HIFK-Blues, kumman toivot voittavan?

  • 6 946
  • 37

Kumman joukkueen toivot voittavan SM-liigan mestaruuden?

  • HIFK

    Ääniä: 104 44,4%
  • Blues

    Ääniä: 131 56,0%

  • Äänestäjiä
    234
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Jääkiekkojoukkueen kannattaminen siirtyy usein sukupolvelta toiselle - "En gång IFK, altid IFK". Espoon teinit tuntuvat kannatavansa joukkueettaan, koska on kivaa fanittaa. Sydämestä se riehuminen ei tule.

Väitit ensin sitä trendikkääksi. Sitä epäilin, en sitä etteikö se fanittaminen olisi kivaa. Sinänsä on hienoa jos fanittaminen on toisille on kivaa. Aika monille tällä palstalla se tuntuu olevan enemmän kärsimystä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tarkoitin sitä, että yksi mies tulee ja ostaa itselleen kiekkojoukkueen, koska se on kivaa. Sitten muuttaa joukkueen nimen ja sitä mukaa sen miten Kiekko-Espoo todella edusti espoolaista kiekkokulttuuria.

Noinko se menikin? Mun mielestä mikään ei ole oikeastaan muuttanut siinä, miten Blues edustaa espoolaista kiekkokulttuuria K-Espoon aikoihin nähden. Samalla tavalla K-Espoon johdossa oli oman aikansa vahvat miehet, jotka tekivät joskus hyvinkin epäsuosittuja päätöksiä. Mut sä toki vahvojen faktojen miehenä/naisena tiedät tänkin, turhaan mä sitä kerron.

Espoon teinit tuntuvat kannatavansa joukkueettaan, koska on kivaa fanittaa. Sydämestä se riehuminen ei tule.

Nytkin on sellaiset määrät asiaa parissa virkkeessä, että parempi olla mun vaan hiljaa. Kukas sitä noin vahvasti todistavan sydänkirurgin kanssa viitsii väittelyyn ryhtyä! Varmaan nää parin vuosikymmenen aikana hallilla nähdyt tunteet on sittenkin olleet kaikki feikkejä. Mut hei, on kivaa fanittaa.

Joka tapauksessa 10 vuoden päästä se mestaruus on vain muisto, mutta faneilleen tuskin koskaan sellainen mitä HIFK:n vuosien 1983 ja 1998 mestaruudet.

Oho! Mitähän tähän enää sanoisi. Bluesin mestaruus, siis seurahistorian ensimmäinen kultamitali, ei olisi edes faneille juuri minkään arvoinen? Hitto, kai mun pitää nyt perua noi jo sovitut kisastudiot ja polttaa ostetut matsiliput - eihän sillä mestaruudella olisi mitään arvoa. Enkä mä muistaisi sitä enää 10 vuoden päästä! Jösses, en mä haluaisi dementiaan sairastua.

On se hyvä, että palstalla on aitoa, painavaa Tietoa. Sitä ei voi koskaan olla liikaa.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Tarkoitin sitä, että yksi mies tulee ja ostaa itselleen kiekkojoukkueen, koska se on kivaa. Sitten muuttaa joukkueen nimen ja sitä mukaa sen miten Kiekko-Espoo todella edusti espoolaista kiekkokulttuuria.

Niinpä. Kivat kissat teillä logossa. Onneksi tajusitte muuttaa.

Jääkiekkojoukkueen kannattaminen siirtyy usein sukupolvelta toiselle - "En gång IFK, altid IFK". Espoon teinit tuntuvat kannatavansa joukkueettaan, koska on kivaa fanittaa. Sydämestä se riehuminen ei tule.

Ja sä tiedät tämän mitenkä?

Mainitse joku muu espoolainen kiekkoikoni kuin Jere Lehtinen, jonka ihmiset Espoon ulkopuolella yhdistävät Espooseen.

Mulle tulee mieleen Teemu Selänne, Antti Törmänen ja Lehterä. Jos sinä et osaa yhdistää heitä Espooseen, niin se ei ole meiltä pois.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Lehterän tosiaan unohdin, mutta kuka yhdistää Teemu Selänteen ja Antti Törmäsen espoolaiseen kiekkokulttuuriin? Onhan Jari Korpisalokin Helsingistä, mutta kaikki yhdistävät hänet vain ja ainoastaan Porin Ässiin.

Espoolaiset ja muilla ei ole väliä. Katsos täällä Kivenlahden ja Soukan ulkojäillä pelailivat muutkin kuin nämä herrasmiehet. Silloin Espoo oli kasvattajaseura ja nykyäänhän se on toistepäin kuten Hifkin fanit aina jaksavat muistuttaa Espoossa pelaavista omista pojistaan.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Ei niinkään väliä mutta jos pitää valita niin Blues ehdottomasti. Jalosen ei tarvitse voittaa enään mitään.
 

trap

Jäsen
Jääkiekkojoukkueen kannattaminen siirtyy usein sukupolvelta toiselle - "En gång IFK, altid IFK". Espoon teinit tuntuvat kannatavansa joukkueettaan, koska on kivaa fanittaa. Sydämestä se riehuminen ei tule.

Jep jep. En tunne tämäntapaisia "kannattajia" yhtään sen enempää Espoosta, kuin Helsingistäkään missä asun. Ihan yhtä lailla kaikilla joukkueilla on seuraan kasvaneita faneja, ja sitten myöhäisheränneitä, joilla syy on sitten joku muu. Menestys, "on kivaa fanittaa" tai ihan mitä vaan.

Mä olin alle neljävuotias, kun faija alkoi viemään säännöllisesti Kiekko-Espoon A-nuorten ja liigajoukkueen matseihin. Yhdeksänkymmentäluvulla vastaavalla tavalla espoolaisjoukkueeseen tällä tavalla kasvaneita ihmisiä ei varmasti ole yhtä paljon kuin vaikkapa IFK:lla, mutta mitä sitten? Kulttuuri on nuorta ja se ei perustu siihen että on "kivaa fanittaa".
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Jos pieni ja heikko voittaa ison ja vahvan, niin onko se edelleen pieni ja heikko?

Jos Blues sattuu voittamaan finaalit, on se meikäläisen kirjoissa edelleen sen keskikastin hmv-Blues, jota se on mulle aina ollut.
Useampi mestaruus peräkkäin/lyhyeen aikaväliin ja siitä voi kasvaa iso ja vahva.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Bluesin voittoa. HIFK on tämän landen ykkösjoukkue niin fanien kuin gloryhunttereiden määrässä. Tästä syystä Blues saa sympatiat.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vieläkään en ole täysin sisäistänyt sitä että tällä kaudella en voi hypätä kenenkään bandwagoniin, koska HIFK on mukana kekkereissä loppuun asti.
Tottakai HIFK:n puolella ollaan finaaleissa, mutta jos joku muu joukkue mestaruuden ansaitsee, niin se on Blues. Tähän mennessä HIFK on voittanut pahimman verivihollisen sekä keskikastin kroisokset joille häviäminen olisi vituttanut suunnattomasti. Mikäli Bluesilta tulee turpaan, niin toki se harmittaa, mutta joka tapauksessa mestaruus menee tänä vuonna "oikealle" jengille.
 
Suosikkijoukkue
En gång HIFK, alltid HIFK. Real Madrid
Vieläkään en ole täysin sisäistänyt sitä että tällä kaudella en voi hypätä kenenkään bandwagoniin, koska HIFK on mukana kekkereissä loppuun asti.
Tottakai HIFK:n puolella ollaan finaaleissa, mutta jos joku muu joukkue mestaruuden ansaitsee, niin se on Blues. Tähän mennessä HIFK on voittanut pahimman verivihollisen sekä keskikastin kroisokset joille häviäminen olisi vituttanut suunnattomasti. Mikäli Bluesilta tulee turpaan, niin toki se harmittaa, mutta joka tapauksessa mestaruus menee tänä vuonna "oikealle" jengille.

Hyvin suomalainen ajatusmalli, mutta minusta väärä. Mestaruus voitetaan voittamalla neljä kertaa finaalisarjassa kaveri. Silloin on kiistatta pleijareiden paras jengi. Jos HIFK nostelee Kannua niin Blues ei ole edes lainausmerkeissä ansainnut mestaruutta. Jos Blues voittaa, niin silloin IFK ei ole ihan tarpeeksi kova ollut vaikka on paikoittain jopa tyrmännyt vastustajia. Sen takiahan näitä pelejä jauhetaan, että mestari selviää. Se on taas suomalainen ajatusmalli, että paperilla heikompi porukka ottaa pronssin tai hopean niin se olisi "ansainnut" mestaruuden. Samalla tapaa Suomi suli Ruotsille olympiafinaalissa, niin hurrit ansaitsi mestaruutensa. Vaikka Suomi pelasi huikeaa lätkää ennen finaalia.

Jos Blues menee sääläreistä mestaruuteen niin se on paras jengi ja ansaitsee koko roskan. Jos taas HIFK voittaa niin se on Suomen paras jengi 2011. Se on vaan niin helvetin yksinkertaista.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos Blues menee sääläreistä mestaruuteen niin se on paras jengi ja ansaitsee koko roskan. Jos taas HIFK voittaa niin se on Suomen paras jengi 2011. Se on vaan niin helvetin yksinkertaista.

Ymmärsit täysin väärin!

Tottakai mestari on aina paras. Ei siinä ole mitään epäselvää. Enkä ole muuta väittänytkään. "Oikealla" joukkueella viittaan siihen kenelle toivoisin mestaruutta, kuten tässä ketjussa oli tarkoitus tehdä. HIFK-fani olen henkeen ja vereen, mutta jos jollekin 13:sta muusta joukkueesta mestaruuden soisi, niin se olisi Blues.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös