Hearthstone: Heroes of Warcraft-korttipeli

  • 3 934
  • 9

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Hearthstone

Onko kukaan muu vielä menettänyt pikkusormeaan Hearthstonelle? Avoin beta käynnissä, eli kyse siis Blizzardin Warcraft-maailmaan perustuvasta keräilykorttipelistä. Hyvin kevyt versio Magicista. Rahalla saa ostettua lisäpakkoja nykymaailman mukaisesti, mutta hyvin tuossa satunnaisesti pelaamalla saa valuuttaa pakkojen hankkimiseksi ihan vaan pelaamalla.

Itse olen lätkinyt enimmäkseen jopa 16. tason magella, eli ei mitenkään kovatasoista pelaamista =)
 

Teloch

Jäsen
Muutama kuukausi sitten closed betassa menetin pikkusormen, mutta kyllä sen sitten melko äkkiä sai takaisinkin. Etenkin ensimmäiset illat tuota mätti melkoisessa huumassa ja testaili erilaisia dekkejä, mutta eihän siinä pidemmän päälle juurikaan syvyyttä ole.
Perinteiseen Blizzard-tyyliin mukana on pahoja balanssi-ongelmia ja muutamalla yksinkertaisella kikalla kuka tahansa voi tehdä dekin, jolla voittaa muutaman kierroksen jälkeen, jos vähänkään käy viuhka aloituskäden kanssa.
 

Jonte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves ja Detroit Red Wings
Itsekkin tätä olen mättänyt jo jonkin aikaa. Tosin itselle tuo constructed-pelimuoto on melko turhaa, koska siellä paremmilla tasoilla aina vastassa samoja deckejä. Areenaa lähinnä pelaillutkin, koska sitä kautta paremmin oppii tuntemaan kortteja ja ei aina saman kaavan pelaamista.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Varmaan betassa on ajoittain jotain balanssiongelmia, mutta yleisesti sanoisin Blizzardin peleissä olevan varsin mainio tasapaino. Ja jos ei ole, sille tehdään jotain. Tyyliin roguecraftit. Nytkin jotain kortteja muutettiin hiljan, esim. pyroblastit mageille.

Ja näillä rimpulatasoilla näkee vaikka minkälaista dekkiä =)
 

Kooki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS
Itsekkin pääsin pari kuukautta sitten mukaan betaan ja aluksi olin ihan innoissani. Innostus kuitenkin on lopahtanut aika nopeasti, johtuen ehkä hieman siitä, että rupesi ärsyttämään pahat balanssi ongelmat.

Ensin Priestit olivat aivan mahdottomia voittaa, seuraavaksi Maget ja nyt tuntuu että puolet pelaa Druideilla, joilla tarkoitus on vain odottaa loppu kierroksia ja heittää legendaryt kehiin ja loput pelaa Warlockeilla rushia. Yritä siinä nyt sitten tehdä voittavaa deckiä. Rupesi myös ärsyttämään mielestäni liian suuri tuurin osuus peleissä ja syvyyden puute korteista. Peli kaipaisi mielestäni pian rutkasti lisää monipuolisia kortteja, mielellään uusilla ominaisuuksilla varustettuna, jotta peliin tulisi lisää taktisuutta.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Onko Jatkoajan-foorumilla ketään Hearthstone: Heroes of Warcraft-korttipelin pelaajia? Itse olen jäänyt tähän korttipeliin pauloihin. Hienosti toteutettu ja hienot kortit, varsinkin kultaiset kortit.

Jos täällä on joku/joitakin, joka/jotka pelaa/pelaavat Hearthstone: Heroes of Warcraft-korttipeliä, niin battlenet nickkini on: heke88#2266. Saa pyytää kaveriksi!
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kyllä tuota tuli pelattua aika paljonkin mutta nyt on WOT vienyt ajan. Pitääkin lähteä vaikka nyt pääsiäisenä taas lätkimään. Pistän sulle sitten viestiä kun asiaan paneudun. Hieno peli tosiaankin tuo on.
 

Teloch

Jäsen
Kuukauden päivät taisi joskus betassa innostus kestää, sitten peli jäi aika pitkälti kokonaan. Virallisen julkaisun jälkeen olen sen kolme peliä käynyt pelaamassa, että sain kolme voittoa WoW-ratsuun. Tuon lisäksi ei ole kutitellut oikeastaan ollenkaan palata korttien pariin.

Ongelmana näkisin edelleen ne samat asiat kuin jo aikanaan, eli peli on aivan liian yksinkertainen, vaikka toki tuo virtaviivaisuus tekeekin matseista nopeita. Tämä kuitenkin johtaa vääjämättä siihen, että ranked-otteluissa tulee vastaan aina ne samat yhdistelmät, ellei sitten joku toinen kyllästynyt ole liikkeellä jollain kikka-dekillä, millä ei pidemmän päälle voi edes pärjätä. Julmetusti lisää kortteja ja vielä julmetummin tasapainotusta (Blizzard = ei tule onnistumaan), niin tuonne voisi palata jopa ihan mielelläänkin.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Etsisin harjoitusvastujia pelaamaan Hearthstonea, koska aion Summer Assemblyilla osallistua Hearthstone-harrasteturnauksiin. Ketään halukkaita? Battlenet-tunnukseni: heke88#2266
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Arizona Coyotes
Jopas ketju on vajonnut alas vaikka kyseessä on todella suosittu peli. Jo reippaasti 70 miljoonaa käyttäjää mennyt rikki tämän vuoden puolella.
Itse pelailen päivittäin ja sen lisäksi katselen pro-pelaajien striimejä. Yritän joka jaksoon vaihtaa heroa, ettei pelaaminen kävisi liian tylsäksi. Mikään hyvä pelaaja en ole ja ennätys standartissa onkin vain rank 13. Yhtään omaa rahaa en ole peliin laittanut, jonka vuoksi korttikokoelmani on tietysti suppea.

Koukuttava peli kerrassaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös