HPK mediassa

  • 1 271 817
  • 6 307

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Nykypäivänä pitäisi tuottaa materiaalia joukkueesta ja sen arjesta joka päivä verkkoon, ja sen myötä pitää mielenkiintoa yllä ja sitouttaa jengiä enemmän tuotteeseen nimeltä HPK. Haastatteluja, videota, artikkeleita, kulissien takaa materiaalia ym ym. Ja vaikka ihan ravintoloista lähtien järkkäreihin kertomaan omasta pelipäivästään, ihan mitä vaan kunhan olisi jatkuvasti jotakin erilaista sisältöä. Nyt ei jakseta nähdä edes sen verran vaivaa että viikko ennen kauden alkua olisi pelaajien kuvat verkkosivuilla. Ja pelaajakorttien osalta ne pelkät kuvat ja pituus/paino/sopimus tiedot nyt ei nykypäivänä kyllä riitä mihinkään.

Ja ainoan harjoitusottelun lehtimainoskin saatiin laitettua väärälle päivälle. Se toki herätti hyvin huomiota ja keskustelua, mutta ei varmaan ihan halutulla tavalla.

Kyllähän nuo mainitsemasi asiat ovat aika pitkälti vain halusta kiinni. Suuri osa HPK-henkisistä ihmisistä ja nimenomaan sellaisista potentiaalisista uusista vakioasiakkaista on aktiivisesti verkossa. Eikä tämä ole uusi juttu, kyllähän verkkomaailman mahdollisuudet on ollut jo vuosikausia olemassa. Jotain sen eteen on tehty, mutta lähinnä ehkä sillä hengellä, että tehdään nyt vähän, kun muillakin on kaikkee.

Itse en asu Hämeenlinnassa, niin en tiedä millä tavalla ja laajuudella HPK siellä tänä päivänä näkyy. Tietysti ne perinteiset "seuraava kotiottelu" -kyltit kadunvarsilla muistuttaa Kerhosta. Viime vuonna pisti silmään ainakin se aika vaikuttava mainos Kapasen paluusta siinä Goodmannin Helsingin puoleisella seinällä ja sitten Tavastilan seinässä oli vaihtuva valomainos, jossa ilmeisesti pyöri pitkin kautta pelimainoksia. En tiedä onko se ollut siinä jo kauemmin, kun viime talvena sen vasta näin. Nämä oli ainakin aika kivoja juttuja katukuvassa ja herätti sitä huomiota, että nyt ollaan siellä oranssilla alueella.

Siitä mulla ei ole hajuakaan, että kuinka paljon HPK vierailee esim. kouluilla tai tapahtumissa ja onko jotain väliaikaisia standeja kaupoissa. Nämä on hyvää uusasiakashankintaa, kuten kaikki kohdennetut ilmaisliput. Tiedän, että viime vuonna jaettiin ainakin ekaluokkalaisille Hämeenlinnassa yhteen peliin vapaalippuja. Siellä niitä potentiaalisia tulevaisuuden Kerhokannattajia on. Mitähän muuta tällaista mahtoi olla?

Kyllähän siellä varmaan nytkin jotain yritetään tällä saralla uudistaa, kun kesällä hankittiin uusi vahvistus markkinointiosastolle, jonka vastuualueeksi mainittiin "erilaisten tuotepakettien myynti, Kerho-shopin myynnin organisointi sekä uusasiakashankinta". Tiedote on tuolla Kerhon sivuilla kuukauden takaa.

Itse olen jokusen kerran aikasemmin tännekkin tainnut asiasta mainita, mutta sanotaan nyt kerran vielä. Eli niin kauan kuin yksi henkilö hoitaa käytännössä kaiken median eikä jaa vastuuta muille niin homma ei tästä kasva eikä muutu. Ja kyse ei ole siitä etteikö olisi apua tarjottu. Vieläpä ilmaiseksi.

Eikös joku kirjoittanut tänne kuitenkin aikaisemmin, että nykyinen johto on ollut kiinnostuneempi hyödyntämään esim. niitä vanhoja videomateriaaleja Kerhosta?
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Ymmärrykseni mukaan johto on jossain määrin aktivoitunut noiden historiallisten videoiden kanssa. Aikatauluista tai muista en tiedä mitään, mutta jotakin ajatuksia siellä on.

Tossahan se oli Läskisalon kirjoittamana alkukesästä.

Avoimuus uudistuksia kohtaa on siis varmaan nykyään suurempi. En tiedä tosin viittasiko Santsu johonkin, mitä olisi esim. viimeisen vuoden aikana tapahtunut.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Eikös joku kirjoittanut tänne kuitenkin aikaisemmin, että nykyinen johto on ollut kiinnostuneempi hyödyntämään esim. niitä vanhoja videomateriaaleja Kerhosta?
Varmasti on. Eihän sitä kukaan kielläkkään, mutta edelleen fakta on se, että organisaatiossa nimeltä HPK Liiga Oy on tasan yksi ihminen joka hoitaa mediaa muiden markkinointitehtäviensä ohella. Halua varmasti on monella, mutta edelleen kun yksi henkilö pitää naruja käsissään tiukasti niin hommaa ei kauheasti ole mahdollisuuksia kasvattaa nykyisestä. Siksi kannustankin porukkaa lähettämään asian tiimoilta viestiä tuonne toimiston suuntaan jos se vaikka saisi hommaan vähän uutta tuulta.
 

Tattari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kanta- ja Päijät-Häme "täältä jostakin" käsin...
Tuli mieleen tuossa kun testailin tuota HIFK:n mobiilisovellusta, että en näe ainuttakaan syytä miksi HPK:lla ei tuollaista voisi olla.

Varsinkin nuoremmille faneille, jotka muutenkin kännykkä kädessä seuraavat lähes kaiken mahdollisen, mitä maailmalla tapahtuu, tuo olisi yksi helppo markkinointikanava lisää.

Oranssi layout, uutisia, pelaajaesittelyjä, videoita, statistiikkaa, haastatteluja, ymym. you name it. Ei kai kukaan nyt oikeasti Kerhon www.sivuilta katsele, että koskas pelataan seuraavaksi ja mikäköhän oli edellisen pelin tulos?

Tuo ei voi olla niin kauhean vaikea toteuttaa, kun vähän heittäytyisi ja ei tyytyisi siihen, että jostain ne tulokset, Lehtivuoren kengänkoon ja Vesalaisen tukkamallin ne penskat näkee varmasti kuitenkin.

Kaikki markkinointi on plussaa ja seuran mobiilisovellus on tätä päivää, varsinkin jos puhutaan ammattiurheilusta.

"Lataa HPK-app" -kuulostaisi mahtavalta.


E.kirjoitusvirheitä
Iso osa mobiilisovellutuksista on täyttä tuubaa. Iso osa niistä pohjautuu ihan perinteiseen web-sivuun. Todellinen appi ei ole ihan edullinen investointi ja aikaakin tuppaa kulumaan sellaisen tekemiseen. Ennen tällaisen tekemistä pitäisi miettiä miten puhelimen ominaisuuksia (kamera, liiketunnistus, sijaintitieto jne. tms.) hyödynnetään, jotta appille olisi jotakin käyttöä ja tässä vaiheessa vainoharhaiset neurootikot alakavat epäillä että jenkkien NSA haluaa jostakin mystisestä syystä seurata pikkuisen kerhokannattajan arkea.

Hyvällä mobiiliverkkosivulla pärjää pitkälle ja nuo ehdottamasi palvelut on vaivatonta tuottaa sinne. Jos taas oikeaa appia kaipaisi, niin sinne pitäisi tuottaa jotakin sijaintitietoa hyödyntäviä tarjouksia tai mitä enemmän tuuletat ja huudat (liike ja mikrofoni), sitä halvemmalla saat ölpän erätauolla tai aina Kerhon tehdessä maalin alkaa puhelin huutaa "Se on siellä, siellä..." tms.

Näissä on se ongelma, että androidit taitaa jo levitä käsiin pelkästään appeja asentaessa ja viimeistää samsugzinzongit kerätään ovella pois paloturvallisuuteen vedoten. Tuolla (todennäköisesti toimimattoman android-appin investoinnin hinnalla investoisin mieluummin ykköskorin maalintekijän palkkaan... :D
 

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Loppupeleissähän jos se yksi henkilö ei ole toimitusjohtaja, niin se on hänen tai jopa hallituksen tehtävä linjata mikä on seuran some & markkinointistrategia ja sen jälkeen huolehtia että on resurssit sitä toteuttaa. Ei se ole sen työrukkasen vika jos ei aika riitä kaikkeen. Se on eri keskustelu eikä kuulu tänne tehdäänkö sillä nykyisellä käytössä olevalka resurssilla riittävän paljon töitä.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Varmasti on. Eihän sitä kukaan kielläkkään, mutta edelleen fakta on se, että organisaatiossa nimeltä HPK Liiga Oy on tasan yksi ihminen joka hoitaa mediaa muiden markkinointitehtäviensä ohella. Halua varmasti on monella, mutta edelleen kun yksi henkilö pitää naruja käsissään tiukasti niin hommaa ei kauheasti ole mahdollisuuksia kasvattaa nykyisestä. Siksi kannustankin porukkaa lähettämään asian tiimoilta viestiä tuonne toimiston suuntaan jos se vaikka saisi hommaan vähän uutta tuulta.

Okei, ymmärsin vähän väärin viestisi. Uudistushalukkuuden, kun sellaista alkaa toiminnassa näkyä, voisi kuitenkin kuvitella koskevan kaikkea toimintaa. Kiikastaako tuossa siis mielestäsi enemmän se, että yksi ihminen ei riitä vai se, että kyseinen ihminen ei halua, että jotain asioita tehdään. Jos kyse jälkimmäisestä, niin sekin voi toisaalta johtua siitä, että käsiä ja silmiä ei tunnu riittävän. Se on kuitenkin ihan hyvä, että yksi ihminen vastaa median kokonaisuudesta, ettei virallisista kanavista ilmesty jotain suodattamatonta.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Itse en asu Hämeenlinnassa, niin en tiedä millä tavalla ja laajuudella HPK siellä tänä päivänä näkyy. Tietysti ne perinteiset "seuraava kotiottelu" -kyltit kadunvarsilla muistuttaa Kerhosta. Viime vuonna pisti silmään ainakin se aika vaikuttava mainos Kapasen paluusta siinä Goodmannin Helsingin puoleisella seinällä ja sitten Tavastilan seinässä oli vaihtuva valomainos, jossa ilmeisesti pyöri pitkin kautta pelimainoksia. En tiedä onko se ollut siinä jo kauemmin, kun viime talvena sen vasta näin. Nämä oli ainakin aika kivoja juttuja katukuvassa ja herätti sitä huomiota, että nyt ollaan siellä oranssilla alueella.
Oletkos käynyt katsomassa vaikka Herkkumaan pytingin kylkeä Tuuloksen likellä, siellä iso "oranssi alue" kyltti seinässä. Samoja kylttejä on ilmestynyt myös muualle. Kyllä lämmitti mieltä kun ohitse ajoi.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Iso osa mobiilisovellutuksista on täyttä tuubaa. Iso osa niistä pohjautuu ihan perinteiseen web-sivuun. Todellinen appi ei ole ihan edullinen investointi ja aikaakin tuppaa kulumaan sellaisen tekemiseen. Ennen tällaisen tekemistä pitäisi miettiä miten puhelimen ominaisuuksia (kamera, liiketunnistus, sijaintitieto jne. tms.) hyödynnetään, jotta appille olisi jotakin käyttöä ja tässä vaiheessa vainoharhaiset neurootikot alakavat epäillä että jenkkien NSA haluaa jostakin mystisestä syystä seurata pikkuisen kerhokannattajan arkea.

Hyvällä mobiiliverkkosivulla pärjää pitkälle ja nuo ehdottamasi palvelut on vaivatonta tuottaa sinne. Jos taas oikeaa appia kaipaisi, niin sinne pitäisi tuottaa jotakin sijaintitietoa hyödyntäviä tarjouksia tai mitä enemmän tuuletat ja huudat (liike ja mikrofoni), sitä halvemmalla saat ölpän erätauolla tai aina Kerhon tehdessä maalin alkaa puhelin huutaa "Se on siellä, siellä..." tms.

Näissä on se ongelma, että androidit taitaa jo levitä käsiin pelkästään appeja asentaessa ja viimeistää samsugzinzongit kerätään ovella pois paloturvallisuuteen vedoten. Tuolla (todennäköisesti toimimattoman android-appin investoinnin hinnalla investoisin mieluummin ykköskorin maalintekijän palkkaan... :D
Ei ne nyt ihan niin kalliita ne apit ole. Android tarjoaa niin hyvät kehitystyökalut, että tuollaisen ihan toimivan systeemin rakentaa kyllä suhteellisen edukkaasti ja edukkaalla tarkoitan siis tuhansia, mutta ei kymmeniä tuhansia euroja.
 

mehupoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mason ego
Ei ne nyt ihan niin kalliita ne apit ole. Android tarjoaa niin hyvät kehitystyökalut, että tuollaisen ihan toimivan systeemin rakentaa kyllä suhteellisen edukkaasti ja edukkaalla tarkoitan siis tuhansia, mutta ei kymmeniä tuhansia euroja.

Ihan mielenkiinnosta: kuka/mikä firma tekee tuollaiseen hintaan mobiiliappia ja minkälaisia toiminnallisuuksia sillä saa?
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Oletkos käynyt katsomassa vaikka Herkkumaan pytingin kylkeä Tuuloksen likellä, siellä iso "oranssi alue" kyltti seinässä. Samoja kylttejä on ilmestynyt myös muualle. Kyllä lämmitti mieltä kun ohitse ajoi.

No enpä ole tuolla päin liikkunut, mutta kuulostaa hyvältä. Se tuntuu ehkä vähän pieneltä jutulta, mutta mun mielestä nimenomaan Kerhon pitääkin näkyä juuri tällä tavalla jatkuvasti ja pysyä ihmisten mielessä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ihan mielenkiinnosta: kuka/mikä firma tekee tuollaiseen hintaan mobiiliappia ja minkälaisia toiminnallisuuksia sillä saa?
Todella moni tekee. Yhdessä vaiheessahan oli trendinä että 10 000 pitää saada appi, siitä toki on hinnat nousseet samalla kun on apit monipuolistuneet, mutta ei tuollainen jääkiekkoseuran aplikaation tarvitse mikään kauhean kummoinen olla. Toki siis jos siihen sitten lätkii esim. kausikortit samaan, niin hinta nousee, mutta toisaalta voi tuoda säästöjä muualla.
 

TJ MACKEY

Jäsen
Loppupeleissähän jos se yksi henkilö ei ole toimitusjohtaja, niin se on hänen tai jopa hallituksen tehtävä linjata mikä on seuran some & markkinointistrategia ja sen jälkeen huolehtia että on resurssit sitä toteuttaa.
Kyllä. Ja siis onneksi nykyään Kerho on osakeyhtiö, eli omistajat voivat olla jossakin vaiheessa hyvinkin kiinnostuneita, ettäkö ihan aidostiko aiotte pyörittää vajaan viiden miljoonan liikevaihdon palvelu-yritystä ilman nykyaikaista viestintää ja markkinointia?

Onko siellä Kerhon rakenteissa edelleen hieman pöhö-tautia ja kuluttajan aliarvioimista?

Eikös nuo Oranssi Alue-kyltit ole Hämeenlinnaan saapuessa ollut jo vähintään 3 vuoden ajan? Toki Helsingistä päin saapuessa ennen Lahden/Turun liittymää sen vanhan huoltarin (?) katolla oleva on ollut puoliksi paskana nyt reilun vuoden päivät.

Kaikella kunnioituksella: Oranssi Alue, frisbeekisa ja Petro ovat hyviä juttuja. Mutta ne kehiteltiin 5 vuotta sitten. Olisiko jotakin muutakin syytä keksiä ja kehittää?
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Arposen jo perinteeksi muodostuneet pist - ennustukset: HPK:n piste-ennusteet: yllättääkö joku nuorista? - Kiekkoareena

Porseland 7+24
Nikkilä 4+16
Lehtivuori 5+13

Ei näytä Lehtivuori sieltäkään keräävän arvostusta. Jos jää Lehtivuoren pistemäärä tuollaiseksi, niin olen vähän pettynyt. Porselandista en puolestaan olisi ihan niin varma, koska viime kauden hyvät pisteet tuli pitkälti sen yhden unelmakuukauden myötä. Sen jälkeen hiipui pistetahti aika paljon, vaikka lopullinen pistekeskiarvo on Lehtivuorta jopa reilusti parempi. Voi olla, että tekee 30 pistettä, mutta uskon silti Lehtivuoren todennäköisemmin hätyyttelevän sitä rajaa.
 

Ralph

Jäsen
Sen jälkeen hiipui pistetahti aika paljon, vaikka lopullinen pistekeskiarvo on Lehtivuorta jopa reilusti parempi.
Ja kun tosipelit alkoivat, Lehtivuori teki seitsemään peliin tehot 2+4 ja Porseland oli kiikareilla. Toki kiekollisesti Porseland on parempi pakki ja jos molemmat pelaavat suurin piirtein yhtä monta peliä, veikkaan Porselandin olevan tehoissa edellä. Mutta tuo 18 tehopistettä on aika vaisu veikkaus Lehtivuorelle.

Sama jannu veikkaa IFK:n Ville Varakkaan pelaavan Lehtivuorea vähemmän ja tekevän yhden pisteen vähemmän. Muita kun HIFK:ta ja HPK:ta ei vissiin ole vielä julkaistu, mutta Ilves-fanina tuo Arponen arponee jollekin ollivainiolle 30 pistettä.

Harjoitusotteluiden vastuun perusteella kymmenen ottelua on aika vähän Roope Laavaiselle, mutta katsotaan.
 

Ralph

Jäsen
Luin nyt Jääkiekkolehdestä kymmenen eri median arviot ja perkele. Yleensä on tottunut siihen, että itse arvioi ylemmäs ja ajattelee, että "kyllä HPK näille näyttää". Mutta nyt media odottaa, sanoisinko jopa liikoja. Itselläni palon maltillisemmat odotukset.

Aamulehti - Pekka Aalto - runkosarjan nelonen, Larmi paras maalivahti
Hesari - Heikki Miettinen - runkosarjan nelonen, pronssia, Pennanen paras valmentaja
Iltalehti - Solmu Salminen - runkosarjan seiska
Iltasanomat - Jussi Paasi - runkosarjan nelonen, pronssia, Pennanen paras valmentaja
Jääkiekkolehti - Jussi Heino - runkosarjan vitonen, Pennanen paras valmentaja
Jatkoaika - Antti Wennström - runkosarjan kolmonen, pronssia
Kiekkoareena - JP Mikola - runkosarjan nelonen, pronssia, Larmi paras maalivahti ja Pennanen valmentaja
MTV - Antero Mertaranta - runkosarjan kutonen
Ruutu - Vesa Rantanen - runkosarjan nelonen, pronssia, Pennanen paras valmentaja
YLE - Riku Salminen - runkosarjan vitonen, pronssia, Larmi paras maalivahti ja Pennanen valmentaja

Eli 6/10 veikkaa Kerhon pronssille, yhtä moni Pennaselle parhaan valmentajan pyttyä ja kolme Larmista parasta maalivahtia.
 

Tattari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kanta- ja Päijät-Häme "täältä jostakin" käsin...
Luin nyt Jääkiekkolehdestä kymmenen eri median arviot ja perkele. Yleensä on tottunut siihen, että itse arvioi ylemmäs ja ajattelee, että "kyllä HPK näille näyttää". Mutta nyt media odottaa, sanoisinko jopa liikoja. Itselläni palon maltillisemmat odotukset.

Aamulehti - Pekka Aalto - runkosarjan nelonen, Larmi paras maalivahti
Hesari - Heikki Miettinen - runkosarjan nelonen, pronssia, Pennanen paras valmentaja
Iltalehti - Solmu Salminen - runkosarjan seiska
Iltasanomat - Jussi Paasi - runkosarjan nelonen, pronssia, Pennanen paras valmentaja
Jääkiekkolehti - Jussi Heino - runkosarjan vitonen, Pennanen paras valmentaja
Jatkoaika - Antti Wennström - runkosarjan kolmonen, pronssia
Kiekkoareena - JP Mikola - runkosarjan nelonen, pronssia, Larmi paras maalivahti ja Pennanen valmentaja
MTV - Antero Mertaranta - runkosarjan kutonen
Ruutu - Vesa Rantanen - runkosarjan nelonen, pronssia, Pennanen paras valmentaja
YLE - Riku Salminen - runkosarjan vitonen, pronssia, Larmi paras maalivahti ja Pennanen valmentaja

Eli 6/10 veikkaa Kerhon pronssille, yhtä moni Pennaselle parhaan valmentajan pyttyä ja kolme Larmista parasta maalivahtia.
Huhhuh. Kovaa menoa mediassa. Jotenkin kuitenkin sellainen kutina (mutuilua), että joukkue imee tästä lisäenergiaa.Vaikuttaa kuitenkin siltä, että Kerho keskittyy laadukkaaseen tekemiseen, todennäköisyyksillä pärjäämiseen ja tämän seurauksena syntyy se hyvä runkosarjatulos. Jos (kun) poffit - niin ne menevät sitten edellistä kautta hitusen paremmin...
Ei ne nyt ihan niin kalliita ne apit ole. Android tarjoaa niin hyvät kehitystyökalut, että tuollaisen ihan toimivan systeemin rakentaa kyllä suhteellisen edukkaasti ja edukkaalla tarkoitan siis tuhansia, mutta ei kymmeniä tuhansia euroja.

Ei Kerho-appia tarvitse edes tehdä natiivina. Valmiista palikoista vaan kasaan - mutta, miksi appi ellei se hyödynnä mobiililaitteen eritysiominaisuuksia? Esimerkiksi jonkun iltapulun appit ovat ihan yhtä tyhjän kanssa. Palvelevat käyttäjäänsä hieman webiä huonommin. Ne on tarkoitettu vain käyttäjätiedon keräämiseen ja maailman surkeimman (halvimman) käyttöjärjestelmän androidin heikkojen käytettävyysominaisuuksien paikkaamiseen.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Luin nyt Jääkiekkolehdestä kymmenen eri median arviot ja perkele. Yleensä on tottunut siihen, että itse arvioi ylemmäs ja ajattelee, että "kyllä HPK näille näyttää". Mutta nyt media odottaa, sanoisinko jopa liikoja. Itselläni palon maltillisemmat odotukset.

Aamulehti - Pekka Aalto - runkosarjan nelonen, Larmi paras maalivahti
Hesari - Heikki Miettinen - runkosarjan nelonen, pronssia, Pennanen paras valmentaja
Iltalehti - Solmu Salminen - runkosarjan seiska
Iltasanomat - Jussi Paasi - runkosarjan nelonen, pronssia, Pennanen paras valmentaja
Jääkiekkolehti - Jussi Heino - runkosarjan vitonen, Pennanen paras valmentaja
Jatkoaika - Antti Wennström - runkosarjan kolmonen, pronssia
Kiekkoareena - JP Mikola - runkosarjan nelonen, pronssia, Larmi paras maalivahti ja Pennanen valmentaja
MTV - Antero Mertaranta - runkosarjan kutonen
Ruutu - Vesa Rantanen - runkosarjan nelonen, pronssia, Pennanen paras valmentaja
YLE - Riku Salminen - runkosarjan vitonen, pronssia, Larmi paras maalivahti ja Pennanen valmentaja

Eli 6/10 veikkaa Kerhon pronssille, yhtä moni Pennaselle parhaan valmentajan pyttyä ja kolme Larmista parasta maalivahtia.
Ja tästä tullaankin sitten siihe, että media on näissä käytännössä aina väärässä ja Kerho pääsee sääleihin. Ennemmin ottaisin sen sijan 12 medialta, kuin tuollaiset odotukset.
Ei Kerho-appia tarvitse edes tehdä natiivina. Valmiista palikoista vaan kasaan - mutta, miksi appi ellei se hyödynnä mobiililaitteen eritysiominaisuuksia? Esimerkiksi jonkun iltapulun appit ovat ihan yhtä tyhjän kanssa. Palvelevat käyttäjäänsä hieman webiä huonommin. Ne on tarkoitettu vain käyttäjätiedon keräämiseen ja maailman surkeimman (halvimman) käyttöjärjestelmän androidin heikkojen käytettävyysominaisuuksien paikkaamiseen.
Tästä olen täysin samaa mieltä, mutta sehän ei nyt kai ollut tässä kuitenkaan se pointti, vaan se, että helposti yliarvioidaan noiden appien hintaa. Se riippuu niin paljon siitä, että mitä siihen laitetaan. Mutta sekin pitäisi nähdä investointina, ennemmin kuin minään "mutta sitten ei saada yhtä ulkkaria" juttuna. Juurikin kausikorttien siirtäminen kännykälle yms. voisi olla sellasia asioita missä voi säästää pitkässä juoksussa isot rahat. Samaten joku osta kalja kännykällä jo erän aikana tyyliset asiat voi tuoda hyvin tuottoa jos ne osataan oikein lanseerata.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Ja tästä tullaankin sitten siihe, että media on näissä käytännössä aina väärässä ja Kerho pääsee sääleihin. Ennemmin ottaisin sen sijan 12 medialta, kuin tuollaiset odotukset.

Niin, tai siis mediahan lähes aina veikkaa Kerhon liian alas, eli finaalihuumaa sieltä on sitten tulossa ensi keväänä.
 

Tattari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kanta- ja Päijät-Häme "täältä jostakin" käsin...
Ja tästä tullaankin sitten siihe, että media on näissä käytännössä aina väärässä ja Kerho pääsee sääleihin. Ennemmin ottaisin sen sijan 12 medialta, kuin tuollaiset odotukset.Tästä olen täysin samaa mieltä, mutta sehän ei nyt kai ollut tässä kuitenkaan se pointti, vaan se, että helposti yliarvioidaan noiden appien hintaa. Se riippuu niin paljon siitä, että mitä siihen laitetaan. Mutta sekin pitäisi nähdä investointina, ennemmin kuin minään "mutta sitten ei saada yhtä ulkkaria" juttuna. Juurikin kausikorttien siirtäminen kännykälle yms. voisi olla sellasia asioita missä voi säästää pitkässä juoksussa isot rahat. Samaten joku osta kalja kännykällä jo erän aikana tyyliset asiat voi tuoda hyvin tuottoa jos ne osataan oikein lanseerata.
Joo. Siis yritin tähdentää, että appeja on karkeasti kahdenlaisia: "web-sivut" (hinta satasia) ja "pelit" (hinta tuhansia ja tietokannan kanssa jo kymmeniä tuhansia). Ensinmainitusta on hyötyä vain ylläpitäjälle ja jälkimmäisestä jo käyttäjällekin, mutta vain jos sinne on jotakin toiminallista sisältöäkin. Intialaiset tosin koodaa kympeillä, mutta vaatisi osaavan kotimaisen projektinvetäjän.
Toinen joo. Kausikortin voisi siirtää kännykälle jo heti ilman mitään sovellutusta. Kortithan luetaan Hämptonissa viivakoodilla. Eli Kerho voi tiedottaa, että kännykkäkuva kortista riittää tai että kortista lähetetään virallinen sähköinen versio (=kuvatiedosto) omistajalle, joka voi sen esittää älypuhelimen näytöltä (kuten veikkaus-kortin).
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Joo. Siis yritin tähdentää, että appeja on karkeasti kahdenlaisia: "web-sivut" (hinta satasia) ja "pelit" (hinta tuhansia ja tietokannan kanssa jo kymmeniä tuhansia). Ensinmainitusta on hyötyä vain ylläpitäjälle ja jälkimmäisestä jo käyttäjällekin, mutta vain jos sinne on jotakin toiminallista sisältöäkin. Intialaiset tosin koodaa kympeillä, mutta vaatisi osaavan kotimaisen projektinvetäjän.
Toinen joo. Kausikortin voisi siirtää kännykälle jo heti ilman mitään sovellutusta. Kortithan luetaan Hämptonissa viivakoodilla. Eli Kerho voi tiedottaa, että kännykkäkuva kortista riittää tai että kortista lähetetään virallinen sähköinen versio (=kuvatiedosto) omistajalle, joka voi sen esittää älypuhelimen näytöltä (kuten veikkaus-kortin).
Kyllä, mutta se säästö tulisi jos kortteja ei tarvitsisi tehdä ja lähetellä. Jos laskee kortille hintaa 1 euron kaikessa työssä, tekemisessä yms. niin 1000kpl on 1 000€ ja niiden korvaaminen sähköisellä maksaa 10 000€ niin 11v tekee jo plussaa, näin mutulla. Samaten se olisi ihmisten palvelemista jos voisi vaikka sen hotsin ja limun tilata ja maksaa ennen kuin erä loppuu ja sitten vain noutaa se tauolla jne. Siis mahdollisuusksiahan on ja taivas on näissä rajana. Hintakaan ei ole este, kun laskee että nämä ovat investointeja, ne ei satoja tonneja kuitenkaan maksa. Kyse on halusta ja tahdosta kehittyä ja kokeilla.
 

suklaasydän

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Natus Vincere (CS2), Tottenham Hotspur
Jos nyt ihan ensimmäisenä Kerho laittaisi nämä yleiset some-kanavansa kuntoon ennen omaa appia.

-Youtubessa ei taida tällä hetkellä olla edes kanavaa.
-Instagram näyttää enemmän jonkun henkilökohtaiselta tililtä kuin urheilujoukkueelta. Yhtenäistä väriteemaa ja päivitysten laatua sekä tahtia kuntoon. Pointtina, että toivon kovasti esim. kokoonpanojen ja tulosten päivittyvän sinne ajallaan ja joka pelin jälkeen. Päivitykset markkinoilta ja golf-kentiltä ovat hyvää plussaa, mutta ammattimaisemmaksi tuota on saatava.
-Twitterissä ollaan jopa ihan ok tasolla, auttaa kun pystytään sisältöä lisäämään muita retweettaamalla. Sinnekin saisi enemmän dedikoituja postauksia olla esim. tuloksista, nyt lähinnä linkit kotisivuilla olevasta sisällöstä, mistä nämä esim. puuttuvat usein.

Sinne some-feediin pitää lähteä päivitykset seuralta aina kun jotain tapahtuu. Näin saadaan ihmisille tieto tapahtuvista asioista ilman, että henkilön pitää edes aktiivisesti etsiä kyseistä infoa. Täysi itsestäänselvyys. Voidaan tietysti vain jakaa Liigan twiitti kokoonpanoista ja lähteä kaffelle, mutta jos sitä oranssia imagoa halutaan ihmisille antaa, niin sen eteen pitää tehdä vähän edes hommia. Photoshopilla eka tunnin homma tehdä valmis kokoonpano-template, jonka sitten täyttää ja jakaa pelipäivänä sen mukaisesti, mikä vie sitten jopa ehkä 10min. Otteluiden aikana viime kaudella muistan päivityksiä tulleenkin twitteriin aika-ajoin hyvissä määrin, lisää sitä. Ja paljon.
 

TheRikza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho, Florida Panthers
-Instagram näyttää enemmän jonkun henkilökohtaiselta tililtä kuin urheilujoukkueelta. Yhtenäistä väriteemaa ja päivitysten laatua sekä tahtia kuntoon. Pointtina, että toivon kovasti esim. kokoonpanojen ja tulosten päivittyvän sinne ajallaan ja joka pelin jälkeen.

Toissa kaudellahan näitä kokoonpanoja julkaistiin Instagramissa, tiedä sitten miksei viime kaudella. Eikä tosiaan liene suuri homma tehdä joku tilastoyhteenveto peleistä mistä kävisi ilmi vaikkapa tulos, maalintekijät ja torjunnat. Pelicansillahan tällainen tapa onkin.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Okei, ymmärsin vähän väärin viestisi. Uudistushalukkuuden, kun sellaista alkaa toiminnassa näkyä, voisi kuitenkin kuvitella koskevan kaikkea toimintaa. Kiikastaako tuossa siis mielestäsi enemmän se, että yksi ihminen ei riitä vai se, että kyseinen ihminen ei halua, että jotain asioita tehdään. Jos kyse jälkimmäisestä, niin sekin voi toisaalta johtua siitä, että käsiä ja silmiä ei tunnu riittävän. Se on kuitenkin ihan hyvä, että yksi ihminen vastaa median kokonaisuudesta, ettei virallisista kanavista ilmesty jotain suodattamatonta.
Nykyisellä mediahenkilöllä kuuluu omiin hommiinsa muutakin kuin tuo some. Eli nykyisellään tuotetaan ilmoille materiaalia, mitä ns. muiden hommien lomassa keretään tehdä. Ja kun tähän päälle yhdistetään se, että ollaan huonoja ottamaan apua vastaan kun sitä tarjotaan niin homma on tällä hetkellä ns. isoimmillaan mitä se voi vaan olla somen osalta.
Toissa kaudellahan näitä kokoonpanoja julkaistiin Instagramissa, tiedä sitten miksei viime kaudella. Eikä tosiaan liene suuri homma tehdä joku tilastoyhteenveto peleistä mistä kävisi ilmi vaikkapa tulos, maalintekijät ja torjunnat. Pelicansillahan tällainen tapa onkin.
Toissakaudella siellä oli eri henkilö tekemässä näitä mediahommia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös