Hannu Pikkarainen

  • 89 519
  • 239

Dale Cooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Mother Nature Hockey
Hank jatkoi -tai oikeastaan vielä paransi- siitä, mihin Porissa jäi. Osaa loistavan pelisilmänsä ansiosta arvioida, kannattaako kiekonriiston jälkeen lähteä nopeaan hyökkäykseen vai rauhoittaa tilanne. Sen lisäksi kykenee tekemään tarvittavan näiden kahden skenaarion toteuttamiseen, eli osaa antaa nopean syötön tai tehdä omalla liikkeellään tilaa. Ylivoima, varsinkin se kolmannessa erässä käytetty Ramu-Zabo-Goldie-Hank-X, entisestään korosti Edarin kiekollista taitoa ja pelisilmää. Ja tuo ylivoima tulee muuten tekemään todellista tuhoa, jos tuon X:n paikalle saataisiin esimerkiksi Söde tai Taipalus. Tuon toimivuus perustuu hyvin paljon siihen, että Hank kykenee dominoimaan siniviivaa, jakamaan sieltä nopeita syöttöjä tai nousemaan itse liikkeellä.

Lisäksi oli taas vaihteeksi kerrassaan ihanaa nähdä, että puolustajan lähettämä laukaus meni maalille (ja maaliin) asti. Samaan aikaan Mobergit ja Heikkiset vetelee päin ensimmäisen karvaajan polvisuojia. Tokihan Auvitu "ampui" maalin Porissa, mutta sen vastapainona tulee kestämättömän paljon huonoja vetoja, jotka menee seinille tai päin vastustajaa. Paljon parjattu Dale Clarke oli aikoinaan myös pakki, joka osasi lähettää kiekon oikeasti maalille asti. Tähän perustui pitkälti kyseisen miehen hyvät tehopisteet.

Vielä on liian aikaista faksien lähettelyyn, mutta tällä menolla IFK:n on periaatteessa ja käytännössä PAKKO signata Hank loppukaudeksi. Itseäni edelleen kuitenkin huolettaa se, tuleeko taso pysymään tarpeeksi vakaana. Hank pelaa korkealla itseluottamuksella ja hänen pelinsä perustuu paljolti juuri sen hyödyntämiseen. Jokaiselle tulee kuitenkin pakolla heikompia jaksoja ja näistä Edarin on selvittävä kunnialla menettämättä itseluottamustaan. Muuten alkaa ylikompensointi Namun tiskin (ja Suskin) takana.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tästä olen täysin eri mieltä. Ifk nimenomaan tarvitsee Hankin tapaisen pakin. Meillä ei ole ketään, joka on lähellekään hänen tasoaan yv-pakkina ja muutenkaan kiekollisena.

Ehdottomasti näin, vaikka loukkaantuneet tulee aikanaan takaisin meillä olisi Hankille paljonkin käyttöä jos taso jatkuu samanlaisena. Söden ja Taipaluksen seuraksi sopii hyvin kiekollisena pakkina, Auvitun viivapelaaminen ja pelisilmä ei ole täysin vakuuttanut. Voi ku se Hank ois vielä kätisyydeltään right.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Hank jatkoi -tai oikeastaan vielä paransi- siitä, mihin Porissa jäi. Osaa loistavan pelisilmänsä ansiosta arvioida, kannattaako kiekonriiston jälkeen lähteä nopeaan hyökkäykseen vai rauhoittaa tilanne. Sen lisäksi kykenee tekemään tarvittavan näiden kahden skenaarion toteuttamiseen, eli osaa antaa nopean syötön tai tehdä omalla liikkeellään tilaa. Ylivoima, varsinkin se kolmannessa erässä käytetty Ramu-Zabo-Goldie-Hank-X, entisestään korosti Edarin kiekollista taitoa ja pelisilmää. Ja tuo ylivoima tulee muuten tekemään todellista tuhoa, jos tuon X:n paikalle saataisiin esimerkiksi Söde tai Taipalus. Tuon toimivuus perustuu hyvin paljon siihen, että Hank kykenee dominoimaan siniviivaa, jakamaan sieltä nopeita syöttöjä tai nousemaan itse liikkeellä.

Eikös tuossa käytetty Ikosta, lähinnä sen takia että siinä olisi joku maskissa ja hakkaamassa irtokiekkoja sisään. Jos tuohon ottaisi Söden tai Taipaluksen tilalle, niin siinä ei olisi maalin edessä ketään ja aikamoisen kuvion saisivat tehdä tuosta että tuosta maalin tekisivät.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Hienoa pelisilmää myös toimistolta että tähän Hanky "katsokaa mulla on fyrkkaa" Pikkaraisen paluumatsiin otteluisännäksi valikoitui HIFK-Fyrkka. Siinä on ironiaa jos jossain! :)

Itse peliesitykset oli tosiaan hyviä ja ehdottomasti ykköspakki eilen. Kuten moni palstaveli tuolla yllä jo totesikin toivotaan ettei edarius nosta päätään, se punnitaan vasta myöhemmin. Veikkaan että ainakin siihen asti kun nimet on pidemmässä sopparissa saadaan nauttia Hankyn hienoista otteista. Toivotaan että ne jatkuu myös sen sopparin allekirjoittamisen jälkeenkin.
 

Caine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Leijonat
Pakko antaa iso peukku Hankille. Hieno esitys torstaina Stadissa, ei juuri mokia puolustuspäässä, ja tällä hetkellä jengin paras kiekollinen pakki hyökkäyspäässä. Pakkohan tästä on tykätä. Loppukauden soppari vaan alle.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pidin Hankista pelaajana ja henkilönä aikoinaan ihan älyttömästi, mutta se silloinen ''henkilöstä pitäminen'' loppui melko nopeasti fleguilun ja ''off-ice'' tapahtumien johdosta. Hankin taitotaso on edelleen ihan Liigan kärkeä, ja hänen tyylisiä puolustajia on todella mageeta katsella, kunhan vain otteet pysyvät useammin nyt nähtyinä, eivätkä niinä kirottuina fleguiluina. Hank onnistui aikoinaan velmuilemaan tehtävistään muita enemmän karismaattisen ulosantinsa, sekä kasvatti-statuksensa turvin, ja se alkoi loppua kohden ärsyttämään ihan sikana, kun peliotteet kentällä eivät vastanneet hänen ylimielistä otettaan tehtäviinsä. Toistaiseksi Hank on keskittynyt pelaamiseen, ja silloin hän näyttäisi olevan edelleen yksi Liigan parhaista YV-pakeista, näin uskallan väittää.

Vaikka dumasinkin Hankin hankinnan ihan täysin, niin pakko se on myöntää, että hän on toistaiseksi täyttänyt kiekollisen puolustajan vajeen joukkueessa erinomaisesti. Kyllä tässä näyttäisi olevan kaikki ainekset tuhkimotarinalle, vaikka vielä on pitkä matka kuljettavana.

PS. Olisihan se helvetin mahtava juttu, sekä HIFK:n, että Hankin kannalta, jos Hank onnistuisi vihdoin lunastamaan potentiaalinsa jääkiekkoilijana, jonka seurauksena HIFK saisi vakaan liigapuolustajan tuleviksi kausiksi, ja Hank pääsisi tuosta suostaan takaisin parrasvaloihin. Tsemppiä Hankille aiemmista dumauksista huolimatta!
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Worst case scenario ei ole siis toistaiseksi toteutunut, which is nice. Itse asiassa melkein päinvastoin. Mutta ei kyllä tule Hank pääsemään irti tuosta itse aiheuttamastaan leimasta koko kaudella, vaikka voittaisi pakkien piste- ja tehopörssit. Silmätikkuna tulee olemaan joka tapauksessa niin kauan kuin punaisessa paidassa pelaa. Ei käy kateeksi. Jokohan uskaltaisi toivoa parasta? Vai odotanko vielä pari viikkoa päästäkseni sanomaan "mitäs mä sanoin!"?
 

Varjagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat & Toronto Maple Leafs
Heh, muistin virkistämiseksi edarin jätkät radio rockissa: http://m.youtube.com/watch?v=wt_ZnZWZScE

Oon kyllä tosi tyytyväinen Hankin esityksiin näissä kahdessa pelissä, tehot 1+2 ja on kyllä tosi taitava kiekon kanssa ja pitkä liuku hienoa katseltavaa, kun ylittää siniviivan ja jättää kiekon takana tulevalle hyökkääjälle. Ei oo kyllä tällä kaudella pahemmin näkynyt, ollut lähinnä päätyyn roiskimista ja perään. Toivon, että Hank jatkaa samalla linjalla, lunastaa paikan itselleen ja tekee tästä tuhlaajapojan paluun.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Vielä on liian aikaista faksien lähettelyyn, mutta tällä menolla IFK:n on periaatteessa ja käytännössä PAKKO signata Hank loppukaudeksi. Itseäni edelleen kuitenkin huolettaa se, tuleeko taso pysymään tarpeeksi vakaana.

Olisihan se aika outoa jos varsinkin eilisen pelin perusteella yksi Liigan parhaista kiekollisista puolustajista ei kelpalsi. Hankin vahvuus on siinä, että hän pystyy pelaamaan viivassa pakottamalla vastustajan huomioimaan syötön kahteen suuntaan, tilantekemisen jalalla tai laukauksen. Kun vielä Hank näyttäisi pystyvän toimittamaan kiekon maalille niin tällaisia puolustajia on Liigassa äärimmäisen vähän. Se mikä on mennyt, on mennyt.
 

TheSirPena

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pentti Matikainen
Worst case scenario ei ole siis toistaiseksi toteutunut, which is nice. Itse asiassa melkein päinvastoin.
Tässähän on juurikin rakentumassa tämä worst case scenario. Hank lunastaa itselleen loppukauden sopimuksen hyvillä otteillaan ja kun sopimus on taskussa niin alkaa fleguilu. Olen mielelläni väärässä.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Tässähän on juurikin rakentumassa tämä worst case scenario. Hank lunastaa itselleen loppukauden sopimuksen hyvillä otteillaan ja kun sopimus on taskussa niin alkaa fleguilu. Olen mielelläni väärässä.

WCS on luonnollisesti se, että HIFK on joutunut antaa siimaa Edarille try out neuvotteluissa ja seuralla ei ole ensisijaista oikeutta signata Pikkaraista.

Edari heittää try outilla tehot 7+ 9 tiskiin, sanoo kiitti ja moi noustessaan setelitukkoa heilutellen Oulun koneeseen pudottaakseen HIFK:n keväällä pudotuspeleistä
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Minusta Hank osoittaa sen että hänen tasonsa riittää kyllä Liigaan jos vain haluaa ( tämä tiedettiin jo vuosia sitten ). Asennehan on miehellä ollut hieman kyseenalainen ammattijääkiekkoilijaksi. Ehkä Beagle Boyn skenaario toteutuu, toivottavasti kuitenkin ei, vaan Hank vetää koko kauden meillä hyvällä asenteella käyttäen niitä taitoja joita kyllä löytyy, jos vain haluaa.
 

LP#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tulee valitettavan eläväisesti mieleen tällainen 'henrikforsbergmainen-ilmiö'. Pelaaja saapuu 'ties mistä' repaleisessa/sekasortoisessa tilassa olevaan puolustukseen. Hirveät näytönhalut ja nappiin menneet muutamat ekat matsit oikeuttavat loppukauden kattavaan ja tämän jälkeen tyytyminen vallitsevaan tilaan. Lopun tuntee kaikki. Tän voisi yleisesti verrata myös ihan normaaliin työelämäänkin. Olen nähnyt työuran aikana useita yritykseen saapuvia koeaikalaisia jolloin työntekijä antaa positiivisia signaaleja, yrittää parhaansa ja on tehokas. Sitten kun työntekijän kanssa päädytään kokoaikaiseen työsuhteeseen on huomattavissa vastaavanlaisia työyhteisön tasolle taantumista, toisin kun koeaikana työntekijä on ns. ylittänyt itsensä. Onneksi Hank on lähtökohtaisesti aivan eritason urheil..jääkiekkoilija pelitaidoiltaan ja toivon syvästi, että hyvät otteet jatkuvat, mielellään ihan pitkälle kevääseen asti.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
^ Niinpä. Mä en olis Hänkkiä palkannu, mutta ehkäpä tässä on nyt sellainen tilanne menossa, että hän on tajunnut oikeasti jotain vihdoin ja viimein, ja koittaa vielä pelastaa uransa. Hank näyttää olevan ihan kondiksessa nyt, mutta minkälaista on ollut kesätreenin taso. Jos pohjakunto on suht heppoinen, niin keväällä on aika turha odottaa mitään ihmeellisiä esityksiä. Pisteitä saattaa kohtalaisesti tehdä, mutta fyysisesti aika sukka, kun puhti loppuu pian.

Mä toivon että Hank näpäyttää meikäläistä, ja pelaa nappikauden. Näin maksaisi samalla myös vähän takaisin IFK:lle aiempien vuosien löysäilyjään.
 

Stigu

Jäsen
Siis kyllähän Pink Hakkarainen on nykyjengiin vahvistus. Kuka tahansa, joka osaa pelata paremmin kuin meidän omat seitsemän puolustuksen kääpiötä Miihkali, Julius, Sebastian, Eemeli, Otto, Juuso tai Tarkkis-Juha on jengiin vahvistus. Kysymys on siitä, onko IFK:lla varaa/rahkeita/kykyä/halua sainata Pinkin jälkeen enää pakkia? Nimittäin kyllähän tuonne alakertaaan tarvitaan edes yksi Isäntä. Eilinenkin peli oli kyllä IFK:lta sellaista neppailua, että hieman oksettaa.

Eli Pink mahtuu kyllä jengiin, mutta jos pitäisi valita hänen tai vaikka sen kuuluisa Öystrickin välillä, valitsisin Öystrickin.
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tulee valitettavan eläväisesti mieleen tällainen 'henrikforsbergmainen-ilmiö'. Pelaaja saapuu 'ties mistä' repaleisessa/sekasortoisessa tilassa olevaan puolustukseen. Hirveät näytönhalut ja nappiin menneet muutamat ekat matsit oikeuttavat loppukauden kattavaan ja tämän jälkeen tyytyminen vallitsevaan tilaan. Lopun tuntee kaikki.
Tätä kutsuttiin aikoinaan myös Mike Gaffney -syndroomaksi. Loistavat try out -pelit ja sen jälkeen ihan täyttä sitä itseään.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Itse odotan Hankille pena/nyba -tyyliin suoraa 2 kauden diiliä hyvin menneen tryoutin jälkeen. Ja näen itsekin sen mahdollisuuden, että tämä ei välttämättä pääty hyvin. Muuten samaa mieltä kuin Cobol: Mennyt on mennyttä, nyt on 2014 ja katsotaan tilanne, kondis & motivaatio juuri nyt.
 

trumppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eihän tässä ole mitään ongelmaa. Tehdään Hankin kanssa sopimus aina kuukaudeksi kerrallaan. Kunnon pätkätyötä !
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tulee valitettavan eläväisesti mieleen tällainen 'henrikforsbergmainen-ilmiö'. Pelaaja saapuu 'ties mistä' repaleisessa/sekasortoisessa tilassa olevaan puolustukseen. Hirveät näytönhalut ja nappiin menneet muutamat ekat matsit oikeuttavat loppukauden kattavaan ja tämän jälkeen tyytyminen vallitsevaan tilaan. Lopun tuntee kaikki.

Tryout on sitä varten, että pelaajalla on koeaika vakuuttaa valmennusjohto. Jos mentaliteetti on se, että vaikka pelaa kuinka hyvin tryoutin aikana, tulee kuitenkin hiipumaan loppukaudesta, niin ei näitä tryoutteja kannata edes solmia. Mielummin sitten vaikka ihan kuukauden soppari loukkaantumissumaa helpottamaan.

Jos Hank pelaa loppujakson lähellekään samalla tasolla kuin pari aiempaa peliä, ansaitsee hän loppukauden kestävän sopimuksen. Itse asiassa tuollainen suht. hyvin luisteleva kiekollinen pakki istuu puolustukseen melko hyvin kaikkien ollessa terveinäkin, johtuen osittain myös siitä, ettei Auvitu ole onnistunut vakuuttamaan millään tasolla. Sitten vielä se "Oystrick" ja pakkikalustolla on edellytykset kilpailla muidenkin kärkijengien kanssa.

Söderholm - Grillfors
Taipalus - "Oystrick"
Pikkarainen - Honkaheimo / Teppo
Auvitu
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sanokaa mitä sanotte puolustuksen absoluuttisesta tasosta ja muusta vertailusta, mutta yksi muutaman vuoden takaisista inhokeistani hannu Pikkarainen on pelannut ihan oikeasti todella hyvin. Vastustajat eivät toki ihan pahimmasta päästä ole olleet, mutta joka tapauksessa Pikkarainen on ollut kentällä pelaamassa, eikä vain selviytymässä. Tällä tasolla pelaava Hankki mahtuisi minkä tahansa joukkueen pakistoon ja meidänkin pakistoon ihan minä vuonna tahansa.
 

Luckycharm

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crystal Palace ,
Hankin maine ja teot eivät ihan mielestäni kohtaa. Toi "Kuka nussii Suskia" on vtuuntuneiden känniääliöiden heikko läppä ja rahatukon heiluttaminen katsomossa yleensäkin mautonta. Fleguilu jäällä on sitten eri asia ja siihen paras lääke lienee koirankoppi.

Itse diggasin try outista, mutta asennevammaisen ihmisen kanssa koko pitkän diilin väsääminen on aina riski. On sitten eri asia, että ollaanko siinä jamassa, jossa tuonkaltainen riski on pakko ottaa. Toinen aivan erillinen asia on tietenkin se, että jengin pallit kasvoivat huomattavasti Hankin tulon jälkeen. Pikku-Sievä HIFK sai kyytiinsä persoonan, joka saattaa kopissa opettaa myös paljon tarvittavaa kusipäisyyttä, jota tuossa jengissä ei ole tarpeeksi.

Heitänkin ilmoille seuraavanlaisen ajatuksen: Voisiko Hankin hahmo itsessään opettaa tiettyä röyhkeyttä, joka tekisi prospekteistamme uskottavia pakkeja? Tuntuu jotenkin siltä, että junnumme tarvitsevat muroihin kusemista ennen muuttumista liigapakeiksi. Voisiko Hank olla tässä avuksi, vai onnistuuko kaveri vaan edaroittamaan koko porukan? What say you..
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Mietin vaan eilen kun katsoin Hankin haastattelun Ruudusta kun sanoi kiertolais elämän kasvattaneen, että tästä sekoilu episodista on kumminkin jo jonkin verran aikaa? Itsekin olen ihmisenä muuttunut paljon kuudessa vuodessa joten miksei Hank myös olisi voinut tehdä niin.
Mä en henkilökohtaisesti jaksa ottaa enää paineita tästä Pikkaraisen sekoilusta koska eilisen matsin perusteella tuli sellainen fiilis, että Hanky on nyt siellä missä pitääkin. Itse asiassa mulle ei ole edes ollut kauhea ongelma tuo kännissä sekoilu ja rahatukon heiluttaminen vaan enemään se välinpitämättömyys pelissä, sellainen tietty ylimielisyys . Nyt sitä en ole havainnut joten paikka löytyy tällä hetkellä mun joukkueesta.

Pikkarinenkin ymmärtää, että tämä alkaa olla viimeinen oljenkorsi huipulla. Jos tämän vetää vihkoon niin saa liittyä muiden jäähdyttelijöiden joukkoon Englantiin/Tanskaan.
 

Dale Cooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Mother Nature Hockey
Eikös tuossa käytetty Ikosta, lähinnä sen takia että siinä olisi joku maskissa ja hakkaamassa irtokiekkoja sisään. Jos tuohon ottaisi Söden tai Taipaluksen tilalle, niin siinä ei olisi maalin edessä ketään ja aikamoisen kuvion saisivat tehdä tuosta että tuosta maalin tekisivät.
Jep, nähdäkseni Ikonen oli ensimmäisessä YV:ssä tuon X:n paikalla. Toisella kerralla siinä muistikuvieni mukaan pelasi Leino? Ja ihan totta; maskimies olisi hyvä olla. Sikäli, kun Hank pystyy yksinkin viivalla pelaamaan, voisi Luttisen pelaaminen tuossa maskimiehen paikalla tulla kyseeseen. Näissä mun aiemmissa skenaarioissa maskiin liukuu tarvittaessa Zaborsky.
 

Kip#37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Matt Generous
Vaikka Hankin siirtoon IFK:hon liittyvä kommenttini IFK:n facebook sivuilta ilmeisesti sensuroitiin sopimattomana, niin ilokseni voin todeta, että Hank on pelannut kyllä nämä pari peliä hyvin. Varsinkin, kun ottaa huomioon lähtökohdat, puoli vuotta pelaamatta jne. Jos jatkaa samoja otteita, niin jatkoa vaan. Toki ilkeä isäntä maalinedustalle vielä sisään Hankin lisäksi, niin Heikkinen, Moberg ynnämuut voi laittaa loppukaudeksi hakemaan miesten peleistä tuntumaa mestiksen puolelta ja ottaa tarpeen mukaan rosteriin paikkaamaan loukkaantumisia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös