HIFK:n mediaketju

  • 1 462 978
  • 5 822

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Tänään pelataan CHL pudotuspeli TPS-HIFK. Missä IFK:n mediassa asia on esillä? Ei missään. Ainakaan kun tätä viestiä klo 11.30 kirjoitan. CHL ei hen koht kauheasti kiinnosta, mutta ei näytä kiinnostavan organisaatiotakaan kun sarjasta ei mitään infoa laiteta nettiin.

Ei ole noteerattu edes firman sovelluksessa mitenkään. Outoa.
 

Vpiiroi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs,
Tänään pelataan CHL pudotuspeli TPS-HIFK. Missä IFK:n mediassa asia on esillä? Ei missään. Ainakaan kun tätä viestiä klo 11.30 kirjoitan. CHL ei hen koht kauheasti kiinnosta, mutta ei näytä kiinnostavan organisaatiotakaan kun sarjasta ei mitään infoa laiteta nettiin.
Joo samaa olen ihmetellyt jo pari vuotta. IFK lähti suureen ääneen kasaamaan uutta liigaa muutaman muun toimijan kanssa muutama vuosi sitten. Sen jälkeen on jäänyt kuva, että IFK ei ole tehnyt mitään sarjan tunnettavuuden eteen. Ei mitään markkinointia, ei tiedotteita, pelipäivät ei näy edes kotisivujen kalenterissa, joukkueen rosteri on alkusarjan peleissä kuin harjoituskaudella. Jos joukkueet itse ei ota liigaa vakavasti, miksi kukaan muukaan ottaisi.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Lisäksi viime himamatsissa ei puhuttu seuraavasta pelistä mitään. Onpa kummallista, ihan kuin IFK olisi vetänyt CHL organisaatiolle herneen jostain ja päättänyt ettei mainosta noita pelejä millään tavalla.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Vaikka offtopicin puolella liikutaankin, niin on pakko sanoa tähän väliin, että juuri videon katsoneena ei voi muuta kuin yhtyä Masculinen näkemykseen. On muuten poikkeuksellisen hieno mainosvideo:

Jokerit 2016-17 promo - YouTube
Mulle tuosta tuli lähinnä mieleen jonkun Zinzinon tai vastaavan pyramidikusetuksen mainosvideo. Ei jääkiekkojoukkueen.
 

Caine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Leijonat
Joo samaa olen ihmetellyt jo pari vuotta. IFK lähti suureen ääneen kasaamaan uutta liigaa muutaman muun toimijan kanssa muutama vuosi sitten. Sen jälkeen on jäänyt kuva, että IFK ei ole tehnyt mitään sarjan tunnettavuuden eteen. Ei mitään markkinointia, ei tiedotteita, pelipäivät ei näy edes kotisivujen kalenterissa, joukkueen rosteri on alkusarjan peleissä kuin harjoituskaudella. Jos joukkueet itse ei ota liigaa vakavasti, miksi kukaan muukaan ottaisi.

Jep. Ja CHL kauden ekassa Helsingin Jäähallin kotiottelussa tuntui että olisi ollut heinäkuu kun mestat on kiinni ja/tai rempassa. Okei päästettiin Petoklubille korvauksena. Mutta siellä oli valot pois koko illan (huudolla saatiin ne päälle kun tuli jo oikeasti pimeä 2. erätauon aikana.) Siellä ei ollut kuin tölkkiolutta ja sielläkin pahvin paloja lattioilla ja jotain muuta krääsää. Oli todella tervetullut fiilis. Silloin jo myös manasin että on tää nyt ihan vitsi koko touhu, miksi ne olettaa että me tullaan katsomaan tätä skeidaa jos näin paljon kiinnostaa seuraakin.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Mulle tuosta tuli lähinnä mieleen jonkun Zinzinon tai vastaavan pyramidikusetuksen mainosvideo. Ei jääkiekkojoukkueen.
Pakko nyt sanoa, kun tää narrivideo nousi taas ylös niin tosta Joensuusta tulee vaan mulle pakosti mieleen se Stenu Stenfors joka soitteli Radio Rokkiin niitä myyntipuheluitaan noin kymmenen vuota sitten.

No joo, mutta CHL:stä sen verran että en itsekkään tiennyt tänä aamuna, että IFK:lla on peli. Liigan suhteen näin on käynyt ehkä kerran viimeisen kahdenkymmenen viiden vuoden aikana. Tuleekohan kokoonpanoja jossain vaiheessa?
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Onhan tuonne IFK: sovelluksen sivulle ilmestynyt pari juttua CHL:stä joskus klo 12 aikoihin. Eronen ja Rask tänään mukana. Se on toki iso miinus ettei nämä pelit näy kalenterissa.
 

sirtyg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & feikkiheikit

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
^heh. Lisäksi mm. Kibe Kuhta puhuu aina hifkistä (tai oikeastaan ifkistä). Juntti sekin? Itsekin kyllä vierastan suuresti tuota "hifki"-sanaa ja puhun aina IFK:sta, mutta on kyllä aika väsynyt kuittailuyritys tuo twiitti.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pilkka taisi nyt osua kuitenkin omaan nilkkaan: Helsingin IFK Twitterissä: "Lisää HIFKin matsit suoraan kalenteriisi: http://www.hifk.fi/matsit/kalenteri" Sinänsähän tällaiset pienet naljailut ovat ihan hauskoja, ja jos tuosta joku mielensä pahoittaa niin on syytä katsoa peiliin.

Heh, kieltämättä aika kovaa osui omaan nilkkaan, siellä on IFK:n twitteriin päässyt joku normaalia ylimielisempi harjoittelija. Ilman mitään mielensäpahoittamisia niin tuommonen tyhjänpäiväinen ylimielisyys on vielä junttiuttakin typerämmän näköstä hommaa, varsinkin kun homma kolahtaa vielä omaan nilkkaan. Olkoon HIFKin tai IFK:n, big fucking deal.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mun mielestä IFK:n lausumisessa ja kirjoittamisessa on eroja ihan stadilaistenkin kesken, yllättävän moni puhuu HIFK:stä puhuessaan kaikki kirjaimet yhteen eikä ifkistä, sitten taas kun puhutaan kirjain kerrallaan niin se on aina I.F.K.

_
 
Suosikkijoukkue
Kaunein kaikista!
Mun mielestä IFK:n lausumisessa ja kirjoittamisessa on eroja ihan stadilaistenkin kesken, yllättävän moni puhuu HIFK:stä puhuessaan kaikki kirjaimet yhteen eikä ifkistä, sitten taas kun puhutaan kirjain kerrallaan niin se on aina I.F.K.

_

Näin olen myös sen faijalta joskus oppinut. voidaan puhua hifkistä, mutta ei ifkistä. Ilman h-ta se on aina iiefkoo.
Huomaa, että f-kirjain lausutaan ruotsalaisittain "ef" eikä "äf".

Enäähän tästä ei sitten tarvitsekaan kiistellä.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vain maalaiset sanoo hifki. Voi sanoa tietenkin iiefkoo mutta myös ifki. Tästä ei voi edes kiistellä ellei ole böndeltä.
 

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
voidaan puhua hifkistä, mutta ei ifkistä.

Vain maalaiset sanoo hifki. Voi sanoa tietenkin iiefkoo mutta myös ifki.

Asia on selkeästi harvinaisen yksiselitteinen. Kun näitä kahta ohjetta seuraa, ei voi mennä vikaan. :)

Itse sanoisin 'iiefkoo' tai puhuisin (en kirjoittaisi) 'hifkistä'. Ikinä en sanoisi 'ifki' enkä 'hooiiefkoo', en toisaalta myöskään 'hifki', vaan nominatiiviissa se olisi aina 'iiefkoo'. Kirjoittaessa kirjoitan HIFK:sta tai IFK:sta. Olenko oikeassa? Ehkä en, mutta en myöskään maalta.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Vain maalaiset sanoo hifki.

Ikinä en sanoisi 'ifki' enkä 'hooiiefkoo'
Viidennen sukupolven stadilaisena voin tunnustaa, etten ole koskaan sanonut "ifki". Koska en ole laulu miehiä en myöskään ole koskaan käyttänyt "hooiiefkoo" vaikka sellaisen rallin olen joskus kuullutkin.

Hifki on kotoisin stadista!
HOOIIEFKOO! HOOIIEFKOO! IFKOO!
Muita ei oo.

jne..


Salonkikelpoinen tapa lausua suosikkijoukkueensa nimi on ilmeisesti eri puhuen ja laulaen..?
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämähän on niin kertakaikkisen mielenkiintoinen keskustelu, että on pakko keskeyttää duunipäivä. Näin se menee oikeasti: "ii ef koon" käytetään kun puhutaan yksikössä (iiefkoon matsi, iiefkoon joukkue, iiefkoon heitto), "ifkin" kun monikossa (ifkin junnut, ifkin pallot, ifkin juoksijat) - ja näitä käytetään seuran lajien sisällä tasaisesti ristiin, kuten myös kannattajat. Kirjoitetussa kielessä epävirallisemmissa yhteyksissä IFK, ja varsinkin keskenään, mutta virallisissa tietysti aina HIFK, tai Helsingin IFK, koska IFK:ta on muitakin, kuten hyvin tiedämme. Sen sijaan puhutussa kielessä ei koskaan itse käytetä "hifkin", se olisi sama kuin sanoisi kiffin, kun se on kiffenin, eli selkeä signaali siitä että sä olen niitä muita.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Näin se menee oikeasti: "ii ef koon" käytetään kun puhutaan yksikössä (iiefkoon matsi, iiefkoon joukkue, iiefkoon heitto),...mutta virallisissa tietysti aina HIFK, tai Helsingin IFK, koska IFK:ta on muitakin, kuten hyvin tiedämme. Sen sijaan puhutussa kielessä ei koskaan itse käytetä "hifkin"
Mutta eikös tässä ole ristiriita? Itse sanon Hifkin peli tai Hifkin pelipaita, juuri siitä syystä että IFK:ita on muitakin. Helsingin IFK on vähän turhan virallista puhekieleen. Geneeristä IFK:n pelipaitaa ei ole olemassakaan.
Täällä Stadissa tietysti IFK yleensä riittää. Ei tarvitse lisämääreitä Helsinki tai Hockey selittämään mistä puhutaan.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mielenkiintoinen keskustelu joka vaan jatkuu. Erkka sanoi ihan hyvän pointin, on täällä muitakin ifkejä. Itse olen ollut paljon tekemisissä Grifkin kanssa joten on luontevaa puhua monesti hifkistä ja grifkistä.

_
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta eikös tässä ole ristiriita? Itse sanon Hifkin peli tai Hifkin pelipaita, juuri siitä syystä että IFK:ita on muitakin. Helsingin IFK on vähän turhan virallista puhekieleen. Geneeristä IFK:n pelipaitaa ei ole olemassakaan.
Täällä Stadissa tietysti IFK yleensä riittää. Ei tarvitse lisämääreitä Helsinki tai Hockey selittämään mistä puhutaan.

Tässä juuri vastasitkin kysymykseen, ei meille itsellemme ole kuin yksi ifk, joten se riittää, mutta virallisissa yhteyksissä on toki muille selitettävä, mistä seurasta tarkkaan ottaen on kysymys.
 

strava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä mä käyn hifkin matseissa, vaikka olenkin tällainen 70nen neljännen polven stadilainen ja fanitustakin, vai mitä se silloin skidinä olikaan, jo yli 60 vuotta
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös