Hattrick

  • 1 249 911
  • 10 181

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Hattrickissä ollaan ja divisioona on IV.58. Joukkueeni nimi on Etu-Töölön Kanuuna.
 

ZD

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Haasteeseen vastaaminen?

Vitutaa kun muut joukkueet haastavat joukkueeni, mutta en osaa vastata haasteeseen. Löytyy tietysti jostain helposta paikasta, mutta en löytö. Eli miten tuo käy?
 

Bandana

Jäsen
Re: Haasteeseen vastaaminen?

Viestin lähetti ZD
Vitutaa kun muut joukkueet haastavat joukkueeni, mutta en osaa vastata haasteeseen. Löytyy tietysti jostain helposta paikasta, mutta en löytö. Eli miten tuo käy?

Valitse vasemmalta palkista Challenges, ja sitten oikeasta laidasta Challenges otsikon alta poimit joukkueen ja painat Acceptia.
 

Alien

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Mitä "hyödyllisiä-"taitoja keskikentällä tarvitaan?

Kaikki muut paikat ovat vähintään inadeguate, mutta midfieldissä mättää joku...
 
Suosikkijoukkue
JYP
Keskikentällä tärkeimmät lienevät playmaking ja stamina. Lisäksi riippuen pelaajan peluutuksesta (normal/offensive/defensive) on hyvä olla korkea passing&defense/passing/defense. Onhan se formi varmasti myös kunnossa?
Keskikenttä on kaikkein hankalin saada korkealle tasolle. Inade on jo hyvä keskikentällä, jos sen onnistuu saamaan.
 

Akseli

Jäsen
Pahasti on addiktoiva tuo Hattrick.
Perhana kun oikein odottaa noita pelipäiviä ja muina päivinä pitää yrittää jotain pällistellä siellä. Hankalana vain pidän noiden pelaajien peluuttamista. Kun joukkuetta kasataan siihen kentälle, niin niiden vertaileminen on aikastamoisen hankalaa. Varsinkin kun on vielä senverran novo, ettei tunne pelaajia vielä "henkilökohtaisesti". Kannattaa käydä tutustumassa jos on tämä vielä kokematta.
 

Damien

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja suomen maajoukkueet.
Hmm saakos noita bidejä jotenkin poistettuu, menin biddaan 2 kärkimiehestä ja nyt näyttää että olisivat molemmat tulossa enkä tarvitse kuin toista, ei ole kyllä oikeestaan varaakaan kun toiseen.
 

Pitbat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames
Viestin lähetti Damien
Hmm saakos noita bidejä jotenkin poistettuu, menin biddaan 2 kärkimiehestä ja nyt näyttää että olisivat molemmat tulossa enkä tarvitse kuin toista, ei ole kyllä oikeestaan varaakaan kun toiseen.

Et saa. Nyt sun pitää toivoa, että joku toinen tarjoa enemmän...
 

Akseli

Jäsen
Mitenkäs se pelaaminen uusilta yrittäjiltä sujuu. Itselläni ensimmäinen kokonainen kausi ja olen sarjassas neljäntenä.
Vaikeaa on juuri tällä hetkellä. Team spirit on furious ja kohta alkaa varmaan fanitkin kaikota.
Mutta pahasti olen koukussa ja olen muutaman kaverinkin saanut mukaan ja samassa koukussa ollaan...
 

Hamraan

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, Edmonton
Alimmalla tasolla 3. meidän sarjassa on yksi ylivoimainen joukkue joka ei ole päästänyt maaliakaan ja tehnyt yli 6 maalia per peli. Eli noususta ei ole toivoakaan. Meidän fanit on "high on life" :D
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Aloitin toissapäivänä Königsblauenilla divarissa V.97. Vielä ei ole ollut hirveästi aikaa tai mahdollisuuksia tutustua kyseiseen peliin, mutta miten nuo divarit menevät? Siis taidan olla alimmalla sarjatasolla, mutta mitä tarkoittaa divari V.97??? Montako niitä divareita on jne.

Lupaava peli kuitenkin ja joukkueeni lähtee tähän kauteen tekemään omaa suoritustaan ja katsotaan mihin se riittää :)
 

Damien

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja suomen maajoukkueet.
Johdan sarjaani täysillä pisteillä 18 maaliero 27-3

Midfield: poor
Right Side Defence: inadequate
Central Defence: inadequate
Left Side Defence: inadequate
Right Side Attack: inadequate
Central Attack: passable
Left Side Attack: passable


tämmäseltä näyttää tämä hommeli, miten ton keskikentän saa vähintään tohon inadequateen?

Sponsorit ja fanit (729) ovat high of life tilassa.
 

Afan

Jäsen
Timi: Roomalaisin kirjaimin on tosiaan divisioonan taso, ja pisteen jälkeen lohkon numero.

Pääsarjoja on luonnollisesti yksi.
II divisioonassa on neljä lohkoa.
III:ssa on 16 lohkoa.
IV:ssä on 64 lohkoa.
V:ssä on 256 lohkoa.

Oma ensimmäinen kokonainen kauteni on alkanut yli odotusten. Ensimmäisen kierroksen vierastasapeli on saanut seurakseen viiden ottelun voittoputken. Lauantaina on kotiottelu sarjakakkosta vastaan, joten voitolla lohkovoitto alkaisi jo häämöttää... Valitettavasti vain kolme avainpelaajaa on pelikiellossa/loukkaantuneena.

Mainittakoon, että kahdessa viimeisimmässä harjoituspelissä olen kärsinyt tappiot maalein 0-9 ja 0-8. Vastustajat ovat peluuttaneet parhaita kokoonpanojaan, minä reservejäni.

EDIT: Sarjajako korjattu
 
Viimeksi muokattu:

Akseli

Jäsen
Harjoitusotteluissa olen minäkin reservejä peluuttanut ja sen lisäksi opetellut uusia muodostelmia. Friendlien tuloksethan ei vaikuta mitenkään mihinkään. Ainoa negatiivinen vaikutus on loukkaantumiset.
Tavoitteena joukkueellani (74371) on sijoittua neljän parhaan joukkoon. Tavoitteessa ollaan, mutta kausi on pitkä.
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Eipä mennyt peli oikein kaksisesti. Avausottelussa tuli kunnolla 0-7 kuonoon, joten eipä ole hirveitä toiveita loppukautta ajatellen. Ennen peliä ajattelin, että jos vain voittaisin avausotteluni kotona, niin voisin vaikka nousta porrasta ylemmäksi loppukaudella, mutta realiteetti tuli takaisin tuon löylytyksen jälkeen. Nyt on sitten tarkoitus tutustua joukkueeseen ja parantaa sitten otteita ja ensi kaudella tähdätä nousuun.
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Pari kysymystä Hattrickiä enemmän pelanneille. Itse nimittäin tutustun pikkuhiljaa peliin. Loistava peli juuri siinä mielessä, että minulla ei ole hirveästi aikaa pelata, mutta Hattrickkiä voi pelata juuri sen verran kuin tahtoo.

Kuitenkin jossain mainittiin, että pelejä voi seurata livenä, mutta tarkoittaako se tuota, että pelin alkuvihellyksen aikaan tulee pieni teksti säästä jne. ja sitten puoli ajalla tietoa siitä, miten peli oikein on kulunut. Ajattelin vain, että olisi mukavaa jos pelistä saisi infoa hieman enemmän jos vaikka on ottelun aikaan linjoilla.

Toinen hieman ihmetystä herättänyt asia on se, että esim. ylimmällä sarjatasolla jotkut joukkueet kirjoittavat kuulumisiaan eli mitä joukkueessa on tapahtunut jne. Miten se on mahdollista?
 
Suosikkijoukkue
JYP
Pelitapahtumat päivittyvät kerran minuutissa. Sen kummempaa seuraamistapaa ei ole ellei sitten lasketa shareware-ohjelmia kuten Hattrick viewer, joka päivittää pelien tapahtumia automaattisesti.
Ne lehdistötiedotteet yms. ominaisuudet saa päälle ostamalla 175 Ruotsin kruunua vuodessa maksavan Supporter packin. Lisätietoa löytyy sieltä HT:stä valitsemalla kohdan Supporter valikosta. Itse olen juuri miettinyt tuota tilaamista...ei tuo ole paha hinta noin loistavasta pelistä. Maksutapoja saisi vain olla vielä enemmän.
 

Satellite

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Wild
Viestin lähetti Miklu the Hurricane
Pelitapahtumat päivittyvät kerran minuutissa. Sen kummempaa seuraamistapaa ei ole ellei sitten lasketa shareware-ohjelmia kuten Hattrick viewer, joka päivittää pelien tapahtumia automaattisesti.
Ne lehdistötiedotteet yms. ominaisuudet saa päälle ostamalla 175 Ruotsin kruunua vuodessa maksavan Supporter packin. Lisätietoa löytyy sieltä HT:stä valitsemalla kohdan Supporter valikosta. Itse olen juuri miettinyt tuota tilaamista...ei tuo ole paha hinta noin loistavasta pelistä. Maksutapoja saisi vain olla vielä enemmän.
Olisi kiva tietää, mistä kyseisen ohjelman saisi? Olisi tosi kivaa saada sellainen ohjelma...Ja minulle ei ainakaan ole tullut tämän hetken pelistä yhtään raporttia vaikka alkoi 10min sitten

En jaksanut lukea tuosta supporter packistä mitään, mutta tuoko se joitakin pelillisiä (niitä jotka vaikuttaa menestykseen) etuja muihin nähden?
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Viestin lähetti Satellite
En jaksanut lukea tuosta supporter packistä mitään, mutta tuoko se joitakin pelillisiä (niitä jotka vaikuttaa menestykseen) etuja muihin nähden?

Kiinnostuin itse tuosta supporter packistä ja kävin hieman tutustumassa siihen ja se ei tuo pelillisesti mitään lisää joukkueeseen, mikä on mielestäni todella hyvä. Siis siinä ei olisi mitään järkeä jos peliä tukevat henkilöt menestyisivät paremmin.

Seuraavia etuja kyseinen paketti kuitenkin toisi:

Bookmarks & Notebook
News ticker
Statistics
Federations
Buddy Lists.
"Club House"
Faces

Aika mielenkiintoinen paketti ja jos vielä ensi kaudella olen kiinnostunut pelaamisesta niin sitten voisin jo tuon paketin ostaa. Ei kuitenkaan ole paha hinta, mutta olen vasta ensimmäistä kautta mukana, joten vaikea sanoa, jaksaako sitä useampaa kautta kiinnostua pelistä.

Itsekään en ole omasta ottelustani vielä hirveästi kuullut. Valitettavasti vastustaja ehti pistää pallon kertaalleen verkkooni ja olen jälleen tappiolla. Kaipaisin kuitenkin aktiivisempaa päivitystä. Tuoko tuo shareware-paketti sen?
 
Suosikkijoukkue
JYP
Tarkoitin näitä SW-ohjelmia, joihin löytyy linkit Hattrickin Community osiosta.
Hattrick Viewer:
http://w1.481.telia.com/~u48105254/hattrickviewer/index.html
kommentit: En ole itse kokeillut, mutta vähän turhalta vaikuttava softa, kun itse voi päivittää otteluraporttia refreshaamalla sivua.
Hattrick Assistant Manager:
http://www.lokesoftware.dk/osr/hattrick/ham/index.htm
kommentit: Todella näppärä softa, josta on todella hyötyä joukkueen kasaamisessa ja pelaajien kehittymisen seuraamisessa. Harmittavasti HAM muuttui freewaresta sharewareksi juuri ilmestyneessä kolmosversiossa(beta). Silti ehdottomasti kokeilemisen arvoinen softa.
Hattrick Manager:
http://surf.to/hm
kommentit: En ole juurikaan testannut, mutta pikavilkaisulla ei vaikuttanut paremmalta kuin HAM. Lisäksi trialissa HAM:ia huomattavasti rajoittuneempi toiminta.

Yksi hyvä syy Supporteriksi liittymiseksi on se, että saitilta saa imastua oman joukkueensa .hrf tiedoston, joka sisältää koko joukkueen statistiikat. Kotikoodari (kuten minä) väsää nopsasti oman softansa joukkueelleen.
 

Seti10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
HIENOA

Kun aikanani aloitin tämän ketjun, HT:ssä oli suomalaisia "käyttäjiä" 700. Nyt on yli 1600 ja tiedän, että useampi sata on tullut tämän ketjun perusteella.

Toivottavasti peli jaksaa jatkossakin innostaa uusia ja uusia käyttäjiä!

Täällä on keskusteltu Supporterin hankinnasta. Olen itse supporter ja mielestäni 20 euroa vuodessa on pieni hinta niistä hyvistä puolista:
- Lehdistö tiedotteet
- Joukkueen Logo-mahdollisuus
- Pelaajien lärvit ja numeroinnit ja lausunnot
- Federaatiot!!!!!!!!!!
- Ja onhan niitä muitakin

Suosittelen supporteria, jos ei raha ihan niin tiukassa ole. Eihän se ole kuin 4 isoa tuoppia...


Ja sitten pari pyyntöä:

- Älkää ottako toista joukkuetta huijaus mielessä. Lähtö pelistä tulee nopeasti. Pelissä on oikeasti satoja niitä wannabe-poliiseja jotka etsivät huijareita "työkseen"
- Osallistukaa keskusteluihin Suomi-conferencessa! Siellä on ollut viime aikoina hiljaista...
- Kertokaa kaverille!!!!

T: Seti
 

Damien

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja suomen maajoukkueet.
yksikysymys, miten tossa muka voi huijata? vaikka olis useampiakin joukkueita?

itselläni pyyhkii hyvin ja olen lohkoni selkeä ykkönen ja nousu alkaa varmistua tai ainakin karsintapaikka.
 

Seti10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Viestin lähetti Alien
Mitä "hyödyllisiä-"taitoja keskikentällä tarvitaan?

Kaikki muut paikat ovat vähintään inadeguate, mutta midfieldissä mättää joku...

Tarkoitat varmaan otteluraportteja...

Keskikenttä on vaikein saada "kohdalleen". Mutta hieman kokeneempana voin paljastaa, että se on voiton avain.

Kokoa keskikentälle sellaisia jätkiä joilla on PLAYMAKING mahd hyvä. Lisähyvää saat jos pelaajilla on kakkostaitona hyvä passing (bonusta hyökkäykseen) tai defence (yllättäen puolustukseen). Myös wingereiden playmaking vaikuttaa keskikenttä-arvosanaan.

Stamina pitää olla hyvä. Treenatkaa staminaa kausien välissä olevalla 2 viikon tauolla -> staminan treenaus pudottaa formia ja näinollen peliesitysten tasoa. Huono stamina vaikuttaa keskikenttämiestesi esitykseen toisella puoliajalla.

Keskikenttää voit tukea valitsemalla taktiikaksi esim. 3-5-2 tai 4-4-2:ssa laittamalla toiselle pakille OFFENSIVE (tällöin hänellä kannattaa olla hyvä playmaking). Lisäksi voi tukea laittamalla hyökkääjälle defensive (passing) tai wingerille towards middle (playmaking)

Keskikenttä vaikuttaa peliin paljon! Otteluraporteissa näkyy prosentuaalinen hallinta. Se on suoraa tulosta keskikentän toiminnasta.

Näillä helpeillä pitäisi keskari nousta.. ;-)

Ja by the way! Minut saa haastaa treeni-peleihin...

Löydätte minut IV.55 -sarjasta. Otan mielelläni haasteita vastaan...

T: MOD-Seti, ZSKA Ravijoki
 
Suosikkijoukkue
JYP
Kun meillä täällä on oikein moderaattori (Onnittelut valinnasta!) vastaamassa niin osaat varmaan kertoa, mitä tarkempaa statistiikkaa tulee tuon supporter packin mukana? Tuleeko mukana pelaajien arvojen desimaaleja tai muuta vastaavaa tietoa?
Itse meinasin tuo supporterin hommata sitten kun saan jengini talouden plussalle kammettua. Supporterin maksutapoja saisi olla kyllä enemmän. Ilman luottokorttia jää jäljelle vai kallis maksumääräys, ei hyvä.
Niitä uusia pelaajia on todellakin tämän ketjun kautta tullut paljon. Itse kerroin ainakin noin 10 kaverille, joista noin puolet jäi heti koukkuun ja he taas edelleen kavereilleen kertoilivat... Yrittäkääs vielä saada se pelin suomennos valmiiksi niin pelaajamäärät lähtee todella kasvuun.
Nuo HT:n conffit ovat turhan vaikeita käyttää. Kavereita on joutunut oikein erikseen opastamaan niitten toiminnassa. Kai sille käyttöliittymälle vielä olisi jotain tehtävissä...?
 

Seti10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Huijaus

Viestin lähetti Damien
yksikysymys, miten tossa muka voi huijata? vaikka olis useampiakin joukkueita?

Huijaushan on helppoa. Kirjoittautuu vain toisella nimellä ja sähköpostiosoitteella sisään, saa joukkueen ja ostaa vanhasta joukkueesta huonoja pelaajia kovaan hintaan. Simple. Menkää espanjan siirtomarkkinoille, etsikää mielestänne "ylihintainen" siirto ja tutkikaa joukkueiden keskinäistä pelaajavirtaa... Kokemukseni mukaan espanjan (ja argentiianan) liigassa huijataan aikas lailla paljon...

Esimerkki:
Sarjaani johtava joukkue on suljettu viime viikolla pelistä. Edellä mainitun tapainen huijaus, kaksi pelaaja siirtoa. Kesti 2 päivää ennenkuin valvova silmä huomasi...

Miksi narahtaa?
- Koneiden IP-osoitteet paljastavat
- Nimet, sähköpostit, jne...
- Epäilyttävät siirrot tutkitaan
- Lukuisat "Cheater Hunter Federationit" tutkivat jatkuvasti siirtoja ja joukkeita
jne...


Mikä on tuomio?
- Armotta pihalle
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös