Hienoimmat suoritukset 2016–2017 (maalit, taklaukset, torjunnat yms.)

  • 91 396
  • 277

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU

dali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lamoriellon Enkelit, the Spirit of CBA
Taylor Hallin niitti Philip Larseniin kuuluu tähän ketjuun, vaikka tuloksena olikin ikävä Larsenin loukkaantuminen. Hall pääsi yllättämään Larsenin vastapalloon tyystin puun takaa, kun juutin katse oli kiekossa ja sitten valot jo sammuivatkin.
 

F#21

Jäsen
Taylor Hallin niitti Philip Larseniin kuuluu tähän ketjuun, vaikka tuloksena olikin ikävä Larsenin loukkaantuminen. Hall pääsi yllättämään Larsenin vastapalloon tyystin puun takaa, kun juutin katse oli kiekossa ja sitten valot jo sammuivatkin.

Hieno ja kova taklaus, mutta ikävä katsoa miten jälkitilanteessa Larsenin yli mennään miten sattuu. Tuossa olisi voinut käydä vielä huonommin.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Hieno ja kova taklaus, mutta ikävä katsoa miten jälkitilanteessa Larsenin yli mennään miten sattuu. Tuossa olisi voinut käydä vielä huonommin.

Isot propsit Markströmille ja Granlundille, taisivat olla ainoita jotka tajusivat suojata Larsenia edes jotenkin.
 

dali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lamoriellon Enkelit, the Spirit of CBA
Isot propsit Markströmille ja Granlundille, taisivat olla ainoita jotka tajusivat suojata Larsenia edes jotenkin.

Markströmille pisteet myös ajattelemattomalle Devils-kannattajalle annetusta suorasta kehotuksesta lopettaa jäässä retkottavan Larsenin kuvaaminen. Tuo palautteenanto ei näy tuossa videossa, mutta Markström antoi terveisensä tuossa klipissä puhelintaan kaivelevalle tyypille, joka sitten kaverinsakin kehotuksesta ymmärsi laittaa puhelimen takaisin taskuunsa.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Taylor Hallin niitti Philip Larseniin kuuluu tähän ketjuun, vaikka tuloksena olikin ikävä Larsenin loukkaantuminen. Hall pääsi yllättämään Larsenin vastapalloon tyystin puun takaa, kun juutin katse oli kiekossa ja sitten valot jo sammuivatkin.
En Hallia tuosta kummemmin syytä, kun lienee puhdas taklaus sääntöjen mukaan. En kyllä voi kiitelläkään. Näkee selvästi, että Larsen vastaan ottaa rännikiekkoa katsellaan (kukapa ei ottaisi), joten olisi kyllä voinut koukistaa hieman polviaan ja ajaa tuon niitin vartaloonkin. Varmasti olisi Larsen ollut yhtä perseellään, mutta olisi varmaan päässyt kaukalosta omin avuin. Itse en henkilökohtaisesti diggaa näitä "taklattavan vastuu" kommentteja, jota erityisesti Rantasen Vesa tykkää viljellä. Välillä syytä on taklattavassa jos pelaa ennalta arvaamattoman typerästi, mutta kun tullaan niin sanotusti "puun takaa", voisi sitä ajatusta keskittää vähän siihenkin, että annetaan se osuma vartaloon.

Lisäys: Ja ei tuo Hallin niitti mikään poikkeuksellisen likainen ole. Huono tsägä. Puhun näistä vastaavista tapauksista yleensä.
 

TAM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
En Hallia tuosta kummemmin syytä, kun lienee puhdas taklaus sääntöjen mukaan. En kyllä voi kiitelläkään. Näkee selvästi, että Larsen vastaan ottaa rännikiekkoa katsellaan (kukapa ei ottaisi), joten olisi kyllä voinut koukistaa hieman polviaan ja ajaa tuon niitin vartaloonkin. Varmasti olisi Larsen ollut yhtä perseellään, mutta olisi varmaan päässyt kaukalosta omin avuin. Itse en henkilökohtaisesti diggaa näitä "taklattavan vastuu" kommentteja, jota erityisesti Rantasen Vesa tykkää viljellä. Välillä syytä on taklattavassa jos pelaa ennalta arvaamattoman typerästi, mutta kun tullaan niin sanotusti "puun takaa", voisi sitä ajatusta keskittää vähän siihenkin, että annetaan se osuma vartaloon.

Lisäys: Ja ei tuo Hallin niitti mikään poikkeuksellisen likainen ole. Huono tsägä. Puhun näistä vastaavista tapauksista yleensä.
Omasta mielestäni tuo näytti vähän siltä, että Hall olisi vähän jopa yrittänyt hiljentää ja siirtänyt painoa taakse juuri ennen osumaa. Tai että ehkä hänellekin olisi tullut vähän yllättäen koko tilanne. Toki tietenkin ihan oma tulkintani. Ja vaikka Hall olisi ollut polvillaan niin olisi edelleen tainnut osua pään seudulle, sillä niin paljon on kokoeroa ja Larsen todella huonossa asennossa.

Yleisesti olen samaa mieltä tuosta taklattavan vastuusta. Tai että sen varjolla ei saisi tehdä ihan mitä vaan.
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Eihän Hall olisi tuota taklausta voinut yhtään paremmin suorittaa. Kädet niin alhaalla kuin olla ja voi, ei vauhtia, ei kohdista ylös.

Nyt vaan kävi huonosti. Se on sellaista kun isot miehet liukuu jäällä kovaa, joskus toisiaan päin.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Eihän Hall olisi tuota taklausta voinut yhtään paremmin suorittaa. Kädet niin alhaalla kuin olla ja voi, ei vauhtia, ei kohdista ylös.
Samaa mieltä siitä, ettei Hall varmasti olisi tuota paremmin voinut suorittaa, kokeneempi taklaaja olisi kyennyt hakemaan tuonkin vartaloon. Huomaa, että Hall vähän itsekin yllättyy tilanteen tullessa eteen, jolloin se kääntää viime hetkellä kylkensä eteen, jolloin Larsenin pää näyttää osuvan Hallin olkapäähän.
Nyt vaan kävi huonosti. Se on sellaista kun isot miehet liukuu jäällä kovaa, joskus toisiaan päin.
Tässä eri linjoilla. Mun mielestä noita tilanteita pitäisi pyrkiä karsimaan jääkiekosta. Nopeus kasvaa koko aika ja nuo aivotärähdykset alkavat olla turhan yleisiä. Taklaukset kuuluu peliin, mutta etenkin noissa ei laidassa tapahtuvissa taklauksissa (taklaus tapahtui laidassa, mutta ei laitaa vasten, jolloin vaikutus oli sama kuin avojäänpommissa), taklaajan tulisi huolehtia, ettei se niitti osu päähän. Jos ei ole siitä varma, olisi taklaus syytä jättää tekemättä. Jos se osuu päähän, myös taklaajalla tulisi olla aina vastuu.

Mä voin kuvitella jonkun Vesa Rantasen ruotimassa tuotakin tilannetta: "Eihän Larsen voi vaan ottaa kiekkoa haltuun tuolla tavalla." Mutta mun mielestä Larsen toimii tuossa juuri, kuten suuri osa pelaajista normaalistikin tekisi, mikäli ei huomaa lähestyvää taklaajaa (eikä kaikkia voi aina huomata). Samalla kun sen maila koskettaa kiekkoa ensimmäisen kerran, se saa jo sen niitin päähänsä. Useimmat pelaajat joutuvat katsomaan kiekkoa, kun poimivat sen rännistä lapaansa. Tietenkin ongelma oli juuri siinä, että Larsen oletti reitin maalin takana olevan vapaa (siitä sanonta "kuin puun takaa"), jolloin se altisti itsensä tuolle iskulle ja teki selkeän virheen. Mutta tuossakin tilanteessa Hall oli se pelaaja, jolla olisi ollut mahdollisuus feidata sitä törmäystä. Sillä on vauhtia, eikä se tee mitään hiljentääkseen tulevaa osumaa. Varmasti näki, ettei Larsen ehdi huomata häntä, joten se on ainoa henkilö, joka pystyy estämään tilanteessa sen, ettei Larsenin pää ota osumaa.

Mutta en tosiaan syytä Halliakaan tuosta törmäyksestä. Ne kuuluvat parhaillaan jääkiekkoon. Itse olen vain sitä mieltä, että niitä tulisi kitkeä sieltä paremmin pois.
 
Viimeksi muokattu:

HTEspi

Jäsen
Hieno ja kova taklaus, mutta ikävä katsoa miten jälkitilanteessa Larsenin yli mennään miten sattuu. Tuossa olisi voinut käydä vielä huonommin.
Tästä täysin samaa mieltä. Siellä ainakin parin Devils-pelaajan luistimet kolisee melko ikävästi maassa makaavaa Larsenia niskan ja pään seudulle. Toivottavasti Larsen on pian pelikunnossa.
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Tässä eri linjoilla. Mun mielestä noita tilanteita pitäisi pyrkiä karsimaan jääkiekosta. Nopeus kasvaa koko aika ja nuo aivotärähdykset alkavat olla turhan yleisiä. Taklaukset kuuluu peliin, mutta etenkin noissa ei laidassa tapahtuvissa taklauksissa (taklaus tapahtui laidassa, mutta ei laitaa vasten, jolloin vaikutus oli sama kuin avojäänpommissa), taklaajan tulisi huolehtia, ettei se niitti osu päähän. Jos ei ole siitä varma, olisi taklaus syytä jättää tekemättä. Jos se osuu päähän, myös taklaajalla tulisi olla aina vastuu.
Oletko itse ikinä pelannut jääkiekkoa? Tiedätkö, miten nopeasti nuo tilanteet tulevat?
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Oletko itse ikinä pelannut jääkiekkoa? Tiedätkö, miten nopeasti nuo tilanteet tulevat?
Olen pelannut ja tiedän kuinka nopeasti tilanteet tulevat. Harva taklaa tahallaan päähän, mutta siksi peräänkuuluttaisin tuota taklaajan vastuun lisäämistä, jotta taklaajatkin alkaisivat ajan myötä tunnistaa paremmin ja kauempaa tilanteita, joissa saattaa käydä pahasti. Tämä on mielipidekysymys. Joidenkin mielestä taklauspelin kautta välittyvä tunne on niin tärkeää pelille, ettei sitä sovi sorkkia, ja että taklattavien pitää vaan oppia ottamaan taklauksia paremmin vastaan (josta aasinsilta tuohon lauseesi -"Tiedätkö miten nopeasti nuo tilanteet tulevat?"). Itse pidän siitä, että jääkiekossa on tunnetta ja taklauksia, mutta olisin valmis tinkimään niistä, jotta pelistä tulisi turvallisempi.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös