilta ostettuna ei ole mahdollista saada yhtä hyviä tuottoja. Sama efekti nähdään myös oluiden hinnoittelussa. Mitä enemmän tuotetta valmistetaan, sitä halvemmalla se voidaan myydä ulos.
 
Viimeksi muokattu:

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Toki Alkossa kannatuksen vuoksi voisi ostaakin lähituottajan viinin esim. 20 eurolla mutta kun mietitään HPK:n käyttöä viineille, niin Alkon myyntihän tuossa on muutama pissatippa kusilaarissa. Uskoisin näiden viinien menevän 80% hallikäyttöön. Eli kaikki viinit aitioissa ja hallilla korvataan näillä viineillä, jotta saadaan mahdollisimman iso tuotto. Näin ainakin esim. HIFK toimii. Mitä enemmän porukka juo, sitä paremmat rahat HPK saa. I'm ok with that.

Ja mitä tulee hintaan, niin en usko noiden pullojen olevan monenkaan euron arvoisia. Jos se maksaa Alkossa 12€, niin katetta siitä on n. 60%. Uskoisin, että näissä bulkkituotteissa vielä paljon korkeampi. Siitä kun, tuote siirretään hallille, hinta asiakkaalle on luultavasti n.35€. Laatuviineissä kate on yleensä pienempi, joten lähituottajilta ostettuna ei ole mahdollista saada yhtä hyviä tuottoja. Sama efekti nähdään myös oluiden hinnoittelussa. Mitä enemmän tuotetta valmistetaan, sitä halvemmalla se voidaan myydä ulos.
Valitettavasti Alkon kate, verot ja tuontikustannukset eivät ole alkoholin osalta mitään pieniä. Mun pelko on, että Kerho saa näistä aika vähän, jos voidaan ulos myydä noinkin edulliseen hintaan. Jokainen voi laskea, että tuosta kun rykästään ALV pois, että paljonko siitä voi jäädä, kun vielä joku alko vetäsee varmasti sen puolet.

Hallilla toki ei ole välistä vetäjiä, mutta siellä viinin pullohinnan pitäisi muutenkin olla vähintään jossain 30-40€ luokassa. Tai näin on ainakin joka baarissa mitä mä tiedän. 12cl jos jostain saa alle kympillä niin on perhanan halpaa ja pöytään tuskin alle 30€ saa mitään pulloa, missään raflassa. Kyllä tässä olisi paikallisellakin viinillä, imagoedut mukaanlukien ihan markkinarakoa.

Mutta tämä alkaa olemaan jo aika läpi koluttu juttu. Toivon että ainakin on asiaa tiedusteltu Lepaalta ja asiasta on neuvotteluja käyty, siis ennen kuin tähän ratkaisuun päädyttiin. Olisihan se muikeeta kun Kerhon peleissä olisi paikalliset viinit, oluet ja siiderit, tai siis edes suomalaiset. Kyllä se on edelleen yksi syy kuluttajien käytökselle, sen hinnan lisäksi, että onko tuote paikallinen ja onko se suomalainen.

Tästähän saatiin vaihteeksi ihan hyvää ja asiallista keskustelua tähän ketjuun ja joka tapauksessa Kerholta hieno lanseeraus. Lisää vaan näitä kun ajatellaan asioita vähän muitakin kautta kuin vain sen itse pelin ympäriltä ja jos sen voi vielä sitoa itse tapahtumaan niin aina sen parempi.
 

J.Petke

Jäsen
Valitettavasti Alkon kate, verot ja tuontikustannukset eivät ole alkoholin osalta mitään pieniä. Mun pelko on, että Kerho saa näistä aika vähän, jos voidaan ulos myydä noinkin edulliseen hintaan. Jokainen voi laskea, että tuosta kun rykästään ALV pois, että paljonko siitä voi jäädä, kun vielä joku alko vetäsee varmasti sen puolet.

Toivottavasti HPK ei todellakaan osta noita pulloja Alkosta, vaan he tuovat itse sitä maahan ja Alko ottaa myyntiin ihan vaan kannatuksen vuoksi. Tuo määrittää sen katteen aika isosti.

Tästähän saatiin vaihteeksi ihan hyvää ja asiallista keskustelua tähän ketjuun ja joka tapauksessa Kerholta hieno lanseeraus. Lisää vaan näitä kun ajatellaan asioita vähän muitakin kautta kuin vain sen itse pelin ympäriltä ja jos sen voi vielä sitoa itse tapahtumaan niin aina sen parempi.

Hyvä lanseeraus tosiaankin, tosin enemmänkin olisi asian ympärille ollut tehtävissä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Toivottavasti HPK ei todellakaan osta noita pulloja Alkosta, vaan he tuovat itse sitä maahan ja Alko ottaa myyntiin ihan vaan kannatuksen vuoksi. Tuo määrittää sen katteen aika isosti.
Juu siis todellakin toivottavasti tuovat joko itse, tai jollain edullisella sopparilla jonkun muutoinkin maahantuovan tason kanssa. Kyllä siellä on potentiaalia saada katetta ja helvetin hyvä ideahan tälläinen on, kun muutoinkin viiniä menee ja alkon hinnoissa on katteet kaikessa kohdallaan.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Noi marjaviinithän on ihan kamalaa kuraa. En ole vielä löytänyt ihmistä joka on niitä nauttinut sitä lahjaksi saamaansa pulloa enempää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös