HIFK:n sairastupa ja muut poissaolot kaudella 2021–2022

  • 126 006
  • 571

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Sanonpahan vain että jos seura ja seuran lääkäri huomennakin vetävät omaa, liigan sääntöjä noin tuhatkertaisesti tiukempaa koronaprotokollaa, jätän molemmat kausikorttini uusimatta. Nyt on vittu huhtikuu, ei marraskuu.
Tätä mäkin oon ihmetellyt täs pleijareiden kestäessä.
Muilla ei ketään koronassa, IFKlla useita äijiä sivussa.
Eli jotenkin överiksi menee.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Menee kyllä hämäräksi touhuksi, että siellä kentällä TPS pyörittää puolirampaa IFK:ta ja meillä jätkiä makaa kotona terveinä odottamassa päästäkseen pelaamaan. Jos tosiaan kyse on kohonneesta PCR:stä, niin eihän noi jätkät pääse edes syksyllä takaisin mukaan uuteen kauteen.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Tätä mäkin oon ihmetellyt täs pleijareiden kestäessä.
Muilla ei ketään koronassa, IFKlla useita äijiä sivussa.
Eli jotenkin överiksi menee.
Liigan vaade on viiden päivän huili ja kahdella negalla paluu. Meillä on kymmenen päivän huili ja pelkät negat ei riitä vaan Pekingin kisojen tavoin raja-arvo ei saa olla yli luvun x. Tuo raja-arvo voi tosiaan olla puolivuotta koholla. Ihan itse tämä tehdään taas.

Eli kohonneesta PCR:stä kyse. Ja esimerkiksi Teemu Turusen kohdalla kyse 100% tästä.
 

Pordinard

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buffalo Sabres
Ikää ei toki hirveästi ollut, mutta ihan kärki pelaajia kyllä oli. Vähän kuin MG tai Lunkka jr meillä.
Jep, ja Barkovin lisäksi hajosi Chris Connolly, nopealla googletuksella heidän pistepörssin kakkonen ja kolmonen siis putosivat pois. Muuten tuossa vitospelissä oli Barkovin loukkaantumisen ja sen Metsolan imuroinnin jälkeen Elkinsillä läpiajo alivoimalla mistä olisi voinut naulata 0-2 ja lisää shokkihoitoa, olisi saattanut koko sarja kääntyä vielä. Taisivat kuitenkin maksaa Tapparalle mestaruuden nuo loukkaantumiset.
 

Kimmo_Ahteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jotenkin vaikea uskoa että IFK seuraisi jotain tiukempaa koronaohjeistusta kuin muut jengit.

Ensinnäkin, huippu-urheilijoille on pakko olla jokin kansallinen ohje jota seurata. Siis tapauksissa että korona on oireellinen/oireeton, jokin käytäntö milloin saa palata takaisin täysitehoiseen harjoitteluun, on pakko olla olemassa. Onko IFK:lla jokin tärkeä sarja playoff -sarja menossa, on merkityksetöntä. Vastuullisena työnantajana IFK:n pitää tehdä kaikkensa että pelaajan terveysturvallisuus on taattu. Se ettei IFK yhtenä keväänä pääse ekaa kierrosta pidemmälle, on sivuseikka koska ensi keväänä pääsee taas taistelemaan mestaruudesta. Yksittäisen pelaajan kannalta vaakakupissa painaa terveys, eikä se mene IFK:n menestystavoitteiden edelle.

Jos TPS:ssä ei ole kuin muutama koronatapaus juuri nyt, luultavasti se kertoo siitä että siellä se otetaan tosissaan. Oliko huhuissa että jokin IFK -pelaaja tykkää hengailla ravintoloissa? Jos näin, kertoo varmasti siitä kuinka vakavasti yksilö ottaa koronatartunnat tällä hetkellä. Ja samalla altistaa koko muun joukkueen.

Miten voi olla että me joka kevät hävitään influensan takia?
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Liigan vaade on viiden päivän huili ja kahdella negalla paluu. Meillä on kymmenen päivän huili ja pelkät negat ei riitä vaan Pekingin kisojen tavoin raja-arvo ei saa olla yli luvun x. Tuo raja-arvo voi tosiaan olla puolivuotta koholla. Ihan itse tämä tehdään taas.

Eli kohonneesta PCR:stä kyse. Ja esimerkiksi Teemu Turusen kohdalla kyse 100% tästä.

Joku syyhän siihen kohonneeseen pcr-arvoonkin on. Onko tietoa, onko Turunen sairastanut koronan siis nyt vai joskus aiemmin? Enkä nyt tarkoita mitään vuoden takaista, vaan viime kuukausien aikana. Turunen on pelannut edellisen pelinsä 19.3.2022, eli 16 päivää sitten. Ei kuulosta kohtuuttoman pitkältä ajalta olla sivussa, jos hän on sairastunut koronaan tuon 19.3.2022 jälkeen. Jos pcr-raja-arvot ovat korkealla vielä kuukauden päästä, eikä pääse pelaamaan, niin sitten voi alkaa ihmetellä.
 

AllBehind

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Katseet voisi kohdistaa legendaariseen Petri Heleniukseen. Mitä vittua Turunen istuu terveenä miehenä himassa sohvalla? Väitän että missä vaan muussa jengissä olisi tahkonnut jo parit poffipelit.
Kaiken järjen mukaan huomenna pitäisi olla apuja tiedossa. Vai pitääkö Petri miehet pari kuukautta varmuuden vuoksi himassa?

Vittu että vituttaa, jatkakaa.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joku syyhän siihen kohonneeseen pcr-arvoonkin on. Onko tietoa, onko Turunen sairastanut koronan siis nyt vai joskus aiemmin? Enkä nyt tarkoita mitään vuoden takaista, vaan viime kuukausien aikana. Turunen on pelannut edellisen pelinsä 19.3.2022, eli 16 päivää sitten. Ei kuulosta kohtuuttoman pitkältä ajalta olla sivussa, jos hän on sairastunut koronaan tuon 19.3.2022 jälkeen. Jos pcr-raja-arvot ovat korkealla vielä kuukauden päästä, eikä pääse pelaamaan, niin sitten voi alkaa ihmetellä.
Olen antanut itseni ymmärtää että tämä PCR arvo voi henkilöstä riippuen olla kuukausia koholla koronan sairastamisen jälkeen.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Joku syyhän siihen kohonneeseen pcr-arvoonkin on. Onko tietoa, onko Turunen sairastanut koronan siis nyt vai joskus aiemmin? Enkä nyt tarkoita mitään vuoden takaista, vaan viime kuukausien aikana. Turunen on pelannut edellisen pelinsä 19.3.2022, eli 16 päivää sitten. Ei kuulosta kohtuuttoman pitkältä ajalta olla sivussa, jos hän on sairastunut koronaan tuon 19.3.2022 jälkeen. Jos pcr-raja-arvot ovat korkealla vielä kuukauden päästä, eikä pääse pelaamaan, niin sitten voi alkaa ihmetellä.
Nyt viimeksi. Kymmenen päivää on jo mennyt ja herra on ollut täysin oireeton koko pätkän. Testit olleet yli viikon negaa. En tiedä miksi meillä pitää soveltaa jotain omia liigan vaateita rajumpia sävellyksiä enää tässä vaiheessa. Varaa siihen ei olisi. Herra paratkoot JOS Motinin case on samanlainen.

PCR raja-arvo voi olla puolikin vuotta koholla tartunnan jälkeen. Minun ymmärrys ei enää tähän puuhasteluun riitä.

Ja kyllä, tässä ei enää mennä minkään kansallisen urheilijaohjeistuksen mukaan. Se ohje liigan sisällä on viiden päivän karanteeni ja kahdella negalla saa palata peleihin.
 
Viimeksi muokattu:

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt viimeksi. Kymmenen päivää on jo mennyt ja herra on ollut täysin oireeton koko pätkän. Testit olleet yli viikon negaa. En tiedä miksi meillä pitää soveltaa jotain omia liigan vaateita rajumpia sävellyksiä enää tässä vaiheessa. Varaa siihen ei olisi. Herra paratkoot JOS Motinin case on samanlainen.

PCR raja-arvo voi olla puolikin vuotta koholla tartunnan jälkeen. Minun ymmärrys ei enää tähän puuhasteluun riitä.

Ja kyllä, tässä ei enää mennä minkään kansallisen urheilijaohjeistuksen mukaan. Se ohje liigan sisällä on viiden päivän karanteeni ja kahdella negalla saa palata peleihin.

Kiitos tiedosta. Mä ymmärrän tuohtumuksen, koska onhan tämä turhauttava tilanne kaikkinensa. Ja voin kuvitella, miltä pelaajista tuntuu. Todennäköisesti näissä tapauksissa näitäkin arvoja seurataan joka tapauksessa ja ne huomioidaan, kunhan testejä on tehty riittävästi. Tuskin kukaan nyt tämän raja-arvon vuoksi puolen vuoden pannaa urheilusta saa, jos kaikki on muuten ok.

Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta eikö oireettomilla sairastajilla ole joka tapauksessa ihan samanlaiset riskit jälkitautien kanssa kuin oireellisillakin? Eli, tällainen oireeton sairastaminen on jopa vaikeampi tulkittava kuin oireellinen, kun ei ole mitään muuta kuin testitulokset? Mä olen siltikin sitä mieltä, että terveys edellä pitää mennä. Epäreilua? Kyllä. Mutta lääkärillä on lääkärin etiikka ja itse olen mielissäni, että arvostettu Petri Helenius on juuri HIFK:n käytössä. Enkä usko mihinkään kiusantekoon, vaan ihan oikeasti ajatellaan pelaajan parasta.

Kovin ristiriitaista (ei liity varsinaisesti lainaamaani kirjoitukseen/kirjoittajaan), että samaan aikaan, kun täällä huudetaan HIFK:n olevan aivan liian löperö tartuntojen saamisen suhteen ja pelaajat pitäisi sulkea pohjoiskoreamaisesti mökkileireille, koska tosipelit ja tartunnat pitää saada tukahdettua nollaan, ollaan kuitenkin sitä mieltä, että pelaajien pitää päästä kentälle mahdollisimman nopeasti ja varman päälle ottaminen on turhaa ja paskaa, koska tosipelit ja fanit ansaitsevat enemmän... Mun on todella vaikea lähestyä asiaan noin, kun kysymyksessä on pelaajien terveys. Se on täältä helppo huudella, koska jokainen pelaaja on lopulta korvattavissa. Mä arvostan oikeasti sitä, että HIFK ottaa asiat vakavasti.

Ja hei, uskooko joku, että HIFK:ssa ei kaikki menisi pahimman skenaarion kautta? Minä en ainakaan usko.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Onko jokaisella joka kirjoittaa näistä koronatesteistä ja raja-arvoista oikeasti tietoa siitä mistä kirjoittavat ja siitä miten IFK:ssa toimitaan? Jos ei ole niin pitäisikö perustaa "sairauspoissaolo huhuja" ketju vastaamaan tarvetta?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: #71

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Onko jokaisella joka kirjoittaa näistä koronatesteistä ja raja-arvoista oikeasti tietoa siitä mistä kirjoittavat ja siitä miten IFK:ssa toimitaan? Jos ei ole niin pitäisikö perustaa "sairauspoissaolo huhuja" ketju vastaamaan tarvetta?
Turusen kohdalla kyllä. Muista ei tietoa minulla.
 

Kimmo_Ahteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan tuossa järki että testataan säännöllisesti kaikki pelaajat. Oireettomat voivat levittää virusta ja oman jengin lisäksi myös vastustaja on vaarassa saada viruksen. Kolmas rokote ei suojaa täydellisesti oireelliselta koronalta, mutta poistaa vakavan tautimuodon riskin. Jos homma leviää käsiin niin ainoat jengit jotka pärjäävät ovat ne joilla on eniten vasta-aineita, eli viimeisen 0-6kk aikana sairastettu tauti. Eli IFK.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos homma leviää käsiin niin ainoat jengit jotka pärjäävät ovat ne joilla on eniten vasta-aineita, eli viimeisen 0-6kk aikana sairastettu tauti. Eli IFK.
Se on huomattu kyllä, että HIFK pärjää. Harmi vaan kun ehtii kausi loppumaan kesken.
 

stadinjätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli kyllähän toi Peltosen haastis nyt paljastaa että HIFK:ssa vedetty muita varovaisemmalla linjalla. Samaahan osasi Jonne Virtanen kertoa twitterissä. Vähän kaksipiippuinen juttu ja toisaalta ymmärrän että otetaan terveysturvallisuus ennenkaikkea mutta menee kyllä yli jos siellä terveet pelaajat istuu himassa. Vittu mitä perseilyä tämäkin, toivottavasti huomenna mukana. Joku Turunen voi pelipäällä kääntää ton yhden matsin edes
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
..Innala ei vaikuttanut olevan mitenkään klesana, joten edellisen päivän huilaaminen tuntuu todella oudolta. Hirvonen taas pelasi vain 6 minuuttia joten onko niin että pelaa vain ylivoimat?

Siirretään tänne. Vammathan on erilaisia. Jonkun vamman voi helposti puuduttaa, toista ei. Hirvosella voi olla joku sellainen tälli ja pystyy kyllä kiekolla pelaamaan, mutta ei mielellään kamppailemaan omassa päässä.

Näistä peleistä ei helpolla poissa olla. Piikkiä käyttää aika moni pelaaja.

Tuli mieleen, että Innalan poissaolo voi johtua siitä, että tuli joku liian kova PCR-posiarvo jossain testissä ja jätettiin varmuuden vuoksi kotiin.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Jostain lähteestä kuultua. Innalalla ja Hirvosella oli vatsatauti mikä voi selittää yllättävän tippumisen kokoonpanosta. Voi olla, että Hirvonen veti niillä mehuilla mitä oli tai sitten oli vielä jotain muuta taustalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös