Hallimusiikit

  • 117 504
  • 460

IFK_Helsinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, SaPKo ja Raine Hartus
Heh, joo en koe tarvetta olla stadilainen, kun en kerran ole. Olen itseasiassa tyytyväinen juuri tälläisenä.

Ja mitä tuohon HIFK-tarraan ja gollegeen tulee, niin minulta löytyy jo molemmat.
 

Ioota Rhoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Broad Street Bullies
Pressiboxi kirjoitti:
Eikö se classic rock -teema olisi järkevää säilyttää Nordiksella? On nimittäin ainoa selkeä musiikillinen linjaus SM-liigapaikkakunnilla. Teille tuskin kaivataan humppaa, heviä ja "jos sull' lysti on" -kamaluuksia.

Hallimusiikki on yhtä tärkeä osa HIFK imagoa kuin pääsponsorit ja peliasun värit. Ei hallimusiikin teemaa voi vaihtaa sen enempää kuin KOFFia ei voi vaihtaa Lapin Kullaksi tai housuja punaisiksi ja paitoja sinisiksi.

Nämä kaikki peliasu, hallimusiikki, fanit, pääsponsori, jne. ovat osasyitä siihen, että olen aikoinani HIFKiin haksahtanut
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Katselin tuota HIFK-Manian linkittämään listaa hallissa soineista biiseistä, ja heräsi yksi ajatus tai kysymys. Jotenkin on sellainen mielikuva, että Bad To The Bone olisi soinut jäähybiisinä jo syksyllä '94, kun Winnipeg kävi ennen sm-liigakauden alkua pelatussa harkkaturnauksessa Helsingissä. Muistanko ihan väärin vai voiko joku vahvistaa tai kumota tuon muistikuvan? Tuolla sivulla mainitaan George Thorogoodin olleen syksystä '97 alkaen käytössä, mutta voisiko olla, että sitä käytettiin jo 90-luvun alussa, mutta sitten oli ehkä muutaman vuoden "hyllyllä" ennen vakiintumista?
 

TheSirPena

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pentti Matikainen
Tommy kirjoitti:
Totuushan on että kukaan ei oikeasti kuuntele AC/DC:tä tai Iron Maidenia.
Ai ei vai? Kyllä mä AC/DC:stä diggaan ja varsinkin matseihin se sopii aivan loistavasti.

Espoossahan taitaa olla tämä pop/dance linja? Who let the dogs out!?
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pressiboxi kirjoitti:
Status Quon, Hurriganesin ja Purplen voi tietysti hetkeksi heittää syrjään. Itse hakisin korviketta Hellacoptersista, Soundtrack Of Our Livesista, Hanoi Rocksista, Soul Tattoosta ja esim. Fleimareista.
Nimenomaan näin. Kyllähän siellä jo jonkin verran uudehkoa ja "uutta" (lue: vanhaa, mutta ennenkuulumatonta) musiikkia soitetaan. Pääasia on, että brändin näköinen musa säilyy. Luottamus tässä suhteessa Mikkeen onkin 100 %. Lähinnä 70-80-luvuilla tehtiin niin paljon hyvää (hard) rockia, että vielä on "melko" paljon hyvää kamaa soittamatta.

Itse kyllä oksennan musiikkivalinnoille, jos sieltä alkaa jotain tulla jotain örinäheviä tai teknoa tms. No, näin ei takuulla tule käymään. :) Onhan tekno yms. dance/pop joskus hyvääkin musiikkia, mutta ei todellakaan sovi brändiin. Mahdollisimman paljon melodista hard rockia, niin minä olen tyytyväinen.
 

pzq

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , LIVERPOOL ja JARKKO RUUTU
Hellacopterssia ja Hanoi Rocksia ei kiitos.
AC/DC ja Rammstein toimii aina. (Eikö muka joku digaa aaseedeeseetä?)
Yleisesti ottaen ,musiikki saisi olla monipuolisempaa eikä niin kliseistä.
Kornia. Kingston Wallia. Rushia. Henkkaa...
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä, kyllä. Bändiskaalaa voisi laajentaa huomattavasti tuon nykyisen hard rock -linjan sisällä: Jethro Tullia, Bowieta, Blue Öyster Cultia, Lou Reediä, Doorsia, Animalsia, Lynyrd Skynyrdiä, Neil Youngia lisää, Zeppeliniä, Jeff Beckiä, Janis Joplinia jne. Onhan näitä hyödynnettäviä artisteja vaikka kuinka paljon, jos vain tahtoa on niitä soittaa.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
pzq kirjoitti:
Hellacopterssia ja Hanoi Rocksia ei kiitos.
AC/DC ja Rammstein toimii aina. (Eikö muka joku digaa aaseedeeseetä?)
Yleisesti ottaen ,musiikki saisi olla monipuolisempaa eikä niin kliseistä.
Kornia. Kingston Wallia. Rushia. Henkkaa...
No mielestäni mikään progehtavampi tms. jammailukama ei oikein sovi. Kyllä lätkämatsissa nimenomaan helposti iskevä "perus"rock toimii paremmin. Ja nimenomaan ne biisit, joissa riffi on hyvä. Itse biisistähän usein kuuluu pelkästään vähän alusta, joten sillä ei ole niin paljon väliä, miten hyvä biisi on, kunhan riffi toimii. Tosin eihän kappaletta tietenkään ole pakko alusta aloittaa. Itse asiassa tämän takia jopa örinämetalli voisi toimia, varsinkin jos mitään örinää ei ehdi kuulua.

Ai niin, unohtui vielä mainita, että kliseinen rock on parasta, tosin kohtuus kaikessa.
 

Peku

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Chicago Blackhawks, sympatiat Bluesereille
Voisi sieltä listasta joka vuosi vaihtaa 1-2 biisiä. Ei kuitenkaan tuoreempaan musiikkiin vaan linja tulisi pysyä samana. Rammstein olisi kyllä asiaa.
 

pzq

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , LIVERPOOL ja JARKKO RUUTU
Suuressa ja mahtavassa NHL:ssä kuulee vaihtelevampaa musaa kun kotosuomessa. Esim. Jethro Tull on hyvikin käytettyä ja toimii. Progebändeiltä löytyy kyllä osuvia, tarpeeksi simppeleitä riffejä lätkämatseihin. Pientä pesäeroa junttilanväen ränttätänttään. :)
 

Hextall

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sunderland, NHL
RHCP-Higher Ground

Olenko ollut edellisillä kausilla kuuro? Vai onko tällä kaudella kyseinen biisi alkanut soida matsin alussa, ennen kiekon tippumista maahan. Minusta hyvä biisi ja sopii hyvin paikalleen.
 

TheSirPena

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pentti Matikainen
Hextall kirjoitti:
Olenko ollut edellisillä kausilla kuuro? Vai onko tällä kaudella kyseinen biisi alkanut soida matsin alussa, ennen kiekon tippumista maahan. Minusta hyvä biisi ja sopii hyvin paikalleen.
Kiitos biisin nimestä! Mietin, että mikäköhän biisi tuo mahtaa olla, mutta vastaus tuli näköjään kysymättäkin.

Et ole ollut kuuro. Ennen tuossa kohtaa on soinut Blues Brothers - Soul Finger. Tuo uusi biisi sopii mielestäni myös loistavasti! Eli kyllä ne uudistuksetkin ovat joskus ihan hyviä ja paikallaan.
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tällaiset dinosaurukset eivät kyllä kaipaa tuollaisia uudistuksia. Meinasi mennä kahvit (kun ei niitä kunnon hodareita vieläkään hallillta saa!) väärään kurkkuun kun ei Soul Finger soinutkaan. Mitä seuraavaksi, kysyn vaan? Yritetäänkö Let's Play Hockey korvata taas jollain Jake&Co:lla, vähin äänin jättää kokonaan pois vai tuoda jotain ihmeellistä hip-hopia tilalle? [hymelöitä tai not]

Taukobiiseinä saa puolestani soida Ilmalan lealaveeneja ja turggulaisteknoa lukuunottamatta mitä tahansa, mutta nämä rituaalibiisit pitäisi olla koskemattomia VÄHINTÄÄN sukupolven verran.
 

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
Narripelissä oli melkoinen "kasvojen kohotus" tapahtunut musiikin suhteen. tuntui, että pappaosaasto oli jäänyt lähes kokonaan pois ja tilalla oli Papa Roachia ja Kornia. Ja onhan siellä Nickelbackkin soinut...mistä moinen?
 

Aurinkotuuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK & useat muut punapaidat & Pallopojat
Musiikista viis, mutta mihin jäi kilpikonna?

On aivan sama, mitä otteluissa soitetaan, mikäli emme saa takaisin ihanaa kuvaelmaa Perusmummo faksin ääressä (kilpikonna hiiren kimpussa). Viihtyisyys otteluissa on vähentynyt huomattavasti tämän tulostaululta poistuneen viihteen kadottua jonnekin. Armahtakaa nyt vihdoinkin!
 
Suosikkijoukkue
IFK, respektit suomalainen Jokerit
Lainauksia

#12 kirjoitti:
Taukobiiseinä saa puolestani soida Ilmalan lealaveeneja ja turggulaisteknoa lukuunottamatta mitä tahansa, mutta nämä rituaalibiisit pitäisi olla koskemattomia VÄHINTÄÄN sukupolven verran.

Kyllä IFK:ta voidaan suunnannäyttäjänä hallimusiikkien suhteen. Nordiksella ei paljon "jos sun lysti on..." tai popcorn soi. Kasarirockpläjäystämme on apinoitu vähän siellä sun täällä, joskus jopa seuran oman imagon kustannuksella:

Jokerit on ennen kaikkea "pop"...joten tik-tak ja A-tak sopii selvästi paremmin Jaffalaan kuin DDR-hallin ummehtunut kasarirock.

Ylivoimaisesti hauskin apinointiilmiö on kuultavissa Turussa, jossa TPS:n peleissä soitetaan IFK:n peleistä tuttuja, loppuunkulutettuja KISSejä, Pat Benatarina etc. "Hunajatan" ja "Dirlandaan rinnalla"...huh huh! Jos IFK on kaameita kasareita, Jokerit kepeää poppia niin TPS on mielestäni perinteisesti teknopoppia ja iskelmiä tyyliin Darude, Crazy Frog...Ehkä kaikkein extremein juttu on jäähymusiikin "lainaus": Mistä lähtien "Bad to the Bone" on ollut jäähymusana? (Radio Suomen taustalta olin erottavinani moisen epäkohdan).

Toivon, että joukkueet huomioisivat imagoasiat myös hallibiisien suhteen...kyllä nukkavieru kasarirock on meidän juttu!
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Laitetaanpas tänne, kun ei muuta paikkaakaan oikein ole...

Eli mistä löytyisi tämä oikea "aito" maalibiisi?

J. Geils Bandin Flamethrower biisi mulla on, mutta ei enää (kiitos vanhan paskan koneen!) tätä muokattua versiota, missä tulee kaikkia vierasfaneja ketuttava mamamamamaaaa...

Voisiko joku laittaa linkkiä tai lähettää biisin suoraan yv:nä... KIITOS!!!
 

tohtori4

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pro Pena- leiri
-BR- kirjoitti:
Laitetaanpas tänne, kun ei muuta paikkaakaan oikein ole...

Eli mistä löytyisi tämä oikea "aito" maalibiisi?

J. Geils Bandin Flamethrower biisi mulla on, mutta ei enää (kiitos vanhan paskan koneen!) tätä muokattua versiota, missä tulee kaikkia vierasfaneja ketuttava mamamamamaaaa...

Voisiko joku laittaa linkkiä tai lähettää biisin suoraan yv:nä... KIITOS!!!

Pistin YV:nä sulle linkin kahteen eri maalibiisi versioon...en vittiny laittaa tänne, kun taitavat tämän foorumin säännöt kieltää sen? Joten kurkkaas "postilaatikkoosi" :) .

EDIT: Joo, unohtui sanoa, että jos joku muukin linkkiä tarvii, niin pyytää vaan YV:llä :) .

EDIT2: Lisäsin 4 muuta HIFK henkistä biisiä mukaan sivuille.
 
Viimeksi muokattu:

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
KIITOKSIA TAAS AVUSTA!!! Sain postia toiseltakin herrasmieheltä... ; ) Ei kun nupit kaakkoon! =))
 

Greffin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
Eipä hirveästi ole sanottavaa, mutta onneksi IFK:ssa vähän mietitään tätä hallimusiikkiakin. Kärpät-Saipa peliä olin katsomassa ja pariin otteeseen kuului muun muassa jykevä lätkäbiisi Basshunter - Boten Anna. Ei voinut kuin nauraa.
 

avojääpommi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
-BR- kirjoitti:
Laitetaanpas tänne, kun ei muuta paikkaakaan oikein ole...

Eli mistä löytyisi tämä oikea "aito" maalibiisi?

J. Geils Bandin Flamethrower biisi mulla on, mutta ei enää (kiitos vanhan paskan koneen!) tätä muokattua versiota, missä tulee kaikkia vierasfaneja ketuttava mamamamamaaaa...

Voisiko joku laittaa linkkiä tai lähettää biisin suoraan yv:nä... KIITOS!!!

Jäähallin PA-järjestelmän soundi on lievästi sanottuna kireä, ja levyversiota kuunnellessa jää luonnollisesti yleisön huuto/taputukset uupumaan. Itse kuulin ko. biisin joskus 'puhtaana' kotioloissa, ja jätti aika kylmäks.
Pitäisi varmaan käydä äänittämässä yks Jeren maali, niin sais autenttisen version.

Hallin äänentoistoa hoitaville tiedoksi, että biisit tulevat aika vaihtelevalla volyymilla.

Mutta yksi asia saa mun puolesta pysyä aina:
Let's play hockeyn ekassa bridgessä ("the years have changed" -kohdan jälkeen) on digitaalinen napsu, joka on varmaan tullut aikanaan cd:ltä analogisesti minidiscille äänitettäessä. Kyseinen napsu osuu mun korvaan joka ikisessä matsissa, ja siitä on tullut mulle osa sitä biisiä. Se hymyilyttää aina, en tiedä miksi, ehkä se on osa sitä fiilistä kun tulee IFK:n matsiin jäähallille ja kaikki muu unohtuu kahdeksi ja puoleksi tunniksi, en tiedä.
Mutta kun se vanha minidisc-soitin aikanaan laukeaa ja napsu on menetetty ikuisiksi ajoiksi, lupaan toimittaa uuden napsullisen version ko. biisistä missä tahansa maailman formaatissa tilalle.

p.s. Onko kukaan muu noteerannut sitä napsua? :)
p.p.s Onkohan mulla kaikki himassa? :)
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
avojääpommi kirjoitti:
p.s. Onko kukaan muu noteerannut sitä napsua? :)
Kyllä itse ainakin olen huomannut, vaikka en mä mistään bridgestä tiedä. :) Mutta eikös Let's Play Hockey muuten aikanaan otettu Frank Mobergin omistamalta vanhalta vinyyliltä, vai olenko aivan väärässä?

EDIT: Tuo kohta on muuten "the game has changed", eikö? :)
 

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
tohtori4 kirjoitti:
Pistin YV:nä sulle linkin kahteen eri maalibiisi versioon...en vittiny laittaa tänne, kun taitavat tämän foorumin säännöt kieltää sen? Joten kurkkaas "postilaatikkoosi" :) .

EDIT: Joo, unohtui sanoa, että jos joku muukin linkkiä tarvii, niin pyytää vaan YV:llä :) .

EDIT2: Lisäsin 4 muuta HIFK henkistä biisiä mukaan sivuille.

Pystytkö laittamaan linkin mullekin tulemaan yv:nä. Vanhalla koneella oli muitakin HIFK-biisejä, mutta nyt uupuu uudelta koneelta kaikki. Itse olen pyrkinyt löytämään niitä netin kautta, mutta ilmeisesti olen niin kädetön etten vaan löydä.
 

avojääpommi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lawless kirjoitti:
Mutta eikös Let's Play Hockey muuten aikanaan otettu Frank Mobergin omistamalta vanhalta vinyyliltä, vai olenko aivan väärässä?

Saattaahan se tietenkin olla vinyyliltäkin.
Ois aika 'fränkkimäinen' veto tuoda vinyyli konttorille kostean viikonlopun jälkeen kun se on hoilannut aamuyöstä tota biisiä kaukosäätimelle ja todennut että tää sopis meidän brändille!

Lawless kirjoitti:
Tuo kohta on muuten "the game has changed", eikö? :)

Voi se olla toi "game has changed", varmaan onkin.
Siihen voin kyllä yhtyä ainakin tän kauden osalta...
 

tohtori4

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pro Pena- leiri
tohtori4 kirjoitti:
Pistin YV:nä sulle linkin kahteen eri maalibiisi versioon...en vittiny laittaa tänne, kun taitavat tämän foorumin säännöt kieltää sen? Joten kurkkaas "postilaatikkoosi" :) .

EDIT: Joo, unohtui sanoa, että jos joku muukin linkkiä tarvii, niin pyytää vaan YV:llä :) .

EDIT2: Lisäsin 4 muuta HIFK henkistä biisiä mukaan sivuille.

Lainaan itseäni, jotta viesti tulee selkeämmäksi.

Elikäs Mirkobitti lehden tilaus loppuu minulla nyt ja tällöin tilaajaetuna ollut kotisivutila lähtee luonnollisesti pois käytöstäni. Olin laittanut biisit MBnetin palvelimelle, joten linkki jota YV-viesteillä olin antanut ei tällä hetkellä toimi.

Laitoin kaikki 6 biisiä Winrarrilla pakattuna kuitenkin Rapidshareen, tässä linkki:

http://rapidshare.de/files/34254948/biisejae.rar.html

Pahoittelen, nyt biisien lataaminen ei ole yhtä kätevää, mutta tämän Rapidsharen linkin voi kaiketi tänne palstalle jo laittaa(MBnetin linkkiä en siis viitsinyt pistää, koska siis sen säännöt taitavat kieltää ja kyseessä oli vielä minun yksityinen sivu, jossa oli muutakin materiaalia, jota en ihan estotta halunnut levittää).

Mutta joo, linkki kuitenkin tuossa....ja pitäisi toimia. Jos ei toimi, niin hihkaiskaa asiasta....

Ja jos ei Winrarria koneelta löydy, niin tässä suora linkki, mistä sen voi ladata: http://www.rarlab.com/rar/wrar351fi.exe
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös