Heteromiehet – yhteiskunnan kermaa vai pohjasakkaa?

  • 32 527
  • 227

scholl

Jäsen
Heteromiehet eivät ole olleet enää vuosiin ainoastaan naisten pompoteltavissa ja parisuhteissa tossun alla, vaan nyt on menty jo siihen, että saa kirjoittaa sellaisia kolumneja, ettei heteromiehillä ole oikeutta elää. Mutta me syödään se paska ja mennään eteenpäin vai syödäänkö?

Heteromies on syyllinen kaikkeen. Kun turvapaikanhakijoiden määrän räjähdysmäinen kasvu toi sellaisen ongelman, että seksuaaliset ahdistelut ja raiskaukset lisääntyivät ympäri Eurooppaa hurjasti ja naisia jopa murhattiin, niin täällä vedettiin hatusta kani, jossa luki: "suomalaiset heteromiehet ovat lääppijöitä". Siis me olemme lääppijöitä, kun turvapaikanhakijoiden keskuudessa on seksuaalisia ahdistelijoita. Olin kuin puulla päähän lyöty. En ollut koskaan kuullutkaan mistään lääpinnästä, enkä koe liikkuvani piireissä, jossa tuollaista harrastetaan. Sen sijaan koen huolestuttavaksi ilmiön, jossa pimeillä kujilla liikkuvia naisia raiskataan puskissa. Suomalainen heteromies on kuitenkin syyllinen.

Sitten tuli homoilu. Heteromiehelle pyhä eli avioliittokin piti muuttaa joksikin epämääräiseksi avioliitoksi, jossa on homoilua mukana. Ei käynyt se, että olisi luotu uusi liitto nimeltään homoliitto, jonka määritelmä on eri kuin avioliitto, vaan piti sotkea kaikki asiat sekaisin ja luoda tasa-arvoinen avioliittolaki, joka mahdollistaa varmaan vuohen ja kirahvinkin avioliiton. Siitä on sitten vain pieni askel siihen, että homoavioliitto hyväksytään kirkossa. Varoitin asiasta ja minulle sanottiin, että ei se ole sama asia, ei tule ikinä tapahtumaan kirkossa. No ei mennyt kauaakaan, kun jotkut papit jo vihkivät homoja. Sain valtavasti homoliittoasiasta vihapostia Facebookissa. Minusta, heteromiehestä tehtiin jonkinlainen syntipukki, vaikka minä vain yritin pitää järjestystä yllä ja säilyttää avioliiton. Homoilusta tuli muutenkin trendikästä. Kaikki hyvät tyypit ovat julkisuuden mukaan homoja ja heteromiehet eivät ole mitään. Homoilua hehkutetaan joka paikassa ja ravintolat, kaupat sekä hotellit liehuttavat lippusaloissaan sateenkaarilippua. Kaikkien pitää fanittaa homoilua ihan kybällä ja tunnustaa, että se on siistiä.

Totuus homoista on kuitenkin täysin toinen. Homoissa on käsittämättömän paljon seksuaalisia ahdistelijoita. Lauantaina viimeksi jouduin sellaisen ahdistelun kohteeksi. Ja miksi näin tapahtuu? Siksi koska naiset suojelevat homoja. Naiset käyvät jopa homobaareissa, siis heteronaisetkin. Sitten jos homot tulevat tavallisissa, heterobaareissa kähmimään, ahdistelemaan ja heittämään likaisia juttuja heteromiehille niinkuin jatkuvasti tulevat, niin siihen puuttuminen on hankalaa. Jos homoa alkaa töniä, niin siinä on heti monta naista puolustamassa homoa, eikä yksikään puolusta heteromiestä. Homo voi kuitata koko jutun: miks sä nyt suutut tms. paskanjauhannalla ja etsiä taas seuraavan uhrin. Jos heteromies ahdistelisi samalla tavalla naista, olisi heteromies vankilassa raiskauksen yrityksestä. Huvittavaa on kaikenlisäksi se, että kaiken maailman hiipparit väittävät, että se on oma vikani, että homot ahdistelevat. Se, että ansaitsen ahdistelun, koska olen hyvännäköinen, on vähän samanlainen väite kuin muslimien väite siitä, että nainen ansaitsee raiskauksen, jos hän ei ole peittänyt itseään. Tiedoksi vain, en pukeudu säkkiin tai bändipaitaan tai lihota itseäni pelkästään sen takia, etteivät homot pääsisi ahdistelemaan.

Naisiin voisi palata tässä laajemminkin. Naiset hehkuttavat häpeämättä sosiaalisessa mediassa ja joka paikassa jotain girlpoweria ja sitä että voittavat miehet. He käyvät häikäilemätöntä propagandasotaa miehiä vastaan ja ovat aina joka asiassa ensisijaisesti naisen puolella. He äänestivät jopa maailman historian huonoimmat Suomen presidentin eli Tarja Halosen presidentiksi vain ja ainoastaan siksi, koska tämä on nainen. Olisiko sama mahdollista miehille? Ei, mies on sovinisti, jos hän vähänkin pitää miesten puolta. Tämä on aivan uskomatonta epätasa-arvoa 2000-luvulla. Tuntuu, että eläisimme jotain 1800-lukua.

Nyt on kaksi vaihtoehtoa. Joko nössöillä ja antaa naisten, homojen ja vastaavien riepotella tai laittaa kaikki peliin. Saksassa aikanaan ei ollut minkäänlainen kansallistunne sallittua natsiajan haamujen vuoksi. 2006 se muuttui futiksen koti-mm-kisojen aikaan. Nyt on jokainen saa olla ylpeä saksalaisuudestaan ja liehuttaa lippuja. Sama homma täytyy tapahtua heteromiesten keskuudessa. Olen päättänyt ainakin itse henkilökohtaisesti alkaa hehkuttaa sitä, kuinka hyviä heteromiehet ovat. Omasta näkökulmastani parhaita. En koe homoilua millään tavalla järkeväksi hommaksi ja kun kerran en ole nainen ja he käyvät tuollaista sotaansa, niin maksan samalla mitalla. Go heteromies!

(disclaimer: Kaikki homot eivät ole ahdistelijoita, kaikki heteromiehet eivät ole lääppijöitä, kaikki naiset eivät ole miesvihamielisiä, kaikki turvapaikanhakijat eivät ole raiskaajia)
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Siis me olemme lääppijöitä, kun turvapaikanhakijoiden keskuudessa on seksuaalisia ahdistelijoita. Olin kuin puulla päähän lyöty. En ollut koskaan kuullutkaan mistään lääpinnästä, enkä koe liikkuvani piireissä, jossa tuollaista harrastetaan.

En nyt jaksanut lukea loppuun, mutta ainakin eduskunnasta on raportoitu lääppimistapauksia.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Hyvä täydennys tuo disclaimer, koska muutoin tuo teksti olisi näyttänyt siltä, ettei tässä olla heteromiehen puolella vaan lähinnä homoja vastaan..

Valkoinen lihaasyövä heteromies on siksi syypää kaikkeen, koska hän edustaa kuitenkin sitä yhteiskunnan suurta enemmistöä ja sen norminmukaisinta edustajaa. Eli hän on siis siinä asemassa, jossa hänen pitää suvaita kaikkia, mutta kukaan ei suvaitse häntä juuri sen takia, koska hän nimenomaan edustaa sitä suurta enemmistöä, eli näin ollen häntä "ei tarvitse" suvaita.

Mutta eipä sillä, olen itsekin kuvailemani kaltainen heteromies, mutten silti henkilökohtaisesti koe etteikö minua suvaittaisi. Toisaalta en ole koskaan edes pohtinut suvaitaanko minua vai ei, koska ei ole ikinä ollut mitään tarvetta pohtia sellaista. Kaiketi siksi, etten koe että minuun olisi kohdistunut mitään suvaitsemattomuutta siksi että olen heteromies. Henkilökohtaisesti olen silti esimerkiksi tasa-arvoisen avioliittolain aivan ehdoton kannattaja, minusta on valtavan hienoa että jopa jotkin papit ovat alkaneet vihkiä homoja kirkossa. Jopa sellaisessa ihmisoikeuksien perslävessä kuin Brasiliassa tämä tasa-arvoinen avioliitto asia oli ennen Suomea kunnossa..

Mutta se onkin mielenkiintoinen ajatus, että olenko minä nyt sitten jotenkin hyvä ja kiltti heteromies kun ajattelen näin, eikä minuun näin ollen tarvitse kohdistaa mitään suvaitsemattomuutta tai syyllistämistä siitä, että minä en suvaitse? Koska niillä heteromiehillä, jotka ovat vaikkapa tasa-arvoista avioliittolakia vastaan on täysi oikeus olla sitä mieltä, ja myös sanoa se ääneen ilman, että heihin aletaan kohdistaa syytöksiä suvaitsemattomuudesta tai muusta vastaavasta. Tosin silti kenenkään heteromiehen on turha kokea uhkana tai henkilökohtaisena ***tuiluna sitä, että homoseksuaalit saavat mennä naimisiin. Ei se vie mitään heteromieheltä pois. Eli uhkana sitä on turha kokea, mutta jos ajattelee asiasta eri tavalla niin se pitää voida sanoa ääneen ilman mitään syytöksiä esimerkiksi naissukukunnan suunnalta..
 

Van Cleef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, suomalainen/kansainvälinen jääkiekko
Kiitos nauruista. Tuli tarpeeseen.
 

Liitteet

  • jeffgoldblum.gif
    jeffgoldblum.gif
    993,9 KB · kertaa luettu: 1 065

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Tuo teksti olisi sellaisenaan aivan nerokas parodia tästä nykyajan ilmiöstä, jossa valkoinen heteromies kokee olonsa kovinkin syrjityksi. Ei se tainnut olla parodiaa, mutta nauratti silti.

Homoliitto olisi tosi hyvä nimi homojen avioliitolle. Olen samaan syssyyn täysin valmis muuttamaan perinteisen avioliiton nimen heteroliitoksi.
 

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Homoliitto olisi tosi hyvä nimi homojen avioliitolle. Olen samaan syssyyn täysin valmis muuttamaan perinteisen avioliiton nimen heteroliitoksi.

Ja kun kohta menevät koirankin kanssa naimisiin, niin se on sitten Maalaisliitto.

On joillain kyllä vaikea olo elämässään. Kaikki sortaa.
 

scholl

Jäsen
. Tosin silti kenenkään heteromiehen on turha kokea uhkana tai henkilökohtaisena ***tuiluna sitä, että homoseksuaalit saavat mennä naimisiin

En minä ole kokenut vittuiluna tai uhkana. Minähän esitin homoliittoa eli sallin heidän naimisiin menonsa heille sopivalla tavalla. En vain hyväksi avioliittoa, jossa olisi homoilua. Jos tajuat (itse olen opiskellut saksan kielitiedettä, niin tiedän nämä asiat) että on olemassa termi ja se sisältää määritelmän ja piirteitä, joita siihen termiin liittyy. En syö esim. pyttipannua, koska kaikki on siellä sekaisin. En halua avioliittoa, missä kaikki on sekaisin, vaan haluan homoliiton erikseen, jotta saadaan mustaa valkoisella se ero, ettei sisällä esim. kirkkovihkimistä. Se on vähän kuin korkeakoulu ja ammattikorkeakoulu. Ovat erillään. Eikä se mikään uhka siis ole, vaan päin helvettiä. Lakiesitys tehtiin väärin. Ei ole mitään tasa-arvoista avioliittoa. Ei leo-pekka tähtikään ole tavallisissa olympialaisissa. Ei ole niin, että joku on huonommin tai paremmin, vaan erilaista. Avioliitto on miehen ja naisen välinen sopimus. Siihen ei tarvita mitään muutoksia.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Tuo nosti hymyn minunkin huulilleni. Sehän näyttäisi hienolta erinäisissä lomakkeissa, joissa kysellään siviilisäätyä.
Aloin vielä miettimään, että miten tehdään avoliitossa asuvien homojen kanssa. Normaaliksi avoliitoksi sitä ei voi kutsua, sillä se on perinteinen nimitys ja naisen ja miehen välinen liitto. Onko avohomoliitto hyvä, vai tarvitseeko erottua vielä enemmän? Esihomoliitto on toinen ehdotukseni.
 

scholl

Jäsen
En myöskään enää hyväksy asevelvollisuutta. Suomessa miehet eivät ole enää tasa-arvoisia, joten jos asevelvollisuus täytyy olla niin sitten se pitää koskea myös naisia.

Täällä naiset dominoivat ja yleinen kansalaismielipide alkaa olla naismainen joka asiassa. Heteromiesmieltä ei oikein saa olla enää mistään asiasta ilman kohua. Esim. isyyslomat ovat ihan hanurista. Mitä hemmettiä mies leikkii ja laulaa himassa. Robotit auttavat työvoimatarpeessa ja maahanmuuttoa voidaan lisätä. Korkeastikoulutettujen ei siis tarvi harrastaa lisääntymistä ja uhrautua kuten aiemmin vaan voivat käyttää aikansa järkevämmin. Silti jos naiset haluavat hankkia lapsia ja harrastaa sitä leikkimistä niin miten se miehiin liittyy. Jotkut vasurit vaativat pakollisia isyyslomia. Se ei ole todellakaan heteromiesten oikeuksien mukaista.

Suomessa ongelmana on yhtäältä se, että ei ole yhtään oikeistolaista puoluetta ja toisaalta se, että kaikki on naismaista, mikä on heteromiesten kannalta negatiivista ja se pitäisi muka hyväksyä.

Yksinkertaisimmin asian korjaa siten, että alkaa heterorummuttaa. Jos miehet alkavat pitää yhtä paljon meteliä puolestaan mitä naiset ovat jo pitkään tehneet, niin naurettavimmat touhut jäävät häviölle. Tässähän näyttää olevan kysymys siitä, että miehet yritetään nitistää. Kuka hemmetin mies oikeasti jää koti-isäksi ja sekin halutaan tosiaan pakolliseksi. Saksassa miehet ovat hävinneet paljon vähemmän kuin täällä. Suomalaiset miehet ovat erityisen heikkoja taisteluissa.
 
Esim. isyyslomat ovat ihan hanurista. Mitä hemmettiä mies leikkii ja laulaa himassa. Robotit auttavat työvoimatarpeessa ja maahanmuuttoa voidaan lisätä. Korkeastikoulutettujen ei siis tarvi harrastaa lisääntymistä ja uhrautua kuten aiemmin vaan voivat käyttää aikansa järkevämmin. Silti jos naiset haluavat hankkia lapsia ja harrastaa sitä leikkimistä niin miten se miehiin liittyy. Jotkut vasurit vaativat pakollisia isyyslomia. Se ei ole todellakaan heteromiesten oikeuksien mukaista.

Amerikassa tämä asia on hoidettu paljon fiksummin. Siellä ei äideillekään makseta kotona leikkimisestä. Videossa lisää aiheesta:
Judah Friedlander Talks to British Audience Member at NYC Show - YouTube
 

scholl

Jäsen
Lisäisin vielä, että homoavioliitto on paljon pienempi ongelma kuin se, että homot ahdistelevat koko ajan baareissa. Saattaa olla, ettei homoilu edes sovellu mihinkään parisuhteeseen kun jatkuvasti ahdistelevat. Jos heitä kiihottaa heteromiesten vartalot, niin mistä tiedämme, onko sillä mitään tekemistä suhteiden kanssa. Onko asiasta mitään tieteellistä näyttöä, mikä edes puoltaisi sitä, että homoilu tyypillisimmillään sisältäisi mitään parisuhdetta.

Joka tapauksessa heteromies on Suomessa homojen ahdistelun kohteena lähes samassa asemassa kuin musliminainen Egyptissä.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja kun kohta menevät koirankin kanssa naimisiin, niin se on sitten Maalaisliitto.

On joillain kyllä vaikea olo elämässään. Kaikki sortaa.

Ja useamman kuin kahden henkilön liitto olkoon sitten Neuvostoliitto.

Hieno teksti schollilta vaikken yhdy häneen tai hänen mielipiteisiinsä.
 
Lisäisin vielä, että homoavioliitto on paljon pienempi ongelma kuin se, että homot ahdistelevat koko ajan baareissa. Saattaa olla, ettei homoilu edes sovellu mihinkään parisuhteeseen kun jatkuvasti ahdistelevat. Jos heitä kiihottaa heteromiesten vartalot, niin mistä tiedämme, onko sillä mitään tekemistä suhteiden kanssa. Onko asiasta mitään tieteellistä näyttöä, mikä edes puoltaisi sitä, että homoilu tyypillisimmillään sisältäisi mitään parisuhdetta.

Joka tapauksessa heteromies on Suomessa homojen ahdistelun kohteena lähes samassa asemassa kuin musliminainen Egyptissä.
Jos sulla on vielä baarikäytössä se kultainen Motorolan Dolce & Gabbana -puhelin niin ei ihme, että homomiehet ahdistelevat... siinä on nykyään jo vähän homoa mukana, kun se luokitellaan jo retropuhelimeksi. Aikoinaan se oli enemmän metroseksuaalien suosiossa.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Koen varsin loukkaavaksi että täältäkin keskustelufoorumilta löytyy oma ketju homoille ja heteroille. Joidenkin lähteiden mukaan suuntautumisia on kuitenkin kymmenia. Saanko siis bannit jos teen jokaiselle suuntaukselle oman ketjun tasa-arvon merkeissä? Itse olen panasecurious-biseksuaali ja asia on vakava.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Eipä tämä "valkoinen heteromies on syypää kaikkeen" ainakaan minun arjessani paljoakaan näy tai kuulu. Ei oikeastaan yhtään. Mediassa on toki tämä pieni, mutta sitäkin äänekkäämpi liike hössöttämässä omaa ideologiaansa. Kuten ideologiat yleensäkin, niin ne tuppaavat ennen pitkää muuttumaan raivostuttavaksi saman levyn jauhamiseksi. Varmasti ovat saaneet aikaan hyvääkin naisten aseman parantamiseksi, mutta kai sitä valtaosa miehistä oppii muutenkin elämässään miten naisia tulisi kohdella kun ikää tulee lisää ja kasvetaan siitä teini-iän räkänokkaisuudesta ulos.

Mitä feministeihin tulee niin kun heitä vähän joku haastaa faktoilla ja murtaudutaan sen ideologiahössötyksen läpi, niin minun silmääni on ainakin osunut että lähes kaikilla sieltä takaa vaan paljastuu jotenkin tunne-elämälleen kolauksia saanut nainen, joka kaipaisi sitä että joku kohtaa ja ottaa tosissaan.

Meidän työpaikalla eivät ainakaan pääse valittamaan siitä että naisen euro on x määrä senttejä. Kaikki saavat saman palkkataulukon mukaan liksansa.
 

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
Kateudesta se hevonenkin hirnuu.

Valkoihoisena heteromiehenä koen suurta ylpeyttä, että minunlaiseni ovat tämän koko roskan käytännössä rakentaneet. Sitten kun feminatseilla ja homoilla on omat Albert Einsteinit, Isaac Newtonit ja Thomas Edisonit ... (lista jatkuu loputtomiin), niin voi tulla keskustelemaan.
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
Kateudesta se hevonenkin hirnuu.

Valkoihoisena heteromiehenä koen suurta ylpeyttä, että minunlaiseni ovat tämän koko roskan käytännössä rakentaneet. Sitten kun feminatseilla ja homoilla on omat Albert Einsteinit, Isaac Newtonit ja Thomas Edisonit ... (lista jatkuu loputtomiin), niin voi tulla keskustelemaan.
Yllä päivän jäniskevennys: "minunlaiseni".
"Homoilla" on ainakin Alan Turing, Michelangelo ja Leonardo Da Vinci, jotka voidaan aika helposti listata Einsteinin, Newtonin ja Edisonin yhteydessä. Marie Curiella on kaksi fysiikan Nobelia, kuinkas monta Petriltä löytyy?
 

Undrafted

Jäsen
Valkoiset heteromiehet ovat hyvässä ja pahassa olleet kaikessa mukana, kuten ovat tänäkin päivänä. Löytyy niin kermaa kuin pohjasakkaa. Se mikä tässäkin asiassa on tietyllä tapaa epätasa-arvoista on, että nainen voi vakavalla naamalla sanoa äänestävänsä naista naiseuden takia, mutta jos mies sanoisi saman niin sitä pidettäisiin vääränä. Samaa huomaa, kun puhutaan kotipaikasta. Sellaista paikkaa ei taida Suomesta löytyä, missä asumisesta/kotoisin olemisesta ei saisi olla ylpeä paitsi pk-seutu. Pk-seudusta ylpeänäolemista pidetään helpolla joko valheellisena tai lähinnä vittuiluna.

Kyllä leski-ikäistyvää valkoista heteromiestä pk-seudulta sorsitaan, kun ei mua homotkaan yritä iskeä. Varmaan maahanmuuttajat vie nekin iskuyritykset.
 

sonnychiba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Meidän työpaikalla eivät ainakaan pääse valittamaan siitä että naisen euro on x määrä senttejä. Kaikki saavat saman palkkataulukon mukaan liksansa.
Eikös tämä naisen euro on 80 senttiä ole yksi suurimpia keksittyjä typeryyksiä. Eri ammateissa maksetaan eri palkkaa. Jokaisella on mahdollisuus kouluttautua mieleiselleen alalle. Naisilla, miehillä ja homoilla on samat mahdollisuudet, mutta eri ammatilliset kiinnostuksen kohteet.
 

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
Marie Curiella on kaksi fysiikan Nobelia

Tämähän vastaa jo varmaan puolta prosenttia kaikista kyseisistä palkinnoista! No kyllähän ne feminatsit ovat siis tämän homman rakentaneet. Loput 99,5% ovatkin sitten menneet valkoihoiselle lihaasyövälle heteromiehelle. On se niin väärin. Nobel-palkinnon saajissa pitäisikin olla siis nais- ja homokiintiöt. Esimerkiksi vähintään 50% palkinnoista pitäisi mennä naisille tai homoille. Sitten olisi kaikilla mukavaa ja tasa-arvoista.
 
H

Hidas_ja_kankea

Eikös tämä naisen euro on 80 senttiä ole yksi suurimpia keksittyjä typeryyksiä

Tuota toistettaessa unohdetaan yleensä mainita 80 sentin tulleen huomattavasti pienemmällä työajalla. On se niin väärin.

Mielipideilmastoa olisi saatava heteromiehille suotuisammaksi tositv-sarjoilla: Tulin kaapista tullakseni kertomaan olevani heteromies ja Heteromies sisustaa. Ruokaohjelmassa kerrottaisiin nopea ja helppo tapa loihtia makkarapitoinen illallinen, jota sitten mussutetaan lopputekstien aikana jääkiekkoa katsellen. Pari tölkkiä kaljaa rekvisiitaksi ja asusteena reikäiset pitkät kalsarit kera valkoisten tennissukkien.

”Valkoisella heteromiehellä ei ole oikeutta olemassaoloon”, sanoo elokuvaohjaaja Wille Hyvönen, joka ohjasi elokuvan uudenlaisen Tuntemattoman sotilaan tekemisestä - Nyt.fi - Helsingin Sanomat

Tämä on varmaan palstalla esiintynyt aikaisemmin, mutta kertauksena. Taidekin on uskottavampaa, kunhan vain ei ole tekijänä valkoinen heteromies.
 

Tuamas

Jäsen
Milloin meistä valkoisista heteromiehistä on tullut tällaisia kitisijöitä?

Maailman helpoin ja etuoikeutetuin rooli ja silti uhriudutaan, onko "valkoinen heteromies" nykyajan uhriutuva persu?
 

Undrafted

Jäsen
Milloin meistä valkoisista heteromiehistä on tullut tällaisia kitisijöitä?

Maailman helpoin ja etuoikeutetuin rooli ja silti uhriudutaan, onko "valkoinen heteromies" nykyajan uhriutuva persu?
Mikä tekee esimerkiksi Suomessa valkoisen heteromiehen roolista helpomman kuin valkoisen heteronaisen roolista? Mitä etuoikeuksia saan valkoisena heteromiehenä Suomessa verrattuna valkoiseen heteronaiseen?

Tienaan enemmän kuin naissairaanhoitaja mutta vähemmän kuin naislääkäri keskimäärin. Olenko siis etuoikeutettu vai syrjitty? Pääosin en ole päässyt työhaastatteluun kun olen cv:tä eri firmoihin laitellut vaikka olenkin mies ja vieläpä keskivertoa pidempi. Luulisi siis olevan hyvin etukoitetuttu tapaus. Työhaastatteluissa en ole 9/10 saanut hakemaani paikkaa vaikka ovat omin silmin nähneet minun olevan valkoinen, pitkä mies. Jäiköhän epäselvyyttä heteroudesta, kun ei etuoikeus kilahtanut omalle kohdalle?

Sikälihän koko keskustelu on vahvasti kieli poskessa heittelyä. Muille ryhmille vain sallitaan selittää omat epäonnistumiset rodun, sukupuolen tai muun tekijän vuoksi tapahtuneiksi. Valkoinen heteromies epäonnistuu olemalla huono tai ainekin huonompi kuin joku muu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös