Housuketju

  • 1 670
  • 5

Taccutucca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, TUTO Hockey, Atlético de Madrid
Housut (lat. braca) ovat alaraajojen suojaamiseen tarkoitettu vaatekappale. Housuissa sisältävät useimmiten vyötäröosuuden ja kaksi lahjetta. Housuista löytyy myös sovellutuksia, kuten yksilahkeinen, kolmilahkeinen sekä lahkeeton malli. Ihmisen oletetaan keksineen housut samoihin aikoihin, kun se on oppinut ratsastamaan hevosella, koska ratsastaessa sisäreidet rasittuvat. Tätä väitettä tukee n. 3000 vuotta vanhat Xinjiangista löytyneet housut, joissa nivuset ovat vahvistettu ylimääräisellä kangaspalalla. Alunperin housut ovat kuitenkin olleet erilliset - lannevaate ja lahkeet ovat olleet erikseen ja siksi suomessakin housut sanotaan monikossa, vaikka housut nykyään ovat yhtenäinen vaatekappale.

Mitä mieltä itse olette housuista. Käytättekö housuja? Jos käytät, niin minkälaisia? Minkälaista materiaalia ne ovat? Entäs minkä väriset? Käytätkö ihkupinkkejä kalsonkeja? Montako annosta alkoholia nautit, ennen kuin riisut housusi? Riisutko ne aina töiden jälkeen? Minne heität riisumasi housut? Huutaako vaimosi sinulle? Haluatko hakea eroa, koska vaimosi ei pidä housunsäilytystaidoistasi? Koska vaihdat ne? Ompeletko housuihin joitain ylimääräisiä lapundeeruksia tai merkkejä? Mitä säilytät taskuissasi? Käytätkö pussihousuja? Säilytätkö housuissa varmuuden vuoksi aina käsiasetta? Oletko pasifisti?

Voitte jatkaa hyvät palstatoverit.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Joo, oon kuullu vähän juttua, et housut on ihan jees keksintö, ja tuleehan noita aika paljon käytettyä. Erityisesti tykkään kanssaihmisille näyttää käyttäväni housuja. Unissani olen monasti kulkenut paikoissa ilman housuja ja saanut osakseni ihmetteleviä katseita.

En kuitenkaan ole vielä keksinyt housuja, sillä en ole oppinut ratsastamaan hevosella.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Aina sortsit milloin vain mitenkään järkevästi mahdollista. Kotona ja Jatkiksen ääressä useimmiten yöpuvun sortsimaiset housut. Pelkästään kalsarihousuissa en ole koskaan, en edes olutta juodessa.

Osaan myös ratsastaa hevosella, vaikka en olekaan sitä harrastanut aikoihin. Riisumani housut ovat aika tasapäin joko sängyn jalkopäässä tai tietokonetuolin selkämyksellä. Vaikka eroaminen ei koskaan ole mukava asia, niin esimerkiksi housujen käyttöä sinkkuna eläminen on helpottanut. Silloin tällöin ne saattaa löytyä myös lattialta eikä siitä tarvitse mahdottomasti stressata. Tietenkin sitä sinkkuna toivoisi, että ne pääsisi heittämään useamminkin pois, mutta sellaista ei valitettavasti juuri pääse tapahtumaan.

En pidä pyssyistä, mutta en tosin myöskään ole pasifisti. En vain tarvitse pyssyä. Taskuissa säilytän perustavaraa kuten kortti tai kaksi ja joskus jotain käteistä rahaa sillä en käytä lompakkoa ollenkaan. Kotona ollessa taskut ovat aina tyhjät, koska on paljon rennompaa olla tyhjätasku.

Välillä housuja pitää myös pestä, mutta en sen tarkemmin pidä kirjaa kuinka usein tämä tapahtuu.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Itseään ei pidä kiusaaman nukkumalla housut jalassa. Vuodessa on 365 yötä, joista nukun housut jalassa ehkä max. 20.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Aika perustylsää on mun housujen käyttö. Farkkuja olen käyttänyt varmaan jo yli 30 vuotta, nykyään ne on hiukan slimmimpiä rocker-versioita kun ennen, mutta kaiken kaikkeaan olen niihin jo vähän kyllästynyt. Isoin löytö oli vuosi sitten siistit college-housut mitä voi käyttää suunnilleen kaikkialla muualla kuin töissä, niiden huonopuoli oli taas se että ne on kuumemmat kuin farkut ja nyt jo siirtynyt kaappiin, ainakin mun housut oli sen verran paksua kangasta, taisi olla Peak Performancen spögät. Kesällä aina vain puolikkaita jotka just yltävät polveen tai vähän sen yli, niissä oltava kunnon taskut.

Mitäs muuta, bokserit ollut jo varmaan 15 vuoden ajan pääosin björn borgeja kun niihin joskus tykästyin, menee niin arjessa kuin urheilussa.

Suoria housuja en käytä kuin häissä ja hautajaisissa. Sellaiset välimallin rennommat puuvillahousut löytyy mitkä on aika snygit, mutta en koe ihan omaksi jutuksi kuitenkaan.

_
 

Taccutucca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, TUTO Hockey, Atlético de Madrid
Tuli maanantaina ostettua Helsingistä uudet shortsit. Kävin aivan jäätävän monta outlet yms. kauppaa läpi, mutta lopulta tuli ostettua Budget Sportista Energeticsin Tucker -shortsit, eli tällaiset collarimateriaalista valmistetut löhöilyshortsit. Tällä hetkellä pidän näitä kommandona päällä (koska olen sisätiloissa kotona, julkisesti käytän kalsonkeja) ja kyllähän nää ovat varsin mukavat, etenkin laiskotteluun sopivat shortsit. Sanotaanko, että 4½/5.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös