HIFK kaudella 2017–2018

  • 589 093
  • 2 296

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Valmentajat vaihtuu ja koirat haukkuu, mutta karavaani kulkee...ja muut joukkueet painaa ohi, mutta hei meillä on perinteitä.
120v ja 7 mestaruutta.

No, jos aikajänteeksi otetaan 120 vuotta, niin kyllä mä saan laskettua (wikipedian avustuksella) 44 mestaruutta miehissä ja 25 naisissa pelkästään palloilulajeissa. Siihen sitten 7 Kalevan maljaa päälle. Lätkä on kiireenkin vähän nuorempi... ;)

Onkohan tuossa jokin kirous? Kun futiksessa, käsipallossa (miesten), lätkässä ja yleisurheilussa on kaikissa se 7 mestaruutta, eikä lisää ole lähivuosina näköpiirissä...
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oikein hyvä ketju tuolle(kin) asialle. Jotkut fanit olivat kuulemma pistäneet mm. Nybarille ja muille sähköpostia siitä, kuinka ovat läpensä kyllästyneitä amatöörimaiseen puuhasteluun fysiikkapuolella ja jengin valtaviin saikkumääriin. Ilmeisesti siellä kuitenkin luetaan onneksi posteja, ja nyt tosiaan pitäisi olla pätevä kaiffari opastamassa. Vihdoinkin.

Tuon Yrttiahon palkkaaminen on positiivinen asia, mutta samalla helvetin huono signaali. Eikö tuolla miehellä ole mitään omaa visiota mistään? Tai jos on, niin siinä ei yksinkertaisesti ole kaikki palaset kohdallaan. Kyllä miellä pitäisi olla urheilutoimenjohtaja, joka joka suhteessa venyttäisi niitä äärilaitoja ihan itse. Nyt HIFK:n touhusta paistaa sellainen kuva, että kaikesta mennään rimaa hipoen ja jos kukaan ei huomaa, niin voi juosta riman läpikin. Tämä näkyy kyllä ihan kaikessa: urheilullisuus, joukkueen rakennus, ottelutapahtuma. Nybondas toimii, kun vanhan liiton valtion virkamies, eli näin on tehty meillä aina. Jokainen uudistus on ikään, kuin kauhea myönnytys tai vähintään ne tulevat ulkopuolisten henkilöiden kautta.

Näistä kaikista voi esimerkkeinä heittää useita.

1. Joukkueen rakennus, joka jätetään liian usein kriittisiltä osin puutteelliseksi ja kaikki näkevät ne puutteet paitsi joukkueen rakentajat. Sitten niitä puutteita paikkaillaan epätoivoisesti kesken kauden ja vielä osin fanien toiveesta. Viime kaudella huudeltiin ykkössentterin perään Johansson tuli, sitten joku puoliläpällä heittää Juhani Tammisen nimen, niin Nybari hankkii senkin. Välillä tuntuu, että HIFK:hon hankitaan tietyn profiilin pelaajia fanien miellyttämiseksi, koska sillä saadaan tiettyä rauhaa, mutta samalla tämän takia joukkueen kulurakenne karkaa entisestään. Tästä on HIFK:ssa ihan historiaakin. Roman Vopat, vaikka oli hieno mies, pelasi HIFK:ssa ihan ylihintaisella sopparilla. En uskalla edes arvata paljon HIFK maksaa Finleylle? SIllähän viime kaudella ostetiin sitä rauhaa.

2. Tuo urheilullisuusjuttu jo käsiteltiinkin. HIFK:ssa välillä tämä nostanut päätään ja sitten ollaan menestyttykin. Valmennus kun vaihtuu, niin edarius nostaa päätään välittömästi, ellei valmennuksen puolelta ole vaatimustaso tapissa. Tämä on asia, jonka pitäisi valmennusryhmästä huolimatta olla tapissa. Uuden valmentajan ei tarvitsisi samoja rakenteita aina valaa uudelleen.

3. Ottelutapahtuma ei ole kehittynyt mihinkään varmaan kahteen vuosikymmeneen. HIFK:n hallissa ei olisi edes fanikatsomoa ilman fanien vaatimusta. En tiedä onko tämä nyt Nybarin toimenkuvaan kuuluva asia, mutta surkealla tolalla on tämäkin, oli se riippuvainen kenestä tahansa. HIFK saisi paljon positiivistä hypeä, jos sillä olisi esim. koko päädyn kokoinen seisomakatsomo. Nyt kaikki jätetty ennalleen, kun se halli ehkä joksus tulee.
 

Makija

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Kiekkoareenassa Pikkaraisen haastattelu, jossa käydään kevyehkösti joitain pelitavallisia juttuja. Tutinaa ja tötinää haikaileville mainittakoon, että tulevan kauden HIFK tuskin poikkeaa hirveästi edellisvuosista.

Vähän on ristiriitaiset fiilikset tällä hetkellä, edelleen aika paska maku Törmäsen potkuista. Pelaajista kukaan ei herätä suurempia tunteita, mutta kai se kiima tässä syksyn aikana pikkuhiljaa kasvaa.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiekkoareenassa Pikkaraisen haastattelu, jossa käydään kevyehkösti joitain pelitavallisia juttuja. Tutinaa ja tötinää haikaileville mainittakoon, että tulevan kauden HIFK tuskin poikkeaa hirveästi edellisvuosista.

Se on oikeastaan ihan sama mitä valmentajat sanovat näissä haastatteluissa. Oleellinen asia on se mitä tapahtuu jäällä. Kauniisti osaa puhua ihan kuka tahansa. Turhalla tutinalla ja tötinällä ei ole koskaan menestytty. Kun HIFK pelaa hyvin ja siellä on oikean tyyppisiä pelaajia, niin se tulee, kuin itsestään ja jopa Martti Järventie iskee hyökkäyssinisellä vastapalloon.

HIFK:lla on riittävästi fyysiseen peliin pystyviä pelaajia, jotka osaavat olla joukkueelleen hyödyllisiä myös muuten.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Edelleen kauden 2017-2018 HIFK:ssa kaikista eniten mua ihmetyttää apuvalmentaja Joonas Tanska.
Kaveri on seurannut apuvalmentajan/valmennusjohdon mukana jo kohta varmasti jonkinlaisen seuran historian ennätyksen? Kuka on vetänyt putkeen kausia valmennuksessa häntä pidempään? Jos ei lasketa Lundellia tai muita henkisen, fyysisen, kuljettajien tms roolia.

Hän on liittynyt Liigarinkiin kaudella 2012-2013.

2012-2013 Pasi Sormunen - Antti Pennanen - Joonas Tanska (Summanen - Tanska)
2013-2014 Raimo Summanen - Joonas Tanska
2014-2015 Antti Törmänen - Joonas Tanska - Pekka Kangasalusta
2015-2016 Antti Törmänen - Joonas Tanska - Pekka Kangasalusta
2016-2017 Antti Törmänen - Joonas Tanska - Pekka Kangasalusta
2017-2018 Ari-Pekka Selin - Joonas Tanska - Jarno Pikkarainen

Selaillessani Tanskan tietoja, aiempia valmentajia ja heidän haastatteluitaan, nousi ylitse muiden entisen apuvalmentajan Janne Hännisen lause Raimo Summasen potkujen jälkeen;

"- Olen aina ajatellut sillä lailla, että urheilullisista tuloksista kannetaan yhteinen vastuu ja minä olen ollut siinä hommassa mukana. Päätin sen myötä jättää tehtäväni, Hänninen kertoo Yle Urheilun haastattelussa."

Eikö Tanska koe olevansa syyllinen tai osa joukkuetta joka on epäonnistunut päävalmentajan ja hänen alaisuudessaan? Varsinkin kun nyt puhutaan jo useamman kauden mittaisesta jaksosta. Yhden valmentajan potkujen ja heikon kauden jälkeen tämän ehkä vielä ymmärtäisi, mutta nyt lähdetään Tanskan 6:teen kauteen HIFK:n valmennusjohdossa. Mitä ilmeisemmin myös kaudella 2018-2019 Tanska hoitaa samaa rooliaan edelleen ja mistä sitä tietää mikäli Tanska tästäkin eteenpäin onnistumisista/epäonnistumisista huolimatta jatkaa tehtävässään.

Ihmetyttään vain, että onko kaveri oikeasti ammattitaitoinen, mukava/kunnioittava pelaajille/valmentajille/seurajohdolle jotta jo kolmas (3) päävalmentaja "valitsee" hänet avukseen osana valmennusta? Usein uusi päävalmentaja lakaisee viimeistään rinnalle tulevat alas ja ottaa tutut kasvot lähes jokaiseen tehtävään.

Tähän voidaan toki liittää myös Tanskan aiempi Historia HIFK:n valmennuksessa mikä lähteekin liikkeelle jo kaudesta 2002-2003. Puhutaankin jo Tanskan 13:sta kaudesta HIFK:n valmennuksessa. Mielenkiintoista vain pyöritellä tätä asiaa, että millä meriiteillä Tanskaa pidetään ryhmässä mukana, kun muu väki ympärillä vaihtuu/irtisanoutuu laivan vaihtaessa omistajaa.

Ainoana asiana omasta mielestäni Tanskan sopimuksia ja jatkoja ajatellen voidaan pitää ehkä hänen tuntemusta HIFK:n junioritoiminnasta, pitkään junnujavalmentaneena voi olla näpit enemmän pelissä omien nostamisessa liigarinkiin. Mutta silti, vaikea nähdä miten hän kaudesta toiseen on tehtävässään saanut jatkaa.

Hyvää huomenta kaikille.

Menee pidemmälle. Itse olen pelannut Tanskan valmentamassa IFK:ssa jo 90-luvulla.

Sen voin sanoa, että Tanska oli ainakin junioreissa erittäin hyvä päävalmentaja. Ymmärtää lajia hyvin ja vaatimustaso on todella korkealla. Äärimmäisen kova auktoriteetti ja uskottavuus. Sitoutuminen yhteiseen hommaan Tanskan alla oli aina junnuissa todella vahvaa.

Liigassa ei ole toiminut päävalmentajana, joten on enemmänkin joutunut sopeutumaan muiden valmentajien tapoihin johtaa laivaa. Nybondas tuntee Tanskan ja hänen meriitit todella hyvin, joten väittäisin että Tanskalle kerätään nyt näkemystä ja kokemusta Liigasta ja jossain vaiheessa hänet nostetaan vastuuseen.

Ymmärrän pointin siitä että koko valmennusjohto (koko joukkue) on vastuussa menestyksestä, mutta uskon että Tanska voi vielä yllättää kaikki epäilijänsä jos saa siihen mahdollisuuden.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olen vain ulkopuolelta seurannut Tanskan touhuja ja siltä pohjalta - ilman tarkempaa tietoa - kyllä mua ihmetyttää, että ei olla hänelle annettu päävalmentajan vastuuta liigassa, kun jotenkin on koko ajan paistanut läpi sellainen ajetaan sisään -systeemi, jota siis ei ehkä ole ollenkaan. Nyt on kuitenkin jo niin monta vuotta takana, että olisi esimerkiksi juuri tässä vaiheessa voinut häntä kokeilla. ElmerMoodyn kommentit tukevat, edelleen syvällisempää pohjaa vaikka olevaa näkemystäni, että voisi olla hyväkin.
 
@R.P.M. 12 000 ei Tanskaa voida nostaa päävalmentajaksi. Ei ole tarpeeksi nimekäs koutsi, joten Tomppa ei voi palkata adoptiopoikaansa, koska homman mennessä perseelleen syyttävä sormi osoittaisikin yllättäen taas kerran entistä enemmän Nybondakseen. Ja Nybondas taas ei halua joutua tilanteeseen, jossa joutuisi uhraamaan Tanskan.

Sen takia on helpompi pitää Tanska myyränä ja homman mennessä perseelleen lähteä pitämään jotain kehityskeskusteluita päävalmentajan kanssa. Kehityskeskusteluiden jälkeen voidaan sitten joukkueen edessä tehdä Jondesta päävalmentaja, mutta jättää päävalmentaja killumaan lehdistön vartaaseen siksi aikaa, että tälle annetaan potkut. Minä en muuten pidä Tanskasta. Syy ei ole Tanskan, vaan tätä kaikilla mahdollisilla peliliikkeillä päivänselvästi suojelevan Tompan. On varmasti pätevä valmentaja, mutta mun silmissä Tanska on Nybondaksen jälkeen näkyvin country clubin osanen.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Lemieaux on mielestäni erittäin kärkäs ja räikeä mielipiteissään, mutta itse ainakin arvostan, että joku on valmis nousemaan vastarintaan eli protestiin tuota IFKn sumutusta kohtaan.

Mun papereissa vastarinnan tai protestin määritelmä ei täyty netissä räksyttämällä. Sehän se hyvä olisikin jos IFK:n matseissa pidettäisiin jotain protestin tapaisia tuota Nybarin valtaa vastaan, mutta turha luulla että netissä räksyttämällä tai yksilönä pelistä pois jäämisellä saavutettaisiin ikävä kyllä yhtään mitään. Ei siinä että jollain esim. ottelutapahtumien aikaisilla protesteillakaan varmaan mitään konkreettisia muutoksia saavutteaisi, mutta on se silti aika eri kuin kirjoitella netissä.

Kritiikkiä voi antaa myös monella tavalla, Nybarin kohdalla keskustelu on pyörinyt jo vuosia ihan paikallaan, ei ole tullut hirveästi lisä-arvoa keskustelulle. Kaikki tietää että Nybari on paska, osaamaton ja varmaan laiskakin, mutta hieman kyllästyttää nähdä jokaisella sivuilla niitä samoja toitotuksia. No jospa kauden lähestyessä päästäisiin meidän osiossa paremmin itse asiaankin. Ja ei siinä, kärkkäämmälle Nybari-oppositiollekkin on mielestäni paikkansa. Kuitenkin haluttiinpa me tai ei, harjoitusottelut ovat ovella ja kausikin alkaa n. kuukauden päästä, helpommalla varmaan pääsee kun ymmärtää vaan sen tosiseikan että IFK on kärjen haastaja tulevallakin kaudella, hyväksyä sitä ei tarvitse missään nimessä, mutta sen ymmärtämisellä pääsee eteenpäin, tai niin ainakin kävi mulle juhannuksen jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Nämä Pikkaraisen kommentit on samaa jargonia mitä tulee kaikilta valmentajilta. Niin kuin jo sanottiin, ainoa asia mikä merkitsee kuinka puheet siirtyy kaukaloon.

Pikkarainen on kyllä oikeassa IFK brändistä. Söde sen kerran kiteytti mikä on sitä oikeaa kovuutta. Se, että haet ison pommin ja itsesi tilanteesta ulos vai se, että annat kovan taklauksen jossa kiekko jää omalle joukkueelle.
Itsekin muistan ne ajat kun Mälkiän Saipa tuki Stadiin pelaamaan vellit pöksyssä. Nyt ne ajat on ohi. Toivon todella, että lupaus aktiivisuudesta pitää eikä peruuttelua nähdä.

IFK ympäristönä on helvetin haastava kenelle tahansa valmentajalle. Törmäsen heikkoudet kun tuli pintaan niin tuki jätettiin antamatta. Näin saattaa käydä myös Selinille jos homma ei toimi ala toimimaan. Tosin en usko, että tällä kaudella tulee olemaan samanlaisia ongelmia erikoistilanteissa mitä viime kaudella oli. Se ratkaisee paljon miten Atu ja kumppanit sudenkuopat hoitelee ja niitä tulee varmasti paljon alkukaudesta.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Nyt tulee kyllä aika paksua!
Kannattaakohan fanitusta jatkaa jos on noin vaikeaa kaikki. En muista että faneja olisi koskaan haukuttu... Koiraksi haukkumisella varmaankin viitataan Nybarin lainaamaan sanontaan "koirat haukkuu mutta karavaani jatkaa kulkuaan", aika paljon saa oikoa mutkia että tuon tulkitsee fanien nimittämiseksi koiriksi.
Kriittinen saa olla mutta jotain rajaa noihin syytöksiinkin!

Haastattelu, 30.7.2012. Haastattelija kysyy Nybondakselta "Mitä sanot niille IFK-faneille jotka miettii, että onkohan tämä sittenkään oikea ratkaisu?"

Nybondas vastaa:
"Terveisiä heille [IFK-faneille jotka miettii, että onkohan tämä sittenkään oikea ratkaisu] vaan, että IFK menee eteenpäin, että.. Karavaani kulkee, koirat haukkuu!"

Ei tuo mitään paksua ole, eikä tuossa mitään mutkia tarvitse oikoa. Aivan suoraan hän sanoo, että joukkuetta kritisoivat fanit ovat haukkuvia koiria. Sen näki kauas että jengi on huonosti rakennettu, mutta Nybari piti sitä hyvänä joukkueena. Haastattelija kysyi myös "Lähdetäänkö IFK:ssa pelaamaan siitä mestaruudesta kuitenkin?" ja Nybondas vastasi "Joo ilman muuta [lähdetään pelaamaan mestaruudesta], ei meillä ole ku yks tavoite ja se on menestyä ja voittaa". Lopullinen sijoitus oli 8. tai 9., hyvin kaukana mistään menestyksestä ja voittamisesta.

Ei varmaan kannata jatkaa fanitusta. Ainakaan niin kauan kuin organisaatiossa ei ole riittävästi ammattitaitoa eikä janoa urheilulliseen menestykseen.
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei varmaan kannata jatkaa fanitusta. Ainakaan niin kauan kuin organisaatiossa ei ole riittävästi ammattitaitoa eikä janoa urheilulliseen menestykseen.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että miten nämä sinun "Ei varmaan kannata jatkaa fanitusta" -kirjoittelut ja "Jatkoajan jättämiset" eroaa siitä mistä syytät Nybondasia? Turhaa höpinää, vailla mitään pohjaa, kun kuitenkin jatkat täällä IFK:sta valittamista ja mikään ei muutu. Oletko vain selkärangaton vaiko vain ihan puhdas trolli?
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Ymmärrän pointin siitä että koko valmennusjohto (koko joukkue) on vastuussa menestyksestä, mutta uskon että Tanska voi vielä yllättää kaikki epäilijänsä jos saa siihen mahdollisuuden.

Tässähän saattaa olla myös taloudellinen puoli mukana, eli on kustannustehokkaampaa pitää valmentaja, jolle maksetaan liksaa, töissä kuin vapauttaa hänet tehtävistä.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että miten nämä sinun "Ei varmaan kannata jatkaa fanitusta" -kirjoittelut ja "Jatkoajan jättämiset" eroaa siitä mistä syytät Nybondasia?

En ole kirjoittanut jättäväni jatkoaikaa. Joku näin väitti, mutta se ei tee väitteestä totta. Ei varmaan kannattaisi jatkaa fanitusta, koska onhan tämä mielenterveydelle haasteellista. Ei vain minulle, vaan kaikille pitkän linjan IFK-seuraajille. Saamme paljon enemmän paskaa kuin hyviä hetkiä ja tämä fanitus lyhentää varmasti meidän kaikkien elämää aiheuttamastaan stressistä ja mielipahasta johtuen. Mutta vaikka sitä kuinka pitäisi välivuosia ja koittaisi ottaa etäisyyttä, ei seuraa voi kokonaan jättää. En gång IFK - alltid IFK.

En ihan ymmärrä tuota vetämääsi yhtäläisyysviivaa Nybondas-kritiikkini ja väitetyn jatkoajan jättämisen välillä - mutta ei tarvii avata, tuskin se on mikään maailmaa mullistava ajatus.

Turhaa höpinää, vailla mitään pohjaa, kun kuitenkin jatkat täällä IFK:sta valittamista ja mikään ei muutu. Oletko vain selkärangaton vaiko vain ihan puhdas trolli?

Pohjaa kaikelle kritiikille tietysti on, koska niin monena vuonna juuri ne puutteet jotka olen (monen muun kirjoittajan ohella) joukkueessa nähnyt ovat sitten kauden aikana karulla tavalla realisoituneet - ja siinä vaiheessa sitä turhaa höpinää vailla pohjaa on nimenomaan se, kun sopulit kirjoittavat, ettei se tai tämä puute muka ollut nähtävissä. No oli toki nähtävissä ja nähtiin, kun siitä sivutolkulla etukäteen kirjoitettiinkin.

Tuo viimeinen on kyllä timanttista: Koska mikään IFK:ssa ei muutu, niin MINÄ olen selkärangaton? :D Ei, koska en ole saanut aikaiseksi haluamaani muutosta IFK:ssa, ei se tee minusta selkärangatonta eikä trollia. Minä en muuta voi tehdä kun vakuuttaa kanssafaneja muutoksen tarpeesta, älä sinäkään usko että minulla sen enempää valtaa olisi. Jatkan valittamista, koska valittamista on. Jos asiat joskus muuttuvat paremmiksi, se ei suoraan ole minun ansiotani, mutta jos saan paljon ihmisiä vakuutettua muutoksen tarpeesta, voimme yhdessä olla muutosta aikaansaava voima.
 
Viimeksi muokattu:

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Nyt kun Nykopp näytti taas kuinka lasinen ukko on kyseessä niin mitä mieltä muut olisivat Henri Heinosta? Ainakin itse olen miehen mieltänyt aina luotettavaksi nelossentteriksi. Toki fudut Lahdesta asettavat kysymysmerkkejä ilmoille, että miksi mies päätettiin sopimuksesta purkaa?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt kun Nykopp näytti taas kuinka lasinen ukko on kyseessä niin mitä mieltä muut olisivat Henri Heinosta? Ainakin itse olen miehen mieltänyt aina luotettavaksi nelossentteriksi. Toki fudut Lahdesta asettavat kysymysmerkkejä ilmoille, että miksi mies päätettiin sopimuksesta purkaa?
Helvetin iso harmi, että taas kerran Nykoppia talutellaan kesken pelin pukkariin. Tavallaan jo naurattaa, kun tuo toistuu jatkuvasti, mutta vituttaa pelaajan sekä tietty jengin puolesta.
Tänäänkin sen mitä pelasi oli hyvä, teki avausmaalin ja muutenkin on pirun hyvä nelossentteri tähän liigaan. Kyllä tuolle sentteriosastolle sen yhden kovan nimen tai sitten alempien kenttien ukon saisi hommata. Nyt varmaan Ahtola rupeaa sitten Nykoppin tilalle sentteröimään, jos saa veikata riippuen toki miten pahasti Nykopp meni. Historian tuntien, pahasti...

Carlsson oli kyllä paska aloituksissa, kuten ne tilastot jo SHL:n kausilta kertoivatkin. Kyllä tuonne olisi hyvä saada edes joku sentteri. Mieluiten koodinimi Ramu (Joo meni jo), mutta joku luotettava alempien kenttien ukkokin kelpaa.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Nyt kun Nykopp näytti taas kuinka lasinen ukko on kyseessä niin mitä mieltä muut olisivat Henri Heinosta? Ainakin itse olen miehen mieltänyt aina luotettavaksi nelossentteriksi. Toki fudut Lahdesta asettavat kysymysmerkkejä ilmoille, että miksi mies päätettiin sopimuksesta purkaa?

Mielestäni ei pitäisi olla sellaista tilannetta, jossa pelaaja, joka ei mahdu Pelicansin kokoonpanoon, mahtuu meidän kokoonpanoon. Tai jos mahtuu, niin joukkueenrakennus on mennyt täysin pieleen.

Nykoppin loukkaantumisherkkyys oli kaikkien tiedossa, mutta ilmeisesti toimistolla oli taas kerran sinisilmäisesti laskettu sen varaan, että hän pysyy kasassa. No ei pysy, kuten kaikki tietävät, ja loukkaantuminen tulikin jo ensimmäisessä harjoituspelissä. Tätä paremmalla syyllä (toivottavasti) ennen kauden alkua hankittavan pelaajan tulee olla sentteri.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla alkaa tulemaan hyvä fiilis ensi kaudesta!

Meillä saattaa tänä vuonna olla jopa pelitapa ja mahdollisuus myös jonkinlaisiin "seksihokiin". Pakistosta löytyy kiekollista taitoa hyökkäyspäähän ja hyökkäyksessäkin on mielenkiintoisia nimiä erilainen sekoitus. Jääskä nostaa koko ajan osakkeitaan ja on aika viihdyttävää seurattavaa, vähän tulee Rask mieleen, kun rymistelee menemään ja uskaltaa haastaa.

Kaski ottanut myös selkeitä steppejä ja pystyy olemaan kiekollinen pelintekijä.
Heiskasesta ei tarvitse perusteluja laittaa. Tulee olemaan helvetin kova.

Sitten kun lisätään Finleyt, Raskit ja muut, niin kyllä tuolla seurattavaa riittää. Thorell, Carlsson ovat vielä jonkinlaisia kysymysmerkkejä.
Tyrväisestä olen alkanut jo tykkäämään muutaman erän perusteella. Kiekollista taitoa löytyy ja on myös sellainen vittumainen fyysinen pelaaja tarvittaessa. Toivottavasti ei nyt loukkaantunut pahasti Elorinteen tyhmän polvitaklauksen takia.

Kyllähän tuonne olisi kiva saada se pelintekijä a'la Ramu, mutta jotenkin on hyvä kutina tästä touhusta.

En allekirjoita sitä mitä moni täällä, että meillä on paska valmennus, joka ei ole ikinä voittanut mitään tai että jengi on nimetön ja tylsä.

Tai ehkä mulla sitten on jonkinlainen Tukholman syndrooma tämän seuran kanssa. Tälle kun sydän sykkii, niin mieli vääntää asiat väkisin hyviksi, jotta tuntuisi paremmalta?
 

KooJii_#1

Jäsen
Suosikkijoukkue
★ HIFK ★ Detroit Red Wings ★ Dallas Stars ★
Mulla alkaa tulemaan hyvä fiilis ensi kaudesta!

Meillä saattaa tänä vuonna olla jopa pelitapa ja mahdollisuus myös jonkinlaisiin "seksihokiin". Pakistosta löytyy kiekollista taitoa hyökkäyspäähän ja hyökkäyksessäkin on mielenkiintoisia nimiä erilainen sekoitus. Jääskä nostaa koko ajan osakkeitaan ja on aika viihdyttävää seurattavaa, vähän tulee Rask mieleen, kun rymistelee menemään ja uskaltaa haastaa.

Kaski ottanut myös selkeitä steppejä ja pystyy olemaan kiekollinen pelintekijä.
Heiskasesta ei tarvitse perusteluja laittaa. Tulee olemaan helvetin kova.

Sitten kun lisätään Finleyt, Raskit ja muut, niin kyllä tuolla seurattavaa riittää. Thorell, Carlsson ovat vielä jonkinlaisia kysymysmerkkejä.
Tyrväisestä olen alkanut jo tykkäämään muutaman erän perusteella. Kiekollista taitoa löytyy ja on myös sellainen vittumainen fyysinen pelaaja tarvittaessa. Toivottavasti ei nyt loukkaantunut pahasti Elorinteen tyhmän polvitaklauksen takia.

Kyllähän tuonne olisi kiva saada se pelintekijä a'la Ramu, mutta jotenkin on hyvä kutina tästä touhusta.

En allekirjoita sitä mitä moni täällä, että meillä on paska valmennus, joka ei ole ikinä voittanut mitään tai että jengi on nimetön ja tylsä.

Tai ehkä mulla sitten on jonkinlainen Tukholman syndrooma tämän seuran kanssa. Tälle kun sydän sykkii, niin mieli vääntää asiat väkisin hyviksi, jotta tuntuisi paremmalta?
Kiva nähdä välillä positiivisiakii viestejä! Itte kaipaan myös jotain virtuoosia vielä tonne ja ehkä yhtä pakkia jossain vaiheessa. Kuitenkii jo sen perusteella mitä eilen näki Pelsuja vastaan ni luotto on ihan mukavan korkea tän kauden jengiin, enkä jaksa kyllä ranteita ainakaa tässä vaiheessa vedellä vielä auki. Ite uskon, että Carlsson tulee olemaan kova ja Jääskä tulee vakiinnuttamaa paikkansa pelaavassa kokoonpanossa. Pidetää hei peukkuja ja uskotaan tohon jengiin! Kaikki on mahdollista jos loukkaantumisia ei nyt taas tuu kohtuuttomasti!
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Käsiä tuonne hyökkäykseen kyllä tarvitaan, ja mielellään sentteri, koska Carlsson ei vaikuta yhtään ykkössentteriltä. Kun katselee kaverin tilastoja niin tämä ei yllätä kuin Karavaanarin ja kumppanit. Lisäksi, jos Tyrväinen (toivottavasti ei) on pitkään sivussa niin tarvitaan jo määrällisesti yksi sentteri, sillä Koppi hajoaa varmasti taas uudelleen, kun taas kohta palaa.

Sen verran jo annan tunnustusta Selinille ja kumppaneille, että IFK lähtee karvaamaan kunnolla Tapparan puolustusta, ja vähemmän yllättäen Tapparan 'EHT puolustuskin' oli helisemässä. Tätä Stögö ja kumppanit eivät kolmessa kaudessa keksineet.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mun mielestä nämä pari peliä kertoivat sen, että joukkueen runko kyllä on hyvä, mutta terävä kärki on pakko hankkia. Tapparan maalit tänään oli melko kaunista katsottavaa, taitoa löytyy sieltä ja jos tänne ei saada tuota puhdasta taitoa niin ei haasteta kärkeä (Tapparaa) tosissaan.

Nyt se Salminen sisään ensimmäisenä kiitos!
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105
Kyllähän tuonne olisi kiva saada se pelintekijä a'la Ramu, mutta jotenkin on hyvä kutina tästä touhusta.

En allekirjoita sitä mitä moni täällä, että meillä on paska valmennus, joka ei ole ikinä voittanut mitään tai että jengi on nimetön ja tylsä.

Samoilla fiiliksillä täälläkin, että hyvä kutina on ollut jo muutaman viikon kun kausi alkaa pikkuhiljaa lähestyä. En allekirjoita minäkään, vaan annan reilun mahdollisuuden näyttää ihan jokaiselle:) Viime syksyn paskalätkää tuskin tulee ikävä.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Sen verran jo annan tunnustusta Selinille ja kumppaneille, että IFK lähtee karvaamaan kunnolla Tapparan puolustusta, ja vähemmän yllättäen Tapparan 'EHT puolustuskin' oli helisemässä. Tätä Stögö ja kumppanit eivät kolmessa kaudessa keksineet.

Tämä ei täysin pidä paikkaansa koska toissa kaudella käytettiin välillä todella voimakasta prässiä. Stögö ja esimerkiksi KJ luottavat siihen, että pelaajat osaavat lukea milloin prässätään kahdella jopa kolmella. Ja myös milloin sitä ei tehdä. KJ sanoi, että tässä tavassa on omat riskinsä koska paljolti asioiden tapahtuminen kulkee käsi kädessä pelaajien itseluottamuksen kanssa ja vaati kentällä olevilta pelaajilta hyvää pelin lukua. Viime kaudella sitten prässi puuttui täysin ja oikeastaan kaikki muukin verrattuna toissa kauteen. Stögöllä ja KJ:lla on myös se ero, että toisella kolme eri tapaa miten pelataan riippuen tilanteesta. Toisella ei ole minkäänlaista perus aihiota. Silti molemmat luottaa pelaajien omaan tekemiseen.

Selin tuo pitkästä aikaa kunnollisen aihion pelaamiseen. Siitä onkin hetki kun sellaista on nähty ja se ehkä vähän rauhoittaa kauden aloitusta itsellä. Jos tuo voimakas prässi pelaaminen kantaa illasta toiseen niin voi sanoa että jokainen meistä viihtyy katsomossa. Se tuo automaattisesti myös tunteen peliin. Olen varovaisen toiveikas, en jaksa koskaan elokuussa vedellä ranteita auki ennen kuin yhtään peliä on hävitty missä pisteitä on jaossa. Tiedostan kyllä kokoonpanon puutteet, mutta olen aika varma joukkueen vahvistumisesta kauden mittaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös