HIFK - pääkaupunkiseudun kolmonen

  • 6 404
  • 52

coolman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muutama haja kommentti edellisiin.
-bluussi tarvii mestaruuden että nousis millään tasolla pk seudulla ohi. Mestaruudesta ne sais oikeilla toimilla fani-buumin ja katsomoon väkeä jne...
-Ruudun veskarin ajelu ei varmaankaan ollut sen oma keksintö.
- Tilastoja katsellessa huomasin että, mehän ollaan ykkösiä eli eniten maaleja ja nehän ratkaisee. Niinhän se on että, eniten maaleja tehnyt voittaa. YES!!!
 

Waverunner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
------------------------------------------------------------------------
Peli vihellettiin poikki maalin edessä, jossa oli sitten hiukan hässäkkää. Joku svedu-pakki oli kukkona tunkiolla siinä seisoskelemassa, niin sitten joku Kanukki tuli hiukan puun takaa ja "vahingossa" torppasi tämän ruotsalaisen jäihin. Ruottin poika otti tästä vähän lämpöä ja kun hän nousi ylös polvilleen aukomaan suutaan, toinen kanadalainen tuli takaapäin liukuvauhdilla, maila hiukan sivulla, ja tuuppasi tämän ruotsalaisen uudestaan naamalleen jäähän niskaviikatteella, edelleen "vahingossa".
------------------------------------------------------------------------

Pröööt, noi nyt on ihan chicken touhua tulla jostain takaa päin ja antaa "vahingossa" poikittaista mailaa. Varsinkin kanadalaisilta pelaajilta todella säälittävää käyttäytymistä. Itse en ainakaan arvosta tollaisia pelaajia laisinkaan.

Joskus ihmettelen, miksi en ole moneen vuoteen nähnyt yhdenkään sm-liiga joukkueen antavan pikku muistutusta, kun peli on jo hävitty. Siis sellaista psyykkausta seuraavaan peliin eli kovia reiluja taklauksia. Itse ainakin nuorempana muistan, jos jossain pelissä olimme esim. 3-0 tappiolla ja peliaikaa oli 4 min, niin mikäs sen paremmalta tuntui kuin antaa edes muutama oikein kunnon pusu!!!! Tietysti sm-liigassa toi ei varmaan nykypäivänä onnistuisi, kun heti media olisi kirjoittamassa huonoista häviäjistä ja sikakiekosta :=) Mutta kyllä tollainen toiminta varmasti lämmittäisi lipun ostaneita katsojia...

Ja ei mua koskaan kutsuttu miksikään sikailijaksi, vaikka taisin joskus ajella yhdessä pelissä enemmän kuin koko meidän jengi! Joskus myöhemmin sain kuulla nauttineeni suurtakin arvostusta vastustajan leireissä :=) Kovaa, mutta reilusti!

Ja toi kommentti, jossa Vopat ja Kantor yhdessä antais Jokereiden Mr. Voileivälle kyytiä nyt vaan kertoo siitä, että taitaa sämpylä olla niin saatanan KOVA jätkä, että siihen tarvitaan vähintään kaksi HIFK:n pelaajaa. No, kiitos arvostuksesta!
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Re: Re: Jäähyistä ja ylilyönneistä

Viestin lähetti Carlos
Minun mielestäni fysiikka/kova peli on juuri silloin tärkeintä kun pelataan taidoiltaan ylivertaista vastustajaa vastaan. Eli käytetään kovaa peliä ja vaikka ihan täyttä sika-peliäkin voiton tavoitteluun. Mutta jos "sikailu" menee niin pitkälle että se tuhoaa mahdollisuudet voittoon, vaikka se muuten olisikin mahdollista, niin sitten en sitä hyväksy. Eli voittoa saa hakea millä keinolla hyvänsä, mutta tyhmä ei saa olla.

Ja sitten jos häviää, niin sitä ei tarvitse kestää kuin mies, vaan sen voi tehdä ilkeämielisesti, mutta silti taidolla. Yksi aivan loistava esimerkki on jäänyt mieleeni jostain vanhasta Kanada-Ruotsi -pelistä, jossa Kanada näytti "mallia" miten hävitään, eikä siitä tullut edes jäähyä, koska se tehtiin taidolla.

Eli käy miten tahansa, niin vastustaja tietää että vittumainen ilta on tulossa. Mielellään vastustaja saa oppia sen että olemalla yrittämättä, tulee vähiten mustelmia. Siihen pitää pyrkiä, ja joskus senkin olen nähnyt tapahtuvan.

Olen loppujen lopuksi aika lailla samoilla linjoilla kanssasi. Tai riippuu ihan siitä kuinka tämä "sikailu" määritellään. Mikäli se tarkoittaa sitä, että vastustajaa yritetään myös vahingoittaa ja näin poistaa tärkeitä pelaajia pelistä, eikä vain "pehmittää", olen sitä ehdottomasti vastaan varmaan kuten toivottavasti useimmat jääkiekkoa seuraaavat.

Mielestäni myös kovaa tulee pelata reilusti. Mikäli vastustaja järjestelmällisesti saa ruveta pelkäämään terveytensä puolesta ollessaan voittamassa peliä, ollaan jo reilusti metsän puolella.

En nyt välttämättä ottaisi Kanadaakaan hyvän "sikakiekon" mallimaaksi vaikka esimerkki Ruotsia vastaan olikin ihan hyvä ja hauska. Usein ne ovat juuri olleet kanadalaiset, joilla ei ylpeys ole kestänyt tappiota ja se on ollut niin tuskallista että "tähtien" on ollut alettava todistamaan paremmuuttaan nyrkein ja mailoin.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Stadin nelonen

Viestin lähetti Slode
Hiipi tuossa yön hiljaisina tunteina mieleen uusi karmiva totuus.
HIFK on tällä hetkellä stadin nelonen koska myös jalkapalloseura, suomen ykkönen HJK on melkein kaikilla osa-alueilla ajanut kauan sitten HIFK:n ohi, varsinkin tuloksellisesti.

Tää oli aika hyvä. Selektiivinen valinta, missä tarkoitus pyhittää keinot. Jos halutaan puhua siitä, mikä seura on pääkaupungin ykkönen seurana. Niin IFK:ta ei haasta Jokerit, Blues eikä HJK.
Lisätään mukaan sitten saman tien, salibändy, käsipallo, jääpallo ja yleisurheilu. Mitataan sitten, mikä on pääkaupunkiseudun ykkönen urheilullisesti. Ei taida löytyä haastajaa koko valtakunnasta.

Joten pysytään nyt kuitenkin vaan asiassa puhutaan kiekosta.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Re: Re: Stadin nelonen

Viestin lähetti Isaksson

Lisätään mukaan sitten saman tien, salibändy, käsipallo, jääpallo ja yleisurheilu. Mitataan sitten, mikä on pääkaupunkiseudun ykkönen urheilullisesti. Ei taida löytyä haastajaa koko valtakunnasta.

Joten pysytään nyt kuitenkin vaan asiassa puhutaan kiekosta.

Puhumattakaan jalkapallosta, keilailusta, naisten käsipallosta, naisten salibandysta sekä naisten pesäpallosta!!
 

Slode

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, HJK
Re: Re: Stadin nelonen

Viestin lähetti Isaksson
Tää oli aika hyvä. Selektiivinen valinta, missä tarkoitus pyhittää keinot. Jos halutaan puhua siitä, mikä seura on pääkaupungin ykkönen seurana. Niin IFK:ta ei haasta Jokerit, Blues eikä HJK.
Lisätään mukaan sitten saman tien, salibändy, käsipallo, jääpallo ja yleisurheilu. Mitataan sitten, mikä on pääkaupunkiseudun ykkönen urheilullisesti. Ei taida löytyä haastajaa koko valtakunnasta.

Joten pysytään nyt kuitenkin vaan asiassa puhutaan kiekosta.

Kun ei nyt pysytä.

Noista mainitsemistasi urheilulajeista ei viime vuosina ole kyllä löytynyt näille seuroille haastajia, joten ne voi unohtaa.

Koko pointti miksi mainitsin HJK:n meni tietysti taas melkein kaikilta IFK-(silmät kiinni) kannattjilta kokonaan ohi joten annetaan sen olla. Idea oli kuitenkin se että HJK:lla menee hyvin, IFK:lla huonosti.

Missä muuten Animal luuraa? Ei ole kohta vuorokauteen tullut yhtään vastausta ja kertomusta siitä miten IFK on onnistunut kaappaamaan valtakunnan parhaat pelaajat/johtajat. Tiedän että IFK:n toimistoväki + huolto/valmentajat pelasi eilen Nordenskiöldin hallissa ottelun Helsingin seudun toimittajia vastaan (Veikaaja, Ilta-sanomat, IltaLehti, jne). Kentän paras pelaaja oli muuten Rolle Carlsson jonka IFK oli ominut itselleen.
(Rolle myy IFK:n fanituotteita sekä johtaa otteluiden jälkeen pressitilaisuudet) Ottelun jälkeen IFK tarjosi toimittajille kunnon joulupöydän viinan kera. Uskon että myös Animal on tavalla tai toisella saanut osallistua pöydän antimien tuhoamiseen joten ehkä hän potee tänään perisuomalasta jälkijuhlaa nimeltä Krapula.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Slodelle

Hauskaa! Ensi kerran täällä kuulen yhdistettävän nämä sanat (HJK, HIFK, jääkiekko) samaan lauseeseen. 1970-luvulla tää oli vielä ihan tuttua. Jotain farmiyhteistyötä kai tässä on ollut viritteillä, osaatko kertoa siitä jotain enemmän?

PS. Jos Eläimellä on eläimellinen krapula tänään, niin eiköhän tyyppi palaa asiaan myöhemmin. Ei kai tää tän päivän päälle oo?
 

Carlos

Jäsen
Ettei tämä uusi mies "Slode" vain olisi joku vanha ystävämme, jota JHag:kin tuossa jo peräänkuulutteli... :-) Ralli?

Alkaa kuulostaa niin kovin samansuuntaiselta tuo juttelu... :-)
 

Slode

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, HJK
Viestin lähetti Carlos
Ettei tämä uusi mies "Slode" vain olisi joku vanha ystävämme, jota JHag:kin tuossa jo peräänkuulutteli... :-) Ralli?

Alkaa kuulostaa niin kovin samansuuntaiselta tuo juttelu... :-)

Niin, tai olenko minä ehkä Hanska kuten joku muu jo ehti arvuutella?

Sorry Carlos jos ei mun jutut ole sinun aaltopituudella, meitä on monen lähtöön!

Eikös se muuten ollut niin että Rallilla oli vain vanhaa inside-tietoa? Minä tarjoan kuitenkin yläpuolen jutussa päivän vanhaa juorua!

Se on kyllä kumma että täällä aina arvuutellaan kuka kirjoittaa mitä? Loppujen lopuksi on itse kirjoitus ja varsinkin insidetieto minun mielestä se tärkein.

Ja Carlos, mitäs jos vaikka sinä itse yrittäisit parannella sinun kirjoituksia? Yritä mielummin hankkia jotain uutta kinnostavaa IFK-tietoa sen sijasta että suurennuslasilla mietit kuka täällä kirjoittaa mitä?

ps. Kuka on Animal nimimerkin takana?
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti Slode
Ja Carlos, mitäs jos vaikka sinä itse yrittäisit parannella sinun kirjoituksia? Yritä mielummin hankkia jotain uutta kinnostavaa IFK-tietoa sen sijasta että suurennuslasilla mietit kuka täällä kirjoittaa mitä?

Kirjoitan keskimäärin aina niin hyvin kuin osaan. Voi olla että kirjoitustaitoni kehittyy ajan myötä, voi olla että se menee alaspäin, joka tapauksessa parhaani teen. Toisinaan sitten vain louskutan nokkaani, mutta jokainen lukija täällä tietänee kyllä milloin olen tosissani liikenteessä ja milloin en.

Ai tämän palstan tarkoitus on sitten kirjoittaa uutta inside-tietoa? Suurin osa lukijoista/kirjoittajista on vain faneja, jotka puhuvat siitä mitä näkevät ja kokevat, joilla ei ole mitään sisäpiiri-yhteyksiä. Ne hyvin pienet kytkökset mitä minulla on inside-tietoon, tuottavat pääasiassa semmoista tietoa mistä ei voi täällä edes puhua.

Annatko nyt sitten vaikka vinkkiä mistä tätä uutta kiinnostavaa IFK-tietoa voi hankkia? Varmaan muitakin kiinnostaa.

Semmoinen juttu muuten että esitin joskus aikoinaan sam_gebirille haasteen että olisiko hän tämä legendaarinen "ralli". sam_gebir sai täältä kenkää jokin aika sitten. Hänellä oli myös "inside-tietoa" Hikfistä, sekä hän tiesi enemmän jääkiekostsa ja kaikestä yleensä kuin esim. theref. Hän otti siitä ralli-veikkauksesta herneet nenään täsmälleen samalla tyylillä kuin sinä nyt.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Re: Re: Re: Stadin nelonen

Viestin lähetti Slode
Idea oli kuitenkin se että HJK:lla menee hyvin, IFK:lla huonosti.


Slode:

Tarkennatko hieman. Tarkoitatko, että HJK:lla menee taloudellisesti vai urheilullisesti paremmin kuin IFK:lla? Vai ehkä jopa kummatkin?

Niille, jotka ehkä miettivät kirjaimia HJK tiedoksi, että HJK:n jääkiekko on ollut jo joitain vuosia omana seurana, eli Helsingin Jääkiekkoklubi ry.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Slode

Eikös se muuten ollut niin että Rallilla oli vain vanhaa inside-tietoa? Minä tarjoan kuitenkin yläpuolen jutussa päivän vanhaa juorua!

*****
ps. Kuka on Animal nimimerkin takana?

Tokkopa se eilinen IFK vs Toimittajat -peli on sen kummemmin juorua kuin inside-tietoakaan. Sitäpaitsi eihän miehet ole tavanneet juoruilla.

Tuskin kukaan, jolla on oikeasti inside-tietoa, tulee sitä tänne ennen aikojaan kirjoittelemaan. Sellainen olisi kovin ajattelematonta ja ennenpitkää inside-tiedon tulo loppuisi. Puhutaan kirjoittajauskottavuudesta.

Minusta on hassua, että arvuutellaan kuka kukin on. Pääasia, että palstalla on hyviä ja asiastaan tietäviä kirjoittajia.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ehkä mäkin olen vaan yks jakautunut persoonallisuus, mutta siitä yhteistyöstä kysyin ihan aikuisten oikeesti: onko kyseessä jääkiekkoon liittyvä farmitoiminta?
 

Slode

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, HJK
Re: Re: Re: Re: Stadin nelonen

Viestin lähetti Svante
Slode:

Tarkennatko hieman. Tarkoitatko, että HJK:lla menee taloudellisesti vai urheilullisesti paremmin kuin IFK:lla? Vai ehkä jopa kummatkin?

Niille, jotka ehkä miettivät kirjaimia HJK tiedoksi, että HJK:n jääkiekko on ollut jo joitain vuosia omana seurana, eli Helsingin Jääkiekkoklubi ry.

Puhuin tietysti HJK-jalkapallosta jolle menee helvetin hyvin sekä raha että tulospuolella. Rahaa on niin perkeleesti (paljon kiitos vuosientakaisen eurooppa-cup menestyksen) ja joka vuosi kasataan kova jengi joka taistelee mestaruudesta. HJK saa tietysti rahansa pelaajamyynnistä ja sponsoreilta koska kukaan ei tässä maassa käy futista katsomassa.

Minun silmissä lätkä-IFK ei tosiaankaan tee yhtää hyvää työtä. Joukkue on vuodesta toiseen aivan tasapainoton ja myös tämän vuoden ryhmä jättää paljon toivomisen varaa. Se että tällä hetkellä löytyy IFK:n kassasta 2-3 Mmk ei varmasti lämmitä montaa sydäntä kun kausi taas kerran päättyy pahasti kesken.

Tällä hetkellä Jokerit on ylivoimainen stadin ykkönen. Blues ja IFK aika samoilla viivoilla mutta huonolta näyttää....

Hälyttävää tässsä on se että ainakaan minä en ole näillä sivuila huomannut juuri kenenkään IFK-kannattajan olevan kunnolla huolissaan siitä että Jokerit on ajanut ohi. Selitellään sitä ja tätä ja joku laskee vielä ottelun taklauksetkin että saataisiin edes joku tilasto näyttämään IFK:n eduksi hyvältä, mikä on naurettavaa.

Lääkkeet on aivan varmasti olemassa että pääkaupungin lätkävaltikkahäpeä saataisiin käännettyä 5-10 vuodessa, siihen tosin vaaditaan saatanasti töitä, uusia ideoita, uusia johtajia, uusia pelaajia + pari pientä ihmettä

ps. unohtamatta kuudennetta kenttäpelaajaa nimeltä Hyvä Tuuri..
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Re: Re: Stadin nelonen

Viestin lähetti Slode
[B
ps. unohtamatta kuudennetta kenttäpelaajaa nimeltä Hyvä Tuuri.. [/B]

Mikäs kaveri tää on? Enpäs ole aiemmin kuullutkaan kyseisestä pelaajasta?? Pelaako laidassa vai keskellä? Vai onko peräti alakerran miehiä? Oisko jollain heittää jotain tilastoja miehen urasta?
Mikäli vanhat merkit paikkansa pitää niin tämä mister Tuuri kiertää IFK:n todella kaukaa.
 

Slode

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, HJK
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stadin nelonen

Viestin lähetti Kalkun rusakko
Mikäs kaveri tää on? Enpäs ole aiemmin kuullutkaan kyseisestä pelaajasta?? Pelaako laidassa vai keskellä? Vai onko peräti alakerran miehiä? Oisko jollain heittää jotain tilastoja miehen urasta?
Mikäli vanhat merkit paikkansa pitää niin tämä mister Tuuri kiertää IFK:n todella kaukaa.

Kyseinen pelaaja kiersi IFK:n tosi läheltä kun legendaarinen Pepe "Puusilmä" Lehtonen vuonna 1983, viidennessä finaalissa (siis aivan äskettäin), sivalsi rystyltä heiton kohti Jokerien maalia, sivallus joka toi IFK:lle kannun, sekä pitkäaikaisen yliotteen meidän idässä vaikuttavasta rakkaasta naapurista.

Tällä rystyllä elelin vielä monta vuotta senkin jälkeen kun Jokerien ylimarssi alkoi mutta viimeiset 6 vuotta en ole enää pystynyt valehtelemaan itselleni.

ps. Vain jumala ja Suomen jääkiekon ylipäällikkö Kalervo Kummola voi tietää miten IFK:n olisi käynyt jos vuoden 1983 tapahtumat olisi kääntynyt toisinpäin...
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Mr Tuuri on kaukaista sukua Stuntin veljeksille.

Ruotsissa pelaa yksi Tuurin sukulainen U. Tuuri. Hannu Hanhet tosin itse väittävät, etteivät ole koskaan miehestä kuulletkaan.

Tämä keskusteluhan on kuin vanha vitsi lapsista.

Koska tietää lasten tulleen murrosikään:" Kun pikku kakkonen, vaihtuu isoon kolmoseen".
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stadin nelonen

Viestin lähetti Slode

Tällä rystyllä elelin vielä monta vuotta senkin jälkeen kun Jokerien ylimarssi alkoi mutta viimeiset 6 vuotta en ole enää pystynyt valehtelemaan itselleni.

ps. Vain jumala ja Suomen jääkiekon ylipäällikkö Kalervo Kummola voi tietää miten IFK:n olisi käynyt jos vuoden 1983 tapahtumat olisi kääntynyt toisinpäin...

Kuinka niin viimeiset 6 vuotta. Jos tämä olisi kirjoitettu jouluna 1997, olisi se totta. Viimeisen viiden vuoden aikana ifk:n ja jokereiden menestys on ollut melkein identtinen, jokereiden toki nouseva ja meidän laskeva. Jokerit ovat hieman edellä meitä, ei paljon kokonaisuutena.

Jokereiden sarja vuodesta 2002 taaksepäin: 1-5-2-5-3

Hifk:n vastaava: 10-6-4-2-1

Tuota 1983 juttua en käsitä ollenkaan. Silloin ei lätkä ollut vielä yhtä isoa businesta kuin nykyään. Me olisimme jatkaneet todennäköisesti tyylillämme ja naapuri samoin.
 
Viimeksi muokattu:

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stadin nelonen

Viestin lähetti Slode
Pepe "Puusilmä" Lehtonen

Fyysisiin ominaisuuksiin/vajavaisuuksiin liittyvä irvistely ei täältä paljon pinnoja kerää.

Muutenkin, Slode hyvä, miksi olet niin pirun negatiivinen kaikkeen ja kaikkiin IFKhon liittyvään? Olethan varmasti laittanut profiiliisi kannattamasi seuran oikein? Katselin varhaistuotantoasi Jatkiksessa. Alla kahdestakymmenestä kannanotostasi ihan kymmenen otos, jossa sävysi ei jää epäselväksi:

''Minun silmissä lätkä-IFK ei tosiaankaan tee yhtää hyvää työtä.''

''Idea oli kuitenkin se että HJK:lla menee hyvin, IFK:lla huonosti.''

''IFK:ssa on asiat katsos niin hyvällä mallilla että meidän oma salainen supo-agentti Pulliainen tuo Matikaiselle pelaajat suoraan hopealautasella.''

''IFK hankki riveihinsä jämämiehen, pitkän ja kanken sellaisen.''

''Palkattiin uusi Tj, ja nyt on toinen vuosi peräkkäin menossa harakoille.''

''Tämä teksti siis kertoo Tuohimaan olevan Handelsbankenin rahoitusjohtaja, varmasti hyvä ja haastava virka mutta Suomen mittakaavassa pikkuvirka.''

''Uskon vakaasti että henkilö joka tietää että asiat ovat huonolla mallilla on oikeutettu puhumaan paskaa omasta jengistä, vaikka se sitten tekisi kuinka kipeää.''

''Hänet sähläsi Matikainen…''

''Ei mikään joukkue lähde tositarkoituksella hakemaan mestaruutta tällaisella kalustolla.''

''Vaikka Matikainen uhoaa rakentavansa jo nyt ensi kauden jengiä on se roskapuhetta koska… ''

Lainaukset on irroitettu tietty asiayhteyksistä, muttei se juuri sävyä ja sanomaa muuta.

Listaa olisi voinut jatkaa helposti.

Joten Slode, ota nyt hyvä mies, edes näin joulun alla, johonkin IFKhon liittyvään positiivinen kanta. Ei ne nyt ihan noin huonoja kaikki ole aina kaikkialla, eihän? Kritiikki on monin osin aiheellista, mutta rajansa kaikella, minusta.
 

Slode

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, HJK
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stadin nelonen

Viestin lähetti Senior
Fyysisiin ominaisuuksiin/vajavaisuuksiin liittyvä irvistely ei täältä paljon pinnoja kerää.

Muutenkin, Slode hyvä, miksi olet niin pirun negatiivinen kaikkeen ja kaikkiin IFKhon liittyvään? Olethan varmasti laittanut profiiliisi kannattamasi seuran oikein? Katselin varhaistuotantoasi Jatkiksessa. Alla kahdestakymmenestä kannanotostasi ihan kymmenen otos, jossa sävysi ei jää epäselväksi:



Olitpa laittanut aikaa tähän pakkaukseen, kiitokset siitä! Kaikki saavatkin varmaan hyvän kuvauksen siitä mistä tekstit kertoo kun ne tuolla tavalla leikataan irti, mutta sitähän sinä et varmasti ymmärrä.

Kyllä minä hyviäkin asioita välillä löydän IFK:n nykymenosta mutta
kun nyt katsotaan missä aikoinaan oltiin, mihin tultiin ja missä nyt taas mennään niin kyllä synkkää on ainakin minun silmissä. Muutenkin näillä sivuilla tietyt kirjoittajat leikkaavat nopeasti luulot pois jos joku kirjoittaa negatiivisia juttuja heidän suosikkijengistä. Yritä mielummin Senior ajatella asioita siltä kannalta että murskaava kriitiikki johtaa pitkällä tähtäimellä varmaan muutokseen (yleensä parempaan) kuten vuonna 1996 jolloin Mobergin oli jo pakko palkata joukkueeseen Utj vaikka nykyään hänen mielestä sellaista ei tarvita.

Mitä mieltä itse olet Senior? Onko IFK:n asiat mielestäsi hyvällä mallilla ja mitä itse tekisit nykyjoukkueessa toisin?
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Re: Re: Stadin nelonen

Viestin lähetti Slode
ps. unohtamatta kuudennetta kenttäpelaajaa nimeltä Hyvä Tuuri..

PERKELE! Siinä se syyllinen nyt sitten on tähän "jokaisessa matsissa vähintään yksi kakkonen liikaa pelaajia jäällä-tekosyystä"!!! Sama kaveri kävi ilmeisesti tuolla svedumatsissakin kääntymässä! (Ettei muuten ollut Söde tai Pärä - mielestäni jälkimmäinen istui tuon kakkosen!?!)
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Slode:
''Olitpa laittanut aikaa tähän pakkaukseen, kiitokset siitä!''

Ollos hyvä. Ei siihen montaa minuuttia mene tuolta profiilin kirjoitushistoriasta käsin tekstejä kopipeistaamalla.

''Kaikki saavatkin varmaan hyvän kuvauksen siitä mistä tekstit kertoo kun ne tuolla tavalla leikataan irti, mutta sitähän sinä et varmasti ymmärrä.''

Et sitten lukenut lausettani:*Lainaukset on irroitettu tietty asiayhteyksistä, muttei se juuri sävyä ja sanomaa muuta.*? Ihan tilaa säästäkseni leikkelin, joten miten se liittyy ymmärtämiseen? Toki kirjoituksesi on vielä helposti luettavissa, koska nitä ei vielä ole kovin paljon. Ei yleissävy poikkea lainauksista.

''Muutenkin näillä sivuilla tietyt kirjoittajat leikkaavat nopeasti luulot pois jos joku kirjoittaa negatiivisia juttuja heidän suosikkijengistä. Yritä mielummin Senior ajatella asioita siltä kannalta että murskaava kriitiikki johtaa pitkällä tähtäimellä varmaan muutokseen (yleensä parempaan) kuten vuonna 1996 jolloin Mobergin oli jo pakko palkata joukkueeseen Utj vaikka nykyään hänen mielestä sellaista ei tarvita.''

Minä arvostan kritiikkiä, jossa joskus on ehdotuksia siitä, mitä pitäisi tehdä epäkohtien korjaamiselle. Olen itse ollut koko alkukauden eturintamassa kritisoimassa Apen IFKlle epäominaista pelityyliä, mutta yrittänyt myös perustella asioin, miksi olen ollut omaa mieltä. Pelkkä narina ja valitus ei juuri uskottavuutta lisää, eikä tuo kaipaamiasi muutoksia.

''Mitä mieltä itse olet Senior? Onko IFK:n asiat mielestäsi hyvällä mallilla ja mitä itse tekisit nykyjoukkueessa toisin?''

Ks edell. vastaus +:

Parannettavaa ja korjattavaa on tottakai. IFKn nykyrosterista tulee saada enemmän irti. Pidän rosteria kilpailukyyisenä ja hankintoja pääosin hyvinä, ennenkaikkea TRuutua, Södeä ja Pärää. Yhtä vahvaan maalineduspelaamiseen kykynevää puolustavaa pakkia rosteri suorastaan kirkuu.

Kritisoit jossakin nuorten kasvatusta. Siinä on aina syytä muistaa, kuka IFKn omistaa eli urheiluseura. Omistajan intressi ei ole pääosin osingot ja voitto, vaan myös urheilulliset ja nuorisokasvatukselliset näkökohdat. Sitä kuusta kuuleminen... jne juttu. Loistava junnutyö on minusta erinomainen lähtökohta pitää IFK haluttavana seurana. Seurauskollisuus, myös kaukalon ulkopuolella on yksi vahva tekijä, miksi IFK on sitä, mitä se on, trust me. Vastoin kirjoitustasi, IFK _saa_ rahaa omasta kasvatistaan änärisiirtokorvausta toistamiljoonaa vanhaa markkaa, joten ei kasvattamista joudu tekemään pelkästään hyvästä tahdosta.

Pidän Penaa hyvänä toimitusjohtajana. Hän nauttii omistajien ja hallituksen luottamusta. Vastoin yleistä tietoutta, hallitus pitää 'jöötä' Penalle ihan riittävästi. Pena toimitusjohtajana toteuttaa omistajan ja hallituksien toiveita ja ohjeita niiden antamin työkaluin, joten usein Penaan kohdistuva kritiikki menee vähän väärään osoitteeseen. Yksi mikä on varmaa, on se, että Penalla on iso IFK-sydän ja hän tekee työtään kaikella käytettävissä olevalla tarmollaan ja antaumuksella. Voineeko sitten enemmän mieheltä vaatia?

Apesta olen kirjoittanut liiankin kanssa. Epäilen hänen osaamistaan toimia nimenomaan IFKn kaltaisen, 'erikoislaatuisen' brändin valmentajana. Vaikka valmentaja saattaa pärjätä muissa seuroissa, IFK on edelleen erikoistapaus, jossa tulee olla 'pelisilmää' ja nimenomaan sitä antaumusta. Apella ei tunteen paloa logoon minusta ole. Hallitus on tullut vakuuttuneeksi siitä, että Ape valmentaa edelleen. Olkoon niin sen aikaa, kun näytön paikka on annettu. Luulen, ettei Ape ole vielä tällä kaudella näyttänyt kaikkia keinojaan. Seurataan. Jos tämä kausi munitaan, en epäröisi monottaa Apea samantien kulkematta lähtöruudun kautta. Saman pesuveden mukana saattaa mennä muitakin.

Taisin pari päivää sitten kirjoittaa positiivisen kantani utj:n/scoutin tarpeesta. Sellainen tarvittaisiin. Toimitusjohtajalla on jo tämän kokoisessa yrityksessä kädet täynnä muutenkin ja scouttaus edellyttää nykyisin jo niin paljon aikaa ja erikoisosaamista, että toivoisin sellaisen hankittavan. Pena pystyy olemaan tuottavampi muissa töissä, kuten sponsoripuolella, taloudessa ja muussa sidosryhmätyössä, jossa häntä arvostetaan ja jonka hän osaa hyvin.

Ensi kauden rosteristakin kirjoitin. Ulkomaalaiset tulee olla todellisia vahvistuksia, kiistattomia. Pari kotimaista liideriä (mm Jere, VPeltonen), 3-5 junnua A:stä ylös ja nykyrosteri vuoden lisäkokemuksella. Siinä on mun eväät mestaruusjahtiin.

Yhteenvetona: minä kaipaan vanhaa kunnon rymistelevää, värikästä, vittumaista, vihattua ja rakastettua IFKta. Kaipaan sitä kannattajaksi ihan helvetisti. Mulla vanha kunnon IFK on tärkeämpi kuin mitalien määrä. IFKn tulee olla ligan tarkkislainen, joka ei teattereista paljoa perusta. Meille ei vittuilla. Ei se määkimällä se haluamani IFK tule takaisin. Määkimiset johto jättänee omaan arvoonsa.

Siinä aluksi.

Minusta on hienoa, että IFKlla on erilaisia kannattajia ja kirjoittajia Jatkoajassa. Toivoin vain viestilläni, ettet olisi kaikessa niin umpinegatiivinen esittämättä mitään ehdotuksia toimenpiteiksi.

edit: typo
 
Viimeksi muokattu:

Slode

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, HJK
Viestin lähetti Senior


Pidän Penaa hyvänä toimitusjohtajana. Hän nauttii omistajien ja hallituksen luottamusta. Vastoin yleistä tietoutta, hallitus pitää 'jöötä' Penalle ihan riittävästi. Pena toimitusjohtajana toteuttaa omistajan ja hallituksien toiveita ja ohjeita niiden antamin työkaluin, joten usein Penaan kohdistuva kritiikki menee vähän väärään osoitteeseen. Yksi mikä on varmaa, on se, että Penalla on iso IFK-sydän ja hän tekee työtään kaikella käytettävissä olevalla tarmollaan ja antaumuksella. Voineeko sitten enemmän mieheltä vaatia?
edit: typo

- Matikainen nauttii omistajien luottamusta? Tiedätkö kuka on IFK:n omistaja? Ei kukaan (= rekisteröity yhdistys)! Siksi olenkin ilmaissut mielipiteeni "mielestäni IFK:n katsojat=maksavat asiakkaat omistavat IFK:n kunnes osakkeet myydään"!

- olet oikeassa siinä että omista pelaajista saa jonkinlaisen nhl-korvauksen, viime kaudella se oli sitäpaitsi hyvä.
MUTTA sen varaan ei voi laske pitkän päälle koska: se voi jonkun vuoden kuluttua häipyä, korvaus jaetaan usein monen seuran kesken, kaikki pelaajat eivät edes pääse pelaamaan NHL matseja jolloin korvaus pienenee...jne...

Siksi on helvetin tärkeätä että joukkueen organisaatio on kunnossa ja etenkin pelaajahankinta toimii! Ja juuri se asia on ollut päin helvettiä niin kauan kuin Moberg ja Matikainen ovat johtaneet rykmenttiä. Minä siis kaipaan tälle aluelle kokonaan uusia voimia ja tiedän myös että sellaisia on runsaasti olemassa ja saatavalla. Minulle kun ei vain valiettavasti ihme kyllä ole tässä asiassa lopullista päätösvaltaa....mutta jankuttaa voi aina...
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Slode:
''- Matikainen nauttii omistajien luottamusta?''

Kyllä, hän nauttii omistajien luottamusta. Sinä päivänä, kun ei enää nauti, sen huomaa helposti siitä, että hänen työsuhteensa päättyy. Toisaalta Matikainen saa poikkeuksellisen suoraa ja rehellistä palautetta omistajilta (lue: molemmat hallitukset) eli esimiehiltään jopa pelistä ja sen sisällöstä. Ei ole jäänyt epäselväksi, että toivomisen varaa on.

''Tiedätkö kuka on IFK:n omistaja? Ei kukaan (= rekisteröity yhdistys)! Siksi olenkin ilmaissut mielipiteeni "mielestäni IFK:n katsojat=maksavat asiakkaat omistavat IFK:n kunnes osakkeet myydään"!''

Tätä mä en Sun vastauksissa oikeen tsennaa, tavallaan. Hoe vaikka itsellesi, että omistaja on urheiluseura. Kumman luulet olevan työntekijälle (lue: pelaajalle) parempi omistaja: taho, joka perustuu urheiluun ja kasvatukseen vai yksityishenkilö, joka vaatii rahoilleen tuottoa. Tai taho, joka _on_ urheilu vai yksityishenkilö, joka ajattelee vain rahaa. Esim Hjallis ja 'makkaramies' eivät ole 'sillätavalla' urheilumiehiä.

Ei se ry mikään peikko ole. Jäsenistönsä on valinnut hallituksen hoitamaan etujaan ja Oy:llä on kaikessa järjestyksessä oma hallitus, joka valvoo tj:tä, joka vastaa operatiivisesta johtamisesta. Pläkkiselvä. Ei antane aihetta lisäkommentoinnille, molemmilla meillä on omat kannat ja sillä sipuli.

''- olet oikeassa siinä että omista pelaajista saa jonkinlaisen nhl-korvauksen, viime kaudella se oli sitäpaitsi hyvä.
MUTTA sen varaan ei voi laske pitkän päälle koska: se voi jonkun vuoden kuluttua häipyä, korvaus jaetaan usein monen seuran kesken, kaikki pelaajat eivät edes pääse pelaamaan NHL matseja jolloin korvaus pienenee...jne... ''

Häipyä, miksi? Yhtä hyvin voisi olettaa, että ne kasvaa. Arvausta kaikki.

Kasvattajaseuralla on pelaajan oikeudet, jotka toki voidaan myydä myös kotimaassa. NHL-korvaukset jakaantuu muistaakseni kolmen viime kauden seuroille viimeisen kauden seuraa painottaen. Minusta seuran saamat NHL-korvaukset pienene, jos pelaaja ei pääse 'ylös'. Tästä ei ole 100% muistikuvaa. Tarkenna numeroin, jos muistat paremmin.

''Minulle kun ei vain valiettavasti ihme kyllä ole tässä asiassa lopullista päätösvaltaa....mutta jankuttaa voi aina...''

Sehän se olisi mielenkiintoista, jos seuraa johdettaisiin katsomosta. Kannatetaan me vaan ja annetaan niiden tehdä duunit. Ollaan kriittisiä ja perustellaan.

Jos koet vaikutusmahdollisuutesi liian pienenä ja valitettavana, pane CV:si menemään toimistolle, kyllä ne jotain kykyjä vastaavaa Sulle keksii. Jankuttaminen muuten on ryybenistä, rouva tekee sitä joskus. Se laittaa miehen juomaan ja raivon partaalle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös