Helsinki

  • 565 707
  • 3 505

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Re: Hanski hoi... pääsit väliin...

Viestin lähetti Predator
.. luepas jatkoni siihen edeliseen viestiini.
Vai olet sinä Tampereen yliopistossa? Onnea vaan valitsemallasi tiellä! Tuleeko sinusta Isona kenties Kansankynttilä, jota myös tuttavallisesti opettajaksi tai Vitun Homopaskaksi nimitellään? Jos tulee, niin tervetuloa opehuoneeseen. Meillä on nykyään käytössä fiilareiden lieventäjinä esim. nyrkkeilysäkki ja pumpattava George Bush Jr.

Mutta älä sitä virhettä tee, että lähdet shortseissa rippileirille opettamaan 15-vuotiaille tytöille seksitautien ehkäisyä ja Ilmestyskirjan Ratsumiehiä. Nimittäin uroshepalla on hillittömän kokoinen sladdi, noin niinkuin ihmisperspektiivistä katsoen ja tuon ikäisten kiimaisten (anteeksi tytöt) tyttöjen mielestä seksitauteja ei voi saada, koska iskä ja äiskäkin on nussineet. Ja silti ne ovat terveitä. Siis fyysisesti. Päässä niillä kyllä viiraa, mutta se onkin sitten jo eri asia...

Minusta pitäisi tulla juoppo toimittaja. Ensimmäinen, lähtökohtainen ja alkujuuriongelma on se, että en juo.

Ajattele nyt mikä minä olen:
kiekkofani>> altis viinan kiroille
opiskelija>>altis viinan kiroille
maalta>> altis ....kiljun ja pirtun kiroille
toimittaja>> altis viinan kiroille
mies eikä poika enää(???)>> altis viinan kiroille

Voisinko olla epätodennäköisempi absolutisti?

Timo Rautiainen on entinen erityisopettaja, joka nykyisin joikhaa T.R ja Trio Niskalaukaus-nimisessä kansanmusiikkiorkesterissa, joka on jo nimivalinnallaan ehtinyt närkästyttää Nyt-liitteen lukijat. Welll I nevvver, phew!

Kun joku peräänkuulutti henkilöllisyyteni perään, niin tuon ilmi sen, mitä moni jo epäilee. Kyllä, minä olen Erin Koiviston poikaystävä. Nimimerkki Tibor voi todistaa!

nimimerkillä: Ei tosiaan parempaa tekemistä lauantai-iltana kello 22:54 kuin julkituoda Erin-fantasioita
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Varjo: "Euro: pointtini oli siis lähinnä se että minulle joka on koko lapsuuteni leikkinyt metsissä ja sitten nyt vanhempana juoksennellut ulkoilureiteillä EI VOISI olla pahempaa vaihtoehtoa kuin muuttaa esim. Krunikkaan missä isäni asui lapsuutensa."

Varmasti näin, mutta eihän Helsinki itsessäänkään ole mikään homogeeninen betoniviidakko, esim. meikäläisen rakastama Viikin abr... [ja joku stadilainen täydentää loppuun landepaukulle]

Varjo: "Siis Kauniasjuttusi on juuri sitä. On kiva asua täällä "lähiössä" tai "landella" mutta huvittelut(jos joskus sille päälle sattuu) voi harrastaa keskustassa."

Oletan tietysti, että tiedät Viikin - täyttä maalaismaisemaa Helsingin laidalla. Samoin kehä-III:n varsi on (ainakin viime käynnillä) ollut monin paikoin rakentamatonta. OK, varmasti enemmän maaseutua kuin keskusta, mutta jos sattuisin tulemaan jostain Pohjanmaalta, niin olisitko sitä mieltä, että Espoo tai Kauniainen ei ole kaupunkia?

Varjo: "Maaseudulla asuneelle luonto asutuksen keskustassa on ilmiselvä asia mutta juuri Pasilat,Kruununhaat etc. ovat juuri sellaisia paikkoja joita ei pidä missään nimessä sotkea Espooseen."

Hyvin tiedossa.

Varjo: "Ja voin vaikka lyödä vetoa että et viihtyisi sekunttiakaan Pasilan betonihelvetissä tähän vuodenaikaan kun katujen hiekka lentelee ilmassa."

Ällistyisit, kuinka hyvin. :-)

Varjo: "ja btw. se on Kehä I joka jakaa Espoon ja Helsingin"

Oliko näin? No, saattaa olla, mutta Helsingistä Espooseen ajaessa käytän kuitenkin kehä-III:sta. Vai? [Ainakin uskoisin kuitenkin tuntevani molemmat kehät]
 

Johnny99

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Euro71
Elikkä voisiko siltä "bönde-leimalta" välttyä sun silmissäs, jos vaikkapa kaverin opiskellessa Dipolissa sanoisi sen opiskelevan Helsingissä? Tai jos sanoisin Hki-Vantaa -lentokenttää Helsingin lentokentäksi? Jos vieläpä vetäisi normaalia Oulun murretta?!? Kuten moneen kertaan sanottu - ei ole ongelma tajuta erottelua, ongelma on tajuta se herkkänahkaisuus sen suhteen.

Jos muualta kotoisin oleva sanoisi em. jutut, tottakai huomaisin sen, mutten huomauttaisi siitä mitään. Tietenkään. Mistä hän voisi tietää?

Sen sijaan, jos Otaniemessä opiskeleva sanoisi opiskelevansa Helsingissä, siitä olisi pakko naljailla. Samoin jos tikkurilalainen sanoisi olevansa Stadista, alkaisi hyväntahtoinen vittuilu välittömästi. Kuten sanottu, herkkänahkaisuus ei koske ulkopuolisia. Paitsi tapauksissa, joissa homma on ilmeinen, kyllä mä oululaisellekin pikkaisen älähtäisin, jos hän sanoisi Espoon Bluesia helsinkiläiseksi.

Sivuhuomautuksena totean, että olen ehkä normaalia virittyneempi tähän Hki-Espoo-Vantaa keskusteluun sen takia, että olen aikoinaan ajanut taksia näillä plaaneilla, ja siinä maailmassa kaupunki- ja reviirirajat ovat tiukat. Stadilaiset, espoolaiset ja vandaalit ovat ihan omat leirinsä, joiden välillä kilpailu ja kateus vallitsee.
 

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Viestin lähetti Euro71

Mistä ne lapin juntit tiesi, että te ootte hesasta?

Aivan! Mitäs jos olisikin ollut Espoolainen... ;)

Asiaan. Uskoisin, että toi Espoolainen/Halsinkiläinen juttu pohjaa pitkälle siihen, että Espoo on vielä niin nuori kaupunki. En tiedä tilastoja, mutta uskoisin, että suuri osa Espoossa asuvista on alunperin syntyisin Helsingistä. Tällöin kokee varmasti olevansa ainakin puoliksi vielä Helsinkiläinen, kun ihan vieressa asuu.

Sitten toisaalta nämä koko ikänsä Espoossa asuneet saattavat helposti kokea jonkin asteista identiteettikriisiä, kun muut laskevat heidät Helsinkiläisiksi. Espoo on kuitenkin Suomen kolmanneksi suurin kaupunki, ja ymmärrän hyvin, että jonkin asteista profiilin kohotusta kaivataan.

Lopuksi; en ymmärrä miksi ihminen ei saisi olla ylpeä juuristaan. Olen Helsinkiläinen, ja ylpeä siitä. Ei yleistetä, mutta eikö muilta paikkakunnilta olevat ole todellakaan ylpeitä omista juuristaan? Olen hämmästynyt :confused:
 
Viimeksi muokattu:

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Euro:
Kysymys onkin Helsingin määrittelystä. Itselleni Helsinki on keskusta ja Kumpula(fyssan laitos). Osittain tämä johtuu siitä että noilla alueill sitä viettää aikaansa silloin kun Helsingissä on...noh Pirkkolat ym. ovat sitten suunnistusmielessä tuttuja mutta...
Viikissä löytyy kyllä ihan maaseutua mutta olennaisesti Helsinki=keskusta. Ainakin niiden mielestä jotka asuvat keskustassa tai siis ei noilla rajaseuduilla.

Ja tottakai Kauniainen voi vaikuttaa kaupungilta Pihtiputaalta tulevan mielestä tms. mutta kyllä pitää aika kieroon katsoa jotta Granista saa kaupungin tehtyä... onhan siellä muutama kerrostaloalue joissa asutusta on tiheämpäänkin.
Ainakin henk.koht kyllä pidän Kauniaista ja suurinta osaa Espoosta ihan rehellisesti lähiönä Helsinkiin verrattuna(siis keskustaan ja sen lähiseutuun).

Ja Kehistä vielä sen verran että kartastahan kyllä näkee kaikenlaista mutta riippuu täysin siitä minne haluaa kumpaa Kehää käyttää. I rajoittaa Helsingin Länsi- ja Espoon Itärajan ja on siksi hyvä erotteleva tekijä. Jos Kehä III:sen avulla aikoo päästä Helsingistä esim. Otaniemeen niin joutuu ajelemaan lähes 10 kilsaa ihan turhaan. Espoo tosin jatkuu myös Kolmosen ulkopuolella mutta asutus keskittyy sisäpuolelle. Tämän takia ainakin Stadilaiset käyttävät I:stä rajana maaseudulle.
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Minä: "Elikkä voisiko siltä "bönde-leimalta" välttyä sun silmissäs, jos vaikkapa kaverin opiskellessa Dipolissa sanoisi sen opiskelevan Helsingissä? Tai jos sanoisin Hki-Vantaa -lentokenttää Helsingin lentokentäksi? Jos vieläpä vetäisi normaalia Oulun murretta?!? Kuten moneen kertaan sanottu - ei ole ongelma tajuta erottelua, ongelma on tajuta se herkkänahkaisuus sen suhteen."

Johnny: "Jos muualta kotoisin oleva sanoisi em. jutut, tottakai huomaisin sen, mutten huomauttaisi siitä mitään. Tietenkään. Mistä hän voisi tietää?"

Niin... Et huomauttaisi, mutta "bönde-leima" olisi jo lyöty otsaan...?

Johnny: "Sen sijaan, jos Otaniemessä opiskeleva sanoisi opiskelevansa Helsingissä, siitä olisi pakko naljailla. Samoin jos tikkurilalainen sanoisi olevansa Stadista, alkaisi hyväntahtoinen vittuilu välittömästi. Kuten sanottu, herkkänahkaisuus ei koske ulkopuolisia."

Kyllä muuten koskee, muttei välttämättä sun korvissas. Itse en ole koskaan PK-seudun baareissa varonut nk. "yleistämästä" eli puhumasta Hesasta tarkoittaen jotain ympäristöseutua -- vaikkapa Konalaa tai ääripäässä Järvenpäätä. Jos jollain on ollut ongelma, niin se on (periaatteessa) hänen omansa. Ja tiedän, että tuolla tavalla saa turpiinsa, jos tarpeeksi kauan jankkaa, mutta enhän minä nyt niin tyhmä ole ;-)

Johnny: "Paitsi tapauksissa, joissa homma on ilmeinen, kyllä mä oululaisellekin pikkaisen älähtäisin, jos hän sanoisi Espoon Bluesia helsinkiläiseksi."

Aivan tarpeeksi läheltä! En varmasti heti ensimmäisenä erottelisi Espoota Helsingistä - jos luit oman alustukseni, niin Helsinki (seutuineen) on joko suuri metropoli (Oulusta päin tullessa) tai "koti-kaupunki" (muualta päin tullessa). Ja jos perhana olen esim. NYC:stä tulemassa, niin ei välttämättä jaksa ;-D

Johnny: "Sivuhuomautuksena totean, että olen ehkä normaalia virittyneempi tähän Hki-Espoo-Vantaa keskusteluun sen takia, että olen aikoinaan ajanut taksia näillä plaaneilla, ja siinä maailmassa kaupunki- ja reviirirajat ovat tiukat. Stadilaiset, espoolaiset ja vandaalit ovat ihan omat leirinsä, joiden välillä kilpailu ja kateus vallitsee."

On melkein sula mahdottomuus, että olisit mua koskaan kyytsännyt, mutta...:

A) Tottakai teen vähintään murteella (ja jos ei mene perille, niin levennetään) heti ensimmäisenä selväksi taksikuskille, että nyt tämä asiakas ei ole Stadin ympäristöstä...
B) ...Ja myöskin sen, että sen verran seutukuntaa tunnen, että turha yrittää pyöräyttää meikäläistä aivan älyttömien mutkien kautta :-)

..Ja vielä C - taksikuskit ovat aina oma lahkonsa paikkakunnasta riippumatta ;-)
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Viestin lähetti varjo
Tämän takia ainakin Stadilaiset käyttävät I:stä rajana maaseudulle.

Tämäkin on tiukka rajoite, koska Helsinki toki jatkuu vielä pitkään Kehä I:n jälkeenkin. Toki mitä keskemmäksi kaupunkia mennään, sitä tarkemmin siellä asuvat "Stadin" rajaavat. Joillekin se on Kaivokadusta etelään toisille Helsinki.

Minä olen asunut melkoisen maaseudulla lapsuuteni, vaikka Helsingissä olenkin ikäni asunut. Keskuspuisto, joka alkaa Nordenskiöldinkadun jäähallilta, jatkuu nimittäin niin pitkälle, että on mahdollista asua Helsingissä ja silti ikkunasta näkyy metsä.
 

Johnny99

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No höh, parahin Euro71. "Bönde-leima lyöty jo otsaan"...höpö höpö. Kai nyt jokainen huomaa, jos joku fakta sanotaan oman tietämyksen vastaisesti. Jokaisessa tilanteessa ei silti ole tarkoituksenmukaista alkaa siitä huomauttelemaan, ei sen ihmeempää.

Sillä taas ei ole merkitystä, onko Helsinki metropoli vai ei. IFK ja Blues ovat maantieteellisesti kuin NY Rangers ja NJ Devils. Jos menisin Nykkiin, ei tulisi mieleenikään mainita Devilsiä Nykiläiseksi jengiksi, vaikka ihan vieressä onkin. Kertoohan sen jo nimikin. Miksi se olisi New Jersey Devils, jos se "oikeasti" olisi Nykistä?

Enkä muuten usko, että kenelläkään taksikuskilla on tarvetta alkaa ajelemaan kiertoreittejä. Tärkeämpää on saada asiakas mahdollisimman nopeasti pihalle, ja uutta sisään. Siinä tienaa enemmän kuin kiertelemällä ruuhkaisilla teillä. Mutta...taksiäijät todella ovat oma lukunsa, siitä olen samaa mieltä. Se ei kuitenkaan ainakaan minun osaltani ole negatiivinen lausunto. Se on vaan tapa jäsentää maailmaa. Taksihomma on elämäntapatyö.
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Minä: "Mistä ne lapin juntit tiesi, että te ootte hesasta?"
Tinde: "Aivan! Mitäs jos olisikin ollut Espoolainen..."

Astuit juuri Tinde kaksinkertaiseen ansaan, mutta mitäs tuosta - jatketaan...

Tinde: "Uskoisin, että toi Espoolainen/Halsinkiläinen juttu pohjaa pitkälle siihen, että Espoo on vielä niin nuori kaupunki. En tiedä tilastoja, mutta uskoisin, että suuri osa Espoossa asuvista on alunperin syntyisin Helsingistä. Tällöin kokee varmasti olevansa ainakin puoliksi vielä Helsinkiläinen, kun ihan vieressa asuu."

Enpä periaatteessa usko, siinä mielessä, etten usko kovinkaan monen paljasjalkaisen espoolaisen olevan alunperin helsinkiläisiä. Sen sijaan uskon siihen, että kun kaikki kolme kaupunkia ovat kasvaneet eri syistä (esim. Vantaa oli olemassa jo 1600-luvulla, tosin tällöin OULUUN verrattuna käpykylänä - pakko päästä kuittaamaan ;-), asujamistoon on jäänyt tietynlainen "kotiseuturakkaus" - eli hesalaiset pyrkivät erottumaan ympäristökaupungeistaan hinnalla millä hyvänsä ja päinvastoin...

Tinde: "Sitten toisaalta nämä koko ikänsä Espoossa asuneet saattavat helposti kokea jonkin asteista identiteettikriisiä, kun muut laskevat heidät Helsinkiläisiksi."

Pitää varmasti paikkansa, mutta tässä asiassa olette itse (helsinkiläiset & espoolaiset) syypäitä - maakunnille sillä nyt ei ole todellakaan mitään merkitystä, kummassa kaupungissa satut asumaan - voisin aivan yhtä helposti kutsua kaikkia helsinkiläisiä espoolaisiksi. So what?

Tinde: "Espoo on kuitenkin Suomen kolmanneksi suurin kaupunki, ja ymmärrän hyvin, että jonkin asteista profiilin kohotusta kaivataan."

Eikö Espoo ole kuitenkin Suomen toiseksi suurin kaupunki: Helsinki - Espoo - Vantaa - Tampere - Turku - Oulu...?

Tinde: "Lopuksi; en ymmärrä miksi ihminen ei saisi olla ylpeä juuristaan. Olen Helsinkiläinen, ja ylpeä siitä. Ei yleistetä, mutta eikö muilta paikkakunnilta olevat ole todellakaan ylpeitä omista juuristaan? Olen hämmästynyt..."

Älä ole yhtään hämmästynyt, kyllä täällä 600 km pohjoseen ollaan taatusti saman verran ylpeitä asuinpaikkakunnasta - ketään ei ole tarvinnut kumartaa... Noin about 1000 vuoteen (vaikka engelsmannit kävivät sataman ja sitä suojanneen linnan joskus 1500-1600-luvulla tuhoamassakin). Saa olla ylpeä, mutta jos voin vihjata, niin lue se, millä aloitettiin...? Luuletko, että TURKULAISET tai tamperelaiset eivät olisi ylpeitä itsestään?

---
Varjo: "Kysymys onkin Helsingin määrittelystä."

NIIN ON - ja minulle Helsinki on suurin piirtein se alue, johon lentokoneella laskeudun (tai junalla saavun) ja joka on kohtuullisen taksimatkan päässä.

Varjo: "Viikissä löytyy kyllä ihan maaseutua mutta olennaisesti Helsinki=keskusta."

Nyt päästiin asiaan - nimittäin OLENNAISESTI, eli se on meille eri asia - sekä meille oululaisille, että teille PK-seutulaisille, että espoolaisille ja helsinkiläisille.

Varjo: "Ja tottakai Kauniainen voi vaikuttaa kaupungilta Pihtiputaalta tulevan mielestä tms. mutta kyllä pitää aika kieroon katsoa jotta Granista saa kaupungin tehtyä... onhan siellä muutama kerrostaloalue joissa asutusta on tiheämpäänkin."

Kuulehan nyt, Pohjanmaalla yksi ainoa kerrostalo riittää tekemään kunnasta kaupungin (=Kannus). Joten jätetään tämä asia rauhaan?

Varjo [Kehistä]: Jos ihan totta puhutaan, niin niinä harvoina kertoina, kun olen autolla siellä suunnassa(*), niin karttana on sellainen, joka alakaa konalasta ja päättyy Suomenlinnaan - joten kehä-I on se pienempi rinkula ja kehä-III on se, jota ajetaaan, kun halutaan mennä vaikkapa Lahteen... OK?

(*) Sisarusparvessa on muuttoliikettä ollut suuntaan ja toiseen ja sen takia siellä joutunut ajamaan, mutta pikkuveljeni aina nakitan "hesan"(**) päässä ajamaan.

("**") Jokainen varmaan jo tajuaa, että se "hesa" kattaa noin suurin piirtein kaiken K-3:n ympäriltä - minä hyppään rattiin sitten, kun kyseessä on 4-tie Lahteen tai Hämikseen johtava moottoritie... ;-)
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Nyt alkaa olla sen verran promilleja päässä, että jätän tältä illalta vastaamatta loppuihin viesteihin (vastaan huom. iltapäivällä) , mutta Johnnylle kysymys: Entäs, jos itse vaihtaisin opiskelemaan Otaniemeen? Olisinko naljailun arvoinen, kun en tietäisikään Espoon ja Helsingin rajaa?!?
 

Johnny99

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Euro hei, eiköhän opiskelija tiedä opiskelukaupunkinsa. Tämä on ihan turhaa keskustelua. Hyvät yöt.

Edit. :)
 
Viimeksi muokattu:

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Jonny, Varjo, "Saalistaja" & co.: Itse asiassa, eräs pikkuveljistäni on keikalla Kaapelitehtaalla tuossa kesä-heinäkuun paikkeilla - joten aivan hiljaiseksi mua ei saa ;-D Ja on tullut jo luvattua, että "Helsingin" excursio toteutuu MYÖS tänä vuonna :-)

Mutta aiheesta lisää myöhemmin ;-)

Johnny: "Euro hei, eiköhän opiskelija tiedä opiskelukaupunkinsa." - Niinkuin minä esimerkiksi? En todellakaan tietäisi.

johnny: "Tämä on ihan turhaa keskustelua. Hyvät yöt." - Niinpä (c) Tipe.
 

pelimanne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Re: Pelimanne

Viestin lähetti pernaveikko
Toi sun signatures ei anna sustakaan niin viisasta kuvaa. Lainaus on elokuvasta eikä suinkaan Jeren suusta. Jatkiksen moderaattorit on aina haukkana paikalla jakelemassa pelikieltoja, että eiköhän tähänkin voisi puuttua? Varsinkin kun kyseessä on selkeä vittuilu.


Lainaus saattaa esiintya jossain elokuvassakin mutta Jere sita ainakin kovaan aaneen toitotti Sports Illustradessa. Mikas siina on sitten vikana jos en ole mielestasi viisas.

Itse olen ylpea juuristani, luulen etta olisin vaikka olisin stadissa syntynyt. Kaikki stadilaiset eivat ole kuvaamiani henkiloita, ja olen tavannut jopa mukavia helsingissa asuvia ihmisia.

Silti, Suomessa asuvien ei kannattaisi KETAAN kutsua landeiksi. Maassa jossa asuu vain noin 5 miljoonaa ihmista on kokonaisuudessaan landea. En sano etta kotimaassani olisi mitaan vikaa, sita vaan etta turha sita on ketaan landeks sanoo vaikka asuukin Suomen mittapuulla isossa kaupungissa.
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Hmmh... Lukekaa, mitä pelimanne sanoo ja verratkaa aikaisempaan kokemukseenne...?

Nyt on pakko jättää tää kirjoittelu... Jos ei nyt satu olemaan SM-liigapuolella haastetta heitettynä...
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Ketjun otsikkohan oli kait Helsinki,ei stadilaiset joten kirjoitan hieman itse kaupungista.
Syntyperäisenä tamperelaisena tunnen suurta lukkarinrakkautta tuota syrjäistä rannikkokaupunkia kohtaan, olihan ensirakkauteni nuori ja kaunis neito Helsingistä.
Juuri tästä syystä tuo kaupunki näyttää aina silmissäni kauniilta,myös sateisena syyspäivänä.
Lukuisia kesäiltoja on tullut vietettyä Helsingin kaduilla ja kujilla,puistoista nyt puhumattakaan.
Kaivarin ilmaiskonsertit kauniina kesäisinä sunnuntai-iltapäivinä ovat palaneet keskusmuistiini lähtemättömästi.

Tuo meren läheisyys ja ilmapiiri joka siitä syntyy,siitä voi olla aidosti kateellinen kun joutuu tyytymään sisäsuomalaiseen järvimaisemaan.Satamien tuoksut,lokkien kirkuna,lähtevät laivat.
"Niin ovat toiset meistä,laivoja jotka väylänsä löytää voi yksin..."

Keskustan hektinen tunnelma ruuhkaisena perjantai-iltapäivänä,kuumana hohkaava asvaltti ja toinen toistaan kiireisemmät ihmiset.
Raitiovaunujen kolina kesäisellä Mannerheimintiellä,kahviloissa aikaansa kuluttavat vanhat tyylikkäät rouvat.
Shampanjaa ja räntäsadetta vappuna Tähtitorninmäellä,humalaisia nuoria juhlimassa koulun päättymistä Espalla.
Kaikkea tätä ja paljon muuta on minulle Helsinki,kaunis kaupunki ja kauniita muistoja.

Vielä kun siellä syrjäisessä rannikkokaupungissa opittaisiin pelaamaan lätkää.No,ehkä se on meille hitaille hämäläisille luontaista.:)
 

Zeppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Stadin Kundi oon.....

Aivan kuten johnny99 siteerasi Georg Malmstenia yhdyn hänen mielipiteeseensä

Stadi on mulle mun rakas kotikaupunkiniLÖögat öppnasin ekan kerran Tölikasssa muijien klinikallla ja sitten budjasin pikkuskloddina Rööperissä kun esim faija vei mut Nordikselle
tsiigaa ku IFK skulas lätkää

Ku ikää karttu ja joutu menee inttii ja ku sen jälkeen päääs
baanaaan himaan niin flyttasiin budjaa Kallioon mist mun mutsikin
on himast, se kävi muute ton meidän presidentin kans samaa skolee... Nytte mä teen duuniii yhes tietsikkalafkas ja käyn ennen
matsii vetää pari bissee frendien kaa, ja toivotaan et IFK pärjäis

Jees ,tässä oli Stadin kundin yhteenveto .Suomessa on kuitenkin paljon muitakin paikkoja joten älkää ottako henettä nenäään
Mulla on itselläni useita frendejä ja sukulaisia jotka ei oo Stadilaisia mutta jokaisella pitääkin olla oma identiteetti
Sehän on vaan rikkaus. Minä olen Stadin kundi siinä missä joku
on esim. Tamperelainen,

Ok ,Hyvää Yötä kaikille, Stadi vaikenee
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Viestin lähetti Tinde


No sale on mageet olla Stadis, hei! Kai sä nyt tajuut et se fiilis vaan vahvistuu ja syvenee joka kerta ku landet heittää tollast läppää! Yx muijakaveriki kävi lapis skimbaa, ja pari juntii vislas ja huuteli sen perään et lähe megeen, ja se vaan jatko matkaa, ni ne oli et v**tu ku noi hesalaiset on ylpeit. Et sillee... Kai me sit ollaan ylpeit ku me ei jakseta kommentoida tollasii idioottimaisuuksii. Ja ylpeitä siitä!!!

Oliks tarpeeks provoo ;)

EDIT: totta tosin joka sana...

Oliko toi nyt sitten aito stadin slangia???
Vai Keravan murretta :D

edit: Sakke35 taitaa osata sitä slangiakin!
 
Viimeksi muokattu:

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Viestin lähetti Euro71
Oliko näin? No, saattaa olla, mutta Helsingistä Espooseen ajaessa käytän kuitenkin kehä-III:sta. Vai? [Ainakin uskoisin kuitenkin tuntevani molemmat kehät]

Pakkohan tähän on huomauttaa, että Kehäteitä on kolme.
Sanoohan sen jo numerointikin I, II ja III.

Siis tunnet molemmat kolme, se on hienoa....

Niin ja nykyinen asuntonihan sijaitsee tämän kolmannen ulkopuolella, siis melkein ollaan naapureita.
 

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Re: Stadin Kundi oon.....

Viestin lähetti HABS #11
Oliko toi nyt sitten aito stadin slangia???
Vai Keravan murretta :D
:D EI, toi ei ollu Stadin slangii, se oli Stadin puhekieltä :cool:

Viestin lähetti Sakke35
Stadi on mulle mun rakas kotikaupunkiniLÖögat öppnasin ekan kerran Tölikasssa muijien klinikallla
Samat!

ja sitten budjasin pikkuskloddina Rööperissä
Samat!

kun esim faija vei mut Nordikselle tsiigaa ku IFK skulas lätkää
Samat!

Ku ikää karttu ja joutu menee inttii ja ku sen jälkeen päääs baanaaan himaan niin flyttasiin budjaa Kallioon
Samat!

mist mun mutsikin on himast, se kävi muute ton meidän presidentin kans samaa skolee...
Samat!

Nytte mä teen duuniii yhes tietsikkalafkas
Samat!

ja käyn ennen matsii vetää pari bissee frendien kaa, ja toivotaan et IFK pärjäis
Samat!

Jees ,tässä oli Stadin kundin yhteenveto

Sä oot kyllä HYVÄ jätkä!!! :D

Edit: vai ootsä varastannu mun persoonan :confused:
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Rööperi on kyllä aivan ihana paikka asua. En ehkä osaa arvostaa tätä tarpeeksi kun täällä on koko ikänsä asunut. Mutta sit kun menee jonnekin Ruoholahteen missä joku frendi asuu, niin huomaa kuinka kaunis ja jotenkin "legendaarinen" paikka Rööperi on. Rööperi on myös varsinainen maalaiskylä, kaikki tuntee toisensa...:)
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Kolme Kehää...niin onhan meillä tuossa lähes naapurissa se 5 kilometrin pätkä moottoritietä jota myös II:ksi kutsutaan. Taitaapa tienpätkä vielä hiukan kaartuakin mutta Kehä?
Noh onhan se kiva kun voi leikkiä että on kolme kehää mutta...
 

kapa76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Helsinki on minulle paikka pahalainen missä täytyy opiskelujen takia asua semmoset 3-4 vuotta. Pois lähden kun voin. Siskoni on jo tänne kotiutunut eikä häntä pois saa. No työtilanne on niin loistava hänellä että ei ole mitään järkeä muuttaa pois.

Täällä ärsyttää :

Jannu = Pipopäinen ja perse polvien korkeudella roikkuva farkkuhousuinen 12-20 v. nuorimies jonka joka toinen sana on vittu. Täällä niitä löytyy.

Tööttäily. Mitä sekin auttaa. Vissiin tulee jollain parempi mieli kun saa ratin keskustaa painaa.

Ihmisten kiireys. Menkää seisomaan linja-autoaseman nurkalle ja kattelkaa. Ei jeesus. Kuin jokaisella olis paskat housuihin tulossa ja pitäis vessa äkkiä jostain löytää.

Asuminen. Se on suorastaan perverssiä. No onneks mulla on hyvä tuuri ja on halpa.

Täällä hyvää :

Ihmisten välinpitämättömyys. Ei varmasti joudu silmätikuksi. Saa kulkea vaikka pinkki ballerina asu päällä niin kukaan ei ala vahtaamaan. Täällä ei ajatella niin kuin naapuri ajattelee.

Palvelut. Puhun nyt kaupat, kulttuuri, ruumiinkulttuuri, penkki urheilu. Kaikki ovat lähellä. Tätä kautta eläminen helppoa. Multakin löytyy kaikki perustarpeet sadanmetrin säteellä.

Jääkiekkoseuroja lähimaastossa 3. Valinnan varaa minne menis kattoo.

Julkinen liikenne. 10+ ja papukaija merkki. Jos jonnekin haluaa niin ei yleensä tarvi 15 min kauempaa odotella niin pääsee. Metro (juujuu maalaiselle kivaa :D heheh).
 

onni

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti kapa76
Asuminen. Se on suorastaan perverssiä.

Amen. Olen suurimmalti osin samaa mieltä sinun kanssa. Siltikään en muuttaisi pois, ainakaan vielä. Toistaiseksi plussat vetävät tarpeeksi puoleensa.

Mutta koko keskustelussa pitää erottaa stadi ja Helsinki toisistaan. Helsingin kaikki tuntevatkin, mutta stadi on se, missä kaikki asuvat. Ilman urbaanin legendan häivääkään tässä tosikertomus Itä-Suomen saaristossa tapahtuneesta kohtaamisesta paljasjalkaisten stadilaisten kanssa.

Jo pitkän matkaa näki, että nyt ollaan euroopan omistajia kun 3-4 reippaan nuorukaisen seurue lähestyi nuotiopaikkaa. Vittu oli lähes joka lauseessa ja uho kova. Tilanteen rauhoituttua siirryimme toverilliseen jutusteluun, johon kuuluu toki aina asuinpaikan tiedustelu. "Stadi" oli tietenkin vastaus. Kun ihan mielenkiinnosta tuli kysyttyä kaupunginosaa, niin se oli Hyrylä. Aavistuksen saattoi suupielet nousta, etenkin kun kaikkien omaan seurueeseen kuuluvien kotikuntana oli ihan virallisestikin Helsinki.

Toki monet muutkin vastaavat samaan kysymykseen, että stadistapa tietenkin. Ja usein se pitää myös paikkansa. Kovimpaa meteliä siitä kuitenkin pitävät ne, jotka eivät siellä asu tai ole syntyneet. Tottakai täällä esiintyy lande-ajattelua, mutta kyllä sitä esiintyy muuallakin. Niin Ruotsissa kuin Yhdysvalloissa.
 

Bayern

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat, Huuhkajat
Vastakkainasettelu stadi - bönde

Kolmisen vuotta pääkaupunkiseudulla asuneena voin todistaa teille muille landejoukkueiden;) kannattajille, että stadi on hieno paikka asua. Pari vuotta Krunikassa ja nykyään Länsi-Vantaalla ovat riittäneet muuttamaan käsityksiäni tästä maamme pääkaupungista. Nimittäin pienenä poikana Pohjanmaalla asustellessani pidin kaikkia hesalaisia (näinhän muut kuin stadilaiset sanoo) ylimielisinä kusipäinä, enkä uskonut koskaan muuttavani edes silloiseen Uudenmaan lääniin. Niin ne ajat kuitenkin muuttuvat ja mieli siinä samalla.

Oltuani vaihtarina Saksalaisessa miljoonakaupungissa minusta pikkukaupungin poikana (silloin pikkukaupunki oli Lappeenranta) alkoi tuntua siltä, että jos Suomessa jonnekin asettuu niin se on Helsinki tai Tampere ja kun töitä löytyi pk-seudulta niin tänne muutin. Stadissahan löytyy tekemistä ja näkemistä joka lähtöön jos vain rahaa riittää. Pari miinuspuoltakin on tietysti listattava: asuminen (vuokrataso ym.) täällä on sikamaisen kallista verrattuna muuhun Suomeen ja matka paikasta A paikkaan B kestää melkein poikkeuksetta aina puoli tuntia kun esim. Jyväskylässä kaikki on 5-10 min matkan päässä.

Olen vahvasti sitä mieltä, että mustavalkoinen Helsinki-maaseutu/ylimieliset kusipäät-maalaisjuntit ajattelu on molemminpuolista tietämättömyyttä ja johtuu suppeasta näkökentästä. Kun kiertää vähän Suomea ja maailmaa - ja mikä parempaa, jopa asuu eri paikoissa - saa vähän paremmin näkemystä millaista on missäkin. Tunnen monta kliffaa stadin kundii ja lupsakkaa maalaista, joiden suurin ero taitaa olla puhetavassa.

Kuntarajoista vielä: Minun puolesta nuo keinotekoiset rajat voisi poistaa, koska minä ainakin käytän kaikkien kolmen kaupungin palveluita sen kummemmin miettimättä olenko Helsingissä, Vantaalla vai Espoossa.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Helsinki Rock City

Mukava paikka asua, kaikki tarpeellinen on kätevästi lähellä. Niin työ-, kuin vapaa-ajankin kuluttamiseen.

En kuitenkaan pidä mitenkään mahdottomana asiana, että muuttaisin joskus johonkin "böndemmälle" asustelemaan puolisoni kanssa. Minussa kun kuitenkin löytyy (sosiaalisuudestani(?) huolimatta) myös se erakko-puoli, joka vanhana gubbena kyrää ikkunan äärellä kiikkustuolissa haulikko kädessä ja karjuu naapurin kakaroille, että "menkääs v*ttuun sieltä meikäläisen pihamaalta tai saatte nyppiä hauleja perseistänne!". Kai sitä alkaa kaipailemaan sellaista rauhallisempaa ympäristöä jossain vaiheessa. Olenkohan tullut vanhaksi?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös