Harri Aholle kenkää!

  • 160 424
  • 827

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minusta sinä kärjistät "ongelmaa". Suurimman osan töistä pystyy tekemään väsyneenä ja lätkäbusineksessä monet työt tehdään ihan vallan muulloin kuin aamusta. Ja totta kai välillä on vähän silmät ristissä aamuisin, mutta mitä vitun väliä sillä nyt okeasti on? Eiköhän tuo osaa niinä harvoina aamuina olla virkeänä, kun sillä on merkitystä. Veikkaan monena aamuna olevan, vaikka olisikin yöllä pelin katsont.


Olen tehnyt yötöitä, valvonut pelejä ja herännyt peleihin. Olen tehnyt sitä joskus monta vuotta putkeen, toisinaan harvemmin. Olen ihan varma, että sinä et.

Ensinnäkin, ei kannata olla "ihan varma" jos on mahdollisuus olla väärässä. Olen myöskin valvonut monissa merkeissä (työt, pelit) välillä pitkiäkin putkia yhteen jaksoon. Ja vuosista voidaan puhua myös omalla kohdallani, tosin tästä on jo aikaa. Uskaltaisin myös arvella, että olen puolestaan perehtynyt sinua enemmän itse asiaan liittyviin lukuisiin tutkimuksiin ja testeihin, joten ei se nyt ihan tuulesta temmattua ole, ettei jokainen pysty täyteen työpanokseen valvotun yön jälkeen.

Ei tässä osaltani ole ongelmaa, tuntuu että se taisi muuttua ongelmaksi kun en ole taipunut samaan näkemykseen kanssasi. Minun on vähän vaikea ymmärtää tarvetta olla ehdoton asiassa, jossa yhtä varmaa totuutta ei ole, mutta eipä tässä mitään. Eiköhän anneta tämän olla, loppujen lopuksi mulle sopii hyvin, että Aho valvoo yöt. Kivahan se varmasti on katsoa pojan pelejä ja nauttia elämän iloista. Ihan taatusti hän saa tuosta isot kiksit ja hyvä niin.
 
Viimeksi muokattu:
Ei tässä osaltani ole ongelmaa, tuntuu että se taisi muuttua ongelmaksi kun en ole taipunut samaan näkemykseen kanssasi. Minun on vähän vaikea ymmärtää tarvetta olla ehdoton asiassa, jossa yhtä varmaa totuutta ei ole, mutta eipä tässä mitään.

Ei näkemys ole se ongelma. Olen vain niin yksinkertainen, että en ymmärrä miten voit rinnastaa kotona pelien katsomisen työn tekemiseen. En myöskään ymmärrä muutamaa muutakaan asiaa, joita yritinkin vähän kysyä. Minulla on myös vaikea ymmärtää sinun olevan niin ehdoton, että jannu ei pystyisi töitään tekemään kun katsoo änäriä öisin. Sen sijaan ymmärrän varsin helposti, että Aho tästä kaikesta huolimatta pystyy edelleen toimimaan varsin normaalisti yhteiskunnassa ja työpaikassaan. Ehkäpä jopa täysin normaalisti, kuten moni muukin meistä. Siihen on suorastaan helppo samaistua.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei näkemys ole se ongelma. Olen vain niin yksinkertainen, että en ymmärrä miten voit rinnastaa kotona pelien katsomisen työn tekemiseen. En myöskään ymmärrä muutamaa muutakaan asiaa, joita yritinkin vähän kysyä. Minulla on myös vaikea ymmärtää sinun olevan niin ehdoton, että jannu ei pystyisi töitään tekemään kun katsoo änäriä öisin. Sen sijaan ymmärrän varsin helposti, että Aho tästä kaikesta huolimatta pystyy edelleen toimimaan varsin normaalisti yhteiskunnassa ja työpaikassaan. Ehkäpä jopa täysin normaalisti, kuten moni muukin meistä. Siihen on suorastaan helppo samaistua.

Pahoittelut, mutta jos olet noin kaukana sen näkemisestä, että aika monilla henkilöillä (tutkimusten mukaan useimmilla) öiden valvominen oikeasti vaikuttaa seuraavan päivän työpanokseen, en minä osaa tai jaksa enää avata asiaa enempää. En minä rinnasta kotona pelien katsomista työn tekemiseen, vaan ainoastaan sitä onko työpanos automaattisesti ja varmasti 100%, kun öitä valvotaan säännöllisesti.

Siitä uskaltaisin lyödä sen kuuluisan vasemman pallin vetoa, että useimmat eivät pysty tuollaiseen valvomiseen niin, ettei se näkyisi tippaakaan työtehossa. On kuitenkin mahdollista, että Aho on tässä poikkeus tai että UTJ:n työnkuva on sellainen, että sitä voi tehdä yhtä hyvin myös öitä valvoen.

Siinä uskon toki sinua, kun sanot Ahon olleen koko syksyn ja talven freshinä aina nähdessäsi häntä. Näillä mennään, ei tämä niin vakavaa. Asiat riitelee tai toivottavasti ei riitele nekään.
 
Viimeksi muokattu:

Bobi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Kiekko-Ketut, Edmonton Oilers
On tämä (kin) naurettavaa keskustelua jos nimimerkkiä Erätaukoa ihmetyttää Harri Ahon valvomiset ( max 3 yötö/vko ) ja vetää siitä johtopäätökset Kärppien huonoon menestykseen,,, Sivu kateettina voisi todeta , että merimiehet, huorat ja rikolliset pääosin työskentelevät yön hämärinä tunteina ja hyvin pärjäävät.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
On tämä (kin) naurettavaa keskustelua jos nimimerkkiä Erätaukoa ihmetyttää Harri Ahon valvomiset ( max 3 yötö/vko ) ja vetää siitä johtopäätökset Kärppien huonoon menestykseen,,, Sivu kateettina voisi todeta , että merimiehet, huorat ja rikolliset pääosin työskentelevät yön hämärinä tunteina ja hyvin pärjäävät.

Korjataan max 4 yötä/vko tai 3 yötä / normaali työviikko (jälkimmäinen=normitahti).

Tällainen itseäni ärsyttää kaikista eniten, kun tietää jo etukäteen, että joku lukee (tahallaan tai tahallisesti) asiat väärin. Olenko vetänyt tuosta johtopäätöksiä Kärppien menestykseen? Ihan ekassa viestissä olin tiukempi (vaikken vetänyt siinäkään tuollaista suoraa johtopäätöstä), mutta sen jälkeen kyse on ollut muusta. Tämä tästä osaltani, Teroinhan se tuossa paketoikin asiaa mainiolla huumorillaan.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät & NHL
Hittoako te täällä vänkäätte? Katsokaa Yle Areenasta Prisma Studio ohjelma joka tuli keskiviikkona. Siinä on juuri uni aiheena. Varmaan tarkempaa faktaa saa siitä kuin tämän palstan mutuiluista.

Niin ja Aholle kenkää, että pääsee nukkumaan vaikka päivällä...

Leikin lasku sikseen. Niin paljon on Kärppien joukkueen kasaamisessa tehty virheitä, että joku tolkku tuohon pitäisi saada. Ennen meidät pelasti valtakunnan kärkikoutsi ja omat huippupelaajat ja muutama paluumuuttaja. Nyt kun paluumuuttajat on sillä tasolla, että hädin tuskin ovat liigatason pelaajia ja omat kasvatit taas sillä tasolla, että eivät pelaa seuraavalla kaudella NHL:ssä tai KHL:ssä, niin lopputulos on tämä. Kärppien organisaation imukyky yhdistettynä keskinkertaiseen pelaajahankintaan ja roolittamiseen, niin parempaan ei ole nykyisellä toimiston väellä rahkeita.
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut, mutta jos olet noin kaukana sen näkemisestä, että aika monilla henkilöillä (tutkimusten mukaan useimmilla) öiden valvominen oikeasti vaikuttaa seuraavan päivän työpanokseen, en minä osaa tai jaksa enää avata asiaa enempää. En minä rinnasta kotona pelien katsomista työn tekemiseen, vaan ainoastaan sitä onko työpanos automaattisesti ja varmasti 100%, kun öitä valvotaan säännöllisesti.

Minusta rinnastit, kun vertasit asiaa tuttuihin yötyöntekijöihin, jotka ovat seuraavana päivänä sekaisin valvomisesta. Minusta ei ole sama asia. Sen verran olisin halunnut sitä avausta, että olisin halunnut tietää jonkin työtehtävän, johon tuo voisi teoriassa vaikuttaa. Sitten ei näin vierestä meillä tarvitsisi kuin arvata, että kuinka usein tuollainen toistuu ja voisimmekin alkaa arvioimaan, että vaikuttaako työhön ihan tippaakaan valvominen.

Siitä uskaltaisin lyödä sen kuuluisan vasemman pallin vetoa, että useimmat eivät pysty tuollaiseen valvomiseen niin, ettei se näkyisi tippaakaan työtehossa. On kuitenkin mahdollista, että Aho on tässä poikkeus tai että UTJ:n työnkuva on sellainen, että sitä voi tehdä yhtä hyvin myös öitä valvoen.

Tässä tuo edelisen kommenttini lopetus onkin. Aho lienee tavallinen kaveri, jota väsyttää joskus aamuisin enemmän, joskus vähemmän. Hän ei suinkaan ilmoittanut valvovansa kaikkia öitä tveen äärellä. Eiköhän tuo normaalien ihmisten tapaan ehdi nukkua jonkin verran pelien jälkeenkin, kuin myös ennen pelejäkin. Pelaahan nuo joskus sitenkin, että pelit tulevat meille ihmisten aikaan. Ei ne kaikki klo 3 ala. UTJ:n työnkuva on varmasti erilainen, kuin vaikkapa minulla. Monet työtehtävät hoidetaan varmasti tyyliin "onko hoidettu vai ei", eikä "hitto mää laitan tämän asian ylös kalenteriin paremmin kuin kukaan muu". Yleensäkin lätkäbusineksessa monet ovat game facella sitten ilta-aikaan, kun taika tapahtuu eli joukkueet pelaavat. Siellä on toimitusjohtajaa myöten ukot rivissä kättelemässä yhteistyökumppaneita, ylläpitämässä suhteita ja tekemässä niitä puheluita mistä mainitsit. Ei niitä klo 8 aamulla tehdä varmastikaan jatkuvasti ja jos taas puhutaan jostain toisesta aikavyöhykkeestä kokonaan, niin tuurista riippuen ollaan sitten aikaisin aamulla tai myöhään illalla tekemisissä.

Veikkaan kuitenkin totuuden olevan tarua tylsempää. Eiköhän siellä ole ne tietyt kontaktit, joita seurataan. Agentit tietävät varmasti aika hyvin joukkueiden pelaajatarpeen ja sitä kautta hommia hoidetaan. Eiköhän Aho (& Co) ole nykyisetkin flopit hommanneet tutuista kontakteista ja hoitaneet tunnustelut ihan sähköpostilla. Stten puhelu tai pari ja soppariin nimeä. Työkseen jääkiekkoa seuraavat ihmiset alkavat aika nopeasti muistamaan eri pelaajia ja toimijoita, eikä seuraaminen ole todennäköisesti älyttömän hankalaa. Harrastelijatkin pystyvät ja tälläkin palstalla on useitakin kavereita, jotka pystyvät eri sarjojen pelaajia ja junioreita seuraamaan. Eikä tietty tulevia valmentajiakaan tarvitse joka aamu miettiä, vaikka meistä voi välillä siltä tuntuakin :)

Mutta pitääpä mennä nukkumaan, että en huomenna ole täysi pettymys työantajalleni ja työkavereilleni, asiakkaista puhumattakaan.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mutta pitääpä mennä nukkumaan, että en huomenna ole täysi pettymys työantajalleni ja työkavereilleni, asiakkaista puhumattakaan.

Kirjoitit niin pitkän viestin, että kohteliaisuudesta kiitän ajatustenvaihdosta. Sitä on aina kiva tehdä etenkin kun asiat pystytään keskustelemaan asiallisesti. Enempää en kommentoi kun lupasin antaa asian olla tässä, hyvät yöt!
 

Micol

Jäsen
Mitäs luulette, että kuinka kävisi esim. HR-päällikölle yksityisellä sektorilla yritysmaailmassa, jos lähestulkoon jokainen rekrytointi menisi ihan päin vittua vuodesta toiseen? Kyllä vain. Tällainen henkilö olisi saanut kenkää jo ajat sitten YT-neuvotteluiden päätteeksi huonosti hoidetusta työstä. Vaatimustaso tekemisille ja rekrytoinneille täytyy olla kova myös yhdelle maamme parhaiten hoidetulle ja voittoa tekevälle osakeyhtiölle urheilun saralla. Mitään selityksiä mistään "markkinoiden kuivuudesta" ei voida suvaita millään kaudella. Se ei ole totta, se on ammattitaidottomuutta, sillä muut kilpailevat seurat ovat pystyneet löytämään vahvistuksia omiin joukkueisiin. Jos UTJ:n apuna olevat skoutit eivät myöskään löydä ketään todellisia vahvistuksia joukkueeseen, ovat he myös epäonnistuneet tehtävässään pahasti ja seuran tulisi erottaa heidät tehtävistään.

Urheilutoimenjohtaja Harri Ahon on pakko löytää ne pari vahvistusta loppukauden joukkueeseen. Vielä on pari päivää armonaikaa. Jos niitä vahvistuksia ei tule, on hän flopannut kyllä totaalisesti tehtävissään etenkin tämän kauden osalta. Kello käy.
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mikäli tälle kaudelle tämä suhari ei löydä mittoja täyttäviä vahvistuksia (kiekollinen pakki, sentteri, laituri riippuen Saarisen/Mäenalasen tilanteesta), en näe muuta mahdollisuutta kuin antaa potkut. Toki jo tähän astiset Ahon suoritteet vuosien ajalta puoltaa potkuja, mutta nyt on viimeinen niitti lähellä. Muut jengit kairaa "tyhjiltä" markkinoilta hyviä hankintoja, Aho katselee änäriä yöt ja vielä kehuskelee lehdissä kuinka töissä väsyttää. Herää pahvi.
 

Vaara

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Vaadin potkuja Aholle, jos ykköskorin sentteriä, puolustajaa sekä laitahyökkääjää tule siirtoikkunan umpeutuessa.

Olen mukana talkoissa, jos fanipäätyyn tehdään superkokoinen Aho ulos -tifo.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vaadin potkuja Aholle, jos ykköskorin sentteriä, puolustajaa sekä laitahyökkääjää tule siirtoikkunan umpeutuessa.

Olen mukana talkoissa, jos fanipäätyyn tehdään superkokoinen Aho ulos -tifo.
Mukana.
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Jos ei vahvistuksia tule Kärppiin ollenkaan niin silloin syy ei liene Ahon vaan Junnon lompakko on mennyt kiinni. Epäonnistuneet hankinnat menevät Ahon piikkiin.
 

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
He Harri, olisihan tuolla ollut vapaana, liekö olisi vieläkin, Kristian Kuusela-niminen jääkiekkoilija. Kärppätaustainenkin ja ihan hyvin viimekausilla pelannut. Ei sitten kiinnostanut? Yhtään?
 

Yeap

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kuusela Tapparaan. Tämä kausi on nähty, Harrille mitali ja Viasat 12kk määräaikainen sopimus palkinnoksi.
 
On tämä sekopäistä. Kuusela Tapparaan = Ei halunnut pelata Suikkasen alaisuudessa / Harri Aho sanoi n. puoli tuntia sitten "Niin kuka tämä tälläinen Rist... Kristian Kuusela on? Onko kovakin pelimies?"
 

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Ahoa on ihan turha syyttää Kuuselasta. Häntä ei olisi Ouluun saanut kukaan urheilutoimenjohtaja, ja tämä on aatamen fakta.

Tappara on liigan kärjessä, ylivoimainen mestarisuosikki, Kuuselan vanha seura ja hänellä on vasta valmistunut talo Tampereelle. Perheen tarkoituksena on ollut jäädä sinne pysyvästi peliuran jälkeen. Joten ei, tätä ei Aho tai kukaan muukaan muuksi voinut muuttaa.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei nyt Kuuselasta voi Aholle pyyhkeitä antaa, mutta onhan se nyt jo saamattomuuden huippu, jos Aho ei sitä yhtä pakkia saa naarattua jengiin. Jumalauta kohta vuoden kolunnut markkinoita, eikä löydä YHTÄ mitat täyttävää puolustajaa, vaikka niitäkin on liikkunut kesän, syksyn ja talven mittaan sinne sun tänne tasaisen jatkuvasti. Hyökkäysosastolla on sentään ollut yritystä, vaikka flopeiksi kääntyneetkin suurin osa hyökkäyshankinnoistakin.
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Ei nyt Kuuselasta voi Aholle pyyhkeitä antaa, mutta onhan se nyt jo saamattomuuden huippu, jos Aho ei sitä yhtä pakkia saa naarattua jengiin. Jumalauta kohta vuoden kolunnut markkinoita, eikä löydä YHTÄ mitat täyttävää puolustajaa, vaikka niitäkin on liikkunut kesän, syksyn ja talven mittaan sinne sun tänne tasaisen jatkuvasti.
Varsinkin jos katsotaan pakkien nykyistä tasoa, siihen verrattuna lähes kuka tahansa on vahvistus. Ei pitäis olla iso homma.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eipä ollut jakoja tässä Kuuselan tapauksessa.

Aamulehden tietojen mukaan Kuuselan perässä oli muitakin liigaseuroja, eikä Tapparan tarjous ollut euromääräisesti suurin.

– Kyllä siellä joku muukin on yrittänyt. Meidän hommamme ei perustu suuriin rahamääriin. Hän halusi tulla kotiin Tampereella ja Tapparaan. Varmasti myös vanhat muistot painoivat ratkaisussa, kertoo Tapparan toimitusjohtaja Mikko Leinonen.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
– Kyllä siellä joku muukin on yrittänyt. Meidän hommamme ei perustu suuriin rahamääriin. Hän halusi tulla kotiin Tampereella ja Tapparaan. Varmasti myös vanhat muistot painoivat ratkaisussa, kertoo Tapparan toimitusjohtaja Mikko Leinonen.
Kyllähän tässä on ihan kivasti puhuttu että "eurot eivät ratkaisseet", mutta pari asiaa on ihan hyvä erottaa toisistaan. Eli Kärpät (tai mikään muukaan joukkue) tuskin tarjosi Kuuselalle mitenkään merkittävästi isompaa sopimusta kuin mitä Tappara, etenkin kun näin aluksi puhutaan kaiketi ainoastaan loppukauden sopimuksesta? Tapparan kilpailukykyinen tarjous + muut ympäristötekijät kuten asunto ja "paluu kotiin" on tässä tapauksessa isompi kuin esim. TPS:n, IFK:n ja Kärppien tarjoama euromääräinen tarjous.

MM-tason pelaaja nauttii kyllä MM-tason pelaajan palkkaa myös Tapparassakin, vaikka se ei ihan yhtä iso olisikaan kuin Kärpissä, IFK:ssa tai TPS:ssä.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Turhaa tässä nyt on yhtä miestä syyttää.
Toki pieleen on tosi pahasti mennyt.
Niistä vastuun kantavat pyhä kolmiyhteys : Aho-Junno-Suikkanen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös