HIFK kaudella 2015–2016

  • 582 321
  • 2 098

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Nokka sanoi että esim. KHLstä ei ole irronnut ukkoja höntsäturnaukseen, joten siksi Liigasta on noinkin monta pelaajaa mukana, joten sen takia en nyt hirveästi leijuisi että meidän jengistä siellä on kaksi. Toki Hudelle ja Järviselle hienoja näytön paikkoja mutta saas nähdä ovatko kuitenkaan enää lopullisessa jengissä mukana. Sanoi muuten että SHLstäkin on aika hyvin torpattu pelaajien mukaan lähtö näihin kinkereihin koska siellä on enää pari kierrosta runkosarjaa jäljellä tms.

Ja itse en usko että ketään enää sainataan. Kyllä me näillä mennään.
 

PPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Nokka sanoi että esim. KHLstä ei ole irronnut ukkoja höntsäturnaukseen, joten siksi Liigasta on noinkin monta pelaajaa mukana, joten sen takia en nyt hirveästi leijuisi että meidän jengistä siellä on kaksi. Toki Hudelle ja Järviselle hienoja näytön paikkoja mutta saas nähdä ovatko kuitenkaan enää lopullisessa jengissä mukana. Sanoi muuten että SHLstäkin on aika hyvin torpattu pelaajien mukaan lähtö näihin kinkereihin koska siellä on enää pari kierrosta runkosarjaa jäljellä tms.

Ja itse en usko että ketään enää sainataan. Kyllä me näillä mennään.

Järjetöntä että liigajoukkueet tyhjenntään tähdistä juuri ennen runkosarjan loppua. No toivotaan että siellä telotaan nämä kansakunnan uudet nuoret lemmikit niin johan saadan tämä EHT pelleily loppumaan. KHL ja SHL pistävät jo kampoihin, niin miksei liigajoukkueetkin pitäisi pelaajistaan kiinni.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Veti kyllä melko sanattomaksi tämä kommentti.

Taisi olla PPK:lta vaan vähän vitutuksen keskellä kirjoitettu :)

Mutta onhan tuo EHT pelleily aivan turhaa, koska vain osa siitä porukasta on mukana kisoissa, ja toisekseen näytöt annetaan kuitenkin seurajoukkueessa. Nyt voisi vihdoin tapahtua sellanen kehitys, että nuo turneet vedetään kokonaan pois vaan kylmästi, jottei oikeille palkanmaksajille koidu haittaa pelillisesti (jos samaan aikaa sarjapelejä) eikä loukkaantumisten muodossa (se pahin skenaario aina).
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Mutta onhan tuo EHT pelleily aivan turhaa, koska vain osa siitä porukasta on mukana kisoissa, ja toisekseen näytöt annetaan kuitenkin seurajoukkueessa. Nyt voisi vihdoin tapahtua sellanen kehitys, että nuo turneet vedetään kokonaan pois vaan kylmästi, jottei oikeille palkanmaksajille koidu haittaa pelillisesti (jos samaan aikaa sarjapelejä) eikä loukkaantumisten muodossa (se pahin skenaario aina).

Eikö tuo osa porukasta, joka lopulta on mukana kisoissa juuri tee noista turnauksista tarpeellisia? Isot näytöt toki annetaan seurajoukkueissa, mutta kyllähän maajoukkuevalmentaja varmasti haluaa nähdä pelaajia myös omassa systeemissään. Ei sillä, että itse mikään EHT:n ystävä olisin. Ihmettelen vain tätä palstalla olevaa äärinegatiivista suhtautumista näitä koitoksia kohtaan. Ilmeisesti se on pelaajille kuitenkin kunnia-asia päästä pelaamaan maajoukkueessa, kun noihin turnauksiin mukaan suostuvat, joten mitä me ollaan sanomaan, että lopetetaan pelleily.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Eikö tuo osa porukasta, joka lopulta on mukana kisoissa juuri tee noista turnauksista tarpeellisia? Isot näytöt toki annetaan seurajoukkueissa, mutta kyllähän maajoukkuevalmentaja varmasti haluaa nähdä pelaajia myös omassa systeemissään. Ei sillä, että itse mikään EHT:n ystävä olisin. Ihmettelen vain tätä palstalla olevaa äärinegatiivista suhtautumista näitä koitoksia kohtaan. Ilmeisesti se on pelaajille kuitenkin kunnia-asia päästä pelaamaan maajoukkueessa, kun noihin turnauksiin mukaan suostuvat, joten mitä me ollaan sanomaan, että lopetetaan pelleily.

Vaikka pelaaja itse pääsisikin kisakoneeseen, niin 95% varmuudella joukkuekaverit muuttuvat EHT:stä, ja 99% varmuudella omat ketjukaverit muuttuvat tuosta jengistä, joten yhtä tyhjän kanssa mun mielestä nämä turnaukset on. Okei, voidaan katsoa että pysyykö vauhdissa mukana ja mikä on päivän kondis mutta kun tuo jälkimmäinenkin vaihtelee urheilijoilla aikalailla. Alusta täytyy kuitenkin aloittaa kaikki ennen kisoja. Ja jos pelaajat ovat vuosien takaa tuttuja keskenään, niin homma toimii kyllä nopeasti. Mihin siinäkään EHT:tä tarvitaan?

Esimerkiksi Husso on tällä hetkellä varmasti tyytyväinen paikastaan, mutta faneille ja IFK:lle tilanne on hyvin piinallinen. Jos nyt kävisi jotain tuon turnauksen takia, niin siinä taitaa olla peräti 1-2 päivää aikaa hankkia uusi ykkösveskari IFK:lle, joka on tikannut 3 - 3,5 miljoonaa euroa joukkueeseen kiinni, ja jonka kristallinkirkas tavoite on Kannu 2015-16. Tottakai Husso voi loukkaantua Liigapelissä tai harjoituksissa, mutta jos niin käy, niin loukkaantuu ainakin palkkatyössään, eikä ylimääräisessä tapahtumassa. Veskari on siis pahin, mutta kulmapalaset ylhäällä ja alhaalla on pahoja myös. Onneksi "vain" Järvinen on siellä.

Eli mun kanta tuli varmaan selväksi jo tuossa :)
 
Viimeksi muokattu:

Massimo 1897

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Kolikolla on kaksi puolta, eikä niistä puolista ole kumpikaan fanien puoli. Varsinkin nuorille pelaajille hieno kokemus ja nostaa itseluottamusta varmasti, meni pelit sitten miten hyvänsä. Paskaahan se on kun, pitäisi taistella historian ensinmäisestä runkosarjan voitosta mutta, sitten viedään ykkös maalivahti ja kakkos pakki. Toivotaan pelien sujuvan jellona paidassa hyvin, siitä sitten takaisin punaisiin ja kovalla itseluottamuksella kohti kannua!

Ps. Tosiaan Kärpät, Tappara, Jyp menettävät myös kaksi äijää, joten puntit runkkari voitosta menevät tältäosin tasan.
 

FortyTwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä en ole ikinä ymmärtänyt tätä itkua loukkaantumisista kun pelaajia valitaan maajoukkuetapahtumiin. Puhutaan muutamasta pelistä ja harjoituksesta lisää, joten lisääntynyt loukkaantumisriski on aika olematon. Ja vaikka pelaaja ei maajoukkueessa olekaan palkkatyössään, niin se on kuitenkin iso osa urheilua ja pelaajille kunnia-asia edustaa kotimaataan.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Vaikka pelaaja itse pääsisikin kisakoneeseen, niin 95% varmuudella joukkuekaverit muuttuvat EHT:stä, ja 99% varmuudella omat ketjukaverit muuttuvat tuosta jengistä, joten yhtä tyhjän kanssa mun mielestä nämä turnaukset on. Okei, voidaan katsoa että pysyykö vauhdissa mukana ja mikä on päivän kondis mutta kun tuo jälkimmäinenkin vaihtelee urheilijoilla aikalailla. Alusta täytyy kuitenkin aloittaa kaikki ennen kisoja. Ja jos pelaajat ovat vuosien takaa tuttuja keskenään, niin homma toimii kyllä nopeasti. Mihin siinäkään EHT:tä tarvitaan?

Esimerkiksi Husso on tällä hetkellä varmasti tyytyväinen paikastaan, mutta faneille ja IFK:lle tilanne on hyvin piinallinen. Jos nyt kävisi jotain tuon turnauksen takia, niin siinä taitaa olla peräti 1-2 päivää aikaa hankkia uusi ykkösveskari IFK:lle, joka on tikannut 3 - 3,5 miljoonaa euroa joukkueeseen kiinni, ja jonka kristallinkirkas tavoite on Kannu 2015-16. Tottakai Husso voi loukkaantua Liigapelissä tai harjoituksissa, mutta jos niin käy, niin loukkaantuu ainakin palkkatyössään, eikä ylimääräisessä tapahtumassa. Veskari on siis pahin, mutta kulmapalaset ylhäällä ja alhaalla on pahoja myös. Onneksi "vain" Järvinen on siellä.

Eli mun kanta tuli varmaan selväksi jo tuossa :)

Ensimmäistä kappaletta pidän kokonaisuutena melkoisena Kari Jalosen vähättelynä ja aliarviointina. Uskon hänellä olevan kykyä nähdä pelaajan tason riittävyys myös irrallaan tietyistä ketjukavereista, mutta tietyntyyppisten pelaajien kanssa. Tottakai esimerkiksi mm-turnaus on kilpailuna joka vuosi uusi, mutta kyllähän se lyhyellä valmistautumisajalla on eduksi, että pojat ovat käyneet näissä höpöhöpöturnauksissa naamaansa näyttämässä. Varsinkin kun lähtökohta on se, että tänä vuonna IFK-pelaajien mahdollinen leiritys ennen kisoja jää todella lyhyeksi ja krapulaiseksi.

Jos nyt käy niin, että Husso loukkaantuu, niin onhan se paskamainen paikka. Toisaalta siellä on Nyballa syytä koko ajan olla verkot vesillä, ihan vaan kaiken varalta. Kuten itsekin kirjoitit, niin Husso voi loukkaantua muuallakin, ja se on menestyksen kannalta ihan yhtä fatalia kuin EHT:llä loukkaantuminen. Kaksi päivää ei ole millään muotoa paljon, mutta se on riittävästi lennättää pelaaja mistä tahansa Suomeen, jos vaan taustatyö on tehty ajallaan. Minä näen asian vaan mielummin niin päin, että Husson kutsu maajoukkueeseen on muille maalivahdeille osoitus IFK:n hyvästä maalivahtivalmennuksesta, ja tätä kautta lisää halukkuutta tulla nimenomaan punaisiin pelaamaan. EHT ei siten ole yksiselitteisesti hyvä tai paha asia, siitä löytyy molemmat puolet. Toki olen siitä samaa mieltä, että maaotteluiden ajankohta on kusipäisen myöhäinen, mutta särkymävaran sisältävä siltikin.

Mielipiteesi on toki tullut selväksi, ja kunnioitan sitä samalla tavalla kuin toivon sinun kunnioittavan omaani. Lopulta kuitenkin tärkeintä on se, miten pelaajat, enkä tarkoita tässä tapauksessa pelkästään Hussoa ja Järvistä, suhtautuvat asiaan.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ensimmäistä kappaletta pidän kokonaisuutena melkoisena Kari Jalosen vähättelynä ja aliarviointina. Uskon hänellä olevan kykyä nähdä pelaajan tason riittävyys myös irrallaan tietyistä ketjukavereista, mutta tietyntyyppisten pelaajien kanssa. Tottakai esimerkiksi mm-turnaus on kilpailuna joka vuosi uusi, mutta kyllähän se lyhyellä valmistautumisajalla on eduksi, että pojat ovat käyneet näissä höpöhöpöturnauksissa naamaansa näyttämässä. Varsinkin kun lähtökohta on se, että tänä vuonna IFK-pelaajien mahdollinen leiritys ennen kisoja jää todella lyhyeksi ja krapulaiseksi.

Jos nyt käy niin, että Husso loukkaantuu, niin onhan se paskamainen paikka. Toisaalta siellä on Nyballa syytä koko ajan olla verkot vesillä, ihan vaan kaiken varalta. Kuten itsekin kirjoitit, niin Husso voi loukkaantua muuallakin, ja se on menestyksen kannalta ihan yhtä fatalia kuin EHT:llä loukkaantuminen. Kaksi päivää ei ole millään muotoa paljon, mutta se on riittävästi lennättää pelaaja mistä tahansa Suomeen, jos vaan taustatyö on tehty ajallaan. Minä näen asian vaan mielummin niin päin, että Husson kutsu maajoukkueeseen on muille maalivahdeille osoitus IFK:n hyvästä maalivahtivalmennuksesta, ja tätä kautta lisää halukkuutta tulla nimenomaan punaisiin pelaamaan. EHT ei siten ole yksiselitteisesti hyvä tai paha asia, siitä löytyy molemmat puolet. Toki olen siitä samaa mieltä, että maaotteluiden ajankohta on kusipäisen myöhäinen, mutta särkymävaran sisältävä siltikin.

Mielipiteesi on toki tullut selväksi, ja kunnioitan sitä samalla tavalla kuin toivon sinun kunnioittavan omaani. Lopulta kuitenkin tärkeintä on se, miten pelaajat, enkä tarkoita tässä tapauksessa pelkästään Hussoa ja Järvistä, suhtautuvat asiaan.

Kyllä, tottakai kunnioitan sinun ja muidenkin mielipiteitä, ja tällä tavallahan näitä keskusteluja hyvässä hengessä kuuluu käydäkin :)

Mun mielestä maajoukkuevalmentajan tärkein tehtävä on kaikessa yksinkertaisuudessaan luoda joukkueeseen hyvä flow-tila ja ottaa päivänkunnosta tehot irti. KJ on hyvä tuossa, ja oikea valinta mj-koutsiksi. Pelitapaa voidaan käydä läpi pieninä palasina ennen turnausta ja turnauksen aikana. Kyllä mä siitä lähden, että tuohon ei tarvita harjoitusturnauksia tai muita, vaan seurajoukkueissa olevat pelaajat keskittyköön vain ja ainoastaan siihen juttuun kauden aikana. NHL on tässä kohtaa vaikea pala, koska kausi menee niin pitkälle. Mutta eipä sieltä ole tullutkaan muita, kun kautensa runkosarjaan päättäneitä pelaajia (jos ovat terveitä ja motivoituneita).
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä en ole ikinä ymmärtänyt tätä itkua loukkaantumisista kun pelaajia valitaan maajoukkuetapahtumiin. Puhutaan muutamasta pelistä ja harjoituksesta lisää, joten lisääntynyt loukkaantumisriski on aika olematon. Ja vaikka pelaaja ei maajoukkueessa olekaan palkkatyössään, niin se on kuitenkin iso osa urheilua ja pelaajille kunnia-asia edustaa kotimaataan.

Huomioiden lajin fyysisen ja vauhdikkaan luonteen riskit eivät ole koskaan "olemattomat", kun kyse on kilpailullisista otteluista.

Minulla on maajoukkueurheilun kanssa isoja ongelmia. Koko homma perustuu jonkun jalolta kuulostavan "kunnia edustaa isänmaata" -narratiivin hyväksikäyttöön. Hyödyt, usein suorat merkittävät taloudelliset hyödyt, valuvat liitoille tms. tapahtumia järjestäville tahoille. Talentti, jolla tahot tekevät rahaa, saadaan käytännössä ilmaiseksi, eikä pelaajat saa ansaitsemaansa osuutta maajoukkueurheilun tuotoista. Merkittävät riskit kantavat, pelaajien palkat maksavat, seurat, joille hyödyt pelaajien maajoukkuepeleistä ovat hyvin kyseenalaiset. Koko kuvio on täysin järjetön ja näen maajoukkueurheilun - siinä muodossa, miten se nykyään esim. jääkiekossa toimii - yhtenä suurena huijauksena.

World Cupissa on sentään jo jotain järkeä, ainakin NHL-pelaajien ja -seurojen osalta, kun tapahtuman järjestävät itse NHL-seurat ja NHL-pelaajia edustava NHLPA.
 
Viimeksi muokattu:

Lindfors

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, YNWA
Fanien mielessä riski loukkaantumiseen pelottelee, se on ymmärrettävää. Husson ja Järvisen mielessä ei kuitenkaan tämä asia pyöri. Molemmat ovat kuitenkin potentiaalisia kevään MM-kisoihin lähtijöitä, uran kannalta nämä ovat tärkeitä höntsäturnauksia.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Kyllä, tottakai kunnioitan sinun ja muidenkin mielipiteitä, ja tällä tavallahan näitä keskusteluja hyvässä hengessä kuuluu käydäkin :)

Mun mielestä maajoukkuevalmentajan tärkein tehtävä on kaikessa yksinkertaisuudessaan luoda joukkueeseen hyvä flow-tila ja ottaa päivänkunnosta tehot irti. KJ on hyvä tuossa, ja oikea valinta mj-koutsiksi. Pelitapaa voidaan käydä läpi pieninä palasina ennen turnausta ja turnauksen aikana. Kyllä mä siitä lähden, että tuohon ei tarvita harjoitusturnauksia tai muita, vaan seurajoukkueissa olevat pelaajat keskittyköön vain ja ainoastaan siihen juttuun kauden aikana. NHL on tässä kohtaa vaikea pala, koska kausi menee niin pitkälle. Mutta eipä sieltä ole tullutkaan muita, kun kautensa runkosarjaan päättäneitä pelaajia (jos ovat terveitä ja motivoituneita).

Meillä taitaa lopulta olla melkolailla erilainen näkemys maajoukkuevalmentajan tehtävistä. Itse kyllä lähden siitä, että kyse on muustakin kuin henkisen puolen valmistamisesta. Kyllä siellä pitää joku selkeä ajatus olle, miten jääkiekko pelataan, muuten maajoukkueen peli näyttäisi aivan kamalalta sekamelskalta, Kärppien äijät pelaa kiekkokontrollia, HIFK:n miehet vetää munat vaahdossa pystysuuntaan ja yksinäinen savolainen jättää kiekkoa ei kenellekään. Lyhyttä puristusta, joka siis on tässä tapauksessa mm-kisat (joiden arvo minään päämääränä on myös hyvin kyseenalainen) ajatellen nuo muutamat harjoitukset ja ottelut, joita näiden höntsien yhteydessä saadaan ovat todella arvokkaita ja tärkeitä. NHL on sitten asia erikseen, vaan harvoinpa sieltä on Suomelle lyhyellä aikavälillä mitään supervahvistuksia saatukaan. Toki en tiedä, koska tilannetta ei pitkään aikaan ole faktisesti koettu, mutta väittäisin Suomen sijoituksen merkityksellisissä turnauksissa tippuvan pykälällä tai parilla, mikäli harjoitusmaaotteluista ja höntsäturnauksista luovuttaisiin.

Minulla on maajoukkueurheilun kanssa isoja ongelmia. Koko homma pyörii jonkun jalolta kuulostavan "kunnia edustaa isänmaata" -narratiivin hyväksikäyttöön. Hyödyt, usein suorat merkittävät taloudelliset hyödyt, valuvat liitoille tms. tapahtumia järjestäville tahoille. Talentti, jolla tahot tekevät rahaa, saadaan käytännössä ilmaiseksi, eikä pelaajat saa ansaitsemaansa osuutta maajoukkueurheilun tuotoista. Merkittävät riskit kantavat, pelaajien palkat maksavat, seurat, joille hyödyt pelaajien maajoukkuepeleistä ovat hyvin kyseenalaiset. Koko kuvio on täysin järjetön ja näen maajoukkueurheilun - siinä muodossa, miten se nykyään esim. jääkiekossa toimii - yhtenä suurena huijauksena.

Eihän liitto toki anna suoraa tukea liigajoukkueille, mutta kyllä sieltä taitaa välillistä tukea tulla ihan huomattavasti. Itse olen ainakin siinä käsityksessä, että liitto subventoi junioritoimintaa ihan avokätisesti, ja tässä kokonaisuudessa rahantekokone nimeltä Leijonat on keskeisessä roolissa. Taloudellinen hyöty näkyy siten joko seuran alentuneina junioritoiminnan kuluina, tai vanhempien alentuneina junioritoiminnan kuluina, ja tätä kautta lisääntyneinä harrastelijamäärinä. Toki tällöin hyötysuhde ei mene 1:1 edustusjoukkueelle tulevan haitan kanssa, mutta uskoisin IFK:n olevan tässä vaihtokaupassa iso voittaja. Joukkue on kuitenkin ollut suhteellisen aliedustettuna EHT:llä, ja silti yhtenä maan suurimmista organisaatioista saa kyllä ihan tuntuvasti tukea toimintansa pyörittämiseen.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kerran KHL:n ja SHL:n seurat ovat alkaneet estää pelaajien pääsyä noihin höpöhöpömatseihin niin ehdottomasti Liigan seurat voisivat myös alkaa pitää omista pelaajista kiinni! Mä en edes olisi kovin varma, että Hude ja Järvinen ovat kovin innokkaina tuolla mukana, kaverit on vähän kuin pakolla tuolla messissä sillä jos kieltäytyisivät niin eihän heillä olisi mitään asiaa KJ:n kisajoukkueeseen. No onko silläkään kovin suurta merkitystä, henkilökohtaisesti en ymmärrä mm-kisoja joissa ei kuitenkaan ne parhaat pelaa. Mielummin nämä pelattaisiin jalkapallon tyyliin neljän vuoden välein jos se tarkoittaisi sitä, että kaikki parhaat ovat mukana.

Ja mitään hyötyä noista tulevista höpöhöpö matseista maajoukkueelle en näe. Se on aivan sama onko alla noita matseja vai ei kun ne mm-kisat sitten starttaavat. Siellä ne NHL-miehet jotka mukaan tulevat niin sen tahdin määräävät lopulta vaikka alla ei ole näitä höpöhöpö matseja.

Toivotaan IFK:n miehiä ehjinä takaisin Ruotsin mailta.
 

TrueThat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Rangers, Real Madrid
Husso tulee pelaamaan yhden ottelun noissa maajoukkuepeleissä. Jos ei olisi maajoukkueessa, niin varmasti pelaisi tuon 12.2 pelattavan JYP-matsin. Ihan yhtä todennäköisesti voisi loukkaantua tuossa Liiga-matsissa.

Tavallaan ymmärrän harmituksen, että olisihan se mukava, kun Järvinen ja Husso pelaisivat tuossa JYP-ottelussa, mutta niin sieltä puuttuu vastustajaltakin kaksi pelaajaa maajoukkuepelien takia. Loukkaantuminen voi tapahtua missä vain ja milloin vain. Pelaaja liukastuu kadulla ja murtaa kätensä.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tavallaan ymmärrän harmituksen, että olisihan se mukava, kun Järvinen ja Husso pelaisivat tuossa JYP-ottelussa, mutta niin sieltä puuttuu vastustajaltakin kaksi pelaajaa maajoukkuepelien takia. Loukkaantuminen voi tapahtua missä vain ja milloin vain. Pelaaja liukastuu kadulla ja murtaa kätensä.

Tuskin kukaan harmittelee sitä, että IFK heikentyy suhteessa vastustajaan? Ei Kaltevan ja Nättisen poissaolot itseä haittaa, mutta kuitenkin mieluummin nekin olisivat nordiksella ensi viikon perjantaina kuin jossain muualla. Jypin kärkipelaajia kuitenkin ovat samoin kuin Husso ja Järvinen IFK:n. Pelin tasohan tuossa vaan kärsii kun kärkiukkoja höntsäilee lahden toisella puolella panoksellisen matsin sijaan.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onneksi HIFK:lla on se tilanne, että maalivahtiosastolla ei ole tällä hetkellä valtavaa merkitystä sillä, että pelaako Husso vai Lankinen. Lankinen saattaa tällä hetkellä olla jopa kuumempi kaksikosta. Pakistossa myös hyvä tilanne, että Järvisen paikkaajaksi kokoonpanoon nousee näillä näkymin Generous. Toki taso vähän tippuu, mutta ei ratkaisevasti ja vielä aika saman profiilin pakki. Olisi eri asia, jos ennestään ohueen kohtaan rosterissa iskisi nämä menetykset. Esim. tällä hetkellä Elkinsin tai Ramstedtin poissaolo olisi huomattavasti pahempi, kun sieltä on poissa Nykopp ja Liivik.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Meille voi olla höpöhöpö-turnauksia, mutta noille pelaajille se on hyvä harjoitusta paineen alla pelaamisesta ja siten kevääseen valmistautumisesta. Varsinkin jos Hude onnistuu hyvin, niin se pelaa kevään jossain jumalmoodissa.

Ja hieno hetki pelaajille. Ei me fanit voida olla niin itsekkäitä, ettei päästettäisi meidän pelaajia edustamaan Leijonapaitaa?

Ja kuten sanottu, kaikilta kärkijengeiltä käy siellä kääntymässä pelaajia.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Tässä muuten reilu viikko sitten liigaseurat nimesivät nuoria pelaajia (1995 ja sen jälkeen syntyneet), jotka voivat siirtyä siirtorajan jälkeen Liigan ja Mestiksen välillä. HIFK nimesi seuraavat pelaajat:

Christian Heljanko
Miro Karjalainen
Kevin Lankinen
Panu Mieho
Sebastian Moberg

Kaikki muut HIFK-pelaajat sitten pelaavat siirtorajan jälkeen todennäköisesti joko HIFK:n edarissa tai junnuissa loppukauden tai sitten vaihtoehtoisesti jatkavat sitten Mestiksessä. Näistä Lankinen ei ole enää Mestikseen menossa ja Moberg todennäköisesti jatkaa loppukauden Espoossa lainalla, joten käytännössä sitten kai vain Mieho, Heljanko ja mahdollisesti Karjalainen pelaisivat KiVassa siirtorajan jälkeen.

Linkkiä:
Liiga-seurat nimesivät nuoret pelaajat loppukaudeksi
(mestis.fi)
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Näistä Lankinen ei ole enää Mestikseen menossa ja Moberg todennäköisesti jatkaa loppukauden Espoossa lainalla, joten käytännössä sitten kai vain Mieho, Heljanko ja mahdollisesti Karjalainen pelaisivat KiVassa siirtorajan jälkeen.

Sääntötuntemukseni ei riitä, joten kysyn, josko joku tietäisi. Eli saako näitä nimettyjä pelaajia venkslata edestakaisin nyt sitten ihan miten haluaa? Jos saa, niin itse kyllä näen Lankisen hakevan vielä pienet pelituntumat Mestiksestä runkkarin loppua kohden, tai en ainakaan pidä sitä millään muotoa mahdottomana. Jos tuo venkslaaminen on mahdollista miten tahtoo, IFK käytännössä tuplasi Lankisen ja Husson kesken jaettavien otteluiden määrän runkkarin osalta, which is nice.

Ja asiasta toiseen. Nyt kun Kärpät ja Tappara ovat julkaisseet näitä vahvistuksiaan, on jälleen tullut ymmärrettyä, miten helvetin hyvää työtä Nyba ja Stögö ovat tämän kauden jengin suhteen tehneet. Ei kiinnosta pätkääkään päätyykö Burish Tampereelle vai eikö, ei kiinnosta pätkääkään, että Pitkänen ja Mäntylä ovat tehneet paluun Liigaan. Luotto omiin on kohtalaisen kova, eikä menestys ainakaan rosterista jää kiinni. Kuvaavaa on se, että Mäntylän ja mahdollisesti Burishin liityttyä mukaan remmiin, Tappara ei mielestäni ole edelleenkään kovin lähellä materiaalisesti meikäläisiä. Ihan mukavaa vaihtelua tällainen, jokusen vuoden kun on joutunut kuolaamaan ihan jokaisen pelaajan perään. Oikeastaan ainoa pelaaja, jonka missaaminen vituttaa on Hirso, ja siinäkin tapauksessa on kyse siitä selittämättömästä mutkumähaluun-ilmiöstä, ei pelillisistä seikoista.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Alla on suora kopio Mestiksen sivuilta, Mestiksen ja Liigan välisestä pelaajien liikkumisesta;

SÄÄNTÖMUUTOKSET

· Maalivahdit saavat liikkua Liiga-seuran ja Mestis-seuran välillä vapaasti koko kauden ajan kuitenkin niin että 15.2. jälkeen vain yhteen Mestis-seuraan ja takaisin – maalivahdeille peliaikaa koko kaudeksi



· NS. nuorten pelaajien sääntö (kausittain sama kuin NSML ikäraja) siten että Liiga seura voi nimetä viisi (5) pelaajaa jotka voivat siirtyä siirtoajan 31.1. jälkeen Mestikseen ja takaisin vapaasti kauden loppuun saakka kuitenkin niin että pelaaja voi edustaa vain yhtä Mestis-seuraa 31.1. jälkeen – menestyksestä riippumatta peliaikaa mahdollisimman pitkälle kevääseen
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Alla on suora kopio Mestiksen sivuilta, Mestiksen ja Liigan välisestä pelaajien liikkumisesta;

SÄÄNTÖMUUTOKSET

· Maalivahdit saavat liikkua Liiga-seuran ja Mestis-seuran välillä vapaasti koko kauden ajan kuitenkin niin että 15.2. jälkeen vain yhteen Mestis-seuraan ja takaisin – maalivahdeille peliaikaa koko kaudeksi



· NS. nuorten pelaajien sääntö (kausittain sama kuin NSML ikäraja) siten että Liiga seura voi nimetä viisi (5) pelaajaa jotka voivat siirtyä siirtoajan 31.1. jälkeen Mestikseen ja takaisin vapaasti kauden loppuun saakka kuitenkin niin että pelaaja voi edustaa vain yhtä Mestis-seuraa 31.1. jälkeen – menestyksestä riippumatta peliaikaa mahdollisimman pitkälle kevääseen

Niinpä tietysti, olisihan tuon voinut ihan itsekin tarkistaa. No mutta kätevästi kävi näinkin, kiitos vaivannäöstä.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pahimmat kilpakumppanit vahvistivat juuri joukkueitaan: Kärpät hankki Mannisen sekä Sailion ja Tappara Juhani Jasun. Mielenkiintoista...

... sillä ensimmäistä kertaa moneen kauteen minua ei haittaa vastustajien siirrot tipan vertaa, enkä toivo HIFK:n tekevän enää yhtään pelaajapuolen hankintaa täksi kaudeksi. HIFK:lla on ns. ''pullat hyvin uunissa''.

Vaikka tiputtaisiin 1. kierroksella niin annan silti Tompalle puhtaat paperit joukkueen kasaamisesta, sillä kaikki näyttää nyt niin poikkeuksellisen hyvältä. Ei valittamista ja terkut K-kaupan nakkiosastolta! Kattelen vaan...
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kauheilla panoksilla kyllä ammutaan. Sarjan paras aloittaja Tapparaan, HPK:n kultakypärä ja Bluesin kapteeni Ouluun...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös