Helsingin jäähalli

  • 399 203
  • 1 764

wloff

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nythän kyllä näkyy olevan paljonkin tyhjää paljon paremmiltakin paikoilta, E4:ssä, D-päädyssä ja A-katsomoiden alariveillä (jotka vastaavat näköalaltaan about C-katsomoiden 4-5-rivejä, eli ovat oikeasti oikein jees).
 

444

Jäsen
On siellä käsittääkseni ollut koko ajan noita paikkoja jäljellä. Mun budjettiini ne eivät kuitenkaan sovi ainakaan tässä vaiheessa. Ehkä ratkaisevassa finaalipelissä kyllä.
Fiksuhan olisi investoinut siihen playoff-kausariin, niin olisi ollut varmasti piletti joka peliin, mutta toisaalta jää niin paljon matseja väliin kuitenkin, plus että jos olisin sen hankkinut, niin mehän oltais pudottu puolivälierissä neljässä pelissä. Siinä ois sitten naurattanut se 75€:n lippuhinta.

Mutta joo, toivottavasti avaukseen saadaan mahdollisimman paljon porukkaa, mieluiten tupa täyteen. Aika harvoin meillä päin näitä kuitenkaan pelataan...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Vieläkään ei ole halli täynnä. Pitäisikö tässä keksiä jossain pukukokouksessa, että lippujen hinnat ovan liian kalliit.

Lopulta se on kuitenkin täynnä ja sitten yläfemmoja onnistumisesta. Tästä tulee hieno kevät.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Pakko pistää tänne, kun uusittu halli on näyttänyt hienolta televisiokuvissa valotauluineen ja kaikkineen (paikanpäälle en ole valitettavasti vieläkään päässyt), mutta pieni ihmetyksen aihe on noussut itselleni, että miksi sen jumbon alla olevan valoympyrän ns. "sauma" on sijoitettu juurikin televisiokameroiden puoleiseen kylkeen, että nyt melko rumasti mainokset ym. katkeaa (eli alkaa ja loppuu) aina televisiossa näkyvän osan kohdalla. Olisikohan tämä ihan ohjelmointijuttu päivittää se esim. toiselle puolen..?
 

Viuhahtaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, Pittsburg Penguins, Charlestown Chiefs.
Eihän siinä sinäänsä saumaa ole, vaan ympyrässä pyörivät videot on vain toteutettu huonosti, jolloin looppi ei ole täydellinen.
Pienellä vaivalla tuonkin olisi voinut korjata videoon siten, ettei kyseistä saumaa näy
 

Yeap

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tuli ajettua monen vuoden jälkeen Helsingissä ja yksi mikä jäi päällimmäisenä (mieleen kun pojan pyynnöstä piti ajella IFK hallin ohi) mieleen, oli hallin edustan epäsiisti olemus. Huonokuntoinen asfaltti ja muutenkin näytti edusta kuin olisi ollut jokin huoltohallin piha-alue. Eikö määrärahat ole riittäneet kunnostustöihin vai miksi on päästetty ränsistymään alue?
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Tuli ajettua monen vuoden jälkeen Helsingissä ja yksi mikä jäi päällimmäisenä (mieleen kun pojan pyynnöstä piti ajella IFK hallin ohi) mieleen, oli hallin edustan epäsiisti olemus. Huonokuntoinen asfaltti ja muutenkin näytti edusta kuin olisi ollut jokin huoltohallin piha-alue. Eikö määrärahat ole riittäneet kunnostustöihin vai miksi on päästetty ränsistymään alue?
Jaa, en mä ole tuota epäsiistiksi kokenut, tylsän betoniseksi kylläkin. Ei ole kai prioriteettilistalla kovin korkealla, kun toimii kuitenkin tapahtumien aikaan parkkipaikkana ja alueena, jossa porukka seisoskelee sen vajaan 15 min ennen tilaisuutta kavereitaan odotellessa. Tavallaan joku viihtyisämpi hang around- alue olisi tietysti ihan jees, mutta Suomen talvet ovat kuitenkin sellaisia, että toimisi vain pienen osan kaudesta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jaa, en mä ole tuota epäsiistiksi kokenut, tylsän betoniseksi kylläkin.

Mikähän näkemysero tässä on? Punkkasin kesällä kaverin kämpillä ihan hallin vieressä ja kävin melkein joka päivä ihailemassa sitä. Mitään epäsiisteyttä en kokenut. Liekö sitten johtuu värilaseista.

Mahtavaa muuten, että muksu haluaa ajaa hallin ohi. Kertoo aika paljon IFK:sta.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onkos mitään tietoa mitä uudistuksia / päivityksiä hallilla on tehty kesän aikana?
 

444

Jäsen
Onko kellään tietoa, kuinka pitkään se Hesarin ja Vauhtitien risteys on mullin mallin? Lähinnä kun itse ajan sitä kautta aina Eltsulle parkkiin... Mihin tuolla ylipäänsä saa enää autoa köyhäinparkkiin eli ilmaiseksi?
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Onko kellään tietoa, kuinka pitkään se Hesarin ja Vauhtitien risteys on mullin mallin? Lähinnä kun itse ajan sitä kautta aina Eltsulle parkkiin... Mihin tuolla ylipäänsä saa enää autoa köyhäinparkkiin eli ilmaiseksi?
Ei kaiketi minnekään, muutamia parin auton paikkoja on mutta eipä niistä suurta hyötyä ole. Koska itse kävelen mielellään niin joksus olen jättänyt rantsuun sinne Cafe Regatan tietämille ja kävellyt pari kilsaa, ei ongelma mulle, pääsee skippaamaan pahimmat ruuhkatkin jos tulo ja lähtösuunta on munkka. Asiaa voisi lähestyä myös niin jos asuisi siinä sibeliuspuistossa niin menisitö hallille autolla, en mä ainakaan.

_
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Onko kellään tietoa, kuinka pitkään se Hesarin ja Vauhtitien risteys on mullin mallin? Lähinnä kun itse ajan sitä kautta aina Eltsulle parkkiin... Mihin tuolla ylipäänsä saa enää autoa köyhäinparkkiin eli ilmaiseksi?

Käsittääkseni Eltsun parkkis on muuttnut maksulliseksi, tosin klo 19:00 asti.
Enkä tiedä kauanko se tietyö kestää
 

444

Jäsen
Ei kaiketi minnekään, muutamia parin auton paikkoja on mutta eipä niistä suurta hyötyä ole. Koska itse kävelen mielellään niin joksus olen jättänyt rantsuun sinne Cafe Regatan tietämille ja kävellyt pari kilsaa, ei ongelma mulle, pääsee skippaamaan pahimmat ruuhkatkin jos tulo ja lähtösuunta on munkka. Asiaa voisi lähestyä myös niin jos asuisi siinä sibeliuspuistossa niin menisitö hallille autolla, en mä ainakaan.

_
No näin vähän ajattelinkin.
Itse kun tulen täältä idästä päin (tai no, koillisesta), ja yleensä suoraan töistä, johon olen jo tullut autolla, niin helpointa on tähän mennessä ollut jatkaa suoraan siihen Eltsulle. Täytynee keksiä muita keinoja, sillä ilmeisesti tuo alue on myllerryksen alla vielä yli vuoden. Ei se nyt maailmaa kaada paria euroa köyhtyä pysäköinnistä, mutta enemmän on kyse kiinnostuksen vähyydestä lähteä pyörimään ympäri Töölöä paikkaa etsien.
 

wloff

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Laakson sairaalan ja Keskuspuiston välissä on muutamia ilmaisia parkkipaikkoja, jonne olen itse tykännyt jättää auton silloin harvoin kun olen autolla joutunut hallille tulemaan. Ne tosin täyttyy yleensä jo tuntia-paria ennen peliä matsipäivänä, joten kannattaa olla ajoissa liikkeellä jos niihin tähtää.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Liigan kotiavauspeli lauantaina Jyppiä vastaan tulee olemaan haastava pysäköinnin osalta. Laaksolla on hevoskilpailut, joten se on poissa muusta käytöstä. Lisäksi taitaa Ilmalassakin olla peli samaan aikaan, joten pitää oikeasti miettiä minne sen auton laittaa.
 

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
Omalla autolla tuleminen HIFK:n kotipeliin Nordikselle on vuosia ollut pysäköinninjärjestelyjen suhteen arvosana heikko -, tänä syksynä taso on pudonnut ala-arvoiseen. Ainakin ennen vaadittiin urheilu-, musiikki- tms yleisötapahtuman järjestämiseen ns. huvilupa. Tällaisen luvan saaminen edellytti että tapahtumapaikalla on, joko järjestettynä tai luonnostaan tarvittavat fasiliteetit: wc:t, pysäköinnit jne. Koko Nordenskiöldinkadun alue on nyt näiden pysäköintien suhteen sellaisessa kunnossa että Helsingin kaupungin suuren poliisipäällikön, kuka hän onkaan, pitäisi kieltää kaikki yleisötapahtumat Helsingin Jäähallissa, kunnes pysäköintiasia saadaan kuntoon.
Tilanne olisi pitänyt ratkaista jo 20 vuotta sitten, ja kattaa nykyinen P-alue toisella kerroksella, nyt vetäydytään jo tulevan Gardenin taakse eikä tehdä enää ongelmalle mitään.
Asiaan: onko hyvää vinkkiä mihin kannattaisi jättää auto täältä Vantaa, Pakila, Hjalliksen hallin suunnalta tullessa, olemme nyt varautuneet mieluummin kävelemään loppumatkan, sen sijaan että seisotaan viimeiset 500 metriä, ja puolituntia ruuhkassa. Heitä vihje, mihin saa auton välillä Hartwall-Nordis?
 
Viimeksi muokattu:

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC
Eikö Eläintarhan parkkipaikalle voi jättää autoa? Siellähän pitäisi olla vielä paikkoja, joissa vapaa pysäköinti?
Varsinisen Eläintarhan(Korkeasaari/Mustikkamaa) parkkipaikalla varmaan onkin tilaa, tuo vauhtitiehän on ensi vuoden joulukuuhun asti myllennyksessä koska siellä tehdään hulavesiviemäristö-remppaa.

Mutta mites Lintsin parkki/Alppila? Sieltähän kävelee Tivolitietä radan ali ja aina uimastadikan kautta Nordikselle n. 10-15 minuutissa.
 

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
Eikö Eläintarhan parkkipaikalle voi jättää autoa? Siellähän pitäisi olla vielä paikkoja, joissa vapaa pysäköinti?
Eläintarha olisi ok, ongelma on nykyisin päästä edes sinne asti. Suhteessa Nordikseen, ainakin suunnista Pohjoinen, Koillinen ja Itä on muutamankin kerran nyt kokeiltu erittäin huonoin tuloksin. Ainakin Itäväylä-Teollisuuskatu hirttää kiinni like never before, ja Pakilasta Veturitie hyytyy 400 metriä ennen Eläintarhan Nestettä. Notta ryhmää olisi tulossa, mutta ollaan hyväksytty jo tosiasia että Nordikselle pääsee, ainakin täältä Jaffalan ohisuunnasta nopeimmin kävellen. Mihin auto?
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Auroran kentälle saa edelleen auton parkkiin. Alueella on Ma-La pysäköinti kiekon kanssa muistaakseeni 07-18(4h). Sen jälkeen pysäköinti on vapaata.

Itse suosin idästä tullessani nykyään pientä poikkeamaa. En käytä koskelantietä lainkaan, vaan teen pienen koukkasun tuuskin kautta. Sieltä Ilmalaan MTV:n studion ohi eltsun nesteen kautta Auroraan.

Auroran kentälle saavun kylläkin hyvissä ajoin 17:30-45 ja istun autossani parkissa aina 18:00 saakka. Tämän jälkeen lähden hallille.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Auroran kenttä, joka siis on Laakson ratsastusstadionin parkkis, on poissa käytöstä silloin kun siellä on ratsastuskilpailut. Siihen ei myöskään kannata jättää jos ei saa autoa sallitulle paikalle. Se on ihan mieletön parkkisakkomesta ja niitä jaellaankin ahkerasti siellä pelipäivinä.

Sen jälkeen kun sinne tuli se parkkikiekkokäyttö arkisin pakolliseksi se alue pieneni myös huomattavasti. Jos jättää osoitetun alueen eli tolpan väärälle puolelle tai ajoväylälle niin on melko varmasti sakko odottamassa. Jos tulee ajoissa, siinä klo15 alkaa jo olemaan aika täyttä lauantaisin.
Ottaa päähän se että sille alueelle mahtuu puolet enemmän autoja mutta nyt kun on osoitettu pysäköinti pelkästään niiden tolppien väliin sinne jää ihan sikana tyhjää.

Me mennään aina ennen matsia jonnekin safkaamaan eka ja silloin saa auton sille parkkikselle, paitsi jos on ratsastuskilpailukäytössä niin joutuu sitten pulittamaan sen 10e jäähallin omasta parkkiksesta. Mutta olemalla ajoissa on melkein se ainoa tapa varmasti saada auto laillisesti johonkin.
 

Smeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Itse en ole enää hetkeen edes yrittänyt änkeä autoa jonnekki näistä lähiseudun parkkipaikoista. Jos Töölöä tuntee hieman, voi autolla hyvin ajaa hieman Nordiksesta syvemmälle Taka-Töölöön josta erittäin todennäköisesti löytyy paikka ihan kadunvarsi pysäköinnissä jos pieni kävelymatka ei tee pahaa.
Samalla tavalla ajoissa saa sielläki toki olla, mutta välttää lähtiessä myös ne isoimmat ruuhkat.
 

444

Jäsen
Eikö Eläintarhan parkkipaikalle voi jättää autoa? Siellähän pitäisi olla vielä paikkoja, joissa vapaa pysäköinti?
Eltsu on jäljellä olevalta osin muuttunut arkisin klo 9-21 maksulliseksi. Euron tunti. Paikkoja murto-osa viime kauteen verrattuna.
Lisäksi kulku ainoastaan Hesari -> Nordis -suuntaan.
Ruuhka-aikaan Sturenkatu etelään puuroutuu juuri ennen Hesaria, josta on poistettu yksi kaista käytöstä Vauhtitiestä eteenpäin. Kiireellä ei kannata yrittää, hermot menevät, mutta tarpeeksi aikaa varattuna niin se on ihan ok reitti.

Kisiksellä on toisinaan ihan hyvin paikkoja, Finskin (vai mikä helvatti se "stadion" nykyään on) vierestä voi käydä flaksi, mutta helpoimmalla voi päästä myös sillä että menee suosiolla Mannerheimintien toiselle puolelle jollekin pikkukadulle. Helvatisti käveltävää, mutta ei tarvitse hypätä rahvaan sekaan dösään tai sporaan.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Onneksi olkoon 50-vuotiaalle Helsingin jäähallille. Onpa hieno juttu, että juhlapäivänä halli isännöi SM-liigan kärkiottelua.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onneksi olkoon 50-vuotiaalle Helsingin jäähallille. Onpa hieno juttu, että juhlapäivänä halli isännöi SM-liigan kärkiottelua.
Alun juhlallisuudet jäivätkin illan ainoaksi positiiviseksi asiaksi. Olisi tosin siihen alkuvideoon voinut hyvin ympärä tänä vuonna keskuudestamme poistuneet Bowien ja Lemmyn, kun molemmat ovat Nordiksella esiintyneet.

Mietin jo, että pitäisiköhän sitä kysellä KSB-sportista noita retropaitoja, mutta jos niillä noin paskasti pelattiin, niin ehkä turha hankkia huonoa karmaa kaappiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös